Ja, er is wel degelijk ook een biologisch proces gaande tijdens uittredingen. Ik noem het altijd een schakelaar die in de 'aan' stand gezet wordt 'door' de koerier die tussen de beide hersenhelften heen en weer reist om beide hersenhelften met elkaar te verbinden, te synchroniseren, zodat de weg naar buiten geopend wordt. Dit veroorzaakt de suizingen e.d.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef RSH11 het volgende:
Heb je enig idee waar dit geluid door "gemaakt" wordt? Heeft het iets te maken met het "loskoppelen" van het astrale lichaam ofzo?
Okay ik zal het nu even lezen en je kort terugmailen. :-)quote:Op maandag 6 juni 2005 11:16 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, je staat er zeker in, alleen kun je beter naar mijn gewone mailadres mailen, hotmail is voor mij meer een MSN bijkomstigheid. ;-)
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEEEUWEN HOOR HEquote:Op maandag 6 juni 2005 05:52 schreef Tiesemans het volgende:
ALS JIJ SPECIAAL VOOR MIJ ZOVEEL MOEITE DOET OM ZO'N MOOI GEDICHTJE TE MAKEN...
HEB IK VOOR JOU EEN UURTJE OF MEER GEPLOETERD OM VOOR JOU ONDERSTAANDE TEKSTEN TE POSTEN.![]()
OF JE HET HELEMAAL LEEST IS NATUURLIJK EEN TWEEDE.
ik vind het allebei 3x niks om te leren.quote:Is in Ieder geval leerzamer dan de Da Vinci Code![]()
vertel mij wat.quote:In verschillende kerken wordt gezegd: "Neem dit aan of geloof zus-en-zo en het is in orde."
Maar zo is het niet.
we moeten niks he..hier niet en daar niet.quote:Laten we beginnen, om het ergens op te baseren, met de reden waarom we wederomgeboren moeten worden.
man je bent verkeerd voorgelicht, snap je dat dan niet.quote:Het toont ons, dat onze natuur zondig is, al vanaf het begin.
wat is dit nu voor onzin..waarom waren we van meet al aan niet goed?quote:We waren van meet af aan al niet goed.
ook niet op de jackpot?quote:Dus wij kunnen nergens aanspraak op maken;
jawel, je kunt er genoeg aan doen... die bijbel bij het grof vuil zetten en zelf eens gaan nadenken hoe en wat bv.quote:we zijn gewoon reeds vanaf het begin totaal verkeerd en er is niets wat wij daaraan kunnen doen.
klopt, de mensen kunnen alleen zichzelf redden.quote:De ene mens is niet in staat om de andere te redden, wat hij ook probeert te zeggen.
Geen mens kan een ander redden.
hihi eh...eigenlijk triest wat ik lees.,ocharmequote:Het maakt niet uit hoe verstandig iemand is, wat voor ambt hij ook bekleedt -- of hij nu pastoor is, priester, bisschop, kardinaal of paus -- hij kan niets voor de redding van een mens doen, want hij is zelf een zondaar, in zonden geboren, gevormd in ongerechtigheid, als leugenspreker in de wereld gekomen.
Hij is een leugenaar om mee te beginnen en ieder woord dat hij zegt is een leugen, wanneer het in tegenspraak is met Gods Woord en Gods plan.
o ja? vertelvertelvertel.quote:Maar God maakte een plan voor de mens om gered te worden.
dacht het niet he..erken jij het maar.quote:Het eerste wat we moeten doen, is erkennen dat wij zondaren zijn, het oordeel waardig.
Daar zit dus een fundementeel verschil tussen de zienswijze van jou en die van mijzelf.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:34 schreef JoZzephus het volgende:
ik zou graag willen reageren oa wat je schreef over kinderen en dat ze al zo vroeg agressief, wreed whatever zijn maar dit soort gedrag heeft duidelijk een andere reden.
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:07 schreef Tiesemans het volgende:
Tja koffie drink ik niet.
Ennuh zo om mij heen kijkende bij kennissen en familie en buren ect,, worden er meer kinderen in zonde geboren dan menigeen vermoeden zal.
Enkele van die babies, nu kinderen volgende (allen niet gelovig opgevoed of gedoopt) zijn tot de meest wrede acties in staat, en het is niet een kind als uitzondering, nee neee.
Ik zie letterlijk hele groepen kinderen vanaf klein tot groep 5 die onder invloed van de huidige ontwikkelingen ontwikkelen tot voor het merendeel kleine sadistjes en agressievelingen.
Jongelui van 5 of 6 die hun broertje van 3 in elkaar slaan alsof ze zojuist Tekken (PS2) gespeeld hebben, waarbij het broertje vervolgens naar het ziekenhuis moet voor hechtingen.
Kortom getuige het feit dat kinderen nog sneller criminele en wrede neigingen vertonen geeft aan dat vele per direct NA onder invloed gestaan te hebben van kwade krachten c.q invloeden, hiertoe (soms zelfs met plezier) over gaan en daadwerkelijk fysiek enof geestelijk terreur uitoefenen, zoals bekend alleen de mens kan (die in zonde geboren is).
En dan maar beweren dat aan de hand van zo'n lief klein bebloed babie'tje je kunt zeggen dat het Niet in zonde geboren is ?
Denk je dat ik bijv een engeltje was in m'n eerste levensjaren ? een uitzondering ??
Bij mij was er juist sprake van "ernstige" blabla Adhd kind bla bla jeugd verrot ect ect..)
Dacht het niet ik werd ook niet gespaard en kon er nooit de vinger op leggen wat toch die drang is welk je overkomt wanneer je niet onder de invloed staat van God.
Had me bijvoorbeeld tijdens de Tour of Duty uitzendingen op Veronica ergens in de jaren 90' een Ak-47 in m'n handen gestopt.
Terwijl er bijv een vuurgevecht werd getoond, en ik had praktisch de hele huiskamer overhoop geknald en ik had niet begrepen waarom ik fout zou zijn geweest.
Zo opgewonden en agressief dat ik van die pulp werd en dat geldt voor nog veel meer vormen van menselijk "vermaak"..
Kortom misschien dat kindjes verheerlijken persé aantrekkelijker is dan beseffen dat allen in zonde geboren worden.
En zelf, mede door hun vrije wil (moeten) herondekken dat ze bij God horen of niet.
Waar komt het kind na 9 maanden vandaan? toevallig niet uit de duisternis c,q blackhole?
Of komt Philips daar tegenwoordig ook al met lampies voor de ongeboren zuigeling ?
Ik denk ten opzichte van mijzelf dat ik op tijd wakker ben geworden.
En in mijn hoogtij dagen ben afgestapt van het pad waar toen (waaronder ik) vele Gabber jongeren op zijn blijven doorlopen namelijk die van agressie, haat, en intollerantie.
Toen zag ik pas wat het betekende om in een zaal te staan met duistere muziek en jongelui die het niet agressief genoeg voor hun kiezen konden/kunnen krijgen.
Toen ging er tijdens een zo'n party onder invloed van Cannabis bij mij het licht branden, de mens zonder God is verloren en het begint al bij de jeugd, ik stond er bij en stampte ernaar, m'n buurman aankijkende, welk het gezit trok alsof ie verging van de intense pijn... schreeuwde terror dit terror sus ect..
Kortom nee het was dus niet de EO bij de ingang met een stand die mij bij een van die hardcore parties te grazen nam... zouden ze willen.
Heb toen een tijd later "zomaar", een oude Bijbel gekregen van notabene m'n ongelovige moeder.
Het is er eentje uit 1951 (dus ver voor mijn geboorte) en ben er toen voor de "gein" is in gaan lezen.
Doch ik kreeg het amper door m'n brain heen gedouwd.
Tot op een gegeven ogenblik na de scheiding van m'n ouders ik er na veeeel ellende en gezeik met justitie ect achter was dat het zo niet langer kon ik maar ben gaan zoeken naar een betere wijsheid dan menselijke raad.
Dus ben die Bijbel nog maar is gaan lezen... Heb toen geloof ik 7 uur non stop zitten lezen en toen wist ik het.
Niks pillen of psychiaters vanwege zogenaamde hyperactiviteit bla bla,, baan huis boom beest.
Nee Christelijk geloof en vroom leven zijn voor mij de oplossing incl waken gedurende de nacht.
Tot op de dag geen haar op m'n "vol met haar" zijnde hoofd die er ook maar aan denkt om God en Jezus en de Heilige Geest de rug toe te keren.
Het was uiteindelijk de voortzetting van die scheiding van m'n ouwe lui op m'n 19de en de teringzooi die daardoor er nog is achteraan volgde.
En in plaats van de mogelijke vernieling in te gaan, bewust of onbewust vanwege de dreun en het gebroken verbond met m'n ouwe lui. (check Bijbel op echtscheiding) koos ik niet de weg van de "F#ck dit en dat zus en zo, en we handelen er ook naar ect"... en ik ga m'n gram koste wat het kost behalen (zelfs bereid toe om over lijken te gaan).
Zei ik, Nee tegen die geest van vernietiging en ben (ongewoon voor mijn doen) rustig die Bijbel verder gaan lezen en ik ben nu zoveel jaren verder, zover dat ik alles kan herleiden naar het feit dat als ik niet in zonde geboren was endus niet alles had gedaan wat ik heb gedaan in m'n leven,,,, ik niet de kans gehad zou hebben om tot wedergeboorte te komen aangezien God dan algemeen goed zou moeten zijn geweest, aangezien niemand zondig zou zijn van nature, endus de wereld een zogenaamd paradijs zou moeten zijn geweest.
En daarboven op de blindheid en warsheid en intollerantie jegens God en Jezus afkomstig velen mensen daarin (bewust of onbewust) handelende maakt me juist sterk in het Geestelijk-intuitieve gevoel wat ik heb dat ik goed zit en niet meer moet zoeken opgehitst door dwaalleraren en afgoden dienaren...
Wat een ander doet moet ie zelf weten, doch enige energie investeren in de naam van God en Jezus dat gaat mijn nimmer te ver.
Vandaar mijn posts.
Enige angst op een postwar of tekstzee zijn toch echt ongegrond.
Mensen vergeten dat boeken ook vele honderden bladzijdes tellen ?
De kat z'n viool in het chinees.......quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik heb zonder de Bijbel zeker wel de kracht om mijzelf en eventueele driften in de hand te houden.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dus...... jij had zonder bijbel niet de kracht om jezelf en je driften in de hand te houden en nu denk je dat dat voor allen geldt en dat dus iedereen in zonde geboren is.
Nou dank je.quote:schreef nokwanda het volgende:
Laat ik even voorop stellen dat ik blij voor jou ben dat je op de een of andere manier het klaarspeelt om jezlef in bedwang te houden. Als de bijbel je daarbij helpt dan is dat goed.
Ken idd ook vele die tot Geloof zijn gekomen.quote:schreef nokwanda het volgende:
Je bent niet de enige die ik ken die godsdienst nodig had om uit de shit te komen.
Aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk om de schuld voor je shit buiten jezelf, bij de duivel, bij verleden, noem maar wat op, te leggen.
Net als je de oplossing van alle problemen bij God legt.
Waar is dan de eigen verantwoordelijkheid?
Je dient op elk ogenblik de balans op te maken in je leven.quote:schreef nokwanda het volgende:
Op een bepaald moment in je leven kijk je in de spiegel en moet je een balans opmaken van wie je op dat moment bent.
Je bent gemaakt door je genen, je opvoeding, je verdere ervaringen en omgeving.
Dat alles bepaald hoe je reageerd in situaties.
Maar...... de manier waarop ik je hier zie posten komt eerder aggressief over dan dat je over het woord van God met liefde spreekt.
En ik meen toch echt zeker te weten dat God liefde en geen angst zou moeten zijn.
Liefdevolle kastijding ? wie zonde vrij is gooie de eerste steen .....quote:schreef nokwanda het volgende:
En kom niet aan met liefdevolle kastijding in dit geval....... I won't go for that.
Misschien heb je dezelfde aggressie die eerder in je leven plaatsvond nu overgedragen op het aggressief pogen andere mensen te vertellen hoe ze moeten leven.
Dat is helemaal in orde Nokwanda, die redding dat zit goed, daar ben ik gelovige voor.quote:schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop dat je de redding ECHT zult vinden die je zoekt. Maar dan moet je toch echt nog even diep graven en eens met God in conclaaf gaan. Uiteindelijk is dat degene die in je hart kan kijken (en in de harten van anderen)
Nou bij deze dan hé ....quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef MUUS het volgende:
Man man man, wat is dit topic een puinzooi.
Ik meen me toch echt te herinneren meerdere keren aan Tiesemans gevraagd te hebben om te stoppen in dit topic. Ik meen me ook te herinneren dat ik heb gezegd dat een nieuw topic geen probleem is.
Of zei ik dat soms in het chinees?.
Gewoon doorgaan in dit topic en het hele topic verkloten vind ik echt zó extreem lullig. Laatste waarschuwing hoor. Ik zit hier niet voor de kat z'n viool natuurlijk..
Ik zal het aan haar doorgevenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nou bij deze dan hé ....
Tiesemans laaste woorden in dit topic : God hebbe u aller zielen lief.![]()
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En op basis waarvan kun jij, volgens jou, exact concluderen dat een uittreding in feite een lucide droom is?
Je zegt dat.... het blijven gedachten. Ik vraag me dat wel eens af; in hoeverre zijn dingen mijn gedachten en in hoeverre zijn er dingen waarmee ik buiten de grenzen van mijn eigen schedel ga.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 02:04 schreef Keromane het volgende:
[..]
Omdat wat je denkt en voelt zich afspeelt in je hersenen. Daar heb je die dingen ook voor. Je kunt hersengebieden stimuleren om bepaalde ervaringen op te roepen, er zijn mensen met een specifieke hersenbeschadiging waardoor een specifieke functie of een specifiek gevoel uitgeschakeld wordt. Dat is allemaal saai, met experimenten enzo, ik heb die dingen die worden beschreven zelf ook meegemaakt.
In eerste instantie onbewust waarbij ik op een gegeven moment ook dingen ging geloven. Lang geleden. Bij mij kwam de echte kentering toen ik dat soort ervaringen had, zonder dat ik het wilde. Zweven boven een leeg bed terwijl je weet dat je er toch zeker ligt. Dat was ook het punt dat ik bewust werd van andere nare ervaringen zoals slaapverlamming met suizingen in je oren, dromen die nog even doorgaan terwijl je al naast je bed staat, dat soort dingen. Dingen die niet van echt te onderscheiden zijn.
Wat lucide dromen betreft vind ik het af en toe prettig om 's middags op de bank te gaan liggen en net niet in slaap te vallen. Je komt dan in een droomtoestand waar je gewoon bij bewustzijn bent. Een soort levensechte virtual reality met details tot in het extreme en elk zintuig geprikkeld. Rondlopen of rondvliegen in de kamer, op straat, of in de meest prachtige landschappen is lange tijd favoriet geweest. Maar naar de mooiste muziek luisteren, schilderijen bekijken, verhalen lezen, TV programma's bekijken, of denkbeeldige telefoonboeken of stadsplattegronden bekijken en bewust onthouden wat je hebt gezien/gelezen zijn misschien nog leukere dingen. Ongelofelijk waartoe je fantasie in staat is en ongelofelijk hoe goed het geheugen werkt. Naast fantaseren kan ik me ook dingen exact voor de geest halen zoals een bladzijde van een boek dat ik dan wel eens gelezen heb. Fotografisch. Het zou mooi zijn als je in het dagelijks leven kunt beschikken over die mate van fantasie en geheugen.
Tegenwoordig ben ik er niet meer zo mee bezig, dat soort dromen komen vanzelf. Niet alleen als ik 's middags een sm'n ogen dichtdoe, meestal ook 's nachts voor het slapen gaan. Heel inspirerend, heel leuk. Je kunt veel beter nadenken omdat je situaties en ervaringen kunt visualiseren en ondergaan. Maar wel beide benen op de grond. De menselijke geest is tot heel wat in staat, maar het blijven gedachten.
Anyway, als je je bewust gaat bezighouden met uittreding, je gelooft er heilig in, en je maakt gebruik van technieken die lucide dromen stimuleren, dan is de kans groot dat je zoiets gaat meemaken en zal het 100% kloppend en overtuigend wezen. Maar het zijn dromen. Je fantasie. Mooi genoeg. Het gaat om de levensechte ervaring en niets staat je in de weg om zoiets zelf te beleven. Maar het is beter om er geen obsessie van te maken en/of andere betekenissen eraan te geven.
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef bighit het volgende:
is het de bedoeling om een ander je mening lichtelijk op te dringen? ik krijg dat gevoel lichtelijk bij dhr Tiesemans ( no offence ieder is vrij om te geloven of niet te geloven en te doen en laten wat ie zelf wil, dus ieder zijn meug ) maar t zijn zulke lappen text om te lezen vol met een mening over iets wat ver afdwaalt van het orginele topic....
maar wil verder niemand tegen de schenen schoppen. want geloof in iets of juist niets is toch al eenzwaar beladen onderwerp, in deze tijd....
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet alleen in deze tijd. Is het door de geschiedenis heen altijd geweest. Er zijn heel wat oorlogen om uitgevochten.
En heel wat mensen om verbrand of verdronken of op welke andere martelachtige manier dan ook om het leven gebracht. Vooral mensen zoals we die nu op Truth vinden. Jij en ik dus.
In die zin vind ik dan ook dat de discussie relevant blijft (wat geen verkapte smeekbede is voor meer lappen tekst overigens).
Ik heet ook geen Thiesemansquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:40 schreef bighit het volgende:
[..]
klopt ik ben het wel met je eens maar ik wou het voor de verandering eens niet over oorlog en vroeger hebben... maar geen lappen text meer en dan leg ik me erbij neer
Dat schokken ken ik ook wel maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt een harde knal in mijn hoofd. Doet geen pijn of zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:04 schreef bighit het volgende:
ik weet dat jij dat niet bent, maar ik zou zeggen dat Tiesemans een topic zou moeten openen ofzo maar jij vond het wel topic gerelateerd, vandaar dat ik zei geen lappen text en dan is het mij verder ook goed hoor.
iedereen heeft het over knallen horen maar bedoelen jullie dat niet meer als schok? ikzelf merk soms als ik geestelijk niet beriekbaar( ik ben wel ergens maar ik krijg het niet helemaal mee lijkt het maar ik weet dat ik ergens naar opweg ben soort trance ofo ) ben zeg maar dat ik een schok door mijn lichaam heen voel en dat ik weer terug ben (in mijn bedje)
Owquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:17 schreef P8 het volgende:
dankje wel iteejer, mijn reactie op DNA_newbie heb je ook verwijdert![]()
quote:Veel typo's, gramma... maarja, do you mind?
Wat een ontzettend lang verhaal en leuke visie.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:02 schreef Dj_White_Night het volgende:
Het verhaal gaat zo, wij zielen waren in de hemel happy te wezen... totdat er zielen "verveeld" begonnen te worden en met hun vrije wil "manifesteerde" (owwh wat een new age term) zij een wereld waar er nieuwe ervaringen waren(hou in je achterhoofd dat de som van alles god is).
Deze wereld moest "gepowered" worden door hun eigen ziel(stukje!!!!!! god), om alles bij te houden werd er de MIND gecreeerd.
Deze zieltjes hadden hun eigen wereld gemaakt en hadden de heer nie nodig........
(natuurlijk was hun vrije wil uiteindelijk de Wil van de Heer, alles = god)
Tegenwoordig heeft iedere Nederlander behorende tot onze generatie minstens 16 jaar op school gezeten... leerplicht enzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:05 schreef RoelRoel het volgende:
Godver het wordt met de dag gekker wat voor bullshit sommige mensen die niet op school hebben gezeten of een pretpakket hebben gedaan allemaal verzinnen.
klinkt beetje lullig, maar allebei toen de zieltjes besloten te zoeken naar iets anders.... was het tegelijk ook God die dat besloot.... maar hoe verder in die nieuwe wereld de zieltjes kwamen, hoe meer de zieltjes naar hun mind gingen kijken(wat toch hun nieuwe wereld instand hield) en dus God vergaten.quote:Alleen die "zieltjes" zoals die er in het begin waren...
Het ene moment denk ik te begrijpen dat jij denkt dat die allen tezamen God zíjn.. het andere moment lijkt het alsof je ze los van God, maar met contact naar God ziet.
Toen de zieltjes verdwaalt in hun eigen mind waren werd het duidelijk dat ze daar wel een eeuwigheid of 2 kunnen ronddwalen... de universele mind wordt geboren(filteren stukje).quote:De ziel begint door te krijgen dat zijn wens voor andere ervaringen zijn hoogst nodige levens energie wegneemt.
/nu denk je wel van als onze vrije wil de wil van god is, waarom ons zo in duisternis laten lopen?
Bekijk het eens van God's kant, kan alles... hoeft niks.... saai toch? Nou zoals hard werken de beloning beter maakt zo ook deze tragedie van ons zielenleven een betere thuiskomst(Die de Heer heeft belooft in de vorm van Jezus Christus)
\
Filteren.... dat is de functie die de mind van de Heer krijgt.
De regels staan vast, de rollen uitgedeeld...
Alleen het podium nog, zoals ik zei hadden de zieltjes der verveling een eigen "dimensie" gecreeerd en werden er door hun eigen creatie(mind) erin gezogen.
Lesje lay-out: ik heb je verhaal > niet < gelezen, want het kwam meteen al te chaotisch over.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:24 schreef Dj_White_Night het volgende:
Sorry voor deze totaal off-topic post, moet ik msschien mijn text knippen en plakken in een nieuw topic??? wens het en het wordt gedaan![]()
[..]
klinkt beetje lullig, maar allebei toen de zieltjes besloten te zoeken naar iets anders.... was het tegelijk ook God die dat besloot.... maar hoe verder in die nieuwe wereld de zieltjes kwamen, hoe meer de zieltjes naar hun mind gingen kijken(wat toch hun nieuwe wereld instand hield) en dus God vergaten.
Hoe dit dan precies in werking gaat(het splitsen van oneindigheid in eindigheid) is natuurlijk onzinnig voor ons om te bespreken, we zullen er namelijk nooit wat aan hebben... tenzij je New Age achtig nieuwe werelden wilt creeren(wat een lachtertje is die beweging, wel gevaarlijk).
Maar daar heb ik niks mee te maken(wil ook BEWUST niet!)
En ja God heeft de Mind gecreerd, heb ook een stukje wat ik probeer nader uit te leggen.
[..]
Toen de zieltjes verdwaalt in hun eigen mind waren werd het duidelijk dat ze daar wel een eeuwigheid of 2 kunnen ronddwalen... de universele mind wordt geboren(filteren stukje).
Dus ja, God heeft alles gecreerd... inclusief mind.
Maar als dat concert zo perfect was, waarom toch iets anders zoeken?
.... MISSCHIEN is deze dimensie (1 / infinite) wel een stukje van het concert en krijgen alle "nieuwe" zielen het verhaal hier boven mee en een bijpassende rol( Theater of Life) zoals een Opera of beter gezegd een klein onderdeel.... 1 nummer van een opera bestaande uit 20 nummers wordt zo gedetaileerd ingezoomed dat er een totaal nieuwe opera gevonden wordt.
misschien ook zo onze wereld???
Maarja dit is allemaal info /SPECULATIE waar wij niks mee te maken hebben, zelfde geld voor uittreden, channelen(wat een suicide zeg... geeste suicide) en al die dinge... deel hiermee mijn mening met Tiesemans over dat soort "powers".
Over jouw conclusie... ja maar ook weer nee, want hoe kan de ALmachtige zichzelf kwijtraken?
Denk dat je conclusies beter kan weglaten, God is een onderwerp buiten dualiteit.... buiten goed of slecht, recht of krom, slim of dom... hij is gewoon.
En je voorbeeld over het kleine kind dat zichzelf in de zogenaamde fun verliest, en zodra het de hand van de Vader loslaat is het ongelukkig en kan het niet genieten van de kermis(zulle we maar zeggen, daar betaal je je eigen ook blauw en alle spelletjes zijn doorgestoken kaart.) want het is verloren in de menigte met de vele lichtjes, advertenties... mensen die je verleiden, en zo raakt het "van God los".
Kind verveelt zich en gaat een spelletje spelen, speelt maar heeft na zoveel uur ronddwalen geen geld meer.
De eigenaren van de stand zeggen, dan moet je voor mij werken(eerstekarma : vanaf nu is het en cyclus die zelfs als de big-bang teruggevonden kan worden, zouden die supersnaren niet het net van de mind kunnen zijn???).
Zieltje werkt voor hun, maar omdat God hun primaire behoefte niet KAN vervullen zoeken ze het in de kermis, en maken zo meer schulden(hoe kun je een oneindige behoefte vullen met iets eindigs van de kermis).
Zo gaat het met de stand eigenarenook, burgemeester
, koning/president
die op zijn beurt weer schulden bij zijn vrouw
heeft die op haar beurt weer schulden bij de armste boer
op het land die weer schulden heeft aan een mierenhoop
die weer schulden heeft aan......
........
.............
..............
...........
.................
![]()
heel veel illusieen slapend zijn van de ziel
![]()
Lesjes kan ik zeker geven, lessen Nederlands bijvoorbeeld. Ik ben o.a. bevoegd docente Nederlands.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Dj_White_Night het volgende:
Well da text hier boven is nogal ingewikkeld, en als er dan veel MINDFULL ppl zijn... dan moet ik goed bedenken wat ik neerzet... vandaar het knip en plak, beetje text hier...beetje text daar "methode".
Maar als jij dan zo goed bent, waarom nie daadwerkelijk een lesje geven???
Klagen kan iedereen...
BTW : ik dacht in de regels te lezen :gelieve niet meer dan 40 regels quoten en dan ook alleen de Relevante tekst... zou bv kunnen zeggen : quote zin 1 t/m 3 <--> ## t/m laatste zin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |