abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26939459
Deel 1: Uittredingen (en astrale erotiek)

Laatste post van Misticle_lightning:
quote:
Een van de belangrijkste fouten die je hebt gemaakt is dat je je niet hebt geaard.
Verder heb je angst gekregen en dan wordt je per definitie gelijk terug gesmeten in je lijf. Door niet te aarden wordt je misselijk op het moment dat je probeerd astraal te gaan. Eerst dus van te voren een stevige aardingsmeditatie doen, voor je hier uberhaubt mee gaat beginnen. Zorgen dat er altijd een glas drank en wat te eten naast je staat.
Het suizen wat je beschrijft, is het bloed wat je door je lijf hoort gaan. Je bent dus dieper betrokken bij je eigen lijf.
Doe dit soort dingen voor het eerst dan ook niet wanneer je alleen bent, maar doe het onder begeleiding
Ooooh dat heb ik nooit geweten. Mensen proberen het op verschillende fora te pas en te onpas en men zegt altijd dat er nooit wat kan gebeuren. Maar of het nu wel of geen beginnende OBE was, het was echt heel eng. Ik heb niet eerder kunnen slapen als toen het licht werd en ik de vogeltjes hoorde fluiten.

Bedoel je met dat aarden dat je die bepaalde opgewekte lading bewust kwijt moet raken via iets? Want ik voelde mij inderdaad niet ontaard in die context. Het was alsof het gevoel nog niet weg was, wel veel minder, maar niet weg. Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me pas weer goed.
pi_26939512
Trouwens, waarom kun je dit soort dingen voor het eerst beter niet alleen doen? Wat kan een ander doen voor mij, mocht er iets gebeuren?
pi_26939672
Ben het niet helemaal eens hoor met Misticle_L: ik aard me nooit voor, tijdens of na uittredingen. Van dat misselijk worden heb ik geen last, dus die theorie vind ik een beetje vaag.
Wel is het zo dat angst inderdaad een slechte raadgever is en dat je inderdaad vaak terug belandt als je bang bent. Dat suizingen geluid is wat mij betreft zeker niet verklaard als bloed door je lijf. En ik hoor het heel vaak.
En niet alleen doen? Waarom niet? Ik doe het al sinds het begin alleen (ik bedoel: aards gezien dan, want er is wel altijd beschermning aan de astrale kant), en dat heb ik goed aangekund en nog steeds.
pi_26940013
Ja, maar Stenny, in hoeverre is datgene wat ik beschrijf een begin geweest van een OBE? En hoe verklaar je het feit dat het gevoel bleef aanhouden na de afbreking? Niet meer zo heftig, maar ik voelde me letterlijk niet goed in de zin van dat ik als het ware nog niet geheel 'ontwaakt' was. Heb ik misschien iets niet goed gedaan tijdens het afbreken?

Jemig, als ik er nog aan terugdenk... het was echt heel vaag en ook wel eng (dit laatste omdat het natuurlijk onbekend is voor mij). Wat zou er zijn gebeurd als ik mijn angst had bedwongen in de zin van dat mij niets zou overkomen en dat het juist een fijne ervaring zou zijn en ik dus had doorgezet?
pi_26940103
Jij schreef, even citeren, is wel zo makkelijk:

Afgelopen nacht voor ik ging slapen (een uur of twaalf) wilde ik eens een poging wagen. Bij deze de vraag (aan Stenny) in hoeverre mijn ervaring het begin was van een uittreding. Ik begon met mijn lichaam volledig te ontspannen. Dus van onderaan beginnen en dan per lichaamsdeel mijzelf overtuigen dat dat lichaamsdeel geheel ontspannen was. Zo werkte ik van onderen naar boven. Dat werkte goed... op een gegeven moment voelde ik mijn eigen lichaam niet meer. Toen concentreerde ik mij op het binnenste van mijn hoofd en dacht ik aan een soort hemelse trap die ik besteeg en waarbij ik mijzelf de suggestie voorhield dat ik bij iedere trede een stapje verder bij de uittreding zou zijn.

In het begin viel ik bijna in slaap een aantal keer maar daar kon ik mij telkens van redden. Er gebeurde verder eerst niets... het enige wat ik hoorde was een monotone zoem/suis/piep in mijn hersenen die zich wat bewoog in mijn hersenen. Niet noemenswaardig, maar wel aanwezig.

Maar opeens na een poos begon het, zoals altijd wordt beschreven, vage geluid op te komen. Ik weet niet of dit de bekende suizingen zijn, maar het was een vaag lawaaiering geluid in mijn hersenen en ik voelde ook mij ook heel erg licht worden. Maar hierdoor werd ik angstig en mijn hart begon echt snel te slaan en ik begon te zweten! Ik ben direct gestopt en heb het licht aangedaan.

Maar daarna voelde ik me gewoon niet goed. Ik was bang en mijn lichaam voelde zwaar aan en het was net alsof ik nog in een soort trance zat.

Kan iemand hier wat meer over vertellen? Was dit een begin van een uittreding?

EINDE CITAAT

Ja zeker was dit een begin van een uittreding, alles ging volgens het boekje zou ik bijna zeggen. Ook het geluid in je hersenen wees erop dat je astraal begon waar te nemen. En dat het gevoel aanhield: natuurlijk: je bent niet zomaar helemaal uít dat bewustzijn weg.
pi_26940232
Dus als ik door was gegaan, dan had ik misschien wel boven mijn bed gezweefd?
Al met al duurde het denk ik een half uur om tot het punt van daadwerkelijk uittreden te komen. Is dit een redelijke periode voor een eerste keer?

Kijk, ik weet er niets vanaf en ik ben ook erg sceptisch. Ik bedoel, het is allemaal erg vaag, dat uittreden, dus ik zou er meer voor open kunnen staan wanneer ik het aan den lijve zou ondervinden. Dat van vannacht zou ik zeker in de beschrijving van uittreden kunnen plaatsen, dus tot dat punt ben ik al overtuigd . Maar oh oh, wat was het eng!
pi_26941091
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:
Dus als ik door was gegaan, dan had ik misschien wel boven mijn bed gezweefd?
Al met al duurde het denk ik een half uur om tot het punt van daadwerkelijk uittreden te komen. Is dit een redelijke periode voor een eerste keer?

Kijk, ik weet er niets vanaf en ik ben ook erg sceptisch. Ik bedoel, het is allemaal erg vaag, dat uittreden, dus ik zou er meer voor open kunnen staan wanneer ik het aan den lijve zou ondervinden. Dat van vannacht zou ik zeker in de beschrijving van uittreden kunnen plaatsen, dus tot dat punt ben ik al overtuigd . Maar oh oh, wat was het eng!
Ja, dan was je vast als geest in je kamer beland. Denk niet in termen van: is dit redelijk voor de eerste keer, is dit goed of slecht. Ieder mens is anders, de een heeft een uittreding op zijn vierde, de ander op haar achttiende, en ander op zijn 42ste, de ander in de 70. Dat maakt allemaal niet uit. Elke ervaring telt, hoe lang of kort hij ook duurt en in welke fase of dimensie je ook zit.
Uittreden is minder vaag dan je denkt, het is een vorm van leven net als deze, maar dan in een fijnstoffelijke vorm en ook in fijnstoffelijke gebieden.
Je hebt het al aan den lijve ervaren, dus je hebt zeker een idee hoe het voelt. Sta er open voor, het is een verbreding & verdieping van je werkelijkheid. En: was het ook niet eng toen je als baby voor het eerst de aardse lucht inademde? Toen moest je toch ook huilen?

Succes,

Sten
pi_26942161
Fantastisch dat je overal nog steeds zo uitgebreid op ingaat, Stenny

Ik reageer misschien niet meer maar ik lees nog wel mee. Erg interessant

tevens tvp
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:29:37 #9
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26942796
Meelezen doe ik ook
Dat vind ik dus lastig heh. Me concentreren op bijna niks ('binnenste van me hoofd' bv). Voor ik het weet springen me gedachten al weer van hot naar her. Ik ben gewoon te druk in me hoofd ergens en dus heb ik het idee dat het ook nooit gaat werken voor me. De ervaring meemaken lijkt me erg interessant en ook spannend ergens.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26943885
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:09 schreef Morwen het volgende:
Fantastisch dat je overal nog steeds zo uitgebreid op ingaat, Stenny

Ik reageer misschien niet meer maar ik lees nog wel mee. Erg interessant

tevens tvp
Dank je, Morwen, ik doe mijn best. ;-)
pi_26944010
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:29 schreef livEliveD het volgende:
Meelezen doe ik ook
Dat vind ik dus lastig heh. Me concentreren op bijna niks ('binnenste van me hoofd' bv). Voor ik het weet springen me gedachten al weer van hot naar her. Ik ben gewoon te druk in me hoofd ergens en dus heb ik het idee dat het ook nooit gaat werken voor me. De ervaring meemaken lijkt me erg interessant en ook spannend ergens.
Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AH ) er van binnen uit ziet. Loop het gangpad af, beschrijf de hoeken van het gebouw, de kenmerken, laat je oog erlangs gaan als een camera, probeer het, hiermee train je je bewustzijn zich op een andere plaats af te tunen waardoor er mogelijk een astrale perceptie, waarneming, uittreding volgt.
Je kunt ook verhalen vertellen in jezelf hoe je door het heelal reist en of hoe je beschermengelen eruit zien, ook hiermee tune je je bewustzijn, er zijn vele manieren om je astrale bewustzijn te prikkelen. Maak het leuk voor jezelf, dus vind een manier die bij je past.

Sten
pi_26967754
Als je dit soort dingen voor het eerst doet is het altijd verstandig om het onder begeleiding te doen van iemand die er ervaring mee heeft.
De persoon die er bij zit kan je dan gelijk zeggen wat er gebeurt.
Dat jij niet hoeft te aarden Stenny, betekend nog altijd niet dat anderen dat niet moeten doen. Aarden is altijd verstandig om te doen.

Een simpele oefening om te doen om te aarden is de volgende

Ga op een stoel zitten, voeten plat op de grond
handen los op je schoot (niet gekruisd)
Visualiseer dan dat er een touwtje uit je linkervoet de aarde in gaat.
Die maak je diep in de aarde vast
Daarna visualiseer je een touwtje vanuit je rechtervoet die de aarde in gaat, en maak die vast in de aarde
Daarna een touwtje vanuit je stuitje, ook die maak je vast.
Dan laat je de aarde energie vanuit de aarde via die touwtjes naar boven stromen
Je lijf in, je kan dat vaak letterlijk voelen. Je laat heel je lijf overspoelen door de aarde energie.
Als je het gevoel hebt dat je helemaal geaard bent, maar je 1 voor 1 de touwtjes weer los en haal je ze binnen.
Je bent dan volledig geaard.

succes
mama van Myrddin
pi_26969277
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:

[..]

Je kunt je best ergens op concentreren hoor. Ga je bijvoorbeeld eens heel levendig voor je geest halen hoe dat gebouw (waar je in werkt, waar je vaak in komt, bij wijze van spreken de bibliotheek of de AH ) er van binnen uit ziet. Loop het gangpad af, beschrijf de hoeken van het gebouw, de kenmerken, laat je oog erlangs gaan als een camera, probeer het, hiermee train je je bewustzijn zich op een andere plaats af te tunen waardoor er mogelijk een astrale perceptie, waarneming, uittreding volgt.
Je kunt ook verhalen vertellen in jezelf hoe je door het heelal reist en of hoe je beschermengelen eruit zien, ook hiermee tune je je bewustzijn, er zijn vele manieren om je astrale bewustzijn te prikkelen. Maak het leuk voor jezelf, dus vind een manier die bij je past.

Sten
Dit is voor mij meer een ritueel dat vooraf gaat aan het in slaap vallen. Dit doe ik al sinds ik het me kan herinneren. Maar ergens raak ik de concentratie kwijt en zweef naar dromenland waar heel andere gebeurtenissen zijn die helemaal niets te maken hoeven hebben met het concentratiepunt van voor ik weggleed.

Een keer een halve uittreding meegemaakt. Ik was 15 en stond vlak voor mijn schoolexamen. Mijn bovenlichaam kwam los en er was een toon. Maar ik werd doodsbang en schoot weer terug. Die angst bleef dagen hangen.

Als ik me nu concentreer op een bepaald iets gaat het anders. Dat uittredingsgevoel heb ik daarna nooit meer gehad. Maar ik kan soms wel compleet afwezig zijn omdat mijn geest ergens anders is. Gewoon in de bus of terwijl ik geconcentreerd met iets bezig ben. Vaak in de badkamer. Ik weet ook niet waarom daar. Niet alleen als ik daar in bad zit maar ook als ik daar met andere dingen bezig ben. Als ik heel geconcentreerd aan het schilderen ben ook. Dan kom ik tot inzichten die niet geheel en al in mijn hoofd kunnen zitten. Het eureka gevoel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:31:57 #14
119673 Andrew1985
geen flauw idee
pi_26978630
dat uittreding is dat iets wat je je ook zou kunnen aanleren of zit dat gewoon echt in je en kan je het gewoon>?
pi_26983928
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:31 schreef Andrew1985 het volgende:
dat uittreding is dat iets wat je je ook zou kunnen aanleren of zit dat gewoon echt in je en kan je het gewoon>?
Iedereen kan het, mits je serieus er mee bezig gaat en erin gelooft.
pi_27000795
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
pi_27001066
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
fuif, was jij niet degene die zo enthousiast christen was en nu probeer je dit uit? *serieuze vraag*
Ik ken iemand die is Christen (vriend van me) en/of Christelijk opgevoed (met kerst wou hij naar de Nachtmis, heet het nou zo , en is ook gegaan), echter hij heeft reiki gedaan en als er iemand is die er, voor dat soort dingen, openstaat, is hij het wel.

Sleur hem ook altijd mee naar van die winkeltjes, steentjes pendelen enzo heeft hij op mijn idee (samen met mij) voor het eerst gedaan. Het kan, omdat hij het alleen maar leuk vindt. En hij is/gaat ver in het spirituele, misschien nog wel verder dan mij en/of (weer) op andere vlakken. En op zijn initiatief heeft hij mij meegenomen, voor het eerst, tijd terug alweer, naar een Paranormale beurs. Ja, ik ben een nitwit juist soms, zie of zag het vanzelf allemaal wel.

Maar het kan dus wel degelijk

Oh, en astrale erotiek , grappie .
Maar wow Stenny, nog steeds bezig, respect!
pi_27002689
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef Henk_sjoerd het volgende:
Jawel, maar wat maakt het uit? Als ik deze ervaring kan beleven, dan kan ik hem toch niet ontkennen? Wat heeft het voor zin om mijn kop in het zand te steken alleen maar om het christen-zijn?
pi_27002714
Of met andere woorden: waarom zou ik dit niet kunnen uitproberen als christen?

En sweetgirly, ik kijk al uit naar een astrale erotische beleving met jou .
pi_27003172
Moet er nu een TRUTH variant komen op het wie-doet-het-met-wie lijstje in ONZ?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27026796
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier ik had mij geregistreerd omdat ik dit onderwerp uitermate intressant vind en op dit gebied zeer veel ervaring heb. Ik ben 28 jaar en woon in Den Haag.

Ik Had vanacht een uitreding en plotseling wou ik gaan praten mijn woorden waren hallo dit klonk heel vreemd alsof ik vertraagd aan het praten was. IHerkent iemand dit?

groeten Jeffrey
  maandag 16 mei 2005 @ 01:07:46 #22
14721 jaguar
Regenboos
pi_27043474
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:07 schreef starscr3am het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier ik had mij geregistreerd omdat ik dit onderwerp uitermate intressant vind en op dit gebied zeer veel ervaring heb. Ik ben 28 jaar en woon in Den Haag.

Ik Had vanacht een uitreding en plotseling wou ik gaan praten mijn woorden waren hallo dit klonk heel vreemd alsof ik vertraagd aan het praten was. IHerkent iemand dit?

groeten Jeffrey
Toen ik mijn heup gebroken had kreeg ik een verdoven middel toegediend.
hierdoor weet ik niet meer precies wat er is gebeurt, maar ik ben op een brancard naar buiten gebracht en ik heb de hele tijd het idee gehad dat ik achter die brancard aan liep
en ook die stemmen waren heel vreemd
ijsbergvla
pi_27084510
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
Of met andere woorden: waarom zou ik dit niet kunnen uitproberen als christen?

En sweetgirly, ik kijk al uit naar een astrale erotische beleving met jou .
Ik wil niet hier komen en je de les gaan lezen, maar omdat je zelf vraagt waarom niet wil ik je wel antwoorden ;o)

De bijbel waarschuwt voor iedere poging, op lichamelijke of op psychische wijze, om de door God gestelde grenzen te doorbreken en in contact te treden met de wereld der demonen of boze geesten, zoals de priesters dat deden in Ezechiel 8. Het is een occult verschijnsel en ik neem aan dat je wel weet dat dit in strijd is met God's regels.
pi_27085585
Gods regels als beschreven in o.a. de bijbel kunnen ook een slechte bedoeling hebben. Namelijk het tegenhouden van mensen in het verkrijgen van ware kennis. Zoals groepenmensen jaren andere groepen mensen dom gehouden hebben. Want..... kennis maakt macht. Vandaar ook de beschreven verbanning uit het paradijs. Als waarschuwing.
Misschien worden we al duizenden jaren vreselijk om de tuin geleid in denkbelden over occultisme en het Kwaad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27086256
Ik heb ook regelmatig geprobeerd een OBE op te wekken uit mezelf. Het ontspannen van mijn lichaam gaat altijd wel goed, en het lukt me ook steeds sneller. Ik voel m'n eigen lichaam niet meer. Maar daarna kom ik niet echt verder - waar mijn lichaam ontspannen is, is mijn geest erg druk. Het lukt me niet om ook daarin de ontspanning te vinden die ik ervoor nodig heb. Iemand tips?
pi_27216467
Ik doe wel af en toe aan mediteren, maar dit lijkt me ook wel vet om te oefenen!

ja dit is een tvp:P

edit: kan ik ook meteen wel wat zinnigs posten; iemand zei dat hij zich voorstelde dat hij een trap op liep en bij elke stap een stukje verder bij de uittreding was.
Ik doe precies hetzelfde maar dan andersom bij mediteren; ik ga bij elke keer dat ik uitadem een tree lager waarbij ik steeds dieper in de trance ga

toeval?
Extremistisch gematigd.
pi_27304508
Berichtje voor 'Draaimolen', ik kan je bericht hier even niet vinden waar je me erop aansprak je lezersbrief over uittredingen nog niet beantwoord te hebben op mijn site; dat is nu wel het geval, ik heb je gemaild en het op de site geplaatst.
Het is voor mij makkelijker en sneller om vragen op FOK te beantwoorden, hoewel het natuurlijk heel goed is als ik dat ook veel op mijn eigen site doe, want het wemelt ook in Nederland en België van de uittredingservaringen, en zo kan iedereen zien dat dit een universele ervaring is. Op FOK zie ik ook regelmatig berichten over ervaringen met uittredingen en verwant, echt goed dat steeds meer mensen hiermee komen. Laten we de wetenschap(pers) overspoelen hiermee, dan moeten ze er wel aan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:39:57 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27304807
alleen jammer dat er ook veel mensen dingen bij verzinnen omdat het dan wat interresanter lijkt , dit dan eigenlijk tegenwerkt.
zoals bij wel meer
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_27304984
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:39 schreef BaajGuardian het volgende:
alleen jammer dat er ook veel mensen dingen bij verzinnen omdat het dan wat interresanter lijkt , dit dan eigenlijk tegenwerkt.
zoals bij wel meer
Hmm, volgens mij valt dit wel mee, uittreden an sich en verwant is namelijk al spectaculair genoeg. En ik maak genoeg oprechte mensen mee, die dit, net als ik, werkelijk zo ervaren zonder er iets bij verzonnen te hebben. Maar natuurlijk zal er altijd wel wat gruis rondwaren; het is dan in de perceptie van de waarnemer om dit te zien.
pi_27314367
Verschillende boeken over uittredingen geven het volgende aan :

Bij een uittreding moet je dus niet gestoord worden. Er mogen dus geen signalen komen tijdens je uittreding. Het gevolg als je lichaam eerder wakker wordt dan je hem kan bereiken is verlamming, hartaanval of stilstand.

Wie kan hier iets meer over vertellen?
pi_27319813
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:19 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Verschillende boeken over uittredingen geven het volgende aan :

Bij een uittreding moet je dus niet gestoord worden. Er mogen dus geen signalen komen tijdens je uittreding. Het gevolg als je lichaam eerder wakker wordt dan je hem kan bereiken is verlamming, hartaanval of stilstand.

Wie kan hier iets meer over vertellen?
Wil je eens serieuze reactie van mij als ervaringsdeskundige? Wel: dit is volkomen kolder wat je hier citeert en het komt niet uit een goed boek zoals dat van Robert Monroe.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:05:10 #32
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_27320941
Wordt je niet gelijk "teruggeflitst" in je lichaam zodra je gestoort wordt tijdens je uittreding?
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_27323047
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:05 schreef Siriusje het volgende:
Wordt je niet gelijk "teruggeflitst" in je lichaam zodra je gestoort wordt tijdens je uittreding?
Zo is het, als je het al niet voelde aankomen, zoals ik soms en je al bij voorbaat terugbent.
pi_27325572
ik heb bijna alles gelezen nu van het vorige topic, maar iets is me nog onduidelijk.
is mediteren nou het tegenovergestelde van uittreden?
Ik heb wel soms dat ik tijdens het mediteren een beetje begin te schokken of (heel soms) dat ik dingen hoor. Een soort onverstaanbare stemmen. En dat duurt dan 1 of 2 "woorden" of een soort knal hoor en dan is het weer een tijdje stil. Ik heb dit overigens alleen als ik al vrij diep zit.
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:42 schreef Stenny het volgende:
Je voelt echt hoe je uit en in je lichaam gaat en je hoort ook suizingen (niet te verwarren met oorsuizingen) direct voor en na de uittreding. Er zijn allerlei bijkomende sensaties als suizingen horen, allerlei geluiden en soms zelfs knallen horen, vibraties in je lichaam, je heel licht voelen, en bijvoorbeeld bij terugkomst een gevoel niet te weten waar je bent (kan, hoeft niet).
die suizingen waar jij het over had heb ik nog nooit gehad. Maar toch zijn het aardige symptomen van het in de buurt komen van een uittreding die ik had.
quote:
Ja, Sleep Paralysis (slaapverslamming) heeft inderdaad met het astrale te maken. Je hebt nog geen klik gemaakt met je stoffelijke bewustzijn en lichaam en je neemt nog astraal waar en je spieren reageren nog niet op je signalen.
Nog een quote van jou
ik heb wel na het mediteren dat ik me moeilijk/niet kan bewegen, is dat die Sleep Paralysis? Ik heb wel dat ik mijn ogen kan bewegen en ik neem wel waar met mijn eigen (stoffelijke) ogen.

Nou dacht ik altijd dat het een soort tegenovergestelde dingen van elkaar waren, mediteren en uittreden, maar het lijkt toch aardig dicht bij elkaar te liggen.
wat zou ik moeten doen om uit te treden zodra ik in trance ben?
en als je uittreedt, kijk je dan nog wel tegen de binnenkant van je ogen? of zit er echt een duidelijk verschil tussen je astrale lichaam en je stoffelijke?
en kun je een voorbeeld geven van een negatieve ervaring die je hebt gehad? En het liefst flink erg, dan heb ik al een beetje een idee van wat ik zou kunnen verwachten als ik uittreed.

Niet teveel vragen in 1 keer hoop ik

edit: Nog 1 ding
ik had een flinke tijd terug een behoorlijke aparte ervaring. ik was aan het fietsen en opeens was ik 10-20 meter verder. ik keek er wel van op, maar ik had niet zoiets van "WHAT DE FOK?!?!?". Ik vond het wel best en ik voelde me heel goed, als een soort stofwolk die een beetje meedreef op de wind. Dat "WHAT DE FOK??!?!"-gevoel kwam een minuut of 2 later.
Is dit iets wat te verklaren is hiermee?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:10:49 #35
77020 MonkeyWrench
NU. EVEN. NIET!
pi_27508834
Ik ben me nu een beetje aan het verdiepen in het uittreden omdat ik gewoon nieuwsgierig ben hoe het is en of het nou wel echt kan. Ben nu een boek aan het lezen die best erg okay is eigenlijk .
Deze dus

Nu heb ik een paar jaar geleden wel iets meegemaakt wat wel vreemd was. Ik lag in m'n bed en had net wat Sint jans kruid genomen omdat ik een wild weekend had gehad en daarmee kom je er sneller bovenop, anyway ik had ook het eea over gelezen dat het spul je dromen vitaler maakt, wat ik altijd wel leuk vind. op een gegeven moment was ik aan het proberen om mijn arm omhoog te krijgen zonder mijn arm omhoog te tillen ( ). Nou is dat dus ook gelukt tot mijn milde verbazing. maar verder kwam ik ook niet met mijn uittreding, dacht ik.

Later was ik dus van plan om te gaan slapen en toen kwam de grap. Ik lag lekker in m'n nest te rotten en opeens begon ik rondjes te draaien in mijn bed, ik zag om en om het plafond, de wekker, de stereo enzovoorts. maar ik kwam niet verder, ik zat vast in het bed zullen we maar zeggen. Een moment later werd ik dus 'wakker' en ik controleerde voor de zekerheid nog het dekbed maar daar lag ik dus nog netjes onder.

Naja, best vreemd dus en ook wel jammer dat ik dus niet verder kwam .

Nu heb ik van de week nog een poging gewaagd, en een paar dagen geleden was ik dus weer op het punt dat ik weer het dubbele gevoel had dat mijn arm op het dekbed lag terwijl ik het ook voor mijn ogen had getild. Maar is het niet zo dat je persoonlijke energie ( om het beestje maar een naam te geven ) helemaal geen armen heeft of heeft het een arm omdat ik me daarop concentreer?

En als ik bijvoorbeeld denk van 'hey, mijn energie kan nergens heen omdat ik onder een dekbed lig' dat het dus ook zo is maar alleen omdat ik mezelf die grens opleg?

Anyway, ik kom er wel denk ik, moet alleen nog wat rustiger worden in het geheel. Moet wel zaeegen dat de dromen wel beter onthouden worden nu en dat ze wat levendiger zijn, maar dat komt denk ik omdat ik me concentreer voor het slapen gaan enzo.
morgen weer.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:21:40 #36
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_27518924
*tvp*

En ach, ik zal ook maar meteen wat vragen stellen...

Welke signalen krijg je ongeveer als je bijna bij het moment supreme bent?
Ik las in het vorige topic dat als je "beelden" ziet met gesloten ogen, dat je dan al heel ver bent...
Zelf zie ik 8 van de 10 keer dat ik in bed lig "beelden". Dit zijn eigenlijk altijd "dansende" mensen
(als in een kroeg of discotheek ofzo), maar wanneer ik probeer in te zoomen en de gezichten
zijn echt vlakbij dan vervormen ze ineens en verdwijnen ze en zie ik in de verte weer mensen
dansen, waarna dit ritueeltje zich herhaalt... Meestal val ik dan na 5 minuten in slaap.

En nog een vraag; proberen jullie uittredingen altijd 's nachts? (d.w.z. : moet het 's nachts?)

[ Bericht 3% gewijzigd door yozd op 31-05-2005 17:26:42 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_27532933
Help, ik heb wederom een ervaring gehad die ik gelukkig vroegtijdig kon afbreken. Ik deed het licht uit om te gaan slapen en het duurde niet lang of een bepaalde rilling ging door mijn lichaam. Die voel ik vaker. Het is geen koude rilling, maar soort vibratie die heen en weer door mijn lichaam loopt. Best wel een prettig gevoel eigenlijk.

Maar vlak daarna ontstond er een hoge piep in mijn hoofd en mijn lichaam werd ontzettend licht en het leek alsof ik begon te draaien. Ik werd weer doodsbang en deed snel het licht aan.

Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk en durf niet meer te gaan slapen. Als ik een uittreding wil dan wil ik dan wanneer ik er klaar voor ben en niet zomaar een spontane.

Ik weet niet in hoeverre dit het begin van een uittreding was, of dat het misschien simpel vermoeidheid is, maar prettig is het niet.

Kun je trouwens misselijk zijn na een angstige ervaring met een uittreding?
  woensdag 1 juni 2005 @ 04:02:40 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27532948
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 03:56 schreef FuifDuif het volgende:
Help, ik heb wederom een ervaring gehad die ik gelukkig vroegtijdig kon afbreken. Ik deed het licht uit om te gaan slapen en het duurde niet lang of een bepaalde rilling ging door mijn lichaam. Die voel ik vaker. Het is geen koude rilling, maar soort vibratie die heen en weer door mijn lichaam loopt. Best wel een prettig gevoel eigenlijk.

Maar vlak daarna ontstond er een hoge piep in mijn hoofd en mijn lichaam werd ontzettend licht en het leek alsof ik begon te draaien. Ik werd weer doodsbang en deed snel het licht aan.

Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk en durf niet meer te gaan slapen. Als ik een uittreding wil dan wil ik dan wanneer ik er klaar voor ben en niet zomaar een spontane.

Ik weet niet in hoeverre dit het begin van een uittreding was, of dat het misschien simpel vermoeidheid is, maar prettig is het niet.

vergeet je 'zilveren draad' niet als je uittreedt. misschien helpt dat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27532984
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vergeet je 'zilveren draad' niet als je uittreedt. misschien helpt dat.
, ja ik weet niet of het echt een uittredingsfase was. Persoonlijk sta ik er vrij sceptisch tegenover, maar het was gewoon een naar gevoel. Ik heb er nog last van. Maar het gevoel kwam overeen met de beschrijvingen van mensen, dus wat dat betreft zit ik hier goed.

Heb jij trouwens wel eens iets dergelijks meegemaakt, of ben jij hier mee bezig?
  woensdag 1 juni 2005 @ 04:19:54 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27532993
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

, ja ik weet niet of het echt een uittredingsfase was. Persoonlijk sta ik er vrij sceptisch tegenover, maar het was gewoon een naar gevoel. Ik heb er nog last van. Maar het gevoel kwam overeen met de beschrijvingen van mensen, dus wat dat betreft zit ik hier goed.

Heb jij trouwens wel eens iets dergelijks meegemaakt, of ben jij hier mee bezig?
als youssef belooft zich niet met mijn waar- of onwaarheden te bemoeien kan ik je met de hand op mijn hart vertellen dat ik al vanaf mijn 12e bezig hou met lucidedromen en uittredingen.

denkbeeldige zilveren draad is gewoon een hulpmiddel om veilig uit te kunnen treden. misselijkheid ken ik weer niet, tenzij ik heel erg bezopen ben en ook andere dingen heb gebruikt.
pi_27533004
Hahahaha Youssef !

Maar je hebt dus ook al bewust uittredingen meegemaakt? Hoe was dat en wat heb je zoal ervan geleerd?

Misselijkheid door drank komt mij niet onbekend voor overigens, maar dat is toch een andere soort misselijkheid. Ik denk dat het nu komt door de 'angstaanval' die ik had vanavond. Maar wat ik zeg, misschien was het wel gewoon vermoeidheid en had het niets met een uittreding te maken.
  woensdag 1 juni 2005 @ 04:45:32 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27533039
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:24 schreef FuifDuif het volgende:
Hahahaha Youssef !

Maar je hebt dus ook al bewust uittredingen meegemaakt? Hoe was dat en wat heb je zoal ervan geleerd?

Misselijkheid door drank komt mij niet onbekend voor overigens, maar dat is toch een andere soort misselijkheid. Ik denk dat het nu komt door de 'angstaanval' die ik had vanavond. Maar wat ik zeg, misschien was het wel gewoon vermoeidheid en had het niets met een uittreding te maken.
die angst kan je dus terugdringen door gewoon uit te treden met die denkbeeldige draad, waardoor je altijd weer snel en safe terug kan keren. morgen meer, of overmorgen.
pi_27533042
Oke.
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:38:52 #44
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_27540634
quote:

Nu zit ik weer precies met hetzelfde probleem. Ik voel me nog steeds duizelig, ja, zelfs misselijk
Ik had het vanacht ook! Voelde me ook enorm misselijk na mijn mislukte "poging".

Ik ging liggen, ontspande m'n hele lichaam en ging toen "naar het midden van m'n hoofd",
daarna voelde ik me enorm licht worden en zag ik flitsen (hoorde geen geluid verder).
Toen leek het net of mijn gezicht zich begon samen te trekken (mijn ogen leken alle kanten
op te bewegen), maar ik kon het zelf niet sturen, het was heel ongecontroleerd allemaal. Het leek ook net alsof mijn hoofd iets blokkeerde ofzo?
Na 20 seconden begon ik echter weer aan iets te denken en toen was het allemaal weer weg
(wel was ik misselijk daarna).

Nog ff een paar vraagjes aan Stenny;

1) wat gebeurt er precies op het moment dat je uittreedt.. moet je zelf een bepaalde "beweging"
maken, of gebeurt het je gewoon (d.w.z.: je ziet jezelf ineens) ?

2) Is het niet gewoon zo dat sommigen mensen het kunnen en de meesten niet? Dat het in je zit zeg
maar? Want ik las in het vorige topic dat jij het op je 7e al had en toen was je er neem ik aan nog
helemaal niet mee bezig... Geeft dat niet aan dat jij er gewoon een soort "gave" voor hebt (dus dat
het voor anderen niet te leren is) ?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:10:22 #45
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27564371
Nieuwe Wereld Orde in opkomst

New Age (1)

De enorme opkomst van het occulte in de wereld ligt voor een belangrijk deel in handen van de New Age beweging, één van Satan’s paradepaartjes.
De New Age beweging heeft zich ten doel gesteld, alle religies tezamen te brengen en te komen tot de afsluiting van wat men noemt ‘het donkere en gewelddadige tijdperk van het christendom’ en over te gaan naar het tijdperk van ‘Vrede, liefde, eenheid en de "Verlichte mens."
New Age betekent letterlijk "Nieuw Tijdperk" en is een verzamelnaam voor een geheel nieuwe denkrichting.
New Age is dan ook niet zomaar een beweging, maar een bewust gekozen denkwijze om alles wat met het christelijk erfgoed en de christelijke normen en waarden te maken heeft, te vernietigen.
De Bijbelse leer dient volledig te worden uitgeschakeld.
De opvatting dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is, dient te worden geminacht en verworpen.
Volgens de New Age komen alle godsdiensten uit een oerstroom van het menselijk denken en daarom zijn alle religies op aarde welkom onder hun paraplu.
De New Age filosofie is terug te vinden bij alle groepen waar de dialoog tussen de wereldgodsdiensten plaatsvindt.
De Wereldraad van kerken wordt gezien als de grote promotor van deze interreligieuze dialoog. Ook het wereldparlement van de Religies bereidt deze dialoog met overtuiging voor.

In andere godsdiensten zoals het boeddhisme, islam en het hindoeïsme vindt men eveneens groeperingen die deze wereldeenheid nastreven.
De Duitse theoloog Hans Küng is bezig met het opstellen van een oecumenische versie van de Tien Geboden, waar elke wereldreligie zich wel in kan vinden.
Een onderzoek in Amerika naar de invloed van de New Age filosofieën heeft aangetoond dat New Age organisaties ook de VN als een belangrijke schakel zien bij het tot stand brengen van hun doelstellingen.
Diverse leden van de Rockefeller familie vertonen grote interesse voor de New Age filosofieën.
Zij stimuleren dit gedachtegoed krachtig in allerlei organisaties waar hun macht van invloed is, zoals in de Verenigde Naties.
De doelstellingen van de New Age beweging zou een ernstige waarschuwing moeten zijn aan het adres van de christenen.
Want de weg die de samenzweringen zijn ingeslagen, is niet de weg die God de mens wijst.
God maakt juist duidelijk dat Hij de raad der volken verbreken zal.

Psalm 33:10 De Here verbreekt de raad der volken, Hij verijdelt de gedachten der natiën;

De pseudo-godsdiensten brengen de gelovigen via de handen van de Here Jezus rechtstreeks in de schoot van Satan.
De Here heeft de mens van tevoren gewaarschuwd dat in de tijd van de opkomst van de antichrist, allerlei duistere religies en occulte mediums de aarde zullen overspoelen.
Mensen die niet meer volledig in Gods Woord geloven, worden ook niet meer door Gods Geest verlicht waardoor er automatisch een stijgende belangstelling gaat ontstaan voor het occulte en het bovennatuurlijke.
De wereld wordt overspoeld met New Age doctrine; spiritualiteit en meditatie zijn de moderne toverwoorden geworden.
De kracht van de eigen geest daar draait het allemaal om.
‘Als men deze kracht goed ontwikkelt dan kunnen ouders zelfs communiceren met de ziel van het nog ongeboren kind.
Meditatie is dé methode om al je zintuigen te concentreren om de wereld te zien met de ogen van de ziel.
Zo kan men in contact treden met overledenen en wordt hun aanwezigheid nadrukkelijk gevoeld’ zo zeggen de ingewijden.
De duivel is slim en sluw.
De gebeurtenissen ontwikkelen zich precies zoals Satan zich dat heeft voorgesteld.
Het gaat hier niet meer over God en de Here Jezus, maar om de universele liefde: de god in ons liefde.

Tegenover de waarheid van Gods Woord staat de leugen van de duivel verwoord in de New Age beweging.
Volgens de New Agers mag geen enkele religie exclusiviteit claimen zoals het christendom dat doet.
De volmaakte religie zou bij de New Age te vinden zijn die zegt dat de mens zelf god kan worden: god moet niet buiten de mens gezocht worden, maar in de mens zelf.
Het is een kracht, zo zegt men, die in ieder mens aanwezig is.
Ieder mens is als het ware een god in de maak.
Dat begon al in Genesis 3, waar de slang tegen Eva zegt: "Er is een mogelijkheid om gelijk te worden aan de Allerhoogste; luister maar naar mij."
Daarmee begon de opstand tegen God.
Deze aloude leugen van Satan dat de mens zichzelf kan verlossen om daarna gelijk aan de Zoon van God te worden, ziet hij door de New Age beweging verwezenlijkt.
Velen hebben gedacht dat de beweging van voorbijgaande aard zou zijn, maar niets blijkt minder waar.
Het aantal New Age sympathisanten loopt inmiddels in de miljoenen.
Vrijwel alle religies waaronder het vervalste christendom en stromingen van occulte mystiek zijn terug te vinden onder de paraplu van de New Age beweging.
De bijeen verzameling is in volle gang.
Gelovigen uit alle religies weten zich al met elkaar verbonden en zijn bezig om het ‘Grote Licht’ aan de wereld te openbaren.

De New Agers noemen zichzelf de "Witte Loge" de aardse vertegenwoordigers van de Kosmische Loge.
Zij zeggen dat de "Verheven Hemelse Meesters" op aarde zijn teruggekeerd om een kernregering te vormen.
Hun taak is het de "Zwarte Loge" bestaande uit aanhangers van de Bijbelse God, te bekeren.
De aanhangers worden gezien als bijgelovige fanatiekelingen.
Hun slechte karma, zo zeggen zij, vormen een hinderlijk obstakel voor de verdere evolutionaire ontwikkeling van de aarde’.
De algehele leiding is in handen van "Sanat Kumara" de "Heer der wereld" die ook wel de "Ene Inwijder" de "Jongeling van oneindige zomers" en de "Oude der dagen" wordt genoemd.
Volgens de New Agers is hij de koning en de vader in de hemel.

Overal in de wereld staan mensen op en sluiten zich aan bij de opstand tegen de Bijbelse God.
Zij worden gerekend tot het nieuwe ras dat straks over de aarde en het heelal zal heersen.
De zegslieden van de New Age zeggen dat de aarde spoedig door de chaos van een ‘reinigingsproces’ heen moet gaan.
Dit noemt men de wereldwijde zuivering of reinigingsactie.
Christenen die weigeren met hen mee te doen staan boven aan de lijst van degenen die ‘weggezuiverd’ gaan worden.
Men wil zich ontdoen van hen die zich tegen de komende New Age Wereld Orde zullen verzetten: "Zij zullen naar een andere "Dimensie" worden gezonden vanwaar geen terugkeer meer mogelijk is".
Volgens de demonische geesten is dit noodzakelijk, om een nieuwe hemel en een nieuwe aarde vol vreugde tot stand te brengen.
De New Age wereldreligie voldoet aan alle criteria van de valse kerk die in de laatste dagen zal optreden.
De New Agers beweren dat de mensheid aan de drempel staat van een Nieuwe Orde, het grote ontwaken.
Openbaring 17 laat zien dat er een satanisch religieus systeem zal heersen over alle rassen, volken, stammen en talen, en vol zal zijn van gruwelen en onreine dingen.
Het zal een herleving zijn van de mysteriereligie van het oude Babylon, voordat de talen door God werden verward.

De kern van de New Age filosofie is dat iedereen de waarheid voor zichzelf moet bepalen.
Alle religies zijn goed behalve dat van het Judaïsme en het christendom die volharden in hun geloof in Gods Woord en daarom moeten die worden bestreden en afgeschaft. New Age leiders en gelovigen zullen de laster verbreiden dat Jezus niet God is en ook geen Christus.
Jezus wordt wel als een grote verlichte geest gezien maar beslist niet als "Verlosser".
Hij zou de zonnegeest zijn die zich in Jezus van Nazareth manifesteerde.
Christus en Jezus zou ook niet één en dezelfde Persoon zijn.
De Christus zou dóór Jezus van Nazareth spreken.
In de uitzending van Teleac getiteld ‘Zoon van God’op vrijdagavond 12-12-2003 uiten zgn gnostische wetenschappers ook hun visie over de positie van de historische Jezus van Nazareth, en zij ontkenden dat hij de werkelijke, waarachtige eniggeboren Zoon van God was/ is.
Het is typisch New Age denken.
Hoewel voor velen de New Age slechts een geestesgesteldheid en een persoonlijke manier van leven betekent, schuilt achter deze beweging een immens gevaar.
Zij die de Here Jezus lief hebben dienen op te passen voor de afleidingsmanoeuvres die de New Age beweging teweegbrengt.
Mensen die hun god-zijn al beheersen zijn volgens de New Agers opgeklommen tot een hogere vibratie en hebben niet langer een lichaam nodig.
Het zijn geesten geworden die de titel dragen van "Meesters der Wijsheid."
Deze geesten (demonen) hebben bepaalde mensen op aarde uitgekozen waaraan zij hun kennis doorgeven
.

Zo gaf de Tibetaanse demon ‘Djwahl Khul’ zijn boodschap door aan Alice Baily (*).
Doel is om zo’n ingewijd medium bindend de gedachten van Satan op te leggen om deze vervolgens als ‘openbaring’ aan de hunkerende mensheid door te geven.
Dit contact tussen het menselijk medium en de geleidegeest van Satan heet ‘channelen’ of ‘schakelen’.
Er zijn een groot aantal ‘schakelende’geesten en mediums bekend.

Zoals christenen een naam hebben bij God, die geschreven staat in het Boek des Levens, zo zijn er ook mensen die een naam hebben in het rijk der duisternis. (Stenny misschien ? )
Zij krijgen vanuit die wereld allerlei gaven en occulte inspiratie toebedeeld en genieten een zekere ‘bescherming’ van hun ‘Meesters’ (demonen).
Tot de meest bekende woordvoerders van de ‘Meesters’ behoren de eerder genoemde Alice Baily en Helena Blavatsky.
Blavatsky werd in 1831 als Helena Petrovna von Hahn geboren in Rusland.
Tijdens omzwervingen in Constantinopel, Kiev en Parijs, waarbij zij enige tijd in een circus werkte, kwam Blavatsky in contact met de occulte tradities.
Naar haar zeggen begonnen zich in deze periode haar paranormale gaven te openbaren.
In 1875 stichtte zij samen met H.S. Olcott de Theosofische Vereniging ter bevordering van de studie der theosofie en ter verspreiding van de theosofische opvattingen.
Dertien jaar later werd deze Amerikaanse afdeling omgedoopt tot de ‘Arische Theosofische beweging’.
Blavatsky bevond zich toen al in India waarin 1882 het internationaal hoofdkwartier te Adyar bij Madras werd gevestigd.

Het woord theosofie, dat letterlijk ‘wijsheid van God’ of ‘wijsheid aangaande God’ betekent, is alle eeuwen door gebruikt in geschriften van theologen en filosofen.
Het is weer te geven als een vorm van bovennatuurlijke kennis van of inzicht in God en het goddelijke, zoals die in de eerste eeuwen van het christendom tot ontwikkeling is gekomen in het gnosticisme.
De theosofie kent geen God zoals de christelijke leer.
Het hoogste beginsel kan met woord en denken niet benaderd worden.
In engere zin wordt met het woord theosofie sedert 1875 de levensbeschouwing van Helena Blavatsky bedoeld.
De vereniging heeft thans afdelingen in meer dan 60 landen die allemaal ten dienste staan van de New Age beweging. Blavatsky kwam in India in contact met de leer van het karma en reïncarnatie en trad in 1884 toe tot de rijen der boeddhisten.
Zij meende zodoende in de buurt te kunnen komen van wat zij de 'Grote Witte Broederschap’ noemde.
Ze geloofde dat deze groep geheime meesters zich in de Himalaya ophield.
Blavatsky beweerde dat de occulte kennis uit haar boeken was ingefluisterd door deze geheime meesters. Eén van hen noemde Blavatsky ‘Koot Hoomi’ al bestaan er veel geruchten dat zij deze naam zelf bedacht.

Uiteindelijk legde zij zich toe op het schrijven dat leidde tot o.m. het boek "De Geheimleer" dat tussen 1888 en 1891 in twee delen verscheen en als haar belangrijkste occulte studie geldt.
De New Agers noemen het de meest uitgebreide bron van esoterische wijsheid. Het eerste deel van dit 1300 pagina’s tellende werk bestond uit een occulte visie over het ontstaan van de kosmos, de Kosmogenesis.
Het tweede gedeelte handelde over de oorsprong van de menselijke rassen, de Antropogenesis. Theosofen wekken bij voorkeur de indruk dat Blavatsky het allemaal zo kwaad niet meende en dat haar rassenleer zelfs uitging van een verbroedering tussen rassen.
Maar de indeling tussen ‘Übermenschen ‘Untermenschen’ was in haar denken al nadrukkelijk herkenbaar.
En dat de joden voor haar tot die laatste groep vormden is eveneens duidelijk.
In de ‘Geheime leer’ geeft zij een uiterst negatief beeld van joden.
Materialisme, zelfzucht en zinnelijkheid waren volgens Blavatsky specifiek joodse kenmerken.
In haar ogen waren joden een lager ras, dat niet in staat was om de materie in dienst te stellen van het spirituele leven. Alleen het Arische ras was hiertoe in staat.
Aangezien de mate van spiritualiteit voor Blavatsky de waarde van een ras bepaalde, was het arische ras voor haar het verst geëvolueerd en waren de joden minderwaardig.
Door dit soort beweringen trok zij de aandacht van allerlei racistische groeperingen waaronder die van de nazi’s.

Zo werd Adolf Hitler een groot liefhebber van haar boek ‘De Geheimleer’.
Volgens ingewijden raakte hij volledig in de ban van de occulte geheimen van de theosofische beweging.
Hitler was lid van het Thule-genootschap, waar de satanist Aleister Crowley en top-nazi’s als Hesse en Eckhart mee verbonden waren.
Zij onderhielden nauwe contacten met de Illuminatie en de theosofen van Blavatsky.
Stromingen binnen de New Age zeggen dat Hitler één van hen was omdat hij uit dezelfde bronnen putte, dezelfde doelstellingen had en met dezelfde methoden werkte.
Dat gold overigens voor de hele top van de nazi-beweging met haar satanische rituelen.
De Nazi-beweging was volkomen door het kwade overschaduwd en beheerst. Ook waren er bindingen met verschillende Loges van de Vrijmetselarij.
Hitler en zijn trawanten waren zo van de duivel bezeten dat ze regelmatig in demonische razernij vervielen.
Tijdens zo’n aanval zou Hitler een visioen hebben gehad die bij hem dodelijke angst had veroorzaakt.
Hij zou een beeld hebben gezien van de komende antichrist, angstaanjagender en vele malen gewelddadiger dan zijn eigen duivelse regiem.
De nazi-beweging was een organisatie die volkomen door het kwade werd overschaduwd en beheerst. Blavatsky verafschuwde God, Jezus en het christendom.
Ze ging zover, dat ze beweerde dat Satan een onschuldig slachtoffer was van Gods grillige en buitensporige toorn.
De invloed van de Theosofische Vereniging hield niet op bij de nazi’s.
Vandaag heeft de theosofische leer van Blavatsky veel invloed op de New Age beweging en daaraan verbonden religies en sektes.
Zeker als in aanmerking wordt genomen dat de Theosofische Vereniging een belangrijke katalysator was bij de wederopleving van het gnostische denken, is deze stroming een uiterst belangrijke invloed op het moderne occultisme.

Als het duistere plan van de New Age gaat slagen dan zal het komende beest de wereld niet eens hoeven te dwingen om zijn merkteken te aanvaarden.
De mensheid zal er zelfs wanhopig naar verlangen omdat men onwetend is van het lot dat dit met zich meebrengt.
Maar tegenover het duivelse plan van Satan staat de raad van God.
God wil dat niemand verloren gaat.

(Daarom lees je dit nu ook nog steeds DUH)

Zijn woorden klinken na in Johannes 5:24

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.

Bronnen: Citaten uit "De tentakels van de theosofie" P.Edel, Studiedag Het KNP, 16-11-2002. Nicholas Goodrick-Clarke, The Occult Roots of Nazism, New York University Press, New York, 1992.
Citaten uit "Hoefgetrappel van de Eén-Wereld religie",R.H.Matzken, Studiedag Het KNP, 22-11-2003.
Citaten uit Promise, april 1997.
The Hidden Danger of the Rainbow, Constance Cumbey.
Fragmenten uit de brief van René van Dijk aan Teleac, zie ook: http://home.filternet.nl/~kjv/
pi_27564954
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:10 schreef Tiesemans het volgende:
blablabla
WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HEL
en reken maar dat ik ervan zal genieten

maar kerel, als je niks zinnigs te melden hebt, blijf dan weg

ik hoop dat je niet serieus was, anders heb ik diep medelijden met je

edit: gezien je posthistory doe je dat vaker. in TRU even een stukje bijbel citeren en dan vervolgens je muil houden. prima zo, maar wil je wel zo vriendelijk zijn om die hele lap meuk weer weg te editten? je verneukt de layout met die bagger van je.

eng mannetje

[ Bericht 9% gewijzigd door P8 op 02-06-2005 02:02:20 ]
Extremistisch gematigd.
  donderdag 2 juni 2005 @ 02:19:10 #47
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27565371
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:38 schreef P8 het volgende:

[..]

WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HEL *EET JE TOCH LEKKER EEN IJSJE*
en reken maar dat ik ervan zal genieten

maar kerel, als je niks zinnigs te melden hebt, blijf dan weg

ik hoop dat je niet serieus was, anders heb ik diep medelijden met je

edit: gezien je posthistory doe je dat vaker. in TRU even een stukje bijbel citeren en dan vervolgens je muil houden. prima zo, maar wil je wel zo vriendelijk zijn om die hele lap meuk weer weg te editten? je verneukt de layout met die bagger van je.

eng mannetje
Natuurlijk ben ik wel SERIEUS... (alhoewel jij het niet zinnig vind en who the FUCK ben jij dan hé *
quote:
schreef P8 het volgende:WOEHOE, IK GA LEKKER BRANDEN IN DE HEL en reken maar dat ik ervan zal genieten
* Vandaar waarschijnlijk ook die labiele en agressieve anti Christen reactie van je.

En het is dus de bedoeling dat je als gelovig Christen (ik dus) mededeelt uit de Bijbel ipv te dicteren doormiddel van de Bijbel, welk jij dus blijkbaar gewend bent van anderen (?) getuige je domme opmerking over mijn posting "style".
Ik edit helemaal niks terug, komt er maar uit zou ik zeggen !
Mensen zoals jij hebben niks voor niks weinig tot geen verstand van Christenen en dan wel eisen stellen ??
Wat voor jou "mooi" is in deze discussie, is voor mij niets meer en minder dan zondig geratel van ongelovigen.
Welk overigens ook getuigd van weinig "gezond" verstand met betrekking tot wat je doet.
Ik bid tot (de levende) God die buiten mij sterfelijke lichaam is en overal aanwezig is.
Schepper is van het begin tot het eind en welk mij z'n Zoon heeft geschonken als verlosser om te weten wie ik mag zijn, en wat ik daarvoor moet laten namelijk het verheerlijken van het wereldlijke en de mens als centrum van het universum......
De mens is namelijk niets dan schepping ... stof ... dode materie...
Als je geest er de pijp aan geeft en je ziel wederkeerd is je vlees idd morsdood.
Zou je dat ineens overkomen dan ben je toeschouwer van sterfelijk vlees.
Vele die mediteren zoeken iets Goddelijks/onsterfelijks in hun eigen lichaam, naar een goddelijke kracht die ze richting Nirvana zal leiden, waardoor de mens zelf een goddelijke status zou bereiken, welk een keiharde leugen is.
In feite verkondig je dus dat de God van het Christendom niet de enige waarachtige God is (zoals ik dus geloof), neen, dat de mens god is.
Want een mens die het universum opeist zonder toestemming van God is een afgoden dienaar.
Aangezien ik hiervoor pas dien ik te bidden tot Hem, God de almachtige en Here Jezus Christus om vergeving te kunnen krijgen.
En hierin heb jij dus een probleem want als jij dus mediteert en dus aan bijde bovenstaande maling hebt endus gaat voor enige kracht die in jezelf aanwezig zou zijn loop je dus grote kans om in verzoeking te geraken.
Dus wijd open te staan voor occulte zaken en krachten welk de mens vernietigen en hem/haar van z'n ziel beroven..
En aangezien demonen wel degelijk bestaan zullen ze er alles aan doen om de waarheid van de Heere Jezus Christus de nek om te draaien bij wie dan ook, waar mogelijk,..
Dat ik de mensen vervolgens niet op jou wijze overtuig doch rustig een Bijbel quote post en verder leef tja.. (Weinig last van m'n ego of m'n geweten hé)
Ik word teminste niet botergeil wakker s'nachts, niet beseffende dat ik door demonen vekracht word.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tiesemans op 02-06-2005 03:10:23 ]
pi_27566288
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:19 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik wel SERIEUS... (alhoewel jij het niet zinnig vind en who the FUCK ben jij dan hé *
[..]

* Vandaar waarschijnlijk ook die labiele en agressieve anti Christen reactie van je.

En het is dus de bedoeling dat je als gelovig Christen (ik dus) mededeelt uit de Bijbel ipv te dicteren doormiddel van de Bijbel, welk jij dus blijkbaar gewend bent van anderen (?) getuige je domme opmerking over mijn posting "style".
Mensen zoals jij hebben niks voor niks weinig tot geen verstand van Christenen en dan wel eisen stellen ??
Wat voor jou "mooi" is in deze discussie, is voor mij niets meer en minder dan zondig geratel van ongelovigen.
Welk overigens ook getuigd van weinig "gezond" verstand met betrekking tot wat je doet.
Ik bid tot (de levende) God die buiten mij sterfelijke lichaam is en overal aanwezig is.
Schepper is van het begin tot het eind en welk mij z'n Zoon heeft geschonken als verlosser om te weten wie ik mag zijn, en wat ik daarvoor moet laten namelijk het verheerlijken van het wereldlijke en de mens als centrum van het universum......
Als je geest er de pijp aan geeft en je ziel wederkeerd is je vlees idd morsdood.
Vele die mediteren zoeken iets Goddelijks/onsterfelijks in hun eigen lichaam, naar een goddelijke kracht die ze richting Nirvana zal leiden, waardoor de mens zelf een goddelijke status zou bereiken, welk een keiharde leugen is.
In feite verkondig je dus dat de God van het Christendom niet de enige waarachtige God is (zoals ik dus geloof), neen, dat de mens god is.
Want een mens die het universum opeist zonder toestemming van God is een afgoden dienaar.
Aangezien ik hiervoor pas dien ik te bidden tot Hem, God de almachtige en Here Jezus Christus om vergeving te kunnen krijgen.
En hierin heb jij dus een probleem want als jij dus mediteert en dus aan bijde bovenstaande maling hebt endus gaat voor enige kracht die in jezelf aanwezig zou zijn loop je dus grote kans om in verzoeking te geraken.
Dus wijd open te staan voor occulte zaken en krachten welk de mens vernietigen en hem/haar van z'n ziel beroven..
En aangezien demonen wel degelijk bestaan zullen ze er alles aan doen om de waarheid van de Heere Jezus Christus de nek om te draaien bij wie dan ook, waar mogelijk,..
Dat ik de mensen vervolgens niet op jou wijze overtuig doch rustig een Bijbel quote post en verder leef tja.. (Weinig last van m'n ego of m'n geweten hé)
Ik word teminste niet botergeil wakker s'nachts, niet beseffende dat ik door demonen vekracht word.
Zondig geratel he? Hmmm inderdaad word ik regelmatig botergeil wakker van astrale erotiek, misschien iets leuks voor jou?, misschien ga je dat wat losser tegen de dingen aankijken? Weet je wat ik een demoon vind? Jouw redenering die regelrecht uit de middeleeuwen schijnt te komen en waardoor mensen als ik toen op de brandstapel kwamen.
pi_27566352
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:38 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik had het vanacht ook! Voelde me ook enorm misselijk na mijn mislukte "poging".

Ik ging liggen, ontspande m'n hele lichaam en ging toen "naar het midden van m'n hoofd",
daarna voelde ik me enorm licht worden en zag ik flitsen (hoorde geen geluid verder).
Toen leek het net of mijn gezicht zich begon samen te trekken (mijn ogen leken alle kanten
op te bewegen), maar ik kon het zelf niet sturen, het was heel ongecontroleerd allemaal. Het leek ook net alsof mijn hoofd iets blokkeerde ofzo?
Na 20 seconden begon ik echter weer aan iets te denken en toen was het allemaal weer weg
(wel was ik misselijk daarna).

Nog ff een paar vraagjes aan Stenny;

1) wat gebeurt er precies op het moment dat je uittreedt.. moet je zelf een bepaalde "beweging"
maken, of gebeurt het je gewoon (d.w.z.: je ziet jezelf ineens) ?

2) Is het niet gewoon zo dat sommigen mensen het kunnen en de meesten niet? Dat het in je zit zeg
maar? Want ik las in het vorige topic dat jij het op je 7e al had en toen was je er neem ik aan nog
helemaal niet mee bezig... Geeft dat niet aan dat jij er gewoon een soort "gave" voor hebt (dus dat
het voor anderen niet te leren is) ?
Ja daar ben ik. Hallo Yo.

1) Over uittredingen: het bewegen gebeurt vanzelf, je astraallichaam stuurt zichzelf vaak door energieën in je hoofd en lichaam, je kunt je opeens ergens anders bevinden. Natuurlijk heb je dat zelf gedaan, en of iemand heeft je een handje geholpen, maar dan was je je er niet van bewust dat je ergens heen reisde (vergelijk het met het tijdens het dromen onbewust ook uit je lichaam treden en de "valsensatie").
Zodra je je dan bewust wordt, neem je de controle over van de bewegingen.

2) Iedereen treedt uit gedurende de nacht, zie ook 1, het is de kunst (als dat een kunst is) je ervan bewust te zijn/worden. Je bewustzijn kun je trainen 'wakker te worden', de een gaat dat wat gemakkelijker af dan de ander. Bij mij op mijn 18e kwamen de eerste uittredigen en bleven komen, spontaan en ik was helemaal bewust. Ik heb dus in dit leven niets getraind, maar soms roep ik ze wel op (en soms lukt dat niet), maar ze komen nog steeds spontaan. Wel ben ik altijd heel bewust bezig, dus dat helpt wel.
Op mijn 7e had ik inderdaad onder narcose mijn eerste uittreding en zag het allemaal van een afstandje gebeuren dat mijn keelamandelen uit mijn keel geschept werden.
Ik denk als je in waarheid werkelijkheid helemaal niet bewust leeft, of er aanwijzingen zijn dat je dat gaat doen, bewust uittreden een stuk moeilijker is.

PS: over dat misselijk zijn: het zou kunnen dat je, door de tijdelijke consternatie van je astraallichaam in je stoffelijke lichaam, je evenwichtsorgaan even aan het wankelen hebt gebracht. Misselijk was ik zelf nooit door een uittreding, wel herken ik wat je beschrijft dat alles in je astraallichaam alle kanten op lijkt te gaan, je voelt je astraallichaam vreemde toeren uithalen.

Groetjes,

Sten
pi_27566405
quote:

Zie ook mijn reactie op Yo. Als je door het begin van je eerste bewuste uittredingen heenkomt, komt er ook een einde aan het ongemak. Je moet je even door de eerste onwennigheid heenworstelen, tot je voelt en beseft dat je er zelf bij bent en zelf kunt reageren. In het begin kun je inderdaad wat pijn voelen, maar die komt naar mijn weten voort uit angst. Ik had het ook. Als je je laat dragen door de stroom, zul je zien dat je minder last gaat hebben.
pi_27566406
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:10 schreef Tiesemans het volgende:

heel lang verhaal
Na dit doorgelezen te hebben vraag ik me des te meer af of het Christendom zoals hier becshreven het Kwaad zelf niet is dat mensen al eeuwen een rad voor ogen heeft gedraaid.

Blijkbaar heeft het liever de godsdienstoorlogen en grote tegenstellingen dan eenheid, al dan niet onder New Age paraplu.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27566426
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 08:11 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Na dit doorgelezen te hebben vraag ik me des te meer af of het Christendom zoals hier becshreven het Kwaad zelf niet is dat mensen al eeuwen een rad voor ogen heeft gedraaid.

Blijkbaar heeft het liever de godsdienstoorlogen en grote tegenstellingen dan eenheid, al dan niet onder New Age paraplu.
Jij zegt het, ik denk het.
pi_27566428
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:19 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

[..]

En waar zie jij DAN terug hoe de mens geschapen is naar het evenbeeld van God? Niet in het vlees toch zeker. Wat blijft er dan over? Juist.... in de geest. Dus????
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27566440
Juist het halstarrig vasthouden aan dogma's uit angst om niet gered te worden is een grote zonde. Dan regeerd de angst. En dat is het Kwaad.
Geloof wat je wilt maar doe het dan met vreugde en met een positieve insteek zodat het je milder maakt. En laat dan het oordeel over aan God zelf ipv als mens met het vingertje te wijzen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27567453
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:
Juist het halstarrig vasthouden aan dogma's uit angst om niet gered te worden is een grote zonde. Dan regeerd de angst. En dat is het Kwaad.
Geloof wat je wilt maar doe het dan met vreugde en met een positieve insteek zodat het je milder maakt. En laat dan het oordeel over aan God zelf ipv als mens met het vingertje te wijzen.
Goeie insteek.
pi_27567575
Ik mag toch heel hard hopen dat Tiesemans verder weg blijft uit dit topic.

Tjongejongejongejongejongejonge zeg....
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:30:57 #57
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27567583
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 07:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

Zondig geratel he? Hmmm inderdaad word ik regelmatig botergeil wakker van astrale erotiek, misschien iets leuks voor jou?, misschien ga je dat wat losser tegen de dingen aankijken? Weet je wat ik een demoon vind? Jouw redenering die regelrecht uit de middeleeuwen schijnt te komen en waardoor mensen als ik toen op de brandstapel kwamen.
Waar denk je dat mijn geest vandaan komt die ik verkregen heb bij geboorte ?
God de almachtige was toen dezelfde als nu en ik dezelfde knecht toen en nu.
Slechts het vlees vergaat dat weet je toch hé.
Het heet niks voor niks branden tot in de verdommenis.
Ik kan je een instructie geven met betrekking tot je praktijken en dat is houd er mee op en richt je eens tot Jezus en de vader in plaats van je eigen lichaam, uiteraard wel met hetzelfde enthousiasme allicht, en ik kan je verklappen het is voor sommigen als met een eerste keer blowen, of je voelt gelijk iets of het doet je kompleet niks....
Moet je nagaan hoe die arme sloebers in de middeleeuwen zich voelden terwijl zo'n jonge tante ieens over meditatie begon ipv bidden....
Komtie dan hé :

Het oog is de lamp van het lichaam.
Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn.
Maar als je oog troebel is, zal er in heel je lichaam duisternis zijn.
Als het licht in jezelf verduisterd is, hoe groot is dan die duisternis!
Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten.
Jullie kunnen niet God dienen én de mammon.

En als toetje voor het verstand :

Er was eens een rechter in een stad die geen ontzag had voor God en zich niets aan de mensen gelegen liet liggen.
Er woonde ook een weduwe in die stad, die steeds weer naar hem toe ging met het verzoek: “Doe mij recht in het geschil met mijn tegenstander.”
Maar lange tijd wilde hij dat niet doen.
Ten slotte zei hij bij zichzelf: Ook al heb ik geen ontzag voor God en laat ik mij niets aan de mensen gelegen liggen, toch zal ik die weduwe recht verschaffen omdat ze me last bezorgt.
Anders blijft ze eindeloos bij me komen en vliegt ze me nog aan.’
Toen zei de Heer: ‘Luister naar wat deze rechter zegt, al minacht hij ook het recht.
Zal God dan niet zeker recht verschaffen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot hem roepen? Of laat hij hen wachten?
Ik zeg jullie dat hij hun spoedig recht zal verschaffen.
Maar als de Mensenzoon komt, zal hij dan geloof vinden op aarde?’

prettige ochtend verder...
pi_27567635
Speak of the devil.... .

Tiesemans, nokken nu hoor. Ik vind je erg respectloos overkomen en bovendien snap ik niet wat je in TRU komt doen als je dit allemaal zo evil vindt.
Oi!
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:40:48 #59
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27567834
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:
Uhm angst ?
Dogma's (oh oh zeker ook ja gestemd gisteren ?)
Ennuh ik zondig ? (tja ik Jezus toch echt eerlijk en oprecht om vergeving gevraagd... telt dat ook ?)
LoL kortom waar blijf je dan met je new-age stereo-types
Nee, ik ben het niet met je eens, dat snap je toch wel hé...
Wees juist blij dat ik besta als wakkere Christen.
Aangezien het bevestigd dat er afgoderij en kwaad bestaat welk de tegenpartij vormt en ook jullie bedreigd.
Want nogmaals als er goed bestaat is er ook kwaad idd....
Het maakt dat jullie mede bestaan en zelf van gekkigheid niet weten waar het te moeten zoeken in deze grote boze wereld...
Ik heb slechts aan één geest genoeg namelijk m'n geest uit God.

fijne ochtend verder ....

(oh en lang leve de meningsvrijheid of niet dan ! )
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:46:47 #60
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27567989
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:32 schreef MUUS het volgende:
Speak of the devil.... .

Tiesemans, nokken nu hoor. Ik vind je erg respectloos overkomen en bovendien snap ik niet wat je in TRU komt doen als je dit allemaal zo evil vindt.
tuurlijk tuurlijk ,,,, vandaar ook dat jij "Esther" aan die peuk laat lurken ...
Waar rook is is brand .. TOCH ?
Ennuh Mag Bidden en voor je geloof (dus ook overtuiging) ineens niet meer ?
Goh zeker teveel gezweeft vanacht ? Of gewoon teveel van de "astrale" porno gesnoept ?

Respect moet je verdienen en zeker inruilen als ie van de duivel afkomstig is in de vorm van een handdruk.
Dit bovenstaande kun je herkennen door een koude klammige hand die tot aan je elleboog de boel leegzuigt waarbij de blik ontweken word.
Is dit het geval roept dan hard en trots: Moge de Heere God u straffen Satan, ook u zult Hem die in de hemel zijt dienen.
Werkt dit niet maak gebruik van u kennis in Wing-Chun Kung-fu ... gegarandeerd dat u verlost bent van enig "duister" persoon OF Schim.

*edit achteraf *

De Truth is in here >>> Tiesemans verwijst glimlachend naar z'n bovenkamer.
Zo ook in het Fok forum ... Daar past de Allmachtige prima in toch ?!
The one and only Truth of niet dan hé....

TRustuh !!!!! (Ties gaat lekker naar de Vader voor z'n slaapie slaapie )

[ Bericht 18% gewijzigd door Tiesemans op 02-06-2005 09:53:00 (Truth bijna vergeten joh !!) ]
pi_27568158
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:46 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

tuurlijk tuurlijk ,,,, vandaar ook dat jij "Esther" aan die peuk laat lurken ...
Waar rook is is brand .. TOCH ?
Ennuh Mag Bidden en voor je geloof (dus ook overtuiging) ineens niet meer ?
Goh zeker teveel gezweeft vanacht ? Of gewoon teveel van de "astrale" porno gesnoept ?

Respect moet je verdienen en zeker inruilen als ie van de duivel afkomstig is in de vorm van een handdruk.
Dit bovenstaande kun je herkennen door een koude klammige hand die tot aan je elleboog de boel leegzuigt waarbij de blik ontweken word.
Is dit het geval roept dan hard en trots: Moge de Heere God u straffen Satan, ook u zult Hem die in de hemel zijt dienen.
Werkt dit niet maak gebruik van u kennis in Wing-Chun Kung-fu ... gegarandeerd dat u verlost bent van enig "duister" persoon OF Schim.
GODZIJDANK leven we niet meer in de middeleeuwen. Ik ben teruggekomen, Ties, om mensen zoals jij te laten zien dat een vrije geest onbreekbaar is en om een oude rekening op elegante wijze te vereffenen. Denk je dat ik niet meer weet hoe het voelde in de middeleeuwen? Jullie regeerden toen, maar nu zijn de zaken omgedraaid.
En nee, ik heb geen horentjes, maar ik vind geitjes wel heel lief hoor. En oh ja btw: ik ben een mens. Het zal wel als een schok voor je komen. En zoals jij steeds praat over hardcore astrale seks, denk ik dat je zelf heel wat tekort komt. Dat krijg je als je brein in termen denkt van zonde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stenny op 02-06-2005 09:57:36 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:02:03 #62
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27568494
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

GODZIJDANK leven we niet meer in de middeleeuwen. Ik ben teruggekomen, Ties, om mensen zoals jullie te laten zien dat een vrije geest onbreekbaar is en om een oude rekening op elegante wijze te vereffenen. Denk je dat ik niet meer weet hoe het voelde in de middeleeuwen? Jullie regeerden toen, maar nu zijn de zaken omgedraaid.
En nee, ik heb geen horentjes, maar ik vind geitjes wel heel lief hoor.
Goh Goh toch nog neeeET op tijd om getuige te zijn van de "ware" aard van het "dame'tje" ...
Lilith ben je niet nee ... LOL (of onder invloed van d'r geest ... maar toch )
Maaruh dat je geiten hoog op de ranglijst hebt dat vermoedde ik al, je kunt niet anders als je een andere getuigenis hebt dan welke ik bezit. (toch zal ik zeker hard voor je bidden want het zou idd zonde zijn als je (ook) deze keer niet behouden zou blijven ... Je ijver siert je ... doch rekeningen vereffen nu nog ?
Ben je beetje laat mee lieve schat.
(Hopelijk sta je ook niet met je handje op gehoornde wijze gevouwen te headbangen, hopende dat ik bij God niet weet wat ik moet zeggen op je "oprechte" en "open" reactie..)
Kom kom denk je dat je de enige bent die al lang mee in het rond gaat ?!
Moge God je genadig zijn voor je "avontuurtjes".
Misschien wil Jezus je wel vergeven hoor...
Moet je dan wel ff één nachtje voor aan Hem denken hé ..... ennuh... vooral niet afdwalen naar een astaal wipje want das idd zondig.. (spijt me maar is zooo )
pi_27568754
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:02 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Goh Goh toch nog neeeET op tijd om getuige te zijn van de "ware" aard van het "dame'tje" ...
Lilith ben je niet nee ... LOL (of onder invloed van d'r geest ... maar toch )
Maaruh dat je geiten hoog op de ranglijst hebt dat vermoedde ik al, je kunt niet anders als je een andere getuigenis hebt dan welke ik bezit. (toch zal ik zeker hard voor je bidden want het zou idd zonde zijn als je (ook) deze keer niet behouden zou blijven ... Je ijver siert je ... doch rekeningen vereffen nu nog ?
Ben je beetje laat mee lieve schat.
(Hopelijk sta je ook niet met je handje op gehoornde wijze gevouwen te headbangen, hopende dat ik bij God niet weet wat ik moet zeggen op je "oprechte" en "open" reactie..)
Kom kom denk je dat je de enige bent die al lang mee in het rond gaat ?!
Moge God je genadig zijn voor je "avontuurtjes".
Misschien wil Jezus je wel vergeven hoor...
Moet je dan wel ff één nachtje voor aan Hem denken hé ..... ennuh... vooral niet afdwalen naar een astaal wipje want das idd zondig.. (spijt me maar is zooo )
Ha ha jij bent echt een komediant, ga het toneel op, de mensen zouden niet meer bijkomen van het lachen.
Je bent een karikatuur van jezelf en van de middeleeuwen.

Amen
pi_27568827
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:46 schreef Tiesemans het volgende:

[..]
Respect moet je verdienen
Nee, je moet gewoon normaal doen hier vanaf de eerste post. Klaar.
quote:
Zo ook in het Fok forum ... Daar past de Allmachtige prima in toch ?!
Niet als je topics gaat verkloten zoals je hier doet. Je kan je niet vinden in de onderwerpen in TRU. Prima, blijf dan weg.

Ophouden nu.
Oi!
pi_27569040
Blijft grappige discussie

Christendom - "new age thingies"

Trouwens als meditatie zo slecht is... waarom doet de grootste bevolkins groep hier dan aan... Namelijk China (en meer van de oosterse weereld..)

Als onze geest bij god vandaan komt... waarom zouden we die niet mogen ontdekken ??

We mogen toch ook naar een ander land reizen om dingen daar te bekijken die we nog niet kennen.. ??

heb verder niets tegen 't christendom hoor geloof wat je zelf wil...
Ik zelf verkies me gevoel te volgen...

*edit: spellen is lastig *
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_27569607
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:20 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Blijft grappige discussie

Christendom - "new age thingies"

Trouwens als meditatie zo slecht is... waarom doet de grootste bevolkins groep hier dan aan... Namelijk China (en meer van de oosterse weereld..)

Als onze geest bij god vandaan komt... waarom zouden we die niet mogen ontdekken ??

We mogen toch ook naar een ander land reizen om dingen daar te bekijken die we nog niet kennen.. ??

heb verder niets tegen 't christendom hoor geloof wat je zelf wil...
Ik zelf verkies me gevoel te volgen...

*edit: spellen is lastig *
Ik sluit me hierbij aan.

En voeg er aan toe:
De discussie is niet perse grappig maar interessant. Het zal duidelijk zijn dat ik, samen met andere users hier, de mening van Tiesemans niet deel. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet geinteresserd ben in zijn vrij extreme mening.
Zoals ie zelf al aangaf..... zonder kwaad geen goed. Zonder duister geen licht.

Ik voeg daaraan toe: Zonder moeder geen vader.
Ik heb als moeder wat problemen met het zien van God als vader alleen. De menselijke metafoor. Een onlogische paternalistische omschrijving van wat men niet snapt. Is dat dan geloof?

En... om maar op de geest terug te komen......idd is het lichaam slechts vlees waarmee je het in dit leven maar moet doen. Dat gaat gewoon dood. Ook jij zegt dus toch dat de gest voortleeft. Maar even eerder zeg je dat dat niet kan omdat de mens zich dan gelijk zou stellen met God.
Waarom zou dat laatste niet kunnen als God de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft?

En ehhh. I've got this thing with cats. Ben ik nou ook een heks?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27570045
Oh nog een zeer leuke op het God is goed, duivel is slecht vlak!

Wat jij goed vind he... wie zegt dat DAT goed is ?
Mssn vind iemand anders dat nou weer net niet... en vind dat zijn idee 't goede is en jouw 't slechte..

it's all in the eye (mind ?) of the beholder ye know
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_27570374
Ik vind dat wanneer je intenties juist zijn, van een goed en zuiver hart, dat er dan niet veel mis kan zijn met het beleven en praktiseren van spiritualiteit; welke vorm dan ook. In essentie is de mens juist een spiritueel wezen en het stoffelijke aspect is naar mijn idee enkel een loden last. Het is derhalve juist goed dat wij op zoek gaan naar onze ware geestelijke zelf en deze vrijmaken van het materialistische denken, zonder dat wij daarbij in het gareel worden gehouden door één of andere kerk die claimt de enige portaal te zijn naar het hogere niveau (God?). Dat hoofdstuk kunnen we nu wel afsluiten, de kerk verliest haar greep en haar monopoliepositie als enige portaal.
pi_27570610
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat wanneer je intenties juist zijn, van een goed en zuiver hart, dat er dan niet veel mis kan zijn met het beleven en praktiseren van spiritualiteit; welke vorm dan ook. In essentie is de mens juist een spiritueel wezen en het stoffelijke aspect is naar mijn idee enkel een loden last. Het is derhalve juist goed dat wij op zoek gaan naar onze ware geestelijke zelf en deze vrijmaken van het materialistische denken, zonder dat wij daarbij in het gareel worden gehouden door één of andere kerk die claimt de enige portaal te zijn naar het hogere niveau (God?). Dat hoofdstuk kunnen we nu wel afsluiten, de kerk verliest haar greep en haar monopoliepositie als enige portaal.
Oh FuifDuif, ik heb je nog nooit zo geweldig gevonden als nu. .
Oi!
pi_27570636
*seconds MUUS*
Je was me net voor :p
pi_27570676
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:11 schreef MUUS het volgende:
Oh FuifDuif, ik heb je nog nooit zo geweldig gevonden als nu. .
.

Volgens mij opent mijn verandering vele deuren voor mij naar het vrouwelijk schoon als ik zo door ga, het bevalt mij wel .
pi_27570735
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:04 schreef FuifDuif het volgende:
Cool FD
agree.... siyavuma
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:01:46 #73
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_27576153
Stenny bedankt voor je antwoorden!
pi_27580787
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

.

Volgens mij opent mijn verandering vele deuren voor mij naar het vrouwelijk schoon als ik zo door ga, het bevalt mij wel .
Ik dacht dat je daar niet zo heel erg in geinteresseerd was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27584277
hey stenny, niet verkeerd bedoeld ofzo, maar ik heb nog geen antwoord gehad
het zijn toch wel wat dingen die ik graag zou willen weten, en aangezien niemand anders antwoord geeft erop, hoopte ik dat jij het zou kunnen doen

en ik voel dat we een hele mooie discussie kunnen houden met tiesemans in een ander topic, wie maakt em?
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')