Haha dat weet ik, dat zei ik ook niet (sorry als dat zo over kwam)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:35 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nou die vergelijking met een moordenaar gaat toch niet op hoor. Ik vermoord niemand in mijn uittredingen en daarbuiten ook niet, het is een volkomen vredelievende en boeiende reis die niemand kwaad doet en die alleen maar, ik zou bijna willen zeggen, cultureel verrijkt.
Ik ben notabene al sinds mijn 19e veganist en sinds mijn 15e daarvoor een vegetariër. Ik doe nog geen vlieg kwaad.![]()
![]()
Nee ik dacht al dat je het zo niet bedoelde.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:40 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Haha dat weet ik, dat zei ik ook niet (sorry als dat zo over kwam)![]()
<gaat binnenkort maar boek van R.Monroe kopen denkt hij, weet alleen nog niet welke, iemand aanrader ?>
Hehe ok, vanmiddag (als ik thuis nog internet heb) bestellen!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee ik dacht al dat je het zo niet bedoelde.Begin bij zijn eerste boek, is logisch en ook het meest concrete! Monroe is een lieverd en totaal wars van 'geloofssystemen' zoals hij het noemt. Hij zegt volkomen terecht dat je, zodra je in een geloofssysteem leeft, je in een illusie leeft en niet in de grenzeloze werkelijkheid. Veel leesplezier!
Zijn eerste boek heet trouwens gewoon 'Uittredingen'
Yep dat is de goede titel. Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten. Je zult zien dat de mogelijkheid van uittredingen in de toekomst ook wordt ondersteund door de wetenschap.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:48 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hehe ok, vanmiddag (als ik thuis nog internet heb) bestellen!
Tevens, maar flauw te doen:
Mssn dat wij wel in een illusie leven, en dat 't *vul geloofssysteem in* het wel goed heeft![]()
Uittredingen... en engelse naam ?: Journey's out of the body toch ??
Heb liever engels dan een vertaling namelijk![]()
Bovendien is de hele bijbel zoals wij die kennen gebaseerd op vertalingen van documenten die naar believen aanwijsbaar geinterpreteerd zijn. Denk daarbij aan het concilie van Nice.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is zelfs sterker dan dit: de hele bijbel is één occult boek vol met geesten (de drie Eenheid), heldere dromen, nachtmerries en uittredingen. Ja, dat laatste ook. Er is namelijk het Evangelie van Maria Magdalena naar boven gekomen dat weg gecensureerd is uit de bijbel en net zoveel bestaansrecht heeft als de overige evangelieën; hierin wordt beschreven hoe Jezus door vele dimensies reist (uittreding!) en Maria zijn trouwe spirituele gezelle is, en ABSOLUUT niet de 'zondige' vrouw die de hypocriete kerkvadertjes van haar gemaakt hebben. Zie "Maria Magdalena en haar Evangelie" van Jacob Slavenburg.
Verder is de bijbel niet het woord van god maar een 1000 keer gecensureerde versie van vele op macht geilende en vrouwonvriendelijke mannetjes. Het kleine stuk goed wat er zeker in zit, is het restant van de boodschap zoals Jezus die waarschijnlijk echt had willen overbrengen. Niet als zoon van Good (een leuke verschrijving zeg!) in het bijzonder, maar als goed mens.
Sten
owkie, cheers!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Yep dat is de goede titel. Daar ben ik helemaal niet bang voor hoor, want de werkelijkheid wordt ook nog eens rationeel en gevoelsmatig onderbouwd en de argumenten van de mensen die gevangen zitten in een geloofssysteem, lopen stuk op de feiten. Je zult zien dat de mogelijkheid van uittredingen in de toekomst ook wordt ondersteund door de wetenschap.
De hele bullshit van Adam en Eva en hoe lang de aarde zou bestaan (3000 jaar? ;-)) is allang achterhaald. De mens bestaat al miljoenen jaren. Zelfs in de bijbel zelf stikt het van de tegenstrijdigheden bijvoorbeeld over hoeveel het duurde, voordat Jezus opstond uit zijn graf (geest die definitief uittrad!), op de ene plaats staat een dag, op de andere plaats meerdere dagen. Maar daarvoor moet je maar eens naar de bijbelanalytici kijken en hun bevindingen. Dat boeit me verder niet zo. Mijn gevoel en mijn verstand wijzen me op de onjuistheid van de bijbel, en daar hoef ik dan verder geen eindeloze zinloze analyses voor te verrichten. Bijvoorbeeld dat de mens de kroon op de schepping zou zijn. La me niet lachen, onderaan zul je bedoelen. ;-) Dan weet je meteen al dat dat een machtsgeil mannetje was die dat schreef.
![]()
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was datquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:00 schreef nokwanda het volgende:
Misschien is sex en erotiek wel heel erg heilig als symbool van de eenwording en wat er uit die vruchtbaarheid en genot kan voortkomen. Daarom zijn kinderen ook heilig. Als vrucht van de eenwording.
Wel meer dan een beschaving hoor. Het huwelijk is in alle beschavingen een heilig iets geweest. Alleen is het in de meeste hedendaagse "beschavingen" tot een beschamend iets verworden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was dat![]()
Jah dat snap ik ookwel, maar daar werd het bijna vereerd ofzow iets herinner ik mij.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wel meer dan een beschaving hoor. Het huwelijk is in alle beschavingen een heilig iets geweest. Alleen is het in de meeste hedendaagse "beschavingen" tot een beschamend iets verworden.
Dat is niet offtopic.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:24 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Jah dat snap ik ookwel, maar daar werd het bijna vereerd ofzow iets herinner ik mij.
Het werd daar ook absoluut niet beschaamd.
anyway, getting offtopic again![]()
Wat bijzonder, je verwoordt alles precies zoals ik het voel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Bovendien is de hele bijbel zoals wij die kennen gebaseerd op vertalingen van documenten die naar believen aanwijsbaar geinterpreteerd zijn. Denk daarbij aan het concilie van Nice.
Eigenlijk leven we nog steeds volgens de Romeinse principes. Maar dan verkapt.
De Romeinse maatschappij was een patriarchale maatschappij die al eeuwen hun best deed de matriarchale maatschappij die in de noordelijker delen van Europa gangbaar was te onderwerpen. Zie de verhalen over Boudica. Of de legenden over de slag van Mons Graupius.
Over Jezus als persoon sluit ik me bij Sten aan. Ik kan me herinneren dat al als meisje van 6 op die manier te zien. (begon al vrij vroeg over godsdienst na te denken)
Wellicht is de tijd aangebroken om eens te denken over God als vrouwelijk noch mannelijk maar als een EEN.
En om het dan ook maar over erotiek te hebben:
Dat houdt helemaal niet in dat er een losse moraal zou moeten zijn. Juist sex om de sex heeft helemaal niet met een EEN te maken. Dat is een puur egocentrisch fysiek genot. (waaraan ik verder niets wil afdoen.... voor de liefhebbers) Maar wanneer er gesproken word over astrale erotiek dan kan via geestverbondenheid genot verschaft worden en liefde gegeven woden. Dat kan toch niet demonisch zijn. Dat die zijn invloed heeft op de reacties van het fysieke lichaam is dan niet vreemd.
Maar ook de fysieke erotiek is als de emotie tussen twee mensen diep zit een eenwording die als goddelijk ervaren kan worden. Dat is, denk ik, niet iets dat zomaar met iedereen kan.
Misschien is sex en erotiek wel heel erg heilig als symbool van de eenwording en wat er uit die vruchtbaarheid en genot kan voortkomen. Daarom zijn kinderen ook heilig. Als vrucht van de eenwording.
Precies, door 'god' een bepaalde vorm toe te kennen, doe je onrecht aan alle andere vormen. Zodoende is god geen hij of zij, geen mens, of dier of plant, of god is dat allemaal.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:08 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
owkie, cheers!![]()
Ben het verder wel met jouw en nokwanda eens! zo'n gedacht had ik ook over Jezus namelijk.
Tevens ook over god, geen zei / hij, maar EEN (of IETS). Dat onderdeel heb ik maar *nog geen mening over* genoemt![]()
Maarja, valt ook weinig anders te verwachten van een technishe geschoold / denkend iemand![]()
![]()
Mooi had ik graag gezien, he, wat jammer.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:10 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hier zag ik laatst op Discovery een Docu over. Weet niet meer waar dat was, maar dat er heel vroeger een beschaving was, maar sex dus zelfs geeerd werd, apparte kamer / bed (zoiets) voor was, en ook zeer belangrijk deel in de samenleving was! Beeldjes van vrijende mensen, etc. Zeer boeiend om te zien was dat![]()
Misschien hardcover en softcover, aan jou wat je het meeste behaagt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:13 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
*mumbles annoyed*
als ik op bol.com zoek op boeken(engels) naar robert monroe
dan staan er 2 verseis van: Journeys Out of the Body
enigste wat verschilt is prijs, en jaartal.
(en een A in de naam van de schrijver)...
Is hier nog een verschil tussen ??...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet offtopic.
Het ging over uittreding en astrale erotiek. Het is enkel een zijstapje waarbij ook nog de christelijke discussie nog even wordt meegenomen. Lekker topic.![]()
En uiteindelijk is het allemaal aan elkaar gelinkt. Het lijkt verdorie het echte leven wel.![]()
Sorry, was jij dat in mijn hotmail account?, ja sorry, heb daar nog niet op gereageerd, het komt wel vaker voor dat ik 'lezersbrieven' meer dan een maand laat liggen, er komt gewoon steeds iets tussen in mjin gevoel, en dat is niet altijd rationeel, maar ook wel eens gevoelsmatig, de rust ergens voor hebben. Tuurlijk heb ik tips en do's en don't's. Die staan allemaal op mijn site, waar ik hier nooit meer naar zal verwijzen. Zoek gewoon maar op de naam 'Sten' in Google, de numero uno hit, ben ik, ga daar eens heen en klik op Tips... (vind het zelf trouwens behoorlijk ongelooflijk dat je met de naam 'Sten' als nummer 1 bij mij komt, ook op de Google voor het hele internet. Ik heb het dan wel over de Google Nederland en Google België he.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef bighit het volgende:
stenny ik snap het niet helemaal meer heb je geen tips&tricks of do and donts? want ik heb alles meegelezen en speciaal een accountje gemaakt om hierop te reageren ( had je overigens ook al een mail gestuurd maar niets op vernomen) t lijkt me een geweldige ervaring maar ik twijfel of ik dat ooit zal ervaren..... en wat zijn de mindere dingen die je zou kunnen beleven? ( als ik ooit zover kom dat ik iets ervaar)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij dat zou verwoorden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat bijzonder, je verwoordt alles precies zoals ik het voel.Daar gaat mijn tweede boek ook over (ben ermee bezig, en nee, ik zal dat niet spammen, het is gewoon een opmerking waar ik mee bezig ben), erotiek is de poort naar de eenwording.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe jij dat zou verwoorden.
Ja.... snap ikquote:
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja.... snap ik![]()
Maar ik bedoelde meer in de vorm van discussie.
Niet nu iig. Ben 's avonds niet zo helder.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Korte discussies misschien, mijn dagen vliegen voorbij, ook last van tijd die zo snel gaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |