Laatste Update:quote:OP:
Ik ga nu een maand of 5/6 uit met een meisje. Ik ben echt helemaal verliefd op haar en ik weet dat zij super veel om mij geeft. Alleen heeft zij grote problemen met zichzelf en kan bv vaak geen emoties tonen. Sterker nog ze voelt soms gewoon echt helemaal niks.
Ze loopt bij de psychiater sinds kort en slikt medicijnen.Ik ben echt iemand die alijd op zn gevoel afgaat en doe vaak impulsieve en stomme dingen. Ik kan t ook echt moeilijk verkroppen dat zij zich niet bloot geeft.
Ik was in t begin vd relatie al vreemdgegaan en afgelopen dagen heb ik t weer gedaan. Niet omdat ik niet genoeg aan haar heb of omdat ik niet om dr geef maar alleen maar om niet gekwetst te worden. Het helpt trws voor geen meter want alles wat ze doet raakt me.
Ik ben nu ook echt bang dat onze relatie over is. We zijn het er beide over eens dat de relatie gewoon niet werkt op deze manier en dat t verstandig zou zijn om er mee te kappen. Alleen kan ik dus echt niet naar mn vertsnd luisteren. Altijd luister ik naar mn gevoel en die zegt dat ik bij dr wil blijven ondanks dat ik me echt kut voel.
Ik heb ook echt t id dat zij HET meisje voor mij is. Ik ben 3 keer in mn leven verliefd geweest en weet van mezelf dat als ik verliefd ben ze wel heel speciaal moet zijn. Speciaal is ze maar het loopt gewoon niet. We proberen t echt maar t komt er niet vaak genoeg uit.
Wat zouden jullie doen. Zeggen van wees slim en stop ermee of luister naar je gevoel en blijf proberen...?
Ja misschien is het allemaal een droom die nergens op gebaseerd is... Maja daar zijn we nu beiden over aant nadenken. Aan ene kant ben ik weer de fout in gegaan aan de andere kant kon ik t niet over mn hart verkrijgen om ermee naar bed te gaan...quote:Op zondag 8 mei 2005 13:35 schreef petitlapin het volgende:
[..]
merde alors ... wat voor een smerig schoftenspel ben jij aan het spelen zeg.
zoek eens 'houden van' en 'vertrouwen' op in de woordenboek
en dan maar engelse debiele slierten tekst over de 'overweldigende verliefdheid' hier op het net gooien. ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets walgelijks gehoord, je lacht haar gewoon recht in haar gezicht uit. En dan even een pauze inlassen, zodat je misstap eigenlijk in een ander daglicht kan worden gezien, zeer geslepen, lul.
JoeyT, jij bent gewoon nog niet toe aan een relatie, aub, geef dat meisje een kans om een oprechte jongen te vinden, misschien wordt ze dan ook een beetje gelukkiger.
Ja idd dat is zo en normaal gesproken zou de keuze niet zo lastig zijn ware t niet dat ik een verantwoordelijkheid heb tov haar. Dus als we samenkomen mag ik niet meer de fout in gaan. En de vraag is lukt me dat...quote:Op zondag 8 mei 2005 15:45 schreef Fixxxer het volgende:
Maar je gevoel is dus: ja het past
en je verstand: dan wordt het toch weer zoals vroeger met die irritaties.
Dat is idd heel moeilijk, maar ik heb een keer het genoegen gehad met een opaatje te praten die alle dingen heel simpel zag, op de volgende manier:
Wil je het of niet?
- ja, maar dan...
Niks ja maar, wil je het of niet? Zo ja? dat doen en al het andere is ondergschikt. púnt.
En zeg nou zelf, wat heb je te verliezen, enige wat je kunt winnen zijn leuke momenten met haar en zodra je ziet van het gaat fout is de weg terug bekend...
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:40 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer de fout ingaat
Ik hoop nietquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:40 schreef Wolkje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer de fout ingaat
Ik weet dat ik het zelf in de hand heb en op dit moment zou ik t me niet eens kunnen voorstellen. Daarom ga ik gewoon goed mn best doen om er voor haar helemaal te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:42 schreef Wolkje het volgende:
[..]
eh, je hoopt?
Dat heb je gewoon zelf in de hand hoor![]()
Misschien heb ik dat idd op een verkeerde manier gezegd. Wat ik meer probeerde te zeggen is dat ik de mogelijkheid had maar het gewoon niet wilde. Ik wil met mn eigen vriendinnetje naar bed en andere meisjes boeien me gewoon nietquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:47 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het feit dat je zegt dat je het goed van jezelf vindt, dat je alleen maar met een ander meisje hebt gezoend, en niet eens sex met haar hebt gehad, wel erg slap eerlijk gezegd.
het feit dat het meisje blijkbaar helemaal geen mening noch inspraak heeft over deze relatie is toch wel raar hé.quote:
Eerlijk gezegd lijkt me dat vrij normaal, als je een relatie hebt (en voor je gaat zeggen 'we hadden een break', dat weet ikquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:50 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Misschien heb ik dat idd op een verkeerde manier gezegd. Wat ik meer probeerde te zeggen is dat ik de mogelijkheid had maar het gewoon niet wilde. Ik wil met mn eigen vriendinnetje naar bed en andere meisjes boeien me gewoon niet.
Dat meisje kent hem nauwelijks, heb ik het ideequote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:50 schreef petitlapin het volgende:
als JoeyT zegt dat hetgaat blijven duren, zal dat zo zijn. Als hij zijn best doet om er voor haar te zijn is alles in orde ... maar misschien zal die griet zijn aanwezigheid op een mooie dag niet meer zo appreciëren
Hoe bedoel je geen mening/inspraak????quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het feit dat het meisje blijkbaar helemaal geen mening noch inspraak heeft over deze relatie is toch wel raar hé.
als JoeyT zegt dat haar gaat blijven duren, zal dat zo zijn. Als hij zijn best doet om er voor haar te zijn is alles in orde ... maar misschien zal die griet zijn aanwezigheid op een mooie dag niet meer zo appreciëren
dat zal wel komen, laten we JoeyT eerst inlezen in de literatuur die hij heeft aangeschaft omtrent de psychische gebreken van zijn vriendin.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:53 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat meisje kent hem nauwelijks, heb ik het idee![]()
dat was een gigantische typfoutquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef JoeyT het volgende:
En wat betekent dit "als JoeyT zegt dat haar gaat blijven duren, zal dat zo zijn. "?
WE WERE ON A BREAK!!!!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:53 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt me dat vrij normaal, als je een relatie hebt (en voor je gaat zeggen 'we hadden een break', dat weet ik). Ik kan iedere dag wel met iemand naar bed, maar ik slaap al 4 jaar met maar een persoon
![]()
zwijgen manquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:00 schreef JoeyT het volgende:
En ja eigenlijk zou ik natuurlijk voor de eerste optie moeten kiezen, maar ik ben te laf. Ik wil niet zonder haar zijn![]()
Best beledigend dit en snap niet zo waar het vandaan komt. Dat je commentaar hebt op mij ok, ik ben gewoon fout bezig geweest en daar kan je mij helemaal op afrekenen. Snap alleen niet waarom je mijn vriendinnetje een psychobitch noemt terwijl zij er gewoon niets aan kan doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:00 schreef petitlapin het volgende:
[..]
je hebt gewoon te doen met een psychobitch, en het risico dat jij van bil gaat met andere grieten is gewoon redelijk groot.
deze zin sla ik op op mijn pc, en dan confronteer ik je er op een goed moment nog wel eens mee. ze kan er niets aan doenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:03 schreef JoeyT het volgende:
Snap alleen niet waarom je mijn vriendinnetje een psychobitch noemt terwijl zij er gewoon niets aan kan doen.
Je mag er idd best lacherig om doen maar ik weet dat het gewoon nodig is om haar te leren kennen. Ik zou ook liever willen dat het anders is maar het is nou eenmaal zo...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat zal wel komen, laten we JoeyT eerst inlezen in de literatuur die hij heeft aangeschaft omtrent de psychische gebreken van zijn vriendin.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:00 schreef petitlapin het volgende:
een psychobitch
Volgens mij heb jij niet door dat het iets medisch is of wel. Zo ja dan snap ik je reactie nog steeds niet...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:05 schreef petitlapin het volgende:
[..]
deze zin sla ik op op mijn pc, en dan confronteer ik je er op een goed moment nog wel eens mee. ze kan er niets aan doen...
iemand die al haar problemen toewijdt aan een slechte geestelijke toestand en zowat alles daar mee wil rechtvaardigen, vind ik niet zo lief, neequote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:05 schreef Wolkje het volgende:
[..]iemand met problemen is een psychobitch volgens jou?
waarover ben je aan het lezen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:07 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niet door dat het iets medisch is of wel. Zo ja dan snap ik je reactie nog steeds niet...
Wat wilt ze er mee rechtvaardigen???? Ik ben degene die alles probeert te rechtvaardigen toch? En hoezo al haar problemen????? Wij hebben problemen ja, dat wil niet zeggen dat haar hele leven 1 groot probleem is...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:07 schreef petitlapin het volgende:
[..]
iemand die al haar problemen toewijdt aan een slechte geestelijke toestand en zowat alles daar mee wil rechtvaardigen, vind ik niet zo lief, nee
ik lees nergens dat ze dat doet, eigenlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:07 schreef petitlapin het volgende:
[..]
iemand die al haar problemen toewijdt aan een slechte geestelijke toestand en zowat alles daar mee wil rechtvaardigen, vind ik niet zo lief, nee
jongen, ik hoor je van in het begin maar opmerkingen geven over haar lamentabele geestelijke toestand, en ja, jij rechtvaardigt haar nu ja, ze heeft je al goed om haar vingertje gewonden. Nu moet je niet terugkrabbelen. Maar soit, succes ermee ! jij liever dan ikquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:09 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat wilt ze er mee rechtvaardigen???? Ik ben degene die alles probeert te rechtvaardigen toch? En hoezo al haar problemen????? Wij hebben problemen ja, dat wil niet zeggen dat haar hele leven 1 groot probleem is...
quote:
dat zie je ook vaak genoeg bij mensen zonder stoornis hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:14 schreef petitlapin het volgende:
... als de relatie beëindigd is worden ze dan bestempeld als gestoorde krengen
Ik val Joey niet aan, ik zeg wat ik vind, ik keur hem niet af.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:14 schreef Copycat het volgende:
En dat JoeyT nogal hard aangepakt wordt door jullie dames. Maar gelukkig is ie mans genoeg om zichzelf goed te verweren.
gezapt ...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:12 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je nu op Nederland 1 kijkt dan weet je het precies...
ik heb recht op verdediging, hij pakt mij ook soms hardhandig aanquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:14 schreef Copycat het volgende:
Petitlapin, volgens mij lees jij dingen tussen de regels die er helemaal niet staan.
Vind ook dat je het vriendinnetje van JoeyT onterecht een psychobitch noemt.
En dat JoeyT nogal hard aangepakt wordt door jullie dames. Maar gelukkig is ie mans genoeg om zichzelf goed te verweren.
Dat is idd het grote probleem... Ik heb er heel veel moeite mee dat ze daar last van heeft. Ik vind t heel moeilijk te accepteren dat zij soms niets voelt, dat zij soms alleen maar woede voelt, dat ze verlatingsangst heeft. Dat ze niet begrijpt dat ik van dr hou...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:10 schreef petitlapin het volgende:
[..]
jongen, ik hoor je van in het begin maar opmerkingen geven over haar lamentabele geestelijke toestand, en ja, jij rechtvaardigt haar nu ja, ze heeft je al goed om haar vingertje gewonden. Nu moet je niet terugkrabbelen. Maar soit, succes ermee ! jij liever dan ik
Ik zeg ook niet dat je 'm aanvalt Wolkje, maar dat ie nogal hard wordt aangepakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:16 schreef Wolkje het volgende:
Ik val Joey niet aan, ik zeg wat ik vind, ik keur hem niet af.
dan moeten onze woorden inderdaad heel diep zijn gegaanquote:
Jullie mogen me best hard aanpakken. Dat is trws ook de reden waarom ik hier alles zo cru neerzet in dit topic. Het klinkt stom maar het helpt mij om in te zien waar ik nou helemaal mee bezig ben.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:19 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan moeten onze woorden inderdaad heel diep zijn gegaan
Er is m.i. niks mis mee als iemand tegengas krijgt, zolang je iemand niet veroordeelt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je 'm aanvalt Wolkje, maar dat ie nogal hard wordt aangepakt.
Niet geheel onterecht hoor, gezien het verloop van dit hele relaas... maar ik kreeg bijna meelij met 'm.
Ik weet inderdaad niet waar ik aan begin en misschien is dat maar goed ook. maar wat moet ik dan. Het opgeven omdat ze daar aan lijdt??? Ik wil dr helemaal niet opgeven. En ookal hadden we veel problemen ben ik ontzettend blij met dr en hoe meer ik er vanaf weet hoe trotser ik op haar ben...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:16 schreef petitlapin het volgende:
[..]
gezapt ...
JoeyT, borderline ... ex van een vriend had dat ... je weet niet waar je aan begint ...
één keer zelf voor mijn leven gevreesd op café, ze heeft drie glazen kapotgegooid, zonder reden, allez, omdat haar toenmalige vriend een bepaalde discussie niet aan wou gaan
sterkte
jammer dat ik je niet kenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:23 schreef JoeyT het volgende:
Mensen in het dagelijks leven durven dit niet op deze manier tegen me te zeggen.
die vriendin had ook een milde vorm, ze functioneerde heel normaal, maar als ze kwaad werdquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:28 schreef JoeyT het volgende:
...
Verder zijn niet alle bordeline hetzelfde en zij heeft het niet in de meest ernstige vorm...
Ik ben gewoon gek van dr en dat is het enige wat telt.
Ik beschouwde het ook niet als een aanval hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:28 schreef Copycat het volgende:
Nogmaals... het was dus geen aanval...
Ok ok nu weet ik t welquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:28 schreef Copycat het volgende:
: JoeyT je bent een LUL hoe je met zaken als trouw en eerlijkheid omgaat.
Ja dit is niet mijn eerste vriendinnetje...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
die vriendin had ook een milde vorm, ze functioneerde heel normaal, maar als ze kwaad werd, owmaaigod, dat had ik nog nooit gezien.
die vriend was ook dol op die meid, was zijn eerste vriendinnetje ... hij heeft het niet met haar volgehouden, he tried, the poor guy ...
zoals ik heb gezegd. Ik zou nu mijn kop houden over het verleden, en dat meen ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ok ok nu weet ik t wel
Maar hoe zien jullie het dan.
Stel jullie worden nu in mijn schoenen gezet met alle slechte dingen die je dus gedaan hebt in het verleden. Je bent helemaal verliefd op het meisje en wilt niets liever dan bij haar blijven. Wat zouden jullie dan doen? Dus denk nu niet zonder gevoel maar doe netals het een geliefde van jezelf is...
nederlands vocabularium blijkt beperktquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:33 schreef Copycat het volgende:
Met een schone lei beginnen en mezelf disciplineren die lei niet te bevuilen...
Nounou...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:16 schreef petitlapin het volgende:
JoeyT, borderline ... ex van een vriend had dat ... je weet niet waar je aan begint ...
één keer zelf voor mijn leven gevreesd op café, ze heeft drie glazen kapotgegooid, zonder reden, allez, omdat haar toenmalige vriend een bepaalde discussie niet aan wou gaan
sterkte
We weten pas net wat ze precies heeft. Ze weet al heel lang dat er iets is en kreeg er al professionele hulp voor, maar ze loopt sinds kort bij een psych en die heeft de diagnose gesteld.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:44 schreef Moonah het volgende:
Oh en Joey, jij gaat je nu pas inlezen?
Vanwaar dat zo 'ineens'?
Auwquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als ons' Joey dat dan ook doet gaat het helemaal goed komen.
Ah, duidelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:54 schreef JoeyT het volgende:
[..]
We weten pas net wat ze precies heeft. Ze weet al heel lang dat er iets is en kreeg er al professionele hulp voor, maar ze loopt sinds kort bij een psych en die heeft de diagnose gesteld.
Heeft dus helemaal niks uit desinteresse van mij te maken ofso. Maar als je niet weet wat er is kan ik me er moeilijk in gaan verdiepen. Verder schaamt ze zich er heel erg voor dus dat maakt het ook lastig voor mij om precies te weten wat er gaande is. Alhoewel dat laatste tijd eigenlijk wel een heel stuk beter ging.
Ik heb ook totaal geen ervaring met dit soort problemen dus ik weet ook niet hoe ik het precies moet aanpakken...
Vind t afentoe wel erg lastig om jouw posts te ontcijferen...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:02 schreef sweetgirly het volgende:
Mocht je het niet aankunnen, maar je lijkt me enigszinswel zo verstandig om jezelf daarin niet te verliezen ondanks de grote liefde, blijf nuchter en bij jezelf en ook respect dat je het probeert voor de liefde anderzijds. Kortom: blijf realistisch, ook tov haar, maar dat lijkt me niet zo'n punt (hoop ik ook voor haar) en voor de hand liggend. Maar geniet voor de rest lekker van de liefde (maar hou beide dus in oog) en hopelijk komen jullie er samen uit
. Veel sterkte!
waarom geeft iedereen mij het advies dat ik me niet moet laten manipuleren??? Is dat een kenmerk van een bordeliner?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, duidelijk.
Laat je niet gekmaken door alle info die je kunt vinden op i-net.
Belangrijkste imo is dat jij je eigen grenzen stelt en je niet laat manipuleren.
Maar dan moet jij ook niet haar gaan manipuleren...![]()
Ja ach, ik had er ditmaal zelf echt wat moeite mee. Maar dat kwam omdat ik beide kanten gewoon wou laten zien. Dus niet alleen 'succes en geniet van de liefde', maar ook 'verlies jezelf niet' ofzo enzo. Tja, en dan krijg je dat soort zinnenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:58 schreef JoeyT het volgende:
Vind t afentoe wel erg lastig om jouw posts te ontcijferen...![]()
Ik ben niet altijd zo lief, sorryquote:Maar je bent wel altijd degene die me een beetje moed in praat dus das wel lief![]()
![]()
You go boy! Serious, welgemeend, sterkte, succes en geniet!quote:En idd ik begin nu met een schone lei en hoop mezelf niet meer te verliezen aan mn eigen onmacht..
Uhuh.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:00 schreef JoeyT het volgende:
[..]
waarom geeft iedereen mij het advies dat ik me niet moet laten manipuleren??? Is dat een kenmerk van een bordeliner?
Je moest eens weten hoe je dicht je nu bij mn eigen gedachten zit...quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:06 schreef sweetgirly het volgende:
Maargoed, zou kunnen zeggen: weet je zeker dat zij borderline heeft? Maar die is wel gemeen dan eigenlijk. Vergeef me JoeyT.
[..]
Ja dat komt me allemaal heeeel bekend voor. Alleen het verschuilen achter de stoornis doet ze niet eigenlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
.
Pruilen, drammen, mokken, paaien, zeuren, verschuilen achter de stoornis etcetc.
Nee, duh! Ze weet pas net dat ze het heeft!quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:13 schreef JoeyT het volgende:
Alleen het verschuilen achter de stoornis doet ze niet eigenlijk.
Oh, en er zijn ook groepen voor partners van mensen met BL, soms prettig ivm herkenning enzo...quote:Tijdens mijn therapie heb ik heel veel inzichten verworven in mijn eigen emoties en gedrag. Ik wil daarvan graag wat toevoegen aan bovenstaande (overigens duidelijke, maar in mijn visie zakelijke) tekst.
Borderline is vooral een stoornis op emotioneel vlak. Er is geen goede balans tussen ratio en emotie, waardoor er vaak geen adequaat gedrag wordt vertoond.
Door traumatische ervaringen kan de emotionele ontwikkeling van een kind stil komen te staan of een scheefgroei vertonen. Het gedrag van mensen met borderline kun je ook vaak wel met dat van een jong kind vergelijken.
Het impulsieve, gewoon doen, zonder eerst allerlei consequenties af te wegen. Dingen zeggen, eruit flappen zonder erover na te denken. Jonge kinderen zijn ook zelden tactisch.
Het zwart/wit denken. Kinderen kunnen moeilijk met ambivalenties omgaan. Als mama boos is is het: "Stomme mama."
Dat iemand die van je houdt ook wel eens lullig (of chagrijnig, whatever) tegen je kan doen, is in de beleving van een borderlinepatient niet mogelijk. Diegene houdt dan niet meer van je, anders zou hij niet lullig doen
Andersom geldt dat ook: Als iemand stom is, dan kan daar ook niets leuks aan ontdekt worden. Of iemand die je juist (waanzinnig) bewondert, die kan niets fout doen.
Nuanceren is voor kinderen ook vaak moeilijk.
Stemmingswisselingen: Bij kinderen (en bij mensen met borderline)is het vaak Jantje lacht, Jantje huilt. En dat kan soms best snel op en neer gaan.
Ook kan iemand met borderline overspoeld worden door zijn/haar emoties. Vergelijk het met kinderen, die kunnen om iets kleins een onbedaarlijk verdriet hebben, maar dat kan ook weer snel over zijn. Van de andere kant kan er ook sprake zijn van een tomeloos enthousiasme, een ontembare vrolijkheid.
Verlatingsangst: Een klein kind kan niet bevatten dat als mama even boodschappen doen is, dat ze dan ook echt weer terug komt. Een kind moet daarop leren vertrouwen door ervaring. Hetzelfde bij een bordelinepatient. Het is heel moeilijk om in een relatie erop te vertrouwen dat iemand echt bij je wil blijven, dat iemand nog steeds van je houdt, je heus niet zal verlaten, ook al heeft hij/zij ook zo zijn/haar eigen bezigheden. Ook in vriendschappen werkt het zo. Het is bv moeilijk te accepteren dat je beste vriendin ook andere vriendinnen heeft.
Je kunt je mss voorstellen dat emotioneel gedrag op het niveau van een jong kind, voor zowel degene met borderline als ook voor de omgeving, voor veel problemen kan zorgen. Immers, je bent toch volwassen, je kunt je toch wel bedenken dat je je in een bepaalde situatie niet zus of zo kunt gedragen. Je bent toch oud en wijs genoeg om je emoties onder controle te houden
Maar dat is nou juist het lastige als je borderline hebt. Je kunt wel bedeneren dat bepaalde zaken niet kloppen, of dat jij anders reageert dan anderen, maar omdat je emotionele ontwikkeling niet parallel loopt met je rationele ontwikkeling kun je je vaak niet adequaat gedragen. En dat zorgt voor heel veel interne frustratie, waardoor weer afwijkend gedrag kan ontstaan (dissociatie, automutilatie, eetstoornissen, depressie etc).
nou, dat is nochtans echt gebeurd hoor, de glazen vlogen in het rondquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nounou...
Beetje ongenuanceerd dame.![]()
Met borderline valt best te leven. Zeker als vriendinnetje goede therapie heeft en ervoor open staat haar problemen aan te pakken.
Als ons' Joey dat dan ook doet gaat het helemaal goed komen.
ik heb moeite met nuanceren, dat is een feit, Vooral op het netquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:02 schreef sweetgirly het volgende:
Hm, Petitlapin je mag dan wel 2 universitaire diploma's whatever hebben behaald, ik vind het wel wat kinderachtig hoe je de vriendin van JoeyT afschildert nu. Veel mensen die dat zullen lezen, zullen dit niet zo prettig vinden, heb ik het idee. Daarbij getuigt het in mijn ogen van kortzichtigheid en een beetje een beperkt wereldbeeld. Maargoed, misschien is dat normaal in België ofzo.
Dank je voor het stukje, ik kan er echt heel veel van in terug vinden. Eigenlijk zoveel dat ik er een beetje onpasselijk van word.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:19 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik had daar een tekst in geschreven voor 'leken'. Mss heb je er wat aan, is wat anders van opzet dan de vele lijsten met kenmerken die je vaak tegen zult komen.
[..]
Oh, en er zijn ook groepen voor partners van mensen met BL, soms prettig ivm herkenning enzo...
*Slapen gaat. Trusten!
Ach, wie wel op zijn tijd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:12 schreef JoeyT het volgende:
Maja dat ik niet noirmaal ben wist ik al een tijdje
Nou kinderachtig. Meer wat kortzichtig vond ik, misschien dat je het allemaal gewoon wat zwart/wit ziet en/of op die manier wat denkt. Niks mis mee, dat is jouw manier, meestal brengt dat weer standvastige reacties en daarbij weer terug-reacties teweeg. Kan het meestal wel waarderen zo'n manier van denken, alleen in dit geval vond ik het dus wel erg kortzichtig klinkenquote:Op woensdag 11 mei 2005 07:39 schreef petitlapin het volgende:
ik heb moeite met nuanceren, dat is een feit, Vooral op het net, je mag dat kinderachtig vinden, ik kan er best mee leven.
De rest van de tekst was ook niet voor jou bedoeldquote:de rest van je tekst heb ik niet gelezen, op taalkundig vlak ben ik te zwak om dat te ontcijferen![]()
Ik heb hem gezocht, maar ik kan hem ook niet vinden, sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:19 schreef Moonah het volgende:
Anyway, zoekfunctie is dus uitgeschakeld en via google kan ik het bewuste topic niet vindne.
(Wolkje, wellicht weet jij hem zo, de eerste in 'jouw' reeks).
Ja dit is wel heel ernstig en heb iets soortgelijks meegemaakt met een exvriendinnetje van me (die overigens niet ziek was/is).quote:
Jij hebt ook een relatie toch? Hoe gaat jou vriendje er dan mee om? Of ben jij al zo ver dat je jezelf in toom houdt?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:38 schreef Wolkje het volgende:
Met de kenmerken van borderline kan je leren omgaan dmv therapie.
Daarnaast, zal je relatie altijd zo blijven? Nee, maar dat geldt voor iedere relatie, iedereen groeit en verandert, zo ook je relatie. Zo kon ikzelf 4 jaar geleden bijvoorbeeld absoluut niet praten over dingen, Ik ontweek alles, loog heel veel, voorkwam ruzies door te liegen, anderen stonden altijd op de eerste plaats, ik dacht nooit aan mezelf. Dit is allemaal erg verandert in de afgelopen paar jaar, en dan verandert je relatie automatisch ook natuurlijk.
Er heeft niemand gezegd dat jij je hele leven rekening mee moet houden dat zij moeilijk nuances ziet, maar dat geeft jou wel een verklaring waarom ze in jouw ogen soms overdreven heftig op dingen kan reageren. Het is aan haar om daar mee te leren om te gaan, dat kan je ook leren (oa. in cognitieve therapie, dat heb ik zelf op dit moment)
Ik heb zelf een behoorlijk aantal Borderline-kenmerken, maar ik heb ook al jaren therapie en over het algemeen gaat het heel erg goed met me.
Ik denk eigenlijk nooit ergens goed bij na...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:13 schreef Wolkje het volgende:
, ik weet niet wat jij van tevoren dacht nml![]()
Ik weet niet waar jij vandaan komt maar op een dinsdagavond alleen in amsterdam rondslenteren is geen goed id voor een meisje...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:20 schreef Wolkje het volgende:
hoezo mag jouw vriendin niet alleen de stad in?![]()
Naja misschien ben ik dan raar, maar ik vind t gewoon gevaarlijk. Ik heb t dus niet over 6 uur sávonds he maar om half 11 de deur uitgaan omdat ze daar even zin in heeft... Ze woont trws niet in adamquote:
Logisch dat je zoveel vragen hebt als je net die diagnose hebt gehoord en er veel over bent gaan lezen. Ook logisch dat je veel zelf herkent in die lijstjes. Bijna iedereen herkent wel een aantal punten bij zichzelf.quote:
Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ze wilt dan gewoon weg... Maar tis gewoon niet veilig om s'nachts in je eentje in de stad rond te lopen. En daarin ga ik ook echt niet toegeven. Heb geen zin om niet te kunnen slapen omdat mn vriendinnetje het id heeft dat het wel leuk is om in de stad te gaan zwerven...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:35 schreef Wolkje het volgende:
hmm, die behoefte heb ik sowieso nooit 's avonds laat.
Wat voor opleiding doet ze?
Ik vind het zelf eigenlijk ook heel prettig dat ik er nu wat mee kan. Ik leer haar nu in ieder geval een klein beetje te begrijpen. En op zich denk ik dat ze wel een goeie aan mij heeft. Ik ben heel duidelijk van wat wel en niet kan (ik vind dr in bepaalde dingen echt te ver gaan) en meestal probeer ik t op een liefdevolle manier te brengen (alhowel dat vandaag niet helemaal lekker ging). Maar als iets me niet aan staat op ons liefdesgebied dan vind ik t erg moeilijk. Bij ieder ander zo ik vrij harde opmerkingen maken maar ik weet niet of ik dat bij haar kan maken. Soms ben ik dr laconieke gedrag echt helemaal zat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Logisch dat je zoveel vragen hebt als je net die diagnose hebt gehoord en er veel over bent gaan lezen. Ook logisch dat je veel zelf herkent in die lijstjes. Bijna iedereen herkent wel een aantal punten bij zichzelf.
maar probeer dat te relativeren. Jouw vriendinnetje is nog steeds dezelfde, haar problemen zijn niet veranderd door het stempeltje. Het enige dat wellicht fijn is aan de diagnose dat ze er gericht en bewust aan kan gaan werken.
BL kan een behoorlijk heftige stoornis zijn, maar er valt zeker mee te leren leven. Als de motivatie en het zelfinzicht er maar zijn! Je kunt jezelf in toom leren houden (wat niet wil zeggen dat de primaire gevoelens er niet meer zouden zijn..). Het is ook fijn als de partner ermee kan omgaan. Niet pamperend, maar juist straight. Eerlijk, liefdevol en duidelijk.
Of het ooit overgaat? Er wordt gezegd dat het tussen je 30e en 40e af zou zwakken. Maar goede therapie kan ook heel veel doen!
Weet je vriendin dat je het niet leuk vindt als ze op dinsdagavond door amsterdam gaat lopen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:51 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ze wilt dan gewoon weg... Maar tis gewoon niet veilig om s'nachts in je eentje in de stad rond te lopen. En daarin ga ik ook echt niet toegeven. Heb geen zin om niet te kunnen slapen omdat mn vriendinnetje het id heeft dat het wel leuk is om in de stad te gaan zwerven...
Ze weet iig dat ik het vreemd vind. Denk niet zozeer dat het een kwestie was van aandacht vragen (misschien ook wel een beetje), maar dat was overbodig aangezien ze mn complete aandacht had. Tis sowieso niet geweest om ruzie te uit te lokken want de enige die ruzies uitlokt ben ik eigenlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:09 schreef whizzkey het volgende:
[..]
Weet je vriendin dat je het niet leuk vindt als ze op dinsdagavond door amsterdam gaat lopen?
Het kan ook een trucje zijn om jouw aandacht te vragen, of om een ruzie uit te lokken. (Omdat ze zichzelf niet lekker voelt, en haar angst/woede niet kan uiten, lokt ze misschien een ruzie uit, zodat ze weer wat opgelucht is).
Ik weet het, het klinkt raar, maar ik spreek uit eigen ervaring. Je hebt het niet in de gaten in het begin. En je wilt het ook niet zien...
Thx voor je hulp, ga t zeker doorlezen!quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb het tweede en het derde deel gevonden, van de borderline-reeks![]()
Het eerste deel kon ik zo snel niet vinden, maar misschien staat er ergens in het tweede deel nog een linkje naar het eerste deel.
Borderline persoonlijkheidsstoornis 2
Borderline Persoonlijkheidsstoornis - deel 3
Misschien ten overvloede, iedereen heeft wel een of meerdere kenmerken die iemand met borderline ook heeft. Ik heb zelf ook wat kenmerken, maar beschouw mezelf niet als 'Borderliner'.
Verder, het feit dat ze sommige dingen doet of zegt, is niet minder erg doordat ze borderline heeft. Iemand met Borderline kan best nadenken over de dingen die ze zegt en daar mag je dr ook best op aanspreken.
Waar heb je t nu precies over?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:25 schreef petitlapin het volgende:
JoeyT, met alle respect, maar vind je dit eigenlijk wel een gezonde relatie ...
als je het wil redden, doe er wat aan, zou ik zeggen ...
over het manipulatief gedrag, ja, inderdaad .... daar had ik het over ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:30 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waar heb je t nu precies over?
Waar moet ik wat aan doen?
En nee ik vind dit geen gezonde relatie, ik vind t meer een vermoeiende relatie... Ik neem nu ook een beetje afstand van mn gevoelens. Zoals gister met dr weggeweest en was echt leuk maar ik laat t nu maar van haar kant komen. Net als bellen en sms-en. Kheb gewoon geen trek om dat telkens te doen laat t maar van haar kant komen... Maja dat is ook weer een soort van manipuleren...
Ja soms denk ik dat ook wel ja... Maar ze is qua uiterlijk zooo mn type (ja ik ben oppervlakkig)... En ik vind dr gewoon ontzettend lekkerquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
over het manipulatief gedrag, ja, inderdaad .... daar had ik het over ...
is inderdaad vermoeiend en slopend. Voor de rest zou ik je geen raad kunnen geven. ( Eigenlijk wel, ik zou op zoek gaan naar iemand anders, maar ja ...)
ow, wat een ontzettend goede reden om bij iemand te blijvenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja soms denk ik dat ook wel ja... Maar ze is qua uiterlijk zooo mn type (ja ik ben oppervlakkig)... En ik vind dr gewoon ontzettend lekker![]()
En als we met zn tweetjes zijn is het meestal echt heel erg cool.
Ja ik vind t nog lastig te zien wat door haar 'ziekte' komt en wat gewoon in haar karakter zit...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:34 schreef Wolkje het volgende:
Dat is duidelijk idd, Petitlapin, zal niemand je ook kwalijk nemen.
Ik zou wel bij haar blijven, maar mss komt dat omdat ikzelf veel van de borderline kenmerken herken,
en ik weet dat je er dmv therapie goed mee om kan leren gaan.
het is niet alleen de borderline hoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:34 schreef Wolkje het volgende:
Dat is duidelijk idd, Petitlapin, zal niemand je ook kwalijk nemen.
Ik zou wel bij haar blijven, maar mss komt dat omdat ikzelf veel van de borderline kenmerken herken,
en ik weet dat je er dmv therapie goed mee om kan leren gaan.
Ja, daar heb je zeker gelijk in.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:37 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het is niet alleen de borderline hoor.
het is gewoon dat er van in den beginne problemen waren ... eerst preventief vreemdgaan, dan vreemdgaan en een pauze inlassen, dan toont ze te weinig gevoelens, patati patata, 't is altijd iets ...
ik ben misschien qua uiterlijk ook wel jouw typequote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja soms denk ik dat ook wel ja... Maar ze is qua uiterlijk zooo mn type (ja ik ben oppervlakkig)... En ik vind dr gewoon ontzettend lekker![]()
En als we met zn tweetjes zijn is het meestal echt heel erg cool.
Misschien wel ja... Alleen heb ik niet een standaard smaak... Zo vind ik blondines leuk om sex mee te hebbenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:40 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ben misschien qua uiterlijk ook wel jouw type, en ik ben ook lekker
![]()
't is maar om te zeggen: plenty of fish in the sea ...![]()
al de kwaliteiten van een topvrouw in één zin samengevatquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:50 schreef JoeyT het volgende:
Ook dus qua lengte moet t rond de 1.60 zitten en mn huidige vriendinnetje is nu 49 kilo![]()
*Petitlapin ziet een beeld van een huwelijksfoto van JoeyT met een blonde vrouw naast hem*quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:50 schreef JoeyT het volgende:
Zo vind ik blondines leuk om sex mee te hebbenmaar zou dr nooit een relatie mee willen
![]()
En ik maar denken dat niemand t zou begrijpen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:53 schreef petitlapin het volgende:
[..]
al de kwaliteiten van een topvrouw in één zin samengevat![]()
Kijk eens beter klein konijn...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
*Petitlapin ziet een beeld van een huwelijksfoto van JoeyT met een blonde vrouw naast hem*
laat haar haar haar (wow 3 xquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:56 schreef JoeyT het volgende:
[..]
En ik maar denken dat niemand t zou begrijpen...![]()
Neej ik ben niet helemaal serieus hoor. Alhoewel mn smaak wel vrij duidelijk is en ik echt niets met blond heb. Weet niet waarom....
Maar ik heb vandaag denk ik een beetje een anti-vriendinnetje dag dus kom ff niet op dr positieve eigenschappen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |