Ach, wie wel op zijn tijd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:12 schreef JoeyT het volgende:
Maja dat ik niet noirmaal ben wist ik al een tijdje
Nou kinderachtig. Meer wat kortzichtig vond ik, misschien dat je het allemaal gewoon wat zwart/wit ziet en/of op die manier wat denkt. Niks mis mee, dat is jouw manier, meestal brengt dat weer standvastige reacties en daarbij weer terug-reacties teweeg. Kan het meestal wel waarderen zo'n manier van denken, alleen in dit geval vond ik het dus wel erg kortzichtig klinkenquote:Op woensdag 11 mei 2005 07:39 schreef petitlapin het volgende:
ik heb moeite met nuanceren, dat is een feit, Vooral op het net, je mag dat kinderachtig vinden, ik kan er best mee leven.
De rest van de tekst was ook niet voor jou bedoeldquote:de rest van je tekst heb ik niet gelezen, op taalkundig vlak ben ik te zwak om dat te ontcijferen![]()
Ik heb hem gezocht, maar ik kan hem ook niet vinden, sorry.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:19 schreef Moonah het volgende:
Anyway, zoekfunctie is dus uitgeschakeld en via google kan ik het bewuste topic niet vindne.
(Wolkje, wellicht weet jij hem zo, de eerste in 'jouw' reeks).
Ja dit is wel heel ernstig en heb iets soortgelijks meegemaakt met een exvriendinnetje van me (die overigens niet ziek was/is).quote:
Jij hebt ook een relatie toch? Hoe gaat jou vriendje er dan mee om? Of ben jij al zo ver dat je jezelf in toom houdt?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:38 schreef Wolkje het volgende:
Met de kenmerken van borderline kan je leren omgaan dmv therapie.
Daarnaast, zal je relatie altijd zo blijven? Nee, maar dat geldt voor iedere relatie, iedereen groeit en verandert, zo ook je relatie. Zo kon ikzelf 4 jaar geleden bijvoorbeeld absoluut niet praten over dingen, Ik ontweek alles, loog heel veel, voorkwam ruzies door te liegen, anderen stonden altijd op de eerste plaats, ik dacht nooit aan mezelf. Dit is allemaal erg verandert in de afgelopen paar jaar, en dan verandert je relatie automatisch ook natuurlijk.
Er heeft niemand gezegd dat jij je hele leven rekening mee moet houden dat zij moeilijk nuances ziet, maar dat geeft jou wel een verklaring waarom ze in jouw ogen soms overdreven heftig op dingen kan reageren. Het is aan haar om daar mee te leren om te gaan, dat kan je ook leren (oa. in cognitieve therapie, dat heb ik zelf op dit moment)
Ik heb zelf een behoorlijk aantal Borderline-kenmerken, maar ik heb ook al jaren therapie en over het algemeen gaat het heel erg goed met me.
Ik denk eigenlijk nooit ergens goed bij na...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:13 schreef Wolkje het volgende:
, ik weet niet wat jij van tevoren dacht nml![]()
Ik weet niet waar jij vandaan komt maar op een dinsdagavond alleen in amsterdam rondslenteren is geen goed id voor een meisje...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:20 schreef Wolkje het volgende:
hoezo mag jouw vriendin niet alleen de stad in?![]()
Naja misschien ben ik dan raar, maar ik vind t gewoon gevaarlijk. Ik heb t dus niet over 6 uur sávonds he maar om half 11 de deur uitgaan omdat ze daar even zin in heeft... Ze woont trws niet in adamquote:
Logisch dat je zoveel vragen hebt als je net die diagnose hebt gehoord en er veel over bent gaan lezen. Ook logisch dat je veel zelf herkent in die lijstjes. Bijna iedereen herkent wel een aantal punten bij zichzelf.quote:
Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ze wilt dan gewoon weg... Maar tis gewoon niet veilig om s'nachts in je eentje in de stad rond te lopen. En daarin ga ik ook echt niet toegeven. Heb geen zin om niet te kunnen slapen omdat mn vriendinnetje het id heeft dat het wel leuk is om in de stad te gaan zwerven...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:35 schreef Wolkje het volgende:
hmm, die behoefte heb ik sowieso nooit 's avonds laat.
Wat voor opleiding doet ze?
Ik vind het zelf eigenlijk ook heel prettig dat ik er nu wat mee kan. Ik leer haar nu in ieder geval een klein beetje te begrijpen. En op zich denk ik dat ze wel een goeie aan mij heeft. Ik ben heel duidelijk van wat wel en niet kan (ik vind dr in bepaalde dingen echt te ver gaan) en meestal probeer ik t op een liefdevolle manier te brengen (alhowel dat vandaag niet helemaal lekker ging). Maar als iets me niet aan staat op ons liefdesgebied dan vind ik t erg moeilijk. Bij ieder ander zo ik vrij harde opmerkingen maken maar ik weet niet of ik dat bij haar kan maken. Soms ben ik dr laconieke gedrag echt helemaal zat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Logisch dat je zoveel vragen hebt als je net die diagnose hebt gehoord en er veel over bent gaan lezen. Ook logisch dat je veel zelf herkent in die lijstjes. Bijna iedereen herkent wel een aantal punten bij zichzelf.
maar probeer dat te relativeren. Jouw vriendinnetje is nog steeds dezelfde, haar problemen zijn niet veranderd door het stempeltje. Het enige dat wellicht fijn is aan de diagnose dat ze er gericht en bewust aan kan gaan werken.
BL kan een behoorlijk heftige stoornis zijn, maar er valt zeker mee te leren leven. Als de motivatie en het zelfinzicht er maar zijn! Je kunt jezelf in toom leren houden (wat niet wil zeggen dat de primaire gevoelens er niet meer zouden zijn..). Het is ook fijn als de partner ermee kan omgaan. Niet pamperend, maar juist straight. Eerlijk, liefdevol en duidelijk.
Of het ooit overgaat? Er wordt gezegd dat het tussen je 30e en 40e af zou zwakken. Maar goede therapie kan ook heel veel doen!
Weet je vriendin dat je het niet leuk vindt als ze op dinsdagavond door amsterdam gaat lopen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:51 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ze wilt dan gewoon weg... Maar tis gewoon niet veilig om s'nachts in je eentje in de stad rond te lopen. En daarin ga ik ook echt niet toegeven. Heb geen zin om niet te kunnen slapen omdat mn vriendinnetje het id heeft dat het wel leuk is om in de stad te gaan zwerven...
Ze weet iig dat ik het vreemd vind. Denk niet zozeer dat het een kwestie was van aandacht vragen (misschien ook wel een beetje), maar dat was overbodig aangezien ze mn complete aandacht had. Tis sowieso niet geweest om ruzie te uit te lokken want de enige die ruzies uitlokt ben ik eigenlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:09 schreef whizzkey het volgende:
[..]
Weet je vriendin dat je het niet leuk vindt als ze op dinsdagavond door amsterdam gaat lopen?
Het kan ook een trucje zijn om jouw aandacht te vragen, of om een ruzie uit te lokken. (Omdat ze zichzelf niet lekker voelt, en haar angst/woede niet kan uiten, lokt ze misschien een ruzie uit, zodat ze weer wat opgelucht is).
Ik weet het, het klinkt raar, maar ik spreek uit eigen ervaring. Je hebt het niet in de gaten in het begin. En je wilt het ook niet zien...
Thx voor je hulp, ga t zeker doorlezen!quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb het tweede en het derde deel gevonden, van de borderline-reeks![]()
Het eerste deel kon ik zo snel niet vinden, maar misschien staat er ergens in het tweede deel nog een linkje naar het eerste deel.
Borderline persoonlijkheidsstoornis 2
Borderline Persoonlijkheidsstoornis - deel 3
Misschien ten overvloede, iedereen heeft wel een of meerdere kenmerken die iemand met borderline ook heeft. Ik heb zelf ook wat kenmerken, maar beschouw mezelf niet als 'Borderliner'.
Verder, het feit dat ze sommige dingen doet of zegt, is niet minder erg doordat ze borderline heeft. Iemand met Borderline kan best nadenken over de dingen die ze zegt en daar mag je dr ook best op aanspreken.
Waar heb je t nu precies over?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:25 schreef petitlapin het volgende:
JoeyT, met alle respect, maar vind je dit eigenlijk wel een gezonde relatie ...
als je het wil redden, doe er wat aan, zou ik zeggen ...
over het manipulatief gedrag, ja, inderdaad .... daar had ik het over ...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:30 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waar heb je t nu precies over?
Waar moet ik wat aan doen?
En nee ik vind dit geen gezonde relatie, ik vind t meer een vermoeiende relatie... Ik neem nu ook een beetje afstand van mn gevoelens. Zoals gister met dr weggeweest en was echt leuk maar ik laat t nu maar van haar kant komen. Net als bellen en sms-en. Kheb gewoon geen trek om dat telkens te doen laat t maar van haar kant komen... Maja dat is ook weer een soort van manipuleren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |