abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 13:33:40 #1
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26822651
Het Grote Nintendo Revolution Topic!

Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is voor het eerst officieël aangekondigt op de E3 van 2004 door Nintendo. Het is de opvolger van de Nintendo Gamecube. Op de E3 van 2005 zullen we meer weten.

Wat is er al over bekend?

Zoveel dingen zijn er nog niet over bekend, maar alles wat er al van bekend is, staat hier:

- De Revolution krijgt een processor chip van IBM, genaamd "Broadway" en de grafische chip zou komen van ATI, genaamd "Hollywoord".
- Nintendo zal zorgen voor een gratis online community
- De Revolution is ackwards compatible
- De Revolution zal WiFi support krijgen.
- De Revolution kan zowel op een tv als op een computer scherm worden aangesloten

Dat is niet zoveel, wat wordt er allemaal over verteld dan?

- De naam zou zijn "Nintendo 21"
- Hij zou eind 2005, begin 2006 op de markt moeten komen. Inmiddels werd er gezegd dat ze van plan zijn om de Revolution in november 2005 al te releasen.
- Medium is 2-sided 8cm disc, 5.4GB capacity, in a shellcase
- Includes "Home Game function" which uses IEEE protocol to locate and communicate with other Nintendo 21s in the vicinity
- "Home Game function" is free, connect the AC adaptor and the machine talks to nearby Nintendo 21s and "Nintendo Home"s (? could be Form instead of Home - katakana is vague). Save data is stored on the main unit and affects other machines over the network.
- "Nintendo Home" machine is like a base station that will be put in many places and uses the PHS network for communication (popular mobile phone network). Will connect to handheld game machines and supports "Home Game function", also sends latest info from Nintendo.
- "Nintendo Home" is being jointly developed with Kyosera.
- Digital outputs included
- Nintendo zou hebben geleerd van haar fouten in het verleden. De launch line-up zou een van de beste ooit zijn, met oa Metroid, Mario en een Zelda game van Nintendo zelf. Daarnaast zouden enkele developers ook bezig met launchgames. Nintendo zou ook zorgen voor nieuwe franchise. Eentje daarvan zou een "Halo-killer zijn"
- De Revolution zou krachtiger worden dan de XBOX 360
- Internet Community
Nintendo zou grootse plannen hebben met het online gaan van de Revolution. Er zou een complete community komen, met messageboards, chatrooms etc.

Al wat bekend over de controller?
Alleen wat geruchten:

- Controller is like GC controller but "rubbing" is possible - e.g. you can control movement in a game by rubbing the controller/buttons. Also the controller has a slot.
- The whole controller is pressure sensitive. So rubbing can be done with the buttons or via grip.
- Gyroscopische controls
Momenteel heeft Nintendo in een paar GBA games (Yoshi's Universal Gravitation, WarioWare Twisted!) gyroscopen geïmplementeerd, waarmee de gamewereld te beïnvloeden is door de handheld te draaien en te kantelen. Deze technologie zal ook in de unieke controllers van de Revolution geïmplementeerd worden. Niet elke game zal deze ondersteuning hoeven bieden, maar de technologie zal wel aanwezig zijn en in ieder geval één launchgame zal er volledig gebruik van gaan maken.
- Touchscreen/pad
Als voortvloeisel uit de Nintendo DS, zullen de controllers van de Revolution ook van een touchscreen voorzien worden, of zal een zelf ontwikkelde PDA onderdeel uit gaan maken van de controller. De mogelijkheden hiermee zijn in principe onbeperkt, gezien de controlmogelijkheden hiermee sterk uitgebreid kunnen worden. Zeker in combinatie met de gyroscopen.
- Wireless
Net als de Xbox 360, zal ook de Revolution standaard met draadloze controllers geleverd worden. Het zal echter nog veel verder gaan dan enkel de controlinterface, en meer richting serieuze data transfers en communicatie gaan. Dit kan gebeuren tussen het touchscreen en de console, tussen spelers zelf, van Revolution naar DS, van Revolution naar een PC en natuurlijk ook tussen Revolution consoles onderling.
- Stereoscopisch beeld
De grootste vernieuwing zit hem echter in de manier waarop de games gevisualiseerd worden. Deze worden namelijk zodanig geprojecteerd, dat een werkelijk drie dimensionaal beeld ontstaat met ware diepte. Deze technologie zal vergelijkbaar zijn met 3D films zoals de IMAX features, waarbij de gebeurtenissen op het scherm echt uit het witte doek lijken te springen. Dit zorgt voor een veel interactievere beleving.
- Voice-control
Voice-control zoals je nog nooit gezien/gehoord zou hebben

Al iets bekend over support die ze krijgen van developers?
Ook hier alleen nog maar geruchten:

Geruchten over third party support bij de launch

- Electronic Arts
- Capcom
- Namco
- Konami
- Square Enix
- SNK
- Majesco (The Darkness)
- Zoonami
- Activision
- Unknown company under Sega for the Vectorman IP
- Factor 5 / Raven Software (Rogue Squadion 4(potentiële launch titel))

First Party support

- Retro FPS
- Verschillende Nintendo Games (Waverace, Super Smash Brothers Revolution, Mario Revolution (potentiële launch titel), Zelda Revolution (potentiële launch titel))
- Camalot RPG

Zijn er al plaatjes over?

Nee, alleen wat fan-art:

Is het medium al bekend?

Mogelijk, hier is een plaatje over. Waarschijnlijk nep.

Oude topics?

Revolution Is Coming/Revo Topic [deel 2]
Het Grote Nintendo Revolution Topic [1]

Topic source

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomasso op 08-05-2005 13:59:16 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_26822738
De helft van de geruchten is onderwijl al outdated. Het gaat snel.

Overigens zit ik 17 mei de hele dag thuis, de leraren gaan op stap die dag. 's Ochtends Sony en MS bekijken, en 's avonds Nintendo.

En die discs... dat zijn dacht ik discs voor test/debugsystemen. Als je een reviewexemplaar van een game hebt, staan die meestal op dat soort discjes.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:37:39 #3
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26822751
Een OP.. Prachtig!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_26822838
Mooie OP Een aantal geruchten kloppen al niet meer idd, maargoed, mag de pret niet drukken
Nog 9 dagen... zo lang~!
  zondag 8 mei 2005 @ 13:47:08 #5
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26822997
Kut OP.

Het ligt eigelijk niet aan de OP zelf, maar aan de geruchten. Wat een kutgeruchten zijn 't ook.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zondag 8 mei 2005 @ 13:53:09 #6
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823154
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Kut OP.

Het ligt eigelijk niet aan de OP zelf, maar aan de geruchten. Wat een kutgeruchten zijn 't ook.
Had je Aries door z'n kop moeten schieten .

Gelukkig is het nog maar 9 dagen, zijn we hopelijk van al dit gezeik af, en hebben we eindelijk duidelijkheid .
pi_26823264
Dat de controller draadloos zou zijn staat er twee keer in

verkapte tvp
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 8 mei 2005 @ 13:59:19 #8
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26823310
Dat meebewegen met de controller is echt geniaal voor mijn pa hij deed het met mario 1, super mario world, mario 64 en met sunshiine nog steeds maar straks werkt het misschien ook nog. (je weet wel, de controller omhoog doen als je springt )
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:59:59 #9
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823327
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:57 schreef Cerbie het volgende:
Dat de controller draadloos zou zijn staat er twee keer in

verkapte tvp

Waar dan
pi_26823366
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:53 schreef Tomasso het volgende:
Gelukkig is het nog maar 9 dagen, zijn we hopelijk van al dit gezeik af, en hebben we eindelijk duidelijkheid .
Nog maar? Echt veel te lang
En dat meebewegen is idd leuk Vooral in racespellen, half gamend Nederland beweegt mee tijdens een race geloof ik
pi_26823423
Hopelijk wordt het niet weer een kiddy-station.

[ Bericht 12% gewijzigd door renz0r op 08-05-2005 14:16:19 ]
pi_26823474
Mooie OP
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26823513
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:03 schreef renz0r het volgende:
Hopelijk wordt het wederom niet een kiddy-station.
Tuurlijk wel, het is nintendo. Dat wordt dus wachten op mario party 12, donkey vs mario 4, zelda 31, kirby's dream world 5, luigi golf, Mario super ultra kart en pikmin 3.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:11:22 #14
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823619
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:06 schreef Markster het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het is nintendo. Dat wordt dus wachten op mario party 12, donkey vs mario 4, zelda 31, kirby's dream world 5, luigi golf, Mario super ultra kart en pikmin 3.
Markster
pi_26823631
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:11 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Markster
Bijna goed, maar ik ben een playstation (2) fanboy, en absoluut geen Xbox fanboy

En ik ben geen 12, anders was ik wel nintendo fan
  zondag 8 mei 2005 @ 14:14:22 #16
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823679
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:12 schreef Markster het volgende:

[..]

Bijna goed, maar ik ben een playstation (2) fanboy, en absoluut geen Xbox fanboy
Ach, wat is het verschil?
pi_26823691
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:12 schreef Markster het volgende:

[..]

En ik ben geen 12, anders was ik wel nintendo fan
Nieuwe Zelda trailer nog niet gezien zeker
Nouja ignorance is bliss zullen we maar zeggen!
pi_26823775
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:14 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Nieuwe Zelda trailer nog niet gezien zeker
Nouja ignorance is bliss zullen we maar zeggen!
Grapjas, ben jij nou serieus blij met mario en zijn vriendjes?

Zelda was misschien niet het beste voorbeeld, dat is nog wel redelijk te pruimen
pi_26823846
Nintendo: Kiddy games (1001 delen van pokemon, zelda, kirby, mario (met al zijn varianten) pikmin enz enz enz).
De spellen die normaal zijn, zijn spellen die ook op de PS2 en xbox komen.

Conclusie: Nintendo is voor onder de 12 jaar. Alles wat een beetje volwassen is geworden koopt een ps2 of xbox.
pi_26823857
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:18 schreef Markster het volgende:

[..]

Grapjas, ben jij nou serieus blij met mario en zijn vriendjes?
de platformers, SSB en Mario Kart vind ik zeker leuk. De rest heb ik niet party trekt me niet echt.
pi_26823877
Ik noem bij deze een random en tevens een zeer geslaagd Nintendo spel van de Game Cube:

Ga met Luigi een heel erg eng spookhuis in en doe met een stofzuiger op je rug spoken opzuigen.

The Horror
pi_26823878
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:21 schreef renz0r het volgende:
Nintendo: Kiddy games (1001 delen van pokemon, zelda, kirby, mario (met al zijn varianten) pikmin enz enz enz).
De spellen die normaal zijn, zijn spellen die ook op de PS2 en xbox komen.

Conclusie: Nintendo is voor onder de 12 jaar. Alles wat een beetje volwassen is geworden koopt een ps2 of xbox.
Precies

Resident evil daargelaten, hoewel deel4 ook op de ps2 komt
pi_26823952
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:23 schreef Markster het volgende:
Resident evil daargelaten, hoewel deel4 ook op de ps2 komt
Metroid Prime anyone?
En daarbij kan je niet ontkennen dat de échte games als Zelda en Mario steeds wel een hoge kwaliteit hebben, vooral gameplay wise. Maarja, dat kan ik jullie natuurlijk niet aan het verstand brengen
Ga maar weer naar je Xbox/Ps topicje toe, is veel beter.
pi_26823967
Serieus mensen, dit telt allemaal TOT de NGC. Daarom hoop ik dat de Revolution wat volwassener wordt. NGC is door vele criticie afgekraakt met dezelfde redenen van Markster en ik.
Ik heb zelf de NGC gehad, maar die lag na 4 weken al voor een leuk prijsje bij iemand anders. Rede? Kiddygames en de spellen die normaal waren, kon ik ook voor mn ps2 kopen.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:27:15 #25
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26823971
Laten we het nu gewoon maar weer eens over de Revolution, de verassing van de next-gen consoles met de beste first-party games .
pi_26824002
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:53 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Had je Aries door z'n kop moeten schieten .

Ik vraag het me af.. denk niet dat we al te veel zulen zien van de Revo op de E3.
Who knew?
  zondag 8 mei 2005 @ 14:28:58 #27
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26824019
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:27 schreef renz0r het volgende:
Serieus mensen, dit telt allemaal TOT de NGC. Daarom hoop ik dat de Revolution wat volwassener wordt. NGC is door vele criticie afgekraakt met dezelfde redenen van Markster en ik.
Ik heb zelf de NGC gehad, maar die lag na 4 weken al voor een leuk prijsje bij iemand anders. Rede? Kiddygames en de spellen die normaal waren, kon ik ook voor mn ps2 kopen.
Wat is volwassen?
Is volwassen bloed? Of is volwassen een goed spel met een goede gameplay?
Is volwassen donkere kleuren? Of is volwassen een spel dat er eens wat vrolijker uitziet na alle elende in de wereld?
  zondag 8 mei 2005 @ 14:32:08 #28
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26824101
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:28 schreef washandje het volgende:

[..]

Ik vraag het me af.. denk niet dat we al te veel zulen zien van de Revo op de E3.
Ik denk nog steeds dat Nintendo hem bijna in z'n totaliteit zal onthullen, op enkele details na. Dit omdat ze haast wel moeten. Ze moeten dat om ervoor te zorgen dat ze terug kunnen slaan naar Sony en Microsoft.

Als de Revolution net zo revolutionair wordt als de naam doet vermoeden, denkt niemand tijdens de E3 nog aan de PS3 (en XBOX360), want Nintendo kan dan echt wel de show stelen hiermee.
Daarnaast moet Nintendo niet veel langer wachten met hem te onthullen, het gespeculeer beginnen de meeste nu ook wel zat te worden.

De meeste willen gewoon duidelijk, en de E3 is daar een perfecte plaats voor waar Nintendo ons die duidelijkheid kan geven.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:32:21 #29
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824111
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:06 schreef Markster het volgende:

[..]

Oooh please. PS2: 3x Jak
3x rachet and clank
4X Final fantasy
3x GTA
3x Gran tourismo
6x Dragonball z
9x Dynasty Warriors
3x Tekken
2x Devil may cry
2z Metal gear solid
2x Ace combat
3x Winning eleven

Kortom: iedere console & iedere generatie heeft vervolg games.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:36:38 #30
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_26824221
Ik vind die kiddie games juist geweldig, een van de belangrijkste redenen dat ik mijn DS heb aangeschaft is die nieuwe pokemon
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  zondag 8 mei 2005 @ 14:37:24 #31
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824234
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:36 schreef kanaiken het volgende:
Ik vind die kiddie games juist geweldig, een van de belangrijkste redenen dat ik mijn DS heb aangeschaft is die nieuwe pokemon
Hoeft je je niet voot te schamen. De pokemon RPG's zijn degelijke titels.
pi_26824244
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:32 schreef BMH het volgende:

[..]

3x rachet and clank
4X Final fantasy
3x GTA
3x Gran tourismo
6x Dragonball z
9x Dynasty Warriors
3x Tekken
2x Devil may cry
2z Metal gear solid
2x Ace combat
3x Winning eleven

Ik moet hierbij wel toevoegen dat dat soort spellen een tikkeltje anders dan mario party 350, Zelda 24, Kirby 54 enz

(mompelt is van: volwassenheid)
  zondag 8 mei 2005 @ 14:40:53 #33
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824329
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:37 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ik moet hierbij wel toevoegen dat dat soort spellen een tikkeltje anders dan mario party 350, Zelda 24, Kirby 54 enz

Je bent een echte man als je spellen speelt met bloed. En als je een nintendo game speelt ben je een softy. Ik weet het.

Goede games zijn niet af te lezen aan de leeftijdsgrens, maar wel aan het plezier dat je er aan beleefd.Als jij een game nier wilt spelen omdat hij niet volwassen genoeg is moet je het vooral ook niet gaan doen.
pi_26824362
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:28 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Wat is volwassen?
Is volwassen bloed? Of is volwassen een goed spel met een goede gameplay?
Is volwassen donkere kleuren? Of is volwassen een spel dat er eens wat vrolijker uitziet na alle elende in de wereld?
Laat ik Kiddy omschrijven, daar gaat het meer om. Mensen vinden de NGC kiddy om de 'eigen huis' titels. NGC brengt van ieder eigen merk (Mario, zelda, kirby enz) zoveel titels uit, dat het gewoon niet meer leuk is. Qua speelomgeving, verhaal en gameplay zijn het spellen die normaal gesproken een kind van 6 blij maakt en niet een volwassen iemand van 16+. Hierbij laat ik wel ff zelda erbuiten. Het kinderachtige maakt het spelen niet meer leuk.

Natuurlijk smaken verschillen! Ik houd weer van dingen die jullie weer niet leuk vinden.

Samenvattend: NGC brengt van eigen bodem kinderachtige games uit. De games die niet van eigen boden zijn, ookwel poorts, zijn spellen die ook op de ps2 en of xbox uitkomen.

Zo
pi_26824398
Waarom kinderachtig? Omdat er wat meer kleur in zit dan bij een Jak? het zijn gewoon wel goede spellen, klaar Maarja, we kunnen elkaar natuurlijk toch niet overtuigen
  zondag 8 mei 2005 @ 14:44:53 #36
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_26824409
Onder kinderachtige spellen versta ik hello kitty, barbie en winny de pooh, spellen die ook wel goed vertegenwoordigd zijn op de ps2/xbox.
push it to the limit
  zondag 8 mei 2005 @ 14:45:22 #37
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824420
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:42 schreef renz0r het volgende:

[..]

Laat ik Kiddy omschrijven, daar gaat het meer om. Mensen vinden de NGC kiddy om de 'eigen huis' titels. NGC brengt van ieder eigen merk (Mario, zelda, kirby enz) zoveel titels uit, dat het gewoon niet meer leuk is. Qua speelomgeving, verhaal en gameplay zijn het spellen die normaal gesproken een kind van 6 blij maakt en niet een volwassen iemand van 16+. Hierbij laat ik wel ff zelda erbuiten. Het kinderachtige maakt het spelen niet meer leuk.

Natuurlijk smaken verschillen! Ik houd weer van dingen die jullie weer niet leuk vinden.

Samenvattend: NGC brengt van eigen bodem kinderachtige games uit. De games die niet van eigen boden zijn, ookwel poorts, zijn spellen die ook op de ps2 en of xbox uitkomen.

Zo
Duidelijk iemand die de games ook daadwerkelijk NIET gespeeld heeft omdat hij bang is zijn "image" op het spel te zetten. Stel je voor dat je moet bekennen dat je de gamecube games leuk vind. . Die zijn alleen maar leuk voor kleine kinderen omdat ze kleur hebben..

Oops... sorry dat ik alles een beetje over 1 kamt scheer.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:45:47 #38
38229 kanaiken
pi_26824436
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:37 schreef BMH het volgende:

[..]

Hoeft je je niet voot te schamen. De pokemon RPG's zijn degelijke titels.

Behalve pokemon dash dan he
pi_26824442
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:44 schreef Xrenity het volgende:
Waarom kinderachtig? Omdat er wat meer kleur in zit dan bij een Jak? het zijn gewoon wel goede spellen, klaar Maarja, we kunnen elkaar natuurlijk toch niet overtuigen
Uiteindelijk gaat het over smaak, dat is niet te veranderen
  zondag 8 mei 2005 @ 14:47:08 #40
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824466
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:46 schreef renz0r het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het over smaak, dat is niet te veranderen
Het is natuurlijk wel heel simpel om jouw mening te gebruiken als "iedereen"'s mening he.
pi_26824511
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Duidelijk iemand die de games ook daadwerkelijk NIET gespeeld heeft omdat hij bang is zijn "image" op het spel te zetten. Stel je voor dat je moet bekennen dat je de gamecube games leuk vind. . Die zijn alleen maar leuk voor kleine kinderen omdat ze kleur hebben..

Oops... sorry dat ik een beetje generaliseer.
Ik heb de super nintendo toendertijd zowat kapot gespeld, meesterlijk! (enige degelijke gameconsole toendertijd lol). Ik heb de Game cube gehad. Gekocht na de launch.

Zoals eerder gezegd: Huismerkgames te kinderachtig en blij en de normale spellen kon ik ook op de ps2 en xbox spelen.

Dit is puur een eigen mening!
pi_26824538
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:47 schreef BMH het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel heel simpel om jouw mening te gebruiken als "iedereen"'s mening he.
Mocht je meningen in 'we' hebben opgepikt, gaan die over Markster en ik.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:50:45 #43
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824554
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:49 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ik heb de super nintendo toendertijd zowat kapot gespeld, meesterlijk! (enige degelijke gameconsole toendertijd lol). Ik heb de Game cube gehad. Gekocht na de launch.

Zoals eerder gezegd: Huismerkgames te kinderachtig en blij en de normale spellen kon ik ook op de ps2 en xbox spelen.

AAAH, nu is het wel jouw mening.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:51:44 #44
38229 kanaiken
pi_26824584
quote:

[..]

Toch best simpel om "normaal" en "kinderachtig" tegenover elkaar te zetten en vervolgens roepen: "niet ertegenin gaan, dit is enkel mijn mening!"
pi_26824585
Maargoed geen zin in discussie, lost niks op:P

Ik hoop dat de Revolution een degelijk en vernieuwende console wordt! Dan is het zeker een potentiele kandidaat om in de huiskamer te komen! PS3 zal zeker komen, maar om nou een xbox360 te nemen betwijfel ik, omdat ik de normale al heb. Mocht het zo zijn dat de revolution en xbox360 haast niet verschillen, dan ga ik voor de verandering voor de revolution.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:51:49 #46
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824586
quote:

[..]

Mocht je meningen in 'we' hebben opgepikt, gaan die over Markster en ik.
quote:
Mensen vinden de NGC kiddy om de 'eigen huis' titels.
Dan weet ik ook meteen wat ik niet ben.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:52:46 #47
38229 kanaiken
pi_26824613
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef renz0r het volgende:
Maargoed geen zin in discussie!

Ik hoop dat de Revolution een degelijk en vernieuwende console wordt! Dan is het zeker een potentiele kandidaat om in de huiskamer te komen! PS3 zal zeker komen, maar om nou een xbox360 te nemen betwijvel ik, omdat ik de normale al heb. Mocht het zo zijn dat de revolution en xbox360 haast niet verschillen, dan ga ik voor de verandering voor de revolution.
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo erg op elkaar zouden lijken
pi_26824629
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef BMH het volgende:

[..]

[..]

Dan weet ik ook meteen wat ik niet ben.
WHOEPS, mensen: de game cube afkrakers.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:54:18 #49
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_26824649
Goeie OP! Ik ben weer wat wijzer

Ik ben beniewd wat we volgende week te zien krijgen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_26824669
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:52 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ze zo erg op elkaar zouden lijken
Qua inhoud van kracht. Ik weet wel zeker dat de revolution niet de fout gaat maken als de NGC. (afkraken e.d).
  zondag 8 mei 2005 @ 14:57:33 #51
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824733
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:54 schreef renz0r het volgende:

[..]

Qua inhoud van kracht. Ik weet wel zeker dat de revolution niet de fout gaat maken als de NGC. (afkraken e.d).
de FOUT van de gamecube kwa kracht??

pi_26824750
Je zit echt in de lucht te blaten renz0r.

Ten eerste, wat heeft het voor nut om jou mening over de games van Nintendo op een thread wat over de nieuwste console van Nintendo gaat, door iedereen zijn strot te duwen?
Geen!

Ten tweede, je zit leuk met je conclusies en omschrijvingen te gooien terwijl het allemaal jou mening is. Geen enkel feit toont aan dat nintendo games kiddy zijn, en ook geen enkel wet/geschrift toont aan dat kiddy games slechte, stomme en foute games zijn.

Ten derde, mag iedereen nog altijd zelf weten of hij/zij een zelda 350 of een mario 2000000 wil spelen.

Als laatste wil ik dit dan allemaal samenvatten in een zin:

Je zit in de lucht te blaten omdat je mening niet in deze thread hoort en je kunt maar beter ophouden met praten en gewoon accepeteren dat sommige mensen ook van kiddy (lees goede) games houden.
pi_26824758
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:57 schreef BMH het volgende:

[..]

de FOUT van de gamecube kwa kracht??

[afbeelding]
krachtverschil tussen de xbox 360 en nintendo revolution.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:58:45 #54
38229 kanaiken
pi_26824768
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:54 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat het allebei krachtige speeltjes worden, en traditioneel zijn de producten van nintendo grafisch iets minder sterk. Maar het gaat er meer om wat er omheengebouwd wordt. Die Xbox 360 foto toont bijvoorbeeld een camera, maar als het daar mee gebeurd is...
De geruchten over speciale controllers enzo geven toch een totaal ander beeld van de revolution
pi_26824797
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:32 schreef BMH het volgende:

[..]

3x rachet and clank
4X Final fantasy
3x GTA
3x Gran tourismo
6x Dragonball z
9x Dynasty Warriors
3x Tekken
2x Devil may cry
2z Metal gear solid
2x Ace combat
3x Winning eleven

Jij vergelijkt dit kaliber spellen, met mario en luigi?
pi_26824806
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:58 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Ik denk dat het allebei krachtige speeltjes worden, en traditioneel zijn de producten van nintendo grafisch iets minder sterk. Maar het gaat er meer om wat er omheengebouwd wordt. Die Xbox 360 foto toont bijvoorbeeld een camera, maar als het daar mee gebeurd is...
De geruchten over speciale controllers enzo geven toch een totaal ander beeld van de revolution
Draadloze controllers zou wel vet zijn!

Is het ook zo dat er een Ledscherm komt?
  zondag 8 mei 2005 @ 15:00:20 #57
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824827
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:59 schreef Markster het volgende:

[..]

Jij vergelijkt dit kaliber spellen, met mario en luigi?
Ja, waarom niet?
pi_26824864
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:00 schreef BMH het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Moet ik dat nou nog een keer uitleggen ?

Laten we maar ophouden, ik ga wel naar het ps2 topic
  zondag 8 mei 2005 @ 15:03:18 #59
38229 kanaiken
pi_26824908
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:59 schreef renz0r het volgende:

[..]

Draadloze controllers zou wel vet zijn!

Is het ook zo dat er een Ledscherm komt?
Draadloos is wel het minste
En er is nog niets officieel bekend, enkel geruchten. Maar een bewegingssensor (hoe je de controller vasthoudt) zou er in kunnen zitten, of een touchscreen/LCD (led ) schermpje. Ik denk dat we toch wel in die richting zouden kunnen gissen
pi_26824924
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:58 schreef renz0r het volgende:

[..]

krachtverschil tussen de xbox 360 en nintendo revolution.
Is daar al enig bewijs van? Het enige wat we weten is dat de Revolution een jaar later uitkomt. Als ze dan een beetje hun best doen kunnen ze stukken betere graphics krijgen dan de 360..

Maar goed, genoeg, ik vind het een onzinnige discussie.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:03:54 #61
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26824929
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:01 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom die games niet op kunnen tegen gamecube games. Waarschijnlijk omdatdie reden er niet is. Het IS geen gevecht tussen spellen. Het is een verschil in smaak. Als jij aardbei lekkerder vind als een banaan,dan wil niet zeggen dat de banaan smerig is.

Misschien heeft de aarbei meer vitamintjes als de banaan, maar dat betekend niet dat iedereen de aarbei voor de banaan moet nemen.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:07:29 #62
65330 Ruzbeh
pi_26825049
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:37 schreef renz0r het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Deze generatie (Gamecube) is er maar 2 Zelda uitgekomen (derde komt eraan), 1 Mario Platformer en 1 Kirby en maar 2 keer Metroid Prime.

En je hebt ook Mario Tennis, Mario Golf en de 3 Mario Party Games. De laatste zijn dus niet een rehash van Super Mario Sunshine, maar gewoon originele spellen. Rehash van de Mario Party Games is vanzelfsprekend, het bestaat zover ik weet uit multiplayer minigames.

Dat Mario wordt uitgemolken is discutabel, maar Zelda en Kirby? Hou toch op.

En ik wil jou (renz0r) ook even m'n sig laten zien. Dus, bij deze.

Daarnaast heeft Reggie Fils-Aime nog gezegd dat er nieuwe franchises komen met de Revolution launch (waarschijnlijk bedoeld om wat Xbox en Playstation liefhebbers aan te trekken).

Dusssssss. Ga jij maar lekker verder met Splinter Cell 4 of Final Fantasy MCMXVIII.
pi_26825252
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:07 schreef Ruzbeh het volgende:
Dusssssss. Ga jij maar lekker verder met Splinter Cell 4 of Final Fantasy MCMXVIII.
Eh, Splinter Cell games zijn echt wel goed ofzo ^^ maar voor die games heb ik ook geen console.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:27:01 #64
65330 Ruzbeh
pi_26825543
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Eh, Splinter Cell games zijn echt wel goed ofzo ^^ maar voor die games heb ik ook geen console.
Ik bedoel daarmee dat Splinter Cell 4 eerder een rehash is van Splinter Cell 2 dan bijvoorbeeld Mario Tennis een rehash is van Super Mario Sunshine. Maar goed.
pi_26825630
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:03 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom die games niet op kunnen tegen gamecube games. Waarschijnlijk omdatdie reden er niet is. Het IS geen gevecht tussen spellen. Het is een verschil in smaak. Als jij aardbei lekkerder vind als een banaan,dan wil niet zeggen dat de banaan smerig is.

Misschien heeft de aarbei meer vitamintjes als de banaan, maar dat betekend niet dat iedereen de aarbei voor de banaan moet nemen.
*Hierbij aansluit en deze discussie tot een einde hoopt te helpen*
  zondag 8 mei 2005 @ 16:25:01 #66
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26827222
Vermeende Revolution specs:

- CPU: IBM G5 Custom x 4core (respectively 2.5GHz), level 1 cache 128KB, a level 2 cache 512KB share

- GPU: RN520 x 2core (16MB eDRAM), N are the meaning of Nintendo, PC R520 AMR technology, Are different in ATi R500.

- Memory : 512MB. CPU GPU share

- PPU : the processor only for physical simulations (32MB)

- The independent audio processor

- 720p and 1080i HDTV standards.

Hier vandaan gehaald

Dit lijkt mij nep, aangezien de GPU met de RN520 ook al werd genoemd door Aries.
pi_26827355
Aries is imo nog steeds voor een gedeelte waar, er zaten wel wat fakers tussen, maar er was ook een 'echte' Aries, of die de waarheid sprak is een tweede, maar het klopte wel allemaal
  zondag 8 mei 2005 @ 16:39:12 #68
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26827567
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:29 schreef Xrenity het volgende:
Aries is imo nog steeds voor een gedeelte waar, er zaten wel wat fakers tussen, maar er was ook een 'echte' Aries, of die de waarheid sprak is een tweede, maar het klopte wel allemaal
Aan de ene kant wil ik het ook zo graag geloven wat hij zegt, en er zal vast ook e.e.a. waar zijn. Bijvoorbeeld dat Nintendo werkt aan nieuwe franchises, dat Mario een launchgame is, of een gedeelte over de controllers.

Maar aan de andere kant wil ik het ook weer niet geloven, omdat je straks misschien té hoge verwachtingen bleek te hebben, en je misschien teleurgesteld wordt. Hoewel ik dat btw niet verwacht van Nintendo.

Dus tot nu toe bestempel ik hetgene wat Aries heeft gezegd even als fake, om nu 17 mei te kunnen kijken wat er nu wel van klopte .
pi_26827658
Aries heeft nooit zelf specs gegeven btw, was een maat van me die dat 1x deed (als Aries, om te kijken hoe makkelijk mensen te foolen waren, daarna ook verschillende keren in die log gezegd dat hij het was). Aries deed het niet om 'obvious reasons'
  zondag 8 mei 2005 @ 16:51:01 #70
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26827828
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:43 schreef Xrenity het volgende:
Aries heeft nooit zelf specs gegeven btw, was een maat van me die dat 1x deed (als Aries, om te kijken hoe makkelijk mensen te foolen waren, daarna ook verschillende keren in die log gezegd dat hij het was). Aries deed het niet om 'obvious reasons'
Hmm, was jouw maat het dan ook die begon over de RN1520? Want ik kan me wel herinneren dat dat van het Broken Saints log afkwam.

1De N staat voor Nintendo.
  zondag 8 mei 2005 @ 17:28:25 #71
65330 Ruzbeh
pi_26828794
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:51 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Hmm, was jouw maat het dan ook die begon over de RN1520? Want ik kan me wel herinneren dat dat van het Broken Saints log afkwam.

quote:
Aantal posts: 51 (gemiddeld 12 per dag)
Krijg nou de tering, swa.

1337 p0sting skillz
pi_26828935
quote:
Op zondag 8 mei 2005 16:51 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Kan wel, volgens mij zijn alle specs verders toch nep, die weet gewoon niemand/maakt niemand bekend.
  zondag 8 mei 2005 @ 18:14:16 #73
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26829866
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:01 schreef Markster het volgende:

[..]

donder maar op kleuter
Houd van een lijntje.
  zondag 8 mei 2005 @ 18:23:05 #74
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26830044
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:28 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[..]

Krijg nou de tering, swa.

1337 p0sting skillz
Hij is nu al een groot Fok!ker (of hij spamt gewoon veel )
  zondag 8 mei 2005 @ 19:01:00 #75
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26830893
Wow ik zie dat ik nog niet in dit topic heb gepost !

Nintendo rulez!

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 8 mei 2005 @ 22:19:28 #76
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26837340
Nintendo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26837858
  zondag 8 mei 2005 @ 22:34:50 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26837907
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:33 schreef Roi het volgende:
[afbeelding]
Wat is 15? Dat kan ik niet zo snel plaatsen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  zondag 8 mei 2005 @ 22:42:19 #79
65516 gieling
Live from NYC
pi_26838171
ben iig erg benieuwd naar wat Nintendo ons nu weer zal brengen
pi_26840192
Misschien gaan ze ons betalen om games te spelen, dat zou revolutionair zijn.

Mario die een prinses moet redden, en dan iets anders als een taart cadeau krijgt.
Ze brengen de revolution als eerst uit in europa, net zoals alle spellen.
Ze zorgen dat alle nes, snes en n64 classics gratis te downloaden zijn op hun console.
pi_26840484
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Wat is 15? Dat kan ik niet zo snel plaatsen?
buttons ofzo
  zondag 8 mei 2005 @ 23:57:32 #82
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26840642
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo
pi_26840663
http://members.aol.com/roguetide/mtg/NintendoREVOLUTION.htm

nummer 15 zijn koekjes, die als hd-dvd/cartridges/cd-rom vervanging werken. Je eet ze op en de game start zich op. Erg vreemd, de bedenker had ook nog het idee dat op deze manier games in automaten op straat verkocht kunnen worden
  maandag 9 mei 2005 @ 12:29:07 #84
65330 Ruzbeh
pi_26849091
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:44 schreef YourMaster het volgende:
Misschien gaan ze ons betalen om games te spelen, dat zou revolutionair zijn.

Mario die een prinses moet redden, en dan iets anders als een taart cadeau krijgt.
Ze brengen de revolution als eerst uit in europa, net zoals alle spellen.
Ze zorgen dat alle nes, snes en n64 classics gratis te downloaden zijn op hun console.
Gratis te downloaden? Ben je gek?

De N64 games al helemaal niet.

Maar hier en daar een paar NES of SNES games zou wel cool zijn.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:10:52 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26850287
Q&A met Reggie in een blad ( naam ff kwijt )
quote:
Interview with Nintendo's Reggie Fils-Aime...

Q: Is there a limit to how far you can take the current Nintendo franchises?
A: I'll tell you this, when we launch Revolution, we will have great franchise games: Mario, Zelda, Metroid. We will also launch new franchises...

Q: Why not go in the direction of, say, Sony and design a system that acknowledges today's trends and technology?
A: I will grant you that the Gamecube is not a sexy device [laughs], but we're smart people and we learn from our mistakes. I will bet you a drink at the bar of your choice that Revolution will be a very sexy device.

Q: What you said earlier about RE4 was interesting. Looking forward, are you planning on having games of that caliber at the launch of your next console, code-named Revolution?
A: That's the goal. That's why we're going tobe working hard with third-party developers. That's why we're going to spend a lot of time on both pre-development kits as well as final development kits. You know it's critical, whether it be first- or third-party [games], that the launch lineup is strong.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:38:24 #86
65330 Ruzbeh
pi_26851116
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kijk. Dat klinkt goed.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:25:49 #87
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26852460
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Volgens mij is het Electronic Gaming Monthly, dacht het ook ergens te hebben gelezen.

Maar het klinkt ook zeker weer goed, en het lijkt me nu dan toch vast dat de Revo launcht met Mario, Zelda, Metroid en nieuwe franchise.

Ben ook blij om te lezen dat ze de Revo er ook mooi uit willen laten zien, aangezien veel mainstream ook voor de "mooiheid" van een console gaat.

Daarnaast zien we ook bevestigd dat ze meer bezig zijn met third party developers. Ook altijd goed om te horen natuurlijk.

Als dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren, zie ik de toekomst van Nintendo en de Revo goed tegemoet .
pi_26853893
Klinkt natuurlijk erg mooi maar eerst zien en dan geloven!
pi_26854684
Zit die markster nou hier ook al te bashen.
Een playstation fanboy, het moet niet gekker worden.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  maandag 9 mei 2005 @ 15:48:46 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_26854818
Belangrijkste vind ik eigenlijk dat ze kritisch zijn over hun huidige product, volgens mij is dat nog nooit gebeurd bij Nintendo. Zelfs de N64 werd tot op het laatst opgehemeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:26:03 #91
65330 Ruzbeh
pi_26855894
Ik vond de N64 wel relaxed hoor.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:27:13 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_26855930
Ja, maar als je in een paar jaar tijd je monopolie op de markt gemarginaliseerd ziet worden, is er toch iets niet helemaal goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:29:52 #93
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26856012
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik vond de N64 wel relaxed hoor.
Ik vond (dus mijn mening...) de n64 eerlijk gezegd nog beter dan de GC, maar dat kan aan mij liggen hoor. Heb me vooral vermaakt met de Banjo spellen van Rare, Perfect Dark, Mario 64 en Zelda OoT en MM.

Helaas mocht dit spellenaanbod niet vermijden dat de PS de marktleider werd, ten koste van Nintendo.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:44:38 #94
65330 Ruzbeh
pi_26856461
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:29 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ik vond (dus mijn mening...) de n64 eerlijk gezegd nog beter dan de GC, maar dat kan aan mij liggen hoor. Heb me vooral vermaakt met de Banjo spellen van Rare, Perfect Dark, Mario 64 en Zelda OoT en MM.

Helaas mocht dit spellenaanbod niet vermijden dat de PS de marktleider werd, ten koste van Nintendo.
Volgens mij is de 3rd party support beter geweest op de N64 dan op de Cube. Ik weet niet hoe goed de 3rd party support was op de N64 maar op de Cube is het echt behoorlijk belabberd.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:46:33 #95
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26856518
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:44 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Volgens mij is de 3rd party support beter geweest op de N64 dan op de Cube. Ik weet niet hoe goed de 3rd party support was op de N64 maar op de Cube is het echt behoorlijk belabberd.
Als de revolution echt zo erg revolutionair wordt dan vrees ik al helemaal voor de third party support voor de revolution.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:49:53 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_26856635
Ik vond zelf de third party support dus beter op de GC dan op de N64. Het laatste jaar niet meer, maar daarvoor werden alle multiplatform spellen wel op alledrie de consoles uitgebracht. Ik heb weinig gemist qua games deze generatie. Iets wat bij de N64 wel anders was, omdat daar nauwelijks multiplatform was. Je merkte ook wel dat Nintendo met Capcom en Namco best hard bezig was externe developers te behouden, iets wat ze bij de N64 niet geprobeerd hebben.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:50:40 #97
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26856669
Boeiend, ik hoef geen 3th party baggerspellen die je ook op een playstation kan spelen. Ik wil nieuwe revolutionaire spellen!
Houd van een lijntje.
  maandag 9 mei 2005 @ 16:53:05 #98
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26856757
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:46 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Als de revolution echt zo erg revolutionair wordt dan vrees ik al helemaal voor de third party support voor de revolution.
Ik mag toch ondertussen wel aannemen dat Nintendo geleerd heeft van het verleden? Iets wat volgens een blad ook al werd bevestigd door Reggie...

Vooralsnog blijf ik skeptisch en zie voorlopig ook geen verbetering qua third party support.
pi_26856839
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:50 schreef Erwtensoep het volgende:
Boeiend, ik hoef geen 3th party baggerspellen die je ook op een playstation kan spelen. Ik wil nieuwe revolutionaire spellen!
Geen 3rd party baggerspellen misschien, maar een aantal 3rd party exclusive toptitels zie je toch wel zitten, neem ik aan? Al is het maar om het voortbestaan van de Revolution te garanderen!
  maandag 9 mei 2005 @ 16:59:25 #100
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26857004
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Geen 3rd party baggerspellen misschien, maar een aantal 3rd party exclusive toptitels zie je toch wel zitten, neem ik aan? Al is het maar om het voortbestaan van de Revolution te garanderen!
Tuurlijk, maar ze moeten wel de functies van de Revolution benutten (wat die ook mogen zijn)
Houd van een lijntje.
pi_26857952
Ach, als ik zo naar mijn Cube spellen kijk is eigenlijk zo'n beetje alles 1st/2nd party... Ik heb dan nog Soul Calibur 2 en Spider-man 2 liggen, maar al die EA zooi enzo... Daar koop ik geen console voor.
pi_26857960
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:59 schreef Erwtensoep het volgende:
Tuurlijk, maar ze moeten wel de functies van de Revolution benutten (wat die ook mogen zijn)
3rd party support, uiteraard gebruikmakend van Revolution's functies is essentiëel voor het succes van de console. Met Nintendo games alleen, hoe cool en uniek ze ook zijn, redt 'ie het niet. Maar verwacht nou maar niet teveel van die "revolutionaire functies", want daarmee stel je jezelf straks alleen maar teleur.
pi_26858186
Ja maar als er zometeen alleen een Mario een Wario een Zelda en een anders nintendo franchise alle functies benut dan zie het niet zitten hoor, hoe revolutionair dan ook.
Een console heeft gewoon 3rd party support nodig, moet je eens zien hoe blij de cube bezitters waren toen Capcom RE4 uitbracht.
pi_26858455
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:34 schreef piet_pelle het volgende:
Ja maar als er zometeen alleen een Mario een Wario een Zelda en een anders nintendo franchise alle functies benut dan zie het niet zitten hoor, hoe revolutionair dan ook.
Een console heeft gewoon 3rd party support nodig, moet je eens zien hoe blij de cube bezitters waren toen Capcom RE4 uitbracht.
Het is ook zeker belangrijk, maar ik zal ze niet missen zegmaar
  maandag 9 mei 2005 @ 17:50:23 #105
65330 Ruzbeh
pi_26858618
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:34 schreef piet_pelle het volgende:
Dat je geen fan bent van Mario of Wario en Kirby enzo kan ik begrijpen, maar Zelda? Een episch avontuur? Wat is daar mis mee?
pi_26858811
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat je geen fan bent van Mario of Wario en Kirby enzo kan ik begrijpen, maar Zelda? Een episch avontuur? Wat is daar mis mee?
Ik zeg ook, als ze dat alleen uitbrengen.
Al heb ik Zelda nooit gespeeld, dus ik weet niet hoe goed ie wel niet is. Geloof het wel hoor.
  maandag 9 mei 2005 @ 18:00:42 #107
65330 Ruzbeh
pi_26858912
Ok.

Anyways. Hier wat meningen van developers op E3 2005. Wat Revolution meningen enzo.

www.gamasutra.com
quote:
Every week, Gamasutra asks a question and then later post the answers they receive. Last week they asked, "What are you most looking forward to at this year's E3?"

The Next Generation

Microsoft has touted its HD Era; Sony its Cell processor; and Nintendo, its “Revolution”. But while Microsoft will unveil the Xbox 360 on MTV days before E3 and launch it later in 2005, the PS3 and “Revolution” aren't expected to arrive in stores until later, and the latter is certainly receiving the interest of game professionals, thanks to Nintendo's particularly mysterious aura regarding the nature of its next-gen hardware.

There are many things rumored for this year's E3 that sound great and very appealing. The one thing I am highly anticipating is Nintendo's "Revolution." I am curious to see how it plays, what it looks like... and find out what is so revolutionary about it. With rumors flying around about touch screens, connectivity, online, lack of buttons... and a truly new way to play games, I think this is what will make or break the show for Nintendo. Nintendo is venturing into brand new territory as a company and I can not wait to see how they handle everything that is new to them.
-Brooks Pentheny, Microsoft

I'm most looking forward to how Nintendo is going to present itself this year at E3. The company is notoriously tight-lipped and I'm wondering if maybe they won't loosen up a bit this year. Sony and Microsoft are going to be all over the place with PS3 and Xbox 360 stuff, especially Microsoft. While Nintendo will be showing something of their "Revolution", I wonder how much we will really see? Will this will be just a very small teaser in favor of showing off more software for the DS and the trailing end of GameCube titles?
-Mike Sklens

The anticipation of the next-generation consoles, of course! Actually, I'm more interested in seeing how next-generation games will utilize next-generation technology. Most importantly, however, I hope us gamers will witness new creative heights with the new technology. Also, I'm anxiously waiting to see what Nintendo has up their sleeves for the Revolution. Satoru Iwata's GDC keynote really moved me, and made me think of game creation in a different light. He has also given me great pride in what I do, and what I am. I am proud to say… I have the heart, of a gamer.
-Darren Schnare

I will be very interested to see the direction Nintendo has decided to take for the future. If they are able to package something that is both innovative yet accessible to the average gamer, I'll be first in line to purchase - at the very least because the recently-stagnant game industry simply NEEDS it. I'll also be tracking to see if either of the new portable game systems will have a new "killer app" to finally entice me to take the plunge and purchase.
-Scott Brodie, Spartasoft

Easy answer - next-gen stuff! Sony and Microsoft should be devoting a lot of attention to showcasing their PS3 and XBox 2 strategies, and hopefully show some concept videos and work-in-progress games. Will Nintendo present their console there? Ahh the mystery… I can't think of any games I'm truly excited about for this year's show, at most, perhaps some curiosity about Starcraft: Ghost. But besides that, I'm looking forward to NOT going... and having a relaxed month of May for the first time in a few years.
-Javier Arevalo, Pyro Studios

I'm really looking forward to seeing the next generation console systems. Seems like a long time ago that people were losing they're minds over the PS2 and Xbox. The little bit of information we have seen about the machines provides us with just enough to be intrigued. Will Sony step up and silence all the talk about graphics? Will Microsoft bring online gaming and user interface to the next level? Just how freaking powerful are these machines? Just a few things I look forward to having answered. I am also excited to see SOCOM 3. There are tens of thousands of hardcore SOCOM fans looking for an improved product; will Zipper and Sony come through? I'll be there from day one, and I can't wait!
-Tony White, NovaLogic

The Games

Beyond the anticipated console announcements are several high-profile games and sequels. Notable mentions include Sony's PS2 title Wanda and the Colossus, from the same development team behind the critically acclaimed ICO, the next, more realistically rendered Legend of Zelda for the GameCube, and Will Wright's Spore, which teased quite a few game developers at this year's GDC:

I'm hoping to see more footage of Will Wright's “Spore”.
-Nick Smolney, Gameloft

Wanda and the Colossus, Zelda, and SOCOM 3 are the three games I'm most looking forward to: ICO was one of the best games ever made (despite its poor sales), so I'm glad to see that the same dev team is making another game; Zelda, for the simple fact that it seems to be the game all of us Zelda fans have been waiting for since Ocarina of Time, and especially since the original Zelda trailer for the GameCube was shown at Spaceworld several years ago; and SOCOM 3, I just love playing this type of game online with friends of mine.
-Bryan Erck, Shiny

Although I will be closely watching the unveiling of the PS3 and the Xbox 2/Next/Whatever and their associated games, there will definitely be other items of interest. I always look for the original titles, they show creativity and innovation on the part of the industry. No matter what hardware you're running, it's the interesting titles that you will enjoy and remember the most (ex. Katamari Damacy). One such title to look for is Wanda and the Colossus - one look at the trailer and I was captivated by the originality of this game. Since it's from the same team that brought us the amazing and original (but short) ICO, I have high hopes that this game will be as polished and enjoyable. Other interesting and promising titles to watch for include Killer7 and Half-Life 2: Aftermath (which will hopefully address some of the story shortcomings of HL2). Oh, and if they reveal a new Halo, I really hope they will change the formula a bit! Look at a franchise like Resident Evil, they really cashed in on the changes in Resident Evil 4 and revitalized the series.
-Maher Mamhikoff, Clever Entertainment

I'm looking forward to getting a close-up view of Ensemble's Age of Empires III and SSI's Rise & Fall: Civilizations at War... as I have a particular interest in historically-based games in the RTS genre from the ancient and classical world through to the imperial ages.
-Ken Wood, Wildfire Games

The Glass is Full

Some just look forward to this year's E3 with an innate sense of optimism:

Unlike most, I am not looking forward to any one game or the newest info on the next Xbox. Instead, I am looking for this year's show to be better than last year's. Two years ago, we saw all these new things that were coming out: Halo 2, Doom 3, Half-Life 2, etc. But last year, we saw those same things so there was nothing really new and exciting for me. I figure that we have cycles which have a peak and a trough, and last year was a trough in my opinion. And if you consider the length of time for game development, I think you will agree that we do have such a cycle. I am looking for this year to be more of a peak where we will once again be shown many new and exciting things to come in the next 1 to 2 years. I am looking forward to it this year.
-Mark Warner, Nexus Entertainment

This being my first time at E3, I'm looking forward to seeing what it's really like to actually be there. Beyond that, I hope I get to meet lots of cool people.
-Josh Jones, Sensory Sweep Studios, LLC

The Glass is Empty

However, other E3-goers are a bit more pessimistic:

The inevitable row upon row of CRTs and plasmas, filled with all the soulless faces of this year's crop of well-endowed heroines, the new special effects (which are neither special nor do they affect), and more aliens, robots, and dragons than you can hurl your joystick at. Yes, that is what I'm looking forward to - it will convince me that I can do better.
-Borut Pfeifer, Radical Entertainment

I would like to see the new original ideas that small studios and big companies are developing for the next generation of consoles. It seems that presently the big companies like Viviendi Universal, Ubisoft, and Electronic Arts are just pushing the smaller studios and themselves to make derivative games based on existing IP: franchise sequels, games based on movies/television shows, and so forth. Some of us are tired of Splinter Cell sequels and we want to see something new!
-Edmundo Ruiz
pi_26858964
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:44 schreef Xrenity het volgende:
Het is ook zeker belangrijk, maar ik zal ze niet missen zegmaar
Je zult ze wel missen als je Revolution straks gaat floppen door gebrek aan... Ookal ben je zelf niet geïnteresseerd in 3rd party support en neem je genoegen met 1st/2nd party titels, dan nòg is 3rd party support ontzetten belangrijk voor je!
  maandag 9 mei 2005 @ 18:10:20 #109
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26859219
Veel developers zijn al geïnteresseerd, nu is het Nintendo om die interesse om te zetten in orders voor de developers.

Over third party support: tuurlijk heb je dat nodig, misschien de "echte" Nintendo gamers die Nintendo hebben om Mario, Zelda en Metroid (en nog wat), moet Nintendo ook third party hebben voor de mainstream gamers. Als ze niet genoeg third party support zullen krijgen, zal Nintendo nog meer marktaandeel verliezen aan Sony/Microsoft.

Daarom is het te hopen voor Nintendo dat ze er straks beter voorstaan dan nu.
  maandag 9 mei 2005 @ 21:54:28 #110
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26866491
dat een boel cubers stonden te springen om resident evil 4 is toch niet gek?? dat spel is gewoon hardstikke goed, ook ps2 en xbox gamers staan om dat spel te springen
Bernie en ik zijn tof.
pi_26866598
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:54 schreef mordradead het volgende:
dat een boel cubers stonden te springen om resident evil 4 is toch niet gek?? dat spel is gewoon hardstikke goed, ook ps2 en xbox gamers staan om dat spel te springen
Helaas voor de Xboxers komt ie alleen op de ps2 nog
  maandag 9 mei 2005 @ 22:10:33 #112
65330 Ruzbeh
pi_26867017
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:57 schreef Markster het volgende:

[..]

Helaas voor de Xboxers komt ie alleen op de ps2 nog
Flikker nu a.u.b. op met spam, zowel in dit topic als in de X360 topic.

En nog te denken dat ik kinderachtig was in de DS vs PSP topics...
  maandag 9 mei 2005 @ 22:25:04 #113
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26867501
Hij zegt toch niks verkeerd? (voor de verandering, dat wel)
Houd van een lijntje.
pi_26869147
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:10 schreef Ruzbeh het volgende:
En nog te denken dat ik kinderachtig was in de DS vs PSP topics...
Dat wàs je ook!!!
pi_26871413
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:25 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij zegt toch niks verkeerd? (voor de verandering, dat wel)
Het was geheel off-topic omdat ik de gequote zin over RE4 plaatste om aan te geven dat ook Nintendo fans 3rd party support waarderen.
Markster weet het weer om te zetten in hoe slecht de xbox wel niet is. Of welke andere console dan ook die niet van Sony is.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 01:17:16 #116
34006 Soloman
Wablief????
pi_26872075
Ik ben benieuwd, de 17e. Ik zet op niks in. Dus geen nieuwe contollers, geen 3D grafische beelden enz. Maar op een geupdate Gamecube. Kan het ook niet tegenvallen. En alles meevallen. Want laten we redelijk wezen, de Xbox 360 en de Ps3 zijn ook maar gewoon geupdate consoles. Pas bij de generatie die hierna komt zullen er wezelijk dingen veranderen in de manier van gamen. Dan is de techniek dusdanig vergevorderd dat men echt nieuwe dingen kan laten zien.
Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
pi_26875376
Ik ga m denk ik zoiezo kopen . Al was het alleen al voor zelda .
Op zich maakt het mij geen ruk uit wat voor extra's er allemaal op komen te zitten. Als ik een gok moest doen dan zijn alle 3 de consoles zo goed als hetzelfe qua extra's (zoals draadloze controllers, wireless enzenz). Is altijd al zo geweest
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:21:15 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26876051
Ik ben klaar met het topic Ik wil gewoon niets meer lezen qua geruchten, totdat de E3 er is. Gedoe allemaal, ben het wachten zat
pi_26877336
Ik dat de revolutie uiteindelijk wel mee zal vallen. Ik bedoel, wat voor revolutie kan Nintendo tevoorschijn toveren bij een console die betaalbaar moet blijven? Het zal wel een revolutie worden in de zin van "niet 4 maar 5 controller-aansluitpunten"
pi_26880094
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben klaar met het topic Ik wil gewoon niets meer lezen qua geruchten, totdat de E3 er is. Gedoe allemaal, ben het wachten zat
Ik durf te wedden dat je toch stiekem zit mee te lezen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:57:54 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26880250
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:52 schreef Roi het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat je toch stiekem zit mee te lezen
Nee hoor
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:28:14 #122
65330 Ruzbeh
pi_26881171
Ik lees de geruchten wel.

Ik geloof ze alleen niet.
pi_26882709
Wanneer is de E3 eigenlijk?
pi_26882743
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:19 schreef nikk het volgende:
Wanneer is de E3 eigenlijk?
Kijk is naar de datum in de topic titel
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_26882830
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:21 schreef Tain het volgende:

[..]

Kijk is naar de datum in de topic titel
Ah
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:39:17 #126
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26883358
Net als vorig jaar gaan we allemaal weer massaal live meekijken. Ik stel voor dat we de E3 live chat in tegenstelling tot vorig jaar nu in het IRC kanaal van Fok GAM houden.
pi_26883566
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:39 schreef BMH het volgende:
Net als vorig jaar gaan we allemaal weer massaal live meekijken. Ik stel voor dat we de E3 live chat in tegenstelling tot vorig jaar nu in het IRC kanaal van Fok GAM houden.
weer...? allemaal...? live meekijken...?
pi_26883859
quote:
God wat was het een mooi moment toen we doorhadden dat er een nieuwe Zelda was .
Dat ging toch via Gamespot ?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:15:27 #129
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26884401
quote:
E3: New GBA and DS online service to headline for Nintendo
Illustration

GamesIndustry.biz staff 11:30 10/05/2005

The Revolution will be televised - and that's all you're getting

Japanese giant Nintendo is set to focus strongly on the handheld market at E3, with a new revision of the GBA hardware and the unveiling of the DS online service set to take centre stage while Revolution is consigned to a video presentation.

Although Nintendo has pledged to show off something of its plans for the highly-anticipated next-generation platform at the expo, it has remained coy about exactly how much will be on display - and now sources close to the company have revealed that no Revolution hardware or specs will be discussed, with the console appearing only as a video of next-gen footage.

Instead, the focus of Nintendo's conference will be on the handheld market - with the rumoured new version of the Game Boy Advance hardware set to make an appearance for the first time, along with the first demonstration of the Nintendo DS' Wi-Fi powered online functionality.

The new GBA, however, is categorically not the "GBA2", Nintendo's genuine next-generation handheld console. The system is expected to be an update to the existing GBA hardware, perhaps sporting built-in wireless networking and the Play-Yan adapter for playing downloadable games and videos, both of which have up until now been separate components.

The Nintendo DS online service, meanwhile, was first mentioned by Satoru Iwata in his presentation at the Game Developers Conference in San Francisco earlier this spring, and is expected to roll out later in the year. Revolution, which is also confirmed to have wireless networking components, is likely to use a variant on the same system.

Although the decision to hold back on unveiling Revolution at the show will undoubtedly disappoint many, Nintendo is undoubtedly aware that it would be fighting for attention with the Xbox 360 and PlayStation 3, both of which are due to be demonstrated for the first time during E3 week.

Of course, it's not that Nintendo will have nothing to show off in terms of home consoles - as the new Legend of Zelda game, for example, will be playable for the first time at the show.

Nintendo's conference takes place on the morning of Tuesday, May 17th - Pacific Standard Time, of course, so expect the first reports to start emerging at about six o' clock in the evening, British time.
Bron

Dus de handhelds (DS en GBA) zijn de prioriteit op de E3 volgens dit artikel, samen met de nieuwe Zelda.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:16:55 #130
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26884435
quote:
Het Nintendo topic was zo mooi toen, allemaal nog onder de indruk van de DS en alle andere dingetjes, komt daar ineens die Zelda trailer. Ik werd gek...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:21:18 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_26884525
Zou ik wel behoorlijk kut vinden, als ze geen specs gaven voor de Revolution.. Die handhelds interesseren me geen zak.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:47:44 #132
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_26885191
waar kun je het live zien dan?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:04:26 #133
65330 Ruzbeh
pi_26885569
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:21 schreef speknek het volgende:
Zou ik wel behoorlijk kut vinden, als ze geen specs gaven voor de Revolution..
Tja, kan me eigelijk niet schelen of het nou een PowerPC processor is die op 3 Ghz of op 3,2 Ghz draait ofzo. Ik wil gewoon weten of je draadloze controllers hebt ennuh hoe dat ding eruit gaat zien en of het nou sneller of langzamer is dan de Xbox 360. Waarschijnlijk sneller.

Ik hoop dat dat footage ofzo van de Rev wel een beetje spannend is.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:30:12 #134
65330 Ruzbeh
pi_26886343
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:47 schreef Frankeinstein het volgende:
waar kun je het live zien dan?
Op nintendo.com?

Ik wil trouwens heel graag dat de Revolution HDTV ondersteund, het liefst 1080p. En dat alle games in 1920x1080 res. zijn.
pi_26886680
Specs maakt me niet uit, maar het zou me verbazen als ze niets los laten over de control mogelijkheden... dan lopen ze toch wat reclame mis dmv gamesbladen enzo. Zou het erg jammer vinden...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:43:59 #136
65330 Ruzbeh
pi_26886780
Ik zou het pas jammer vinden als er echt wat shit wordt gestolen en overgenomen door concurrenten.
pi_26886790
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:41 schreef Xrenity het volgende:
Specs maakt me niet uit...
Specs maken je niet uit?! Waarom wacht je dan nog op de Revolution? Dan kun je net zo goed verder met je GameCube!
pi_26886864
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Specs maken je niet uit?! Waarom wacht je dan nog op de Revolution? Dan kun je net zo goed verder met je GameCube!
Ik wil alleen weten wat voor plaatjes het op m'n beelscherm tovert. Of er nu een ATI of een nVidia achter zit kan me echt niks schelen, als het maar met de X360 enzo meekan.

Ben vooral benieuwd naar de games en de revolutionaire aspecten van het ding!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:47:37 #139
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26886882
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zou het pas jammer vinden als er echt wat shit wordt gestolen en overgenomen door concurrenten.
Mwaa, die kans lijkt me toch zeker, omdat de XBOX al vast staat en Sony de PS ook gaat tonen voordat de Revo "getoond" gaat worden. Dan lijkt mij de kans klein voor MS en Sony dat ze dan nog wat gaan jatten, zeker als het echt iets helemaal anders is.

Kleine dingetjes zullen altijd van elkaar gejat worden, dat kan je toch niet tegenhouden. Maar hun hele console overhoop gooien omdat Nintendo iets veel beters heeft.
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:41 schreef Xrenity het volgende:
Specs maakt me niet uit, maar het zou me verbazen als ze niets los laten over de control mogelijkheden... dan lopen ze toch wat reclame mis dmv gamesbladen enzo. Zou het erg jammer vinden...
Mij wel, een heel veel mensen ook. En Nintendo ook hoop ik, anders gaan ze weer klanten verliezen als met de slechte specs komen, dan zullen ze nog meer marktaandeel verliezen.

Daarnaast wil ik ook best wel weten of de Revo gewoon meegaat met de XBOX en PS.
pi_26887069
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:47 schreef Tomasso het volgende:
Mij wel, een heel veel mensen ook. En Nintendo ook hoop ik, anders gaan ze weer klanten verliezen als met de slechte specs komen, dan zullen ze nog meer marktaandeel verliezen.

Daarnaast wil ik ook best wel weten of de Revo gewoon meegaat met de XBOX en PS.
Volgens mij begrijpen jullie me verkeerd. Met weten 'wat de specs worden' denk ik aan de processor, kloksnelheden etc.
Wanneer ik gewoon een fotorealistisch filmpje te zien krijg zit ik me niet af te vragen wat voor systeem het geheel aandrijft. Ik wil gewoon mooie graphics, ik hoef de techniek die erachter zit niet te weten.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:06:43 #141
65330 Ruzbeh
pi_26887424
Reggie in Maart 2005 (GDC)
quote:
IGNcube: Some of the specs for Microsoft's Xbox successor were recently announced. Will Revolution be technically on par with Microsoft's system?

Reggie: Quite frankly, we'll share more of our technical specs at E3. That said, we believe a stronger CPU and a great graphics card is just the price of entry. For us, it's all about driving innovation. It's all about driving an intuitive system. It's all about creating a system that invites both the core gamer and the casual gamer to play. We think that's what's more important than what the specs are.
We krijgen dus op z'n minst wel wat te horen over de technische shit @ E3.

Dussss.
pi_26887502
Daarbij heeft Gamezbiz het ook maar van 'iemand dicht bij Ninty'
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:35:03 #143
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26888154
De specs maken mij ook geen reet uit. Of die nu 3 x een IBM CPU heeft of 6 keer, alsof he iets uitmaakt. De graphics zullen beter zijn dan de gamecube, dus dat is al meer dan genoeg. Ik ben benieuwd naar die speciale dingen die de Revo zo revolutionair zouden moeten maken.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:53:14 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26888588
Specs zeggen mij ook niets, maar ik wil wel dattie krachtiger wordt dan de Xbox en PS3 natuurlijk
pi_26888654
Wat jullie alledrie proberen te zeggen is dat jullie absoluut geen verstand hebben van specs. Het interesseert jullie zeker wel!
pi_26888821
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:56 schreef P-Style het volgende:
Wat jullie alledrie proberen te zeggen is dat jullie absoluut geen verstand hebben van specs. Het interesseert jullie zeker wel!
Nee, de cijfertjes enzo intresseren ons niet. Wat er op het beeld komt, dat intresseert ons. Indirect heeft dat natuurlijk te maken met de specs, maar als iemand me zegt 'ze zijn beter dan de Xbox 360', dan ben ik blij, hoef ik geen cijfertjes voor te zien
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:07:38 #147
65330 Ruzbeh
pi_26888921
quote:
Rustig maar.

Het interesseert me wel, tuurlijk. Maar eigelijk interesseert alles mij wel in het leven. Het gaat erom of het nou echt boeiend is of niet.

3ghz of 3,2ghz = Niet boeiend.

Sneller of langzamer dan X360 = Boeiend.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:11:56 #148
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26889019
quote:
Wij zeggen dat het geen flikker uitmaakt. De graphics die de gamecube nu maakt zijn ruim voldoende. Alles wat beter is, is mooi meegenomen. Als de revo de zwakste word.. soo what! De PS2 is ook de zwakste, en kijk welke games die krijgt.

Het gaat allemaal draaien om de gameplay. En als we Nintendo mogen geloven zal die ongeëvenaard worden.
pi_26889335
quote:
Revolution To Debut Mid-2006?

May 10, 2005

by: Larry McCormick

GCA FIRST: New, reliable information is available suggesting a debut period for the Revolution.
Edited by: Ray Almeda

Monolithic Systems Technology Inc., perhaps better known to most simply as MoSys, announced its quarterly earnings at 5:15 PM yesterday in a conference call. MoSys is the company behind the fast 1T-SRAM technology employed by the GameCube and is apparently involved similarly in the development of Nintendo's upcoming Revolution console as well.

Among the earnings information and "shop talk" present in the conference call, a tasty little nugget of Revolution info is present:

"During the quarter we announced that NEC Electronics will now use our
1T-SRAM embedded memory technologies on their advanced 90nm process, and that the initial designs to be incorporated in SoCs will be used in
Nintendo's next-generation game console, code-named Revolution," said Mark Voll, Interim CEO and Chief Financial Officer of MoSys. "We are excited to be a participating member of the Nintendo team once again as Nintendo will roll out its successor game console to the GameCube in mid-2006."

Nintendo has yet to announce an official release date for Revolution, but has maintained that the console will launch roughly around the same time as Sony's PlayStation 3 console, which itself is currently headed for a launch in 2006, also without a specific, official release date. MoSys' involvement also shoots down a popular rumor that purported the Revolution would use 512 MB of RAM, but no 1T-SRAM.

With E3 right around the corner (next week) and Nintendo's statements that Revolution will be discussed, GCA expects more information relating to the hardware in the system and the contributions of partner companies like NEC and ATI.

Look for GCA to have plenty of Revolution coverage in the coming days.
bron
Tussen de Xbox 360 en de PS3 in... ?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:28:04 #150
65330 Ruzbeh
pi_26889475
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:23 schreef Xrenity het volgende:

[..]

bron
Het was al bekend dat de Rev waarschijnlijk tussen de Nixbox 360 Pisstation 3 lanceerd, inderdaad.
pi_26889585
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:28 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Het was al bekend dat de Rev waarschijnlijk tussen de Nixbox 360 Pisstation 3 lanceerd, inderdaad.
Maar mid-2006 was nog verre van bekend. Eerst was Maart een datum en later november.
Overigens ben je wel weer lekker kinderachtig bezig zeg
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:32:44 #152
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26889609
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:23 schreef Xrenity het volgende:

[..]

bron
Gamecube heeft 24MB 1T-SRAM voor texture gebruik.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:00:14 #153
65330 Ruzbeh
pi_26890324
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:32 schreef Xrenity het volgende:

Overigens ben je wel weer lekker kinderachtig bezig zeg
Ik wil gewoon effe kijken of de fanboys toehappen. Dan weet ik ook gelijk wie er deze topic lezen.
pi_26890694
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:28 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Het was al bekend dat de Rev waarschijnlijk tussen de NixboxXbox 360 PisstationPlayStation 3 lanceerd, inderdaad.
Kap is met dat gefanboy, dank u
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:11 #155
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26890789
Retelution word over PRECIES 7 dagen geshowt
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:56 #156
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26890815
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:15 schreef BMH het volgende:
Retelution word over PRECIES 7 dagen geshowt
watidat
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:16:54 #157
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26890854
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:15 schreef BMH het volgende:
Retveolution word over PRECIES 7 dagen geshowt
7 dagen teveel als je het mij vraagt
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:18:24 #158
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26890910
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Tomasso het volgende:

[..]

7 dagen teveel als je het mij vraagt
Grappig dat jij het verbeterd en de mod niet. Typisch.
pi_26891041
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:18 schreef BMH het volgende:

[..]

Grappig dat jij het verbeterd en de mod niet. Typisch.
Waarom zou ik een tiepvaut moeten verbeteren en mijn ondertitel slaat niet daarop trouwens
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:23:57 #160
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26891098
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:22 schreef Tain het volgende:

[..]

Waarom zou ik een tiepvaut moeten verbeteren en mijn ondertitel slaat niet daarop trouwens
Ik zag je ondertitel niet eens.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:48:39 #161
65330 Ruzbeh
pi_26891901
En nu weer ontopic.

Nog 6 dagen en 22 uur.
pi_26894146
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:48 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 6 dagen en 22 uur.
...en dan kunnen we eindelijk weer eens iets zinnigs posten in de next-gen-console-topics!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:57:10 #163
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26894206
De revolution kan zweven!
Houd van een lijntje.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:19 #164
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26894246
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:57 schreef Erwtensoep het volgende:
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:41 #165
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_26894264
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:57 schreef Erwtensoep het volgende:
En tijdelijk onzichtbaar worden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:02:00 #166
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26894346
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:58 schreef Ruis het volgende:

[..]

Een ware revolutie op console gebied
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:02:39 #167
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_26894367
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:58 schreef Ruis het volgende:

[..]

bron?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:05:05 #168
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26894432
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:02 schreef Frankeinstein het volgende:

[..]

bron?
bron
pi_26894658
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:54 schreef P-Style het volgende:
...en dan kunnen we eindelijk weer eens iets zinnigs posten in de next-gen-console-topics!
...iets wat nu duidelijk nog niet gebeurt!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:14:02 #170
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26894707
Nintendo zei dat de snufjes niet nieuw zijn, maar nog nooit eerder zijn gebruikt in een console.....

Holy shit: een koffiezetapparaat!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:16:15 #171
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_26894779
Jezus wat een oud nieuws, het is allang bekend dat de revo koffie kan zetten en tevens een biertje tappen.
Houd van een lijntje.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:21:21 #172
38229 kanaiken
pi_26894938
revolution blijkt compatible met grafische rekenmachine!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:26:06 #173
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_26895107
De revolution gaat xbox 2 en ps3 spellen afspelen, MS+Sony=pwned Nintendo ook na de rechtzaak
push it to the limit
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:27:53 #174
38229 kanaiken
pi_26895173
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:26 schreef mikando18 het volgende:
De revolution gaat xbox 2 en ps3 spellen afspelen, MS+Sony=pwned Nintendo ook na de rechtzaak
Dat zou eigenlijk wel zoo freaking vet zijn
Is dat mogelijk, dan zou je drie systemen moeten verwerken in 1 console. Hoop hardware kan gedeeld worden lijkt me?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:32:43 #175
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26895314
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:26 schreef mikando18 het volgende:
Nintendo ook na de rechtzaak
detaills
pi_26895345
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:27 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk wel zoo freaking vet zijn
Is dat mogelijk, dan zou je drie systemen moeten verwerken in 1 console. Hoop hardware kan gedeeld worden lijkt me?
Alle software wordt geschreven voor dat specifiek stukje hardware en zou dus exact hetzelfde moeten zijn in de 3 in 1 anders kunnen er rare foutjes optreden in spellen, dus zou kunnen maar is wel ontzettend veel werk en het wordt een stuk trager dan het origineel
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:38:26 #177
38229 kanaiken
pi_26895459
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Alle software wordt geschreven voor dat specifiek stukje hardware en zou dus exact hetzelfde moeten zijn in de 3 in 1 anders kunnen er rare foutjes optreden in spellen, dus zou kunnen maar is wel ontzettend veel werk en het wordt een stuk trager dan het origineel
Dus, niet te realiseren? (op een aanvaardbare manier)
pi_26895676
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:38 schreef kanaiken het volgende:
Dus, niet te realiseren? (op een aanvaardbare manier)
Tuurlijk wel! Als je maar geld genoeg hebt, kun je best een apparaat (laten) fabriceren met alle hardware van de drie consoles met één overkoepelende CPU en een overkoepelend OS dat de boel regelt.

Overigens denk ik dat een apparaat met een aantal CELL-processoren ook best alledrie de consoles zou kunnen emuleren.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:47:11 #179
38229 kanaiken
pi_26895739
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Als je maar geld genoeg hebt, kun je best een apparaat (laten) fabriceren met alle hardware van de drie consoles met één overkoepelende CPU en een overkoepelend OS dat de boel regelt.

Overigens denk ik dat een apparaat met een aantal CELL-processoren ook best alledrie de consoles zou kunnen emuleren.
Onder het mom van, neem de beste specs van elke console, prop ze in de revolution, en hij zou het moeten houden? Of heb je nog iets krachtigers nodig? (ff n00b, die cell-processoren waren toch die krengen van de ps3, die je parallel kon koppelen?)
pi_26896072
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:47 schreef kanaiken het volgende:
(ff n00b, die cell-processoren waren toch die krengen van de ps3, die je parallel kon koppelen?)
Yep... daar zijn ze onder andere voor ontworpen. Dat plus het feit dat er een PowerPC core in zit (die àlle next-gen consoles gaan krijgen) maakt dit ding in principe best geschikt om een mooie emulator te maken voor alle consoles. Maar dan zul je er wel een stel aan elkaar moeten koppelen.

(meer over cell staat opgesomd in de OP van de PS3-topic)
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:05:41 #181
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26904725
Nu wordt weer gezegd dat ze de Revo toch op de E3 aanwezig is .
quote:
Revolution at E3 2005
Nintendo may reveal more than previously suspected.

May 10, 2005 - The rumor that Nintendo will not reveal the successor to the GameCube, codenamed Revolution, at E3 2005 has been circulating for some time now, putting the gaming public in a tizzy over the looming disappointment. Here's the real deal: Nintendo sources have confirmed Revolution's presence at the show. The company may decide to reveal the system's official name, technical specs and even the system itself. The controller, however, will probably not be shown. It may not be the system "launch pad" gamers hoped for, but to count the Revolution as a no-show is inaccurate.

Taking into account Nintendo's E3 lineup and other information, the company will focus on the handheld market this year. Specifically, Nintendo will focus on its new online service for the Nintendo DS and perhaps deliver first details on the new Game Boy Advance. Not the genuine successor to the GBA, but an improved version of the current model boasting new features such as built-in wireless networking. It may also include the Play-Yan adapter, enabling gamers to download games, audio and videos. And of course, Nintendo will spill a ton of information on its new, free online service, since it's actually set to debut later this year.

On the console front, Nintendo will provide a playable version of The Legend of Zelda for GameCube, along with playable versions of Fire Emblem, Advance Wars and Geist. Gamers can also expect to see the new Mario Baseball title. As for the Nintendo Revolution, expect certain details plus a video presentation showing a number of next-gen games. What makes the system unique may be revealed to some degree, but considering the supposed mid-2006 ship date, it plain doesn't make sense for Nintendo to reveal all, or even most, of its secrets.

Of course, it just wouldn't be E3 without a few surprises.

Stay tuned.
Bron
pi_26905830
stond ook al op geemzpuntvokdotnl
pi_26906703
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:05 schreef Tomasso het volgende:
Nu wordt weer gezegd dat ze de Revo toch op de E3 aanwezig is .
[..]

Bron
Ach laten we het houden op een filmpie met wat beeldmateriaal, de rest is mooi meegenomen , en dan worden we ook niet teleurgesteld
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:59:33 #184
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26908812
quote:
De president van RPG bakker Square-Enix, heeft in een gesprek met de Japanse site WatchImpress toegezegd, dat de WiFi plannen van Nintendo sterke ondersteuning zullen krijgen van zijn bedrijf. Waarschijnlijk doelt hij hierbij niet alleen op uit te brengen games voor zowel de Nintendo DS als de Revolution, maar vooral de onlineservice van Square-Enix, PlayOnline. Deze wordt momenteel onder andere gebruikt voor de MMORPG Final Fantasy XI.

De toezegging van Square-Enix is tekenend voor de nieuwe weg die Nintendo ingeslagen lijkt te zijn sinds de komst van Satoru Iwata als wereldwijde president en Reginald Fils-Aime als VP van de marketing in Amerika. Als men dit door blijft zetten, dan zouden we nog weleens verrast kunnen worden door een sterke third-party line-up voor de Revolution, een onderdeel waarin de GameCube en N64 niet bepaald sterk waren.
Dank u Ronn Perdok, van Gamer.nl .
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:20:24 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_26909456
Wishful thinking lijkt me, maar als Square-Enix eindelijk weer losgeweekt kan worden van Sony (en dat lijkt heeel langzaam te gebeuren), dan zit er echt wel weer hoop in voor Nintendo.
pi_26912004
Sinds Hiroshi Yamauchi is afgetreden als Nintendo-president is er een nieuwe, frisse wind door dit bedrijf gaan waaien. Iets wat ik als Nintendo-fan van het eerste uur eigenlijk pas vorig jaar tijdens de E3-presentatie door begon te krijgen. Ik zat op die bewuste dinsdagavond achter mijn PC. Ik had bij toeval een link naar die presentatie gevonden op dit forum. Het feit alleen al dat ik live die conferentie kon volgen gaf mij een gigantische adrenaline stoot. En daar stond ineens ene Reggie Fils-Aim een presentatie weg te geven die ik nooit van Nintendo had verwacht. Ik had nog nooit van de beste man gehoord, zoals velen onder ons. Maar zijn manier van presenteren zorgde ervoor dat de adrenaline door mijn aderen bleef stromen. Eindelijk beet Nintendo eens van zich af en had daar in de persoon van Fils-Aim de juiste persoon voor gevonden.
Ik kijk dan ook weer rijkhalzend uit naar aanstaande dinsdag. Want ik hoop dat Nintendo de juiste lijn van vorig jaar weet door te zetten. En als ze dat willen doen, dan zullen ze de Revolution wel moeten tonen. Spaceworld of TGS zal veel te laat zijn. Ook al hebben ze als release date midden 2006 in het achterhoofd. Sony en Microsoft zullen aanwezig zijn met hun nieuwe console, dus het is zaak om er direct bij te zijn. En dus te laten zien dat ze in Japan hebben geleerd van in het verleden gemaakte fouten...

Game on..

[ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 12-05-2005 00:25:25 ]
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_26921233
Officiele Ninty countdown
E3 microsite

Overigens ben ik het erg met je eens beerke
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:36:58 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26925050
Coole sites Xrenity, de E3 Microsite staat al in m'n favo's .
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:39:09 #189
65330 Ruzbeh
pi_26925111
Nederlandstalig
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:00:57 #190
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26925749
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 18:27 schreef Xrenity het volgende:
Officiele Ninty countdown
E3 microsite

Overigens ben ik het erg met je eens beerke
Bij Nintendo.com staat bovenin ook een tellertje
pi_26927497
[-] Procesador IBM G5 con 4 núcleos de 2.5Ghz, 128KB de caché de nivel 1 y 512Kb de cache de nivel 2

[-] Procesador gráfico ATI RN520 de doble núcleo
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:01:36 #192
65330 Ruzbeh
pi_26927657
Oud.
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:11:00 #193
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26928032
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:57 schreef Roi het volgende:
[-] Procesador IBM G5 con 4 núcleos de 2.5Ghz, 128KB de caché de nivel 1 y 512Kb de cache de nivel 2

Ik las het op Eurogamer ja Een Chinese site zou dat hebben staan.
pi_26928275
Hmmm... vier G5 cores op 2,5GHz tegen drie G5 cores op 3,2GHz bij de Xbox 360. Kan allebei z'n voordelen hebben. En een dubbel-core ATI RN520... Ik zou haast zeggen dat je straks met een beetje knappe emulator xbox 360 games kunt draaien op de Revolution!

Maarja... eerst maar eens zien op deze specs waar zijn.
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:20:15 #195
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_26928384
maakt mij geen reet uit, ik begrijp er toch niks van
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:26:54 #196
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26928614
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:17 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... vier G5 cores op 2,5GHz tegen drie G5 cores op 3,2GHz bij de Xbox 360. Kan allebei z'n voordelen hebben. En een dubbel-core ATI RN520... Ik zou haast zeggen dat je straks met een beetje knappe emulator xbox 360 games kunt draaien op de Revolution!
zeg, zou dat niet betekenen dat de Rev 3 keer krachtiger is dan de Xbox 360? ? (dat was toch de vuistregel?)
pi_26928650
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:26 schreef King_of_cubes het volgende:
zeg, zou dat niet betekenen dat de Rev 3 keer krachtiger is dan de Xbox 360? ? (dat was toch de vuistregel?)
Vuistregel? Welke vuistregen?!
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:30:43 #198
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26928763
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat 4 meer is dan 3
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:33:48 #199
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_26928899
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik las ergens dat als een console 3x zo krachtig is dan een andere, dat deze de minder krachtige console theoretisch gezien zou kunnen emuleren. Ik geloof dat ik dat bij dat nieuwsbericht op games.fok had gelezen van die PSP die de GBA kan emuleren.
pi_26929184
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:33 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik las ergens dat als een console 3x zo krachtig is dan een andere, dat deze de minder krachtige console theoretisch gezien zou kunnen emuleren. Ik geloof dat ik dat bij dat nieuwsbericht op games.fok had gelezen van die PSP die de GBA kan emuleren.
Oh zo... nou dat is een onzinnige vuistregel hoor. Al is het alleen maar omdat je "de kracht" van een console helemaal niet in cijfers uit kunt drukken! Dat de ene GameCube spellen kan afspelen die de andere GameCube ook af kan spelen, maakt die ene natuurlijk niet 3x krachtiger dan de andere!
  donderdag 12 mei 2005 @ 08:03:48 #201
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26934979
Het begint er nu toch op te lijken dat Aries het bij sommige geruchten juist heeft. Zou dit ook voor de andere geruchten gelden?

Geruchten van Aries die juist blijken te zijn:
quote:
Aries:

From what I’ve heard, Capcom and Namco are sold on the Revolution and are currently playing around with the development kits. I don’t know whether they are actually making games for it though. I was suprised to hear that Square Soft has a game in development for the Revolution.
Bron

Bewijs dat dit gerucht klopt.

In een interview met ign (het belangrijkste eruit gelicht):
quote:
...Wada finishes off on the note of support from Square Enix: "From here on, we'll have to challenge ourselves with content in response to what Nintendo offers. We would like to give strong support."...
Bron

Dus Square zorgt voor support voor Nintendo, en dus ook de Revolution.

Daarnaast had Aries het over een "revolutionair" on-line plan. Dit zou bij veel developers voor respect zorgen en ze zouden "impressed" zijn.
quote:
Aries:
As Nintendo has stated before, the system will be online. In my eyes, the online system they have set up is the most revolutionary part of the system. ...
Zo is ook Square onder de indruk van het online plan dat Nintendo heeft:
quote:
One area that Wada seems to be impressed with is a particularly controversial side of Nintendo's Online plan. In his comments posted at Impress Game Watch yesterday, Iwata states that Nintendo is going through with the idea of letting players connect only to players whom they've met in real life. While it's unclear how strict Nintendo plans to be with this idea (Animal Crossing DS is reported to allow for play amongst strangers), Wada applauds the move in his comments today, stating "It gives the image of taking the real world seamlessly into the virtual world." This new structure could lead to a number of changes in the current network gaming system, with Wada suggesting "the means of building a community will be completely different, and support and services will also change."

The stance Square Enix takes on the new networking plan in relation to Revolution is the most intriguing. "What increased our interest further," states Wada regarding the networking plan, "is that the next step is already being prepared for Revolution." Nintendo's networking plan is, according to Wada, "not just a portable, not just a console -- it's exactly what we wanted in that it's the birth of a completely new platform."
Bron

Dit werd gezegd in hetzelfde interview op IGN.

Aries had het ook nog over verschillende launchgames van Nintendo:
quote:
I can confirm that Nintendo is working on a new, orignal Mario game.

A new Super Smash Bros. Melee is in the works as well.

Like I said, I have seen seven Nintendo titles, some of which will be at E3.
Hij zei ook nog dat Nintendo werkte aan een Halo-killer, dit zou de nieuwe franchise van Nintendo zijn.

Onlangs heeft Nintendo nog gezegd dat ze bij de Revo willen launchen met o.a. Mario, Metroid en Zelda. In datzelfde interview hebben ze gezegd dat ze bezig zijn met nieuwe franchise:
quote:
Interview with Nintendo's Reggie Fils-Aime...

Q: Is there a limit to how far you can take the current Nintendo franchises?
A: I'll tell you this, when we launch Revolution, we will have great franchise games: Mario, Zelda, Metroid. We will also launch new franchises...
Bron is Electronic Gaming Monthly.

Misschien ben ik te hoopvol, maar die Aries lijkt toch iig op sommige punten gelijk te krijgen/hebben.

EDIT: los hiervan, maar niet een nieuwe post waard. Een visie op de online plannen van Nintendo. Dit is geen gerucht, hij heeft allemaal betrouwbare bronnen erbij gehaald om te onderzoeken wat Nintendo van plan is.
pi_26935558
waar stond wat aries dacht wat de revolutionaire functies waren van de revo?
#winning
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:10:27 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_26935655
Hoe wilden ze dat in hemelsnaam gaan doen, ervoor zorgen dat je alleen met mensen kunt spelen die je in het echt ontmoet hebt?
pi_26935911
Pfff, je zal toch maar weinig mensen kennen met een revo, dat je dan naar het momument op de dam moet, en daar rondschreeuwen dat je graag online wilt gamen met mensen over de hele wereld. En je dan even voorstellen natuurlijk.
pi_26936799
http://www.nintendo-europ(...)Te8tF06pea-iTgo6DsYb

''Tijdens E3 ga je ongetwijfeld meer horen over Revolution...''

donderdag 12 mei 2005 @ 10:47:53 #206
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26937776
Zowieso die titel doet me al goed :
E3 2005 - verwacht het onverwachte
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:12:58 #207
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26938543
Square-Enix steunt Nintendo

Goed nieuws! Hopelijk betekent dit dat ze meer spellen gaan maken voor de Revolution, want het aanbod van S-E voor de Gamecube is niet echt geweldig.
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:15:01 #208
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26938606
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:59 schreef MMaRsu het volgende:
Dank u Ronn Perdok, van Gamer.nl .
Oeps, die had ik nog niet gezien.
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:15:14 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26938609
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:12 schreef chibibo het volgende:
Square-Enix steunt Nintendo

Goed nieuws! Hopelijk betekent dit dat ze meer spellen gaan maken voor de Revolution, want het aanbod van S-E voor de Gamecube is niet echt geweldig.
Maak daar maar van dat het slecht was. FFCC viel eigenlijk gewoon tegen en meer hebben ze niet gemaakt voor de Cube. Op de GBA hadden ze FFTactics die geniaal was en FF1/2 die leuk was voor de fans van het eerste uur. Ik wil minstens een nieuwe franchise op de Revolution, en een nieuwe Chrono game
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:21:36 #210
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26938847
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:15 schreef chibibo het volgende:

[..]

Oeps, die had ik nog niet gezien.
*aait chibibo *
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:20:40 #211
65330 Ruzbeh
pi_26940752
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:25 schreef YourMaster het volgende:
Pfff, je zal toch maar weinig mensen kennen met een revo, dat je dan naar het momument op de dam moet, en daar rondschreeuwen dat je graag online wilt gamen met mensen over de hele wereld. En je dan even voorstellen natuurlijk.
Hou toch op. Je zal heus wel met mensen online kunnen spelen die je niet kent. Zo dom is Nintendo nou ook weer niet, damn.
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:48:35 #212
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26941603
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maak daar maar van dat het slecht was. FFCC viel eigenlijk gewoon tegen en meer hebben ze niet gemaakt voor de Cube.
Grafisch en muzikaal is het een prachtspel, maar de gameplay zuigt inderdaad kont.
quote:
Op de GBA hadden ze FFTactics die geniaal was en FF1/2 die leuk was voor de fans van het eerste uur.
En Sword of Mana natuurlijk, maar volgens mij ben ik de enige die dat een leuk spel vindt.
quote:
Ik wil minstens een nieuwe franchise op de Revolution, en een nieuwe Chrono game
Ik wil Seiken Densetsu.
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:54:26 #213
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26941756
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:48 schreef chibibo het volgende:

[..]

Grafisch en muzikaal is het een prachtspel, maar de gameplay zuigt inderdaad kont.
*Eensch
quote:
En Sword of Mana natuurlijk, maar volgens mij ben ik de enige die dat een leuk spel vindt.
Ohw ja Maar die viel ook tegen. Ik vond FF Adventure op de ouwe GameBoy veel leuker eigenlijk
quote:
Ik wil Seiken Densetsu.
Die ook ja Ze hebben zoveel goeds dat het eigenlijk niet eens zoveel uitmaakt. Een nieuwe Mario RPG zou leuk zijn
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:58:59 #214
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26941867
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond FF Adventure op de ouwe GameBoy veel leuker eigenlijk
Ik vond het wel goed dat ze, in plaats van alleen de graphics en het geluid te upgraden, ook het verhaal en de gameplay hebben uitgebreid.
pi_26942067
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:57 schreef Roi het volgende:

Dit meen je gewoon niet, weer die fake van... enz
En Aries heeft het soms idd bij het juiste eind... Ben benieuwd wat er nog meer van waar is
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:44:25 #216
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26949323
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:33 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik las ergens dat als een console 3x zo krachtig is dan een andere, dat deze de minder krachtige console theoretisch gezien zou kunnen emuleren.
Theoretisch misschien. In de praktijk draait een SNES emulator niet echt lekker op een 66 MHz processor. En de CPU van de SNES heeft een snelheid van slechts 3,98 MHz.
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:14:04 #217
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26950278
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:44 schreef chibibo het volgende:

[..]

Theoretisch misschien. In de praktijk draait een SNES emulator niet echt lekker op een 66 MHz processor. En de CPU van de SNES heeft een snelheid van slechts 3,98 MHz.
Maar dat komt omdat de SNES heel specifieke graphics en geluidsdingetjes had zoals Mode 7

Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:46:13 #218
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26951191
ik verwacht een nieuwe fx chip of zoiets dergelijks
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:09:36 #219
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26951776
Ik verwacht een revolutie in gamen en een nieuwe chips .

Dit even terzijde .

Nu ben ik toch wel benieuwd of Aries/Brooke het vaker bij het rechte eind zal hebben, wat hij/ze nu soms toch al hebben gehad. Over 5 dagen weten we het hopelijk .
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:24:41 #220
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_26953723
Btw, wat zal hiermee bedoelt worden?
quote:
The stance Square Enix takes on the new networking plan in relation to Revolution is the most intriguing. "What increased our interest further," states Wada regarding the networking plan, "is that the next step is already being prepared for Revolution." Nintendo's networking plan is, according to Wada, "not just a portable, not just a console -- it's exactly what we wanted in that it's the birth of a completely new platform."

Wada finishes off on the note of support from Square Enix: "From here on, we'll have to challenge ourselves with content in response to what Nintendo offers. We would like to give strong support."
Bron is het interview met IGN.

Of denk ik nu te ver door?
pi_26956403
Zoals in mijn vorige post al aangegeven ben ik van mening dat Nintendo haar nieuwe systeem aankomende E3 al moet tonen. Niet noodzakelijk op de beursvloer zelf overigens. Maar absoluut tijdens de persconferencie voorafgaande aan het evenement.
Vorig jaar kregen we drie minuten Zelda. En daar is iedereen drie dagen lyrisch over geweest. Uiteraard mede ook omdat vrijwel niemand deze game had zien aankomen. Dat moet dit keer weer gebeuren door middel van het oplichten van enkele tipjes van sluiers omtrent het revolutionaire aspect van deze nieuwe console. Uiteraard is het aan Nintendo zelf wat wel en wat niet. Als het publiek maar omver wordt geblazen.
Nintendo is altijd al een innovatief bedrijf geweest. Ik vind de DS dan ook vele malen interessanter dan een PSP, puur omdat ik nu "Yoshi: Touch & Go" kan spelen. Een geweldige en verslavende game die nooit mogelijk zal zijn op een PSP. Mensen moeten wederom geimponeerd worden door de unieke aspecten van de "Revolution". Een codename die ze van mij overigens om mogen dopen tot de daadwerkelijke naam.
De presentatie zal dus absoluut een (essentiele ?) rol gaan spelen voor Nintendo tijdens aankomende show. Ik hoop echt dat ze weer net zo ijzersterk uit de hoek kunnen komen als vorig jaar. En eerlijk gezegd zie ik het allemaal met verdomd veel vertrouwen tegemoet. Als ze aankomende E3 net zo weten te imponeren als die van vorig jaar, dan zijn ze in Japan een heel eind op weg om een eens verworven status weer op te gaan eisen.

Game on...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_26968650
Er zijn weer wat feitjes boven tafel gekomen over de revoltution!
  • De revoltion zal standaard dvd discs gebruiken
  • De revolution zal een kleine console worden: de breedte zal 1 inch zijn (2.54 CM) (dat staat er tenminste, ik denk zelf dat het de hoogte is
  • De revolution zal kleiner als een Imac Mini worden
  • De revolution zal standaard draadloze controllers hebben
  • De revolltion zal direct online kunnen na de launch
  • Het is zeer waarschijnlijk dat er ook films op de Revolution afgespeeld kunnen worden.
  • De meeste games op de Revolution zullen die online-mode ook ondersteunen.

Bron:
    http://www.gameqube.nl/article.php?id=10245
    http://www.gameqube.nl/article.php?id=10243
  • 14.gif RaymanNL vindt dit leuk
    pi_26968719
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
    Er zijn weer wat feitjes boven tafel gekomen over de revoltution!
  • De revoltion zal standaard dvd discs gebruiken
  • De revolution zal een kleine console worden: de breedte zal 1 inch zijn (2.54 CM) (dat staat er tenminste, ik denk zelf dat het de hoogte is
  • De revolution zal kleiner als een Imac Mini worden
  • De revolution zal standaard draadloze controllers hebben
  • De revolltion zal direct online kunnen na de launch
  • Het is zeer waarschijnlijk dat er ook films op de Revolution afgespeeld kunnen worden.
  • De meeste games op de Revolution zullen die online-mode ook ondersteunen.

Bron:
    http://www.gameqube.nl/article.php?id=10245
    http://www.gameqube.nl/article.php?id=10243
  • Leuk geruchten brengen als feiten
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26968851
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:35 schreef Tain het volgende:

[..]

Leuk geruchten brengen als feiten
    Het zijn feiten! Nintendo van Amerika's vice president van collectieve zaken Perrin Kaplan heeft het zelf bekend!
      vrijdag 13 mei 2005 @ 10:41:27 #225
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26968906
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:39 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het zijn feiten! Nintendo van Amerika's vice president van collectieve zaken Perrin Kaplan heeft het zelf bekend!
    Ze heeft GameQube zelf gebeld of is er ook een geloofwaardige bron?
    pi_26968925
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Moet je maar kijken in de bron
    pi_26968941
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:39 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

1 inch breed en dan met dvd's werken en kleiner dan een mac mini
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26968950
    quote:

[..]

IGN
    pi_26968967
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:42 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Moet je maar kijken in de bron
    gameqube.nl noemt zelf geen bron
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26968975
    quote:

[..]

Het ston in een interview in de new yorks times ofzow
    pi_26968979
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:42 schreef Tain het volgende:

[..]

1 inch breed en dan met dvd's werken en kleiner dan een mac mini
    Op IGN staat 3 DVD hoesjes hoog wat ong 1 inch is. Ik weet niet hoe hij komt aan 1 inch breed
      vrijdag 13 mei 2005 @ 10:43:38 #232
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26968989
    IGN idd:
    quote:
    Pre-E3 2005: Breaking: Revolution Details
    Sleek system to play standard DVDs, says Nintendo. More inside.
    by Matt Casamassina
    May 12, 2005 - The Electronics Entertainment Expo 2005 is still days away, but that hasn't stopped Microsoft from debuting its Xbox 360 console on MTV. And now Nintendo has followed suit, revealing some new, meaty details about its next-generation console, codenamed Revolution.

In a recent New York Times article, Nintendo of America's vice president of corporate affairs Perrin Kaplan describes the console as "very, very sleek." The system, which is reportedly tiny, will stand horizontally. Its width will reportedly be no more than three DVD cases stacked flatly on each other, or slightly more than an inch. That makes the console theoretically smaller than Apple's recently released Mac Mini computer.
    Although Nintendo has historically selected proprietary media formats, such as the GameCube Optical Disc, for its platforms, the publisher is with Revolution opting for a more standardized medium. The new console will play standard DVD media, according to the company. Nintendo has not yet revealed if Revolution will as a result be able to play Hollywood movies on DVD, but that seems very likely at this point.

At the Game Developers' Conference in March, Nintendo president Satoru Iwata said that Revolution would offer Wi-Fi online connections out of the box and would be backward compatible with GameCube, or able to play GCN software.

According to recent information, Revolution will also be able to play high-definition games and regularly go online.

Finally -- something of a no-brainer given the popularity of the Wave Bird pads -- Revolution's still-secret controller will be completely wireless. Controllers for Microsoft's Xbox 360 are also wireless. Upon hearing this news, puppies everywhere let out a collective cry.

More details to come at E3 2005. Stay tuned.

Related ArticlesSend This Page to a FriendContact the Editors
    pi_26969055
    Er staat dus drie DVD hoesjes breed met misschien een inch erbij
      vrijdag 13 mei 2005 @ 10:52:53 #234
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_26969314
    Leuke geruchten er weer bij .

Maar als hij zo klein is, gaan de prestatie's er niet onder lijden, omdat er minder hardware in kan?
    pi_26971257
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 10:52 schreef Tomasso het volgende:
    Leuke geruchten er weer bij .

Maar als hij zo klein is, gaan de prestatie's er niet onder lijden, omdat er minder hardware in kan?
    Zie het verschil aan grote met de cube en Xbox, zoveel verschillen ze niet qua specs en de cube is veel kleiner. Het maakt dus niet veel uit. Ik vind het eigenlijk wel mooi zo'n kleine console
    pi_26971371
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:47 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Zie het verschil aan grote met de cube en Xbox, zoveel verschillen ze niet qua specs en de cube is veel kleiner. Het maakt dus niet veel uit. Ik vind het eigenlijk wel mooi zo'n kleine console
    Ik ook, want je console kwijt raken is cool
    neej maar daar hou ik echt wel van, zo kan ik tenminste me cube ook laten staan, klein maar fijn zeggen ze altijd maar!

Ik hoop ook dat ze een accu ipv batterijen in de controllers doen! Want opladen via het stopcontact of misschien wel via de console is veel fijner!
      vrijdag 13 mei 2005 @ 11:52:16 #237
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_26971431
    Nee, in de Xbox zit "alleen maar" een 5.25" DVD drive en een 3.5" harde schijf extra. Dat verschil zit er dus in.....
    pi_26971490
    Lithium batterijen, erg makkelijk. Misschien dat ze ook wel een soort van oplader erbij doen om dan je controller in de oplader neer te zetten als je klaar bent met gamen.
    pi_26971522
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:52 schreef twi het volgende:
    Nee, in de Xbox zit "alleen maar" een 5.25" DVD drive en een 3.5" harde schijf extra. Dat verschil zit er dus in.....
    dus de grote maakt niks uit
    pi_26971714
    Yup, size doesn't matter...

Het is puur een kwestie van je componenten zo min mogelijk ruimte in te laten nemen. En uiteraard de componenten goed op elkaar af te stemmen. Ik weet niet of er ooit iemand een Sega Saturn van binnen heeft gezien. Dat was een voorbeeld van hoe het niet moet.
      vrijdag 13 mei 2005 @ 12:04:56 #241
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_26971819
    Maar ok, alle componenten gaan erin. Maar net op irc had ik het er met Kabouter over dat het probleem eigenlijk bij de koeling zit.
    Want hij is dan zo klein, alles past er net in, maar wordt dan de koeling geen probleem.

PS: zo'n klein ding vind ik zelf ook fijn, daar neit van. Ik hoop echt dat de Revo klein, dun een mooi wordt .
    pi_26971966
    Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze met zo'n essentieel onderdeel als koeling zeker wel rekening hebben gehouden. En als ze bij Nintendo er wederom een slick design van hebben weten te maken, dan stemt mij dat alleen maar positief. De weg die ze daar zijn ingeslagen gaat me met de dag meer bevallen.

... beerke gaat alvast ruimte maken naast zijn NES, SNES, N64 en Gamecube...
    pi_26980117
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 12:10 schreef beerke het volgende:
    ... beerke gaat alvast ruimte maken naast zijn NES, SNES, N64 en Gamecube...
    Rujmte maken hoeft dus niet, als het apparaat maar 3 cd hoesje op elkaar groot is
      vrijdag 13 mei 2005 @ 16:25:00 #244
    51078 chibibo
    Jiepapaa!
    pi_26980843
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef RaymanNL het volgende:
    Rujmte maken hoeft dus niet, als het apparaat maar 3 cd hoesje op elkaar groot is
    Da's de dikte, we weten nog niet hoe hoog hij wordt.
      vrijdag 13 mei 2005 @ 17:15:20 #245
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26982616
    Uhm, als hij op z'n kant staat, en je doet gamecube dvdtjes in een grote tray, pleuren die er dan niet standaard uit?
    pi_26982724
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 17:15 schreef speknek het volgende:
    Uhm, als hij op z'n kant staat, en je doet gamecube dvdtjes in een grote tray, pleuren die er dan niet standaard uit?
    Misschien dat het op dezelfde manier werkt als de Mac Mini

vrijdag 13 mei 2005 @ 17:22:26 #247
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_26982826
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 17:18 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Hoe wil dat doen dan? Want de discs die de Revo gaat gebruiken worden dus groter dan die van de GC.
    pi_26983102
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 17:18 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Een minidiscje in een slot-loading drive stoppen is niet slim Denk niet dat dat het gaat worden
    pi_26983330
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 17:34 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Een minidiscje in een slot-loading drive stoppen is niet slim Denk niet dat dat het gaat worden
    Misschien zijn het er wel 2?
      vrijdag 13 mei 2005 @ 17:48:02 #250
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26983400
    Slotloader kan wel, doe je hetzelfde als nu in een tray zit, met een extra dikke inkeping in het midden. Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar ik weet nog steeds niet of dat handig is, juist weer omdat die kleine dvdtjes minder ver naar buiten moeten dan de grote.
    pi_26983467
    Een DVD is net zo dik als een GCschijfje, als je een GC schijfje in het dikkere deel in het midden wil stoppen kan het ding nog naar links of rechts schuiven, en dat is niet goed voor je schijfje/drive
    pi_26983606
    Misschien is dat de revolutie wel, dat je gewoon de games in het doosje naast je console moet leggen, en dat je ze dan kan spelen.
    pi_26984062
    Ik denk hetzelfde principe als met cd speler.. met een cdlade dus, daar kunnen zoveel kleine als normale cds erin....simpel.......................
      Donald Duck held vrijdag 13 mei 2005 @ 18:14:32 #254
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_26984101
    Misschien is het revolutionaire wel dat de Rev. speciale hardware krijgt voor de physics, zodat de processor ontlast wordt. Er wordt al aan zulke hardware voor de PC gewerkt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      vrijdag 13 mei 2005 @ 18:55:28 #255
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_26985163
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 17:56 schreef YourMaster het volgende:
    Misschien is dat de revolutie wel, dat je gewoon de games in het doosje naast je console moet leggen, en dat je ze dan kan spelen.
    Hehe zou wel cool zijn
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
      vrijdag 13 mei 2005 @ 19:19:41 #256
    65330 Ruzbeh
    pi_26985862
    Het revolutionaire heeft niks met de hardware te maken.

Zo'n beetje iedereen van Nintendo heeft aangegeven dat het een revolutie is in gameplay.
      vrijdag 13 mei 2005 @ 20:20:04 #257
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_26987929
    quote:
    Nintendo Reveals Early Details About Revolution

May 13, 2005

Big things to come in small package

Nintendo, the world leader in video game innovation, stated loud and clear that they are not to be overlooked in the next generation home console race with the revelation of several unique features of the company's next console system, code name Revolution, to key media outlets. According to the early information, Revolution will combine powerful technology and gaming-focused features in Nintendo's smallest home game console yet.

In its final form, Revolution will be about the thickness of three standard DVD cases and only slightly longer. The versatile Revolution will play either horizontally or vertically, allowing the user total flexibility in setting up a gaming session wherever they have a television.

Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 3-inch disks along with its own standard, double-layered DVD disks in the same self-loading media drive.

In the next generation, the addition of the Internet will be important to all consoles and particularly important to Nintendo. Revolution will be wireless Internet ready out of the box.

There's much more to Revolution that will be revealed over the coming months, but the combination of its compact size, wireless Internet, backward compatibility, quick start-up time and quiet, low-power operation add up to the start of a great game system. Get ready for the Nintendo Revolution in 2006!
    Bron is Nintendo.com

Nederlands:
    quote:
    Nintendo heeft altijd bekendgestaan om innovatie in videogames, en ook in de volgende generatie thuisconsoles zullen we die traditie voortzetten. Vandaar dat we vast een paar unieke eigenschappen bekendmaken van onze volgende console, met de voorlopige naam Revolution.

De Revolution zal krachtige technologie combineren met puur op gamen gerichte eigenschappen in onze kleinste thuisconsole tot nu toe.

In zijn uiteindelijke vorm zal de Revolution ongeveer zo dik zijn als drie DVD-doosjes en slechts een klein beetje langer. De wendbare Revolution kan zowel in horizontale als verticale stand gebruikt worden, zodat spelers overal waar een televisie beschikbaar is een game sessie op kunnen zetten.

Met dank aan Nintendo's partners in de ontwikkeling van de hardware, IBM en ATI, barst de kleine console van de power die spelers zal overrompelen met zijn graphics. Loyale Nintendo-fans zullen blij zijn te horen dat de Revolution backward compatible zal zijn, wat betekent dat de console zowel de Nintendo GameCube discs van 8cm in diameter kan afspelen, als zijn eigen standaard dubbelgelaagde DVD discs, via dezelfde drive.

In de next-gen consoles zal de toevoeging van Internet erg belangrijk zijn. De Revolution zal dan ook direct draadloos met het Internet verbonden kunnen worden.

De komende maanden gaan we nog veel meer bekendmaken over Revolution, maar de combinatie van het compacte formaat, draadloos Internet, backward compatibility, snelle opstarttijd en stille, energiezuinige werking, luiden een goed begin in van een geweldige console. Maak je op voor de Nintendo Revolution in 2006!
    Bron is nintendo.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door Tomasso op 13-05-2005 20:35:13 ]
      vrijdag 13 mei 2005 @ 20:30:23 #258
    65330 Ruzbeh
    pi_26988286
    Damn. Dat klinkt lekker.
    pi_26989640
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 20:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Bron is Nintendo.com

Nederlands:
    [..]

Bron is nintendo.nl
    Damn dat Nintendo dat al bekend maakt! backward compatible
    pi_26989765
    Dit klinkt goed!
    Ik ben benieuwd!

go Nintendo
      vrijdag 13 mei 2005 @ 22:35:36 #261
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_26991378
    EERSTE SCREENSHOT VAN MARIO 128 GERELEASED!!!!!!!1111

push it to the limit
    pi_26991457

pi_26991519
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 22:35 schreef mikando18 het volgende:

[afbeelding]
      vrijdag 13 mei 2005 @ 22:42:21 #264
    65330 Ruzbeh
    pi_26991565
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 22:35 schreef mikando18 het volgende:

[afbeelding]
      vrijdag 13 mei 2005 @ 22:45:13 #265
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_26991674
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 22:42 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

het zier er anders beter uit dan sommige xbox360 spellen
    push it to the limit
    pi_26991834
    Waar heb je die screen vandaan ?
      vrijdag 13 mei 2005 @ 22:57:44 #267
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26992086
    Dat is van een fan-made E3 geintje. Is dus fake. Klik voor het hele filmpje

[ Bericht 24% gewijzigd door BMH op 13-05-2005 23:09:06 ]
      vrijdag 13 mei 2005 @ 22:59:04 #268
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26992126
      vrijdag 13 mei 2005 @ 23:08:03 #269
    46045 mikando18
    stop drop rofl
    pi_26992398
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 22:49 schreef Roi het volgende:
    Waar heb je die screen vandaan ?
    Van dit erg vette filmpje, stukje met mario is op het einde

Oops beetje te laat
    push it to the limit
      vrijdag 13 mei 2005 @ 23:09:36 #270
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26992450
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 23:08 schreef mikando18 het volgende:

[..]

Van dit erg vette filmpje, stukje met mario is op het einde

Oops beetje te laat
    Drolletje
    pi_26992459

vrijdag 13 mei 2005 @ 23:12:18 #272
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26992531
    quote:
      vrijdag 13 mei 2005 @ 23:14:30 #273
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26992592
    De reggielution bestaat nu 1 jaar.
    pi_26993291
    Moeilijk te geloven dat dat filmpje door een fan gemaakt is trouwens, erg profesioneel!
      Donald Duck held vrijdag 13 mei 2005 @ 23:51:56 #275
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_26993713
    Erg mooi gemaakt filmpje inderdaad, het zou zo op de E3 kunnen draaien qua kwaliteit. Alleen vind ik die console echt net een stofzuiger.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zaterdag 14 mei 2005 @ 03:14:58 #276
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26997232
    Fuuuuuck die presentatie is de 17e, dinsdag , dan heb ik een meisje die bij me komt slapen! Fuck dan ben ik natuurlijk helemaal psyched van die presentatie enzo en dan kan ik me hoofd er niet meer bijhouden

FUCK!
      zaterdag 14 mei 2005 @ 04:28:25 #277
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_26997710
    Tering, ziet er ZEER veelbelovend uit! Hopen dat ze het allemaal waar maken..! Animal Crossing Online.. etc.etc.!
      zaterdag 14 mei 2005 @ 07:50:18 #278
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_26998021
    als ik dat zo lees willen ze een soort pstwo maken

maar he, fuck dat... het is nintendo
    Bernie en ik zijn tof.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 08:43:15 #279
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_26998232
    quote:
    Dat is mooi gedaan.
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 22:45 schreef mikando18 het volgende:

[..]

het zier er anders beter uit dan sommige xbox360 spellen
    in ider geval beter dan perfect dark 0
      zaterdag 14 mei 2005 @ 08:50:32 #280
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_26998281
    * Radjesh moet 19:30 tot 20:30 naar school op dinsdag

Vet klote weer

De Revolution lijkt mij wel stoer
      zaterdag 14 mei 2005 @ 09:03:54 #281
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_26998353
    Nog maar 3 dagen, ik ben echt benieuwd wat Nintendo ons zal brengen. Ik ben toch weer gematigd positief geworden over de Revolution .

Dat filmpje ziet er ook wel tof uit, ik heb hem net gezien. Je zou zo zeggen dat hij van Nintendo zou komen, op het laatste stukje na .
      zaterdag 14 mei 2005 @ 10:06:33 #282
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26998848
    Ik heb het probleem dat ik geen diepte kan zien. Dus ik hoop dat Nintendo het houd op gewoon TV beeld en niet iets waarbij je 2 ogen tegelijkertijd nodig hebt. Dit zal namelijk zo'n teleurstelling zijn voor mij.
    pi_27000171
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 20:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Bron is Nintendo.com

Nederlands:
    [..]

Bron is nintendo.nl

Horizontaal en verticaal plaatsen
      zaterdag 14 mei 2005 @ 11:39:09 #284
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_27000320
    wat is daar mis mee dan?
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_27000388
    quote:
    Vet filmpje, heel mooi gemaakt, het zou idd zo op de E3 kunnen draaien.
    Als Nintendo met iets vergelijkbaars komt op de E3, al is het alleen maar een vergelijkbaar filmpje, flipt het publiek helemaal daar
    pi_27000446
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 11:39 schreef mordradead het volgende:
    wat is daar mis mee dan?
    Het is niet meer orgineel, PS2 heeft het, de nieuwe Xbox krijgt het, nu de revoltution, straks waarschijnlijk ook de PS3.

Maar ff over dat filmpje, dat was echt tof, het is dat BMH het in de link al zei, maar als ik dat niet had geweten had ik het echt wel geloofd (op het geen wat je allemaal kan doen met de rev. na, want dat gaat mij iets te ver )
      zaterdag 14 mei 2005 @ 11:56:50 #287
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_27000638
    niet origineel, nou er zijn al zoveel consoles dus waarom zou je er uberhaupt nog eentje maken?
    Bernie en ik zijn tof.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:09:49 #288
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27000858

pi_27000891
    Die hebben wij op school
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:13:58 #290
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27000959
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 12:11 schreef Roi het volgende:
    Die hebben wij op school
    hebben jullie x360s op school? owneeh tis een dell pc. Ik kan ze niet uit elkaar houden.
    pi_27001061
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 12:11 schreef Roi het volgende:
    Die hebben wij op school
    pi_27001087
    Wij ook Oh hoi
    pi_27001100
    Mja alleen dat plaatje is volgens mij flink gesoept, bij is ie zo:

zaterdag 14 mei 2005 @ 12:23:30 #294
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_27001158
    als ik dell was zou ik een rechtszaak aanspannen tegen m$ want die maken inbreuk op hun dinges recht ofzo
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_27001438
    The six-plus minute video appeared on various message boards this afternoon and ever since Nintendo fans everywhere have been fighting to download it. The render, created by an unknown (and very talented) artist or artists, mocks-up what some Nintendo fans would call their dream scenario: a Nintendo Revolution that is so far ahead of the curve that it truly revolutionizes the way people play games. In this case, the console is no longer a console, but a virtual reality headset.

The video is not real, but some fans probably wish it were.

IGN has included the video in downloadable form. Readers are free to check it out. While it's unlikely that the render is at all an indication of the final system, which Nintendo plans to talk about and showcase at E3 2005, it's an impressive design feat nevertheless.
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:39:25 #296
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_27001512
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 11:30 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Horizontaal en verticaal plaatsen
    Dat is juist goed . Dat vind ik altijd wel wat hebben.
    pi_27001631
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:44:47 #298
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27001652
    quote:
    Op zaterdag 14 mei 2005 12:44 schreef Roi het volgende:
    [afbeelding]
    Ik poste em juist niet omdat ie zo fake is.
    pi_27001699
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:48:21 #300
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27001744
    quote:
    Dat papier word nu al maanden gebruikt voor al die mock-ups .
      zaterdag 14 mei 2005 @ 12:55:09 #301
    66435 Erwtensoep
    Acht - Eén
    pi_27001898
    Ze motten gewoon weer een console maken, en niet zo hip proberen te doen zoals microsoft en sony. Ik vind persoonlijk de N64 kwa design de mooiste console.
    Houd van een lijntje.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')