Zouden de Portugezen á la Feyenoord de Cup in eigen huis binnenhalen, of gaan de Russen er met de Cup mee vandoor ?quote:Op woensdag 18 mei staat in het fraaie José Alvalade stadion in Lissabon de finale van de UEFA Cup op het programma. Wie lost Valencia af als houder van deze cup? Wordt het CSKA Moskou, uit Rusland, of thuisploeg Sporting Portugal uit Portugal.
Hier speelt men:
En dit zijn de ploegen:
CSKA MOSKOU
Met de finaleplaats van CSKA Moskou staat het Russische voetbal weer op de kaart. Het was namelijk al tijden geleden dat een team uit de voormalige Sovjetunie zo ver wist te geraken. In het begin van de jaren negentig, maakte Spartak Moskou furore met knap kort combinatievoetbal. De ploeg werd er echter nooit voor beloond. De Belgen van FC Antwerp stonden een finaleplaats in de toenmalige Europacup 2 in de weg, terwijl Spartak ooit eens een groepsfase in de Champions League met 18 uit 6 afsloot, maar vervolgens in maart al weer vlug uit de competitie vloog. Niet in de laatste plaats omdat het Russische seizoen dan nog moest beginnen of net begonnen was en de spelers dus conditioneel nog niet op honderd procent zaten. Later in dat decennium wist Dynamo Kiev met mooi voetbal Europa te veroveren, maar ook dit team won geen prijzen.
De exodus van Russische talenten viel ook tegen, omdat de meeste ex-Sovjets buiten eigen gebied niet goed konden aarden. Libero Viktor Onopko werd bijvoorbeeld een grote toekomst toegedicht, maar hij zag zijn loopbaan stranden in de Spaanse degradatieregionen. Goed beschouwd zijn middenvelder Valeriy Karpine en de Oekraïense spits Andriy Shevchenko de enigen die echt slaagden in het buitenland, de afgelopen jaren.
Nu ging vroeger nog wel het gezegde “hoe bleker en mistroostiger de Rus, hoe lastiger de klus” op, maar sinds de opkomst van de olierijkdommen bestaan Sovjetteams uit spelers uit alle windstreken. Het grote geld houdt eigen spelers langer vast, die zoals gezegd toch al nooit happig waren op een avontuur elders, en lokt jonge voetballers uit Afrika, Zuid-Amerika en oostbloklanden als Roemenië, Kroatië, Servië & Montenegro en Tsjechië naar de competitie toe.
Zo heeft ook CSKA inmiddels een bonte verzameling spelers onder contract. Het leverde vorig jaar de titel op, die vreemd genoeg vooral moest worden bevochten met traditioneel mindere goden als Zenith St. Petersburg en Rubin Kazan. Het roemruchte Spartak eindigde pas als tiende, titelhouder Lokomotiv werd vierde en die andere Moskovieten, van Dynamo en Torpedo, werden respectievelijk zesde en achtste.
CSKA wilde in eerste instantie hoge ogen gooien in de Champions League, maar in de poule met latere halve finalist Chelsea, titelhouder FC Porto en het Franse Paris Saint-Germain eindigde CSKA als derde. Het moest dus in de UEFA Cup gebeuren. Dat lukte wonderwel, vooral door steeds thuis ruim te winnen. Achtereenvolgens Benfica, Partizan Belgrado, AJ Auxerre en Parma moesten buigen voor de Russische dadendrang. Zo staat CSKA dus nu in de finale.
Trainer Valeriy Gazzaev kan beschikken over een breed arsenaal aan spelers. De pas negentienjarige Ikor Akinfeev staat bekend als één van de grotere keeperstalenten van de wereld en is doorgaans eerste man. Hij mocht afgelopen zomer als derde doelman mee naar het EK met de Russen. Vaste vervanger is Venyamin Mandrykin. Achterin is international Sergey Ignashevitch onomstreden, terwijl hij meestal geflankeerd wordt door de tweeling Berezutskiy, Alexey en Vasiliy. Ook Chidi Odiah, de Nigeriaan, is een basisspeler. Als andere opties heeft Gazzaev de Litouwer Deyvidas Semberas, Oekraïner Bogdan Shershun en Oezbeek Vitaliy Denisov.
Op het sterke middenveld zet Braziliaans jeugdinternational Daniel Carvalho de lijnen uit en is Evgeniy Aldonin doorgaans de balafpakker en de man die de balans bewaakt. Hij is echter geschorst, een fikse tegenvaller voor CSKA. Andere opties, die vaak afwisselend spelen, zijn Russisch international Rolan Gusev, de jonge Argentijn Osmar Ferreyra, Serviër Milos Krasic, de jonge Rus Yuriy Zhirkov, de Letse EK-ganger Yuris Laizans en Bosniër Elvir Rahimic.
In de spits zijn de snelle Kroaat Ivica Olic en de Braziliaan met opvallend kapsel en even opvallende naam Vágner Love doorgaans de eerste keus. Talent Sergey Samodin, international Dmitriy Kirichenko en de pas zestienjarige Aleksandr Salugin zijn de eventuele invallers.
SPORTING PORTUGAL
Het Portugese clubvoetbal drijft al jaren op FC Porto, Benfica en Sporting Portugal. Die laatste club is hier beter bekend als Sporting Lissabon. Waar sinds de jaren ’80 Portugese jeugdteams goede resultaten boeken op grote toernooien, speelden de Portugese clubs net als de nationale ploeg meestal een bijrol. Ze speelden soms goed, maar wonnen niet als het er op aan kwam. Dit zit, hoewel Portugese voetballers alles doen om te winnen, wel een beetje in de landsaard opgesloten. Het beste resultaat van de nationale ploeg was lange tijd de halve finale op EURO 2000, toen een dubieuze strafschop een eind aan de hoop maakte en Frankrijk naar de finale mocht. Die prestatie werd behaald als outsider. In eigen land was Portugal in 2004 een favoriet en behaalde de finale, maar verloor die vervolgens weer verrassend van de bepaald niet als hoogvliegers bekend staande Grieken.
In het clubvoetbal doet Portugal sinds twee seizoenen goed mee. In 2003 loste FC Porto Feyenoord op als winnaar van de UEFA Cup, door Celtic te verslaan in de eindstrijd. Onder leiding van succescoach José Mourinho, toen nog best een aardige man, werd in 2004 ook de Champions League gewonnen. Een jaar eerder had Boavista al in de halve finale gestaan van de UEFA Cup, tegen Porto, en dit jaar hoopt Sporting de derde Portugese Europacup op rij binnen te slepen. Dat zou dus de helft zijn van de in de afgelopen drie jaar verdeelde prijzen.
De mannen van José Peseiro hadden direct de finale van de UEFA Cup voor ogen, na de derde plaats van vorig seizoen. Zeker toen de UEFA die toewees aan hun eigen stadion. Vanaf dat moment moest alles wijken voor de dadendrang van de “Leeuwen van Lissabon”, die in de eerste ronde Rapid Boekarest versloegen en zo in de poulefase kwamen. In de poule met Newcastle United, Sochaux, Dynamo Tblisi en Panionios was de derde plaats ook wel het minimale wat men kon halen. Zodoende leek Sporting geen favoriet, maar daarna werd achtereenvolgens gewonnen van Feyenoord, Middlesbrough, Newcastle United en AZ.
De ploeg van José Peseiro houdt van aanvallen en scoort in de eigen competitie het meest, maar krijgt ook de nodige tegengoals te verwerken. Een spectaculair team dus, met de opmerkelijke Ricardo Pereira als doelman. Hij maakte naam als goalie van Boavista, won de titel met die ploeg en pakte op het EK met blote handen een strafschop in de serie met Engeland, om vervolgens zelf de beslissende penalty in te schieten. De nationale doelman van Portugal heeft opvallend genoeg vaker een passend antwoord op onhoudbare inzetten en laat zich nog wel eens knullig verrassen door ballen die houdbaar lijken. Denk alleen maar aan de goal van Charisteas in de EK finale of die van Perez tegen AZ. Hij is uiteraard de eerste keus, voor de ervaren Nélson Pereira.
De defensie bestaat uit vier man, waarvan de backs naar hartelust mogen opkomen. Op rechts is de als middenvelder opgeleide Braziliaan Rogério daar de aangewezen man voor, hoewel Miguel García ook een goede optie is. De linkerkant is het terrein van Rui Jorge, al jaren. Centraal heeft de Braziliaanse wereldkampioen van 2002 Anderson Polga een basisplaats. De paardenstaart wordt geflankeerd door de enthousiaste en atletische Nigeriaan Joseph Enarkahire, die tactisch wat dommig is, de geslepen routinier Beto Severo of Hugo. Met Paíto heeft Peseiro een zeer talentvolle speler achter de hand, terwijl ook Mário Sérgio inzetbaar is.
Op het middenveld heeft Peseiro genoeg opties. Doorgaans kiest hij voor de aanvallend ingestelde Kameroener Roudolphe Douala, die als een sneltrein over de flank dendert, op rechts. Dat gaat dan ten koste van een echte middenvelder als de met een fraaie trap gezegende Chileen Rodrigo Tello of loper Carlos Martins. Als verdedigende middenvelder is de zeer talentvolle Custódio altijd basisspeler, terwijl Fábio Rochembach, mislukt bij Barcelona, de lijnen moet uitzetten. Op links kiest Peseiro dan uit de geslepen routinier Pedro Barbosa, die doorgaans geen hele duels meer kan spelen, het gewezen talent Hugo Viana of het nieuwe troetelkind João Moutinho.
In de spits heeft Liédson een basisplaats. De makkelijk scorende en vallende Braziliaan is een garantie voor goals, terwijl de ervaren Ricardo Sá Pinto hem meestal flankeert. Peseiro heeft een zwak voor deze flamboyante aanvaller, waardoor de talentvolle Chileen Mauricio Pinilla en de fysiek sterke Roemeen Marius Niculae dan op de bank beginnen.
Dat is het altijd al geweestquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat een baggerfinale... Bevestigd alleen maar weer eens dat de UEFA CUP een toernooi voor middenmoters is geworden.
Dit topic zal toch ooit geopend moeten wordenquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:47 schreef N1ck het volgende:
Ga is ergens anders topic rondspammen, zeg dan niks als je niets boeiend te melden heb
qua naam? Namen boeit niet. Ik had het AZ zo gegund. Sporting is op zich wel een mooie ploeg om te zien.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:55 schreef BennieK het volgende:
Ach wel iets aansprekender dan Moskou vs AZ (nofi)
ik denk 3-3quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef rotskibo het volgende:
Inhoudelijk reageren over deze wedstrijd, is dat nou zo moeilijk![]()
Iedereen had het ze gegund, maar helaasquote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
qua naam? Namen boeit niet. Ik had het AZ zo gegund. Sporting is op zich wel een mooie ploeg om te zien.
Na de frustraties van gister en eergister?? ja dacht het wel!!!!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef rotskibo het volgende:
Inhoudelijk reageren over deze wedstrijd, is dat nou zo moeilijk![]()
Dat zou mooi zijn, kan Parma de UEFA-cup pakken!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:10 schreef brighton het volgende:
Wellicht mag CSKA de finale niet spelen vanwege dat vuurwerk incident...
Zo wil je toch geen Cup winnen? Door zo'n arbitraire beslissing.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:11 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, kan Parma de UEFA-cup pakken!
Ik kijk met je mee.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:10 schreef Ludacriss het volgende:
Ik denk dat ik de Uefa cup en CL finale dit jaar maar eens ga overslaan en dan gewoon een film ga kijken ofzo. Dit trek je toch niet![]()
Tuurlijk niet, maar de UEFA is niet echt mild met vuurwerkstraffen. Zie inter en feyenooit. Parma zou ook zomaar het veld af kunnen lopen tijdens het incident en dat CSKA een nog groter probleem.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo wil je toch geen Cup winnen? Door zo'n arbitraire beslissing.
tja, met az was het eigenlijk alleen nog maar slechter geweest ook al speelden ze veel leuker en waren ze grootste deel van de tijd beterquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat een baggerfinale... Bevestigd alleen maar weer eens dat de UEFA CUP een toernooi voor middenmoters is geworden. De top en subtop van Europa speelt in de CL.
Valt me nog ontzettend mee dat Parma dat niet had gedaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar de UEFA is niet echt mild met vuurwerkstraffen. Zie inter en feyenooit. Parma zou ook zomaar het veld af kunnen lopen tijdens het incident en dat CSKA een nog groter probleem.
Woensdagquote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:25 schreef JPM01 het volgende:
wanneer is die finale?? op woensdag of donderdag?
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:43 schreef hippo-clippo het volgende:
Dat die kutportugezen vernederd worden in hun eigen stadion. En dat die liedson zijn been mag breken!
quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:42 schreef golfer het volgende:
Hup CSKA!
quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:43 schreef mitt het volgende:
ik ga niet kijken.
dat dus...quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:51 schreef Naccie het volgende:
Klote russen maak die nog grotere klote portugezen af, dank u![]()
Klopt, het eens zo mooie toernooi om de UEFA CUP is volledig uitgehold omdat de toplanden 3 of 4 ploegen mogen inschrijven voor de CL.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
tja, met az was het eigenlijk alleen nog maar slechter geweest ook al speelden ze veel leuker en waren ze grootste deel van de tijd beter
Wat heeft AZ hiermee te maken?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:18 schreef snabbi het volgende:
Toch wel grappig, na het spelen van beide wedstrijden kan er altijd nog door de UEFA besloten worden tot een andere finale namelijk parma-az. (vuurwerk en volgens de fifa regels mag er geen blessuretijd in de verlenging gegeven worden).
Ook al denk ik dat beide protesten weggewuift zullen worden.
De UEFA is niet hetzelfde als de Fifa.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:18 schreef snabbi het volgende:
Toch wel grappig, na het spelen van beide wedstrijden kan er altijd nog door de UEFA besloten worden tot een andere finale namelijk parma-az. (vuurwerk en volgens de fifa regels mag er geen blessuretijd in de verlenging gegeven worden).
Ook al denk ik dat beide protesten weggewuift zullen worden.
De keeper moest anders wel gewisseld worden....quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die wedstrijd is uitgespeeld, dus zo erg zal het wel niet zijn geweest.
JA,TERINGPORTUGEZEN ZIJN HETquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:54 schreef methodmich het volgende:
Zeg, wat een zwakke OP voor een finale. Iemand bezwaar als ik een mooiere maak komende week?
Ga niet aan jou denken,heb wel betere dingen te doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:00 schreef methodmich het volgende:
Hahaha, heerlijke frustratie! Heb je nog aan me gedacht? Ik wel aan jou!
AZ-Sporting Deel 9 : Halve finale - en blessuretijd Syndroom ,pagina 5 onderaanquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:05 schreef methodmich het volgende:
Waar hebben ze iets gestolen dan?
Doe het maar samenvatten.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:08 schreef methodmich het volgende:
Okee, ik lees even.
Doe jij deze: AZ-Sporting Deel 9 : Halve finale - en blessuretijd Syndroom even!
Sporting had misschien over de gehele wedstrijd een licht overwicht maar om te zeggen dat ze zoveel geweldige kansen hebben gehad,nee.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:12 schreef methodmich het volgende:
Nou, was een heel korte post eigenlijk, waarin ik AZ complimenten maakte, maar Sporting evenzeer. Je kan niet zeggen dat die er niet voor gevoetbald hebben en in feite gewoon een betere ploeg hebben, zeker met al die blessures bij AZ. Compleet had AZ het waarschijnlijk wel kunnen redden.
Heel het volk staat mij tegen,heb Portugese voetballers nog nooit gemogen en heb 2 Portugese collega's die ik een enkeltje Portugal wens,wil zelfs hun ticket betalen als ik zeker zou weten dat ze er zouden blijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:16 schreef methodmich het volgende:
Waar komt die diepe haat eigenlijk vandaan dan??
Okee. Zijn ze lui dan ofzo? Of gewoon irritant? Wel raar, de doorsnee Portugees is vrij bescheiden en vriendelijk hoor. Gebukt onder het juk van Spanje, zeg maar.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:18 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heel het volk staat mij tegen,heb Portugese voetballers nog nooit gemogen en heb 2 Portugese collega's die ik een enkeltje Portugal wens,wil zelfs hun ticket betalen als ik zeker zou weten dat ze er zouden blijven.
Ze zijn erger dan Fransen of Duitsers
Zwaar irritant,betweterig,lui,asociaal,zoiets?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee. Zijn ze lui dan ofzo? Of gewoon irritant? Wel raar, de doorsnee Portugees is vrij bescheiden en vriendelijk hoor. Gebukt onder het juk van Spanje, zeg maar.
Slijmbalquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:26 schreef methodmich het volgende:
Dat zijn rare Portugezen dan! Die moeten er inderdaad uit! Verpesten het voor de rest.
Whahahaha voor het eerst dat we het eens zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:18 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heel het volk staat mij tegen,heb Portugese voetballers nog nooit gemogen en heb 2 Portugese collega's die ik een enkeltje Portugal wens,wil zelfs hun ticket betalen als ik zeker zou weten dat ze er zouden blijven.
Ze zijn erger dan Fransen of Duitsers
Lees ik daar een beschrijving van de gemiddelde Nederlander in de hordes die elk jaar mijn vakanties verstoren ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:22 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zwaar irritant,betweterig,lui,asociaal,zoiets?
Ik vind het nogal meevallen met die grote ploegen eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:56 schreef rotskibo het volgende:
Niet overdrijven, de vorge 3 jaren zaten er nog genoeg grote ploegen bij de laatste 4.
2003-2004
Newcastle - Marseille
Villarreal - Valencia
2002-2003
Celtic - Boavista
Porto - Lazio
2001-2002
Feyenoord - Internazionale
Borussia Dortmund - AC Milan
Welke clubs verwacht je dan in UEFA-Cup finales?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het nogal meevallen met die grote ploegen eerlijk gezegd...
Om maar eens een greep te nemen uit de laatste finales voor het invoeren van de CL :quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:22 schreef gras het volgende:
[..]
Welke clubs verwacht je dan in UEFA-Cup finales?
Het gaat me niet puur om welke clubs in de finale staan, natuurlijk zitten daar nog wel eens leuke clubs tussen. Het gaat me meer om het feit dat het pas heel laat interessant wordt qua clubs, en dit jaar zijn zelfs de halve finalisten al lachwekkend.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:22 schreef gras het volgende:
[..]
Welke clubs verwacht je dan in UEFA-Cup finales?
Dat de UEFA cup vroeger een stuk interessanter was?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:33 schreef gras het volgende:
Leuk knip- en plakwerk. En je punt is?
Ja, oke. Maarja, dat valt natuurlijk te verwachten gezien al die plaatsen voor de CL.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat me niet puur om welke clubs in de finale staan, natuurlijk zitten daar nog wel eens leuke clubs tussen. Het gaat me meer om het feit dat het pas heel laat interessant wordt qua clubs, en dit jaar zijn zelfs de halve finalisten al lachwekkend.
Precies! Dat is juist mijn punt...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:34 schreef gras het volgende:
[..]
Ja, oke. Maarja, dat valt natuurlijk te verwachten gezien al die plaatsen voor de CL.
En indirect dat de EuropaCup 1 minder was?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat de UEFA cup vroeger een stuk interessanter was?
Nee, de Europacup 1 was zeer interessant. Wat is er nou mooier dan een toernooi waarin exclusief de landskampioenen mogen spelen?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:35 schreef gras het volgende:
[..]
En indirect dat de EuropaCup 1 minder was?
Alle grote clubs uit Europa strijdend tegen elkaar. Zoals de huidige Champions League, min of meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, de Europacup 1 was zeer interessant. Wat is er nou mooier dan een toernooi waarin exclusief de landskampioenen mogen spelen?![]()
Vind ik niet, zo krijg je ook een steeds stijgender afstand tussen die enkele club en de clubs uit onze landen. Trouwens, vroeger had de Europese Supercup ook veel meer aanzien. Dat was immers de clash tussen de winnaars van beide competities ...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:38 schreef gras het volgende:
[..]
Alle grote clubs uit Europa strijdend tegen elkaar. Zoals de huidige Champions League, min of meer.
Zijn ze zo erg dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lees ik daar een beschrijving van de gemiddelde Nederlander in de hordes die elk jaar mijn vakanties verstoren ?![]()
Ben ik ook met je eens.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat de UEFA cup vroeger een stuk interessanter was?
quote:De medische staf van Parma vreest dat doelman Luca Bucci een beschadiging aan zijn trommelvlies overhoudt aan het ontplofte vuurwerk tijdens het duel met CSKA Moskou. Dat blijkt uit een eerste diagnose.
De keeper verblijft nog in een ziekenhuis in Moskou, waar hij wacht op het bericht dat hij wordt ontslagen. Waarschijnlijk zal pas in Italië een definitieve diagnose worden vastgesteld.
Bucci moest zich in de twintigste minuut laten vervangen nadat er vuurwerk in zijn doelgebied was ontploft. Parma verloor het duel met 3-0, maar de UEFA vergadert zondagmiddag om 15.00 uur in Genève of en hoe thuisclub CSKA Moskou wordt bestraft.
Wedden dat hij na het oordeel van de UEFA weer helemaal de oude is?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:59 schreef methodmich het volgende:
De OP wordt dan ook nog aangepast.
Nog meer nieuws van het vuurwerk:
[..]
Dat was het beste, ja. De naam Champions League is nu wel vrij belachelijk, aangezien een minderheid zowaar Champion is. Dat ze het dan gewoon de League for the Rich and the Famous noemen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, de Europacup 1 was zeer interessant. Wat is er nou mooier dan een toernooi waarin exclusief de landskampioenen mogen spelen?![]()
Niet alleen de finale helaas... Het hele toernooi is bagger. Ik kijk het meestal ook niet eens meer, bijna alle topwedstrijden vinden toch in de CL plaats.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu krijg je een Uefacupfinale die ongeveer even attractief is als een doordeweekse voorrondewedstrijd van de Intertoto-Cup.
Nouja, in de tijd dat Ajax kampioen werd (1995), was het inderdaad nog een 'Champions' League, met slechts 16 clubs, de kampioenen, uit 16 verschillende landen. Later werd het opgevoerd naar 24 clubs en heel snel daarna naar 32.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was het beste, ja. De naam Champions League is nu wel vrij belachelijk, aangezien een minderheid zowaar Champion is. Dat ze het dan gewoon de League for the Rich and the Famous noemen.
Nu krijg je een Uefacupfinale die ongeveer even attractief is als een doordeweekse voorrondewedstrijd van de Intertoto-Cup.
Ik vind van niet. Hier spreekt uit dat mits je geen slachtoffer maakt en de wedstrijd niet bij herhaling moet worden onderbroken en dus wordt uitgespeeld, een sterspeler vogelvrij is. De keeper was in belangrijke mate de factor die Austria Wien de weg naar de finale versperde met belangrijke reddingen. Parma heeft helemaal niks aan deze uitspraak! Het wordt niet schadeloos gesteld of wat.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Overigens vind ik dit wel een toepasselijke straf. Inter kwam er ook een soortgelijke straf vanaf. En indien CSKA uit de finale werd geweerd was het schandaal alleen nog maar groter geworden.
Kan het zelf niet beter verwoordenquote:Op zondag 8 mei 2005 22:43 schreef okee6 het volgende:
Andere clubs zouden hier best tegen mogen ageren maar dat durven ze niet, want dan word je aangekeken. De grote clubs hebben dat ook niet nodig.
Ohja, ik sluit natuurlijk uit dat de naam van Internazionale en het feit dat ze uit Italië komt heeft meegewogen in de strafmaat. Zoals ik ook uitsluit dat het feit dat Parma het lelijke eendje onderin de Serie A is een rol speelt. De UEFA meent gewoon dat een wedstrijd zonder publiek van deze tijd is. Zoals we eind vorige eeuw nog clubs uitsloten van Europees voetbal. Bommetje Cyprus betekende overspelen, had hier ook gekund. Oh nee, want het televisieschema (zelfde verhaal als bij dodenherdenking) en de heart for football campagne![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:20 schreef golfer het volgende:
Hup CSKA!
Ik zie het nu ook pas, ik was het bijna vergetenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:18 schreef brighton het volgende:
Is het vanavond al
Shit, dan kan ik niet kijken...
Naja, hup cska!
Waarvoor ik nietquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben zenuwachtig
Omdat ik CSKA een leuke club vindquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Waarvoor ik niet
ik zal er nog wel weer aan moeten denken
20:45quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben zenuwachtig
Dan zit ik in het café denk ikquote:
ik nietquote:
Nou maar hopen dat ie dit keer zijn retalin heeft ingenomen.quote:
Ja preciesquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat ie dit keer zijn retalin heeft ingenomen.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:42 schreef Vom het volgende:
Ik hoop dat een aantal Portugezen hun been breekt![]()
Geweldig tochquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef Dos37 het volgende:
AH NEE DIE KEREL MET DIE MICROFOON IS ER OOK WEER
ah ga heen echte supporters zijn dat niet nodigquote:
Wat hij zegt. Bij gebrek aan beter op tv staat het aanquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:47 schreef Vom het volgende:
De verkeerde finale, met de verkeerde commentator en dan die idioot met die microfoon ook weer
GORE KUTPORTUGEZEN
Waarom zendt Sporza het niet uit ? Die hebben toch wel de CL finale?quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens vreemd, de beelden op NOS lopen een goeie 5 seconden achter op de beelden van het Belgische VTM hier ...
Omdat de commerciele zender hier met de rechten van de Uefa is gaan lopen ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom zendt Sporza het niet uit ? Die hebben toch wel de CL finale?
Neeeeeeee die was echt zo superirritant!!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef Dos37 het volgende:
dacht dat ik de enige was die er last van hadquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:54 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Neeeeeeee die was echt zo superirritant!!!!![]()
![]()
Kan die niet gemute worden![]()
Zondequote:Op woensdag 18 mei 2005 20:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat de commerciele zender hier met de rechten van de Uefa is gaan lopen ...
Ook van de CL vanaf 2006-7 trouwens (dus nog slechts 1 jaar CL op Sporza)
The horror ! the horror !quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef Dos37 het volgende:
waarom zie ik jou nooit meer op msnquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:56 schreef hellmondunited het volgende:
"alee alee aleee galalamabamba alee alee" HOU JE ROTKOP!
95e minuutquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:58 schreef forumpie het volgende:
maar ff over de wedstrijd, wanneer gaat sporting scoren
block?quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:59 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
waarom zie ik jou nooit meer op msn![]()
![]()
Zeg welquote:
omdat jij niet lief wasquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:59 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
wat heb ik nou weer gedaan, unblock is , en leg uitquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
omdat jij niet lief wasevenals die irritante kut sjors
We zouden een nieuwe smilie met een megafoon moeten makenquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:56 schreef hellmondunited het volgende:
"alee alee aleee galalamabamba alee alee" HOU JE ROTKOP!
quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:01 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
We zouden een nieuwe smilie met een megafoon moeten maken![]()
![]()
3 zonder megafoonquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:03 schreef hellmondunited het volgende:
hoeveel russen zijn er eigenlijk naar de finale? 3?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:03 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
[afbeelding]
OLE OLE OLEEEEEEEEEEE
Mail hemquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:59 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
Tja, met het inkomen van de gemiddelde Moskoviet zou jij ook niet naar Portugal gaan voor een finale ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:03 schreef hellmondunited het volgende:
hoeveel russen zijn er eigenlijk naar de finale? 3?
i know, daarom vroeg ik t me ook afquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, met het inkomen van de gemiddelde Moskoviet zou jij ook niet naar Portugal gaan voor een finale ...
idd, en hangen!!!!!!!! 1-0quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:12 schreef mcintosh het volgende:
Hadden er al lang 2 moeten inliggen...
goeie!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
scoren ze net op't moment dat je in slaap aan't dommelen bent
![]()
Belg zeker?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
scoren ze net op't moment dat je in slaap aan't dommelen bent
![]()
ja dan zou ik nu voor de tv zitten, en niet achter de computerquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef ASSpirine het volgende:
wat zou mijn beleving van de uefa cup finale zoveel anders zijn als AZ er stond
Dat hebben de meeste hier.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef ASSpirine het volgende:
u slaat den spijker op den kopquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef forumpie het volgende:
[..]
ja dan zou ik nu voor de tv zitten, en niet achter de computer
Dat heb je goed...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef forumpie het volgende:
[..]
bwah, zit met een laptop in de woonkamerquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef forumpie het volgende:
[..]
dan sliep ik nu niet bijnaquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef ASSpirine het volgende:
voor mij zou het niets uitmaken mijn tv staat naats mijn computerquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef forumpie het volgende:
[..]
Ik ben voor FC Utrecht.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:18 schreef JeroenV het volgende:
Zo te merken ben ik niet de enige die voor CSKA is
dat kan ik ook doen, maar zit nu even lekker achter mijn buroquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:19 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
bwah, zit met een laptop in de woonkamer
Ben je dan voor die kut-portugezenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:18 schreef JeroenV het volgende:
Zo te merken ben ik niet de enige die voor CSKA is
Steek een mes in het vlees van die...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:19 schreef ASSpirine het volgende:
Zo te zien is er ook een collectieve haat ontstaan jegens de Portugezen
hier ook hoor![]()
en terecht !!quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:19 schreef ASSpirine het volgende:
hier ook hoor![]()
Bijna...quote:
Hoort ook zo aanstellers zijn hetquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:19 schreef ASSpirine het volgende:
hier ook hoor![]()
Dat dacht men ook van AZquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jammer voor de Portugezen-haters, maar dat CSKA lijkt mij toch niet tot grootse dingen in staat hoor
Vanavond niet nee. Helaas.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jammer voor de Portugezen-haters, maar dat CSKA lijkt mij toch niet tot grootse dingen in staat hoor
De laatste jaren zijn ze op alle fronten beter dan de Spanjaarden...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:23 schreef Doekje het volgende:
stelletje balletjes die niet kunnen voetballen en denken dat ze net zo goed zijn als Spanje
Maar Het blijft een kutploeg met arrogante Ballenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:25 schreef ASSpirine het volgende:
om eerlijk te zijn
Sporting speelt wel beter
al was het alleen maar om die speakerquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:26 schreef xJapser het volgende:
Ik vrees dat deze finale de boeken in gaat als " De wedstrijd die nooit een wedstrijd werd " . Vind dr geen ruk aan....t is allang een bekeken zaak.
Zet sporting tegenover Barcelona en De Potugezen worden zo de Golf van Biskanje ingevoetbaldquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:25 schreef Doekes het volgende:
[..]
De laatste jaren zijn ze op alle fronten beter dan de Spanjaarden...
Das dan wel weer jammer...
zelfs real madrid zou nog van ze winnenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:26 schreef Doekje het volgende:
[..]
Zet sporting tegenover Barcelona en De Potugezen worden zo de Golf van Biskanje ingevoetbald![]()
had de UEFA moeten verbiedenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:26 schreef forumpie het volgende:
[..]
al was het alleen maar om die speaker
Ja dat werd ik al toen AZ er moest voetballenquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:27 schreef manny het volgende:
ros die gek z'n megafoon door z'n strot. Ik word gek
Dat Bedoel ikquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:27 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zelfs real madrid zou nog van ze winnen
en hij houd ook niet op..pff..quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:27 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
had de UEFA moeten verbieden
is niet sfeermakend, is sfeerverpestend![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |