quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Oude discussie. De politie heeft zichzelf belachelijk gemaakt ten tijde van de krakersbewegingen zo in de jaren 70. Ze hadden nooit naar de nieuwe opvatting van "de politie is te autoritair" moeten luisteren, want daarna werden het softies.
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.
Tuurlijk is de politie niet je beste vriend, de politie zou je moeten vrezen.
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.
Niet van die veldwachters op van die te trieste fietsen.
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:12 schreef sizzler het volgende:
Nouja, in de VS zijn ze voornamelijk bang voor de politie omdat die zo corrupt als de pest is. Niet dat ze hier in Nederland brandschoon zijn (verre van dat) maar ik weet niet of je die kant opwilt.
(...)
Als je te hard wordt aangepakt door een agent dan had je je maar moeten gedragen en ga je geen schadeclaim indienen.
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?![]()
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.
Vort vlegel, en nu snel je leesvermogen bijspijkeren.
Neehoor, agenten mogen nu ook een wapen dragen en burgers niet. Het gaat te ver om te zeggen dat ze helemaal niet meer worden aangeklaagd, maar enige relativering zou ik wel geplaatst vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:15 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.
Daar wordt je ook niet vrolijk van.
Kale neet, dan is er echt wat mis met jou als je dat denkt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.
Schrale troost voor jou dan door te zeggen dat de Nederlandse rechter bij schadeclaims sowieso marginale vergoeding uitkeert. Vaak ook wel terecht. Op miljoenenclaims zit niemand te wachten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, agenten mogen nu ook een wapen dragen en burgers niet. Het gaat te ver om te zeggen dat ze helemaal niet meer worden aangeklaagd, maar enige relativering zou ik wel geplaatst vinden.
Non-argument.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kale neet, dan is er echt wat mis met jou als je dat denkt.
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef edjuh18 het volgende:
Vriend van me vorige week Zaterdag.. Hij reed door het rode licht waarop een agent hem aansprak op zijn gedrag. Hij zei"je rijdt net door het rode licht klopt dat?", waarop mijn vriend antwoordde" jah dat klopt". Hierop sommeerde de agent mijn vriend terug te rijden (weer door rood).. Die vriend van me zei " nee, ik ga niet terug." Waarop die agent zei "als je niet terug gaat krijg je een bekeuring", waarop dit ook gebeurde.
Als deze agent hem meteen een bekeuring had gegeven voor door het rode licht rijden, was er niets aan de hand geweest, nu krijgt hij een bekeuring, omdat een agent hem sommeerde om weer een overtreding te begaan, om door rood terug te rijden.
Agentje in opleiding scheen ook weg te kijken van zijn meerdere...
Bezwaarschrift is al onderweg..
![]()
![]()
![]()
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.
De agent gaf je vriend juist nog een kans.
totdat je zelf eens in een dronken bui in elkaar getimmerd wordt, dan ga je ze aanklagenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:21 schreef bonke het volgende:
gewoon oom agent zijn lange wapenstok weer terug geven
oww... en erbij zeggen dat ie em minimaal 3 keer in de week goed moet gebruiken
dat zal ze leren die crimineeltjes![]()
vinnikwel
Dat is de mening van je vriend, als een agent jou vertelt dat je iets moet doen, dan doe je dat gewoon en niet bijdehand worden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:23 schreef edjuh18 het volgende:
[..]
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossen
Mwah, met een bron kom je ook niet, dus jouw argumenten zijn netzoveel waardquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Non-argument.
Ik stel iets, en het verweer is " er is wat mis met je ". Hier kan ik dus niets mee.
Hij had de overtreding al begaan toch? De agent gaf een (dubieuze, ok) kans om de bekeuring te ontlopen. Dat die gozer nou bijdehand moet gaan doen terwijl hij al fout zit is toch echt zijn probleem.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:23 schreef edjuh18 het volgende:
[..]
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossen
Tussen zien en voor elkaar krijgen zit een complete wereld van diverse partijen met bureaucratische regeltjes en machtswellustelingen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
Waarom zien wij als Fokkers zo goed wat er moet veranderen, maar wil dat in Den Haag maar niet lukken.
Zulke dingen snap ik dan nooit, er zijn zoveel dingen die gemakkelijk anders kunnen, maar ze durven er gewoon niet aan als kabinet
Als je echt dichtbij het volk staat (en dus ook weet wat zij wil), kom je nooit aan de macht. Nergens.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
Waarom zien wij als Fokkers zo goed wat er moet veranderen, maar wil dat in Den Haag maar niet lukken.
Zulke dingen snap ik dan nooit, er zijn zoveel dingen die gemakkelijk anders kunnen, maar ze durven er gewoon niet aan als kabinet
Ja hallo. Je vergeet de hoofdregel "wie stelt, die bewijst" . Jij stelde dat de Spaanse politie heel erg is, dus dan moet je dat ook bewijzen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mwah, met een bron kom je ook niet, dus jouw argumenten zijn netzoveel waard![]()
Mijn argument nu: De nederlandse politie pakt elke crimineel op, dus er is niks mis met de politie hier
juistquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.
De agent gaf je vriend juist nog een kans.
Omdat het misschien allemaal wel makkelijker lijkt op te lossen dan het in werkelijkheid is. Er zit hier een forum vol mensen hoofdzakelijk tussen de 16 en 20, die het altijd beter menen te weten dan welke politcus dan ook. Niet gehinderd door ook maar enige kennis is alles wat uit Den Haag komt, slecht, kut of debiel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
dan heb ik het er zelf naar gemaaktquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:24 schreef BennieK het volgende:
[..]
totdat je zelf eens in een dronken bui in elkaar getimmerd wordt, dan ga je ze aanklagen![]()
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:35 schreef DaDemoMan het volgende:
De politie moet inderdaad wat meer doen aan de allerhande vergrijpen die dagelijks plaatsvinden. Die automobilist die eens 5km te hard rijd is eigenlijk een vorm van de staatskas spekken. Geef toe. Een crimineel kost nou eenmaal geld.
Ik wil een amerikaanse politie hebben.
Idd, als het moet dan gebruikt de Nederlandse politie net zoveel geweld als de Gaurdia Civil. Bovendien heb ik tijdens het uitgaan helemaal geen behoefte aan agressief geklede agenten, komt de sfeer niet helemaal ten goede en lokt alleen maar uit. Iedereen roept maar om harder optreden van de politie, totdat ze een bekeuring uitschrijven voor zonder licht rijden of wildplassen. Dan moeten ze ineens "boeven" gaan pakken. De platte pet loopt daar om de orde te handhaven, niet om boeven te pakken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
Dus... de Nederlandse ME treedt minder op, of mag minder hard optreden dan hun Spaanse collega's? Help jezelf uit de illusie: ze doen niet onder voor de Spaanse ME.
Natuurlijk niet, alleen bij anderen. De politie moet anderen hard aanpakken, je doet zelf immers nooit wat fout in je eigen ogen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?![]()
Als je je netjes gedraagt dan hoef je niks van de politie te vrezen. Maar jij moet minder achtervolgingsfilmpjes kijken. Is slecht voor je blijkt maar weer.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar vaak doen ze ook vriendelijk als dat niet nodig is.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:23 schreef Amando het volgende:
De politie in Nederland doet het goed wanneer het nodig is.
Ze hakken er op los als het moment daar is, maar zijn sociaal en vriendelijk als er geen problemen zijn.
Perfecte combi!!
helemaal alsof die figuren ingezet worden tegen reljongerenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 04:02 schreef Hayek het volgende:
zo moeten ze erbij lopen.. laat die marokkaantjes maar komen
carabinierie in italie
[afbeelding]
spanje
[afbeelding]
caribiniere zijn militaire politie, logisch dat die er ff iets agressiever uitzien als de gemiddelde agentquote:Dutch military police patrol outside the US embassy in The Hague in 2003. The United States is prepared to move its embassy in the Netherlands from the center of The Hague to resolve a dispute with residents angry about the tight security surrounding the American site, city officials said(AFP/File)
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:48 schreef daReaper het volgende:
of dit: http://www.big-boys.com/articles/copfinger.html
rot toch op, omdat ze niet vaak genoeg inslaan op onschuldige mensen verdienen ze geen respectquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
Onze politie is toch totaal niet serieus te nemen. Ik snap heel goed dat zware criminelen, jongeren en kut-Marokkaantjes totaal geen respect hebben voor onze politie. Ze verdienen namelijk ook geen respect en zijn ook niet serieus te nemen. Beetje brave burgertjes pesten en mensen die zonder licht rijden aanhouden zijn ze verdomd goed in, maar echte criminaliteit en overlast pakken ze niet aan. Er werken bijna alleen maar snorren, excuus-allochtonen, fietshobbyisten, bejaarde babyboomers en tuthola's die dan zogenaamd de Law & Order in dit land zijn.
Hoe kunnen we de politie een ander imago geven dat wel respect afdwingt? Voorbeeld aan Amerika nemen? En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
quote:In 1992 many people of the Black community of Los Angeles rioted in total rage at the racist jury verdict that exonerated the sadistic pigs who were videotaped beating Rodney King as he lay on the ground. In regaining their fascist, racist control, the criminal Los Angeles Police Department, backed by the National Guard, killed close to 40 people and arrested thousands.
Los Angeles police attack protestors outside LAPD headquarters http://www.wsws.org/articles/2000/oct2000/lapd-o25.shtml
Three Los Angeles police found guilty of framing suspects
http://www.wsws.org/articles/2000/nov2000/polic-n22.shtml
Los Angeles police kill homeless woman
http://www.wsws.org/articles/1999/may1999/lapd-m25.shtml
Ik wel... als slachtoffer. Was wel boeiend. Kreeg excuses dat het niet meer toegestaan was de dader in elkaar te meppen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
vraag me of die lulletjes met de mond vol over de politie in Spanje en Italie ook wel eens echt iets hebben meegemaakt in die landen of niet... zal wel niet.
Dat zijn geen gewone agenten maar een soort van militaire politie. Toch ben ik het er mee eens dat wij in NL ook zoiets krijgen. Een full-time M.E lijkt mij een goed idee bijvoorbeeld omdat je die gasten dan veel beter kunt trainen omdat je ze niet meer hoeft in te zetten om hardrijders te bekeuren, lichtcontroles te doen en meer onzinnige bezigheden. Uit deze groep M.E kun je dan vervolgens ook de A.E en A.T teams selecteren. Voor deze vorm van politie kun je ook goed gebruik maken van ex-militairen. Een soort politiemacht voor waneer de shit uit de klauw loop zoals bij voetbalrellen, kutmarokaantjes en krakers en de gewone politie voor de burenruzies, flitscontroles en andere bullshit.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 04:02 schreef Hayek het volgende:
zo moeten ze erbij lopen.. laat die marokkaantjes maar komen
carabinierie in italie
[afbeelding]
spanje
[afbeelding]
Dude, geef m'n X terug uit je nickname!quote:Op zondag 8 mei 2005 12:59 schreef Markman het volgende:
de beleidsmakers zijn niet serieus te nemen, polite-agenten voeren gewoon het werk uit dat hen wordt opgelegd. Beleidsmakers zijn dus niet serieus te nemen.
Je moet wat als je zo gekort wordt. Wel meer blauw op straat willen en tegelijk het vak steeds onaantrekkelijker maken gaat niet echt samen.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:11 schreef pberends het volgende:
Ze zijn nu helemaal een lachertje geworden; drummende en fluitende snorren op het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Agenten worden overbetaald voor wat ze presteren. De Duitsen politie presteert 2 a 3 keer beter dan de Nederlandse; dus ik stel voor om agenten hier te korten op hun loon met 60%.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Je moet wat als je zo gekort wordt. Wel meer blauw op straat willen en tegelijk het vak steeds onaantrekkelijker maken gaat niet echt samen.
Marechaussee is op militair strafrecht en ook naar het koningshuis gericht toe. Politie handhaaft gewoon de wet aan de hand van het burgerrecht. In enkele gevallen mag de Marechaussee optreden aan de hand van bugerrecht of ernstige overtredingen. Dus wat sommige mensen het in de volksmond ook mogen noemen... dat is hoe dan ook fout gezegd.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:26 schreef sp3c het volgende:
dat hebben we al, men noemt dat in de volksmond ook wel is 'Marechaussee'
alleen die permanente M.E. vind ik wel een aardig idee
AT selectie procedure is overigens uitstekend dat hoeven echt niet enkel ME'ers te zijn maar gewoon de beste kandidaten die de politie rijk is ... of die nu kantoorwerk doen of snelwegflitsers zijn
Misschien krijgt de Duitse politie ook wel twee tot drie keer zo veel betaald...quote:Op maandag 13 juni 2005 18:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Agenten worden overbetaald voor wat ze presteren. De Duitsen politie presteert 2 a 3 keer beter dan de Nederlandse; dus ik stel voor om agenten hier te korten op hun loon met 60%.
Ja, 2 maal als toeschouwer in lloret de mar. De eerste keer hadden er 2 jongens ruzie, en ze begonnen te slaan. De Guardia Civil of Mossos D'esquadra (?) kwam er naar toe, sloeg de 2 knapen met behulp van een knuppel uit elkaar en ging toen eens onderzoeken wat er nu eigenlijk aan de hand was. Een uurtje later liepen we voorbij een grote burgerking, alwaar de stoelen binnen rond vlogen. Er bleken 2 groepen Nederlanders ruzie te hebben, een man of 25 dus. De Spaanse hermandad ging met zo'n 6 man naar binnen, gebruikte de knuppel eventjes en het was al snel weer rustig. Dat zie ik in Nederland niet gebeuren.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
vraag me of die lulletjes met de mond vol over de politie in Spanje en Italie ook wel eens echt iets hebben meegemaakt in die landen of niet... zal wel niet.
haha....denkt ie dat ze hem echt laten gaan met z'n motorquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:46 schreef daReaper het volgende:
dan beter de spaanse politie: http://www.big-boys.com/articles/copmotor.html
Inderdaad, en daarom dient men de wapenstok af te schaffen. En dient men net zoals vroeger er op los te hakken met de blanke sabel.quote:
ja met 70 km per uur achter een hardrijder aancrossen is effectief iddquote:Op maandag 13 juni 2005 19:48 schreef Ulx het volgende:
[afbeelding]
Helaas kunnen deze machines niet worden voorzien van een 25mm kanon èn een radarverklikker, maar het zou een uitkomst zijn voor de verkeerspolitie.
hij had het over een politiemacht dat ingezet kan worden als het echt uit de hand loopt.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:36 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Marechaussee is op militair strafrecht en ook naar het koningshuis gericht toe. Politie handhaaft gewoon de wet aan de hand van het burgerrecht. In enkele gevallen mag de Marechaussee optreden aan de hand van bugerrecht of ernstige overtredingen. Dus wat sommige mensen het in de volksmond ook mogen noemen... dat is hoe dan ook fout gezegd.
Wie heeft het over achtervolgen? Een paar schoten op de banden zou voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja met 70 km per uur achter een hardrijder aancrossen is effectief idd
quote:The Navy's solution is the next-generation destroyer, DD(X), with its two fully automated 155mm guns capable of firing 10 Global Positioning System-guided rounds per minute up to 83 nautical miles from an expandable 920-round magazine. To provide sustained fire for major combat operations, DD(X) can employ imaginative new feature called an unlimited magazine. Because of DD(X)'s design, with its two forward-mounted guns and expansive flight deck aft, the ship can simultaneously conduct fire missions while being resupplied. Pre-loaded pallets are brought aboard and quickly placed directly into the fully automated magazine, much like a clip is used to reload a semi-automatic handgun or rifle. At no point do sailors have to labor with loading or assembling the ammunition, which increases the firing rate, reloading time and safety to the crew.
DD(X) will use a devastating new tactic called "multiple simultaneously round impact" in which the ship fires six to eight rounds at different trajectories depending on the range of the target. Each round steers to precise aim points, landing in a particular pattern at the same time in a no-notice, lethal salvo that catches targets unaware and unprepared from the very first shot. Hostile forces will no longer be able to hunker down in bunkers or flee an area during the time it currently takes our spotters find the proper range, adjust their shots and fire for effect. DD(X) will deliver this powerful firepower at more than four times the range and with more than 20 times the accuracy of a battleship.
ja nog mooier, met snelvuurkanonnen door de straten gaan staan sproeien ... kun je niet gewoon enkel in ONZ gaan posten?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 05:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie heeft het over achtervolgen? Een paar schoten op de banden zou voldoende moeten zijn.
Voor achtervolgingen kan men de KLPD uitrusten met Apaches.
Moet je opletten hoe snel de mensen weer heer in het verkeer zijn.
quote:[upd] Agente neergeschoten in Scheveningen
In Scheveningen is aan het begin van de avond een agente neergeschoten. De vrouwelijke agent werd rond 18:00 uur op de Vuurtorenweg onder vuur genomen. Ze is inmiddels met een traumahelicopter afgevoerd naar een ziekenhuis.
Over de toestand van de politie-agente is nog niets bekend. Ook over wat er precies is voorgevallen is nog geen duidelijkheid. Wel is bekend dat de agente aan het werk was in een zogeheten 'wachthuisje' voor het Joegoslavië-tribunaal.
Update 03:13
Waarschijnlijk is er bij bovengenoemd incident geen sprake van een misdaad, maar van een ongeluk. Vermoed wordt nu dat de agente zichzelf per ongeluk heeft neergeschoten. Omdat getuigen na het incident spraken van een man die wegholde, zou er in eerste instantie van een misdaad zijn uitgegaan.
Over wat er zich exact heeft voorgedaan heeft de politie nog geen mededelingen gedaan.
ja en alle marokkanen moeten het land uit omdat sommigen soms wat te veel rotzooi trappenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Zolang de politie niet op komt dagen of 2 uur later pas en dan zegt dat ze niks kunnen doen mogen ze van mij gekort worden op hun salaris, ja. Een beetje betaald worden om te pappen en nathouden...
hmzquote:
Linkquote:CAMP LEJEUNE, N.C. - A Marine whose gun went off while he was cleaning it, killing a comrade in Afghanistan, was sentenced in absentia Friday to 12 years in prison.
Lance Cpl. Frederico Pimienta, 23, was convicted Thursday of involuntary manslaughter in the death of Lance Cpl. Russell White, who was shot in the head last year.
Pimienta was tried in absentia: He left the base without permission before the trial, and a warrant was issued for his arrest.
His lawyers argued there was insufficient evidence that carelessness led to the shooting. But prosecutors pointed out that Pimienta had a bullet in the gun's chamber - a violation of Marine policy - while he cleaned the weapon.
Prosecutors also noted that Pimienta had been counseled several times by superiors for twirling his sidearm on his finger and drawing it from his holster like a cowboy.
A fellow Marine testified that Pimienta frequently violated the rule barring Marines from keeping bullets in the chamber unless they are in immediate danger.
Leermomentquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]Geweldig! Dat flikt die inderdaad nooit meer
Niet perse slecht, als ze maar niet door blijven gaan. 2x erin maaien zorgt ook dat het afgelopen is zonder dat ze volledig afgeranseld hoeven te worden.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:16 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ja, 2 maal als toeschouwer in lloret de mar. De eerste keer hadden er 2 jongens ruzie, en ze begonnen te slaan. De Guardia Civil of Mossos D'esquadra (?) kwam er naar toe, sloeg de 2 knapen met behulp van een knuppel uit elkaar en ging toen eens onderzoeken wat er nu eigenlijk aan de hand was.
Does niet zo opgefokt man. Ik zeg niks over Marokkanen. Ik zeg alleen dat ik werkelijk niemand ken die goed is geholpen door de politiepussies na een geweldsdelict.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en alle marokkanen moeten het land uit omdat sommigen soms wat te veel rotzooi trappen
Pricelessquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:48 schreef daReaper het volgende:
of dit: http://www.big-boys.com/articles/copfinger.html
Wedden dat ze wel voorzien kunnen worden van een 25 mm kanonquote:Op maandag 13 juni 2005 19:48 schreef Ulx het volgende:
[afbeelding]
Helaas kunnen deze machines niet worden voorzien van een 25mm kanon èn een radarverklikker, maar het zou een uitkomst zijn voor de verkeerspolitie.
Ja en voor grenscontroles wil je zeker Huey Gunships inzetten. En voor Patrouilles rond scheveningen zeker zwaarbewapende Black Hawks...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 05:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie heeft het over achtervolgen? Een paar schoten op de banden zou voldoende moeten zijn.
Voor achtervolgingen kan men de KLPD uitrusten met Apaches.
Moet je opletten hoe snel de mensen weer heer in het verkeer zijn.
het was niet per se opgefokt bedoeld en Marokkanen hebben er idd nix mee te makenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Does niet zo opgefokt man. Ik zeg niks over Marokkanen. Ik zeg alleen dat ik werkelijk niemand ken die goed is geholpen door de politiepussies na een geweldsdelict.
Ik ken iemand die kreeg een geweer op dr kop en toen ze in alle stress vergeten was hoe de dader eruit zag kreeg ze een geërgerde kutreactie van de agent die haar aangifte aannam. Vervolgens vertelde hij haar dat ze geen slachtofferhulp nodig had. (Anderhalf jaar later kwam de zaak voor en kwam de dader op het bankje tegenover ons zitten voorafgaand aan de zitting, ook een leuk detail. Zitting was 2 uur vertraagd en zo hebben we dus 2,5 uur tegenover een randdebiel gezeten die achteraf ook nog zijn ouders in elkaar gemept bleek te hebben en eenverkrachting op zn naam had staan. Zitting werd verdaagd...)
Een ander heeft een boekenwinkel en is op 1 dag 2 x door dezelfde junk aangevallen. Politie wachtte om de hoek tot hij uitgebeten was. Dat kostte weer maanden stress totdat ze op AIDS getest kon worden..
En mijn vader werd aangekeken alsof hij gek was toen hij aangifte kwam doen van een poging tot diefstal waarbij hij de dader achternagerend was totdat deze zn laptop weer van zich afgooide. Een dader achtervolgen, dat doe je niet. Er kunnen wel ongelukken gebeuren!
3 gevallen van een stuk of 20 in mijn omgeving. Dus ja, van mij mag er wel iets gebeuren. En daar hebben Marokkanen niks mee te maken.
blackhawks hebben we niet maar misschien is dit watquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:11 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
En voor Patrouilles rond scheveningen zeker zwaarbewapende Black Hawks...![]()
![]()
Keequote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
het was niet per se opgefokt bedoeld en Marokkanen hebben er idd nix mee te maken
ik trek enkel een vergelijking, als iemand roept dat alle marokkanen eruit moeten dan staat heel Nederland op zijn kop, toch kan ik jouw een stuk meer gevallen van ontspoorde marokkanen in mijn omgeving opsommen dan goedwillende vriendelijke varianten ervan.
Helaas was elk van bovengenoemde gevallen in een andere wijk en andere stad.quote:het is gewoon onzin wat je zegt, zal wel aan je wijk liggen ofzo,
Ik ben blij dat jij je prima beschermd voelt en dat jij geen nare ervaringen heb met het inroepen van hulp. Dat verschilt ook per wijk, overigens. In de wijk waar ik tot voor kort woonde, lieten ze je rotten. Nu woon ik in een wijk waar ze idd ook binnen het kwartier verschijnen én iets doen. Dat verschil geeft mij ook een naar gevoel, eigenlijk.quote:ik heb het afgelopen jaar 4x de politie gebeld (1x hadden de buren gebeld maar ze moesten bij mij zijn) en die waren er toch allemaal keurig op tijd. Als ik uitga en er is een vechtpartij moet je 5 minuten wachten en er staan politieagenten bij etc. sterker nog ik heb weinig slechte ervaringen met die gasten de laatste tijd, toch hoor je mij niet roepen dat alles perfect is bij die gasten (andere uiterste).
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar het topic gaat over het slechte imago van de politie nav van juist die nare gevallen. Daar is een hoop schade in te halen.quote:ze doen hun werk over het algemeen naar behoren en als de politiek ze wat minder loden pijpen tussen de wielen steekt dan kunnen ze beter hun best doen
Idd ook wel eens gezien in Spanje. Mogen ze hier ook gaan doen. Dat is er een hele hoop zooi minder tijdens het uitgaan neem dat maar van mij aan.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:16 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ja, 2 maal als toeschouwer in lloret de mar. De eerste keer hadden er 2 jongens ruzie, en ze begonnen te slaan. De Guardia Civil of Mossos D'esquadra (?) kwam er naar toe, sloeg de 2 knapen met behulp van een knuppel uit elkaar en ging toen eens onderzoeken wat er nu eigenlijk aan de hand was. Een uurtje later liepen we voorbij een grote burgerking, alwaar de stoelen binnen rond vlogen. Er bleken 2 groepen Nederlanders ruzie te hebben, een man of 25 dus. De Spaanse hermandad ging met zo'n 6 man naar binnen, gebruikte de knuppel eventjes en het was al snel weer rustig. Dat zie ik in Nederland niet gebeuren.
En dat wordt ook alleen maar erger door al die niet doorgelichte allochtonen die tegenwoordig bij de politie werkenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:12 schreef sizzler het volgende:
Nouja, in de VS zijn ze voornamelijk bang voor de politie omdat die zo corrupt als de pest is. Niet dat ze hier in Nederland brandschoon zijn (verre van dat)
Dit kun je vast onderbouwen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En dat wordt ook alleen maar erger door al die niet doorgelichte allochtonen die tegenwoordig bij de politie werken.
Wou je zeggen dat het niet waar wasquote:
Voor een baan als agent wordt er toch altijd eerst naar je verleden gekeken?quote:
Normaal gesproken wel inderdaad, maar niet als je een allochtoon bent. Dat is nu net m'n hele punt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:58 schreef sigvard het volgende:
[..]
Voor een baan als agent wordt er toch altijd eerst naar je verleden gekeken?
Ik ben heel benieuwd naar de cijfers waarmee je keihard gaat aantonen dat allochtone agenten vaker dan autochtone agenten dingen doen die niet mogen.quote:
Daar zijn geen cijfers over, dat is namelijk niet toegstaan binnen de links politiek-correcte censuur waaronder wij nog steeds gebukt gaan. Maar ik en velen met mij weten wel beterquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de cijfers waarmee je keihard gaat aantonen dat allochtone agenten vaker dan autochtone agenten dingen doen die niet mogen.
We kunnen dus vaststellen dat het een stigmatiserende opmerking was zonder enige concrete onderbouwing.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar zijn geen cijfers over, dat is namelijk niet toegstaan binnen de links politiek-correcte censuur waaronder wij nog steeds gebukt gaan. Maar ik en velen met mij weten wel beter.
Je hoeft me niet te geloven hoor, ik zit daar niet mee.
Neehoor, dat is slechts wat jij ervan maakt. Dat heeft verder niks met 'ons' te maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:37 schreef k_man het volgende:
[..]
We kunnen dus vaststellen dat het een stigmatiserende opmerking was zonder enige concrete onderbouwing.
Je gaf net aan dat je geen onderbouwing voor je bewering kunt geven, toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, dat is slechts wat jij ervan maakt. Dat heeft verder niks met 'ons' te maken.
Ook dat is wat jij ervan maakt, maar dat heeft verder ook niks met 'ons' te maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Je gaf net aan dat je geen onderbouwing voor je bewering kunt geven, toch?
Jij maakt er kennelijk iets anders van dan. Welke onderbouwing heb je dan wel voor je stigmatiserende opmerking?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook dat is wat jij ervan maakt, maar dat heeft verder ook niks met 'ons' te maken.
Waarom zou ik die onderbouwing nota bene aan jou gevenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij maakt er kennelijk iets anders van dan. Welke onderbouwing heb je dan wel voor je stigmatiserende opmerking?
Oh, gaat het om mij persoonlijk? Doe het dan voor al die lurkers. Misschien win je zelfs nog wel een zieltje hier en daar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom zou ik die onderbouwing nota bene aan jou gevenIk zei toch al eerder dat het me geen bal interesseert of je me gelooft of niet?
Jij weet het, ik weet het, maar k_man zal het wel nooit willen wetenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:51 schreef lionsguy18 het volgende:
Dank zij de vreemdelingen bij de politie is de corruptie tot record hoogte gestegen, dat hebben we onlangs nog in Zembla kunnen zien.
Ik heb die uitzending gemist. Vertel eens?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:51 schreef lionsguy18 het volgende:
Dank zij de vreemdelingen bij de politie is de corruptie tot record hoogte gestegen, dat hebben we onlangs nog in Zembla kunnen zien.
Kijk zelf maar, ik voel geen behoefte om jou tekst en uitleg te geven.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending gemist. Vertel eens?
Nou, gezien.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:43 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Kijk zelf maar, ik voel geen behoefte om jou tekst en uitleg te geven.
Dat zei ik dus niet. Maar lemmeb en jij beweren dat allochtone agenten vaker fout bezig zijn dan autochtone en verwijzen naar Zembla. Terwijl het in Zembla juist alleen over autochtone Nederlanders ging. Dus wat is de relevantie?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:03 schreef lionsguy18 het volgende:
Allochtonen doen niks, het is allemaal de schuld van de autochtonen nietwaar.
Wat zijn de feiten dan? Is ooit aangetoond dat alloctone agenten erger zijn (bron graag)? Of is dat slechts iets dat jij vermoedt?quote:Typisch geval van ontkennen van de feiten.
Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat wetsovertreders zich er relaxed bij voelen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
Na een noetequota nu ook een knuppelquato.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:21 schreef bonke het volgende:
gewoon oom agent zijn lange wapenstok weer terug geven
oww... en erbij zeggen dat ie em minimaal 3 keer in de week goed moet gebruiken
dat zal ze leren die crimineeltjes![]()
vinnikwel
Omdat het politici zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
Dat is imo dus juist net het probleem. De doelstelling is al verkeerd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
De platte pet loopt daar om de orde te handhaven, niet om boeven te pakken.
Toch lukt het ze maar al te goed om prestatiecontracten in te voeren, om een beleid te voeren dat allochtonen, dwergen en homofiele sollicitanten voortrekt en weet ik veel wat nog meer. Het is niet zo moeilijk hoor, ze willen gewoon niet. En daarom worden ze massaal uitgekotst. Die bollebozen zie je ondertussen wanhopige pogingen doen om hun imago op te poetsen, ze snappen gewoon niet waarom ze bijkans gehaat worden. Dan ben je ook niet meer te redden, als je dat niet inziet. Net als de politiek, die in geen velgen of wegen meer een idee heeft van wat er in het land speelt. Met grote ogen zie je ze met ongeloof aanzien dat ze niet op handen gedragen worden. Maar hoe kan dat nou! We doen het toch fantastisch! Waarom zien die burgers dat nou niet in!quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:27 schreef Repeat het volgende:
Omdat het allemaal niet zo makkelijk gaat als jij denkt.
In de eerste plaats zou je zelf kunnen beginnen anders tegen onze politie aan te kijken. Ook zal zijn ze de laatste tijd voornamelijk met zoveel mogelijk geld ophalen d.m.v. parkeerbonnen en flitsers, en ook al hebben ze de laatste tijd wat geblunderd, ze zijn toch onze orde- en wetshandhavers. Als ik op straat loop en ik word achterna gezeten, komen ze toch echt meteen naar me toe als ik ze bel.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:21 schreef pberends het volgende:
Wat voor zielige agentjes hebben we hier eigenlijk in dienst naar aanleiding van de arrestatie van Mohammed B? Agenten die nog nooit geschoten hadden? Die psychische problemen ondervonden omdat ze een crimineeltje moesten oppakken?. We moeten ze is op trainingskamp naar Sicilië sturen.
Daar doen ze in de Verenigde Staten niet moeilijk over. Dus zal NL wel snel genoeg volgen...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
blackhawks hebben we niet maar misschien is dit wat
[ afbeelding ]
Nou nou die kutamerikanen...als je het over egocompensatie met een groot pistool hebt en nazistische trekjes......quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze politie is toch totaal niet serieus te nemen. Ik snap heel goed dat zware criminelen, jongeren en kut-Marokkaantjes totaal geen respect hebben voor onze politie. Ze verdienen namelijk ook geen respect en zijn ook niet serieus te nemen. Beetje brave burgertjes pesten en mensen die zonder licht rijden aanhouden zijn ze verdomd goed in, maar echte criminaliteit en overlast pakken ze niet aan. Er werken bijna alleen maar snorren, excuus-allochtonen, fietshobbyisten, bejaarde babyboomers en tuthola's die dan zogenaamd de Law & Order in dit land zijn.
Hoe kunnen we de politie een ander imago geven dat wel respect afdwingt? Voorbeeld aan Amerika nemen? En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Daar niemand meer aaangifte doet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:35 schreef ImmovableMind het volgende:
Ben het absoluut met TS'er eens maar de statistieken vertellen een ander verhaal. Onze criminaliteit is laag in vergelijking met Frankrijk en Spanje.
nog zo'n voorbeeldjequote:Vrouw cel in voor roepen 'Pinokkio'
AMSTERDAM - Een vrouw uit Dordrecht heeft uren in de politiecel doorgebracht nadat ze een gemeenteambtenaar 'Pinokkio' had genoemd.
Joke Kooyman liet vrijdagmiddag haar honden uit in het Wantijplantsoen toen er een busje van de gemeenteafdeling Toezicht aan kwam rijden. Ze lijnde snel haar beesten aan en liep verder.
De ambtenaren stapten echter uit het busje en vroegen de vrouw, die net van de kapper kwam omdat ze 's avonds een feestje had, of ze de honden wel aan de riem had.
“Toen vroeg hij: kunt u zich legitimeren? Dat kon ik niet. Ik krijg meteen een bonnenboekje voor mijn neus. ‘Die flauwekul’, zeg ik, ‘daar werk ik niet aan mee. Ik woon hier om de hoek’”, vertelt de vrouw in het AD.
Vervolgens noemde Kooyman de ambtenaar Pinokkio omdat hij volgens haar nogal een lange neus had. “Hij zei nog 'Wat zegt u?' En ik zei: ‘Pinokkio’”, aldus de Dordtse.
Kooyman wordt staande gehouden omdat ze een ambtenaar in functie zou hebben beledigd. “Pinokkio, dat is toch geen belediging? Dat is toch gewoon een sprookje?”, verdedigt ze zich.
Onder politiebegeleiding mag ze de hondjes thuisbrengen en haar legitimatiebewijs halen. De politiewagen rijdt naar het bureau. Kooyman zit naar eigen zeggen twee uur in de cel en wordt dan nog een uur verhoord, volgens de politie nodig om onderzoek te kunnen doen.
“Dat kan niet worden afgedaan met het voldoen van een boete op het bureau. Toezicht heeft gezien dat ze haar honden los liet lopen, er is aangifte gedaan van opzettelijke belediging en het niet tonen van een legitimatiebewijs. Wij horen dan getuigen en verdachte. We hebben tijd nodig het verhaal rond te krijgen”, aldus de politie tegen het AD.
dat zou het nog mooier maken : dus daar is de criminaliteit hoog terwijl er geen aangifte gedaan wordt van kleine criminaliteit waardoor de cijfers beter lijken dan ze zijn. Hier wordt wel aangifte gedaan van kleine zaken en de criminaliteit is laag.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Daar niemand meer aaangifte doet.
Wel eens geprobeerd aangifte te doen van "kleine" criminaliteit.
Zelfs touristen wordt verteld dat aangifte doen een verspiolling van hun en de polities tijd is .
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:03 schreef bluebit het volgende:
over dat pinokkio verhaal : mevrouw laat de honden dus los lopen maar doet ze wel snel aan de lijn als politie komt langsrijden. mevrouw is beledigt dat politie stopt omdat ze blijkbaar gezien hebben dat mevrouw de hond los had lopen. mevrouw wist verdomde goed dat de honden niet los mochten lopen anders had ze ze niet aangelijnd. mevrouw gaat zonder enige reden iemand een bijnaam geven (het is natuurlijk sociaal geaccepteerd dat je iemand die je voor het eerst ziet een bijnaam geeft).
en dan ook nog verbaasd zijn dat je er niet zomaar vanaf komt........ik zeg : geschikt voor een psychisch onderzoekje.
Tenzij je Marokje bent dan mag je nog op het nieuws ook:quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. Ze weet kennelijk zelf heel goed dat ze fout zit en doet er ook alles aan om de situatie te verergeren. Loslopende honden, geen iD bij zich, grote bek tegen de ambtenaren. Tja, als je graag problemen wil kun je ze krijgen.
En natuurlijk is het niet beledigend om iemand met een grote neus Pinokkio te noemen. Als het een dik iemand geweest was had ze 'm vast Holle Bolle Gijs mogen noemen. Ook niks beledigends aan.
Gwoon het nieuws kijken daar is geen borreltafel voor nodigquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
Vanavond in het journaal ook een paar van die huilies die liepen te mekkeren dat ze wel 6 keer waren aangehouden. Dat ze steeds hun identiteitsbewijs en verzekeringspapieren vergeten.
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef k_man het volgende:
Misschien kun je je post even zodanig herformuleren dat ie ook voor andere mensen begrijpelijk is.
Dat ben ik niet met je eens, ik heb recent één keer serieus met de politie te maken gehad (oke, das ook al weer 4 jaar geleden) en toen hebben ze netjes hun werk gedaan. Er werd ingebroken terwijl ik niet thuis en m'n vriendin boven was (benedenverdieping stond leeg).quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:37 schreef desiredbard het volgende:
Laat ze nu eert ge gejatte goed eens PROBEREN op te sporen, eens komen opdraven als je uitvinsd dat je huis leeggeroofd is ......
En dan verdienen die kloothommels in het blauw hun nare bijnamen ook niet meer
Uhuh, want iedereen die het niet met jouw borrelpraat eens is moet zelf wel een agent zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:24 schreef desiredbard het volgende:
Och sorry ik begrijp het, je bent agent, natuurlijk begrijp je het niet.
Hoe kom je er bij dat dat niet gebeurt? Toevallig was vandaag net in het nieuws dat de Amsterdamse politie een grote nieuwe actie is gestart tegen onze medemens op de scooter. Iedereen die in Amsterdam de komende tijd op een scooter wordt aangetroffen wordt staande gehouden en dient zich te identificeren.quote:Waarom wordt marokkaanse reljeugd op een scooter zonder identiteitsbewijs niet opgepakt en in de cel gezet en deze mevrouw wel.
Dat is een beetje het probleem met jouw posts. Je baseert je alleen op wat jij je kunt voorstellen, hoe jij denkt dat dingen gaan. Onderbuikgevoelens dus, borrelpraat. Het is niet onderbouwd, sterker nog: het is aantoonbaar feitelijk onjuist.quote:Ik kan me gewoonweg niet voorstellen
Wauw. Ik wist niet dat mijn mening zoveel invloed had op het imago van de politie. Dat een simpele burger - die niet eens agent is - zoveel invloed kan hebben is toch hoopgevend.quote:Het feit dat jij laatdunkend moet doen overkomen dat je het niet begrijpt is de oorzaak dat de Nederlandse politie niet seriues genomen wordt.
Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?quote:Even op een rijtje
1) Die mevrouw heeft geen Pinokio tegen een agent gezegd
Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.quote:2) Die mevrouw beging afgezien van het feit of haar honden wel of niet aangelijnd waren (Pinikio zou ook een opmerking als leugenaar geweest kunnen zijn) een overteding door geen ID op zich te hebben2
Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.quote:Dat is meten met twee maten
Dat is op safe spelen bang zijn van de politie mbt marokkanen problematiek
Dat is gemakkelijk bonnenquota halen op mensen die zich redelijk aan de wet houden (boetes betalen etc)
Is het beledigen van iemand verschillend sowieso?quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:47 schreef k_man het volgende:
Is het beledigen van een agent erger dan beledigen van een toezichthouder? Waarom maakt het verschil tegen wie ze het zei?
look at the bright side: ze heeft hem tenminste niet verkapt leugenaar genoemtquote:Alleen geeft ze zelf al aan dat het om de neus ging.
Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?quote:Gaat het nu toch weer wel over de politie? Net zei je nog dat het geen agenten waren die deze mevrouw in de kraag gevat hebben. Toezichthouders zijn geen agenten, maar zijn over het algemeen BOA's in dienst van de gemeente.
Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla'squote:Ik ben benieuwd naar je volgende psot waarin je ongetwijfeld komt met de objectieve onderbouwing van je uitspraken. Toch?
TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:23 schreef desiredbard het volgende:
Nieuw punt? of begrijp je het alweer niet? VMBO?
Fla's?quote:Zo snue het onzinnig gebruik van onzinne fla's
Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.quote:Eigen ervaring?
Dus so what als ze zo'n melkertbaner voor pinochio uitmaakt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
TU, maar je had het toch bijna goed hoor. Grote jongen.![]()
On topic: je gebruikt een voorbeeld met Toezichthouders om aan te tonen dat de polite met twee maten meet. Alsof ik een testverslag van een Fiat gebruik om aan te tonen dat een BMW een slechte auto is. Nogmaals: polite en stadstoezicht zijn niet dezelfde club.
Jij begoen met domme afkortingen, dus laten we ze gewoonallebei helemaal niet gebruiken ok?quote:Fla's?Nogmaals: als je je in begrijpelijk Nederlands uitdrukt, vergemakkelijkt dat de discussie aanzienlijk.
Jep was met mijn vrouw op weg van Delft naar Den Haag en ze werd lastig gevallenquote:Ja joh. Je woont in Ierland. Erg geloofwaardig hoor, die eigen ervaring.
Godallejeesus...dat meen je nietquote:
Nee maar in die auto dat ding gaat dat toch al niet opquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:17 schreef k_man het volgende:
In het Nederlands zou het woordgrapje niet meer werken hè?
Idem met het leger. Onze soldaten moeten een slap beleid van Den Haag volgen, met gevaar voor eigen leven. Ook al zitten ze in een oorlogsgebied, nog mogen ze vrij weinig en moeten ze bijvoorbeeld de Amerikanen bellen om bermbommenleggende Talibanstrijders neer te laten maaien, ook al zijn die op heterdaad betrapt. Of zie Erik O. Er zitten een hoop slappe maar vooral wereldvreemde idioten op hoge posities.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.
Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
Mooi gezegd!quote:Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd
dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.
Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
quote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Australië, staat: South Australia statepolice:
Je rijd 130 waar je 110 mag, agent komt naast je rijden, maakt het minder uw snelheid gebaar en nadat je remt gast ie zelf met 160 weg... geen boete geen gezeik... gewoon een nette waarschuwing
Iemand overvalt een vrouw in de binnenstad en steelt haar tas met mobiel, geld en credit cards: 4 maanden straf.
Moordzaak: In de onrustige wijk Elizabeth word een man 28 in koele bloede vermoord door een motorbende. De moordenaar krijgt 15 jaar, zonder vervroegde vrijlating
Nederland. politie Gelderland-Midden/Noord Holland Noord:
Je rijd ergens 56 waar je 50 mag, agent met lasergun boete van 38 euro..
Tasjesdief berooft oudere vrouw, oudere vrouw heeft pleinvrees gekregen kan niet zonder begeleiding het bejaardenhuis uit: dief krijgt 6 weken taakstraf, en 1 maand voorwaardelijk.
Moordzaak: In Den Helder schiet een man een andere man dood in een drukke uitgaansstraat, 6 jaar cel, automatisch met een 1/3e verminderd en met 4 jaar staat die hufter weer op straat
Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.
Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef bikkeltje2 het volgende:
In NL: waarom rijd u zo hard? Mijn moeder belde in paniek op dat er iets ernstig aan de hand is en naar het ziekenhuis moet, meneer de agent. Agent: Ja, hier is een boete van 150 euro en rij niet zo hard => hiermee overtreedt hij dus de wet want als er een aannemelijk vermoeden is van nood mag je sommige regels overschrijden. (niet overdrijven natuurlijk). Echter de politie in NL aanklagen is trekken aan een dood paard. Politie is dus een incasso bureau van de overheid geworden.
Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:12 schreef dddour het volgende:
[..]
Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat geldt echter ook voor te hard rijden en door rood rijden.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.
Gezien het respect wat die (wapengevaarlijke) gangsters voor de politie tonen, ben ik geneigd te zeggen dat de politie daar de absolute macht heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
Er is idd meer zware misdaad in de VS, maar dat komt omdat er relatief meer kansarmen rondlopen. Die misdaad is geconcentreerd in bepaalde ghetto's. In Eindhoven bijvoorbeeld staat Woensel-West bekend als een "slechte wijk". Vergeleken met ik noem maar wat Gary Indiana is Woensel-West echter een paradijs.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
45 jaar sociaal-democratie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen dus
Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:30 schreef arjan1212 het volgende:
In vergelijking met Nederland is er bijna geen kleine criminaliteit in de VS
hoe bedoel je?
Ha, deze post moeten we serieus nemen? Sorry hoor, maar puur en alleen omdat jij nog nooit wat hebt meegemaakt kun je natuurlijk geen uitspraak doen als: 'in de VS is er minder kleine criminaliteit'. Misschien is het wel zo hoor, maar kom dan echt met cijfers.quote:Op vrijdag 5 december 2008 07:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.
Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die een auto kwijtraakte, of iemand die het slachtoffer was van vandalisme of (auto)inbraak. Dat noem ik kleine criminaliteit.
Niet dat er helemaal niets gebeurt. Twee collega's zijn beroofd, eentje in Sacramento, en de andere in New York City. Zelf heb ik in Boston drie vechtpartijen gezien. Dit valt IMHO niet onder kleine criminaliteit. Liever een afgebroken buitenspiegel dan een blauw oog.
Maar in vier jaar Boston, waarbij ik tot diep in de nacht in verschillende delen van de stad heb rondgelopen en vaak de laatste metro nam, heb ik me nooit onveilig gevoeld, laat staan mot gehad.
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
Ter info: bezwaarschrift ingediend en deze is afgewezen: uiteindelijk was er geen situatie die levensbedreigend was. Achteraf was dat ook zo (beetje paniek agv opstapeling), maar op dat moment kon ik dat niet beoordelen.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.
Het gaat niet alleen om pure economie. Ook om cultuur.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja.
De Nederlandse kansarmen zijn idd minder kansarm, waardoor ze minder wanhopig zijn.
Minder dan in de VSquote:Maar je hebt er wel verdomd veel van,
Was dat maar zo.quote:die ook nog eens overal wonen.
Je praat erover alsof het gorilla's in Blijdorp zijn.quote:Hier in de VS wonen ze ten minste allemaal bij elkaar, zodat ze elkaar overhoop kunnen schieten. Zo vallen er nu meer doden in Washington DC dan in Irak.
Ja, was dat maar zo. Dan had de PvdA al 15 jaar geen zetel meer binnengehaald.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
Was dat maar zo.
Ik reken mensen die met een uitkering (WW, WAO, bijstand) achter de geraniums zitten tot kansarmen. Daar zijn er in Nederland meer van dan in de VS, alhoewel dat met de economische malaise rap verandert.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Minder dan in de VS
[..]
Was dat maar zo.
Daar ga je idd veel minder snel mee lopen dan met die slappe hap uit Nederlandquote:
Moeten vrezen voor een autoriteit is weer het andere uiterste natuurlijk. Je moet een autoriteit niet hoeven vrezen, maar een autoriteit moet wel daadwerkelijk een autoriteit zijn. Dat betekent: tast je de integriteit aan van de autoriteit, dan zul je de consequenties moeten aanvaarden.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:37 schreef Yildiz het volgende:
Een samenleving waar burgers moeten vrezen voor een autoriteit ideaal vinden is in mijn ogen als een samenleving waar burgers vrezen voor een onaantastbare entiteit -één of meerdere goden- ideaal vinden.
Ik vind het een beetje vreemd.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |