quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Oude discussie. De politie heeft zichzelf belachelijk gemaakt ten tijde van de krakersbewegingen zo in de jaren 70. Ze hadden nooit naar de nieuwe opvatting van "de politie is te autoritair" moeten luisteren, want daarna werden het softies.
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.
Tuurlijk is de politie niet je beste vriend, de politie zou je moeten vrezen.
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.
Niet van die veldwachters op van die te trieste fietsen.
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:12 schreef sizzler het volgende:
Nouja, in de VS zijn ze voornamelijk bang voor de politie omdat die zo corrupt als de pest is. Niet dat ze hier in Nederland brandschoon zijn (verre van dat) maar ik weet niet of je die kant opwilt.
(...)
Als je te hard wordt aangepakt door een agent dan had je je maar moeten gedragen en ga je geen schadeclaim indienen.
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?![]()
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.
Vort vlegel, en nu snel je leesvermogen bijspijkeren.
Neehoor, agenten mogen nu ook een wapen dragen en burgers niet. Het gaat te ver om te zeggen dat ze helemaal niet meer worden aangeklaagd, maar enige relativering zou ik wel geplaatst vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:15 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.
Daar wordt je ook niet vrolijk van.
Kale neet, dan is er echt wat mis met jou als je dat denkt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.
Schrale troost voor jou dan door te zeggen dat de Nederlandse rechter bij schadeclaims sowieso marginale vergoeding uitkeert. Vaak ook wel terecht. Op miljoenenclaims zit niemand te wachten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, agenten mogen nu ook een wapen dragen en burgers niet. Het gaat te ver om te zeggen dat ze helemaal niet meer worden aangeklaagd, maar enige relativering zou ik wel geplaatst vinden.
Non-argument.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kale neet, dan is er echt wat mis met jou als je dat denkt.
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef edjuh18 het volgende:
Vriend van me vorige week Zaterdag.. Hij reed door het rode licht waarop een agent hem aansprak op zijn gedrag. Hij zei"je rijdt net door het rode licht klopt dat?", waarop mijn vriend antwoordde" jah dat klopt". Hierop sommeerde de agent mijn vriend terug te rijden (weer door rood).. Die vriend van me zei " nee, ik ga niet terug." Waarop die agent zei "als je niet terug gaat krijg je een bekeuring", waarop dit ook gebeurde.
Als deze agent hem meteen een bekeuring had gegeven voor door het rode licht rijden, was er niets aan de hand geweest, nu krijgt hij een bekeuring, omdat een agent hem sommeerde om weer een overtreding te begaan, om door rood terug te rijden.
Agentje in opleiding scheen ook weg te kijken van zijn meerdere...
Bezwaarschrift is al onderweg..
![]()
![]()
![]()
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.
De agent gaf je vriend juist nog een kans.
totdat je zelf eens in een dronken bui in elkaar getimmerd wordt, dan ga je ze aanklagenquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:21 schreef bonke het volgende:
gewoon oom agent zijn lange wapenstok weer terug geven
oww... en erbij zeggen dat ie em minimaal 3 keer in de week goed moet gebruiken
dat zal ze leren die crimineeltjes![]()
vinnikwel
Dat is de mening van je vriend, als een agent jou vertelt dat je iets moet doen, dan doe je dat gewoon en niet bijdehand worden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:23 schreef edjuh18 het volgende:
[..]
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossen
Mwah, met een bron kom je ook niet, dus jouw argumenten zijn netzoveel waardquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Non-argument.
Ik stel iets, en het verweer is " er is wat mis met je ". Hier kan ik dus niets mee.
Hij had de overtreding al begaan toch? De agent gaf een (dubieuze, ok) kans om de bekeuring te ontlopen. Dat die gozer nou bijdehand moet gaan doen terwijl hij al fout zit is toch echt zijn probleem.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:23 schreef edjuh18 het volgende:
[..]
om een overtreding te begaan namelijk het door rood rijden...dat is geen normale manier om het geschil op te lossen
Tussen zien en voor elkaar krijgen zit een complete wereld van diverse partijen met bureaucratische regeltjes en machtswellustelingen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
Waarom zien wij als Fokkers zo goed wat er moet veranderen, maar wil dat in Den Haag maar niet lukken.
Zulke dingen snap ik dan nooit, er zijn zoveel dingen die gemakkelijk anders kunnen, maar ze durven er gewoon niet aan als kabinet
Als je echt dichtbij het volk staat (en dus ook weet wat zij wil), kom je nooit aan de macht. Nergens.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
Waarom zien wij als Fokkers zo goed wat er moet veranderen, maar wil dat in Den Haag maar niet lukken.
Zulke dingen snap ik dan nooit, er zijn zoveel dingen die gemakkelijk anders kunnen, maar ze durven er gewoon niet aan als kabinet
Ja hallo. Je vergeet de hoofdregel "wie stelt, die bewijst" . Jij stelde dat de Spaanse politie heel erg is, dus dan moet je dat ook bewijzen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mwah, met een bron kom je ook niet, dus jouw argumenten zijn netzoveel waard![]()
Mijn argument nu: De nederlandse politie pakt elke crimineel op, dus er is niks mis met de politie hier
juistquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom volgt die vriend van je niet gewoon de instructie van die agent op? Daar zit al de fout.
De agent gaf je vriend juist nog een kans.
Omdat het misschien allemaal wel makkelijker lijkt op te lossen dan het in werkelijkheid is. Er zit hier een forum vol mensen hoofdzakelijk tussen de 16 en 20, die het altijd beter menen te weten dan welke politcus dan ook. Niet gehinderd door ook maar enige kennis is alles wat uit Den Haag komt, slecht, kut of debiel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:26 schreef T1andonly het volgende:
dan heb ik het er zelf naar gemaaktquote:Op donderdag 5 mei 2005 17:24 schreef BennieK het volgende:
[..]
totdat je zelf eens in een dronken bui in elkaar getimmerd wordt, dan ga je ze aanklagen![]()
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:35 schreef DaDemoMan het volgende:
De politie moet inderdaad wat meer doen aan de allerhande vergrijpen die dagelijks plaatsvinden. Die automobilist die eens 5km te hard rijd is eigenlijk een vorm van de staatskas spekken. Geef toe. Een crimineel kost nou eenmaal geld.
Ik wil een amerikaanse politie hebben.
Idd, als het moet dan gebruikt de Nederlandse politie net zoveel geweld als de Gaurdia Civil. Bovendien heb ik tijdens het uitgaan helemaal geen behoefte aan agressief geklede agenten, komt de sfeer niet helemaal ten goede en lokt alleen maar uit. Iedereen roept maar om harder optreden van de politie, totdat ze een bekeuring uitschrijven voor zonder licht rijden of wildplassen. Dan moeten ze ineens "boeven" gaan pakken. De platte pet loopt daar om de orde te handhaven, niet om boeven te pakken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
Dus... de Nederlandse ME treedt minder op, of mag minder hard optreden dan hun Spaanse collega's? Help jezelf uit de illusie: ze doen niet onder voor de Spaanse ME.
Natuurlijk niet, alleen bij anderen. De politie moet anderen hard aanpakken, je doet zelf immers nooit wat fout in je eigen ogen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?![]()
Als je je netjes gedraagt dan hoef je niks van de politie te vrezen. Maar jij moet minder achtervolgingsfilmpjes kijken. Is slecht voor je blijkt maar weer.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |