Ik ben bang dat er niemand is op deze dubbele feestdag...quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:58 schreef Belana het volgende:
Bel de vk even djeez voor geruststelling anders, daar zijn ze voor
Jij denkt dat er geen babietjes geboren worden vandaag?quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er niemand is op deze dubbele feestdag...
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:51 schreef snakelady het volgende:
vanochtend (na,ja 12 uur) werd ik wakker met kramp in mijn buik, dus Remco en ik dachten misschien van yes, wie weet.
maar nee hoor, weer niks, zo blijven we maar ff doortobben denk ik.
Maar lewis, slijmprop verloren isgoed nieuws.wie weet het begin.
Ben benieuwd en duim voor je, of het er nu 1 of 2 zijn, er moet vandaag een beebje worden geboren..
Ingrid, ik heb in het begi 3x bloed verloren en er was niks aan de hand,de baarmoeder is beter doorbloed dus je hebt kans dat er een adertje is gesprongen.
zolang je geen pijn heb zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Klinkt als weeenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:15 schreef Romek het volgende:
Ze zit nu in bad.....
Soms kan ze bijna niet meer lopen door de krampen....![]()
OMG!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:15 schreef E.T. het volgende:
Kunnen voorzichtige weeen zijn Romek
Beetje voorwerk. Komen ze regelmatig?
Gewoon rustig timenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:18 schreef Romek het volgende:
[..]
OMG!
Weet ik eigelijk niet echt zo.....
Vanmiddag was ze erg "niet zo lekker" en ging ff een uurtje in bed liggen....
Zal zometeen ff vragen hoevaak en hoelang en wanneer ze komen enzo..... (de krampjes)
Om welke tijd enzo moet ik klokken ofzo.... enzo... of iets!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:19 schreef Belana het volgende:
Spannend Romek. Ff opletten hoe regelmatig ze komen en je kunt altijd de verloskundige bellen, die komt zo ff langs hoor
RIELEKS!!!! GEEN PANIEK!!!!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:18 schreef Romek het volgende:
[..]
OMG!
Weet ik eigelijk niet echt zo.....
Vanmiddag was ze erg "niet zo lekker" en ging ff een uurtje in bed liggen....
Zal zometeen ff vragen hoevaak en hoelang en wanneer ze komen enzo..... (de krampjes)
Heb je in de afgelopen 8 maanden uberhaupt wel eens wat gelezen over bevallingen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:22 schreef Romek het volgende:
[..]
Zie hierboven....
(rustig... ik ben fckin zenwuwachtiger dan zij zelf!)
Als het "zover" is, denk ik niet dat ik nog online kan komen.....quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:24 schreef Leah het volgende:
Klokken hoe lang de weeen duren, en hoeveel tijd ertussen zit , dat even hier postendan zeggen wij wel of je de vk moet bellen
.
Heb je geen instructies gekregen wanneer je de VK moet bellen?
Ow ja, en als je vrouw zegt dat je moet oprotten, toch maar niet doen.
Okay... dan weet ik dat in het vervolg.... (maar dat is nu dus niet)quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef Lois het volgende:
Als dat nu het geval is bij je vrouw zou ik als de donder bellen ja
Adem in... adem puffend uitquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:31 schreef Romek het volgende:
*Rustig en "rieleks dus" afwacht totdat ze uit bad stapt....
Dat hebben ze me dus idd verteld.....quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef Leah het volgende:
Ik weet niet wat je VK daarover gezegd heeft, pas bellen bij weeen van een minuut, die om de twee minuten komen lijkt mij wat laat...
Gewoon even de vk bellen als je het niet vertrouwd, daar zijn ze voor.
Succes romek & vrouw!quote:De bevalling
Meestal vindt de bevalling plaats tussen de 37e en 42e week van de zwangerschap. Dus van 3 weken voor, tot 2 weken na de uitgerekende datum. Kondigt de baby zich meer dan 3 weken te vroeg aan (d.m.v. weeën, bloed- of vruchtwaterverlies), bel ons dan.
Iedere bevalling begint anders. Je kunt ons bellen als jij vindt dat het nodig is. Als richtlijnen kun je het volgende aanhouden:
1. Bij gebroken vliezen.
- Bij helder of roze vruchtwater, soms met vlokjes, is het niet nodig dat je 's nachts belt.
- Bij groenig, gelig of bruinig vruchtwater, of als het hoofdje niet is ingedaald (dat hoor je op het spreekuur), moet je direct bellen
2. Als er regelmatige, sterke weeën zijn die minstens een uur lang om de 4 à 5 minuten komen en ongeveer een minuut lang aanhouden.
3. Als er veel, helderrood bloedverlies is. Indien je slijm vermengd met wat bloed verliest is er geen reden tot ongerustheid, dit is normaal. We noemen dit "tekenen".
(...)
Wat je moet regelen
Wanneer je onze hulp inroept voor de bevalling (zowel thuis als poliklinisch), is het nodig dat je de volgende zaken hebt geregeld:
1. Je naam en huisnummer op de deur staan er en een goed werkende bel is. Houdt het buitenlicht en/of licht in de hal aan.
2. Je adres goed te vinden is. Weet je dat dat wel eens problemen oplevert, zorg dan van tevoren voor een duidelijk plattegrondje en/ of een duidelijke routebeschrijving.
3. Het bed op de goede hoogte staat; 80 cm en voorzien is van een bedzeil.
4. De kamer goed verwarmd en verlicht is (zorg ook voor een zaklantaarn, verlengsnoer en reservestoppen).
5. Er 2 emmers onder het bed staan met een vuilniszak erin.
6. Alle benodigdheden voor de bevalling bij de hand zijn.
7. Er een goed werkende telefoon aanwezig is.
En voor een thuisbevalling bovendien dat:
1. Er warme kruiken met de kleertjes eromheen in de wieg liggen.
2. Er een stapel katoenen luiers klaar ligt.
3. Er een groot stuk plastic en een grote spiegel in huis zijn als je op de baarkurk wilt bevallen (een hoog bed moet altijd klaar staan).
4. Je bevalt op een plaats in huis waarvandaan eventueel vervoer naar het ziekenhuis mogelijk is (bij voorkeur op de begane grond).
Dat zou ik maar 'ns heel gauw gaan doen ja!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:33 schreef Romek het volgende:
(kga zo ff als de donder de brief van de vk lezen)
quote:Wanneer bel je de verloskundige ?bij helderrood bloedverlies dat niet slijmerig is en meer dan een maandverband vol bij vruchtwaterverlies: is het vruchtwater helder en je ziet het ’s nachts dan kan je wachten met bellen tot de volgende ochtend. Overdag kan je direct bellen
bij groen of bruin vruchtwater verlies bel je meteenbij weeën, ga je voor het eerst bevallen, dan bel je als je een uur regelmatige weeën hebt gehad die iedere drie minuten terug komen en een minuut aanhouden - ben je al eerder bevallen dan bel je ons als je een uur lang regelmatige weeën hebt gehad die iedere vijf minuten terug komen en een minuut aanhouden. Als je al eerder het gevoel hebt dat er iemand langs moet komen mag je natuurlijk ook bellen. als je je zorgen maakt
Nou ik heb dat ABSOLUUT niet gedacht.....!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:50 schreef jessie het volgende:
Romek heeft vast de hele zwangerschap van zijn vrouw gedacht "ik laat alles over me heen komen"
Succes jongen en vooral Romek vrouwtje![]()
![]()
![]()
Nou ik dit bericht dus aant typen ben, roept het Romek-vrouwtje zelfs af en toe nog "auw auw"....quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:56 schreef snakelady het volgende:
Romek, ik had exact hetzelfde toen ik 36 weken was, toen bleek er niks aan de hand te zijn en zakte alles weer weg.
Ben beniuewd of het bij je vrouw ook wegtrekt of dat het doorzet.
Lewis heeft nog een uurtje langerquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Heej Lewis, bevrijdingsdag duurt nog bijna tweeëneenhalf uur! Het kan nog![]()
Ja hallo.. zo lang houden wij 't hier niet meer vol hoor!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:51 schreef easy-going het volgende:
Nog geen babies???
Gaan jullie nu op de volgende mooie datum wachten? Of vinden jullie 20-05-2005 te lang duren?
Een mooie kamer bij Babyplanet in Assen. Hij is nu flink in de aanbieding en ziet er erg mooi en stevig uit. Het is blank hout, weet zo niet precies wat.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:44 schreef Igraine het volgende:
Welke kinderkamer?
Kamer heet 'Summer', en is een uitloopmodel. Maar we krijgen hem voor bijna half geld en dat is lang niet gek. Houtsoorten zijn beuken en berken zo te zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:05 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Een mooie kamer bij Babyplanet in Assen. Hij is nu flink in de aanbieding en ziet er erg mooi en stevig uit. Het is blank hout, weet zo niet precies wat.
Volgend jaar weer een verjaardag erbij danquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:56 schreef E.T. het volgende:
Snake, je kunt beter gaan bevallen dan op verjaardagn zitten volgens mij hoor
Lewis nog steeds niet gezien he??
Sms'je bij babynieuws ontvangen?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden... kom op nou! Wat moeten nou verder doen op deze grijze dag... Ik wil F5-en!
Vanaf een uurtje of 3 tot morgenmiddag sowieso geen computer in de buurt
*denkt* daar MOET geld mee te verdienen zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het lijkt wel zo'n reclamespot...
SMS BABY AAN naar 0611![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:42 schreef BabyLover het volgende:
Nou Snake en Lewis, hier nog een paar aanmoedigingspufjes![]()
![]()
![]()
Ik ben vanaf woensdag al heel erg verkouden, met als resultaat dat zowel met holtes en neus constant vol zitten, ik moet ademen door m'n mond en daardoor weer keelpijn en ontstoken lippen heb *zucht*
Vriendlief freakt bij het idee dat ik maar een medicijn zal innemen wat de baby schaadt, dus iemand nog tips?? want zo gaat het ook niet![]()
(Nederlandse) moederdag is best leukquote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:04 schreef Lewis.de.boxer het volgende: Dus ben er klaar voor.
ik dronk nooit veel dus drink nu zo;n anderhalf a twee liter of dat genoeg isquote:Op zondag 8 mei 2005 14:17 schreef Karin het volgende:
Drink je wel genoeg? Daar kreeg ik namelijk best hoofdpijn van in de zwangerschap, ik dronk soms te weinig.
LLM sterkte nog de laatste dagen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb die isistar van de aldi nu , niet te pruimen maar voel me iets beter, wel nog dikke hoofdpijn ga zo proberen wat fruit te eten dat ik mijn vitamines binnen krijg en dan weer lekker op bed en hopen dat het snel over gaatquote:Op zondag 8 mei 2005 20:31 schreef lady-wrb het volgende:
neva, als je zo aan het spugen bent, verlies je naast vocht ook veel mineralen.
probeer kleine beetjes te drinken, desnoods per theelepeltje.
een aanrader is ook van die AA-drink of ieder ander isotoon drankje.
Tv tip, as. zondag 8 mei om 21.00 uurquote:Op maandag 9 mei 2005 08:00 schreef PM-girl het volgende:
Gisteren was er een mooie docu over de zwangerschap, op National Geographic.Mooie (animatie)beelden in 4d.
ging wel goed was vannacht over geen hoofdpijn meerquote:Op maandag 9 mei 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Neva hoe is het nu?
Je moet eens in de cao kijken want vanaf een bepaalde tijd mag je vaak niet meer in nachtploeg werken.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:57 schreef MeNicole het volgende:
Is er hier misschien iemand die tijdens de zwangerschap in de nachtploeg heeft gewerkt?
Gelukkig dat je hoofdpijn over is! Ben je erg misselijk?quote:Op maandag 9 mei 2005 16:05 schreef Neva het volgende:
[..]
ging wel goed was vannacht over geen hoofdpijn meer
alleen volgens mij heb ik te vroeg gejuicht met mijn niet misselijk zijn.bluh.. maar ach jah het hoort er maar bij he
![]()
Rustig aanquote:Op maandag 9 mei 2005 19:52 schreef snakelady het volgende:
Nou, hier gaat het niet zo goed, vandaag voelde ik me heel raar, heel slap en duizelig, de kleine beweegt ook bijna niet.
laat ik het zo zeggen ik eet voor de kat zijn viool maar goed drink veel nu en al houdt ik maar iets binnen scheelt al toch.. als het aan blijft houden ga ik maar aan de vitaminepillenquote:Op maandag 9 mei 2005 21:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gelukkig dat je hoofdpijn over is! Ben je erg misselijk?
de eerste weekjes ook alleen gigantische zere tieten gehad.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:07 schreef Syrena het volgende:
Hmmmmm Neva, ik had jou beter die rol bisquitjes cadeau kunnen doen i.p.v. mijn vriendin. Die heeft alleen zere tieten
Ze pakte die rol uit, en zat echt zo van:![]()
Ik: 's morgen voor het opstaan een paar van eten als je misselijk bent, dat helpt! En vanillevla!
Zit de hele kamer me aan te kijken van:![]()
Ja sorry hoor, ik ben nu eenmaal goed op de hoogte![]()
Wacht maar tot ze over tijd loopt en die ananas uitpakt
Wat is veel, zit wel de vitamine D in hé!!!quote:Op maandag 9 mei 2005 22:13 schreef Neva het volgende:
[..]
de eerste weekjes ook alleen gigantische zere tieten gehad.
Nu en gigantisch zere tieten , al wordne het eerder meloenen![]()
en nu paar daagjes erg moe en misselijk vooral met eten..
misschien iets onder de leden.. we zien wel![]()
melk does a little bit of magic hier maar teveel melk is niet goed toch![]()
Romek, ik verwacht iedere keer dat je gaat schrijven dat ze krampJES en weeTJES heeft.quote:Op maandag 9 mei 2005 16:19 schreef Romek het volgende:
Zojuist bij de VK geweest.....
Tja, ze hadden niets nieuws te vertellen.....
Het rommelt voor het algemeen nog steeds in het buikje van het Romek-vrouwtje...
Dacht vannacht dat ze eraan moest gaan geloven toen de krampen en de buikpijn echt heviger werd.... Ook moest ze om de MINUUT naar de toilet.... (een keer of 7)
Maar ze werd vanmorgen wakker met hetzelfde rommelige gevoel in haar buik, als waarmee ze naar bed ging....
Afwachten dus nog maar.....
Hoe gaatie NU met Snake en Lewis?
Lewis heeft haar werk al gedaan, nu jij nog snakequote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:11 schreef snakelady het volgende:
Nou, lewis, ik weet niet hoe jij nog over die datumtweeling denkt maar ik vind vandaag wel een goede dag, en volgens mij de kleine ook.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:30 schreef jessie het volgende:
Of je moet poepen klinkt al als persdrang.
Snake gogogogoogogogogogogogogoogo![]()
![]()
En Lewis gogogogogogogogogogogogogogo![]()
![]()
En?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:33 schreef Jonnetje het volgende:
Vanmiddag om half twee heb ik een afspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |