Okay... dan weet ik dat in het vervolg.... (maar dat is nu dus niet)quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef Lois het volgende:
Als dat nu het geval is bij je vrouw zou ik als de donder bellen ja
Adem in... adem puffend uitquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:31 schreef Romek het volgende:
*Rustig en "rieleks dus" afwacht totdat ze uit bad stapt....
Dat hebben ze me dus idd verteld.....quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef Leah het volgende:
Ik weet niet wat je VK daarover gezegd heeft, pas bellen bij weeen van een minuut, die om de twee minuten komen lijkt mij wat laat...
Gewoon even de vk bellen als je het niet vertrouwd, daar zijn ze voor.
Succes romek & vrouw!quote:De bevalling
Meestal vindt de bevalling plaats tussen de 37e en 42e week van de zwangerschap. Dus van 3 weken voor, tot 2 weken na de uitgerekende datum. Kondigt de baby zich meer dan 3 weken te vroeg aan (d.m.v. weeën, bloed- of vruchtwaterverlies), bel ons dan.
Iedere bevalling begint anders. Je kunt ons bellen als jij vindt dat het nodig is. Als richtlijnen kun je het volgende aanhouden:
1. Bij gebroken vliezen.
- Bij helder of roze vruchtwater, soms met vlokjes, is het niet nodig dat je 's nachts belt.
- Bij groenig, gelig of bruinig vruchtwater, of als het hoofdje niet is ingedaald (dat hoor je op het spreekuur), moet je direct bellen
2. Als er regelmatige, sterke weeën zijn die minstens een uur lang om de 4 à 5 minuten komen en ongeveer een minuut lang aanhouden.
3. Als er veel, helderrood bloedverlies is. Indien je slijm vermengd met wat bloed verliest is er geen reden tot ongerustheid, dit is normaal. We noemen dit "tekenen".
(...)
Wat je moet regelen
Wanneer je onze hulp inroept voor de bevalling (zowel thuis als poliklinisch), is het nodig dat je de volgende zaken hebt geregeld:
1. Je naam en huisnummer op de deur staan er en een goed werkende bel is. Houdt het buitenlicht en/of licht in de hal aan.
2. Je adres goed te vinden is. Weet je dat dat wel eens problemen oplevert, zorg dan van tevoren voor een duidelijk plattegrondje en/ of een duidelijke routebeschrijving.
3. Het bed op de goede hoogte staat; 80 cm en voorzien is van een bedzeil.
4. De kamer goed verwarmd en verlicht is (zorg ook voor een zaklantaarn, verlengsnoer en reservestoppen).
5. Er 2 emmers onder het bed staan met een vuilniszak erin.
6. Alle benodigdheden voor de bevalling bij de hand zijn.
7. Er een goed werkende telefoon aanwezig is.
En voor een thuisbevalling bovendien dat:
1. Er warme kruiken met de kleertjes eromheen in de wieg liggen.
2. Er een stapel katoenen luiers klaar ligt.
3. Er een groot stuk plastic en een grote spiegel in huis zijn als je op de baarkurk wilt bevallen (een hoog bed moet altijd klaar staan).
4. Je bevalt op een plaats in huis waarvandaan eventueel vervoer naar het ziekenhuis mogelijk is (bij voorkeur op de begane grond).
Dat zou ik maar 'ns heel gauw gaan doen ja!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:33 schreef Romek het volgende:
(kga zo ff als de donder de brief van de vk lezen)
quote:Wanneer bel je de verloskundige ?bij helderrood bloedverlies dat niet slijmerig is en meer dan een maandverband vol bij vruchtwaterverlies: is het vruchtwater helder en je ziet het ’s nachts dan kan je wachten met bellen tot de volgende ochtend. Overdag kan je direct bellen
bij groen of bruin vruchtwater verlies bel je meteenbij weeën, ga je voor het eerst bevallen, dan bel je als je een uur regelmatige weeën hebt gehad die iedere drie minuten terug komen en een minuut aanhouden - ben je al eerder bevallen dan bel je ons als je een uur lang regelmatige weeën hebt gehad die iedere vijf minuten terug komen en een minuut aanhouden. Als je al eerder het gevoel hebt dat er iemand langs moet komen mag je natuurlijk ook bellen. als je je zorgen maakt
Nou ik heb dat ABSOLUUT niet gedacht.....!quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:50 schreef jessie het volgende:
Romek heeft vast de hele zwangerschap van zijn vrouw gedacht "ik laat alles over me heen komen"
Succes jongen en vooral Romek vrouwtje![]()
![]()
![]()
Nou ik dit bericht dus aant typen ben, roept het Romek-vrouwtje zelfs af en toe nog "auw auw"....quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:56 schreef snakelady het volgende:
Romek, ik had exact hetzelfde toen ik 36 weken was, toen bleek er niks aan de hand te zijn en zakte alles weer weg.
Ben beniuewd of het bij je vrouw ook wegtrekt of dat het doorzet.
Lewis heeft nog een uurtje langerquote:Op donderdag 5 mei 2005 21:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Heej Lewis, bevrijdingsdag duurt nog bijna tweeëneenhalf uur! Het kan nog![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |