Die verdient zelfs 2 plaatsen in dit topique!quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:30 schreef Cheiron het volgende:
Geen tijd voor een Bio, maar Shigeru Myamoto:
[afbeelding]
Roberta Williams geloof ik?quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:36 schreef Tomek het volgende:
Ja die vrouw van Sierra maar ik weet niet hoe ze heet.
Oh ja, John Romero. De loser him self hoe heette dat geweldig spel toch ook al weer Daikona of zoiets.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:42 schreef -Angel- het volgende:
Die langharige tekkel, met een vriendin die hij niet verdiend. Hoe heet hij ook al weer.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Die verdient zelfs 2 plaatsen in dit topique!
[afbeelding]
Koji Kondomuziek van Mario en Zelda
Briljant!
Daikatanaquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Oh ja, John Romero. De loser him self hoe heette dat geweldig spel toch ook al weer Daikona of zoiets.
[afbeelding]
Nou na het lezen van het onderstaande verhaal is John Romero voor mij de eeuwige loser.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:41 schreef Steeven het volgende:
Jammer dat die vent afgerekend wordt op één matig spel, maar ja, misschien had hij die zelf niet zo moeten hypen.
Holy fuck!!!!!!!quote:Super Mario Bros. 3 was in de Verenigde Staten alleen al goed voor een opbrengst van $500 miljoen
Die is dan diep gevallen. Zou bijna een Ferrari voor die vrouw ruilen. Hoewel..quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:12 schreef -Angel- het volgende:
Ok, na het verkopen van z'n Ferrari weet ik het nu helemaal zeker. Romero is een L O S E R. Hij heeft nu het lelijke buurmeisje als vrouw.
Terwijl hij ooit toch volgens mij een relatie had met deze vrouw:
[afbeelding]
Een goede bijdrage, bedankt!quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:11 schreef redted het volgende:
Nolan Bushnell
Vervolgens heeft het Duitse bedrijf Bad Brain Entertainment nog geprobeerd de rechten op het spel over te kopen van LucasArts, dit liep op niets uit. De rechten die LucasArts heeft vervallen in juni van dit jaar weer aan Steve Purcell.quote:LucasArts' sudden decision to stop production on Sam & Max is mystifying. Sam & Max was on schedule and coming together beautifully.
I couldn't have been more pleased with the quality of the writing, gameplay, hilarious animation and the gorgeous 3D world that Mike Stemmle's team has created. The rug has been pulled out from under this brilliant team who've so expertly retooled Sam & Max for the 21st century.
I'm extremely frustrated and disappointed especially for the team who have devoted so much effort and creativity to Sam & Max. It's a shame to think that their accomplishments, as well as the goodwill that has been growing in the gaming press toward this project, will all go to waste due to this shortsighted decision.
Thanks everyone, for continuing to make your feelings known.
—Steve Purcell
Misschien ga ik er wel heen om hem te confronteren met al die uren gemiste slaap die hij veroorzaakt heeft in mijn leven!quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:31 schreef lizardtattoo het volgende:
Ron Gilbert
Ron Gilbert leerde zichzelf 'assembly language programming' en zat in zijn vrije tijd vaak te programmeren. Zijn eerste programma, Graphics Basic, verkocht hij aan HESware, dat hem ook een baan aanbood. Het bedrijf hield echter al snel op te bestaan. Hij vond werk bij LucasFilm, poorten van Atari 800 games naar C64. In 1985 kreeg hij de kans zelf een game te ontwikkelen, een spel over een gestoorde wetenschapper in een Victoriaans huis (Maniac Mansion).
[afbeelding]
Omdat hij met de tot dan toe gebruikte tools niet kon wat hij eigenlijk wilde bereiken, ontwikkelde hij de SCUMM-taal (Script Creation Utility for Maniac Mansion) waarin later ook veel andere LucasArts-adventures werden geschreven. Daarna werkte hij ook aan games als The Secret of Monkey Island. Hij heeft de bedrijven Humongous Entertainment (bekend van onder andere Putt-Putt en Freddi Fish), en Cavedog Entertainment opgericht en is de producer van Total Annihilation. Hij heeft een blog, Grumpy Gamer. Wil je hem eens ontmoeten en over oude adventures kletsen, dan kan dat vanmiddag in Amsterdam, lees ik net
quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:53 schreef GHans7 het volgende:
[afbeelding]
Sid Meier. Maker van de koning der Tycoons: "Transport Tycoon", en wat ik begrijp van anderen, het enige echte echte piraten-spel (op de Monkey Island serie na dan), "PIrates!" , (hoewel ik met schaamte moet toegeven dat ik er (nog) niet van heb kunnen genieten).
En dan natuurlijk nog: Railroad Tycoon, Civilisation 1 en 2, Colonisation etc.
Voor een wat vollediger verslag: http://www.gamespot.com/features/sidlegacy/
Hij was juist erg pissed dat Re4 naar de Ps2 gepoort werd, en is daarom uit dat team gestapt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:04 schreef Jebus het volgende:
Shinji Mikami
Hij draait er alleen zijn neus niet voor om om exclusives iets minder exclusief te maken![]()
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:59 schreef -Xerxes- het volgende:
[afbeelding]
Is deze meneer alweer vergeten ofzo???
quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:59 schreef -Xerxes- het volgende:
[afbeelding]
Is deze meneer alweer vergeten ofzo???
Klopt, waren zeker goede gamesquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:37 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nou Bullfrog heeft in het verleden een paar klassiekers gemaakt hoor.....
Understatementquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:37 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nou Bullfrog heeft in het verleden een paar klassiekers gemaakt hoor.....
Laten ze die man een standbeeld geven, dat waren echt GE-WEL-DIGE spellen!quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:31 schreef lizardtattoo het volgende:
Tim Schafer
Nog een LucasArts-grootheid. Hij werkte aan Monkey Island, Day of the Tentacle (Maniac Mansion II), Full Throttle (hij schreef het script en werkte mee aan de ontwikkeling ervan) en Grim Fandango (over Manny Cavalera, een soort reis-agent in het land der doden).
[afbeelding]
Er is blijkbaar geen markt meer voor dat soort adventures. En daar baal ik echt van, want als er iets is wat mij van slapen af kon houden dan waren het deze spellen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:18 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Laten ze die man een standbeeld geven, dat waren echt GE-WEL-DIGE spellen!
Dáár zou nu eens een vervolg op moeten komen...
Hoewel qua concept totaal anders dan de point-and-click adventures; dan toch maar eens Psychonauts bekijken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is blijkbaar geen markt meer voor dat soort adventures. En daar baal ik echt van, want als er iets is wat mij van slapen af kon houden dan waren het deze spellen.
Peter!quote:
Esther Dullerquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:03 schreef Sharkdoggie het volgende:
Had eigenlijk haar voorganger bij het programma Game Force willen posten (die had echt een strakpakje aan en een rode pruik) maar kon niet meer op haar naam komen.
Ik vond het aparte verschijning op TV. Ook leuk bedacht de manier van presenteren. Heeft nog pics van haar hoe ze eruit zag als 'gamebabe' ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:59 schreef twi het volgende:
[..]
Esther Duller
[afbeelding]
Maar bij haar zijn inmiddels de jaartjes ook gaan tellen
Ok, dat is het enige waar je hem props voor kunt geven. Naast natuurlijk het feit dat hij zijn zakken zeer goed gevuld heeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:54 schreef JooB het volgende:
Dat je hem op zijjn ego en een paar foute beslissingen afrekent, oke, maar hij verdiend wel props dat ie de ballen had om destijds met Carmack en Willits id op te richten.
Die vrouw was de eerste vrouw ooit die een Quakecon toernooi won van Romero geloof ik.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:19 schreef -Angel- het volgende:
Het is alleen jammer dat ze bij Ion er niet aan gedacht hebben dat Dallas één van die steden is die heel dat zon ding heeft. Je weet hoe warm het daar wordt? Vooral in Augustus? In de zomer wordt dat glazen gebouw omgezet in een serre. En ze zaten nog wel op de bovenste twee verdiepingen van die toren. Die mensen zullen wel gevochten hebben om de cellen, niet om de plaatsen dichts bij het raam te krijgen maar het dichts bij de airconditioner.
Overigens dit is zijn huidige vrouw -> http://johnandraluca.com/. Bij mijn komt er een gedachte naar boven wanneer ik de foto's zie ... Vertel jij maar welke.
Heb je mij voorgaande posts wel gelezen? Die man is in zijn geheel overschat, dat zullen ze zelfs bij id Software toegeven. Diakatana, compleet verkeerd inschatting gemaakt over de tijd die het kostte om deze flop te maken. Wel een reclamecampagne met de woorden "John Romero's About to Make You His Bitch.", hoezo arrogant. En dan Ion Storm de grootste flop in de geschiedenis van de games industrie , en ja, hij was hier verantwoordelijk voor. Hoeveel was er ook al weer ingepompt in dat bedrijf? 45 miljoen dollar toch.quote:Leg eens uit waarom het een loser is?
Zonder hem hadden we geen Doom zoals we hem kennen. Je kan lachen om Diakatana, maar hij probeerde het wel!
Wat ik mij nog herinner (tis weer een tijdje terug) vonden veel mensen hem arrogant .quote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:46 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[quote]Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Oh ja, John Romero. De loser him self hoe heette dat geweldig spel toch ook al weer Daikona of zoiets.
Wat ben je weer flink, knul. Leg eens uit waarom het een loser is?
Zonder hem hadden we geen Doom zoals we hem kennen. Je kan lachen om Diakatana, maar hij probeerde het wel!
hij zatr toch achter black & white, dungeon keeper populous (of hoe je dat dan ook schijft)???quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:26 schreef BMH het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige die Peter Molyneux een kerel vind met een grote waffel maar met matige games. Hij beloofd veel, maar doet nooit wat. En dankzij de hype die rond zijn games worden gecreeërd ziet iedereen hem nu als een grootheid.
Maar wel teleurstellingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:39 schreef mschol het volgende:
[..]
hij zatr toch achter black & white, dungeon keeper populous (of hoe je dat dan ook schijft)???
ik moet zeggen dat hij daar zeer goede spellen mee heeft neergezet...
Theme Park > Roller Coaster Tycoonquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:52 schreef YourMaster het volgende:
edit:
Maar om weer ontopic te gaan, ik weet niet zo goed of ik Molyneux in dit rijtje vind passen. Wat heeft hij voor invloed gehad op spellen die niet van zijn hand zijn?
Eerder Theme Park > Rollercoaster Tycoon > jaren durende golf van bagger simsquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Theme Park > Roller Coaster Tycoon
Dungeon Keeper > Evil Genius
ligt er toch aan wat je teleurstellingen noemt...quote:
Eerderquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Eerder Theme Park > Rollercoaster Tycoon > jaren durende golf van bagger sims
PETER MOLYNEUXquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:52 schreef YourMaster het volgende:
Dungeon Keeper vond ik zeker geen teleurstelling, maar een geweldig spel. Black&White is misschien wel mijn grootste game-teleurstelling ooit geweest. Alleen Dungeon Keeper II kan B&W misschien van die troon stoten.
Weet ik, maar het is wel een van mijn grootste teleurstellingen geweest.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux, inmiddels was hij al met Lionhead bezig...
Dat duurde nog best lang, P.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:49 schreef P-Style het volgende:
Ken Kutaragi
[afbeelding]
Dè man achter Sony Computer Entertainment en dus de vader van de Playstation, Playstation 2 en PSP. Niet alleen belangrijk voor Sony, maar ook voor Nintendo heeft hij aardig wat betekend.
Nadat hij een NES had gekocht voor z'n dochtertje, was hij nogal teleurgesteld in het geluid dat dat ding produceerde, net als het gebruik van ROM cartridges i.p.v. floppy's. Kutaragi, die toen al bij Sony werkte benaderde Nintendo. Dit deed hij echter zonder medeweten van de hoge pieven bij Sony. Hoewel Nintendo geen interesse had in floppy's als medium, waren ze wel geïnteresseerd in een geluids-chip voor hij volgende 16-bit console. Ondanks dat Kutagari geen toestemming had van Sony, heeft 'ie met z'n team toch stiekem een geluids-chip ontworpen voor Nintendo. Sony was hier niet blij mee, maar uiteindelijk zag Sony's president Norio Ogha toch wel potentie in deze samenwerking. Nintendo's SNES kreeg dus een geluids-chip van Sony, ontworpen door Ken Kutaragi's team.
Toen Nintendo bezig was met de opvolger van de SNES, hebben ze Ken Kutaragi wederom benaderd en ze wilde dit keer dat Sony een grotere rol zou spelen. Kutaragi stelde het gebruik van CD-ROM voor en zo ontstond de "32-bit SNES CD-ROM". Maar de hoge bazen bij Sony boden Kutaragi maar weinig hulp, omdat ze Nintendo nog altijd een beetje als concurrent zagen. Kutaragi zocht heil bij Sony Music Japan en wilde een onafhankelijke divisie opzetten rondom het Nintendo Project om zijn droom te verwezelijken.
Kutaragi en z'n team werden inmiddels beschouwd als verstotene binnen Sony en ze kregen amper hulp van bovenaf. Het leek niet erger te kunnen totdat Nintendo de samenwerking in 1991 plost verbrak omdat ze verder gingen met Philips (waar uiteindelijk ook niks van terecht is gekomen).
Maar dankzij z'n grote wilskracht drong hij aan op een appart console-project binnen Sony en uiteindelijk gaf Sony's President Norio Ogha toestemming om "Sony Computer Entertainment" op te zetten. Het "PSX-project" was geboren...
Het inmense succes van Sony's consoles en de grote invloed die Sony Computer Entertainment heeft op de gamesmarkt mogen best opgemerkt worden en daarmee benoem ik Ken Kutaragi tot grootheid van de gamesindustrie!
Zat je erop te wachten?quote:Op maandag 9 mei 2005 20:04 schreef Markster het volgende:
Dat duurde nog best lang, P.
en niet veel mlater is bullfrog ook opgedoekt/opgekocht door ea omdat ze hun hoofd niet meer boven water konden houden..quote:Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:
[..]
PETER MOLYNEUX
Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux
Ik wou net zeggen... slechts een paar posts omhoog nog.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:13 schreef H.Flick het volgende:
Hij was trouwens wel al genoemd, zie ik net.
quote:YS: I always contact market research, including my target audience. Based on research, I customize the game for this audience. For example, I use certain cars for a European audience and in America I would use cars from Nascar. For Nintendo’s games, I always think of small children ages 10-14.
Hij heeft met zijn bedrijf een platform gecreeerd waar je op kan gamen, maar dat bill gates met ideeen voor games is gekomen is mij totaal onbekend. Dus leg het toch maar even uitquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat dachten van de grootste gameguru allertijden genaamd....Bill Gates? NAdere uitleg overbodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |