abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26777101
ik zag em niet staan maar wat dachten jullie van
Will Wright

de maker van The sims en Simcity

linkie naar een cnn artikel:
http://www.cnn.com/chat/transcripts/2000/12/1/wright.chat/

ik ben helaas nogal slecht in stukkie schrijven.. maar
The sims en Simcity (eingenlijk de hele sims reeksen) hebben volgens mij veel invloed gehad op het hele simulation genre
pi_26782593
[quote]Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Oh ja, John Romero. De loser him self hoe heette dat geweldig spel toch ook al weer Daikona of zoiets.

Wat ben je weer flink, knul. Leg eens uit waarom het een loser is?

Zonder hem hadden we geen Doom zoals we hem kennen. Je kan lachen om Diakatana, maar hij probeerde het wel!
pi_26782654
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:19 schreef -Angel- het volgende:
Het is alleen jammer dat ze bij Ion er niet aan gedacht hebben dat Dallas één van die steden is die heel dat zon ding heeft. Je weet hoe warm het daar wordt? Vooral in Augustus? In de zomer wordt dat glazen gebouw omgezet in een serre. En ze zaten nog wel op de bovenste twee verdiepingen van die toren. Die mensen zullen wel gevochten hebben om de cellen, niet om de plaatsen dichts bij het raam te krijgen maar het dichts bij de airconditioner.

Overigens dit is zijn huidige vrouw -> http://johnandraluca.com/. Bij mijn komt er een gedachte naar boven wanneer ik de foto's zie ... Vertel jij maar welke.
Die vrouw was de eerste vrouw ooit die een Quakecon toernooi won van Romero geloof ik.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:54:24 #64
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_26782743
Bill Roper, ex boss van Blizzard Entertainment, nu werkzaam bij Flagship Studios

BILL ROPER

CHIEF EXECUTIVE OFFICER

Bill Roper has been a well-known figure in the worldwide gaming industry for over a decade. He served as a Vice President of Blizzard North and was a Director of Blizzard Entertainment. Bill oversaw and managed all external projects, coordinated internal development teams, and headed Blizzard's project oversight teams where he was instrumental in shaping the direction of the games.

From 1994 to 2001, Bill worked directly on all of Blizzard's top-selling products in varied producer roles from the Blizzard headquarters in Irvine, California. These projects included Warcraft II: Tides of Darkness, Diablo, StarCraft, Diablo II, Warcraft II: Beyond the Dark Portal and StarCraft: Brood War. He also played a key role in the world design and managed the manual design for the Warcraft, StarCraft and Diablo series.

Roper also served as a producer on several Macintosh versions of these games and worked as a member of the project oversight teams for the console versions of Warcraft II: The Dark Saga, Diablo, and StarCraft 64.

In addition to his managerial responsibilities, Bill applied his education in Commercial Music with vocal emphasis from California State University, Long Beach, by both acting in and assisting with the direction of the voice recording for the Warcraft, Diablo, and StarCraft franchises.

When Bill isn’t busy gaming or working on the next Flagship title, he attends too many sporting events, performs with a strangely compelling renaissance singing group and spends time relaxing with his wife, two cats, three dogs and four cars.

http://www.flagshipstudios.com/
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:58:03 #65
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26782816
quote:
Leg eens uit waarom het een loser is?

Zonder hem hadden we geen Doom zoals we hem kennen. Je kan lachen om Diakatana, maar hij probeerde het wel!
Heb je mij voorgaande posts wel gelezen? Die man is in zijn geheel overschat, dat zullen ze zelfs bij id Software toegeven. Diakatana, compleet verkeerd inschatting gemaakt over de tijd die het kostte om deze flop te maken. Wel een reclamecampagne met de woorden "John Romero's About to Make You His Bitch.", hoezo arrogant. En dan Ion Storm de grootste flop in de geschiedenis van de games industrie , en ja, hij was hier verantwoordelijk voor. Hoeveel was er ook al weer ingepompt in dat bedrijf? 45 miljoen dollar toch.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:59:14 #66
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_26782841
Daikatana
Heb hier nog de originele versie liggen, incl. doos
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:00:01 #67
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26782865
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 17:46 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[quote]Op woensdag 4 mei 2005 20:25 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Oh ja, John Romero. De loser him self hoe heette dat geweldig spel toch ook al weer Daikona of zoiets.

Wat ben je weer flink, knul. Leg eens uit waarom het een loser is?

Wat ik mij nog herinner (tis weer een tijdje terug) vonden veel mensen hem arrogant .
Boeiend artikel over Daikatana:
http://www.gamespot.com/features/btg-daikatana/index.html?1
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_26782932
Ach John Romero, het blijft een held. Ik bedoel, die haren.

Als je zo'n kapsel hebt, Doom maakt, en last van grootspraak hebt, kun je bij mij niet meer stuk
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:24:13 #69
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26783356
Respect voor zo beetje alle grootheden die in dit topic zijn genoemd, maar heb het idee dat sommige gamers de grootheden wel erg aanbidden tot het fanatisme fanboygedrag toe. Die grootheden hebben natuurlijk allemaal iets gepresteerd, maar het valt me op hoe snel gamers een game kopen vanwege de grote naam die erachter zit. Achteraf blijkt dat de nieuwste game dan best tegenvalt. Het zou te makkelijk zijn om John Romero en Peter Molyneux op te noemen aangezien het ook geldt voor zat anderen. Ik denk bijvoorbeeld aan de teleurstelling destijds met Metal Gear Solid II of Mario Sunshine.

Nu is het wel zo dat de meesten een misstap maakte en snel terug kwamen met weer een geweldige game, maar er zijn ook zat die games in het verleden gebruiken om nieuwe games te verkopen dieeigenlijk best matig zijn. En dan is er natuurlijk ook nog zoiets als een te hoge verwachting die waarschijnlijk nooit waargemaakt kon worden.
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  vrijdag 6 mei 2005 @ 18:26:30 #70
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26783407
Ik ben waarschijnlijk de enige die Peter Molyneux een kerel vind met een grote waffel maar met matige games. Hij beloofd veel, maar doet nooit wat. En dankzij de hype die rond zijn games worden gecreeërd ziet iedereen hem nu als een grootheid.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_26787117
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:26 schreef BMH het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige die Peter Molyneux een kerel vind met een grote waffel maar met matige games. Hij beloofd veel, maar doet nooit wat. En dankzij de hype die rond zijn games worden gecreeërd ziet iedereen hem nu als een grootheid.
hij zatr toch achter black & white, dungeon keeper populous (of hoe je dat dan ook schijft)???
ik moet zeggen dat hij daar zeer goede spellen mee heeft neergezet...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:45:33 #72
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26793176
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 20:39 schreef mschol het volgende:

[..]

hij zatr toch achter black & white, dungeon keeper populous (of hoe je dat dan ook schijft)???
ik moet zeggen dat hij daar zeer goede spellen mee heeft neergezet...
Maar wel teleurstellingen.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_26793323
Dungeon Keeper vond ik zeker geen teleurstelling, maar een geweldig spel. Black&White is misschien wel mijn grootste game-teleurstelling ooit geweest. Alleen Dungeon Keeper II kan B&W misschien van die troon stoten.

edit:
Maar om weer ontopic te gaan, ik weet niet zo goed of ik Molyneux in dit rijtje vind passen. Wat heeft hij voor invloed gehad op spellen die niet van zijn hand zijn?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:04:39 #74
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26793559
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:52 schreef YourMaster het volgende:
edit:
Maar om weer ontopic te gaan, ik weet niet zo goed of ik Molyneux in dit rijtje vind passen. Wat heeft hij voor invloed gehad op spellen die niet van zijn hand zijn?
Theme Park > Roller Coaster Tycoon
Dungeon Keeper > Evil Genius
pi_26793627
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:04 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Theme Park > Roller Coaster Tycoon
Dungeon Keeper > Evil Genius
Eerder Theme Park > Rollercoaster Tycoon > jaren durende golf van bagger sims
pi_26794526
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Maar wel teleurstellingen.
ligt er toch aan wat je teleurstellingen noemt...
maar ja ieder z'n eigen mening
ik vond dk2 minder goed als dk1 maar absoluut geen teleurstelling.
dat vond ik van black & white
  zaterdag 7 mei 2005 @ 02:50:25 #77
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26795004
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Eerder Theme Park > Rollercoaster Tycoon > jaren durende golf van bagger sims
Eerder

Theme Hospital > ALL
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 9 mei 2005 @ 12:58:20 #78
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26849904

Alexey Pazhitnov, bedacht Tetris (rapsheet)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_26853578
Mijn grote gameheld - Geoff Crammond

Maker van de Grand Prix reeks (1, 2, 3, 2000addon en GP4)
Where facts are few, experts are many.
pi_26854306
God wie is er nog over
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:03:58 #81
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26857186
Archer MacLean, bekend van International Karate Plus (IK+) op de Amiga. Is nu nog actief met Pool Paradise op PS2 en het PSP spel Mercury.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 9 mei 2005 @ 17:28:58 #82
13834 FoggyFreek
-- JeeBee --
pi_26858026
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:52 schreef YourMaster het volgende:
Dungeon Keeper vond ik zeker geen teleurstelling, maar een geweldig spel. Black&White is misschien wel mijn grootste game-teleurstelling ooit geweest. Alleen Dungeon Keeper II kan B&W misschien van die troon stoten.
PETER MOLYNEUX

Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux, inmiddels was hij al met Lionhead bezig...

Ik ben zelf enorm fan van Peter Molyneux, die gast heeft enorme innovatieve ideeen. Waar velen de bijl bij neerleggen gaat Molyneux de uitdaging aan. Theme park, Populous, Dungeon Keeper, Black and White, Fable en binnen niet al te lange tijd the Movies, B.C. en B&W2 (samen met Ron Millar!!!) Black and white was een hele grote zandbak met geweldige ideeen en technologieen alleen mistte het spel-element.

Ik ben niet alleen fan van zijn ideeen het is ook nog eens een zeer interessante persoonlijkheid en niet zo'n "goofy" als vele andere grootheden binnen de gamesindustrie. Luisteren naar Molyneux is buitengewoon boeiend.
-- http://youtube.com/user/FoggyFreek-- JeeBee.net -- jorisbos.nl
pi_26859604
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux, inmiddels was hij al met Lionhead bezig...
Weet ik, maar het is wel een van mijn grootste teleurstellingen geweest.
pi_26862205
Ken Kutaragi

Dè man achter Sony Computer Entertainment en dus de vader van de Playstation, Playstation 2 en PSP. Niet alleen belangrijk voor Sony, maar ook voor Nintendo heeft hij aardig wat betekend.

Nadat hij een NES had gekocht voor z'n dochtertje, was hij nogal teleurgesteld in het geluid dat dat ding produceerde, net als het gebruik van ROM cartridges i.p.v. floppy's. Kutaragi, die toen al bij Sony werkte benaderde Nintendo. Dit deed hij echter zonder medeweten van de hoge pieven bij Sony. Hoewel Nintendo geen interesse had in floppy's als medium, waren ze wel geïnteresseerd in een geluids-chip voor hun volgende 16-bit console. Ondanks dat Kutagari geen toestemming had van Sony, heeft 'ie met z'n team toch stiekem een geluids-chip ontworpen voor Nintendo. Sony was hier niet blij mee, maar uiteindelijk zag Sony's president Norio Ogha toch wel potentie in deze samenwerking. Nintendo's SNES kreeg dus een geluids-chip van Sony, ontworpen door Ken Kutaragi's team.

Toen Nintendo bezig was met de opvolger van de SNES, hebben ze Ken Kutaragi wederom benaderd en ze wilde dit keer dat Sony een grotere rol zou spelen. Kutaragi stelde het gebruik van CD-ROM voor en zo ontstond de "32-bit SNES CD-ROM". Maar de hoge bazen bij Sony boden Kutaragi maar weinig hulp, omdat ze Nintendo nog altijd een beetje als concurrent zagen. Kutaragi zocht heil bij Sony Music Japan en wilde een onafhankelijke divisie opzetten rondom het Nintendo Project om zijn droom te verwezelijken.

Kutaragi en z'n team werden inmiddels beschouwd als verstotene binnen Sony en ze kregen amper hulp van bovenaf. Het leek niet erger te kunnen totdat Nintendo de samenwerking in 1991 plost verbrak omdat ze verder gingen met Philips (waar uiteindelijk ook niks van terecht is gekomen).

Maar dankzij z'n grote wilskracht drong hij aan op een apart console-project binnen Sony en uiteindelijk gaf Sony's President Norio Ogha toestemming om "Sony Computer Entertainment" op te zetten. Het "PSX-project" was geboren...

Het inmense succes van Sony's consoles en de grote invloed die Sony Computer Entertainment heeft op de gamesmarkt mogen best opgemerkt worden en daarmee benoem ik Ken Kutaragi tot grootheid van de gamesindustrie!

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 09-05-2005 20:48:27 ]
pi_26862695
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:49 schreef P-Style het volgende:
Ken Kutaragi
[afbeelding]

Dè man achter Sony Computer Entertainment en dus de vader van de Playstation, Playstation 2 en PSP. Niet alleen belangrijk voor Sony, maar ook voor Nintendo heeft hij aardig wat betekend.

Nadat hij een NES had gekocht voor z'n dochtertje, was hij nogal teleurgesteld in het geluid dat dat ding produceerde, net als het gebruik van ROM cartridges i.p.v. floppy's. Kutaragi, die toen al bij Sony werkte benaderde Nintendo. Dit deed hij echter zonder medeweten van de hoge pieven bij Sony. Hoewel Nintendo geen interesse had in floppy's als medium, waren ze wel geïnteresseerd in een geluids-chip voor hij volgende 16-bit console. Ondanks dat Kutagari geen toestemming had van Sony, heeft 'ie met z'n team toch stiekem een geluids-chip ontworpen voor Nintendo. Sony was hier niet blij mee, maar uiteindelijk zag Sony's president Norio Ogha toch wel potentie in deze samenwerking. Nintendo's SNES kreeg dus een geluids-chip van Sony, ontworpen door Ken Kutaragi's team.

Toen Nintendo bezig was met de opvolger van de SNES, hebben ze Ken Kutaragi wederom benaderd en ze wilde dit keer dat Sony een grotere rol zou spelen. Kutaragi stelde het gebruik van CD-ROM voor en zo ontstond de "32-bit SNES CD-ROM". Maar de hoge bazen bij Sony boden Kutaragi maar weinig hulp, omdat ze Nintendo nog altijd een beetje als concurrent zagen. Kutaragi zocht heil bij Sony Music Japan en wilde een onafhankelijke divisie opzetten rondom het Nintendo Project om zijn droom te verwezelijken.

Kutaragi en z'n team werden inmiddels beschouwd als verstotene binnen Sony en ze kregen amper hulp van bovenaf. Het leek niet erger te kunnen totdat Nintendo de samenwerking in 1991 plost verbrak omdat ze verder gingen met Philips (waar uiteindelijk ook niks van terecht is gekomen).

Maar dankzij z'n grote wilskracht drong hij aan op een appart console-project binnen Sony en uiteindelijk gaf Sony's President Norio Ogha toestemming om "Sony Computer Entertainment" op te zetten. Het "PSX-project" was geboren...

Het inmense succes van Sony's consoles en de grote invloed die Sony Computer Entertainment heeft op de gamesmarkt mogen best opgemerkt worden en daarmee benoem ik Ken Kutaragi tot grootheid van de gamesindustrie!
Dat duurde nog best lang, P.
pi_26863813
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:04 schreef Markster het volgende:
Dat duurde nog best lang, P.
Zat je erop te wachten?
pi_26863971
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zat je erop te wachten?
Beetje wel ja
pi_26865423
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:

[..]

PETER MOLYNEUX

Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux
en niet veel mlater is bullfrog ook opgedoekt/opgekocht door ea omdat ze hun hoofd niet meer boven water konden houden..

ik vond hun spellen erg goed (o.a. DK1, magic carpet 1+2, Theme hospital, populous)
pi_26866945
Niet te vergeten Frank Klepacki !

DE man achter de befaamde Red Alert 1 muziek en andere uit de serie

Hellmarch
Fogger
Mudd

Zijn maar een paar van de serie
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_35005031
valt me een beetje tegen dat dé pionier van God-games nog niet genoemdtoond is:

[ Bericht 4% gewijzigd door SocialDisorder op 12-02-2006 17:22:07 ]
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')