abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26794526
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:45 schreef BMH het volgende:

[..]

Maar wel teleurstellingen.
ligt er toch aan wat je teleurstellingen noemt...
maar ja ieder z'n eigen mening
ik vond dk2 minder goed als dk1 maar absoluut geen teleurstelling.
dat vond ik van black & white
  zaterdag 7 mei 2005 @ 02:50:25 #77
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26795004
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Eerder Theme Park > Rollercoaster Tycoon > jaren durende golf van bagger sims
Eerder

Theme Hospital > ALL
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 9 mei 2005 @ 12:58:20 #78
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26849904


Alexey Pazhitnov, bedacht Tetris (rapsheet)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_26853578
Mijn grote gameheld - Geoff Crammond

Maker van de Grand Prix reeks (1, 2, 3, 2000addon en GP4)
Where facts are few, experts are many.
pi_26854306
God wie is er nog over
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:03:58 #81
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26857186
Archer MacLean, bekend van International Karate Plus (IK+) op de Amiga. Is nu nog actief met Pool Paradise op PS2 en het PSP spel Mercury.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 9 mei 2005 @ 17:28:58 #82
13834 FoggyFreek
-- JeeBee --
pi_26858026
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:52 schreef YourMaster het volgende:
Dungeon Keeper vond ik zeker geen teleurstelling, maar een geweldig spel. Black&White is misschien wel mijn grootste game-teleurstelling ooit geweest. Alleen Dungeon Keeper II kan B&W misschien van die troon stoten.
PETER MOLYNEUX

Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux, inmiddels was hij al met Lionhead bezig...

Ik ben zelf enorm fan van Peter Molyneux, die gast heeft enorme innovatieve ideeen. Waar velen de bijl bij neerleggen gaat Molyneux de uitdaging aan. Theme park, Populous, Dungeon Keeper, Black and White, Fable en binnen niet al te lange tijd the Movies, B.C. en B&W2 (samen met Ron Millar!!!) Black and white was een hele grote zandbak met geweldige ideeen en technologieen alleen mistte het spel-element.

Ik ben niet alleen fan van zijn ideeen het is ook nog eens een zeer interessante persoonlijkheid en niet zo'n "goofy" als vele andere grootheden binnen de gamesindustrie. Luisteren naar Molyneux is buitengewoon boeiend.
-- http://youtube.com/user/FoggyFreek-- JeeBee.net -- jorisbos.nl
pi_26859604
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux, inmiddels was hij al met Lionhead bezig...
Weet ik, maar het is wel een van mijn grootste teleurstellingen geweest.
pi_26862205
Ken Kutaragi


Dè man achter Sony Computer Entertainment en dus de vader van de Playstation, Playstation 2 en PSP. Niet alleen belangrijk voor Sony, maar ook voor Nintendo heeft hij aardig wat betekend.

Nadat hij een NES had gekocht voor z'n dochtertje, was hij nogal teleurgesteld in het geluid dat dat ding produceerde, net als het gebruik van ROM cartridges i.p.v. floppy's. Kutaragi, die toen al bij Sony werkte benaderde Nintendo. Dit deed hij echter zonder medeweten van de hoge pieven bij Sony. Hoewel Nintendo geen interesse had in floppy's als medium, waren ze wel geïnteresseerd in een geluids-chip voor hun volgende 16-bit console. Ondanks dat Kutagari geen toestemming had van Sony, heeft 'ie met z'n team toch stiekem een geluids-chip ontworpen voor Nintendo. Sony was hier niet blij mee, maar uiteindelijk zag Sony's president Norio Ogha toch wel potentie in deze samenwerking. Nintendo's SNES kreeg dus een geluids-chip van Sony, ontworpen door Ken Kutaragi's team.

Toen Nintendo bezig was met de opvolger van de SNES, hebben ze Ken Kutaragi wederom benaderd en ze wilde dit keer dat Sony een grotere rol zou spelen. Kutaragi stelde het gebruik van CD-ROM voor en zo ontstond de "32-bit SNES CD-ROM". Maar de hoge bazen bij Sony boden Kutaragi maar weinig hulp, omdat ze Nintendo nog altijd een beetje als concurrent zagen. Kutaragi zocht heil bij Sony Music Japan en wilde een onafhankelijke divisie opzetten rondom het Nintendo Project om zijn droom te verwezelijken.

Kutaragi en z'n team werden inmiddels beschouwd als verstotene binnen Sony en ze kregen amper hulp van bovenaf. Het leek niet erger te kunnen totdat Nintendo de samenwerking in 1991 plost verbrak omdat ze verder gingen met Philips (waar uiteindelijk ook niks van terecht is gekomen).

Maar dankzij z'n grote wilskracht drong hij aan op een apart console-project binnen Sony en uiteindelijk gaf Sony's President Norio Ogha toestemming om "Sony Computer Entertainment" op te zetten. Het "PSX-project" was geboren...

Het inmense succes van Sony's consoles en de grote invloed die Sony Computer Entertainment heeft op de gamesmarkt mogen best opgemerkt worden en daarmee benoem ik Ken Kutaragi tot grootheid van de gamesindustrie!

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 09-05-2005 20:48:27 ]
pi_26862695
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:49 schreef P-Style het volgende:
Ken Kutaragi
[afbeelding]

Dè man achter Sony Computer Entertainment en dus de vader van de Playstation, Playstation 2 en PSP. Niet alleen belangrijk voor Sony, maar ook voor Nintendo heeft hij aardig wat betekend.

Nadat hij een NES had gekocht voor z'n dochtertje, was hij nogal teleurgesteld in het geluid dat dat ding produceerde, net als het gebruik van ROM cartridges i.p.v. floppy's. Kutaragi, die toen al bij Sony werkte benaderde Nintendo. Dit deed hij echter zonder medeweten van de hoge pieven bij Sony. Hoewel Nintendo geen interesse had in floppy's als medium, waren ze wel geïnteresseerd in een geluids-chip voor hij volgende 16-bit console. Ondanks dat Kutagari geen toestemming had van Sony, heeft 'ie met z'n team toch stiekem een geluids-chip ontworpen voor Nintendo. Sony was hier niet blij mee, maar uiteindelijk zag Sony's president Norio Ogha toch wel potentie in deze samenwerking. Nintendo's SNES kreeg dus een geluids-chip van Sony, ontworpen door Ken Kutaragi's team.

Toen Nintendo bezig was met de opvolger van de SNES, hebben ze Ken Kutaragi wederom benaderd en ze wilde dit keer dat Sony een grotere rol zou spelen. Kutaragi stelde het gebruik van CD-ROM voor en zo ontstond de "32-bit SNES CD-ROM". Maar de hoge bazen bij Sony boden Kutaragi maar weinig hulp, omdat ze Nintendo nog altijd een beetje als concurrent zagen. Kutaragi zocht heil bij Sony Music Japan en wilde een onafhankelijke divisie opzetten rondom het Nintendo Project om zijn droom te verwezelijken.

Kutaragi en z'n team werden inmiddels beschouwd als verstotene binnen Sony en ze kregen amper hulp van bovenaf. Het leek niet erger te kunnen totdat Nintendo de samenwerking in 1991 plost verbrak omdat ze verder gingen met Philips (waar uiteindelijk ook niks van terecht is gekomen).

Maar dankzij z'n grote wilskracht drong hij aan op een appart console-project binnen Sony en uiteindelijk gaf Sony's President Norio Ogha toestemming om "Sony Computer Entertainment" op te zetten. Het "PSX-project" was geboren...

Het inmense succes van Sony's consoles en de grote invloed die Sony Computer Entertainment heeft op de gamesmarkt mogen best opgemerkt worden en daarmee benoem ik Ken Kutaragi tot grootheid van de gamesindustrie!
Dat duurde nog best lang, P.
pi_26863813
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:04 schreef Markster het volgende:
Dat duurde nog best lang, P.
Zat je erop te wachten?
pi_26863971
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zat je erop te wachten?
Beetje wel ja
pi_26865423
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef FoggyFreek het volgende:

[..]

PETER MOLYNEUX

Dungeon Keeper 2 was NIET meer van bullfrog met Peter Molyneux
en niet veel mlater is bullfrog ook opgedoekt/opgekocht door ea omdat ze hun hoofd niet meer boven water konden houden..

ik vond hun spellen erg goed (o.a. DK1, magic carpet 1+2, Theme hospital, populous)
pi_26866945
Niet te vergeten Frank Klepacki !



DE man achter de befaamde Red Alert 1 muziek en andere uit de serie

Hellmarch
Fogger
Mudd

Zijn maar een paar van de serie
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_35005031
valt me een beetje tegen dat dé pionier van God-games nog niet genoemdtoond is:


[ Bericht 4% gewijzigd door SocialDisorder op 12-02-2006 17:22:07 ]
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35005112
Ah, de koning van de hype!

Hij was trouwens wel al genoemd, zie ik net.
pi_35005357
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:13 schreef H.Flick het volgende:
Hij was trouwens wel al genoemd, zie ik net.
Ik wou net zeggen... slechts een paar posts omhoog nog.

Ralph Baer was echter nog niet genoemd.
pi_35005529
is aangepast
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35005889
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef SocialDisorder het volgende:
is aangepast
Hij was ook getoond, maar het plaatje deed het niet meer
pi_35018468


Ed Boon



John Tobias

Deze twee helden mogen ook niet ontbreken; verantwoordelijk voor de eerste rel in videogame-land. Nintendo weigerde Mortal Kombat vanwege het geweld, Sega omarmde het. Na de supersonische verkopen van Sega consoles die hierop volgden, besloot Nintendo Mortal Kombat toch toe te staan op de console, maar met groen bloed.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35032110
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:07 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Klopt, waren zeker goede games
DUNGEON KEEPER 1
I am I
  maandag 13 februari 2006 @ 15:20:09 #97
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_35038087
ja nee, niks.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_35039269
Wat dachten we van Yu Suzuki


Hoofd van SEGA's befaamde AM2 studio (welke als enige van de R%D studio's z'n orginele naam behouden heeft na de grote restructuering) en bedenker en creator van enkele van de grootste mijlpalen in de gaming industrie.

En samen met Miyamoto is hij de enige met een Life time achievement award van The Academy of Interactive Arts and Science's Hall of Fame.

Dit door een ongekende portfolio van games(series) als;
-Hang on
-Outrun
-After Burner
-Virtua Fighter
-Space Harrier
-Shenmue
-Daytona USA
-Ferrari F-355 challenge

edit: Een leuke quote uit een interview met hem
quote:
YS: I always contact market research, including my target audience. Based on research, I customize the game for this audience. For example, I use certain cars for a European audience and in America I would use cars from Nascar. For Nintendo’s games, I always think of small children ages 10-14.


[ Bericht 12% gewijzigd door piet_pelle op 13-02-2006 15:59:39 ]
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_35102751
Wat dachten van de grootste gameguru allertijden genaamd....Bill Gates? NAdere uitleg overbodig.
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:23:37 #100
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_35103283
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat dachten van de grootste gameguru allertijden genaamd....Bill Gates? NAdere uitleg overbodig.
Hij heeft met zijn bedrijf een platform gecreeerd waar je op kan gamen, maar dat bill gates met ideeen voor games is gekomen is mij totaal onbekend. Dus leg het toch maar even uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')