Waar koop je dat?quote:Op maandag 2 mei 2005 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb voor luca zo'n plastic polsbandje. daar kan je met een bijgeleverde viltstift een telefoonnummer op schrijven. gaat met een drukkertje dicht. vorig jaar in turkije had hij hem de hele tijd om.
ik heb ze nu ook weer gekocht.
Ik vind Sven de laatste weken ineens erg verandert, vol verbazing zit ik af en toe te kijken (en genieten) van wat hij allemaal doet en weetquote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:10 schreef danosa het volgende:
En zag ik daar Sven voorbij komen in het vorige deel
Ook Sven verandert in een peutertje. Wel grappig het ene moment nog echt dreumes en soms zijn ze in ene keer zo wijs, daar wordt je helemaalvan.
Cas is nog steeds een grote babyquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:59 schreef coolbabe het volgende:
Kunnen jullie kindjes al zoveel kletsen dan?
Bij Tom komt er nog steeds niet meer uit dan tie, baah, bapa en euh! Hoewel hij vanmiddag wel op de sesamstraatkalender wees en Ejnie zei
Wow, hele gave schoentjes! Goede smaak heb je, Irisquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:57 schreef Lois het volgende:
Dit zijn ze:
[afbeelding]
En ze kan ze zelf aan en uit doen
[afbeelding]
Sven kletst de hele dagquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:59 schreef coolbabe het volgende:
Kunnen jullie kindjes al zoveel kletsen dan?
Bij Tom komt er nog steeds niet meer uit dan tie, baah, bapa en euh! Hoewel hij vanmiddag wel op de sesamstraatkalender wees en Ejnie zei
Loop ik vanmiddag op de markt, en daar koop ik weleens stroopwafels, ....die mevrouw achter de kraam tegen Sven: "waar zijn nou je gebakken uien? '' Dat was dus 1 van de omstanders van vanmorgenquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:35 schreef easy-going het volgende:
[..]
Dat tovert meteen een glimlach op de gezichten van de omstanders
quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:19 schreef easy-going het volgende:
[..]
Loop ik vanmiddag op de markt, en daar koop ik weleens stroopwafels, ....die mevrouw achter de kraam tegen Sven: "waar zijn nou je gebakken uien? '' Dat was dus 1 van de omstanders van vanmorgen
Sven heeft op dit moment maat 22 trouwens.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:08 schreef bixister het volgende:
zo betrapte ik mezelf laatst op de uitspraak "záchtjes gillen!"en jawel hoor, hij ging braaf heel zachtjes verder met gillen.
![]()
![]()
![]()
Madam vind tandjes poetsen zo´n feest dat ze daardoor gelijk elke keer weer klaarwakker was. Ze vind het prachtig om als ik klaar ben zelf verder te poetsen dat het elke keer uitliep tot een gevecht om die tandenborstel weer terug te krijgen en daarna een dramatisch huilend kind die we voorlopig niet meer in bed kregen. Het tandenpoetsen hebben we dus vervroegd, dat doen we nu zo´n uur tot 3 kwartier voor ze uiteindelijk naar bed gaat en daarna krijgt ze alleen nog maar water te drinken.quote:Op maandag 9 mei 2005 23:21 schreef bixister het volgende:
fijn he luckepuck. Piet gaat (tot nu toe - ahum - afkloppen) ook altijd zo lief naar bed. inclusief het 'dada' als je de deur al bijna dicht hebt. of soms 'doehoeg!'. alleen poetsen wij tussendoor nog wel ff de tanden.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:04 schreef Catootje het volgende:
Verder is Danielle een feest
Jeetje Luck, wat weet je het mooi te verwoorden. Toen ik dit lees kreeg ik spontaanquote:Op maandag 9 mei 2005 21:38 schreef Luckepuk het volgende:
Half 8, Suus zit op de bank te kroelen met papa.... ik kom binnen lopen met een schone pyama en direct laat ze zich van de bank af glijden en loopt naar me toe. Terwijl ze hele verhalen brabbelt trek ik haar haar kleren uit en haar pyama aan. Elastiekjes uit haar staartjes, 4x tevergeefs proberen om haar weerbarstige haartjes uit model "staartje" te krijgen maar we laten het maar zo zitten.
Terwijl ik haar beentjes in haar pyamabroek frut, frut zij haar duim in haar mond en madam is klaar voor vertrek naar bed.
Mijn "papa welterusten zeggen" is voor haar het commando om uitgebreid te zoenen met papa en als ze klaar is pakt ze haar LaLa bij het linkerbeen en terwijl ze haar linkerduim in haar mond steekt en Lala met haar rechterhand vasthoud terwijl die over de grond achter haar aan sleept lopen we richting haar slaapkamer.
Zodra de deur in zicht komt roept ze, met duim in haar mond, "deuheur!" en ze trommelt er net zo lang op tot ik hem heb geopend. Suus loopt naar haar bed, smijt Lala over de rand heen richting dromenland en ik til haar op. "mama kusje" levert me een lik over mijn wang op en haar armen laat ze al naar beneden hangen richting bed. Madam wil slapen.
Ik wurm haar in haar slaapzak, rits 2 ritsen dicht, draai me om en doe haar rolgordijn naar benee.
Achter me hoor ik "hmm hmm hmm hmm" geluidjes uit een mond vol duim komen en als ik de gordijnen dicht doe en me heb omgedraaid zie ik mijn meis, in haar slaapzak, op haar buik, duim in haar mond, haartjes model "staartjes" alle kanten op, haar oogjes al dicht, onderweg naar dromenland....
Ik plug de babyfoon in.... en doe zo zachtjes mogelijk de deur dicht... en net als ik um bijna dicht heb.....
hoor ik "dada".....
Dat dacht ik dus eerst ook, dat ie gewoon aan het apekoppen was..quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:24 schreef jessie het volgende:
Hahahaha Jonnetje, Wyllian ws vast een spelletje aan t doen. Alleen begrijp jij t spelletje niet
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:14 schreef melonovy het volgende:Oeps... Remco en ik keken elkaar toch even geschrokken aan. Het is hier echt oppassen op wat je zegt...
Ik zie dit nu pasquote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:28 schreef jessie het volgende:
Maar die ketting breekt toch door een ruk? Ik dacht dat dat van die veiligheids kettingen waren. Rewimo jij heb er toch 1 voor Chirstan? Doe is vertellen!
Knorretje, jij bent nou typisch zo'n moeder die voor de lat voor de overige moeders wel heel erg hoog legt!quote:Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Knorretje het volgende:
Morgen gaat alicia weer naar de psz en mag ze trakteren...
op het stokje komt nog een plakje kaas in de vorm van een bloemblaadje en het steeltje word een runderworstjeWe mogen erbij zijn tijdens het trakteren dus vast en zeker dat er nog meer foto's volgen
Het zijn washandjes met de naam van de juf of kind erop en erin zit een mandarijn... (met daarop dus morgen een stukkie kaas en worst)
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:55 schreef dutchie het volgende:
[..]
Knorretje, jij bent nou typisch zo'n moeder die voor de lat voor de overige moeders wel heel erg hoog legt!Maar wel mooi hoor en de rest ziet er ook leuk uit.
Zeg ladies, ik ga hier ook maar vast een plekje reserveren. Nog maar een paar weekjes en dan mag ik me hier officieel melden.Val momenteel wel een beetje tussen wal en schip op OUD. Léon is te groot voor het servet en nog te klein voor het tafellaken, snappen jullie?
en dat hoeft dus helemaal niet. Het interesseerd doorgaans de kinderen geen hol hoe het er uit ziet as het maar lekker (en evt veel is). Ik vind het bv jammer dat ik nu weer een jaar moet wachten voor ik iets nieuws mag verzinnen, een ander is blij dat het achter de rug is. Iedereen zijn eigen 'hobby' en idee daarover. En zou me daar beslist niet 'druk' om maken hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:55 schreef dutchie het volgende:
[..]
Knorretje, jij bent nou typisch zo'n moeder die voor de lat voor de overige moeders wel heel erg hoog legt!Maar wel mooi hoor en de rest ziet er ook leuk uit.
ja, dat was dinsdagavond ineens, we zijn ons rotgeschrokken! En nu is hij hardstikke ziek. Vanacht was het gierende geluid verdwenen, wordt hij vanmorgen wakker met dik 39 graden koorts. Hij is tot nu toe maar 1 uurtje beneden geweest, wil alleen maar in zijn bed liggen, niks voor hem.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.
Wantquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:38 schreef Bright het volgende:
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.
lol - klinkt als ervaringquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Rewimo het volgende:
Sven, beterschap!
Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel wordenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
Ach, hij veranderde van de ene op de andere dag van een alleseter in een nikseter. En hoewel het wel ietsje beter gaat, zitten we eigenlijk nog steeds in dezelfde fase. Ik kan me er echt niet meer druk over maken. Maar ik kijk wel uit naar de dag dat ie eens lekker met smaak zijn hele bord leeg eetquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:06 schreef bixister het volgende:
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!![]()
Ben ik met je eens. Bij een structurele niet-eter ben je allang blij als er wat naar binnen gaat. Van wiens bord maakt dan niks meer uit. Al moet ik toegeven dat Christan ook niet van ons bord wil etenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
Jij maakt het wel heel ingewikkeldquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.
Ja. Ik zou het proeven en leren kennen van dingen boven het opvoedkundige aspect stellen. En er verder niet teveel 'gedoe' van maken. Gewoon hapje en klaar, of wisselen van bord. Niet al teveel de aandacht erop vestigen. Wil je een hapje van papa? Ja? Mooi. Alsjeblieft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef easy-going het volgende:
Vanmiddag toch maar even naar de dokter geweest met Sven. Hij heeft weer bronchitus. Nu hebben we een antibioticakuur en Ventolin meegekregen om hem er weer bovenop te helpen.
het gebeurt regelmatig dat ze er 2 eet op een dag en dan heeft ze nergens last van. En voordat ze d'r derde mandarijn op had, had ze al die zere rode billen en spuitluiers..quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:33 schreef moussy het volgende:
ET, wat dacht je van 3 mandarijnen op een dag
he bah sven, toch bronchitis dus...quote:Straffen heeft geen zin, maar met een complimentje krijg je een kind vaak wel aan het eten. Prijs daarom je kind als het wel goed eet en vertel het voordat het de kans krijgt moeilijk te doen dat je het heel stoer vind dat hij of zij het zo goed probeert.
Herkenbaar! Nou, ja... ik schil (en kook) vrijwel nooit aardappels, maar als ik groenten snijd, wil Daan altijd even proeven en Judith tegenwoordig ook. Paprika koop ik altijd extra, omdat hij dat rauw erg lekker vindt. Ook prei en champignons eet hij het liefst zo op. Ik laat hem meestal maar, heeft hij vast z'n vitamines binnen voordat we gaan eten. Hoef ik me daar tenminste niet druk over te maken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:25 schreef Knorretje het volgende:
ok vergeet bovenstaande verhaal, ben aardappelen aan het schillen en om beide kinders zoet te houden mogen ze helpen
alicia geeft de aardappels aan en jayden proberen we zo ver mogelijk uit de buurt van de aardappeln te houden, maar zonder resultaat meneer is aan een rauwe aardappel begonnen, waarop alicia ook de tanden er maar in zet om te proeven. Op de vraag of het lekker is wordt volmondig ja gezegt en verder gegeten
rare kinders die van mij
Ja, dar wordt Elise altijd heel erg boos van! - Met name als het flesje al leeg isquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:42 schreef Rewimo het volgende:
O, dat is minder ja... Je hebt tegenwoordig van die flesjes sap waar een halve dagportie groenten en fruit in zit (Via), in de vorm van een sapje. Misschien is dat wat?
Zo te zien loopt Elise prima op schema met haar tandjes en kiesjesquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:04 schreef poemojn het volgende:
ET:
[afbeelding]
Bron
Beterschap Sven!
Bright, ik zou ook de etiquette even laten rusten tot ze zonder problemen eet.
* poemojn komt ook voortijdig even spieken.
Ik weet niet of Elise vatbaar is voor 'stoere praat', maar als ze een hapje op heeft, dan klappen we wel altijd. Dan kijkt ze vaak wel erg trots. En als haar bordje of de pap of een (sinaas)appel of zo op/leeg is, dan krijgt ze bijna een staande ovatie (doet ze zelf mee, natuurlijk)quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:56 schreef bixister het volgende:
in een verwant stukje op dezelfde site vond ik nog deze tip voor Bright:
[..]
he bah sven, toch bronchitis dus...beterschap! hopelijk werkt de ventolin goed.
Zeuren om koekje/krenten heeft geen zin, maar in hoeverre ze dat echt doorheeft? Elise vraagt er zelf niet om, wel een oppaskindje (maar die's al 2,5) en ze krijgt't inderdaad niet als ze niet goed (lees: voldoende) heeft gegeten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:32 schreef bixister het volgende:
vanavond heeft Piet toevallig ook weer eens nauwelijks gegeten van z'n warm eten. irritant hoor, vooral omdat ie 't dan niet eens wil proeven. maar ja, dan niet. z'n toetje krijgt hij inderdaad dan wel gewoon, en dat heeft ie met smaak weggewerkt. ik zat wel wat in dubio of ik 'm niet nog een bak yoghurt zou geven, als compensatie, maar toch maar niet gedaan. doen jullie dat wel in zo'n geval? vlak voor hij naar bed ging zat ie nog wel te zeuren om een koekje, maar dat gaat dan natuurlijk niet door.
Hahaha - kostelijk! Prachtig!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:44 schreef Grijs het volgende:
[..]
Herkenbaar! Nou, ja... ik schil (en kook) vrijwel nooit aardappels, maar als ik groenten snijd, wil Daan altijd even proeven en Judith tegenwoordig ook. Paprika koop ik altijd extra, omdat hij dat rauw erg lekker vindt. Ook prei en champignons eet hij het liefst zo op. Ik laat hem meestal maar, heeft hij vast z'n vitamines binnen voordat we gaan eten. Hoef ik me daar tenminste niet druk over te maken.
Judith eet momenteel vrij goed, ze eet vrijwel alles wat haar voorgezet wordt. Ik vind het wel grappig om te zien dat ze duidelijke voorkeuren heeft, maar die voorkeuren wisselen ook nog wel eens.
Daan zegt bij bijna alles wat we eten van tevoren dat hij het niet lekker vindt, hoewel dat de laatste tijd weer wat minder wordt. Als ze ouder worden kun je daar toch beter over communiceren:
Daan: "Ik lust geen kip-kerrie"
Ik: "En de kip?"
Daan: "Dat wel"
Ik: "De ananas?"
Daan: "Ja, die ook"
Ik: "En de stukjes appel dan?"
Daan: "Ja, die vind ik ook wel lekker"
Ik: "En de rozijntjes?"
Daan: "Ook"
Ik: "En de taugé, dan?"
Daan: "Die ook"
Ik: "Nou, dan eet je alleen de kip, de appel, de ananas, de rozijntjes en de taugé op"
Daan begint braaf te eten. Als hij z'n bord half leeg heeft vraagt hij: "Wat is dan eigenlijk de kip-kerrie?"
Niet letterlijk, maar als mevrouw weigert te eten, dan wel. Als ze dus toch (uiteindelijk) een hapje op heeft, dan wordt er geklapt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef poemojn het volgende:
Sven
Daan
Bedoel je letterlijk dat je voor elk opgegeten hapje klapt, Bright?
het speelgoed van Benthe? Hier zijn kinderen op verjaardag altijd zoet met Sven zijn speelgoedquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:07 schreef Stiekemurd het volgende:
Morgen houden wij een BBQ met veel volwassenen en een paar peuters erbij. De oudste is bijna 4 en de jongste bijna 3. Ook een paar babies maar die hoef je niet zo bezig te houden
Ik heb al een paar kleurplaten uitgeprint zodat ze kunnen tekenen, maar aangezien je een kind hier niet de hele avond mee zoet houdt, wil ik graag wat tips van de moeders. Hoe hou ik de kinderen "bezig"??
Dan krijgt ze dus helemaal geen aandachtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:58 schreef moussy het volgende:
mijn god wat een happening rondom dat eten
en wat doen jullie als ze geen hap neemt? Negatieve aandacht is ook aandacht he
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:16 schreef Leah het volgende:
Laat het maar los Bright, dat eten, Er staan je nog veel beroerdere zaken te wachten.
Zal ik maar niet zeggen wat ik laatst presteerde he?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:36 schreef E.T. het volgende:
Ik ben ook toegetreden tot de club van onvoorzichtige moeders
(...)
Getver, wat voelt dat k*t![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |