abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 18:55:06 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26329296
Dreumesjes:

17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan

Peutertjes

23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje

Vervolg van Het grote dreumes en peutertopic deel 4!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-05-2005 10:41:21 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 19:15:53 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_26329801
Wat stond er op je lijst livelink?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 18 april 2005 @ 19:29:25 #3
37150 livelink
pi_26330147
Het is een beetje veel typewerk, maar ik zal mijn best doen het zoveel mogelijk over te typen

kleren aan- en uitdoen
zelf jas ophangen
schoenen aan- en uitdoen en los maken/dicht doen
tas openmaken/dichtdoen
beker opendoen/dichtdoen
lepel, vork, mes gebruiken
tafel dekken
tafel afruimen
zelf eten openmaken
fruit schillen
papier van eten afhalen
wc-bezoek incl. handen wassen en afdrogen
speelgoed pakken en opruimen
zelf tas dragen bij het in- en uitgaan van school
kleding opruimen
tanden poetsen
wassen
afdrogen
zelf in douche/bad gaan
zelf voorwerpen schoonmaken
zelf lopen
zelf fietsen
aan- en uitdoen van apparaten
deuren openen en sluiten
antwoorden op vragen van anderen
iets vragen aan iemand
iets meedelen aan iemand
reageren op anderen
een goede luisterhouding hebben (met allerlei tips om een goede luisterhouding te stimuleren)

Een heleboel dingen van deze lijst kan Katja natuurlijk wel, maar dingen als zelf in bad of onder de douche gaan en zichzelf afdrogen heb ik nog nooit gedaan. Ook zelf fruit schillen zie ik haar niet zo snel doen (tenzij ze een mandarijntje bedoelen). Kleding aantrekken is ook nog wel een probleem. Ach, ik heb nog wel een paar maanden de tijd, maar ik vond het toch een behoorlijke lijst.
pi_26330376
Ik vind eigenlijk fruit schillen wel wat erg voorbarig, zeg! En dan zeker met een scherp mesje of zo? En zelf in bad, dat is toch wel met enige toezicht? Ok, ik snap dat ze dat in principe kan, maar een beetje controle, ja, da's nooit weg. En de overige dingen kan ze vast wel, je moet haar alleen wel de gelegenheid geven om het te oefenen, denk ik.

Ik heb gelijk wat Elise-foto's bij de andere lieve kindertjes in het fototopic geplaatst!!
  Jubileum moderator maandag 18 april 2005 @ 19:58:01 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26330844
Jemig wat een lijst livelink Het is maar goed dat Eva niet naar een "normale" school gaat want zij kan echt heel weinig van die lijst.....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2005 @ 20:26:21 #6
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26331470
Edit: wat nou 2 keer
  maandag 18 april 2005 @ 20:26:56 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26331477
Livelink, het meisje dat ik 2 jaar geleden iedere morgen naar school bracht zat toen in groep 1 en was net 4 jaar. Die kon ook echt een boel niet hoor, gewoon omdat het voor d'r gedaan werd of omdat het nog helemaal niet aan de orde was. Ze ging in mei naar school en toen ze na de zomervakantie weer begon was het een heel ander kind. Hoeveel kunnen er op die leeftijd al echt goed fietsen? Laat staan douchen of tanden poetsen? En van apparaten moeten ze afblijven van hun ouders Zelf een vraag stellen, zomaar aan iemand is volgens mij ook best eng als je die leeftijd hebt. Ik denk juist dat ze die dingen allemaal een beetje leren de eerste jaren op een basisschool, overnemen van elkaar en gewoon overal inrollen, een klein beetje op eigen benen staan. Lijkt me helemaal normaal hoor
  maandag 18 april 2005 @ 20:57:18 #8
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26331896
jeetje wat een lijst zeg en zelf fruit schillen vind ik ook een beetje te en zelf in bad gaan is eng...
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 20:58:48 #9
43556 miss_dynastie
pi_26331940
Misschien kunnen die kindertjes ook wel fruit schillen, maar kan me voorstellen dat je dat als ouder toch echt niet laat gebeuren nog. En wc-bezoek en zelf fietsen vind ik ook nogal ver gaan, eerlijk gezegd (tenzij ze alleen plassen en met zijwieltjes bedoelen).
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 21:36:07 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_26333064
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:29 schreef livelink het volgende:
Het is een beetje veel typewerk, maar ik zal mijn best doen het zoveel mogelijk over te typen

kleren aan- en uitdoen
zelf jas ophangen
tas openmaken/dichtdoen
beker opendoen/dichtdoen <- moet je geen mepal beker hebben, die gaan heel strak open en dicht
tafel dekken
tafel afruimen
zelf eten openmaken
fruit schillen lekker veilig
papier van eten afhalen
kleding opruimen
tanden poetsen
wassen
afdrogen ik mag hopen dat ze geen breekbaar spul hebben
zelf in douche/bad gaan
zelf voorwerpen schoonmaken lekker knoeien en kliederen
zelf lopen
zelf fietsen hoe kan je dat nou verwachten
deuren openen en sluiten
iets vragen aan iemand
iets meedelen aan iemand
reageren op anderen
een goede luisterhouding hebben (met allerlei tips om een goede luisterhouding te stimuleren)
Nou ik vind dit toch wel een beetje veel van het goede.... René heeft moeite met dr haar afdrogen, maar dat vind ik dus niet raar, omdat ze een best bossie op dr hoofd heeft staan
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 21:40:59 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_26333238
Ik heb nog een leuke van René.... Jullie kennen het koeienvel-pies-verhaal nog wel he? Beertje_ wel

René heeft vandaag wat nieuws opgebiecht Als er natte of opgevouwn schone was op de wc deksel ligt piest ze ff snel in de douchecabine en ik me soms maar afvragen hoe het zo naar pies kon ruiken daar
pi_26333385
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef moussy het volgende:
Ik heb nog een leuke van René.... Jullie kennen het koeienvel-pies-verhaal nog wel he? Beertje_ wel
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef moussy het volgende:René heeft vandaag wat nieuws opgebiecht Als er natte of opgevouwn schone was op de wc deksel ligt piest ze ff snel in de douchecabine en ik me soms maar afvragen hoe het zo naar pies kon ruiken daar

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_26335399
Zo'n lijst is niet normaal hoor. Ik zou me er niet teveel van aantrekken. Eigenlijk zou ik er pisnijdig om worden
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 april 2005 @ 22:58:09 #14
37150 livelink
pi_26335831
Ik heb even via google gezocht naar die instantie die die Startkrant met die lijst uitgeeft.

Van http://www.pravooleerlingvolgsysteem.nl/nieuws.html

Nieuws 7 de startkrant

Steeds meer leerkrachten in groep 1 constateren bij de nieuwkomers een verminderde zelfstandigheid van de kinderen en scheidingsangst bij de ouders. Vroeger werd gedacht dat veel kinderen scheidingsangst zouden hebben, maar tegenwoordig is het idee dat er meer ouders dan kinderen last van scheidingsangst hebben. Op veel scholen is het afscheid nemen ook een irritant ritueel. Pravoo heeft in overleg met enkele scholen een krant ontwikkeld die u de ouders kunt geven als ze hun kind aanmelden. In die krant worden ouders wat tips gegeven die met het komende schoolbezoek te maken hebben. De krant gaat over:

*

De zelfstandigheidsontwikkeling (Wat mag je op dit gebied van een kind verwachten dat met de basisschool begint?)
*

Het afscheid nemen (Tips om problemen met het afscheid nemen te voorkomen)
*

Soms komt men bij de aanmelding ook ouders tegen die zeggen dat hun kind nog niet zindelijk is.

In de krant wordt uitgelegd dat kinderen onderwijs gaan volgen en dat daar geen tijd is om het kind te verschonen. Voor ouders die een kind hebben dat nog niet zindelijk is, wordt in een stappenplan aangegeven hoe ze die zindelijkheid aan kunnen leren.

Kortom een voor u en de ouders handige krant om mee te geven als de ouders hun kind komen aanmelden.

Die lijst was dus wat je op het gebied van de zelfstandigheidsontwikkeling mag verwachten van een kind dat met de basisschool begint.
  maandag 18 april 2005 @ 23:00:00 #15
37150 livelink
pi_26335885
René is in ieder geval zeer zelfstandig en creatief als ik het zo hoor en zie
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:03:52 #16
43556 miss_dynastie
pi_26335991
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:58 schreef livelink het volgende:
Die lijst was dus wat je op het gebied van de zelfstandigheidsontwikkeling mag verwachten van een kind dat met de basisschool begint.
Ik ben benieuwd of er een kind is dat aan die lijst kan voldoen.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken, volgens mij gaan ze veel te ver
pi_26336232
Ik word echt niet goed van Janneke. Ze huilt weer eens. Pfff om de avond is t wel raak. Nu heeft ze wel ergens alst van, dr billen zijn vuurrood van dr poep. Ze gilt auw auw. Maar buiten vaseline kan ik er ff niks mee. Alle andere cremes bijten. Bo slaapt nog maar ook niet voor lang. Geer heeft de nacht, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:12:30 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_26336290
schimmeltenenpoeder
pi_26336414
He poeder, soewieso had ik nog geen talk geprobeerd. Ff kijken of ik talc in huis heb. Ze hangt nu op schoot.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:18:04 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_26336473
en anders morgen naar de drogist sprinten voor Schimpie
pi_26336547
Ja das wel een idee. Bo heeft ook een keer een schimmel gehad toen ze hele erge uitslag had, kan bij Janneke nu ook wel t geval zijn.
Thx voor de tip.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 18 april 2005 @ 23:21:17 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_26336582
Ik vind die lijst helemaal niet zo overdreven .
De meeste dingen kunnen ze wel en anders kun je er wel wat rekening mee houden. Zo krijgt Daan meestal een banaan mee naar school (soms met een klein sneetje in de schil, zodat hij het gemakkelijker open krijgt) en anders geschild en/of gesneden fruit in een bakje. Volgens mij gaat het er meer om dat de juf (of meester) niet het fruit van alle kinderen hoeft te schillen/snijden. Verder heeft hij schoenen met klittenband, zodat hij ze zelf aan en uit kan trekken.
Hier kregen we dus een 'lijst' met dat soort tips. Heb je volgens mij veel meer aan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:24:14 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_26336671
Maar wat is er nou zo belangrijk aan het zelf fietsen? Ik zie daar het nut niet zo van in.
  maandag 18 april 2005 @ 23:30:52 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26336896
Freek WIL niet fietsen... ook niet op een driewieler Hij kan echter wel steppen Alsof dat makkelijker is ofzo .

Mouss, ik kan je turkentafel niet zien

Die lijst vind ik ook wel erg veeleisend, alhoewel Freek het meeste wel kan, afgezien van het schillen. Je denkt toch niet dat ik ook maar overweeg om hem een mesje in handen te geven?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 april 2005 @ 23:33:02 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_26336968
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:24 schreef moussy het volgende:
Maar wat is er nou zo belangrijk aan het zelf fietsen? Ik zie daar het nut niet zo van in.
Nee, ik ook niet (en Daan ook niet )
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 23:34:10 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_26337001
mail

Freek en een mesje
pi_26337278
best een pittige lijst inderdaad. maar misschien bedoelen ze fruit waar geen mes voor nodig is, zoals een mandarijntje of een banaan?

wat zielig voor Janneke... (en voor jou jessie. ). hopelijk gaat 't snel weer beter!
pi_26337826
wat schattig trouwens Lois, dat knuffelen van Eva & Iris... (las 't net pas)

Piet heeft vanmorgen zeep gegeten... hij zat in bad en toen ik 'm aan 't inzepen was stak hij z'n hand uit en wilde ook wat zeep op z'n hand. ik dacht 'prima, dan kan hij zichzelf ook eens inzepen'. maar zodra hij een klodder zeep op z'n hand had bracht hij deze naar z'n mond en voor ik ook maar iets kon doen had ie 'm opgegeten! hij vond 't natuurlijk smerig dus huilen geblazen (nee geen bellen ) en ik wist ook niet meteen wat te doen. hij wilde geen water drinken. het was geen schokkende hoeveelheid maar ja. eerst maar gewoon 't badderen afgemaakt en beneden meteen de 'gifwijzer' geraadpleegd. daarop stond bij zeep en aanverwanten: "niet laten braken, laat een klontje boter of een lepel olie eten". dus ik heb 'm een lepeltje olie gegeven, beetje overdreven misschien maar ik had toch 't gevoel dat ik iets moest doen. nou ja, hopelijk is hij nu wel voorgoed genezen van zeep eten!
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:30:33 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26342462
Piet! Zeep is toch niet om op te eten!! Gelukkig kwam je zelf ook tot de ontdekking dat 't niet lekker is.
Saskia haalt altijd d'r vinger door 't schuim en stopt die ook in d'r mond. Dat doet ze elke dag bij 't inzepen. En ze kijkt erbij of ze 't heerlijk vind.. Het is dan wel van die zeepvrije wasschuim van Kruidvat.

Jessie, is een tubetje Miconazol van de apotheek geen idee voor Janneke? Is gewone schimmelcreme, tot voor kort alleen op recept te krijgen, tegenwoordig ook gewoon 'vrij'.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26343622
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien kunnen die kindertjes ook wel fruit schillen, maar kan me voorstellen dat je dat als ouder toch echt niet laat gebeuren nog. En wc-bezoek en zelf fietsen vind ik ook nogal ver gaan, eerlijk gezegd (tenzij ze alleen plassen en met zijwieltjes bedoelen).
Plassen met zijwieltjes
pi_26346221
mijn meissie word groot

Ze had het de laatste dagen erover dat ze ook naar een 'nepschooltje' ging in huis. Dan pakte ze d'r fiets en reed dan onder veel gezwaai bij ons vandaan. Dus na kort overleg gisteren vanmorgen wat peuterspeelzalen gebeld. Bij eentje konden we gelijk komen kijken en op gesprek en vanaf vrijdag middag mag ze komen. 2 dagdelen in de week, ben enorm benieuwd.

En nu mag ik een tasje gaan maken, voor haar beker en broodtrommeltje
pi_26346977
Ach, Knorretje, wat liev!!
Heb je dan niet de neiging om haar juist nog lekker thuis te willen houden, zo dicht mogelijk bij je, zodat je haar kan bewonderen en heerlijk kunt knuffelen?
pi_26347336
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:45 schreef Bright het volgende:
Ach, Knorretje, wat liev!!
Heb je dan niet de neiging om haar juist nog lekker thuis te willen houden, zo dicht mogelijk bij je, zodat je haar kan bewonderen en heerlijk kunt knuffelen?
nee niet echt, ze wordt over twee weken drie en we wisten dat ze ooit die behoeft e zou krijgen. Hebben we ook gezegd tegen elkaar als ze zelf wil of ze laat blijken er behoefte aan te hebben gaan we kijken wat we kunnen regelen. Vind ze het niet leuk prima, hoeft het ook niet dan blijft ze weer lekker thuis.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:23:09 #34
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_26348027
Fijn dat er geen wachtlijsten zijn!
pi_26348452
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef Tan het volgende:
Fijn dat er geen wachtlijsten zijn!
ja best wel, ze staat al een hele tijd op de wachtlijst bij een ander (kon toen in september geplaatst worden, maar wilden wij niet omdat ze er nog niet aan toe was en jayden net geboren was.
(en nu blijft ze daar ook gewoon op de lijst staan, mocht dit niet bevallen kan ze als er ooit een plekkie komt nog bij die ander gaan kijken)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 april 2005 @ 15:03:52 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26349161
kleren aan- en uitdoen uit wel, aan niet alles (rits wel, knopen niet)
zelf jas ophangen als ie zin heeft
schoenen aan- en uitdoen en los maken/dicht doen niet als er veters inzitten - losmaken zonder dubbele knoop kan hij wel
tas openmaken/dichtdoen check
beker opendoen/dichtdoen geen idee eigenlijk - krijg geen klachten dus neem aan van wel
lepel, vork, mes gebruiken check, d.w.z. mes zonder snijrand
tafel dekken mits onbreekbare dingen
tafel afruimen idem
zelf eten openmaken ik neem aan papiertjes van liga en zo? check Nee dus, maar wat bedoelen ze dan? Blikopener lukt nog niet hoor
fruit schillen mits zonder mes mogelijk - banaan, mandarijn
papier van eten afhalen check
wc-bezoek incl. handen wassen en afdrogen en zelf afvegen, ook bij grote boodschappen
speelgoed pakken en opruimen dat laatste kan hij wel, maar doen...
zelf tas dragen bij het in- en uitgaan van school check
kleding opruimen check - als ik het lief vraag
tanden poetsen check
wassen check - onder toezicht en met aanwijzingen
afdrogen nee niet echt
zelf in douche/bad gaan check - onder toezicht
zelf voorwerpen schoonmaken mja gaat aardig
zelf lopen check
zelf fietsen check maar hij durft niet zonder zijwieltjes
aan- en uitdoen van apparaten check- maar met mate, hij hoeft niet alles te weten
deuren openen en sluiten check
antwoorden op vragen van anderen check
iets vragen aan iemand check
iets meedelen aan iemand check
reageren op anderen check
een goede luisterhouding hebben check - als het hem uitkomt

Hij is nu precies 4 en een half en kon dit niet allemaal toen hij naar school ging. Maar ze leren snel bij daar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_26349362
oh leuk, een lijst (overgenomen van rewimo en aangepast)

Damon 4 jaar (5 weken op school, 2 jaar PSZ)

kleren aan- en uitdoen uit wel, aan bijna alles
zelf jas ophangen als ie zin heeft
schoenen aan- en uitdoen en los maken/dicht doen ja, alleen geen veters knopen
tas openmaken/dichtdoen check
beker opendoen/dichtdoen check
lepel, vork, mes gebruiken check
tafel dekken geen idee
tafel afruimen geen idee
zelf eten openmaken nee, niet echt
fruit schillen nee
papier van eten afhalen moeilijk
wc-bezoek incl. handen wassen en afdrogen check
speelgoed pakken en opruimen dat laatste kan hij wel, maar doen...
zelf tas dragen bij het in- en uitgaan van school check
kleding opruimen check - als ik het lief vraag
tanden poetsen nee
wassen check - onder toezicht en met aanwijzingen
afdrogen nee niet echt
zelf in douche/bad gaan nee
zelf voorwerpen schoonmaken geen idee
zelf lopen check
zelf fietsen weigert hij pertinent, ook met zijwieltjes
aan- en uitdoen van apparaten check- hij weet veel te veel
deuren openen en sluiten check
antwoorden op vragen van anderen check
iets vragen aan iemand check
iets meedelen aan iemand check
reageren op anderen check
een goede luisterhouding hebben check - als het hem uitkomt
pi_26349679
Ja, leuk! We gaan lijssies invullen

kleren aan- en uitdoen helpt mee; kan zelf jas uitdoen
zelf jas ophangen check
schoenen aan- en uitdoen en los maken/dicht doen uit wel, aan niet
tas openmaken/dichtdoen openmaken, ja... en dan dingetjes eruit 'jatten'
beker opendoen/dichtdoen Gelukkig niet
lepel, vork, mes gebruiken lepel: check; vork: check; mes? ech nie probeer nie!
tafel dekken nope
tafel afruimen Ruckzichtlos omver werpen? dan ja
zelf eten openmaken neu
fruit schillen pellen? nee, wel gaten in mandarijnen maken
papier van eten afhalen als het lekker is
wc-bezoek incl. handen wassen en afdrogen Nee, maar doet wel haar vinger omhoog als wij gaan
speelgoed pakken en opruimen soms, met mate
zelf tas dragen bij het in- en uitgaan van school Zelf tas dragen - ja, dat vindt ze leuk
kleding opruimen nope
tanden poetsen niet zelfstandig
wassen nee
afdrogen het begin is er
zelf in douche/bad gaan tja ... beetje te hoog, zo'n badrand
zelf voorwerpen schoonmaken Ze poetst al een aardig eind weg, maar schoon wordt het er niet van
zelf lopen check
zelf fietsen waarop?
aan- en uitdoen van apparaten hmmm ... Ben bang dat ze dit weleens oefent
deuren openen en sluiten openen niet, maar elke deur MOET dicht
antwoorden op vragen van anderen ALs ze zin heeft
iets vragen aan iemand Constant, maar wat ze dan vraagt? Geen idee!!
iets meedelen aan iemand Behalve 'Poes!' en 'Auto' en 'Bah!' etc.? nee, niet duidelijk
reageren op anderen Bijzonder goed
een goede luisterhouding hebben (met allerlei tips om een goede luisterhouding te stimuleren) Te weing geduld, hoewel ze plotseling prima luistert als papa boos is

ok, ze is pas 1,5 jaar oud
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 april 2005 @ 15:25:17 #39
13151 crew  Rewimo
pi_26349715
Nou dat is toch helemaal niet gek dan, de rest leert ze nog wel effe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 19 april 2005 @ 15:27:34 #40
43556 miss_dynastie
pi_26349781
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:23 schreef Bright het volgende:
papier van eten afhalen als het lekker is
Het papier of het eten?
pi_26350458
kleren aan- en uitdoen
uit alles (tenzij de rits op de rug zit ) aan: zo nu en dan wil er nog wel iets achterste voren zitten, of binnenste buiten. Mallot lukt ook nog niet en strikkies knopen niet.

zelf jas ophangen
als ze zin heeft

alleen met klitteband of gespjes

tas openmaken/dichtdoen
yep

beker opendoen/dichtdoen
Afhankelijk van wat voor beker en hoe strak ie dicht gedraaid is.

Ze houdt het snijvlak regelmatig nog op de kop en heeft het principe van uitsmeren nog niet helemaal door.

tafel dekken
Tafelkleed wil nog wel eens frustraties opleveren

tafel afruimen
nog nooit gedaan/gevraagd aan d'r

zelf eten openmaken [b]
zolang we niet weten wat ze er mee bedoelen blijf ik het antwoord nog ff schuldig

[b]fruit schillen

alleen pelbaar fruit, dus banaan met behulp van sneetje, mandarijn als er een beginnetje gemaakt is. kroontjes van de aardbeien lukt inmiddels ook.

papier van eten afhalen
yep

nope

opruimen kan ze wel, maar heb ze niet altijd zin in

Nog niet van toepassing, maar ze draagt wel d'r eigen boodschappentas

kleding opruimen
ze weet de wasmand te vinden, nu nog iets vaker gebruiken

tanden poetsen
yep, maar wel met begeleiding/aanwijzingen

wassen
yep, wel met begeleiding/aanwijzingen (haren nog niet)

afdrogen
zomers zou het misschien voldoende zijn, maar nadrogen kan geen kwaad.

zelf in douche/bad gaan
douche vind ze niks, in bad gaan prima, maar blijf er wel bij. ze kan zelf in en uitkomen en de gewenste handelingen maken als zeep in water, washand pakken, handdoek etc.

zelf voorwerpen schoonmaken
Mijn keukenvloer is dan ook gelijk schoon (gedweild) maar het voorwerp ziet er aardig goed schoon uit. droog krijgen is moeilijker.

zelf lopen
yep

zelf fietsen
op de driewieler

tv, stereo, magnetron, computer (:( ), naaimachine, mixer en nog wat prut gaat goed.

deuren openen en sluiten
Als ze bij de klink kan wel.

yep

iets vragen aan iemand
als ze niet verlegen is wel, duurt meestal maar even bij vreemden. Bij mensen die ze kent geen probleem.

iets meedelen aan iemand
als ze niet verlegen is wel, bij mensen die ze kent geen probleem

reageren op anderen
Als ze niet verlegen is, als ze de mensen kent geen probleem

een goede luisterhouding hebben
als het haar uitkomt

2 jaar 11 maand

[ Bericht 0% gewijzigd door knorretje op 19-04-2005 16:02:08 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 april 2005 @ 15:57:26 #42
13151 crew  Rewimo
pi_26350602
Leuk om te lezen die lijstjes. Zo realiseer je je hoe snel ze eigenlijk dingen leren. En hoe vanzelfsprekend het is als ze het kunnen! Er zijn zoveel dingen die nu vanzelf gaan maar waar ik een poosje geleden altijd bij moest helpen
pi_26356339
Knorretje wat leuk! Ben benieuwd hoe ze t vind.
Is het bij jullie in de buurt?

Ik heb toch maar gewone talc op dr kont gedaan en weer sudo. Ik weet niet of t een schimmel is (nog geen wit randje ofzo) dus wil ik daar niet gelijk mee aan de gang.
Janneke ligt nu weer te gillen. Nu niet van de pijn. Ze lag gewoon weer te mutsen in bed. Gillen, aan Bo dr dekbed trekken enz. En Bo wil slapen en word er gek van. Gezegd tegen Janneke dat als ze nu blijft gillen Bo er even uit mag en zij niet. Dit ging even goed en ze begon weer. Nu zit Bo nog even bij Geer tv te kijken en Janneke is woest. Hopelijk als Bo over 20 min er weer in gaat gaat ze wel slapen. Ik denk dat we haar oude piepkleine kamertje maar weer eens in orde moeten gaan maken. Het samen slapen lijkt nu niet echt succesvol. Overgens als Bo en Janneke niet samen slapen word Bo nog gek van t gegil want de kamertjes zijn nog geen 3 meter van elkaar vandaan. En de huil van Janneke die is gewoon mega-irritant hard. Echt vanaf haar geboorte is het nog geen week normaal gegaan
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26356569
Ok Bo is er weer in en Janneke is nu stil. Na aan 1 stuk door 20 minuten geschreeuwd te hebben. Misschien heeft het haar ook nog extra moe gemaakt. Zo mooi meegenomen zijn
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26356894
Nou ja. Komt Bo net uit bed om te plassen (we zijn een beetje bezig met snachts zindelijk worden) En Janneke slaapt nu dus als een blok!!!! He he!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:17:12 #46
37150 livelink
pi_26356978
Lekker dat Janneke nu slaapt, maar wel jammer dat ze zich daarvoor eerst moe moet huilen.
Het zou fijn zijn als je erachter kon komen wat er nou aan ten grondslag ligt. Is ze wel moe als ze naar bed gaat? Anders zou je misschien toch kunnen overwegen om haar iets later naar bed te doen (hoewel dat weer moeilijk tegenover Bo te verantwoorden is).
pi_26357063
Ze is wel moe. Smiddags slaapt ze ook nog 2 uur, en heeft ze ook nog nodig. We denken dat het een beetje dr zinnetje doordrijven is. Maar moe is ze wel.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:25:44 #48
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26357162
Jasper kan alles van die lijst behalve zonder zijwieltjes fietsen.
Tom komt ook al een heel eind, weet zelfs al hoe hij met mes en vork overweg moet.
Alleen zelf zijn schoenen aandoen levert nog wat strijd op en hij kan nog niet bij de pedalen anders had hij wel kunnen fietsen. WCbezoek is nog niet aan de orde maar hij kan wel zelf zijn handen wassen

Alicia naar de psz, in mijn gedachten is ze nog geen 2
Piet, viezerik
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26357268
Coolbabe dan moet je Tom eens schoenen van Jasper geven Hier kan Janneke dr schoenen ook niet aantrekken. Maar die van Bo wel. Daar loopt ze dan ook hele dagen de huiskamer mee rond!
Met vork en mes is wel vlot hoor!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:40:11 #50
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26357507
kleren aan- en uitdoen
kleren uit doen ja ....kleren aan doen veel moeite

zelf jas ophangen
netjes op de stoel dat wel kapstok hangt in de kelder vind ik een beetje gevaarlijk

schoenen uit doen gaat goed ook met veter zonder dubbele knoop aan doen is hij nu aan het leren

tas openmaken/dichtdoen
Ja

beker opendoen/dichtdoen
Mag hij nog niet .

lepel ja vork ook mes mag nog niet en bijna zonder knoeien erwtjes is nog moeilijk

tafel dekken
ja helpt heel erg graag

tafel afruimen
als je het vraagt smorgens ruimt hij wel uitzich zelf zijn brdje en beker op

zelf eten openmaken
??

fruit schillen
nee doe ik altijd voor hem

papier van eten afhalen
gaat steeds beter

alleen nog de grote bootschap met hulp de rest ook