abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27182276
Sven

Daan

Bedoel je letterlijk dat je voor elk opgegeten hapje klapt, Bright?
  Jubileum moderator vrijdag 20 mei 2005 @ 13:40:47 #252
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27183389
Fijn dat het beter gaat met Sven

Daan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27183495
Gelukkig dat het beter gaat Easy. Dat ademen door zo'n ding zal ook best eng zijn voor hem.

Daan schitterend
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27183804
Hoe is het met jouw meiden jessie?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_27184012
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef poemojn het volgende:
Sven

Daan

Bedoel je letterlijk dat je voor elk opgegeten hapje klapt, Bright?
Niet letterlijk, maar als mevrouw weigert te eten, dan wel. Als ze dus toch (uiteindelijk) een hapje op heeft, dan wordt er geklapt.
(We moeten er dan wel voor oppassen dat ze het niet weer uit haar mond spuugt, want dan hebben we nog voor niets geklapt ook)

Sven, goed zo!!
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 13:58:44 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_27184089
mijn god wat een happening rondom dat eten

en wat doen jullie als ze geen hap neemt? Negatieve aandacht is ook aandacht he
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27184115
Ja gelukkig beter Easy. Janneke is weer zo goed als de oude. Bo is nog wel veel moe, maar kan net zo goed weer een groeispurt ofzo zijn... hoop ik maar.
Maar even lekker rust in de tent dus (op de nachten na )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27184425
Morgen houden wij een BBQ met veel volwassenen en een paar peuters erbij. De oudste is bijna 4 en de jongste bijna 3. Ook een paar babies maar die hoef je niet zo bezig te houden
Ik heb al een paar kleurplaten uitgeprint zodat ze kunnen tekenen, maar aangezien je een kind hier niet de hele avond mee zoet houdt, wil ik graag wat tips van de moeders. Hoe hou ik de kinderen "bezig"??
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 14:09:36 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_27184515
eierkoeken versieren zulke dingen, of is er ruimte voor ze om te ravotten?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 14:10:33 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27184642
hmm niet zo veel plek om te ravotten, tuin staat vol met buffet en de volwassenen. (we krijgen 38 man en dan de kids er nog bij) Ik was wel van plan om de kinderen aan de eettafel te laten zitten. In hoeverre je zoiets kan regiseren.... Eierkoeken versieren wel leuk idee trouwens
pi_27184673
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:07 schreef Stiekemurd het volgende:
Morgen houden wij een BBQ met veel volwassenen en een paar peuters erbij. De oudste is bijna 4 en de jongste bijna 3. Ook een paar babies maar die hoef je niet zo bezig te houden
Ik heb al een paar kleurplaten uitgeprint zodat ze kunnen tekenen, maar aangezien je een kind hier niet de hele avond mee zoet houdt, wil ik graag wat tips van de moeders. Hoe hou ik de kinderen "bezig"??
het speelgoed van Benthe? Hier zijn kinderen op verjaardag altijd zoet met Sven zijn speelgoed (en die kinderen zijn dan van 3 tot 11 jaar ) oké, Sven heeft dan wel veeeel speelgoed, en het is vaak nog van die kinderen zelf geweest ook vroeger
pi_27186236
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:58 schreef moussy het volgende:
mijn god wat een happening rondom dat eten

en wat doen jullie als ze geen hap neemt? Negatieve aandacht is ook aandacht he
Dan krijgt ze dus helemaal geen aandacht
Ze snapt dat ze haar bord moet laten staan (maar doet dat nog niet altijd) en dat ze verder moet wachten, maar dat is voor zo'n kleintje best nog moeilijk.
En een happening? Ach, valt wel mee, maar als je het zo leest, lijkt het heel wat. We proberen in ieder geval alleen met positieve aandacht wat te bereiken.
Wil ze een hapje van mama, dan doen we dat maar. Wil ze iets van papa, ok. Wil ze niks? ook best. Ze krijgt dan toch niks anders extra, anders mag ze straks helemaal zelf bepalen wat ze wel en niet wilt eten.
We begrijpen ook heus wel dat ze niet alles even lekker vindt. Dat vinden wij natuurlijk ook niet. En daar wordt ook wel (wat) rekening mee gehouden.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 14:59:00 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_27186369
pft nou, ik denkd at Cas en René enorm blij zijn dat ze hier wonen

Als ze niet willen eten, dan kunnen ze een enorme bak met fruit krijgen hebben ze daarna nog honger een broodje. Ik moet er niet aan denken dat ze met honger naar bed gaan.
pi_27188847
leuk al die verhalen over hoe jullie 't aanpakken. en extra fruit na geven is inderdaad een goeie. vandaag heeft piet trouwens de schade van gisteren al aardig ingehaald; hij heeft z'n fruit tot op het laatste stukje opgegeten en een extra boterham tussen de middag (normaal gaat er maar 1 in).

fijn dat 't al wat beter gaat met sven.

stiekemerd, misschien nog een peuter-video/dvd aanschaffen voor als ze uitgeravot/-speeld zijn maar nog niet naar bed hoeven?
pi_27189628
Oe ja Bix das ook een goed idee. We hebben onwijs veel dvd's hiero
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:43:48 #267
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27197347
Leuk tafelkleed wat ze in kunnen kleuren
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:48:12 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27199471
Ik zou me er niet te druk over maken, Stiekemurd. Een stel kinderen bij elkaar vermaakt zich sowieso wel. Mijn ervaring is dat je er geen omkijken naar hebt.

Jessie, hoe gaat het met de zindelijkheid van Bo 's nachts? Dat wilde ik je al heel lang vragen, maar ik vergeet het steeds.

edit Ik lees net dat je er iets over schrijft in het speeltuinbankje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_27199969
Livelink de laatste tijd plast ze weer regelmatig in dr luier. We laten het maar zo. Het is nog geen moeten hoor. Ze wilde het zelf eerst graag. Toen ze steeds droog was wilde ze niet zonder luier slapen dat vond ze eng. En soms is ze weer een paar nachten droog. Wisselend dus.

O o o het tijdperk vriendinnen die in en uit lopen vind ik wel heel erg leuk hoor. Vandaag ook weer. De meeste zijn hier ouder als Bo en zitten al op school. Dus Bo wacht met smart tussen de middag of smiddags als ze uit school komen op haar kinderen (zo noemt ze haar vriendinnen ) Tussen de 4 en 7 jaar zijn ze. Dan komen ze aangerend fietsen worden in de tuin gesmeten (ook zo grappig Bo probeerde dat met haar schattige nieuwe roze fietsje ook even na te doen Maar met zijwieltjes ging dat toch niet zo makkelijk. Dat had je moeten zien Dan komt Bo weer vragen of "haar kinderen"een snoepje mogen want dat hadden ze gevraagd. (dan zie je ze fluisteren Bo ga jij eens een snoepje aan je moeder vragen) Ze wil rondjes om t huis fietsen, net als "haar kinderen." Maar als ze het dan eindelijk mag (vinden we nog wel eng) dan vind ze het ineens toch zelf ook nog wel eng en zegt ze dat ze de weg niet meer weet Ja zeggen dat je het eng vind doe je natuurlijk niet. Elke dag nodigd ze al "haar kinderen" uit om mee te eten. En ga zo maar door. Janneke is de mascotte van iedereen en die doet gezellig mee. En vind het (nog) niet erg dat ze in de tuin moet blijven.
Pas was ik met de meiden aan t wandelen en ziet Bo vanuit de verte haar vriendinnen aankomen. Oh mama gilt/roept ze dramatisch, kijk dan, daar lopen mijn kinderen. Voorbijgangers schoten hard in de lach. Ik ook
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:13:50 #270
37150 livelink
pi_27200300
Ja, leuk is dat. Wel heel grappig met dat 'mijn kinderen'.
Bij ons is het even iets minder met de aanloop. Katja is langere tijd niet zo lekker geweest en wilde in die periode niet met de andere kinderen spelen. En het gevolg is dat ze nu niet meer elke dag aankloppen. Zal wel weer terugkomen als het mooi weer wordt.

Katja is nu overdag zindelijk, maar ik heb 's nachts nog niet geprobeerd.

Jubileum moderator vrijdag 20 mei 2005 @ 22:34:13 #271
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27200915
Hahahahaa Jessie wat een heerlijk verhaal "mijn kinderen"
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:12:02 #272
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27201986
Bo met haar kinderen geweldig! Wat dat betreft mis ik het wel dat wij niet in een woonwijk wonen maar precies tussen bokkiewokkie en appelkutteveen in. Er is hier 3 keer niks, behalve een plein achter het huis waar verder bijna niemand speelt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_27202043
Vanavond heeft Elise lekker van de zuurkoolschotel gegeten hoor! Er zaten ook perziken, krenten en gehakt in, daarna weer lekker wat yoghurt en vanochtend ging de pap ook helemaal niet slecht, dus ze eet uiteindelijk toch wel (still hoping )

Leuk verhaal, Jessie!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:16:11 #274
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27202108
Laat het maar los Bright, dat eten, Er staan je nog veel beroerdere zaken te wachten .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:36:09 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27223789
Ik ben ook toegetreden tot de club van onvoorzichtige moeders

Een half uur geleden heeft Saskia ook mee mogen maken hoe het is om van 1,20m naar beneden te vallen Ze stond op de commode het plankje boven haar leeg te graaien, ondertussen pak ik haar slaapshirt en heb eventjes 2 handen nodig omdat de knoopjes nog dicht waren.. *boem* Ze viel gelukkig eerst met d'r billen op de grond...maar mèn wat stond ik te janken (en nog zitten de tranen erg hoog) Toen Saskia alles al weer vergeten was en weer vrolijk babbelend rondliep, stond mama nog te snikken...
Getver, wat voelt dat k*t
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:45:18 #276
37150 livelink
pi_27224101
E.T., het overkomt ons dus echt allemaal en godzijdank loopt het gelukkig meestal goed af, maar je voelt je inderdaad ontzettend k*t. Ik voel echt met je mee nu.
  Jubileum moderator zaterdag 21 mei 2005 @ 19:46:07 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27224121
Pfff ET ik weet helemaal hoe je je nu voelt. Behoorlijk klote is het inderdaad. Gelukkig is het voor Saskia goed afgelopen en dat moet je dan maar als positieve noot zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:00:11 #278
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27224527
ET het voelt idd hartstikke kut, ik kan het me nog herinneren dat Chiara van het bed viel, je kan jezelf wel voor je kop slaan dat het je overkomt, maar toch eens moet de eerste keer zijn dat het gebeurt, want het overkomt echt iedere ouder wel eens helaas. En het zal ook niet de laatste keer zijn... Inmiddels ook wel ondervonden dat kinderen erg goed tegen een stootje kunnen, toen mijn bed op klossen stond is Chiara er de eerste dag 3 keer afgevallen, om maar een recent voorbeeld te noemen.
Dikke kus voor jou!

Jessie, hilarisch, Bo met dr kinderen
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 20:03:52 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_27224629
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:16 schreef Leah het volgende:
Laat het maar los Bright, dat eten, Er staan je nog veel beroerdere zaken te wachten .

Je hebt wel gelijk
pi_27230160
Ben ik blij gezegend te zijn met een kliko!

Alles wat ik madam voor haar neus neerzet eet ze op! Kheb nog niks kunnen ontdekken wat ze niet lust en als haar bord leeg is gaat ze met het grootste gemak verder met die van ons! Toetje na, glas melk er bij en soms nog een extraatje zoals vanavond, een schaaltje aardbeien!

Kind zag er niet uit na afloop, leek wel een slagveld, maar o wat heeft ze zitten genieten van haar "haabei"

Ach hemel ET, vreselijk is zoiets.. vallen+commode heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar kheb Suus wel al eens met haar vingers tussen de (kast) deur geduwd..

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 23 mei 2005 @ 17:50:30 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_27281697
Liam deed net zijn eerste 3 stappen los
stormy waters...
sailin'
pi_27284239
Liam
Nu is hij klaar om de wijde wereld in te wandelen Belana
pi_27284872
Liam wat goehoed!!!!!

Sven doe is foto's van jou knalfuif!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 23 mei 2005 @ 19:38:42 #284
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27285033
Liam wat goed
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 mei 2005 @ 19:41:09 #285
3011 E.T.
pi_27285131
Jahaaaa.. Liam!!!!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:54:12 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_27285662
wat ben je dan weer trots he...

ET, ik lees nu van de val van saskia.... wat kan ik me voorstellen hoe je je voelde zeg! Je word weer ff erop gewezen hoe goed je moet oppassen he! Dat klinkt heel belerend bedenk ik me ineens, maar zo is het niet bedoeld, dat weet je wel he?

Jessie, wat een leuk verhaal
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel maandag 23 mei 2005 @ 19:57:46 #287
2628 Karin
pi_27285790
Liam
Nu klaarzitten met het fototoestel Belana. We willen natuurlijk wel bewijs
pi_27286435
Geer is vandaag met Bo naar de fysio geweest. En het was de laatste keer vandaag. Bo gaat steeds met meer weerstand er naartoe (klikt ook niet zo met de fysio die ze heeft, degene die de eerste paar keer deed klikte veel beter) Ze durft veel dingen niet en doet het dan ook gewoon niet. Maar zo heeft het dus ook geen nut. We moeten nu thuis blijven oefenen met haar. Mochten we toch nog/weer hulp nodig hebben kunnen we een afspraak maken en dan ook een andere waarbij t beter klikt. Geer kreeg een verslag mee met wat ze dan allemaal heeft. Echt helemaal begrijpen doe ik t niet. Het komt er op neer dat ze een erg lage tonus (ik denk spierspanning) heeft, lichte platvoeten, knieen overstrekken enz enz. Toch wel even moeilijk hoor wat we er nou mee moeten. Die beentjes zitten echt van top tot teen onder de blauwe plekken.
Nu als ze valt laten we haar de situatie vertellen. Van de aanloop naar de val tot erna. Hoe kwam het hoe viel je, wat zijn de conseqenties enz. En dan laat ik haar het stukje nog een keer overlopen zoals t wel moet. Dat had ik zelf verzonnen en vonden ze wel goed. Dit omdat ze zich veel meer bewust moet worden van dr eigen lijf. Vooral die benen die bungelen maar alle kanten op zonder dat ze zelf weet dat ze van haar zijn als t ware.
En het eten is ook nog een ramp. Dat ga ik op het CB ook nog eens aankaarten. Het liefst wil ze gevoerd worden omdat er anders altijd meer naast als in dr mond gaat. (als ze het met een vorkje moet doen dan he, met dr handjes propt ze het er wel in ) Maar ik laat haar het toch zelf doen. En dan af en toe een hapje voeren.
Niet leuk hoor als je ziet dat de dingen niet zo lukken en je kind baalt daar zelf van.
Hetzelfde als t praten bij Janneke. Iedereen zegt wel dat komt wel.(en dat geloof ik ook wel) Maar als ze de hele dag alleen maar donald duck geluiden maakt en telkens driftig is en word omdat ze niet begrepen word is dat als moeder niet leuk. Je ziet en vooral voelt dat je kindje het zelf zo graag anders wilt.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27286989
Wat jammer dat het niet klikt met de fysio Jessie.

En het praten van Janneke, zo te lezen is het ook wel frustrerend voor haar dat het nog niet lukt. Natuulijk komt het wel (maar ik weet dat ik dat met het lopen van Sven had, tuurlijk wist ik dat het kwam, maar wanneer??? en ook dat is goed gekomen )

Je zou ze zo graag willen helpen he, Bo met haar coördinatie en Janneke met het praten, maar ze moeten het zelf doen.
  Jubileum moderator maandag 23 mei 2005 @ 20:40:11 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27287267
Ik kan me je frustraties goed voorstellen Jessie, moeilijk is dat he? Je weet dat het wel goed komt maar wanneer? Ik vind jouw oplossing met die valpartijen inderdaad een hele goede, zo wordt Bo zich goed bewust van wat er is misgegaan.
Over het praten kan ik je ook geen tips geven, moeilijk hoor. Misschien weten ze op het CB inderdaad iets wat kan helpen.

Iris heeft een nieuwe liefde, na Boris (onze overleden kater) is het nu Sammie. Ze loopt de hele dag achter hem aan, roept hem als ze hem niet kan vinden "sjammie, ben je nou?" en als hij eventjes slaapt legt ze haar vinger naast haar neus en roept "sssssssss sjammie sjaapt"
Ze is helemaal gek op hem, hij krijgt hapjes van haar eten en vanmiddag probeerde ze met hem te spelen. Sammie is helaas ongelooflijk oud en ziek, en heeft daar weinig zin in maar daar laat Iris zich niet door uit het veld slaan. Ze gooide een speen weg, vlak voor de voetjes van Sammie en zei "sjammmieeee peen pakkuh!" en klapte dringend in haar handjes om hem zover te krijgen dat hij wel zijn aandacht er bij hield.
Arme Sammie, die dacht een rustige ouwe dag te hebben.....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27287738
Tonus = spanning, dus dan zou dat idd de spierspanning kunnen zijn Jessie!
Ik kan me voorstellen dat je je af en toe radeloos/moedeloos/machteloos voelt Je wilt zo graag helpen... maar vaak kan je dat niet...

Iris Sammie

Liam!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 23 mei 2005 @ 21:10:00 #292
3011 E.T.
pi_27288339
Moeilijk hoor Jessie om te zien dat je meiden het moeilijk hebben. je zou ze zo graag willen helpen maar dat lukt niet

Arme Sammie!! Iris moet d'r zorgzame kant maar flink ontwikkelen de komende tijd.. dan heeft Sammie tenminste een prive verpleegster voor z'n oudedag
pi_27305924
En ik val zeker flink in herhaling als ik vertel dat Bo WEER ziek is

Maar ook iets leuk, Janneke zong vandaag mee Ik heb de woezel en Pip CD (hoort bij t boekje) En daar heb je een lalala liedje in. En dat zingt dus alleen lalala. Ok geen hoogstandje , maar Janneke zong wel lalala mee. Zo lief klonk dat
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27305940
En Iris met Sammie Wel heerlijk om te zien lijkt me.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:41:50 #295
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_27306867
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:36 schreef E.T. het volgende:
Ik ben ook toegetreden tot de club van onvoorzichtige moeders

(...)

Getver, wat voelt dat k*t
Zal ik maar niet zeggen wat ik laatst presteerde he?
Oké, goed dan: stel je voor: een kinderwagen die in de hal onder de trap gestald wordt. En een onnadenkende onvoorzichtige moeder, die haar kind uit de kinderwagen vist, maar wel zodanig dat hij (negen weken) zijn hoofdje aan de trap stoot .
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  FOK!fossiel dinsdag 24 mei 2005 @ 20:57:08 #296
2628 Karin
pi_27320736
He Bo alweer ziek Het zit jullie echt niet mee Jessie.

Hoe gaat het met Cas zijn duimpje?
pi_27322677
arme Bo, beterschap maar weer!

en Icaä beetje offtopic hier maar ik weet helemaal niet of ik jou al wel gefeliciteerd had met je nieuwe zoontje, bij deze van harte! gaat alles goed? is hij bekomen van de botsing met de trap? hier van de week iets dergelijks, maar dan met Piet: G wil hem met een mooie zwaai van de commode tillen en knalt hem met z'n hoofd tegen 't plankje dat erboven hangt... heel sneu (ze waren allebei helemaal uit hun doen) maar de schade viel mee gelukkig.

pfoeh geen tijd om op alle verhalen te reageren maar ik lees ze wel hoor!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:29:22 #298
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27322983
Ai, die ongelukjes... brrrr...

Vandaag is Chiara met dr papa naar het CB geweest, alles was oke, ze moet alleen minder roosvicee drinken en meer water, en meer melk (2 kopjes per dag, ipv een halve)
Ze woog 11,8 kilo en was 87,5 cm lang.
Verder geen bijzonderheden, Chiara gaat lekker, ontwikkelt zich goed. Ze heeft op het veel meer willen spenen na, nauwelijks last van terugval in de ontwikkeling sinds de geboorte van haar broertje. Oke, ze zit veel in de box, in de wipstoel te waken over Yoram, ze trekt zijn kleertjes aan (kraamkadootjes) maar verder gaat het goed.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27324180
ET join the club, maar het voelt idd mega rot.

Liam goed zo jongen

Jadey heeft ook haar eigen Sammy Alleen deze Sammy is een hond.

Jessie is Bo weer ziek joh, wat heeft ze? Je zit op den duur in een cirkeltje hè, Jadey en ik zijn al 5 weken ziekjes. Beide verkouden, oorontstekingen, hoesten enz. Misschien dat het mooie weer wat normaal door kan zetten en de bacillen weggaan. Beterschap!

Waarom moet Chiara minder Roosvicee drinken Mel?
pi_27332094
Ja waarom minder roosvicee?
Eet ze te weinig?
Bo heeft alleen koorts. Gisterenavond net 40 graden en nu voel ik dat ze ook weer langzaam warmer voelt. Verder is ze niet verkouden of misselijk of wat dan ook.
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')