ja, dat was dinsdagavond ineens, we zijn ons rotgeschrokken! En nu is hij hardstikke ziek. Vanacht was het gierende geluid verdwenen, wordt hij vanmorgen wakker met dik 39 graden koorts. Hij is tot nu toe maar 1 uurtje beneden geweest, wil alleen maar in zijn bed liggen, niks voor hem.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.
Wantquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:38 schreef Bright het volgende:
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.
lol - klinkt als ervaringquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Rewimo het volgende:
Sven, beterschap!
Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel wordenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
Ach, hij veranderde van de ene op de andere dag van een alleseter in een nikseter. En hoewel het wel ietsje beter gaat, zitten we eigenlijk nog steeds in dezelfde fase. Ik kan me er echt niet meer druk over maken. Maar ik kijk wel uit naar de dag dat ie eens lekker met smaak zijn hele bord leeg eetquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:06 schreef bixister het volgende:
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!![]()
Ben ik met je eens. Bij een structurele niet-eter ben je allang blij als er wat naar binnen gaat. Van wiens bord maakt dan niks meer uit. Al moet ik toegeven dat Christan ook niet van ons bord wil etenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
Jij maakt het wel heel ingewikkeldquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.
Ja. Ik zou het proeven en leren kennen van dingen boven het opvoedkundige aspect stellen. En er verder niet teveel 'gedoe' van maken. Gewoon hapje en klaar, of wisselen van bord. Niet al teveel de aandacht erop vestigen. Wil je een hapje van papa? Ja? Mooi. Alsjeblieft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |