abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 12:44:17 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_27146729
Ik herken je vrouw zolang er maar eten in komt en dan maakt het me niet uit van welk bord of hoe

Als Cas in zo'n ui is schuif ik zijn eten bij mij op het bord en eet hij gewoon zijn prakkie op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27146821
bright ik vind het fijner als ze eet dan als ze niet eet en het boeit mij niet zo vanaf welk bord dat dan is. Alicia helpt vanaf jongsafaan al mee met het eten, ziet wat er in de pan gaat, maar belangrijker ziet het ook opscheppen. Dus wat op haar bord ligt ziet ze uit dezelfde pan komen als dat van mama of papa etc etc.

Alicia eet een beetje overal van, de ene keer haar eigen bordje leeg en daarna de rest, de andere keer vind ze het leuker om van een grote mensen bord te eten en ruilen we gewoon. In alle gavllen die we hier meemaken heb ze in elk geval lekker gesmult en hoe dat later gaat, geen idee maar ken geen enkel pubermeisje wat nog alleen maar van mama of papa's bord wil eten.... (zelfs op de basisschool is dat al gezichtsverlies naar de klasgenootjes toe)
pi_27148231
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.

bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.

hoe is 't met cas z'n duim?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 13:27:10 #204
7074 moussy
kuttekop
pi_27148306
Cas wil veel hangen en slapen, heeft er toch nog best last van, maar gilt iig niet meer zo. Nou ja, af en toe nog wel als hij iets doet en het hem pijn doet. Maar voor de rest gaat het wel aardig...

René heeft een schuldcomplex van hier tot tokio. wat niet nodig is want het is per ongeluk gegaan, maar ja krijg dat er maar eens in..
pi_27148320
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.
ja, dat was dinsdagavond ineens, we zijn ons rotgeschrokken! En nu is hij hardstikke ziek. Vanacht was het gierende geluid verdwenen, wordt hij vanmorgen wakker met dik 39 graden koorts. Hij is tot nu toe maar 1 uurtje beneden geweest, wil alleen maar in zijn bed liggen, niks voor hem.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_27148742
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.

Knorretje, ik herken ook wel dat Elise gewoon wilt zien dat het hetzelfde is. Maar we kunnen misschien inderdaad eens een bordendans gaan doen. Da's wel een goed idee.

Sven, beterschap, joh!!
pi_27151773
volgens mij blijft ze het langst in de fase van niet willen eten als je er erg moeilijk over doet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:05:47 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27152008
Sven, beterschap!

Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27152035
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:06:42 #210
43556 miss_dynastie
pi_27152042
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:38 schreef Bright het volgende:
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.
Want Misschien is het juist 'interessanter' voor haar als papa er op tegen is
Geef dat kind een hap, en klaar
pi_27152185
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Rewimo het volgende:
Sven, beterschap!

Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
lol - klinkt als ervaring
pi_27152192
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:12:18 #213
43556 miss_dynastie
pi_27152261
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden ), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:51 #214
13151 crew  Rewimo
pi_27152572
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:06 schreef bixister het volgende:
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!
Ach, hij veranderde van de ene op de andere dag van een alleseter in een nikseter. En hoewel het wel ietsje beter gaat, zitten we eigenlijk nog steeds in dezelfde fase. Ik kan me er echt niet meer druk over maken. Maar ik kijk wel uit naar de dag dat ie eens lekker met smaak zijn hele bord leeg eet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27152595
hmm, ja, waarschijnlijk wel. Daarom wil ik ook in ieder geval dat ze even proeft, want nu vindt mevrouw alleen droge rijst lekker.
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.

Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:23:57 #216
13151 crew  Rewimo
pi_27152664
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden ), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
Ben ik met je eens. Bij een structurele niet-eter ben je allang blij als er wat naar binnen gaat. Van wiens bord maakt dan niks meer uit. Al moet ik toegeven dat Christan ook niet van ons bord wil eten

Tegenwoordig gaat het redelijk omdat we afspraken met hem kunnen maken. Hij moet hoe dan ook vijf hapjes eten. En dat lukt best aardig. Wel is het menu redelijk beperkt Gelukkig lust ik zelf ook graag spinazie
pi_27152816
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.
Jij maakt het wel heel ingewikkeld
Bij Sven wisselt het eten op het moment heel erg, maar ik ben niet van plan om daar al te grote problemen van te maken. Eet hij veel, is het lekker, eet hij minder vind ik het vervelend, maar ga er niet moeilijk over doen. En van wiens bord hij het wil, dat zal mij worst wezen. (al wil hij de worst wel graag van ieders bord hebben )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:02 #218
43556 miss_dynastie
pi_27152843
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
Ja. Ik zou het proeven en leren kennen van dingen boven het opvoedkundige aspect stellen. En er verder niet teveel 'gedoe' van maken. Gewoon hapje en klaar, of wisselen van bord. Niet al teveel de aandacht erop vestigen. Wil je een hapje van papa? Ja? Mooi. Alsjeblieft.
  FOK!fossiel donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:17 #219
2628 Karin
pi_27152850
Hahahahaha ja dat menu wordt hier ook steeds meer beperkt merk ik. Bram houdt eigenlijk alleen van aardappelen/groente/vlees. Pizza gaat soms ook wel (maak ik zelf met veel groente) en patat is natuurlijk wel favoriet. Maar lekker gekruid eten met rijst of pasta vind hij dus niet lekker Niet dat ik daar altijd aan toegeef natuurlijk, hij moet het wel af en toe eten maarja dan eet hij dus niets. Het slechte eten gaat hier echt in fases, hij zit weer in een fase waar hij best wel wat hapjes eet als hij het tenminste lust. Wat hier ook wel helpt is een heel groot bord en dan 4 hapjes vlees, een schepje groente en een hele aardappel (kan hij hem zelf "snijden"), alles in een eigen hoekje. Dan lijkt het minder ofzo. Als ik een klein bordje vol schep gaat het helemaal niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:35:55 #220
13151 crew  Rewimo
pi_27153116
Pizza en friet gaan er hier (uiteraard) goed in, en dat eten we dus niet al te veel. Aardappelen en groente met mate, vlees en vooral vis vindt hij erg lekker. Ik compenseer het gebrek aan groente gewoon met fruit. An apple a day keeps the doctor away Fruit eet hij gelukkig goed. Destijds op het CB vonden ze dat een prima oplossing.

Dus slecht/geen groente eten: fruit toe.
  FOK!fossiel donderdag 19 mei 2005 @ 15:37:54 #221
2628 Karin
pi_27153195
Ja werd er hier maar fruit gegeten Af en toe een banaan, dat is het enige wat erin gaat. Erg jammer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:42:24 #222
13151 crew  Rewimo
pi_27153383
O, dat is minder ja... Je hebt tegenwoordig van die flesjes sap waar een halve dagportie groenten en fruit in zit (Via ), in de vorm van een sapje. Misschien is dat wat?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:24:14 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_27154950
Ik heb al een hele trucendoos vol voor een grote niet-eter hoor.

Drink-ontbijt, zure snoepjes (vitamine C) toverbonen, werkt maar 1 keer prinsessenkool, rode kool, werkt prima, tis niet groen. Pannekoeken met groente en andere rotzooi. Loempia's uit de oven, broodje gezond, goed gevulde soep en roosvicee.

en de grote truc, een half uurtje computeren als je bord leeg is maar goed dat is alleen voor de kleuter.
pi_27156801
hier wordt er dus weinig gegeten als er hollandse kost op het programma staat. Gekruid eten, pasta's hete kip (waar papa het nog moeilijk mee heb om te vedragen) shoarma pizza etc etc gaat er borden vol in, maar patat, aardappelen, stampot, appelmoes brood fruit etc wordt naar 1 of 2 hapjes aan de kant geschoven (tenzij het een ovenschotel is) Ter illustratie mevrouw koos de ovenschotel ipv de pannenkoeken en patat op haar verjaardag
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 17:21:17 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_27156938
René koos voor shoarmasoep Cas kan je wakker maken voor sperciebonen en zuurkool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')