abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 12:44:17 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_27146729
Ik herken je vrouw zolang er maar eten in komt en dan maakt het me niet uit van welk bord of hoe

Als Cas in zo'n ui is schuif ik zijn eten bij mij op het bord en eet hij gewoon zijn prakkie op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27146821
bright ik vind het fijner als ze eet dan als ze niet eet en het boeit mij niet zo vanaf welk bord dat dan is. Alicia helpt vanaf jongsafaan al mee met het eten, ziet wat er in de pan gaat, maar belangrijker ziet het ook opscheppen. Dus wat op haar bord ligt ziet ze uit dezelfde pan komen als dat van mama of papa etc etc.

Alicia eet een beetje overal van, de ene keer haar eigen bordje leeg en daarna de rest, de andere keer vind ze het leuker om van een grote mensen bord te eten en ruilen we gewoon. In alle gavllen die we hier meemaken heb ze in elk geval lekker gesmult en hoe dat later gaat, geen idee maar ken geen enkel pubermeisje wat nog alleen maar van mama of papa's bord wil eten.... (zelfs op de basisschool is dat al gezichtsverlies naar de klasgenootjes toe)
pi_27148231
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.

bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.

hoe is 't met cas z'n duim?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 13:27:10 #204
7074 moussy
kuttekop
pi_27148306
Cas wil veel hangen en slapen, heeft er toch nog best last van, maar gilt iig niet meer zo. Nou ja, af en toe nog wel als hij iets doet en het hem pijn doet. Maar voor de rest gaat het wel aardig...

René heeft een schuldcomplex van hier tot tokio. wat niet nodig is want het is per ongeluk gegaan, maar ja krijg dat er maar eens in..
pi_27148320
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
he easy-going ik las op svens site dat ie pseudokroep heeft? gets. beterschap jochie.
ja, dat was dinsdagavond ineens, we zijn ons rotgeschrokken! En nu is hij hardstikke ziek. Vanacht was het gierende geluid verdwenen, wordt hij vanmorgen wakker met dik 39 graden koorts. Hij is tot nu toe maar 1 uurtje beneden geweest, wil alleen maar in zijn bed liggen, niks voor hem.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_27148742
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef bixister het volgende:
bright ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor, die paar hapjes van mama's bord.
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.

Knorretje, ik herken ook wel dat Elise gewoon wilt zien dat het hetzelfde is. Maar we kunnen misschien inderdaad eens een bordendans gaan doen. Da's wel een goed idee.

Sven, beterschap, joh!!
pi_27151773
volgens mij blijft ze het langst in de fase van niet willen eten als je er erg moeilijk over doet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:05:47 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27152008
Sven, beterschap!

Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27152035
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:06:42 #210
43556 miss_dynastie
pi_27152042
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:38 schreef Bright het volgende:
Maar het vervelende is dus dat dat dan ook de enige hapjes zijn. Ok, je kunt zeggen dat dat beter is dan geen, maar op zo'n manier blijft ze denk ik wel langer in de fase van het niet willen eten.
Want Misschien is het juist 'interessanter' voor haar als papa er op tegen is
Geef dat kind een hap, en klaar
pi_27152185
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:05 schreef Rewimo het volgende:
Sven, beterschap!

Mwah, niet-eten-fase kan ook lang duren als je er niet moeilijk over doet
lol - klinkt als ervaring
pi_27152192
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:12:18 #213
43556 miss_dynastie
pi_27152261
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
nou ja je hoeft natuurlijk ook weer niet aan alle nukken toe te geven, soms is 'even streng zijn' inderdaad het beste. maar ik zou van het eten (wel of niet) gewoon zo weinig mogelijk een zaak maken.
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden ), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:51 #214
13151 crew  Rewimo
pi_27152572
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:06 schreef bixister het volgende:
kun je nagaan, als je er wel moeilijk over gedaan had rewimo...!
Ach, hij veranderde van de ene op de andere dag van een alleseter in een nikseter. En hoewel het wel ietsje beter gaat, zitten we eigenlijk nog steeds in dezelfde fase. Ik kan me er echt niet meer druk over maken. Maar ik kijk wel uit naar de dag dat ie eens lekker met smaak zijn hele bord leeg eet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27152595
hmm, ja, waarschijnlijk wel. Daarom wil ik ook in ieder geval dat ze even proeft, want nu vindt mevrouw alleen droge rijst lekker.
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.

Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:23:57 #216
13151 crew  Rewimo
pi_27152664
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Tuurlijk hoef je niet overal aan toe te geven (zou een gezellige boel worden ), maar ik zou bij een kindje van Elise's leeftijd het proeven en proberen en leren kennen van eten belangrijker vinden dan het 'eten van eigen bord'.
Ben ik met je eens. Bij een structurele niet-eter ben je allang blij als er wat naar binnen gaat. Van wiens bord maakt dan niks meer uit. Al moet ik toegeven dat Christan ook niet van ons bord wil eten

Tegenwoordig gaat het redelijk omdat we afspraken met hem kunnen maken. Hij moet hoe dan ook vijf hapjes eten. En dat lukt best aardig. Wel is het menu redelijk beperkt Gelukkig lust ik zelf ook graag spinazie
pi_27152816
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Tja, zit weinig smaak aan, dus haar smaakcentrum in de hersenen wordt zo niet geactiveerd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is (onwennig?) om te realiseren dat je zo'n centrum hebt en dat dat voor een kleintje betekent dat ze zich niet happy voelt. Dus: niet eten. Maar soms kan het eten van mama of papa dat net overbruggen.
Jij maakt het wel heel ingewikkeld
Bij Sven wisselt het eten op het moment heel erg, maar ik ben niet van plan om daar al te grote problemen van te maken. Eet hij veel, is het lekker, eet hij minder vind ik het vervelend, maar ga er niet moeilijk over doen. En van wiens bord hij het wil, dat zal mij worst wezen. (al wil hij de worst wel graag van ieders bord hebben )
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:02 #218
43556 miss_dynastie
pi_27152843
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:21 schreef Bright het volgende:
Dus jullie zeggen eigenlijk allemaal om haar dan maar een hapje toe te stoppen en haar verder niet verplichten om alleen van haar eigen bordje te eten? Eventueel om een bordenruil te doen?
Ik heb het hier wel wat moeilijk mee, maar jullie gaan toch wat meer richting mijn vrouws idee
Ja. Ik zou het proeven en leren kennen van dingen boven het opvoedkundige aspect stellen. En er verder niet teveel 'gedoe' van maken. Gewoon hapje en klaar, of wisselen van bord. Niet al teveel de aandacht erop vestigen. Wil je een hapje van papa? Ja? Mooi. Alsjeblieft.
  FOK!fossiel donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:17 #219
2628 Karin
pi_27152850
Hahahahaha ja dat menu wordt hier ook steeds meer beperkt merk ik. Bram houdt eigenlijk alleen van aardappelen/groente/vlees. Pizza gaat soms ook wel (maak ik zelf met veel groente) en patat is natuurlijk wel favoriet. Maar lekker gekruid eten met rijst of pasta vind hij dus niet lekker Niet dat ik daar altijd aan toegeef natuurlijk, hij moet het wel af en toe eten maarja dan eet hij dus niets. Het slechte eten gaat hier echt in fases, hij zit weer in een fase waar hij best wel wat hapjes eet als hij het tenminste lust. Wat hier ook wel helpt is een heel groot bord en dan 4 hapjes vlees, een schepje groente en een hele aardappel (kan hij hem zelf "snijden"), alles in een eigen hoekje. Dan lijkt het minder ofzo. Als ik een klein bordje vol schep gaat het helemaal niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:35:55 #220
13151 crew  Rewimo
pi_27153116
Pizza en friet gaan er hier (uiteraard) goed in, en dat eten we dus niet al te veel. Aardappelen en groente met mate, vlees en vooral vis vindt hij erg lekker. Ik compenseer het gebrek aan groente gewoon met fruit. An apple a day keeps the doctor away Fruit eet hij gelukkig goed. Destijds op het CB vonden ze dat een prima oplossing.

Dus slecht/geen groente eten: fruit toe.
  FOK!fossiel donderdag 19 mei 2005 @ 15:37:54 #221
2628 Karin
pi_27153195
Ja werd er hier maar fruit gegeten Af en toe een banaan, dat is het enige wat erin gaat. Erg jammer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 15:42:24 #222
13151 crew  Rewimo
pi_27153383
O, dat is minder ja... Je hebt tegenwoordig van die flesjes sap waar een halve dagportie groenten en fruit in zit (Via ), in de vorm van een sapje. Misschien is dat wat?
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 16:24:14 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_27154950
Ik heb al een hele trucendoos vol voor een grote niet-eter hoor.

Drink-ontbijt, zure snoepjes (vitamine C) toverbonen, werkt maar 1 keer prinsessenkool, rode kool, werkt prima, tis niet groen. Pannekoeken met groente en andere rotzooi. Loempia's uit de oven, broodje gezond, goed gevulde soep en roosvicee.

en de grote truc, een half uurtje computeren als je bord leeg is maar goed dat is alleen voor de kleuter.
pi_27156801
hier wordt er dus weinig gegeten als er hollandse kost op het programma staat. Gekruid eten, pasta's hete kip (waar papa het nog moeilijk mee heb om te vedragen) shoarma pizza etc etc gaat er borden vol in, maar patat, aardappelen, stampot, appelmoes brood fruit etc wordt naar 1 of 2 hapjes aan de kant geschoven (tenzij het een ovenschotel is) Ter illustratie mevrouw koos de ovenschotel ipv de pannenkoeken en patat op haar verjaardag
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 17:21:17 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_27156938
René koos voor shoarmasoep Cas kan je wakker maken voor sperciebonen en zuurkool
pi_27157051
ok vergeet bovenstaande verhaal, ben aardappelen aan het schillen en om beide kinders zoet te houden mogen ze helpen
alicia geeft de aardappels aan en jayden proberen we zo ver mogelijk uit de buurt van de aardappeln te houden, maar zonder resultaat meneer is aan een rauwe aardappel begonnen, waarop alicia ook de tanden er maar in zet om te proeven. Op de vraag of het lekker is wordt volmondig ja gezegt en verder gegeten

rare kinders die van mij
pi_27159372
Vanmiddag toch maar even naar de dokter geweest met Sven. Hij heeft weer bronchitis. Nu hebben we een antibioticakuur en Ventolin meegekregen om hem er weer bovenop te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door easy-going op 19-05-2005 20:55:10 ]
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:00:49 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27159497
Ik vond rauwe aardappel vroeger ook lekker! (iig lekkerder dan gekookt)

Hier wisselt het eten. En ik maak me er helemaal niet druk om. Eet ze, prima.. eet ze niet .. ok, dan niet. Ze moet alleen in d'r stoel blijven zitten tot we allemaal uitgegeten zijn. Gelukkig eet Saskia ook een hoop fruit overdag (vandaag 1 banaan, 3 mandarijnen) en brood en pap en diksap gaan er goed in.. Een klein kind neemt vanzelf wel de voedingsstoffen tot zich waar ze behoefte aan hebben is mij verteld.

Wij zijn trouwens weer eens terug bij de spuitluiers Heb vandaag 2x een hele outfit mogen verschonen omdat 't gewoon langs d'r benen liep. En d'r doos en billen zijn ook helemaal rood en pijnlijk (zelfs net het lauwwarme water van de douche leverde een krijspartij op). Een tijdje geleden had ze dit ook een dag of 2 (iets minder heftig dan nu) en toen was de dag erna d'r kies ineens goed door.. dus daar houden we 't nu ook maar op. 't Is wel sneu.. als ik al naar d'r billen wijs moet ze al huilen van pijn

Wat komt er eigenlijk na de eerste vier kiezen? de hoektanden of de kiezen erachter?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27159587
ET:

Bron

Beterschap Sven!

Bright, ik zou ook de etiquette even laten rusten tot ze zonder problemen eet.

* poemojn komt ook voortijdig even spieken.
  Jubileum moderator donderdag 19 mei 2005 @ 19:08:00 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27159670
Meestal komen eerst de hoektanden ET.

Eva is gelukkig nooit een moeilijke eter geweest, ze is dol op groente, iets minder dol op aardappelen en ze eet geen vlees. Ze vind alle soorten worst op brood gelukkig wel weer heel lekker en kan, als ze de kans krijgt, zo een ons kaas naar binnen werken.
Aan tafel zitten vind ze iets moeilijker, maar wij hebben de regel dat ze het maar max. 15 minuten hoeft vol te houden. Zijn wij dan nog niet klaar, of zitten we nog te kletsen dan mag ze van tafel.

Iris is dol op aardappelen, in alle soorten en maten, iets minder dol op groente en voornamelijk verzot op vlees en kip. Soms heeft ze een "ik eet niks" dag en soms vliegt haar bordje leeg. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt, bij Eva ook niet. Ze krijgen sowieso 2 keer fruit op een dag en na het avondeten ook nog dus vitamines krijgen ze genoeg.
Iris vind het stilzitten aan tafel iets moeilijker, die mag dan vaak de laatste 5 minuutjes nog even bij mama zitten, waar ze vervolgens nog diverse lekkere dingetjes van mijn bord pikt.
Ze zijn allebei dol op hollandse pot, eten graag kippensoep of tomatensoep maar vinden nasi (van de chinees) echt het allerlekkerst wat er bestaat. Graag met een koekje erbij (kroepoek) en heel veel atjar.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:20:13 #231
3011 E.T.
pi_27160068
ik dacht idd een bult op d'r onderkaak te zien bij de hoektand, het zou vroeg zijn, maar zou kunnen dus.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 19:33:37 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_27160571
ET, wat dacht je van 3 mandarijnen op een dag
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 19:39:51 #233
43556 miss_dynastie
pi_27160773
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:57 schreef easy-going het volgende:
Vanmiddag toch maar even naar de dokter geweest met Sven. Hij heeft weer bronchitus. Nu hebben we een antibioticakuur en Ventolin meegekregen om hem er weer bovenop te helpen.

Beterschap Sven
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:44:27 #234
3011 E.T.
pi_27160906
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:33 schreef moussy het volgende:
ET, wat dacht je van 3 mandarijnen op een dag
het gebeurt regelmatig dat ze er 2 eet op een dag en dan heeft ze nergens last van. En voordat ze d'r derde mandarijn op had, had ze al die zere rode billen en spuitluiers..
Maar tnx voor het meedenken, een paar dagen minder mandarijn zal idd even geen kwaad kunnen en d'r ontlasting wat minder schrijnend maken..
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:44:59 #235
3011 E.T.
pi_27160922
SVen, beterschap!
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 20:35:48 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_27162592
Hier wil het nog wel eens aan de afkomst van de mandarijnen liggen

Sven, beterschap jongen!

Ik vond nog een artikeltje over kinderen en eten.
pi_27163251
in een verwant stukje op dezelfde site vond ik nog deze tip voor Bright:
quote:
Straffen heeft geen zin, maar met een complimentje krijg je een kind vaak wel aan het eten. Prijs daarom je kind als het wel goed eet en vertel het voordat het de kans krijgt moeilijk te doen dat je het heel stoer vind dat hij of zij het zo goed probeert.
he bah sven, toch bronchitis dus... beterschap! hopelijk werkt de ventolin goed.
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:01:10 #238
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27163416
Meestal maak ik er geen punt van, maar als Freek ineens spaghetti weigert terwijl ie er normaal twee borden van eet, mag ie even op de trap gaan zitten nadenken waarom ie het ook alweer niet lust .

Hier wel altijd een bakje yoghurt/vla, zoveel melk drinkt ie niet, en hij moet toch wat zuivel binnenkrijgen, vind ik. Nou maakte ik er op de leeftijd van Elise helemaal geen strijd van, daardoor worden ze zich er alleen maar van bewust dat eten een prima machtsmiddel is, lijkt me.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_27164769
vanavond heeft Piet toevallig ook weer eens nauwelijks gegeten van z'n warm eten. irritant hoor, vooral omdat ie 't dan niet eens wil proeven. maar ja, dan niet. z'n toetje krijgt hij inderdaad dan wel gewoon, en dat heeft ie met smaak weggewerkt. ik zat wel wat in dubio of ik 'm niet nog een bak yoghurt zou geven, als compensatie, maar toch maar niet gedaan. doen jullie dat wel in zo'n geval? vlak voor hij naar bed ging zat ie nog wel te zeuren om een koekje, maar dat gaat dan natuurlijk niet door.
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:35:57 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27164950
Als ik echt het idee heb dat ze niet genoeg gegeten hebben geef ik nog fruit na het toetje. En als Katja heel goed eet krijgt ze als beloning een ijsje. Dat werkt trouwens wel goed. Als Katja door heeft dat ze echt geen ijsje krijgt gaat ze vaak nog wel even goed eten. Maar vanavond dus niet
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel donderdag 19 mei 2005 @ 21:38:14 #241
2628 Karin
pi_27165061
Hier is het een bord eten: eet je niet, helaas jammer maar wel aan tafel blijven (meestal komt er uiteindelijk wat te bouwen op tafel zodat ik tenminste rustig kan eten). Daarna een iets vollere bak met toetje en hij krijgt niets extra's daarna. De volgende dag wordt het meestal wel ingehaald met een extra broodje of koekje. Heel soms wil ik nog wel eens een broodje voor hem maken als wij iets eten wat hij echt niet lust.
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:47:57 #242
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27165534
Kyllian is nog steeds een goede eter soms wil hij helemaal geen fruit en daar heb ik nu de iedeaale oplossing voor gevonden nu hij niet goed kan bijten fruithapjes hij vraagt er zelfs om
vind het helemaal niet erg
groente eet hij wel heel goed ook al vind hij het niet lekker vraag ik altijd ofda hij nog 1 hapje neemt en dat doet hij dan ook met een rillend lijf en daar moet hij zelf om lachen

vandaag aten we lekker shoarma vind hij ook lekker maar eten ho maar hij vind knoflooksaus met een boterham veel lekkerder en dat vind ik dan ook helemaal niet erg dan zit hij echt heerlijk te smullen en daar geniet ik gewoon van ...

sven beterschap hoor....
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:44:10 #243
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27170821
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:25 schreef Knorretje het volgende:
ok vergeet bovenstaande verhaal, ben aardappelen aan het schillen en om beide kinders zoet te houden mogen ze helpen
alicia geeft de aardappels aan en jayden proberen we zo ver mogelijk uit de buurt van de aardappeln te houden, maar zonder resultaat meneer is aan een rauwe aardappel begonnen, waarop alicia ook de tanden er maar in zet om te proeven. Op de vraag of het lekker is wordt volmondig ja gezegt en verder gegeten

rare kinders die van mij
Herkenbaar! Nou, ja... ik schil (en kook) vrijwel nooit aardappels, maar als ik groenten snijd, wil Daan altijd even proeven en Judith tegenwoordig ook. Paprika koop ik altijd extra, omdat hij dat rauw erg lekker vindt. Ook prei en champignons eet hij het liefst zo op. Ik laat hem meestal maar, heeft hij vast z'n vitamines binnen voordat we gaan eten. Hoef ik me daar tenminste niet druk over te maken.

Judith eet momenteel vrij goed, ze eet vrijwel alles wat haar voorgezet wordt. Ik vind het wel grappig om te zien dat ze duidelijke voorkeuren heeft, maar die voorkeuren wisselen ook nog wel eens.

Daan zegt bij bijna alles wat we eten van tevoren dat hij het niet lekker vindt, hoewel dat de laatste tijd weer wat minder wordt. Als ze ouder worden kun je daar toch beter over communiceren:
Daan: "Ik lust geen kip-kerrie"
Ik: "En de kip?"
Daan: "Dat wel"
Ik: "De ananas?"
Daan: "Ja, die ook"
Ik: "En de stukjes appel dan?"
Daan: "Ja, die vind ik ook wel lekker"
Ik: "En de rozijntjes?"
Daan: "Ook"
Ik: "En de taugé, dan?"
Daan: "Die ook"
Ik: "Nou, dan eet je alleen de kip, de appel, de ananas, de rozijntjes en de taugé op"
Daan begint braaf te eten. Als hij z'n bord half leeg heeft vraagt hij: "Wat is dan eigenlijk de kip-kerrie?"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_27175980
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:42 schreef Rewimo het volgende:
O, dat is minder ja... Je hebt tegenwoordig van die flesjes sap waar een halve dagportie groenten en fruit in zit (Via ), in de vorm van een sapje. Misschien is dat wat?
Ja, dar wordt Elise altijd heel erg boos van! - Met name als het flesje al leeg is
(vies spul, zeg! Maar Elise vindt't lekker)
pi_27176074
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:04 schreef poemojn het volgende:
ET:
[afbeelding]
Bron

Beterschap Sven!

Bright, ik zou ook de etiquette even laten rusten tot ze zonder problemen eet.

* poemojn komt ook voortijdig even spieken.
Zo te zien loopt Elise prima op schema met haar tandjes en kiesjes
De etiquette laten we ook voor wat het is, maar het is zo vervelend als je kind niks of bijna niks wilt eten.
Het gebeurt regelmatig dat ze met moeite 2 hapjes op heeft. En dat is dan alles!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:02:00 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27176631
Daan , wat laat jij je beet nemen door je moeder zeg!

E.T., hier hebben we een draculaatje. Hij heeft net als vele kindjes 4 tandjes. 2 voor onder en de andere 2 boven, maar niet voor. Hoektandjes.

Easy, sterkte met Sven.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27177027
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:56 schreef bixister het volgende:
in een verwant stukje op dezelfde site vond ik nog deze tip voor Bright:
[..]

he bah sven, toch bronchitis dus... beterschap! hopelijk werkt de ventolin goed.
Ik weet niet of Elise vatbaar is voor 'stoere praat', maar als ze een hapje op heeft, dan klappen we wel altijd. Dan kijkt ze vaak wel erg trots. En als haar bordje of de pap of een (sinaas)appel of zo op/leeg is, dan krijgt ze bijna een staande ovatie (doet ze zelf mee, natuurlijk)
pi_27177135
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:32 schreef bixister het volgende:
vanavond heeft Piet toevallig ook weer eens nauwelijks gegeten van z'n warm eten. irritant hoor, vooral omdat ie 't dan niet eens wil proeven. maar ja, dan niet. z'n toetje krijgt hij inderdaad dan wel gewoon, en dat heeft ie met smaak weggewerkt. ik zat wel wat in dubio of ik 'm niet nog een bak yoghurt zou geven, als compensatie, maar toch maar niet gedaan. doen jullie dat wel in zo'n geval? vlak voor hij naar bed ging zat ie nog wel te zeuren om een koekje, maar dat gaat dan natuurlijk niet door.
Zeuren om koekje/krenten heeft geen zin, maar in hoeverre ze dat echt doorheeft? Elise vraagt er zelf niet om, wel een oppaskindje (maar die's al 2,5) en ze krijgt't inderdaad niet als ze niet goed (lees: voldoende) heeft gegeten.

Elise krijgt altijd yoghurt na het eten. Dat eet ze gelukkig wel altijd op, dus dat blijft ze krijgen, maar niet meer dan normaal. En een stuk fruit per dag krijgt ze ook altijd. Dat gaat er nog wel redelijk in (hoewel de laatste tijd zelfs een sinaasappel weleens een probleem kan zijn)
pi_27177209
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:44 schreef Grijs het volgende:

[..]

Herkenbaar! Nou, ja... ik schil (en kook) vrijwel nooit aardappels, maar als ik groenten snijd, wil Daan altijd even proeven en Judith tegenwoordig ook. Paprika koop ik altijd extra, omdat hij dat rauw erg lekker vindt. Ook prei en champignons eet hij het liefst zo op. Ik laat hem meestal maar, heeft hij vast z'n vitamines binnen voordat we gaan eten. Hoef ik me daar tenminste niet druk over te maken.

Judith eet momenteel vrij goed, ze eet vrijwel alles wat haar voorgezet wordt. Ik vind het wel grappig om te zien dat ze duidelijke voorkeuren heeft, maar die voorkeuren wisselen ook nog wel eens.

Daan zegt bij bijna alles wat we eten van tevoren dat hij het niet lekker vindt, hoewel dat de laatste tijd weer wat minder wordt. Als ze ouder worden kun je daar toch beter over communiceren:
Daan: "Ik lust geen kip-kerrie"
Ik: "En de kip?"
Daan: "Dat wel"
Ik: "De ananas?"
Daan: "Ja, die ook"
Ik: "En de stukjes appel dan?"
Daan: "Ja, die vind ik ook wel lekker"
Ik: "En de rozijntjes?"
Daan: "Ook"
Ik: "En de taugé, dan?"
Daan: "Die ook"
Ik: "Nou, dan eet je alleen de kip, de appel, de ananas, de rozijntjes en de taugé op"
Daan begint braaf te eten. Als hij z'n bord half leeg heeft vraagt hij: "Wat is dan eigenlijk de kip-kerrie?"
Hahaha - kostelijk! Prachtig!
pi_27181880
Daan

Sven lijkt hier weer op te knappen. De antibioticakuur slaat dus aan Alleen het geven van de Ventolin lukt niet goed, Sven slaat het apparaat steeds weg en wringt zich in allerlei bochten om maar niet te hoeven ademen door dat ding
Maar goed, de koorts is gezakt, drinken ging vanmorgen aardig, en hij at vanmorgen de helft van mijn broodje op dus ook de eetlust zit er weer aan te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')