abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:11:10 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27003554
janneke toch..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 15:17:35 #152
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27004663
Onze kleine vent word groot
vandaag heeft hij een groot bed gekregen
en is er heel blij mee en ook nog een bob de bouwer dekbed van zijn oma en opa omdat hij zo gevallen is.

Hij word echt groot en over 2 weken is hij alweer 3

Zijn lip ziet er niet uit heel dat velltje hangt los en is wat geellig en af en toe bloed het nog als hij ligt te slapen dan zit s'morgens heel zijn onderlip onder misschien dat hij stiekem toch duimt
want overdag doet hij dat niet ...
pi_27006224
mooi bed kyllian!

en arme janneke toch... (ik kan de foto's niet zien trouwens). beterschap!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:12:20 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_27007800
Liam heeft er weer een kies bij

Mooi bed Kyllian
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:27:23 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_27008146
Sterker nog, hij heeft er 2 bij! rechtsonder (bijna helemaal door) en linksboven een paar puntjes
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:12:40 #156
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27010447
Liam goed hoor heeft hij er veel last van?
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:16:42 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_27010533
nou, valt wel mee geloof ik dit keer, maar voor ie de eerste kreeg (vorige week ofzo) heeft ie wel last gehad denk ik, dus toen zijn die andere 2 ook al bezig geweest ws. Hij is weer wat kwijlerig, maar verder ok gelukkig. hoe is het met kyllian?
stormy waters...
sailin'
pi_27010597
Kiesjes voor Liam Heeft hij er last van Belana?

Bij Sven komen er nu ook weer door. In ieder geval 1tje, hij heeft een heel donkerblauwe plek bovenin zijn kaak en je ziet hem er al doorheen schijnen. En hij is nu heel erg aan de andere kant aan het kluiven, dus ik verwacht daar ook wel wat. (en ik denk dat die buikgriep van een paar weken geleden er ook wel iets mee van doen had, een week voordat zijn eerste tanden doorkwamen had hij ook al buikgriep)

Hoe is het nu met Kylian en Janneke?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 14 mei 2005 @ 22:14:14 #159
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27013430
Wat een leed hier allemaal, zieke kindjes, ongelukjes, allemaal het allerbeste hoor!
Hier alles oke met onze peuter, ze zit lekker in dr vel, verkoudheidje is weer over. Ze kletst enorm veel en het is soms verbazingwekkend wat voor zinnen ze maakt en de woorden die ze gebruikt. Vanochtend stond Remco onder de koude douche, hij vloekte. Chiara keek me aan en vroeg of papa boos was. Ik vertelde haar dat papa boos was op de douche, omdat die koud was. Later was Chiara ook boos in dr spel "Chiaartje boos dommedomme" Oeps... Remco en ik keken elkaar toch even geschrokken aan. Het is hier echt oppassen op wat je zegt...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 22:21:39 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_27013601
dat wordt idd oppassen melonovy!!

Liam is ook best lekker aan het kletsen, wij zijn vaak verbaasd met wat ie nazegt. Het uit zichzelf al die woorden gebruiken gaat langzamer natuurlijk, dat wel. Maar als we klaar zijn met eten en ik hem uit zijn stoel til zegt ie bv zelf al meteen: "bad"
En vanmorgen zei hij toen hij Bono op de vensterbank zag zitten: "zittepoes!"
En hij wil altijd graag "buitukokke" (buiten kijken) en toen we vanavond buiten aten zei hij "buitu-etuh"
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 22:23:21 #161
43556 miss_dynastie
pi_27013629
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 22:14 schreef melonovy het volgende:
Oeps... Remco en ik keken elkaar toch even geschrokken aan. Het is hier echt oppassen op wat je zegt...

En dat uit zo'n klein prutsje... inderdaad, oppassen geblazen

Kyllian, stoer bed joh
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:17:22 #162
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27014908
sven ook al

chiara het is inderdaad oppassen mel

met kyllian gaat het opzich wel goed eten doet pijn en er is een velletje van zijn lip losgekomen
nu kon ik goed zien hoe zijn lip eruit zit je ziet nog 2 gaatjes waar zijn tanden in hebben gezeten het is nog niet helemaal dicht en er zitten gele randjes omheen

en hij slaapt heerlijk in zijn grote bed
we gingen nog even kijken maar we waren hem kwijt
moesten 3 keer kijken waar hij lag hij ligt met zijn hoofd tegen de boekenkast en de muur helemaal boven in
waar ik helemaal van stond te kijken hij moet elke dag zijn muziekje aan en vandaag niet
wat gaat het ineens heel erg hard met hem
en het leukste vind ik dan wil hij heel erg veel vertellen in een keer dan dan struikeld hij zo heerlijk over zijn woorden
mijn kleine vent word groot
blijf in herhaling vallen geloof ik maar het is toch ook zo'n heerlijk ventje
pi_27015150
Kyllian gaaf bed!!!! En je word niet groot je bent al een hele kerel hoor
Sven en Liam aan de kiezen
Lekker Mel dat t met Chiara goed gaat. Het is toch heel wat he grote zus worden en vooral blijven

Met Janneke ging het vandaag gelukkig iets beter. Ze heeft op 1 hapje koek en een paar stukjes komkommer nog niks gegeten, maar het begin is er. De koorts was ook wat minder hoog. Sochtends had ze ineens weer een opleving. Ze speelde lekker in huis. En ook even buiten. (ze hoeven met koorts niet binnen te blijven, behalve als ze er zelf onbehaaglijk van worden, en Janneke wilde graag naar buiten ) Toch zaktte ze na 3 kwartier weer in. Ze heeft vanmiddag wel heerlijk 2 uur geslapen. Dat gaf mij vanmiddag ook even 2 uur de ruimte. Nou ja de ruimte. Toen wilde Bo natuurlijk even mama's aandacht (Geer moest werken) En nu ligt ze zowaar in dr eigen bedje te slapen. Ik hoop dat het morgen weer ietsie beter gaat.

(Bixis, de ftp doet het tot maandag niet zag ik op de tiscali site, vandaar dat me foto's nu kruisjes geven)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:29:21 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_27015208
lekker he babyfeet, dat heerlijke verliefde gevoel naar je kind

fijn dat janneke weer een beetje opknapt jessie!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2005 @ 10:12:04 #165
43556 miss_dynastie
pi_27020499
Fijn dat het weer wat beter gaat met Janneke!
  zondag 15 mei 2005 @ 21:45:51 #166
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27037182
hoe is het vandaag met janneke jessie?

kyllian heeft goed geslapen in zijn bed viel niet tegen niet eruit gevallen toen we hem vanmorgen uit bed haalde lag hij nog gewoon te slapen
dat had ik helemaal niet verwacht

en hij zei vandaag tegen mij dat hij niet meer wilde duimen omdat hij een grote jongen word

met zijn tandjes ja wat zullen we zeggen de ene zit vast maar die andere zit toch best wel heel erg los we doen nog heel voorzichtig maar ja we zien wel vandaag mocht ik zijn tandjes weer poesten maar de voortandjes heb ik maar niet gedaan want dat durf ik nog niet
pi_27039383
O dat kan ik me voorstellen babyfeet, dat lijkt me ook heel eng hoor. Ook met eten enzo. Ik denk dat ik alles vloeibaar zou geven

Janneke had vandaag in de 38 koorts, dus het gaat de goede kant op. Ze had wel dunne poep. maar heeft wel anderhalve botherham op. Ze heeft ook gespeeld vandaag. Dus de betere kant op. En niet meer overgegeven.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 15 mei 2005 @ 23:25:09 #168
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27040250
gelukkig gaat het met janneke al wat beter
  maandag 16 mei 2005 @ 00:19:26 #169
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27041962
Tom heeft ineens veel meer woordjes die hij zegt, hij gaat hard ineens. Als iets hem lukt roept hij "Yesjj" en als hij weg gaat zegt hij "baai baai"
Geef je hem iets bedankt hij door "oh dá" te zeggen en als hij iets van zijn vader wil roept hij "Joooo"
Ook hoppa! is ineens helemaal in en vooral in "neej" is hij erg geoefend. Zijn "ja" klinkt erg resoluut, en dan meent hij het ook echt. Antwoordt hij met ja als je vraagt of hij pindakaas op brood wil, geef dan vooral niets anders want hij wordt boos!
Slaan en schoppen is zijn grootste hobby. Schoppen tegen een voetbal gaat hem goed af, vanuit volle ren (bovenlichaam naar voren gooien en hard lopen anders val je naar voren) geeft hij de bal soms zo`n peun dat je blij bent dat jij dat niet bent. Ook zijn broer is helaas een geliefd schop-object, als hij languit op de vloer dweilt schroomt Tom er niet voor hem recht in zijn gezicht te schoppen als het hem zo uitkomt Slaan doet hij graag, op de tafel, op de bank, op zijn broer en ook op zijn vader. Als je denkt dat hij dat met zijn hand doet heb je het mis, hij doet een graai in zijn gereedschapskist en komt bij voorkeur met iets wat op een hamer of bijl lijkt achter je aan.
Ik zweer je, Chucky is er niets bij!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_27050726
Tom

(is dit een Tom-smilie? )

Met dat schoppen en slaan zal je niet altijd even blij zijn denk ik, Arme Jasper.

Dat kletsen gaat ineens hard dan he
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 16 mei 2005 @ 20:55:35 #171
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27063908
Tom das ook niet echt leuk zeg coolbabe

kyllian gaat ineens wel heel erg hard hij wil niet eens meer in zijn kinderstoel zitten met eten
hij wil ook op de grote stoel

zat eigenlijk wel te kijken hoever hij boven tafel uitkwam..

en duimen doet hij ook nog steeds niet vind het wel knap van hem

hoe is het met janneke vandaag weer wat opgeknapt?
pi_27064749
Morgen gaat alicia weer naar de psz en mag ze trakteren...

op het stokje komt nog een plakje kaas in de vorm van een bloemblaadje en het steeltje word een runderworstje We mogen erbij zijn tijdens het trakteren dus vast en zeker dat er nog meer foto's volgen

Het zijn washandjes met de naam van de juf of kind erop en erin zit een mandarijn... (met daarop dus morgen een stukkie kaas en worst)

maandag 16 mei 2005 @ 21:26:23 #173
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27064993
oh knorretje wat leuheuk zeg
pi_27065077
Knorretje wat schitterend!!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27065295
als de kids morgen half zo enthousiast zijn ben ik al tevreden
Moeilijk hoor iets verzinnen.

Mocht geen snoep zijn, niets met suiker of gelatine, geen varkensvlees, geen ships. Geen fruit met pitten of schil en rozijnen werd onder snoep gerekend. Gezien de kleintjes op de groep mochten het ook geen kleine onderdelen bevatten of scherpe voorwerpen waaronder potloden/stiften.

(ben dus ook erg benieuwd wat de juffen zeggen over de satepikkers
pi_27065335
Nou knor ik weet zeker dat ze nog nooit zoiets crea's gehad hebben. Echt super!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27070209
ziet er erg mooi uit knor! (en die prikkers.. tsja oei! )
  maandag 16 mei 2005 @ 23:49:33 #178
8885 moralia
Grip op je zak
pi_27070396
Kijk..... dit soort crea traktaties word ik als minder crea mama weer eens behoorlijk wanhopig van! Ik ben al blij als ik een mandarijntje leuk in een servetje gevouwen krijg.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_27080623
Wat gaaf Knor!!!! Dat zal vast wel in de smaak vallen!

( @Morelia: ik kom ook niet verder dan worst/kaas/mandarijnpartje op een sateprikker hoor )

Vandaag de APK keuringg ehad van Suus op het peuterbureau, madam is 2 cm gegroeid en "maar" 500 gram aangekomen sinds de vorige keuring! Ze zit netjes in het gemiddelde van de groeicurve en ze is volledig goedgekeurd!

Nog een kleine verrassing ontdekt door de APK arts, dachten wij dat ze alleen onder 2 kiesjes had, blijkt er boven ook allang 1 door te zijn!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:36:24 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27081588
Ik vind het wel grappig om te lezen over al die doorkomende kiesjes, terwijl Judith nog maar 4 tandjes heeft! Ik zit hier met smart te wachten op tandjes . Judith is de laatste paar dagen wat hangerig en heeft wat verhoging en af en toe koorts. Gisteravond heeft ze wat paracetamol gehad en daar leefde ze helemaal van op. Misschien dat ze weer eens last heeft van de tandjes, ooit zal ze er toch meer moeten krijgen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:02:23 #181
3011 E.T.
pi_27084457
Saskia heeft al 8 tanden en 3,5 kies (kies nr 3 is net aan door, en nr 4 duurt geen dagen meer zo te zien). Ik moet trouwens zeggen dat de kiezen hier redelijk soepel gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 19:14:19 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_27093005
Oe, Saskia ook al 3,5 kies
(ze gaan weer gelijk op he )
Liam heeft er nu toch wel een beetje last van denken we, gisteravond en vanacht was ie weer aan het spoken. Ik hoop dat ie de komende nacht weer beter slaapt....
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 17 mei 2005 @ 20:21:20 #183
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27095446
Wat mooi Knor en wat crea weer
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:34 #184
2628 Karin
pi_27095679
Wat ontzettend crea van je Knor! Erg leuk die washandjes met ieder hun eigen naam
Hoe was het gegaan vandaag?

Mijn collega met een zoontje van 3 jaar ouder zei altijd tegen me dat ze het vanaf een jaar of 2 nog veel leuker begon te vinden toen haar zoontje begon met kletsen. Dat vond ik altijd wel raar want het was met een babietje al vreselijk leuk. Maar ik vind dat ze gelijk krijgt. Ik lach me dood met Bram en zijn geklets. Zijn mondje staat geen 2 minuten stil, bij alles wordt druk gekletst. En ik begin mezelf ook al aardig terug te horen, als hij met iets keihard aan het beuken is dan zegt hij zelf al "ho maar!". En als hij zelf helemaal een liedje zingt sluit hij het zelf al af met "goedzo". Vanmorgen had ik cursus en moest ik dus weg. Bij het afscheid zei Bram "mama blijf hier" Bij het broodje eten is het bij elk hapje "korstjes opeten" (en vervolgens toch niet doen).
Bram zat vanmiddag gezellig bij Eva in de duowagen en was erg druk. Hij zat haar vreselijk uit te dagen. Toen dat weinig effect had begon hij met zingen "deze vuist, deze vuist BOOOOOVEN". Toen ik mee begon te zingen was het "nee mama DEZE vuist" Toen we langs de slager liepen begon hij heel enthousiast naar het varkentje in de etalage te roepen "varken kom buiten spelen?".
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:39:09 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_27096158
Brammetje
Wat klinkt dat heerlijk Karin!!
stormy waters...
sailin'
pi_27098005
trakteren ging goed. Ze hebhet reuze naar haar zin gehad en voelde haar echt weer een beetje jarig.

de kaarsjes worden aangestoken....

uitblazen maar....

kadootje...

Van het trakteren zelf is alleen een filmpje helaas...
pi_27098285
Wat ontzettend leuke traktaties Knor!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:19:57 #188
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27127685
Ziet er leuk uit Knor!

Hoe is het met Janneke?

Hier alles oke met Chiara, ze vindt het steeds leuker om zus te zijn, ze heeft dr plekje een beetje gevonden in het gezin, het gaat erg goed met haar als zus!
Na dagen aftellen mocht Chiara vandaag naar schooltje toe, we zijn er samen naar toe gegaan en ze liep er naar binnen toe alsof ze er al maandan komt. Ze ging overal mee spelen, alles bekijken, zocht contact met andere kindjes, kort om ze deed het hartstikke goed!
Na een uur werd ik opgepiept, Yoram wilde aan de borst. Ik moest weg, Chiara riep me nog na bij de deur, maar ze wist dat Papa zo zou komen, en had er toch maar wel vrede mee dat ik weg ging.
Later ging papa naar het peuterspeelzaaltje toe om even te observeren hoe onze dame het doet, ook Remco kwam met positieve verhalen thuis. Ze hebben allemaal leuke dingen gedaan waaraan Chiara op haar manier leuk heeft mee gedaan. Het verbaasde me trouwens dat Chiara ook netjes in de kring bleef zitten.
Eenmaal thuis was ze bekaf, we hebben nog even brood gegeten, en toen is ze naar bed gegaan. Ook vanmiddag was ze nog erg vermoeid. Toch vond ze het heel erg leuk op het schooltje en wil ze nog wel een keer naar de kindjes toe om te spelen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27128046
Hartstikke fijn Mel!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  FOK!fossiel woensdag 18 mei 2005 @ 21:06:35 #190
2628 Karin
pi_27129255
Klinkt goed Mel Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft op de peuterspeelzaal!
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:04:36 #191
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27134282
Chiara wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar..
en mel hoe vond jij het?
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:21:51 #192
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27134953
Wat ziet Alicia er leuk uit! Ze wordt al echt 'groot' vind ik.
En Chiara wordt ook al een grote meid, fijn dat ze het zo leuk vond op de psz. En erg fijn dat ze zo gek met haar broertje is .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:33:29 #193
3011 E.T.
pi_27142443
Fijn dat Chiara het naar d'r zin heeft gehad
en Alicia alweer jarig

Wij zijn vanmorgen even naar de HA geweest omdat Saskia 3x gezakt is voor d'r gehoortest. Aangezien er nogal wat oorproblemen in de familie zitten lijkt het me toch wel handig als er verder gekeken wordt. (Saskia is het eerste kind in de familie wat niet al 10 oorontstekingen in een jaar heeft gehad). Dus een verwijziging naar de KNO gekregen. Nou weet ik wel dat ze absoluut niet doof is, maar toch.. Ze zegt bijv. alleen woordjes met 'a' of 'o' klanken. (opa, papa, op, klaar, akka-e (dankjewel) en 'etuh'.
En ook in d'r eigen brabbeltaaltje zitten zo goed als geen e of i-klanken.
Naja, we zullen wel horen tzt. Straks maar ff bellen om afspraak te maken.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 10:45:29 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27142864
beter een keer teveel dan te weinig
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 mei 2005 @ 10:48:44 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27142974
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 07:28 schreef jessie het volgende:
Maar die ketting breekt toch door een ruk? Ik dacht dat dat van die veiligheids kettingen waren. Rewimo jij heb er toch 1 voor Chirstan? Doe is vertellen!
Ik zie dit nu pas

Die kettingen breken inderdaad als er te veel kracht op komt te staan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:55:32 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27143194
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Knorretje het volgende:
Morgen gaat alicia weer naar de psz en mag ze trakteren...

op het stokje komt nog een plakje kaas in de vorm van een bloemblaadje en het steeltje word een runderworstje We mogen erbij zijn tijdens het trakteren dus vast en zeker dat er nog meer foto's volgen

Het zijn washandjes met de naam van de juf of kind erop en erin zit een mandarijn... (met daarop dus morgen een stukkie kaas en worst)
[afbeelding]

[afbeelding]
Knorretje, jij bent nou typisch zo'n moeder die voor de lat voor de overige moeders wel heel erg hoog legt! Maar wel mooi hoor en de rest ziet er ook leuk uit.

Zeg ladies, ik ga hier ook maar vast een plekje reserveren. Nog maar een paar weekjes en dan mag ik me hier officieel melden. Val momenteel wel een beetje tussen wal en schip op OUD. Léon is te groot voor het servet en nog te klein voor het tafellaken, snappen jullie?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:15:02 #197
3011 E.T.
pi_27143830
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:55 schreef dutchie het volgende:

[..]

Knorretje, jij bent nou typisch zo'n moeder die voor de lat voor de overige moeders wel heel erg hoog legt! Maar wel mooi hoor en de rest ziet er ook leuk uit.

Zeg ladies, ik ga hier ook maar vast een plekje reserveren. Nog maar een paar weekjes en dan mag ik me hier officieel melden. Val momenteel wel een beetje tussen wal en schip op OUD. Léon is te groot voor het servet en nog te klein voor het tafellaken, snappen jullie?

Voordat Saskia jarig was, kwam ik ook al vaker hier heen ipv het baby-topic

Mag best hoor. vind Saskia wel gezellig
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:16:11 #198
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27143870
Daar hoopte Léon al op.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27146496
Zoo! Liam haalt Elise in met de kiezen!!

Vraagje over het eten: Elise wil eigenlijk niks meer eten; zodra ze haar bakje gevuld ziet worden, dan begint ze al te piepen. 's Ochtends wil ze geen pap, een boterham lukt soms nog wel.
's Avonds wil ze niet eens proeven, alleen de yoghurt gaat er gemakkelijk in. Soms wil ze wel iets van wat op ons bord ligt, ook al is dat hetzelfde als op haar bordje.

Ik wil eigenlijk niet dat ze bij ons komt bietsen als ze nog zelf eten heeft; aan de smaak kan het niet liggen, want het is hetzelfde. Dus zeg ik dan dat ze haar eigen eten heeft en dat eerst moet opeten. Ze krijgt dan ook niets anders als ze haar eigen eten niet op heeft.

Uiteraard eet ze het niet op, zodat ze zonder eten van tafel gaat. Een beetje yoghurt is dan het enige wat ze op heeft, samen met een verplichte proef-hap (want ze moet het wel geproeft hebben, vind ik)

Mijn vrouw is daar wat gemakkelijker in en denkt dat ze dan maar beter wat van haar eigen bod kan geven, zodat Elise toch nog 5 hapjes meer heeft gegeten. Dat betekent wel dat zij het zich aantrekt dat Elise zo slecht eet, terwijl ik al in de acceptatiefase zit en er ook niet boos of gefrustreerd om word.

Zijn er herkenningspunten? Is de reactie tijdelijk? Wat hebben jullie gedaan?
Ik druk dit gedrag liever nu de kop in dan wachten totdat het volstrekt onhandelbaar is geworden, daarom maar even wat vragen naar jullie mening ...
pi_27146724
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:55 schreef dutchie het volgende:

[..]

en dat hoeft dus helemaal niet. Het interesseerd doorgaans de kinderen geen hol hoe het er uit ziet as het maar lekker (en evt veel is). Ik vind het bv jammer dat ik nu weer een jaar moet wachten voor ik iets nieuws mag verzinnen, een ander is blij dat het achter de rug is. Iedereen zijn eigen 'hobby' en idee daarover. En zou me daar beslist niet 'druk' om maken hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')