FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Stefan's Supra blaat topic 4
StefanPmaandag 2 mei 2005 @ 05:54
Mijn calipers zijn smerig, en ik heb iemand die ze kan schoonmaken en opnieuw verven. De kleur kan ik zelf kiezen.

Wat voorbeelden van zijn eerdere werk:


black

bronze

red en quicksilver

royal sapphire pearl

Dit is de auto waar ze onder komen:



Ugh wat een smerige calipers!

Wat zou een goede kleur zijn? Rood lijkt me wel mooi. Maar royal sapphire pearl ook, onder grijs. Maar ook quicksilver zou mooi zijn, dat is de auto zelf ook... moeillijk...

Tips?
Latonmaandag 2 mei 2005 @ 05:56
Autokleur aanhouden...enne probeer het eens met fotosoep..
maakt_het_uitmaandag 2 mei 2005 @ 07:19
oranje
StephanLmaandag 2 mei 2005 @ 08:53
Heb je weer een nieuwe Supra
Tjabbomaandag 2 mei 2005 @ 10:17
De rode doen! Valt lekker op. Ik zou niet de kleur van de auto aanhouden, omdat ze dan niet goed tot hun recht komen en dat is niet wat je wilt als je er veel geld aan uitgeeft.
hermandepermanmaandag 2 mei 2005 @ 10:50
royal sapphire pearl doen! Lijkt me een heel mooie kleur onder deze kleur grijs
Xtreemmaandag 2 mei 2005 @ 10:56
kutbak
Xtreemmaandag 2 mei 2005 @ 10:57
Nee, ik zou, wat Tjabbo al zegt, rood nemen. Rood hoort een beetje, en volgens mij zou het echt super staan!
PeuRacmaandag 2 mei 2005 @ 11:06
Ik zou zelf geen rood nemen, dat is een beetje te standaard, die blauwe zijn wel mooi, of in de kleur van de auto zelf, maar dan moet je wel meer poetsen
Pr0nXXXmaandag 2 mei 2005 @ 12:29
De laatste. Neem dat maar aan van mij.
Xtreemmaandag 2 mei 2005 @ 12:31
Goed, we zijn het erover eens: Geen bronze of black!
Fugiemaandag 2 mei 2005 @ 13:03
rood onder grijs is
Ultimoramaandag 2 mei 2005 @ 13:33
jullie hebben het allemaal fout

Zilver (zoals op de foto) is de enige juiste optie, want:
Blauw is lelijk als het nergens anders gebruikt wordt.
oranje... tsja daar wordt niemand vrolijk van
rood heeft iedereen al
zwart lijkt bijna standaard
en zilver kleurt mooi bij je huidige kleur!
Fugiemaandag 2 mei 2005 @ 13:54
volgens mij kiest iedereen voor rood omdat het er uitspringt en dus voor een klein beetje afwisseling zorgt in het uiterlijk van je auto. Dat zou in ieder geval mijn insteek zijn.
Spyroniusmaandag 2 mei 2005 @ 14:48
Hmm persoonlijk zou ik op het eerste gezicht voor die bronze calipers gaan, maar dat past zeker niet bij die zilveren supra, rood en blauw zijn een beetje de standaard pauper kleuren :p dus dan blijft alleen royal saphire pearl over en dat is wel een nette kleur. Want helemaal zilver lijkt me persoonlijk een beetje te veel van het goeie, denk niet dat alles zilver heel mooi zou zijn. Dan lijkt het haast of ze een met de velg zijn.
ThaFreakmaandag 2 mei 2005 @ 14:56
quicksilver op de eerste plaats en daarna blauw......
de rest zal er te erg uitspringen bij de auto die lekker subtiel is......
Pr0nXXXmaandag 2 mei 2005 @ 14:59
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:33 schreef Ultimora het volgende:
Blauw is lelijk als het nergens anders gebruikt wordt.
Omdat ze geen smaak hebben.
D-Industriesmaandag 2 mei 2005 @ 17:01














ff gefotosoept voor jullie

[ Bericht 10% gewijzigd door D-Industries op 02-05-2005 17:45:52 ]
hermandepermanmaandag 2 mei 2005 @ 17:07
ik zou nog steeds voor blauw gaan....

alhoewel bronze best leuk matched met je knippers
Tiquemaandag 2 mei 2005 @ 17:13
Rood doen.
MikeyManmaandag 2 mei 2005 @ 17:21
Gezien het feit dat er nergens aan de auto andere kleuren voorkomen, zou ik om het geheel strak te houden voor de autokleur gaan... Of eventueel zwart...
Dan kun je er nog een andere kleur letters bij gebruiken, desnoods...
Pr0nXXXmaandag 2 mei 2005 @ 17:36
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:01 schreef D-Industries het volgende:
[afbeelding]
Kan het donkerder?
D-Industriesmaandag 2 mei 2005 @ 17:46
donkere versie toegevoegd Pr0nXXX
quilitymaandag 2 mei 2005 @ 21:54
Ik zou voor rood gaan
Pr0nXXXmaandag 2 mei 2005 @ 22:07
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:46 schreef D-Industries het volgende:
donkere versie toegevoegd Pr0nXXX
Een kusje op je wang.
Dr_Frickin_Evilmaandag 2 mei 2005 @ 22:16
Rood vind ik fout, dat doe je maar op een golfje maar niet op zo'n auto.
Mad-Mattmaandag 2 mei 2005 @ 22:47
Die van mij zijn dan wel niet zo groot, maar ik ben gegaan voor een zilveren remklauw met een gunmetal (in het nederlands antraciet) klembeugel dingetje.

Cosworthmaandag 2 mei 2005 @ 23:14
Rood.
StefanPdinsdag 3 mei 2005 @ 04:31
D-Industries thanks voor de shops!

Ik ben er echt nog niet uit, als ik jullie argumenten lees dan ben ik het met de meeste wel eens, maar dan blijven er dus nog steeds veel kleuren over! Nog veel nadenken dus...
Calelladinsdag 3 mei 2005 @ 04:54
Dezelfde kleur als die reflectortjes.



[ Bericht 11% gewijzigd door Calella op 03-05-2005 05:22:33 ]
Mendeleviumdinsdag 3 mei 2005 @ 04:59
spannende shiit hee!!
D-Industriesdinsdag 3 mei 2005 @ 12:52
Omdat je wagen helemaal in het zilver gespoten is, zou ik niet een kleur pakken die eruit springt gewoon omdat het alle aandacht wegtrekt van je mooie wagen
Steve-Odinsdag 3 mei 2005 @ 12:56
Die bronze
Aangezien jij een aparte lak heb hoort daar een aparte kleure remblokken bij , En dus niet van die spimpele rood/blauw/geel kleuren .
StefanPdinsdag 31 mei 2005 @ 01:19
Hij is dan EINDELIJK geregistreerd en ik heb er mee kunnen rijden...






















Binnenkort gebeuren:

-lichte krasjes uit de velg laten polijsten
-voor- en achterbumper correct laten spuiten (de kleur past niet 100%)
-algehele check-up en service bij een supra specialist
-calipers verven (quicksilver, zelfde als de auto, met rood supra logo er op)
-onder de motor verchromen wat verchroomd kan worden
-fluidine radiator

Daarna over een tijdje single turbo (nadat het huis af is, waarschijnlijk begin volgend jaar). Ik denk aan een PHR stage 1 of 2 turbo kit, welke ben ik nog niet uit, misschien ook wel een Boostlogic kit. Aanvankelijk wou ik een stage 2 (er zijn 5 stages bij PHR) maar ik ben toch wel bang van al het vermogen dat daar bij hebt (550+ rear wheel horsepower) en houd liever mijzelf en de auto in één stuk... stage 1 is al 500 rwhp. In ieder geval moet de turbo dual ball bearing zijn en dus geen shaft, voor de snelst mogelijke spool. Er komt geen AEM op, dat vind ik te duur en ingewikkeld en met een MAP ECU heb je ook een veelgebruikte, perfecte -simpele- manier om je fuel maps bij elk gewenst boost/RPM niveau in te stellen.
hermandepermandinsdag 31 mei 2005 @ 01:20
wat een mooie bak is het toch

En die lak
Latondinsdag 31 mei 2005 @ 01:28
Geil karretje
Hugsterdinsdag 31 mei 2005 @ 02:18
die enginebay is zoooo fucking cleeaaaaan
Hugsterdinsdag 31 mei 2005 @ 02:19
en die velgen
Latondinsdag 31 mei 2005 @ 02:24
die supra turbo letters zijn wel wat minder...jammer dat dat in zo;n dom lettertype moet , dat wil je toch gewoon strak en stijlvol op je kar hebben..
-Muse-dinsdag 31 mei 2005 @ 15:03
Dude wat een super vette bak, echt super bruut

En die velgen
-Muse-dinsdag 31 mei 2005 @ 15:05
Btw; heb je nog wat filmpjes van de wagen?
Ben benieuwd wat voor geluidje hij geeft
BazzoSdinsdag 31 mei 2005 @ 15:17
su-per!
aKradinsdag 31 mei 2005 @ 15:22
Wat een geil beest!

Importeren naar Nederland dat monster
hermandepermandinsdag 31 mei 2005 @ 15:33
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:22 schreef aKra het volgende:
Wat een geil beest!

Importeren naar Nederland dat monster


en idd, die engine-bay
Fugiedinsdag 31 mei 2005 @ 16:59
stefan, ik ben blij voor je dat je eindelijk met je geweldige speelgoed mag spelen
VanDreaddinsdag 31 mei 2005 @ 17:02
fwap fwap... wat een speeltje
Al gewend aan de heftige koppeling?
Sjoewedinsdag 31 mei 2005 @ 17:40
Deze is zo mooi!
Tommy_Kuklinskidinsdag 31 mei 2005 @ 17:51
StefanPwoensdag 1 juni 2005 @ 03:27


Tjabbowoensdag 1 juni 2005 @ 09:04
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 03:27 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

Op "There's no substitute for cubic inches"

Antwoord jij

"Yes there is."
"Cubic inches and a big fat turbo!"
beschuitwoensdag 1 juni 2005 @ 10:24
was die uitdrukking niet: 'there's no replacement for displacement' ? of ben ik nou gekke henkie?
Sjoewewoensdag 1 juni 2005 @ 11:16
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 03:27 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

The Mullet Burden
Tjabbowoensdag 1 juni 2005 @ 12:20
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:24 schreef beschuit het volgende:
was die uitdrukking niet: 'there's no replacement for displacement' ? of ben ik nou gekke henkie?
jij bent gekke henkie
http://www.goingfaster.com/spo/nosubcubFord.html
StefanPzondag 5 juni 2005 @ 03:53
Ik kan een kleine porsche op m'n zijkant tekenen als kill

Vandaag een stukje gaan rijden. De boostcontroller is nog niet goed ingesteld dus ik rijd nog 'stock' (wel een boost cut defenser) d.w.z. 14-15 Psi tot de wastegate opent. Goed voor een PKtje of 400 schat ik. Aangezien de wegen hier vaak klote zijn, reed ik naar een brede 3-baansweg die door een dure villawijk loopt. Daar is het heel rustig kwa verkeer en is de weg lekker breed en lang. Aan het einde draai ik om en halfverwege draait er een porsche de weg op uit de wijk die rechts ligt.

Nu had ik me voorgenomen om niet te racen in deze auto maar goed, ik ben ook maar een mens, dus ik houd een beetje in en ga er expres heel irritant naast hangen. Het is zo'n porsche boxter met een S erachter, cabrio model. Er zat een of andere arabisch ogende kerel achter het stuur. Ik een beetje spelen met de BOV, dat moest hij wel horen. Heel irritant denk ik, continu dat PSSSCHT naast je raam, maar o zo leuk als jij degene bent die dat doet Maar hij doet niets waardoor ik ook maar gewoon doorrijd.

Bij het volgende stoplicht is het rood en staan we naast elkaar vooraan. Ik rijd 'normaal' weg maar vloer hem in de derde versnelling, omdat dat de eigenlijke reden was dat ik daarheen was gegaan. De stock boost checken omdat ik die nodig heb om morgen of zo de boost controller in te stellen. Dat ziet die kerel echter wel, en hij vond het blijkbaar niet zo snel gaan (ik reed nl. normaal weg in z'n 1 en 2) waardoor hij blijkbaar dacht dat hij makkelijk sneller was. Volgende stoplicht, weer rood. Normaal heb ik daar een hekel aan maar nu was het wel handig. Nog steeds 3-baans, nog steeds niemand voor of naast ons. Nu zit hij wel te revven naast me, dus het is duidelijk. Het wordt groen en ik heb hem nog niet in z'n 1 staan omdat ik zit te twijfelen of ik nou zal racen of niet, dus hij is veel sneller weg dan ik. Zal trouwens wel een automaat geweest zijn. Maar goed, ik ook plankgas. Eerste versnelling, ik lig hopeloos achter. Tweede versnelling, nog steeds. Meerdere autolengtes dus normaal gesproken is het al afgelopen. Maar in de 3 kom ik naast hem en in z'n 4 vlieg ik er al langs. Alsof hij stilstond. Uiteindelijk zag ik 100 mijl per uur op de teller en dat vond ik wel welletjes en het was duidelijk dat zijn Duitse grundlichkeit niet zo goed in elkaar zat als de Japanse dus ik zakte terug naar 45. Hij draaide bij het volgende stoplicht rechts, jammer want ik had wel willen zien of hij het nog eens wou proberen.

Supra > Porsche Net even opgezocht en dat ding heeft nog geen 300pk. Vrouwenautootje dus.
piet_pellezondag 5 juni 2005 @ 04:14
Whehehe dag stukje europese finesse

Nu moet je er alleen nog even voor zorgen dat je Supra er net zo snel uitziet als dat hij rijdt.

Enne
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:05 schreef -Muse- het volgende:
Btw; heb je nog wat filmpjes van de wagen?
Ben benieuwd wat voor geluidje hij geeft
Precies, het geluid, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

[ Bericht 53% gewijzigd door piet_pelle op 05-06-2005 04:23:41 ]
yupzondag 5 juni 2005 @ 07:01
Als jij 300 pk een vrouwen autootje vind wat vind jij dan van mijn 113 pk beemer
Sphinx2Kzondag 5 juni 2005 @ 10:52
Als ik dat verhaal lees, vind ik je net een grote sjonnie.... vooral dat gedeelte van het irritant ernaast hangen... jammer
Fugiezondag 5 juni 2005 @ 11:13
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:52 schreef Sphinx2K het volgende:
Als ik dat verhaal lees, vind ik je net een grote sjonnie.... vooral dat gedeelte van het irritant ernaast hangen... jammer
het is juist een klein kind met nieuw speelgoed, snap je dat niet
Sphinx2Kzondag 5 juni 2005 @ 12:33
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:13 schreef Fugie het volgende:

[..]

het is juist een klein kind met nieuw speelgoed, snap je dat niet
dat snap ik maar al te goed, alleen de manier waarop snap ik niet. Ik hoor hier al dat geklaag over sjonnies in golfjes, die worden meteen afgemaakt als ze zoiets vertellen. Maar als je een supra hebt ben je ineens een held als je dat doet . Niets mis mee om lekker te sprinten, scheuren whatever, maar dit vind ik geen stijl. Mijn mening, welke jullie uiteraard niet hoeven te delen.
hermandepermanzondag 5 juni 2005 @ 13:34
Ik deel idd je mening niet nee. Als er een 360 modena staat te revven vind ik dat geweldig. En als er een supra staat te revven ook. Als sjoniies het staan te doen in hun auto's van 10k dan vind ik dat idd niet geweldig maar zielig.
Youpzondag 5 juni 2005 @ 13:39
mooi mooi mooi stefan
Youpzondag 5 juni 2005 @ 13:42
quote:
Op zondag 5 juni 2005 03:53 schreef StefanP het volgende:
Ik kan een kleine porsche op m'n zijkant tekenen als kill

Vandaag een stukje gaan rijden. De boostcontroller is nog niet goed ingesteld dus ik rijd nog 'stock' (wel een boost cut defenser) d.w.z. 14-15 Psi tot de wastegate opent. Goed voor een PKtje of 400 schat ik. Aangezien de wegen hier vaak klote zijn, reed ik naar een brede 3-baansweg die door een dure villawijk loopt. Daar is het heel rustig kwa verkeer en is de weg lekker breed en lang. Aan het einde draai ik om en halfverwege draait er een porsche de weg op uit de wijk die rechts ligt.

Nu had ik me voorgenomen om niet te racen in deze auto maar goed, ik ben ook maar een mens, dus ik houd een beetje in en ga er expres heel irritant naast hangen. Het is zo'n porsche boxter met een S erachter, cabrio model. Er zat een of andere arabisch ogende kerel achter het stuur. Ik een beetje spelen met de BOV, dat moest hij wel horen. Heel irritant denk ik, continu dat PSSSCHT naast je raam, maar o zo leuk als jij degene bent die dat doet Maar hij doet niets waardoor ik ook maar gewoon doorrijd.

Bij het volgende stoplicht is het rood en staan we naast elkaar vooraan. Ik rijd 'normaal' weg maar vloer hem in de derde versnelling, omdat dat de eigenlijke reden was dat ik daarheen was gegaan. De stock boost checken omdat ik die nodig heb om morgen of zo de boost controller in te stellen. Dat ziet die kerel echter wel, en hij vond het blijkbaar niet zo snel gaan (ik reed nl. normaal weg in z'n 1 en 2) waardoor hij blijkbaar dacht dat hij makkelijk sneller was. Volgende stoplicht, weer rood. Normaal heb ik daar een hekel aan maar nu was het wel handig. Nog steeds 3-baans, nog steeds niemand voor of naast ons. Nu zit hij wel te revven naast me, dus het is duidelijk. Het wordt groen en ik heb hem nog niet in z'n 1 staan omdat ik zit te twijfelen of ik nou zal racen of niet, dus hij is veel sneller weg dan ik. Zal trouwens wel een automaat geweest zijn. Maar goed, ik ook plankgas. Eerste versnelling, ik lig hopeloos achter. Tweede versnelling, nog steeds. Meerdere autolengtes dus normaal gesproken is het al afgelopen. Maar in de 3 kom ik naast hem en in z'n 4 vlieg ik er al langs. Alsof hij stilstond. Uiteindelijk zag ik 100 mijl per uur op de teller en dat vond ik wel welletjes en het was duidelijk dat zijn Duitse grundlichkeit niet zo goed in elkaar zat als de Japanse dus ik zakte terug naar 45. Hij draaide bij het volgende stoplicht rechts, jammer want ik had wel willen zien of hij het nog eens wou proberen.

Supra > Porsche Net even opgezocht en dat ding heeft nog geen 300pk. Vrouwenautootje dus.


maarja.. een boxter is ook maar de 'poor mans porsche'
el.grec0zondag 5 juni 2005 @ 14:40
wel een ziekelijke wagen die supra van je hoor. Maar uh 450pk nog steeds niet voldoende?
Sphinx2Kzondag 5 juni 2005 @ 17:40
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:34 schreef hermandeperman het volgende:
Ik deel idd je mening niet nee. Als er een 360 modena staat te revven vind ik dat geweldig. En als er een supra staat te revven ook. Als sjoniies het staan te doen in hun auto's van 10k dan vind ik dat idd niet geweldig maar zielig.
ik heb het voornamelijk over irritant ernaast hangen... een beetje toeren draaien is vaak zalig
StefanPzondag 5 juni 2005 @ 20:43
Ik kon het niet laten, het was pas de tweede keer dat ik er hier in reed. Die BOV is zo geweldig, dat had ik bij m'n automaat niet. Pschiew Psscht Pschiew, hahaha inderdaad net een klein kind met speelgoed. Bovendien vind ik niets prachtiger dan filmpjes van Japanse (of andere goedkope) sportwagens die dure sportbakken van Porsche, Lambo, Ferrari, BMW e.d. vernederen. Nu had ik zelf de kans en dat kon in niet laten
Sphinx2Kzondag 5 juni 2005 @ 21:24
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:43 schreef StefanP het volgende:
Ik kon het niet laten, het was pas de tweede keer dat ik er hier in reed. Die BOV is zo geweldig, dat had ik bij m'n automaat niet. Pschiew Psscht Pschiew, hahaha inderdaad net een klein kind met speelgoed. Bovendien vind ik niets prachtiger dan filmpjes van Japanse (of andere goedkope) sportwagens die dure sportbakken van Porsche, Lambo, Ferrari, BMW e.d. vernederen. Nu had ik zelf de kans en dat kon in niet laten
misschien omdat ik daar fel tegenstander van ben, neem ik het niet zo goed op maar ik gun je je lol iig wel. have fun ermee.
el.grec0zondag 5 juni 2005 @ 22:08
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:43 schreef StefanP het volgende:
Ik kon het niet laten, het was pas de tweede keer dat ik er hier in reed. Die BOV is zo geweldig, dat had ik bij m'n automaat niet. Pschiew Psscht Pschiew, hahaha inderdaad net een klein kind met speelgoed. Bovendien vind ik niets prachtiger dan filmpjes van Japanse (of andere goedkope) sportwagens die dure sportbakken van Porsche, Lambo, Ferrari, BMW e.d. vernederen. Nu had ik zelf de kans en dat kon in niet laten
tja, een normale supra (dus niet getuned e.d.) zie ik geen lambo of ferrai vernederen dus... Maar ik snap wat je bedoelt. Enne tis maar wat je goedkoop noemt he
StefanPmaandag 6 juni 2005 @ 00:35
Stock niet inderdaad, maar met 1500 euro zit je op BPU, 425+ pk aan de wielen... dan mag je wel met een beul van een Italiaan komen, de meeste halen dat niet

Er zwerft op internet een leuk filmpje rond van een Gallardo vs een BPU supra
piet_pellemaandag 6 juni 2005 @ 01:26
quote:
Op maandag 6 juni 2005 00:35 schreef StefanP het volgende:
Stock niet inderdaad, maar met 1500 euro zit je op BPU, 425+ pk aan de wielen... dan mag je wel met een beul van een Italiaan komen, de meeste halen dat niet

Er zwerft op internet een leuk filmpje rond van een Gallardo vs een BPU supra
Zien!!!!
StefanPmaandag 6 juni 2005 @ 01:41
http://rapidshare.de/file(...)ni_Gallardo.mpg.html
yupmaandag 6 juni 2005 @ 02:05
Wat is eigenlijk de ECHTE topsnelheid van zo een quicksilver supra twin turbo
StefanPmaandag 6 juni 2005 @ 02:23
Met 6800 RPM redline, stock bak verhouding, stock achteras verhouding en stock wielomtrek 205 mijl per uur. De meeste single turbo's hebben hun redline echter op 7500 of hoger ingesteld (omdat het een inlijn 6 is, kan dat makkelijk, er zijn mensen die 9500 RPM draaien met andere kleppen en veren) en dan is het 225,8 mijl per uur ofwel 362 km per uur met de andere variabelen hierboven nog allemaal stock. Met genoeg PK natuurlijk, maar een beetje single levert 600pk en dat is meer dan voldoende.

Maar alleen gekken rijden zo hard want de auto blijft waarschijnlijk echt niet meer aan de grond
MikeyManmaandag 6 juni 2005 @ 09:20
quote:
Vind het niet echt een overtuigende overwinning moet ik zeggen... De eerste keer zit die gast duidelijk niet op te letten, en de tweede keer gaat ie veel eerder van het gas voor het verkeer...
kippiejmaandag 6 juni 2005 @ 09:23
Vette bak, gast
beschuitmaandag 6 juni 2005 @ 11:34
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:20 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

jij bent gekke henkie
http://www.goingfaster.com/spo/nosubcubFord.html
nietus!

http://www.noreplacementfordisplacement.com/
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=replacement+for+displacement&meta=



anyway; de strekking is hetzelfde en Stefan's supra is vet!
Fugiemaandag 6 juni 2005 @ 12:13
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:20 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Vind het niet echt een overtuigende overwinning moet ik zeggen... De eerste keer zit die gast duidelijk niet op te letten, en de tweede keer gaat ie veel eerder van het gas voor het verkeer...
eerste keer doet ie ook niet echt mee lijkt het. Dus stefan, jij moet even een gallardo zoeken en die zoek rijden
NoCommentmaandag 6 juni 2005 @ 13:11
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:24 schreef beschuit het volgende:
was die uitdrukking niet: 'there's no replacement for displacement' ? of ben ik nou gekke henkie?
Voor degenen die ExViTermini kennen:

'Boost, it's the second replacement for displacement'

Mja, vette bak wel die Supra
yupmaandag 6 juni 2005 @ 13:14
quote:
Op maandag 6 juni 2005 02:23 schreef StefanP het volgende:
Met 6800 RPM redline, stock bak verhouding, stock achteras verhouding en stock wielomtrek 205 mijl per uur. De meeste single turbo's hebben hun redline echter op 7500 of hoger ingesteld (omdat het een inlijn 6 is, kan dat makkelijk, er zijn mensen die 9500 RPM draaien met andere kleppen en veren) en dan is het 225,8 mijl per uur ofwel 362 km per uur met de andere variabelen hierboven nog allemaal stock. Met genoeg PK natuurlijk, maar een beetje single levert 600pk en dat is meer dan voldoende.

Maar alleen gekken rijden zo hard want de auto blijft waarschijnlijk echt niet meer aan de grond
Als je zo gek bent op acceleratie koop dan een Peugeot 205 T16 Evo2 Group B spec... 450 pk 920 kilo
VanDreadmaandag 6 juni 2005 @ 17:01
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:14 schreef yup het volgende:
[..]
Als je zo gek bent op acceleratie koop dan een Peugeot 205 T16 Evo2 Group B spec... 450 pk 920 kilo
ik zie een verhaal over top snelheid en jij begint over acceleratie?
Weet je trouwens dat een 205 T16 goede kwaliteit je portomonai flink mag open trekken, uiterst zeldzame beestjes. Group B rally bakken zijn zowiezo aangezien ze die ook wel veel hoger hebben gehad qua pk's
Maar als JIJ dus dol bent op acceleratie koop een Ariel Atom met 300pk en 500 kilo... 2,9 naar de 60mph
-Muse-maandag 6 juni 2005 @ 17:15
50.000 eurootjes

Dan heb je er een in redelijke staat, met nog wel wat werk eraan...
yupmaandag 6 juni 2005 @ 21:59
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:01 schreef VanDread het volgende:

[..]

ik zie een verhaal over top snelheid en jij begint over acceleratie?
Weet je trouwens dat een 205 T16 goede kwaliteit je portomonai flink mag open trekken, uiterst zeldzame beestjes. Group B rally bakken zijn zowiezo aangezien ze die ook wel veel hoger hebben gehad qua pk's
Maar als JIJ dus dol bent op acceleratie koop een Ariel Atom met 300pk en 500 kilo... 2,9 naar de 60mph
Hij zei alleen gekken rijden zo hard...

Zo een wagen ZOU IK KOPEN als ik HARD wil rijden... En dan bedoel ik echt hard rijden...

Eerst naar D-land verhuizen tuurlijk he...
StefanPmaandag 6 juni 2005 @ 22:44
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:13 schreef Fugie het volgende:

[..]

eerste keer doet ie ook niet echt mee lijkt het. Dus stefan, jij moet even een gallardo zoeken en die zoek rijden
Poging 2 dan

Supra vs Diablo. Geen BPU supra meer maar een single.

http://rapidshare.de/files/2220407/diablowned.wmv.html

OK ik ben wel een beetje bevooroordeeld kwa wie ik liever zie winnen

De supra staat nu in de shop, de velgen worden gepolijst, voor- en achterbumper gespoten, krasje op het dak er uit gepolijst, zijspiegels gespoten. In de shop staan 2 lambo's (foto's volgen in het gespot topic) en hij heeft ook Kenny Tran's supra gespoten (http://www.urbanracer.com/gallery/gallery/Show_Stopper/Kenny_Tran_95_Toyota_Supra/0045.jpg) dus ik hoop dat het goed uitpakt.... totaalprijs slechts 900 dollar, man, toen mijn vorige supra een piepklein deukje had was dat al 900 euro!
Fugiemaandag 6 juni 2005 @ 22:52
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Poging 2 dan

Supra vs Diablo. Geen BPU supra meer maar een single.

http://rapidshare.de/files/2220407/diablowned.wmv.html

OK ik ben wel een beetje bevooroordeeld kwa wie ik liever zie winnen

De supra staat nu in de shop, de velgen worden gepolijst, voor- en achterbumper gespoten, krasje op het dak er uit gepolijst, zijspiegels gespoten. In de shop staan 2 lambo's (foto's volgen in het gespot topic) en hij heeft ook Kenny Tran's supra gespoten (http://www.urbanracer.com/gallery/gallery/Show_Stopper/Kenny_Tran_95_Toyota_Supra/0045.jpg) dus ik hoop dat het goed uitpakt.... totaalprijs slechts 900 dollar, man, toen mijn vorige supra een piepklein deukje had was dat al 900 euro!
900 dollar is inderdaad geen geld En die paintjob op die kenny tran bak ziet er wel gelikt uit op die foto

En dat flmpje, ik moet toegeven die lambo wordt eruit gereden Is inderdaad wel mooi werk, maargoed, zon lambo is natuurlijk gewoon n/a (toch ) dus zo gek is het natuurlijk niet.
setodinsdag 7 juni 2005 @ 08:03
Ik denk dat je die 600pk snel zat bent
t0ndinsdag 7 juni 2005 @ 09:48
Ik vind jouw auto dé supra.

je ruled, punt.
el.grec0dinsdag 7 juni 2005 @ 12:03
Trouwens ik las dat je ergens op je supra een single turbo wilde. Maar je hebt nu een twin turbo? Ben niet zo in de automechanica thuis

Geile lambo hoor Heej zoals John Travolta in Be Cool zei: "If you're important people will wait" Dus hoeft allemaal niet zo snel (voor mij althans).
t0ndinsdag 7 juni 2005 @ 13:22
SupraTT is standaard TwinTurbo.

Maar grote single turbo is geilerder.
VanDreaddinsdag 7 juni 2005 @ 13:40
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:03 schreef el.grec0 het volgende:
Geile lambo hoor Heej zoals John Travolta in Be Cool zei: "If you're important people will wait" Dus hoeft allemaal niet zo snel (voor mij althans).
Gelukkig heeft stefan die supra ook niet gekocht voor van A naar B te gaan.... daar koop je gewoon een betrouwbaar hok voor
Xtreemdinsdag 7 juni 2005 @ 14:49
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:40 schreef VanDread het volgende:

[..]

Gelukkig heeft stefan die supra ook niet gekocht voor van A naar B te gaan.... daar koop je gewoon een betrouwbaar hok voor
Een kia
Sloperdinsdag 7 juni 2005 @ 17:07
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:20 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Vind het niet echt een overtuigende overwinning moet ik zeggen... De eerste keer zit die gast duidelijk niet op te letten, en de tweede keer gaat ie veel eerder van het gas voor het verkeer...
Die gallardo heeft 4x4 dus die kan niet volgas wegpoken...

Die supra heeft wel een dikke ster in z'n ruit zitten...
Ultimoradinsdag 7 juni 2005 @ 19:58
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Een kia
vergis je niet in jan lammers zijn dagelijks vervoer
BazzoSdinsdag 7 juni 2005 @ 21:00
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:07 schreef Sloper het volgende:

[..]

Die gallardo heeft 4x4 dus die kan niet volgas wegpoken...
hermandepermandinsdag 7 juni 2005 @ 22:25
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:58 schreef Ultimora het volgende:

[..]

vergis je niet in jan lammers zijn dagelijks vervoer
Nee!

Hij rijdt echt een Kia, vol krassen ende deucken.
sdkdinsdag 7 juni 2005 @ 23:31
Met 4x4 kan je juist hard wegrijden. Alleen in theorie is rwd sneller, maar in de praktijk niet...
Btw de Lambo 4x4 is 100% op rear... dus het maakt ook niks uit.
Pas als de achterbanden grip beginnen te verliezen gaat er tot een maximum van 25% naar front.
Fugiedinsdag 7 juni 2005 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:31 schreef sdk het volgende:
Met 4x4 kan je juist hard wegrijden. Alleen in theorie is rwd sneller, maar in de praktijk niet...
Btw die Lambo 4x4 is 100% op rear... dus het maakt ook niks uit.
Pas als de achterbanden grip beginnen te verliezen gaat er tot een maximum van 25% naar front.
dat moet ook wel vaag zijn als je rijdt
sdkdinsdag 7 juni 2005 @ 23:34
waarom vaag? volgens mij merk je er geen reet van behalve dat je meer grip hebt
MicHELLodinsdag 7 juni 2005 @ 23:38
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

In de shop staan 2 lambo's (foto's volgen in het gespot topic) en hij heeft ook Kenny Tran's supra gespoten (http://www.urbanracer.com/gallery/gallery/Show_Stopper/Kenny_Tran_95_Toyota_Supra/0045.jpg) dus ik hoop dat het goed uitpakt.... totaalprijs slechts 900 dollar, man, toen mijn vorige supra een piepklein deukje had was dat al 900 euro!


Hier een 'klein' deukje en ongeveer 900 euro schade! Geen briefje achtergelaten, dus mag het lekker via het Waarborgfonds dat niet erg lekker meewerkt
StefanPwoensdag 8 juni 2005 @ 02:35
Ik had precies hetzelfde deukje Michello... maar aan de andere kant. De goedkoopste offerte was 900,- (zonder bon) en de duurste 1300 geloof ik,
StefanPwoensdag 15 juni 2005 @ 06:20
Het augustus nummer van SCC:







































De auto's van AAP racing, Peter Blach, Dusty (MVP) en Chris Johnson. Die laatste heeft ook een supra schuur en hij heeft 3 van de 4 auto's hierboven gebouwd. En hij zit hier vlakbij in Texas :p

4500pk met 4 auto's! Het hoofdartikel in een groot autoblad hier in de VS dat normaal weinig aandacht besteedt aan Japanse auto's, 12 jaar na de introductie van de auto en 7 jaar na het eind van productie. Als dat geen vet respect voor de beste auto ooit is, dan weet ik het niet meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 15-06-2005 06:49:30 ]
hermandepermanwoensdag 15 juni 2005 @ 07:43
quote:
1149 wheel HP and stock brakes


Maar als ik dit ooit zou mogen zien.... Laat staan bezitten
beschuitwoensdag 15 juni 2005 @ 11:24
turbo door de motorkap heen ook gwn
StefanPdonderdag 30 juni 2005 @ 04:29




Tjabbodonderdag 30 juni 2005 @ 08:32
Blijft een gave bak man !
Je hebt er een box voor gehuurd? of hoort dat bij het appartement (flat, huis?)waar je zit ?

Die oranje pinkers moeten nog wel een keer vervangen worden hoor

edit:

Stoere klauwen en dikke banden!
Xtreemdonderdag 30 juni 2005 @ 11:26
Strak & Simpel.
Geen tierlantijntjes
En het blijt een van de weinige auto's waarbij een grote achterspoiler mooi is
ToMaSZdonderdag 30 juni 2005 @ 14:19
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:26 schreef Xtreem het volgende:
Strak & Simpel.
Geen tierlantijntjes
En het blijt een van de weinige auto's waarbij een grote achterspoiler mooi is hoort
Strettovrijdag 1 juli 2005 @ 06:06
ok ik ben ook weer jaloers
Xtreemvrijdag 1 juli 2005 @ 12:14
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:19 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Ook goed
Catch22-vrijdag 1 juli 2005 @ 16:53
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:15 schreef -Muse- het volgende:
50.000 eurootjes

Dan heb je er een in redelijke staat, met nog wel wat werk eraan...
daar heb je 2 supra's voor maat
-Muse-vrijdag 1 juli 2005 @ 17:55
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

daar heb je 2 supra's voor maat
Ja maar dan heb je tenminste een echt zeldzame wagen
hermandepermanvrijdag 1 juli 2005 @ 23:51
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

daar heb je 2 supra's voor maat
Vaak is het handig als hij ook blijft rijden enzo...
StefanPzaterdag 2 juli 2005 @ 02:16
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:32 schreef Tjabbo het volgende:
Blijft een gave bak man !
Je hebt er een box voor gehuurd? of hoort dat bij het appartement (flat, huis?)waar je zit ?

Die oranje pinkers moeten nog wel een keer vervangen worden hoor

edit:

Stoere klauwen en dikke banden!
Garagebox bij het appartement
Strettozaterdag 2 juli 2005 @ 02:19
Ik ben toch wel benieuwd hoe oud je bent en wat voor werk je daar in Amerika doet Stefan................
StefanPzaterdag 2 juli 2005 @ 02:48
29, telecom prutser

De calipers laat ik trouwens niet verven, ze worden vervangen door dit:


Brembo big brake kit. Beter remmen dan nu kan bijna niet, maar het scheelt weer 7 pond gewicht!

Deze turbo komt er op:

Powerhouse racing stage 2+ dual ball-bearing kit met GT67, goed voor 700rwhp

En verder:
nieuwe koplampen
fluidine radiator
PHR fuel kit
PHR MAP ecu
racelogic traction control
engine bay chromen
greddy oil catch can
greddy 16-row oil cooler en filter relocation kit
boostlogic crank pulley
upper radiator hardpipe
PHR solid engine mounts
boostlogic aluminium accessory pulleys
boostlogic billet timing belt tensioner
TRD thermostaat
wideband o2 sensor (=A/F ratio)
EGT, oil temp en coolant temp gauges
ecu harness
Kierewiet1985zaterdag 2 juli 2005 @ 03:03
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 02:48 schreef StefanP het volgende:

En verder:
racelogic traction control
er is toch niks mooier dan een paar rokende achterwielen

Maar verder is het gewoon mijn droomwagen
StefanPzaterdag 2 juli 2005 @ 04:37
Die traction control is niet wat je misschien zou verwachten, hij is voornamelijk om je auto niet uit te laten breken (schuin/scheef gaan dus). Iets wat met zoveel PK heel makkelijk gebeurt en best gevaarlijk is. Je kunt daarnaast zoveel roken als je wil
#ANONIEMzaterdag 2 juli 2005 @ 04:39
Geef mij maar een Traction Avant. .
Cyberdoggzaterdag 2 juli 2005 @ 13:49
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 04:39 schreef sig000 het volgende:

Geef mij maar een Traction Avant. .
Stoer, nicht.
Catch22-zaterdag 2 juli 2005 @ 15:58
vieze leernicht, wat een homokar
A.l.e.xzaterdag 2 juli 2005 @ 16:37
vet bakkie
StefanPdinsdag 5 juli 2005 @ 04:48
Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpen Supra > M3 als het op prestaties aankomt.


Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja


Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan

Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...

Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)

Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?

Supra > M3

nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
Tjabbodinsdag 5 juli 2005 @ 13:05
Stefan's zwarte ex staat weer te koop!

http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2268&start=0
StefanPdinsdag 5 juli 2005 @ 23:16
Doh!

good find btw...
StefanPdinsdag 5 juli 2005 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:34 schreef deeltjezoveelste het volgende:

Waar héb je het over? Die supra is niet eens stock, man. Anders zou-ie niet eens deelnemen aan een dragrace, is het niet?
Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.
quote:
Verder meldde Toyota nimmer en nooit dat 2jZGTE voor 1000 pk's ontworpen was, dus lul niet. Maarrrrr... 1000 pk's kunnen ze met ernstige motorische ingrepen wel aan, net als v12 Biturbo van AMG, dus waarover hebben we het eigenlijk?
Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.
quote:
Niettegenstaande vind ik het nog steeds niet eerlijk, de vergelijking; VW GTI plusminus 2 liter versus Supra 3 liter.
Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,
quote:
Behoudens dat de meeste supra's vaak met 2 enorme turbo's uitgevoerd zijn !
2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.
quote:
Welja, we houden op. Nu iets in dat equivalent; een Skyline met RB30 (opgeboord, zodat hij exact dezelfde cilinderinhoud heeft als Supra';s ipv normaal ruim 2 liter cc). Top is 340 km/h. Hierbij moet voorts opgemerkt worden dat 'ie maar 1 turbo heeft ipv wat bijna alle Supra's 2 twinturbo's hebben. Ku je nagaan als hij naast 3 liter ook 2 turbo's had...

klikkerdeklik
Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra niet
deeltjezoveelstewoensdag 6 juli 2005 @ 13:03
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]

Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.
11 seconden? Sjeezis, voor een stock nog wel...
quote:
[..]

Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.
Supra's zijn dan ook bedoeld voor snel rijden, wel? Overigens heb ik de ballen verstand van, daar ik mij niet zozeer voor Toyota-blokken interesseer. Wat jij beweert, zou uiteraard best kunnen.
quote:
Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,
De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik je filmpje vreemd blijf vinden. Bij een video kijken gaat het om gebeurtenissen bekijken, dacht ik zo.
Nou, een subaru jumbo 0.8i versus ford mondeo 2.0, dan ga ik geheid m'n eigen kloten inzetten bij wie het zal winnen (hoef ik je niet eens verklappen). Dat is dus niet echt een gebeurtenis. Des meer opmerkelijk om een video hiervan in elkaar te vlammen.
Zo ook met een Supra versus Golf GTI. Alleen, er is een maar: het is nog spectaculairder wanneer de Sub won van de mondeo. Inderdaad, dan heb je pas een ECHTE filmpje in mijn ogen, ipv nietszeggende video's. Eigenlijk neuk ik weer tussen de mazen, om niet te zeggen, gekraam in de lege ruimte. Hopelijk kun je het vatten wat ik bedoel.
quote:
[..]

2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.

Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra niet
Destijds heb ik in Oostenrijk inderdaad alleen met gewone benzineblokjes gewerkt...
ff mijn dubio: indien er een grote turbo erop gepleurd is, dan is het toch uberhaupt mogelijk een kleintje erbij te schroeven voor lagere toerentallen, voorzover de motorconstructie het toelaat? Dat is wat ik bedoelde met twin-turbo.
Dan nog; om het even zo'n turbo van dezelfde formaat (biturbo bedoel ik) erbij, levert evenredig 2 keer meer kracht dan bij single turbo van dezelfde maat? Of ben ik hierin een uils ?

[ Bericht 0% gewijzigd door deeltjezoveelste op 06-07-2005 13:08:55 (quote werkte niet) ]
Five_Acesdonderdag 7 juli 2005 @ 19:36
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 04:48 schreef StefanP het volgende:
Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpen Supra > M3 als het op prestaties aankomt.

[afbeelding]
Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja

[afbeelding]
Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan

Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...

Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)

Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?

Supra > M3

nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
Dat is de M3 van Mert Dastan, ken hem

Bij zijn laatste setup kwam er meer als 1000 PK uit dat blok zetten. Maar je hebt wel gelijk, M3's zijn van nature geen F/I cars. Ze hebben dat blok uit die M3 ook meerdere malen opgeblazen. Oorzaak was bij hem voornamelijk gebrekkige tuning (piggyback ipv compleet standalone managment)

Superchargen gaat wel heel goed trouwens, tot iets van 8 PSI of zo. In de US rijden een helehoop F/I M3's rond, superchaged of turbo, maar die hebben andere motoren als wij (3.2L met 240 PK, ipv 3.2L met 321 PK) Bij de US motoren is meer als 600 RWHP trouwens niet ongewoon.

De S50B32 motoren (de 321PK varianten) zijn te lichtgewicht in elkaar gezet voor F/I. Lichte overdruk met een S/C kan wel, maar verder als een halve bar kom je niet zonder engine rebuilld. het zijn fantastische stukken engineering (ITB's, dubbele oliepomp, lichtgewicht materialen, dubbel traploos verstelbare nokkenassen, racecarterpan + oliekoeler enz) maar gemaakt voor een hoop toeren, en niet voor boost.

Het is allemaal wel te doen, maar de markt voor de europese motoren is te klein, daardoor gaat een 1 bar setup op die motoren (met rebuild dus) je minstens 30.000 euro kosten.
rebel84donderdag 7 juli 2005 @ 23:17
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 02:48 schreef StefanP het volgende:
29, telecom prutser
Telecomprutser, verdient dat zo goed dan? Mooie auto en mooie woning, doe mij dat ook maar!
beschuitvrijdag 8 juli 2005 @ 10:13
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:17 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Telecomprutser, verdient dat zo goed dan? Mooie auto en mooie woning, doe mij dat ook maar!
In de US kosten huizen/auto's relatief minder he
rebel84vrijdag 8 juli 2005 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:13 schreef beschuit het volgende:

[..]

In de US kosten huizen/auto's relatief minder he
Maar toch... in Nederland had meneer ook al een Supra!
Ballebekvrijdag 8 juli 2005 @ 23:18
Als je hem ziet denk je ook wat een mannetje is dat

Maare, Tjabbo en Stefan-P; ik gaat ook maar op zoek naar een Supra denk ik.
Vanaf volgend jaar ga ik echt geen bijtelling meer betalen dus ga ik me er maar langzaam in verdiepen.
StefanPzaterdag 9 juli 2005 @ 04:25


Mk3 of Mk4? Turbo heerst!
Tjabbozaterdag 9 juli 2005 @ 10:25
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:18 schreef Ballebek het volgende:
Als je hem ziet denk je ook wat een mannetje is dat

Maare, Tjabbo en Stefan-P; ik gaat ook maar op zoek naar een Supra denk ik.
Vanaf volgend jaar ga ik echt geen bijtelling meer betalen dus ga ik me er maar langzaam in verdiepen.
Dan hoor je d'r pas écht bij
Ballebekzaterdag 9 juli 2005 @ 12:38
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dan hoor je d'r pas écht bij
Bij de suffe automatiseringskneuzenclub
Betere keus dan Porsche denk ik toch?
Ook wordt mijn volgende dagelijkse auto een Toyota (Avensis DCAT) station.
Die Peugeot gaat een ramkraak doen binnenkort bij Peugeot Nederland

Kut, zie net pas dat Toyota met de Celica is gestopt

Plan is een MK4

[ Bericht 10% gewijzigd door Ballebek op 09-07-2005 12:43:48 ]
Tjabbozaterdag 9 juli 2005 @ 12:55
celica is nog niet gestopt. dat zijn nog geruchten.
mkiv is erg duur in aanschaf en onderhoud vergeet dat niet. orienteer je eens op het forum van www.supras.nl. Daar zitten een aantal MKIV rijders. De ex-supra van stefan staat daar trouwens ook te koop aangeboden.
Ballebekzaterdag 9 juli 2005 @ 13:07
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:55 schreef Tjabbo het volgende:
celica is nog niet gestopt. dat zijn nog geruchten.
mkiv is erg duur in aanschaf en onderhoud vergeet dat niet. orienteer je eens op het forum van www.supras.nl. Daar zitten een aantal MKIV rijders. De ex-supra van stefan staat daar trouwens ook te koop aangeboden.
Was al druk aan het lezen
StefanPwoensdag 27 juli 2005 @ 07:23
Tjabbowoensdag 27 juli 2005 @ 08:29
Mooie auto zeg.
Hoe kom je aan dat soort plaatjes?
MicHELLowoensdag 27 juli 2005 @ 10:57
quote:
Deze afbeelding is 2048 * 1536 pixels en 895KB groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de FAQ als je niet weet hoe dat moet.
Just a reminder...
t0nwoensdag 27 juli 2005 @ 11:01
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:57 schreef MicHELLo het volgende:

[..]

Just a reminder...
Ik vind dat dat soort mensen goed internet moeten aanschaffen.
Tjabbowoensdag 27 juli 2005 @ 11:07
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:57 schreef MicHELLo het volgende:

[..]

Just a reminder...
Niet iedereen heeft chello
VanDreadwoensdag 27 juli 2005 @ 12:26
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 07:23 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
Ga er eens naast staan
StefanPdonderdag 4 augustus 2005 @ 20:10
Had the car detailed today by detailscubed.com. Here's the result:


The car actually looks a lot better than in the pictures, I think the 100 degree heat and murderous sunshine was more than my camera could handle. The pics are somewhat fuzzy. I'll try to get more in the evening when the light is softer.

I told the guy it was a 1998 car and his eyes became big! "No way! I thought that was a 2003, at most."




















even the fan shroud mirrors reflections






And asleep in her lair.


Sterf 56k sterf
vosssdonderdag 4 augustus 2005 @ 20:23


Wat rijdt zo'n ding nou van 0-200? Enig idee? Ruwe schatting?
dark_humanity774donderdag 4 augustus 2005 @ 20:34
jammer van die achterkant.
BazzoSdonderdag 4 augustus 2005 @ 20:38
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:34 schreef dark_humanity774 het volgende:
jammer van die achterkant.
Pardon?
StefanPdonderdag 4 augustus 2005 @ 20:39
Ik weet het niet De wegen hier zijn te slecht en de straffen te hoog om het te proberen... de oude zwarte deed het in ong. 15 seconden. Een beetje single doet het zeker in < 10 seconden.
dark_humanity774donderdag 4 augustus 2005 @ 20:56
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:38 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Pardon?
Die achterbumper enzo zien er een beetje uit vanaf een bepaalde hoek

Verder: mooie wagen!

wel tering grote foto's
dark_humanity774donderdag 4 augustus 2005 @ 20:57
dubbel
dark_humanity774donderdag 4 augustus 2005 @ 20:57
drie dubbel
Five_Acesdonderdag 4 augustus 2005 @ 22:01
Prachtige foto's, je zou idd zeggen dat het een nieuwe auto is

Verder niks meer aan de buitenkant doen btw, auto is af
vosssvrijdag 5 augustus 2005 @ 04:24
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:39 schreef StefanP het volgende:
Ik weet het niet De wegen hier zijn te slecht en de straffen te hoog om het te proberen... de oude zwarte deed het in ong. 15 seconden. Een beetje single doet het zeker in < 10 seconden.
O M F G ! ! !

10 seconden! Dat is echt niet normaal
hermandepermanvrijdag 5 augustus 2005 @ 13:37
Prachtige foto's van een prachtige wagen Stefan
StefanPwoensdag 10 augustus 2005 @ 05:56
Mwuhahaha. Sterf 56k sterf.























































[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 10-08-2005 06:03:10 ]
Tjabbowoensdag 10 augustus 2005 @ 08:46
Ja superfoto's weer he.

Zo maak je ze in Nederland niet.
Five_Aceswoensdag 10 augustus 2005 @ 09:04
Idd.

Zie btw dat je Sparco stoelen hebt, gebruik je ook een 4 punt gordel systeem?
-Muse-woensdag 10 augustus 2005 @ 17:10
Sjongejonge, wat een prachtbak is het toch
StefanPdonderdag 15 september 2005 @ 01:09
Geverfde calipers:




TRD tach, als voorbereiding op de 8.5k rev limiter als de kop aangepast is.

Hugsterdonderdag 15 september 2005 @ 01:38
Mooie klauwen

Wat een absurt mooie auto

hele mooie foto's ook
Geqxonzondag 18 september 2005 @ 21:58
Super

Alleen, sorry to say, vind ik het stuur enorm lelijk
Furbmaandag 19 september 2005 @ 13:17
quote:
Op zondag 18 september 2005 21:58 schreef Geqxon het volgende:
Super

Alleen, sorry to say, vind ik het stuur enorm lelijk
standaard stuur... maar als ik moet kiezen tussen velig of mooi, keis ik voor veilig!
als je een sportstuur neemt ben je namelijk je airbag kwijt
Fiets-toetermaandag 19 september 2005 @ 13:24
Stuur is juist mooi
Tjabbomaandag 19 september 2005 @ 13:50
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:17 schreef Furb het volgende:

[..]

standaard stuur... maar als ik moet kiezen tussen velig of mooi, keis ik voor veilig!
als je een sportstuur neemt ben je namelijk je airbag kwijt
Nope. TRD stuurtjes kan je krijgen met airbag.

Maar het stock stuur is wel erg mooi imho.
Hepheastusmaandag 19 september 2005 @ 20:02
wow ik kijk hier voor het eerst weer sinds je vorige sup
maar deze is echt heel gaaf zeg
erg mooie kleur + velgen
t0ndinsdag 4 oktober 2005 @ 11:16
en stefan is 'n teringlijer doodaa doodaa...

Gewoon, super... meer kan ik er niet over zeggen.
Fiets-toeterdinsdag 4 oktober 2005 @ 12:14
Wat ben je allemaal van plan om te gaan doen met je supra qua verbouwingen en mods? pas in nl wil je de single trubo conversie doen nietwaar?
Tjabbodinsdag 4 oktober 2005 @ 12:35
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:14 schreef Fiets-toeter het volgende:
Wat ben je allemaal van plan om te gaan doen met je supra qua verbouwingen en mods? pas in nl wil je de single trubo conversie doen nietwaar?
Jou avatar klopt niet meer.

En waar blijft jou supra topic?
Fiets-toeterdinsdag 4 oktober 2005 @ 15:23
Haha dat zal ik nog even veranderen, je kan ook niets "geheim" houden
Tjabbowoensdag 5 oktober 2005 @ 16:27
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:23 schreef Fiets-toeter het volgende:
Haha dat zal ik nog even veranderen, je kan ook niets "geheim" houden
Ja dan moet je geen topics gaan openen over je suup op het supraforum he
casejunkiewoensdag 5 oktober 2005 @ 16:42
Klein vraagje over deze bute wagen:

Ga je de zijmarker nog vervangen voor een witte/doorzichtige variant?

Vind namelijk dat oranje best zonde op deze kler lak. Verder zeeeeeer netjes
ASromawoensdag 5 oktober 2005 @ 17:49
super bak! maar kom je ooit weleens van die pakeerplaats daar af?
JosvGwoensdag 5 oktober 2005 @ 18:28
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 05:56 schreef StefanP het volgende:
Damn als je die foto nou eens in hi-res had (1600x1200), die wil ik echt als desktop!
endr0mewoensdag 5 oktober 2005 @ 18:43
mooie bak man!
StefanPdonderdag 6 oktober 2005 @ 06:52
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:42 schreef casejunkie het volgende:
Klein vraagje over deze bute wagen:

Ga je de zijmarker nog vervangen voor een witte/doorzichtige variant?
Waarschijnlijk niet Of misschien moet ik ze een keer wit fotosoepen, om te kijken of ik dan van mening verander... stock = goed
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:49 schreef ASroma het volgende:
super bak! maar kom je ooit weleens van die pakeerplaats daar af?
Zelden Dat is 500 m van mijn huis. Nou ja, ex huis, zondag verhuis ik. Gewoon het handigst om snel wat foto's te maken en zeker als ik 's avonds de zonsondergang in de gaten houd om te zien of het foto waardig is. Als het een goede dag is rijd ik er even snel heen om wat foto's te maken.
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:14 schreef Fiets-toeter het volgende:
Wat ben je allemaal van plan om te gaan doen met je supra qua verbouwingen en mods? pas in nl wil je de single trubo conversie doen nietwaar?
Eerst nog wat cosmetische dingen... armleuningen vervangen (in 97 en 98 is de kwaliteit leer daarvan slecht en ze springen open), krasje hier en daar wegwerken. Volgend jaar misschien single. Als het aan mij ligt kom ik nooit meer in NL terug... Maar hij is nu al enorm snel, zo snel dat ik binnen een paar tellen boven elke snelheids limiet uitkom. En dat wil je hier echt niet. Dus een single is ook een beetje zinloos.
StefanPdonderdag 6 oktober 2005 @ 07:00
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 06:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet Of misschien moet ik ze een keer wit fotosoepen, om te kijken of ik dan van mening verander... stock = goed
[..]

Zelden Dat is 500 m van mijn huis. Nou ja, ex huis, zondag verhuis ik. Gewoon het handigst om snel wat foto's te maken en zeker als ik 's avonds de zonsondergang in de gaten houd om te zien of het foto waardig is. Als het een goede dag is rijd ik er even snel heen om wat foto's te maken.
[..]

Eerst nog wat cosmetische dingen... armleuningen vervangen (in 97 en 98 is de kwaliteit leer daarvan slecht en ze springen open), krasje hier en daar wegwerken. Volgend jaar misschien single. Als het aan mij ligt kom ik nooit meer in NL terug... Maar hij is nu al enorm snel, zo snel dat ik binnen een paar tellen boven elke snelheids limiet uitkom. En dat wil je hier echt niet. Dus een single is ook een beetje zinloos.
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:28 schreef JosvG het volgende:

[..]

Damn als je die foto nou eens in hi-res had (1600x1200), die wil ik echt als desktop!
Het spijt me Ik ben alle 2400 x nogiets originelen kwijtgeraakt door disk problemen... ik heb alleen de 800x600 nog. Op 3 stuks na, maar die je zoekt staat daar niet tussen.
NoCommentdonderdag 6 oktober 2005 @ 15:05
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:24 schreef beschuit het volgende:
was die uitdrukking niet: 'there's no replacement for displacement' ? of ben ik nou gekke henkie?
Ik ken een betere: "Boost, it's the #2 replacement for displacement"

JosvGdonderdag 6 oktober 2005 @ 19:31
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 07:00 schreef StefanP het volgende:
quote:
Balen, echt een mooie foto, maar mijn desktop is te groot
HOOKIIPAdonderdag 6 oktober 2005 @ 20:02
mooie bak! mooie foto's...
have fun with it
StefanPzaterdag 8 oktober 2005 @ 07:13


























































Fugiezaterdag 8 oktober 2005 @ 08:23
wederom mooie foto's, maar strax past dit topic beter in dat fotografie topic dan hier
NoCommentdinsdag 11 oktober 2005 @ 22:26
29 foto's erbij van 500kb per stuk samen met die andere 60 van 300kb maakt dat een totaal van 25+mb aan suprafoto's die mijn intern geheugen opvullen

Zie net dat Firefox op het moment 300+ mb aan geheugen trekt
Geqxondinsdag 11 oktober 2005 @ 22:38
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:26 schreef NoComment het volgende:
29 foto's erbij van 500kb per stuk samen met die andere 60 van 300kb maakt dat een totaal van 25+mb aan suprafoto's die mijn intern geheugen opvullen

Zie net dat Firefox op het moment 300+ mb aan geheugen trekt
Hier vreet firefox 280mb

/edit: Toen hij uitgeladen was 312mb
Fiets-toeterwoensdag 12 oktober 2005 @ 21:44
Meer pics!!!
hermandepermanwoensdag 21 december 2005 @ 20:16
Is er nog nieuws aan het front?
StefanPwoensdag 21 december 2005 @ 23:02
Niet echt, ik heb nog steeds geen single gekocht, omdat ik eigenlijk aan het nut ervan twijfel... de wegen zijn hier meestal knudde en ik kan het huidige vermogen al niet eens kwijt. Maar ik twijfel ook waar ik alles ga laten doen. Bij een lokale tuner, WOTM (Ryan Woon), peformance motorsports/Boost Logic (hebben o.a. de auto van Peter Blach en vele anderen gedaan) of Powerhouse racing. Allemaal hebben ze hun + en - en ik ben er nog steeds niet uit. De lokale tuner valt eigenlijk af omdat hij de vorige keer wat steekjes heeft laten vallen en daar houd ik niet van. Misschien dat ik de hele auto meteen laat doen, dus alles verchromen, alle extra rommel uit de engine bay halen, de auto deels of helemaal laten spuiten, andere velgen, alles wat enigzins vervangen kan worden laten vervangen. Maar dat kost wel flink wat geld en daar moet nog even voor gespaard worden, mocht het dat worden. Een single kan er makkelijk van af maar zoals ik al zei, ik twijfel waar het moet gebeuren en of meteen alles in 1 klap gedaan wordt of niet (wel zo handig...).

Eerst wou ik een PHR 67 turbo, maar daar ben ik vanaf gestapt. Die kit kost 2000 dollar extra tov de concurrentie en dat extra geld is enkel voor een originele HKS manifold. De "namaak" van SP, BL, WOTM e.d. zijn zeker zo goed en hebben allemaal levenslange garantie. Daarom wordt het waarschijnlijk een Boost Logic 67mm turbo kit met .68 A/R. Goed voor zo'n 500pk aan de wielen op normale benzine en tegen de 700 aan met hogere boost en race benzine, maar toch met een spool gelijk aan die van de stock turbo's.

Misschien verkoop ik hem wel, en koop ik een C5 Z06. Ik krijg vaak genoeg te horen of ik hem alsjeblieft niet wil verkopen, en zo'n Z06 is stukken goedkoper en ook een beest van een auto. Ik doe eigenlijk niks met die supra, omdat hij in nieuwstaat verkeert is het gewoon zonde om hem de garage uit te halen.
KeessieXvrijdag 23 december 2005 @ 09:40
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:02 schreef StefanP het volgende:
Misschien verkoop ik hem wel, en koop ik een C5 Z06. Ik krijg vaak genoeg te horen of ik hem alsjeblieft niet wil verkopen, en zo'n Z06 is stukken goedkoper en ook een beest van een auto. Ik doe eigenlijk niks met die supra, omdat hij in nieuwstaat verkeert is het gewoon zonde om hem de garage uit te halen.
Bitje jammer hè, heb je eindelijk een exclusieve auto in nieuwstaat, ga je em wegdoen voor een Vette

Waarom is het zo zonde om hem uit de garage te halen, hijs gemaakt om mee te rijden dus, ok er kan altijd wat gebeuren mja dan heb je er iig plezier mee gehad, ik zou et iig wel weten...