Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpen
![]()
Supra > M3 als het op prestaties aankomt.
![]()
Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja
Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan
Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...
Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)
![]()
Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?
Supra > M3
nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn