abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:24:30 #101
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_27945237
turbo door de motorkap heen ook gwn
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 30 juni 2005 @ 04:29:10 #102
46960 StefanP
polemicist
pi_28351663

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:32:00 #103
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_28351896
Blijft een gave bak man !
Je hebt er een box voor gehuurd? of hoort dat bij het appartement (flat, huis?)waar je zit ?

Die oranje pinkers moeten nog wel een keer vervangen worden hoor

edit:

Stoere klauwen en dikke banden!
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:26:37 #104
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28353410
Strak & Simpel.
Geen tierlantijntjes
En het blijt een van de weinige auto's waarbij een grote achterspoiler mooi is
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:19:42 #105
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_28356747
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:26 schreef Xtreem het volgende:
Strak & Simpel.
Geen tierlantijntjes
En het blijt een van de weinige auto's waarbij een grote achterspoiler mooi is hoort
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 06:06:58 #106
91856 Stretto
..........
pi_28377835
ok ik ben ook weer jaloers
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:14:30 #107
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28383835
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:19 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Ook goed
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:53:37 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28393106
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:15 schreef -Muse- het volgende:
50.000 eurootjes

Dan heb je er een in redelijke staat, met nog wel wat werk eraan...
daar heb je 2 supra's voor maat
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:55:31 #109
72818 -Muse-
Veritas
pi_28394879
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je tenminste een echt zeldzame wagen
pi_28402468
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Vaak is het handig als hij ook blijft rijden enzo...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:16:20 #111
46960 StefanP
polemicist
pi_28405600
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:32 schreef Tjabbo het volgende:
Blijft een gave bak man !
Je hebt er een box voor gehuurd? of hoort dat bij het appartement (flat, huis?)waar je zit ?

Die oranje pinkers moeten nog wel een keer vervangen worden hoor

edit:

Stoere klauwen en dikke banden!
Garagebox bij het appartement
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:19:49 #112
91856 Stretto
..........
pi_28405630
Ik ben toch wel benieuwd hoe oud je bent en wat voor werk je daar in Amerika doet Stefan................
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:48:08 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_28405854
29, telecom prutser

De calipers laat ik trouwens niet verven, ze worden vervangen door dit:

Brembo big brake kit. Beter remmen dan nu kan bijna niet, maar het scheelt weer 7 pond gewicht!

Deze turbo komt er op:

Powerhouse racing stage 2+ dual ball-bearing kit met GT67, goed voor 700rwhp

En verder:
nieuwe koplampen
fluidine radiator
PHR fuel kit
PHR MAP ecu
racelogic traction control
engine bay chromen
greddy oil catch can
greddy 16-row oil cooler en filter relocation kit
boostlogic crank pulley
upper radiator hardpipe
PHR solid engine mounts
boostlogic aluminium accessory pulleys
boostlogic billet timing belt tensioner
TRD thermostaat
wideband o2 sensor (=A/F ratio)
EGT, oil temp en coolant temp gauges
ecu harness
-Mark Steyn
pi_28406001
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 02:48 schreef StefanP het volgende:

En verder:
racelogic traction control
er is toch niks mooier dan een paar rokende achterwielen

Maar verder is het gewoon mijn droomwagen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 04:37:57 #115
46960 StefanP
polemicist
pi_28406673
Die traction control is niet wat je misschien zou verwachten, hij is voornamelijk om je auto niet uit te laten breken (schuin/scheef gaan dus). Iets wat met zoveel PK heel makkelijk gebeurt en best gevaarlijk is. Je kunt daarnaast zoveel roken als je wil
-Mark Steyn
pi_28406678
Geef mij maar een Traction Avant. .
pi_28411816
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 04:39 schreef sig000 het volgende:

Geef mij maar een Traction Avant. .
Stoer, nicht.
There is no other!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:58:08 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28414960
vieze leernicht, wat een homokar
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:37:33 #119
37795 A.l.e.x
Smartass!
pi_28416124
vet bakkie
  dinsdag 5 juli 2005 @ 04:48:37 #120
46960 StefanP
polemicist
pi_28501544
Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpen Supra > M3 als het op prestaties aankomt.

Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja

Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan

Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...

Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)

Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?

Supra > M3

nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
-Mark Steyn
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:05:41 #121
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:16:34 #122
46960 StefanP
polemicist
pi_28531347
Doh!

good find btw...
-Mark Steyn
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:27:26 #123
46960 StefanP
polemicist
pi_28531896
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:34 schreef deeltjezoveelste het volgende:

Waar héb je het over? Die supra is niet eens stock, man. Anders zou-ie niet eens deelnemen aan een dragrace, is het niet?
Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.
quote:
Verder meldde Toyota nimmer en nooit dat 2jZGTE voor 1000 pk's ontworpen was, dus lul niet. Maarrrrr... 1000 pk's kunnen ze met ernstige motorische ingrepen wel aan, net als v12 Biturbo van AMG, dus waarover hebben we het eigenlijk?
Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.
quote:
Niettegenstaande vind ik het nog steeds niet eerlijk, de vergelijking; VW GTI plusminus 2 liter versus Supra 3 liter.
Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,
quote:
Behoudens dat de meeste supra's vaak met 2 enorme turbo's uitgevoerd zijn !
2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.
quote:
Welja, we houden op. Nu iets in dat equivalent; een Skyline met RB30 (opgeboord, zodat hij exact dezelfde cilinderinhoud heeft als Supra';s ipv normaal ruim 2 liter cc). Top is 340 km/h. Hierbij moet voorts opgemerkt worden dat 'ie maar 1 turbo heeft ipv wat bijna alle Supra's 2 twinturbo's hebben. Ku je nagaan als hij naast 3 liter ook 2 turbo's had...

klikkerdeklik
Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra niet
-Mark Steyn
pi_28546174
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]

Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.
11 seconden? Sjeezis, voor een stock nog wel...
quote:
[..]

Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.
Supra's zijn dan ook bedoeld voor snel rijden, wel? Overigens heb ik de ballen verstand van, daar ik mij niet zozeer voor Toyota-blokken interesseer. Wat jij beweert, zou uiteraard best kunnen.
quote:
Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,
De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik je filmpje vreemd blijf vinden. Bij een video kijken gaat het om gebeurtenissen bekijken, dacht ik zo.
Nou, een subaru jumbo 0.8i versus ford mondeo 2.0, dan ga ik geheid m'n eigen kloten inzetten bij wie het zal winnen (hoef ik je niet eens verklappen). Dat is dus niet echt een gebeurtenis. Des meer opmerkelijk om een video hiervan in elkaar te vlammen.
Zo ook met een Supra versus Golf GTI. Alleen, er is een maar: het is nog spectaculairder wanneer de Sub won van de mondeo. Inderdaad, dan heb je pas een ECHTE filmpje in mijn ogen, ipv nietszeggende video's. Eigenlijk neuk ik weer tussen de mazen, om niet te zeggen, gekraam in de lege ruimte. Hopelijk kun je het vatten wat ik bedoel.
quote:
[..]

2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.

Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra niet
Destijds heb ik in Oostenrijk inderdaad alleen met gewone benzineblokjes gewerkt...
ff mijn dubio: indien er een grote turbo erop gepleurd is, dan is het toch uberhaupt mogelijk een kleintje erbij te schroeven voor lagere toerentallen, voorzover de motorconstructie het toelaat? Dat is wat ik bedoelde met twin-turbo.
Dan nog; om het even zo'n turbo van dezelfde formaat (biturbo bedoel ik) erbij, levert evenredig 2 keer meer kracht dan bij single turbo van dezelfde maat? Of ben ik hierin een uils ?

[ Bericht 0% gewijzigd door deeltjezoveelste op 06-07-2005 13:08:55 (quote werkte niet) ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:36:54 #125
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_28597972
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 04:48 schreef StefanP het volgende:
Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpen Supra > M3 als het op prestaties aankomt.

[afbeelding]
Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja

[afbeelding]
Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan

Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...

Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)

Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?

Supra > M3

nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
Dat is de M3 van Mert Dastan, ken hem

Bij zijn laatste setup kwam er meer als 1000 PK uit dat blok zetten. Maar je hebt wel gelijk, M3's zijn van nature geen F/I cars. Ze hebben dat blok uit die M3 ook meerdere malen opgeblazen. Oorzaak was bij hem voornamelijk gebrekkige tuning (piggyback ipv compleet standalone managment)

Superchargen gaat wel heel goed trouwens, tot iets van 8 PSI of zo. In de US rijden een helehoop F/I M3's rond, superchaged of turbo, maar die hebben andere motoren als wij (3.2L met 240 PK, ipv 3.2L met 321 PK) Bij de US motoren is meer als 600 RWHP trouwens niet ongewoon.

De S50B32 motoren (de 321PK varianten) zijn te lichtgewicht in elkaar gezet voor F/I. Lichte overdruk met een S/C kan wel, maar verder als een halve bar kom je niet zonder engine rebuilld. het zijn fantastische stukken engineering (ITB's, dubbele oliepomp, lichtgewicht materialen, dubbel traploos verstelbare nokkenassen, racecarterpan + oliekoeler enz) maar gemaakt voor een hoop toeren, en niet voor boost.

Het is allemaal wel te doen, maar de markt voor de europese motoren is te klein, daardoor gaat een 1 bar setup op die motoren (met rebuild dus) je minstens 30.000 euro kosten.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')