quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:26 schreef Xtreem het volgende:
Strak & Simpel.
Geen tierlantijntjes
En het blijt een van de weinige auto's waarbij een grote achterspoiler mooi is hoort
Ook goedquote:
daar heb je 2 supra's voor maatquote:Op maandag 6 juni 2005 17:15 schreef -Muse- het volgende:
50.000 eurootjes
Dan heb je er een in redelijke staat, met nog wel wat werk eraan...
Garagebox bij het appartementquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:32 schreef Tjabbo het volgende:
Blijft een gave bak man!
Je hebt er een box voor gehuurd? of hoort dat bij het appartement (flat, huis?)waar je zit ?
Die oranje pinkers moeten nog wel een keer vervangen worden hoor
edit:
Stoere klauwen en dikke banden!
quote:
Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:34 schreef deeltjezoveelste het volgende:
Waar héb je het over? Die supra is niet eens stock, man. Anders zou-ie niet eens deelnemen aan een dragrace, is het niet?
Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.quote:Verder meldde Toyota nimmer en nooit dat 2jZGTE voor 1000 pk's ontworpen was, dus lul niet. Maarrrrr... 1000 pk's kunnen ze met ernstige motorische ingrepen wel aan, net als v12 Biturbo van AMG, dus waarover hebben we het eigenlijk?
Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,quote:Niettegenstaande vind ik het nog steeds niet eerlijk, de vergelijking; VW GTI plusminus 2 liter versus Supra 3 liter.
2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.quote:Behoudens dat de meeste supra's vaak met 2 enorme turbo's uitgevoerd zijn!
Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra nietquote:Welja, we houden op. Nu iets in dat equivalent; een Skyline met RB30 (opgeboord, zodat hij exact dezelfde cilinderinhoud heeft als Supra';s ipv normaal ruim 2 liter cc). Top is 340 km/h. Hierbij moet voorts opgemerkt worden dat 'ie maar 1 turbo heeft ipv wat bijna alle Supra's 2 twinturbo's hebben. Ku je nagaan als hij naast 3 liter ook 2 turbo's had...![]()
klikkerdeklik
11 seconden? Sjeezis, voor een stock nog wel...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke supra je het hebt, maar een stock supra met verhoogde boost kan een 1/4 mijl van 11 seconden rijden op drag radials... met NOS 10 seconden. Dan heb je het over tijden die normaal gesproken alleen door single turbos gehaald worden. Met de stock turbo's kun je dus weldegelijk 1/4 mijl dragraces doen! Overigens vind ik 1/4 mijl een stompzinnige activiteit, maar goed.
Supra's zijn dan ook bedoeld voor snel rijden, wel? Overigens heb ik de ballen verstand van, daar ik mij niet zozeer voor Toyota-blokken interesseer. Wat jij beweert, zou uiteraard best kunnen.quote:[..]
Titanium drijfstangen vind je niet behalve in speciaal gebouwde motororen. En laat de supra die nou net af fabriek al hebben! "Ernstige motorische ingrepen" zijn er niet nodig, je blok hoeft NOOIT open om alles te vervangen om 1000pk te halen, in tegenstelling tot elke andere auto. Daarom zeg ik dat de 2JZGTE voor 1000pk ontworpen is, die motor is 3x overgedimensioneerd.
De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik je filmpje vreemd blijf vinden. Bij een video kijken gaat het om gebeurtenissen bekijken, dacht ik zo.quote:Dat was ook maar een filmpje voor in het filmpjes topic hoor, had verder ook niets met deze discussie te maken,
Destijds heb ik in Oostenrijk inderdaad alleen met gewone benzineblokjes gewerkt...quote:[..]
2 kleine turbo's bedoel je zeker? Aftermarket twins zijn zo goed als niet bestaand, op een kit na van HKS. Het is of stock twins, of aftermarket single.
Dude, no offense, maar je weet niet veel van turbo's m.b.t. supras en skylines. Single turbo is beter dan twin turbo. Lichter, kleiner, minder complex en in staat om evenzoveel of meer lucht te verplaatsen. Die topsnelheid zegt me vrij weinig, boven de 300 is zinloos en alleen in speciaal geprepde auto's is het verstandig om die snelheden te halen. PKs is alles wat je nodig hebt, en dat hebben zowel gemodde supras als gemodde skylines. Maar bij de skyline moet het blok open om het opnieuw te bouwen, en bij de supra niet
Dat is de M3 van Mert Dastan, ken hemquote:Op dinsdag 5 juli 2005 04:48 schreef StefanP het volgende:
Ondanks dat ik een M3 (vooral E46) een prachtige auto vind, moet ik sommigen toch uit hun droom helpenSupra > M3 als het op prestaties aankomt.
[afbeelding]
Geturbochargede M3. Check waar de turbo en de intake manifold zich bevinden! Zal wel lekker koelen zo ja![]()
[afbeelding]
Lekkere straight piping om power verlies tegen te gaan![]()
Overigens is bijna heel de motor opnieuw gebouwd, waardoor je niet meer van een M3 kunt spreken. Maar goed, zelfs met de 'built motor' is het geen partij voor een suup. Hoe zit het met de tranny, kan die continu 700pk vasthouden? Hoe vaak moet je de motor opnieuw bouwen omdat hij de compressie niet aankan? En ze hebben het over Mickey Mouse PKs, alles "aan het vliegwiel". Echte auto's meet je aan de wielen. Ik kan ook wel claimen 1500pk aan het vliegwiel te hebben, want dat is nu eenmaal niet meetbaar...
Een supra heeft stock al forged internals. Je gooit er een ander fuel pump bij, kiest grotere injectoren, neemt koudere bougies, gooit er een willekeurige grote turbo op en je bent klaar (nog wel even op de dyno tunen als je zeker van je zaak wil zijn). 500rwhtp? 750 rwhp? 1000rwhp? 1300rwhp? U vraagt, wij draaien Niks blok open en alles opnieuw bouwen, dat is pas boven de 750rwhp aan te raden (maar nog steeds niet noodzakelijk)
Een M3 is vrijwel niet te turbochargen, waardoor je ze ook niet ziet. Op de enkele projecten na zoals hierboven te zien, maar wie wil nou elke maand z'n blok opnieuw bouwen?
Supra > M3
nogmaals, ik vind de M3 bijzonder mooi en wou dat ik er eentje naast de supra had
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |