Ik kan een kleine porsche op m'n zijkant tekenen als kill
![]()
Vandaag een stukje gaan rijden. De boostcontroller is nog niet goed ingesteld dus ik rijd nog 'stock' (wel een boost cut defenser) d.w.z. 14-15 Psi tot de wastegate opent. Goed voor een PKtje of 400 schat ik. Aangezien de wegen hier vaak klote zijn, reed ik naar een brede 3-baansweg die door een dure villawijk loopt. Daar is het heel rustig kwa verkeer en is de weg lekker breed en lang. Aan het einde draai ik om en halfverwege draait er een porsche de weg op uit de wijk die rechts ligt.
Nu had ik me voorgenomen om niet te racen in deze auto maar goed, ik ben ook maar een mens, dus ik houd een beetje in en ga er expres heel irritant naast hangen. Het is zo'n porsche boxter met een S erachter, cabrio model. Er zat een of andere arabisch ogende kerel achter het stuur. Ik een beetje spelen met de BOV, dat moest hij wel horen. Heel irritant denk ik, continu dat PSSSCHT naast je raam, maar o zo leuk als jij degene bent die dat doet
![]()
Maar hij doet niets waardoor ik ook maar gewoon doorrijd.
Bij het volgende stoplicht is het rood en staan we naast elkaar vooraan. Ik rijd 'normaal' weg maar vloer hem in de derde versnelling, omdat dat de eigenlijke reden was dat ik daarheen was gegaan. De stock boost checken omdat ik die nodig heb om morgen of zo de boost controller in te stellen. Dat ziet die kerel echter wel, en hij vond het blijkbaar niet zo snel gaan (ik reed nl. normaal weg in z'n 1 en 2) waardoor hij blijkbaar dacht dat hij makkelijk sneller was. Volgende stoplicht, weer rood. Normaal heb ik daar een hekel aan maar nu was het wel handig. Nog steeds 3-baans, nog steeds niemand voor of naast ons. Nu zit hij wel te revven naast me, dus het is duidelijk. Het wordt groen en ik heb hem nog niet in z'n 1 staan omdat ik zit te twijfelen of ik nou zal racen of niet, dus hij is veel sneller weg dan ik. Zal trouwens wel een automaat geweest zijn. Maar goed, ik ook plankgas. Eerste versnelling, ik lig hopeloos achter. Tweede versnelling, nog steeds. Meerdere autolengtes dus normaal gesproken is het al afgelopen. Maar in de 3 kom ik naast hem en in z'n 4 vlieg ik er al langs. Alsof hij stilstond. Uiteindelijk zag ik 100 mijl per uur op de teller en dat vond ik wel welletjes en het was duidelijk dat zijn Duitse grundlichkeit niet zo goed in elkaar zat als de Japanse dus ik zakte terug naar 45. Hij draaide bij het volgende stoplicht rechts, jammer want ik had wel willen zien of hij het nog eens wou proberen.
Supra
![]()
> Porsche
![]()
Net even opgezocht en dat ding heeft nog geen 300pk. Vrouwenautootje dus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn