abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27040181
Misschien stata het hier al ergens, dan heb ik er overheen gelezen.
Is er ook een makkelijke manier om behang eraf te krijgen? De 1e laag kan ik er zo aftrekken, maar de 2e laag gaat niet zo makkelijk. Warm water met een spons erop smeren helpt wel een beetje, maar misschien weten jullie iets beters?
pi_27041331
biotex in t water, iets uit t jaar 0, werkt wel.
of een stoomapparaat huren.
De Puta Madre
pi_27041529
Behang oppervlakkig inkruisen met plamuurmes, dan sopje met afwasmiddel erop. Effe laten inweken. Werkt ook voor de eerste laag.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27048244
[quote]Op zondag 15 mei 2005 23:23 schreef Ingrid19 het volgende:
Is er ook een makkelijke manier om behang eraf te krijgen? De 1e laag kan ik er zo aftrekken, maar de 2e laag gaat niet zo makkelijk. Warm water met een spons erop smeren helpt wel een beetje, maar misschien weten jullie iets beters?
[/quote
gewoon een stoomapparaat huren voor 7 euro
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 16 mei 2005 @ 12:07:24 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27049562
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:08 schreef Joene het volgende:
Je zou ook gewoon behang afweek kunnen kopen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27050096
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon behang afweek kunnen kopen
kan ook

Ik doe altijd de stomer , gaat reuze snel had in 1 dag tijd een 5 kamer woning compleet afgestoomd en overal zat vinyl behang
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_27050295
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:42 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

hmm okay..

Ik boycot de Aldi toch al. ik kom er niet meer.. Ik laat anderen wel voor mij die winkel inlopen.
Waarom zou je ze boycoten ? (ja als het is om pc spullen enzo dan moet je maar niet naar de supermarkt gaan )
pi_27050752
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:27 schreef Joene het volgende:

[..]

kan ook

Ik doe altijd de stomer , gaat reuze snel had in 1 dag tijd een 5 kamer woning compleet afgestoomd en overal zat vinyl behang
Ik kijk wel hoe makkelijk het eraf gaat. Anders huur ik wel een stomer. Vind het alleen beetje zonde omdat het voor 1 kamer is. (de kinderkamer)
pi_27051539
Dat afweekspul werkt dus echt wel sneller en beter dan zo'n stoomding!

Hoef je alleen ff in te smeren en je schraapt het er met een plamuurmes af.
pi_27057356
Als het ff kan dan plak ik het behang gewoon over het oude heen.
Gaat in de meeste gevallen erg goed!
pi_27057622
Ik heb jaren geleden eens een stomer gekocht. Werkt prima. Zo'n goedkoop ding bij de Kwantum. Koste toen volgens mij 25 gulden en werkt nog steeds.
Hou er alleen rekening mee, dat als je omgeving hoort dat je zo'n ding hebt, je hem nog wel eens uit mag lenen.
pi_27158971
Als je bijvoorbeeld maar een halve gipsplaat nodig hebt, pak dan een beschadigde (het deel wat je nodig hebt is onbeschadigd) en vraag korting aan een medewerker of aan de info balie. Gister 2 x 50% korting op 2 badkamerplaten.

Dit kan je natuurlijk op veel meer producten toepassen om zo meer voordeel te hebben.

Hret was zelfs zo, ik had 1 badkamerplaat met het optillen zelf gebroken en wilde daar absoluut geen korting op, maar (terwijl ik eerlijk was) is er toch korting gegeven
pi_27171933
Ingrid, neem een sopje met afwasmiddel. Kruis het behang in met een plamuurmes, niet te diep. Smeer het sopje er dan op.
Laat even inwerken en steek het behang dan af.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27172203
Handwaspasta kan erg handig zijn om je handen snel weer vet/olie/etc vrij te maken na het klussen. Het is niet lastiger dan gewoon handen wassen, en je bent er ook nauwelijks langer mee bezig dan normaal. Het scheelt wel een hoop gedeo met borstels enzo, dat werkt toch niet optimaal (en duurt volgens mij langer) Anyway, da's mijn ervaring, vanavond opgedaan Ik heb alleen geen idee waar die pot die ik hier heb staan gekocht is Er staat wel groot "Handwaspasta" op
pi_27172239
Is dat garagezeep?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27172549
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:08 schreef Joene het volgende:
[quote]Op zondag 15 mei 2005 23:23 schreef Ingrid19 het volgende:
[/quote
wij hebben een pomp (voor onkruid te sproeien) gebruikt.
warm water erin met afwas middel ....sproeien goed vochtig maken dat behang en dan gewoon laten zitten voor een aantal uren Kan je naderhand zo het behang van de muur trekken
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_27172574
Er staat wel op "De intensieve handreiniging voor: garages, handwerkbedrijven, industrie en hobby". Best mogelijk dat dat ook garagezeep heet, maar die benaming staat er niet op. Als het geen garagezeep is dan is het iig iets vergelijkbaars
pi_27173173
Als het spul is van zeep met zaagsel, dan kan het garagezeep zijn. De prettigste die ik ken is met sinaasappelgeur.
Als je zoiets niet bij de hand hebt, werkt afwasmiddel met wasmiddel ook. Ja, gewoon dreft met zeeppoeder....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27175194
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:28 schreef krakkemieke het volgende:
Als het spul is van zeep met zaagsel, dan kan het garagezeep zijn. De prettigste die ik ken is met sinaasappelgeur.
Als je zoiets niet bij de hand hebt, werkt afwasmiddel met wasmiddel ook. Ja, gewoon dreft met zeeppoeder....
ik gebruik altijd cif schuurmiddel voor mijn handen. en als ze onder het vet zitten, eerst ff een beetje petroleum over mijn handen gieten en ff schrobben
pi_27230621
oude lijmresten van tapijt verwijderen?

Smeer op de lastige plekken wat jam. (Ja jam die voor op brood. 80 cent per potje bij de Aldi etc.)

Even in laten werken en dan met een (oud) plamuurmes even afsteken!

Werkt gegarandeerd en snel!
pi_27727794
Ik bedacht me net door het gereedschapkist topic, een tip die ik zelf nogal een goede vond.

Bijna iedereen kent de Ikea/Leenbakker/Kwantum bouwpakketjes wel, waar je driehonderd boutjes met een inbussleutel in hele krappe plekken moet draaien. Je krijgt altijd zo'n klote sleuteltje er bij geleverd.

Mooi, zaag (slijp) de hoeken van de inbussleutel er af, zodat je een recht staafje over houdt.
Pak je accuboor, en daar stop je dat staafje in en je hebt de kast/tafel/ofietsanders in 60 % van de tijd inelkaar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:19:41 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27728559
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:50 schreef Dirkh het volgende:
Ik bedacht me net door het gereedschapkist topic, een tip die ik zelf nogal een goede vond.

Bijna iedereen kent de Ikea/Leenbakker/Kwantum bouwpakketjes wel, waar je driehonderd boutjes met een inbussleutel in hele krappe plekken moet draaien. Je krijgt altijd zo'n klote sleuteltje er bij geleverd.

Mooi, zaag (slijp) de hoeken van de inbussleutel er af, zodat je een recht staafje over houdt.
Pak je accuboor, en daar stop je dat staafje in en je hebt de kast/tafel/ofietsanders in 60 % van de tijd inelkaar.
Damn. Dit is er zo eentje van: 'Dat ik daar zelf niet op gekomen ben'

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27729266
koop een elektrische schroevendraaier, nooit meer priegelen!! En dat ding raak je ook minder snel kwijt.
Hou alles in het trommeltje, anders ben je wel de verschillende kopjes kwijt
Je kan er ook de leenbakker/ikeadingetjes mee in elkaar zetten.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 20:14:31 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_27753230
Iets mooi opgemeten ? En ook afgetekend ? En dan gaan zagen ? Mooi niet dus ! Eerst nog eens nameten !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:34:34 #125
3498 Barb
Graduated Fool
pi_27753823
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
Ik gebruik daar een glasboortje voor.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:35:46 #126
3498 Barb
Graduated Fool
pi_27753878
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:56 schreef DzjieDub het volgende:
Verf langere tijd bewaren? Sla het deksel goed vast met houten of rubber hamer, houd het blik daarna op de kop - iets schuin houden - en draai het rond zodat de verf goed in de rand tussen blik en deksel in komt te zitten. Door capillaire werking wordt de verf die rand ingezogen, zodat er een luchtdichte verbinding komt.
Vervolgens de emmer/pot/blik op zijn kop bewaren, dan loop je ook niet het rusico dat het snel terugloopt wanneer de randen niet goed gevuld zijn.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_27755095
Hoe haal je dubbelzijdig plakband van deuren?

Als je plinten moet bevestigen zaag ze dan ietsje korter ipv precies pas ivm uitzetten van het hout. Ze laten anders los of gaan bol staan.
pi_27755385
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:13 schreef assepoes het volgende:
Hoe haal je dubbelzijdig plakband van deuren?
Als het je lukt om een heel klein stukje los te krijgen, moet je daar beginnen met rollen. Gewoon met een vinger wat druk er op houden en rollen maar.
Je kan eventueel een nieuw stukje tape gebruiken, om een beginnetje te maken.

Dat geldt ook voor tapijttape die lekker vast zit op de grond. Je kan steken met een plamuurmes wat je wil, kost je uren werk, maar gewoon rollen is de kortste slag.
pi_27755555
Het vervelende is dat er allemaal kleine stukjes achterblijven, die ik dus niet wegkrijg en ik heb geen zin om de deur te mollen met een plamuurmes.

Heeft iemand ook een tip om plakbandresten cq stickerresten weg te krijgen?
pi_27756221
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:24 schreef assepoes het volgende:
Het vervelende is dat er allemaal kleine stukjes achterblijven, die ik dus niet wegkrijg en ik heb geen zin om de deur te mollen met een plamuurmes.

Heeft iemand ook een tip om plakbandresten cq stickerresten weg te krijgen?
WD40 spray en een (katoenen) lap of microvezeldoekje. Werkt voor alle plakresten, en bijt niet uit. Laat wel een beetje een vet laagje achter, maar dat is er wel af te krijgen.
pi_27765199
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:37 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

WD40 spray en een (katoenen) lap of microvezeldoekje. Werkt voor alle plakresten, en bijt niet uit. Laat wel een beetje een vet laagje achter, maar dat is er wel af te krijgen.
die ga ik onthouden
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:53:15 #132
119075 BazjeV
subtiele klootzak
pi_28027243
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:03 schreef -KQwakie- het volgende:
volgens mij heb ik eigenlijk maar 1 tip: koop geen gereedscahp van "de walt" het is een zootje stugge troep en snel naar de klote. er is goedkoper gereedschap wat ook nog eens beter is
HAhahaha

Dit is echt t stomste wat ik heb gehoord...

kerel, de walt zit nog boven makita. Vraag aan mensen die het echt gebruiken (dus mensen die er hun brood mee verdienen) welk gereedschap ze willen en t antwoord is 90% de walt.

En ik kan ze geen ongelijk geven, het werkt echt heerlijk.

PS. dat jij een slechte ervaring hebt gehad met 1 machine wil niet zeggen dat het een slecht merk is, en btw, dewalt heeft ook nog eens de langste garantieperiode, dat doen ze ook niet zomaar...
Deze post was weer totaal nutteloos...
* blog
pi_28036739
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:37 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

alweer iets uit t vak geleerd, kaap je mammies haardroger, terug te vinden in de werk kist,
De Puta Madre
pi_28537714
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:14 schreef 2cv het volgende:
Iets mooi opgemeten ? En ook afgetekend ? En dan gaan zagen ? Mooi niet dus ! Eerst nog eens nameten !
En als je een plank van een meter breed ophangt, boor dan niet een meter uit elkaar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28537792
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En als je een plank van een meter breed ophangt, boor dan niet een meter uit elkaar.
hihi dat is wel erg suf!!!

Maar ik ga het onthouden, typisch iets wat ik kan doen
pi_28538249
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:57 schreef Troeta het volgende:

[..]

hihi dat is wel erg suf!!!

Maar ik ga het onthouden, typisch iets wat ik kan doen
Ach, we waren anderhalf uur bezig met het losraggen van het metaal uit de muur, en ik was 25 euro kwijt om nieuwe verf te kopen om de schade hiervan weg te werken. Maar we hebben wel gelachen.

Nog een goede tip: op tijd stoppen met boren.

Anders krijg je dit.
pi_28538255
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Anders krijg je dit.
Gast!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:03:30 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28542091
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ach, we waren anderhalf uur bezig met het losraggen van het metaal uit de muur, en ik was 25 euro kwijt om nieuwe verf te kopen om de schade hiervan weg te werken. Maar we hebben wel gelachen.

Anders krijg je dit.
Je hoofd zit raar op die foto
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_28556741
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hoofd zit raar op die foto
Ja hè?
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:00:03 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28557716
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja hè?
Komtda?

Uitgeschoten met de figuurzaag?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_28558037
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Komtda?

Uitgeschoten met de figuurzaag?
Nah, goedkope digitale camera van die vriendin van me, daar zal het wel aan liggen.

Maar dit is erg off topic.
pi_28569367
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
Oké, laat ik het anders zeggen.

de spullen van de Aldi voldoen niet aan de 110% kwalitietseis die Ferm van zijn eigen produkten wil hebben. Dus kunnen deze spullen naar de Aldi voor een lagere prijs.
Ach ja en ferm zijn ook alweer apparaten wat van "de grotere" merken afkomen, welke dus ook niet aan de kwaliteits voldoen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:36:52 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28571545
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nah, goedkope digitale camera van die vriendin van me, daar zal het wel aan liggen.

Maar dit is erg off topic.
Daarom vroeg ik voor de vorm even of het met de figuurzaag was gebeurd
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:36:11 #144
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_28605024
ik heb 3 dagen geleden mijn deuren geschildert met hoogglans...maar ik heb geen grondverf
gebruikt (dacht dat niet hoefde als je over een andere verflaag gaat)maar ik vind het resultaat
niet echt super(vrouwtje vind het wel mooi)maar als je met een vakkundig oog kijkt zie je toch plekken door de verf heen(grrr)moet ik nu gewoon alle deuren nog een keer schilderen of
weer schuren en dan gronden en dan schilderen(nee toch pfffff)
of kan ik alleen de doorschijnende plekken behandelen!
Bas heeft gesproken...
pi_28615487
als je geen goede ondergrond hebt, is het lastig om het helemaal netjes te krijgen, maarff een keer schuren en weer lakken zal wel schelen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:06:25 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28615572
Lichtjes opschuren en weer helemaal overnieuw lakken. Alleen de doorschijnende plekken gaat opvallen. Alleen al door 'hoogteverschil' van de verflaagjes over elkaar...
pi_28674446
Nog een tip waar ik helaas proefondervindelijk ben achter gekomen:

Als iets kapot is, repareer het dan zodra je weet dat het kapot is. En stel het niet uit, vaak is de gevolgschade groter dan de oorsponkelijke reparatie en heb je veel meer werk!

(Ik had lekkage door een kapotte dakpan, die ik al een paar weken geleden had gezien, maar nog niet had vervangen, Zie hier)
pi_30679516
- met een goedkope lepel (50 cent bij de supermarkt) latex scheppen werkt een stuk netter dan het overgieten in je verfbakje
- een bandenlichter heeft precies de juiste maat om een pot verf mee open te maken
- regelmatig met een trekker de goten en zinken daken schoonmaken verlengt de levensduur aanzienlijk
- als je een plastic fles op anderhalve meter diepte in je regenpijp hebt zitten, dan kun je deze eruit krijgen met een stuk touw met aantreklus en een stukje PVC (...)
- als je schroefdraad naar de klote is, kun je vaak nieuw schroefdraad creeeren met behulp van hamer en schroevendraaier
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_30679842
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:54 schreef WouterB het volgende:

- als je schroefdraad naar de klote is, kun je vaak nieuw schroefdraad creeeren met behulp van hamer en schroevendraaier
Leg eens uit?
pi_30680490

je hebt gelijk, gaat natuurlijk niet om de schroefdraad maar om de kop
pi_30681006
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:20 schreef WouterB het volgende:

je hebt gelijk, gaat natuurlijk niet om de schroefdraad maar om de kop
Dat kun je soms ook doen met een ijzerzaag.
pi_30681192
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:31 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dat kun je soms ook doen met een ijzerzaag.
hangt er een beetje vanaf of je er goed bij kan, als je je schroeven verzinkt dan lukt dat dus al niet zonder het hout ook (licht) te beschadigen
pi_30694927
als ik een tegel ga boren dan sla ik eerst even het glazuur stuk met een klein spijkertje, heeft tot nu toe prima gewerkt.
  zondag 18 september 2005 @ 14:42:41 #154
64781 bonke
pipo koeie
pi_30695772
quote:
Op zondag 18 september 2005 14:16 schreef Blapiet het volgende:
als ik een tegel ga boren dan sla ik eerst even het glazuur stuk met een klein spijkertje, heeft tot nu toe prima gewerkt.
tegels boren deed ik altijd met zo`n puntfreesje voor in de normale boormachine
en als er eenmaal een gat in zat kan je er met een normale boor een groter gat mee uitzagen
bv voor een stekkerdoos
gewoon hoog toeren en de boor als frees gebruiken
pies on joe toe
pi_30697447
Of een stukje tape.
pi_30707112
stel...je laat een pot verf vallen wat dan? nou ik werk in een bouwmarkt en hoevaak daar wel niet een pot valt ... wat we dan doen is een bak zaagsel pakken (dat hele fijne ) en dat gooien we over die mooie verf plek het gaat dan klonteren en trekt in het zaagsel en dat gooi je weg, daarna even met terpetine de boel netjes maken en tadaa
Bram! Boterham!
pi_30719155
mijn bijdrage dan:

speciaal voor de plintenmeppers onder ons:

werkt voor alle stenen muren, incl beton:

houd de plint tegen de muur, boor met een steenboor van 3 door en door de muur in, een stuk sateprikker erin, een koploze spijker erin, plint zit goed vast en toch krijg je em er nog makkelijk af, mocht het ooit mogelijk zijn...

draad trekken in buis:

stel dat je de trekveer erin moet doen met een veerpomp en het draadtrekken gaat dan ook moeilijk, geen probleem, veerpomp er andersom op zetten en trekker maar, zo hou je je handen tenminste heel.

gebruik voor de telefoonaanluiting RJ45 aansluitingen en UTP kabel, dan kun je altijd alles maken, zorg dat alles in de meterkast uit komt, daar kun je er nog altijd een netwerkaansluiting van maken.

inbouwdozen voor stopcontacten en schakelaars in muur maken:

boren: als je een inbouwdoos erin boort, ook waar de buis aankomt (spruit) een half gat boren, spruit zat vroeger nogal diep in de doos zeg maar, tegenwoordig hebben ze ook dozen waar dat niet meer is, maar het werkt nog wel makkelijker.

zet de dozen vast met roodband of iets dergelijks, heb je veel haast met het aanwerken van je buis, gebruik dan snelband, deze is een stuk eerder hard, en niet met pur.

gebruik zoveel mogelijk U50 inbouwdozen, daar heb je nog ruimte zat in om eventueel te lassen.

pi_30719436
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:42 schreef TheOneAndOnly het volgende:

zet de dozen vast met roodband of iets dergelijks, heb je veel haast met het aanwerken van je buis, gebruik dan snelband, deze is een stuk eerder hard, en niet met pur.
De roodband van de gamma (bagger-kwaliteit) is waardeloos om mee te stuccen, maar hij is perfect voor dit soort klussen, omdat-ie veel harder uithardt.
pi_30720664
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:57 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

De roodband van de gamma (bagger-kwaliteit) is waardeloos om mee te stuccen, maar hij is perfect voor dit soort klussen, omdat-ie veel harder uithardt.
knauf pakken, blijft altijd plakken....
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:22:21 #160
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_30872213
Kozijnen dakgoot afbranden ,plantenspuit bij de hand .
gemakkelijke en snelle manier om smeulend(vermolmd) hout uit te krijgen.
Klaar?
Ik niet!
pi_36193625
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:45 schreef Bright het volgende:
Wel, beneden doen ze dat ook wel, maar boven niet ...
Dan heb je of geen goede waterpas, of niet goed afgelezen. Voor zulke klussen is het handig als je een lange waterpas hebt met meerdere libellen (150/180 cm)

En vergeet niet voor elke klus te controleren of de waterpas nog wel goed is. Dat kun je doen door hem op een waterpas stuk te leggen, af te lezen, draaien zodat links rechts wordt, en weer af te lezen. De libellen moeten dan exact hetzelfde staan. Als dat niet zo is, dan is die niet meer betrouwbaar.
pi_36241165
Ik moet hier een spiegel van een deur afhalen. Het is een spiegel met een houten lijst (ovaal) die hebben vastgekit op een normale deur. Er zit alleen kit om de lijst, niet op de achterkant van de spiegel. En we hebben spiegelkit gebruikt toen (hadden we nog over).
Hoe krijg ik de spiegel eraf zonder de hele boel (deur/spiegel) te beschadigen. Iemand tips ?
pi_36241870
Met een scalpel/stanleymes de kit doorsnijden (niet de deur insnijden), daarna voorzichtig met een zuignapje je spiegel van de deur af trekken?
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:22:45 #164
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36252061
Ik weet niet of mijn tip hier wel thuis hoort maar ala..

Bij de Blokker is deze week een laser waterpas in de reclame.. Van ¤ 10 voor ¤ 3 ( geloof ik..)
Ik dacht is mischien wel een tip voor mensen die zo'n nog willen aanschaffen..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36254079
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:30 schreef enzoronald het volgende:
Ik moet hier een spiegel van een deur afhalen. Het is een spiegel met een houten lijst (ovaal) die hebben vastgekit op een normale deur. Er zit alleen kit om de lijst, niet op de achterkant van de spiegel. En we hebben spiegelkit gebruikt toen (hadden we nog over).
Hoe krijg ik de spiegel eraf zonder de hele boel (deur/spiegel) te beschadigen. Iemand tips ?
Met een ijzerdraadje achter de spiegel langs gaan, en een snijdende beweging maken. Wel met 2 mensen, je kunt niet en snijden en die spiegel opvangen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:07:15 #166
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_36254159
Wat een goed topic.. vooral over die rode muur (die ik van plan ben hier te gaan maken trouwens). *onmiddellijk gele latex op het lijstje zet*
pi_36256260
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 06:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Met een ijzerdraadje achter de spiegel langs gaan, en een snijdende beweging maken. Wel met 2 mensen, je kunt niet en snijden en die spiegel opvangen.
Niet te vergeten: van onder naar boven werken. Anders valt je spiegel al van de deur af als ie alleen boven los is: dag spiegel. Leg desnoods ook een kussen onder de deur, misschien kan je zelfs beter met 3 personen werken: 2 zage + 1 opvangen.
</post>
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:27:42 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36258627
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:22 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik weet niet of mijn tip hier wel thuis hoort maar ala..

Bij de Blokker is deze week een laser waterpas in de reclame.. Van ¤ 10 voor ¤ 3 ( geloof ik..)
Ik dacht is mischien wel een tip voor mensen die zo'n nog willen aanschaffen..
Aan zo een laserwaterpas heb je m.i. weinig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36287195
Voor degene met vieze handen (verf, smeer etc.) en die geen "garage" zeep hebben.
Afwasmiddel met een beetje (poeder) wasmiddel of zand werkt ook heel goed.

Kabels of draad strippen en je hebt geen striptang of kabelsnijder bij de hand maar wel een (scherp) mes: snij met de mes zachtjes en langzaam rondom in de mantel, hierdoor komt er een inkeping in de mantel, buig nu de kabel (of het draadje) en de mantel zal als het ware breken zonder de kern te beschadigen.
(dit kan voor sommigen enige oefening vereisen)

Op een moeilijke plek een schroef ergens indraaien en niet zo'n schroevendraaier hebben met een schroevenklem (die houd de schroef op zijn plek op de schroevendraaier), dan kan je ook plakband gebruiken om de schroef aan de schroevendraaier vast te plakken.
De plakband kan je als de schroef voor een deel ingeschroeft is gewoon weer verwijderen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Paddokingnr1 op 23-03-2006 05:28:03 (Een idee erbij) ]
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_36287330
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 04:29 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Op een moeilijke plek een schroef ergens indraaien en niet zo'n schroevendraaier hebben met een schroevenklem (die houd de schroef op zijn plek op de schroevendraaier), dan kan je ook plakband gebruiken om de schroef aan de schroevendraaier vast te plakken.
De plakband kan je als de schroef voor een deel ingeschroeft is gewoon weer verwijderen.
Of je neemt een magnetische bithouder
pi_36294814
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 06:45 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Of je neemt een magnetische bithouder
En als je die nou net niet hebt, ik vind het wel een goed idee.
pi_36391925
Gootsteenpreservatietips:

- Gooi geen vet (braden, bakken) door de gootsteen, neem hier maar een oud melkpak voor
- Schaf een (metalen!) gootsteenroostertje aan, voor die 2 euro bespaar je jezelf heel wat moeite
- Gooi met enige regelmaat een hoeveelheid (milieuvriendelijke!) ontstopper door je gootsteen.
- Gooi ook géén voedsel(resten) door de gootsteen. Dingen als soep en andere vochtige dingen deponeer je in het toilet, groenteafval in de groene bak, klein keukenafval in een oud melk/sinaasappelsap pak.
</post>
  maandag 27 maart 2006 @ 00:50:58 #173
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36394136
Okee ik doe ook mee met jullie.
Als je een plank of balk recht wilt doorzagen ( precies langs het lijntje dus) dan moet je je wijsvinger van je zaaghand recht naar voren langs je zaag leggen, succes verzekerd.

Als je in een muur wilt boren maar niet te diep i.v.m. de dikte van die muur dan kun je het beste een stukje tape om je boor plakken op de afstand die je wilt gaan boren.

Als je een geschilderde deur of kozijn wilt schuren moet je het eerst even afnemen met water met amoniak om het vetvrij te maken. Dit voorkomt dat het vet en viezigheid op die oude deur of het kozijn in je schuurpapier gaat zitten en je hoeft het geschuurde hout niet meer nat te maken.

Maak oud hout altijd spijkervrij om ongelukken te voorkomen.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  maandag 27 maart 2006 @ 00:53:34 #174
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36394161
[quote]Op maandag 27 maart 2006 00:50 schreef Astrix het volgende:

Knip.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 09:08:15 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36396409
Als het gaat om draadtrekken in en om het huis van diverse soorten kabels en draad dan heb ik nog wel enige tips !

1. Lange leidingen waar draad in moet ( +/- meer dan 20 meter) moet je een trekveerpomp bij gebruiken voor het invoeren van de trekveer.

Dit omdat door de lengte van de veer ondervindt deze vrij veel wrijvingsweerstand. Als er dan nog een paar bochten vlak achter elkaar er in zitten dan dat zonder pomp net te veel worden.

2. In de nieuwbouw zitten in de loze aansluitingen in de muur een zwarte 1,5 mm² trekdraad.
Deze draad moet je NOOITt trekdraad gebuiken hij dient alleen om makkelijk een trekveer in de buis te kunnen krijgen.
De draden worden door het trekken warm en gaan daardoor plakken en gaat het trekken steeds zwaarder.

3. Bij vastzittende leidingen waar je geen draad in krijgt op de normale manier kun je het altijd eerst proberen met siliconenspray

Spuit wat siliconenspray in de leiding en op de draden en houd de draden met gewoon water nat (laat ze door een spons lopen) je zult zien dat het trekken nu een stuk eenvoudiger gaat.
Gebruik GEEN afwasmiddel o.i.d. als je ooit de draden er weer uit zou willen halen levert dit problemen op. Het gaat namelijk plakken.

4. Tenslotte gebruik bij al het ander als VD draad iets van een glijmiddel. Water, Silliconen spray of talkpoeder, glijmiddel.
Liever geen zeep dit kan in de toekomst als ze er ooit weer uitmoeten problemen geven.

dinsdag 28 maart 2006 @ 20:23:42 #176
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_36444769
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

- boren in tegels: Een spiegel ophangen in de badkamer? Maak met gewoon plakband een kruis op de plek waar je de schroef hebben wilt. Boor door het plakbandje heen, zo breekt je tegel niet!

Boor eerst door de tegel met een schroefmachine ofzo, en pak daarna pas een klopboormachine.
Dat scheelt je wel een paar tegels...
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:24:31 #177
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_36444788
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:32 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

En als je die nou net niet hebt, ik vind het wel een goed idee.
Er eentje kopen.. Het is altijd handig natuurlijk
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:28:38 #178
65960 sanger
pi_36454447
Als je je regelwerk waterpas moet stellen:

Meet met een (laser)waterpas twee punten uit die waterpas zijn. Bevestig aan beide punten een touwtje. Span dit strak tussen de punten, en je hebt een waterpas lijn.
  maandag 15 mei 2006 @ 09:06:53 #179
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_37836338
Mag ik ook vragen om tips?
Ik moet deurposten enzo gaan verven en ik vroeg me af wat nu het gladste werd.. met een roller of met een goede kwast. Ik kan op zich best leuk verven, maar een professional ben ik natuurlijk niet.

Tweede vraag gaat over latex. Ik wil ook de douche voorzien van een leuk kleurtje. Kan ik hier de gewone latex voor gebruiken of mag dat in natte ruimtes niet?
pi_37836421
Als je gewone latex gebruikt in natte ruimtes, is de kans groot dat het gaat bladeren en schimmelen. Ik zou dus die voor natte ruimtes gebruiken.

Voor de posten maakt het niet zoveel uit of je een roller of een kwast gebruikt. Je moet gewoon niet teveel verf in een keer gebruiken, zodat je geen druipers of oneffenheden krijgt.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:14:23 #181
65960 sanger
pi_37837523
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:06 schreef Maerycke het volgende:
Mag ik ook vragen om tips?
Ik moet deurposten enzo gaan verven en ik vroeg me af wat nu het gladste werd.. met een roller of met een goede kwast. Ik kan op zich best leuk verven, maar een professional ben ik natuurlijk niet.

Tweede vraag gaat over latex. Ik wil ook de douche voorzien van een leuk kleurtje. Kan ik hier de gewone latex voor gebruiken of mag dat in natte ruimtes niet?
Persoonlijk vind ik het mooier als je een kwast gebruikt. Een roller moet wel werken en is makkelijker/sneller.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:54:20 #182
147263 BrokKenmaker
BrokKenmaken als hobby!?
pi_37838493
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Als het gaat om draadtrekken in en om het huis van diverse soorten kabels en draad dan heb ik nog wel enige tips !

1. Lange leidingen waar draad in moet ( +/- meer dan 20 meter) moet je een trekveerpomp bij gebruiken voor het invoeren van de trekveer.

Dit omdat door de lengte van de veer ondervindt deze vrij veel wrijvingsweerstand. Als er dan nog een paar bochten vlak achter elkaar er in zitten dan dat zonder pomp net te veel worden.

2. In de nieuwbouw zitten in de loze aansluitingen in de muur een zwarte 1,5 mm² trekdraad.
Deze draad moet je NOOITt trekdraad gebuiken hij dient alleen om makkelijk een trekveer in de buis te kunnen krijgen.
De draden worden door het trekken warm en gaan daardoor plakken en gaat het trekken steeds zwaarder.

3. Bij vastzittende leidingen waar je geen draad in krijgt op de normale manier kun je het altijd eerst proberen met siliconenspray

Spuit wat siliconenspray in de leiding en op de draden en houd de draden met gewoon water nat (laat ze door een spons lopen) je zult zien dat het trekken nu een stuk eenvoudiger gaat.
Gebruik GEEN afwasmiddel o.i.d. als je ooit de draden er weer uit zou willen halen levert dit problemen op. Het gaat namelijk plakken.

4. Tenslotte gebruik bij al het ander als VD draad iets van een glijmiddel. Water, Silliconen spray of talkpoeder, glijmiddel.
Liever geen zeep dit kan in de toekomst als ze er ooit weer uitmoeten problemen geven.

Ook een truc:
gebruik het 'bandje' uit een oud cassettebandje.
1. Zet een stofzuiger op de ene kant van de buis en voer het bandje langszaam aan de andere kant de buis in. De stofzuiger zal het bandje door de buis heen trekken.
2. Bind aan het 'bandje' een stevig touw (b.v. vliegertouw) en trek voorzichtig het bandje terug.
3. Bind nu aan het touw de trekveer en trek weer terug en de veer zit door de buis.
Vooral handig in buizen met veel bochten.
Gisteren dacht ik bij mezelf: morgen bij mijn zusje
  maandag 15 mei 2006 @ 13:09:11 #183
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_37842320
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:13 schreef assepoes het volgende:
Als je gewone latex gebruikt in natte ruimtes, is de kans groot dat het gaat bladeren en schimmelen. Ik zou dus die voor natte ruimtes gebruiken.

Voor de posten maakt het niet zoveel uit of je een roller of een kwast gebruikt. Je moet gewoon niet teveel verf in een keer gebruiken, zodat je geen druipers of oneffenheden krijgt.
Ah thanks.. ik was er niet zeker van of er ook speciale latex was voor natte ruimtes. Straks maar even vragen of ik die ook in zeegroen kan krijgen dan.

Klustips van een Brokkenmaker trouwens.. als dat maar goed afloopt..
  maandag 15 mei 2006 @ 13:12:15 #184
65960 sanger
pi_37842388
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:09 schreef Maerycke het volgende:
Klustips van een Brokkenmaker trouwens.. als dat maar goed afloopt..
Ook daar hebben we een topic voor, mocht het foutgaan!
  † In Memoriam † maandag 15 mei 2006 @ 17:54:34 #185
25682 2cv
Niet subtiel
pi_37850700
Volgens mij geeft een roller een iets mooier resultaat. Dat weet ik niet 100% zeker, maar als ik ooit eens iets zou gaan schilderne wat echt mooi moet weorden en het kan met een roller, dan doe ik dat.
pi_37973232
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:54 schreef BrokKenmaker het volgende:

[..]

Ook een truc:
gebruik het 'bandje' uit een oud cassettebandje.
1. Zet een stofzuiger op de ene kant van de buis en voer het bandje langszaam aan de andere kant de buis in. De stofzuiger zal het bandje door de buis heen trekken.
2. Bind aan het 'bandje' een stevig touw (b.v. vliegertouw) en trek voorzichtig het bandje terug.
3. Bind nu aan het touw de trekveer en trek weer terug en de veer zit door de buis.
Vooral handig in buizen met veel bochten.
Aanvulling op 1: een klein moertje aan het einde van het casettebandje, zeker als je van boven naar beneden werkt.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:59:37 #187
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_38121443
Bij het verven moet je eerst horizontaal strijken en dan als laatste verticaal. Voorkomt druipers. Ook moet je altijd direct afplaktape verwijderen.

Wil je een houtverbinding zonder schroeven of spijkers? Verdiep je eens in het maken van fillet pasta (epoxy+aerosil).
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 25 mei 2006 @ 08:55:38 #188
64781 bonke
pipo koeie
pi_38189872
met een schuifmaat kan je ook heel eenvoudig het midden van zoeken van de bovenkant van een asje
is je asje 30 mm zet je schuifmaat dan vast op 15 mm, houd de schuifmaat vlak op de bovenkant van het asje en teken hem dan af, draai je asje een kwart en teken hem weer af, waar de streepjes elkaar kruisen is het midden
pies on joe toe
pi_38190284
Pennen uit de schanieren tikken gaat heel eenvoudig met een hamer (natuurlijk) en de houder van een verfroller.
pi_38191819
Geweldig topic!!!
pi_38278295
Wel eens een ronde metalen buis gezaagd met een ijzerzaag? Gaat altijd erg lastig.

De oplossing: draai je ijzerzaag om: het handvat naar voren en de achterkant in je hand. Zaagt stukken beter!!!
  † In Memoriam † zaterdag 27 mei 2006 @ 23:19:43 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38286828
Is het ook een optie het zaagblad verkeerd om in de beugel van de zaag te zetten ?
  FOK!fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 00:05:12 #193
137066 fokkieslim
pi_38288645
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:36 schreef unartic het volgende:
Wel eens een ronde metalen buis gezaagd met een ijzerzaag? Gaat altijd erg lastig.

De oplossing: draai je ijzerzaag om: het handvat naar voren en de achterkant in je hand. Zaagt stukken beter!!!
Zou het niet slimmer zijn het blad goed te plaatsen i.pv de zaagbeugel verkeerd om te houden.
Ik zie verder niet in waarom een buis doorzagen moeilijk is.
  FOK!fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 00:08:49 #194
137066 fokkieslim
pi_38288773
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 09:44 schreef DrXLTrouble het volgende:
Pennen uit de schanieren tikken gaat heel eenvoudig met een hamer (natuurlijk) en de houder van een verfroller.
Met een verfroller kun je niet hard slaan lijkt me(uiteraard zonder roller),een hamer heeft iedereen toch wel?
  FOK!fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 00:12:49 #195
137066 fokkieslim
pi_38288916
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:04 schreef Kanjer het volgende:
Gebruik ipv WD40 liever slaolie.

Werkt echt perfect! Piepende deuren? beetje slaolie en de deur valt geruisloos dicht, deursloten cylindersloten werkt altijd.
Zelfs een draaistoel die niet meer zo goed wilde ingesmeerd met slaolie, draait alweer jaren als een tierelier.
Waar kun je die slaolie kopen-
  FOK!fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 00:16:26 #196
137066 fokkieslim
pi_38289046
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:42 schreef Marsepein het volgende:
Als je bijvoorbeeld maar een halve gipsplaat nodig hebt, pak dan een beschadigde (het deel wat je nodig hebt is onbeschadigd) en vraag korting aan een medewerker of aan de info balie. Gister 2 x 50% korting op 2 badkamerplaten.

Dit kan je natuurlijk op veel meer producten toepassen om zo meer voordeel te hebben.

Hret was zelfs zo, ik had 1 badkamerplaat met het optillen zelf gebroken en wilde daar absoluut geen korting op, maar (terwijl ik eerlijk was) is er toch korting gegeven
Je kunt ook zelf gaan beschadigen,als er niets is wat beschadigd is,zeer slim als je 2 halve platen nodig heb,2 hele mee te nemen met 50% korting tel uit je winst.
  † In Memoriam † zondag 28 mei 2006 @ 00:19:26 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38289148
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:08 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Met een verfroller kun je niet hard slaan lijkt me(uiteraard zonder roller),een hamer heeft iedereen toch wel?
Je mept op de verfroller met de hamer.
  FOK!fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 00:21:53 #198
137066 fokkieslim
pi_38289230
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:58 schreef Dirkh het volgende:
Nog een makkelijke tip.
Moet je een pvc pijp op een lastige plek zagen, of juist tot aan de grond toe afgezaagd hebben? Dat gaat je dus niet lukken met een ijzerzaagje.
Pak dan een stuk koperdraad (elektriciteit draad) en strip die zover, zodat je twee handvaten houdt en de rest kaal is. En begin maar snel een en weer te bewegen rondom de pijp. Zet niet al te veel druk, laat het draad zijn werk doen. Door de hitte (denk aan het ouderwest vuurtje maken) glijdt het koperdraad op een gegeven moment door de pijp heen.
je kunt er ook stroom opzetten)gloeidraadje',
  zondag 28 mei 2006 @ 00:33:07 #199
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_38289604
Tip dankzij een foutje van m'n moeder:
Als je nieuwe draden in je luxaflex wilt rijgen (reigen ) meet ze dan af als de luxaflex naar beneden zijn
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_38437751
even een aanvullend vraagje..wij moeten een laag of 4 behang gaan verwijderen. Nu zag ik hier al wat tips over hoe en wat, erg handig! maar nu hoorde ik dat wij op de muur die eronderuit komt het beste dure verf kunnen 'smijten' in plaats van latex van bijvoorbeeld de praxis...

Ik ga er vanuit dat er een betonnen muur onderuit komt...de kleur wordt bijna overal wit, in de gang paars en 1 muurtje behangen...
kortom..moet ik dure verf kopen, moet beton wat jaren achter een paar lagen behang heeft gezeten voorbehandelen of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')