abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27727794
Ik bedacht me net door het gereedschapkist topic, een tip die ik zelf nogal een goede vond.

Bijna iedereen kent de Ikea/Leenbakker/Kwantum bouwpakketjes wel, waar je driehonderd boutjes met een inbussleutel in hele krappe plekken moet draaien. Je krijgt altijd zo'n klote sleuteltje er bij geleverd.

Mooi, zaag (slijp) de hoeken van de inbussleutel er af, zodat je een recht staafje over houdt.
Pak je accuboor, en daar stop je dat staafje in en je hebt de kast/tafel/ofietsanders in 60 % van de tijd inelkaar.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:19:41 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_27728559
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:50 schreef Dirkh het volgende:
Ik bedacht me net door het gereedschapkist topic, een tip die ik zelf nogal een goede vond.

Bijna iedereen kent de Ikea/Leenbakker/Kwantum bouwpakketjes wel, waar je driehonderd boutjes met een inbussleutel in hele krappe plekken moet draaien. Je krijgt altijd zo'n klote sleuteltje er bij geleverd.

Mooi, zaag (slijp) de hoeken van de inbussleutel er af, zodat je een recht staafje over houdt.
Pak je accuboor, en daar stop je dat staafje in en je hebt de kast/tafel/ofietsanders in 60 % van de tijd inelkaar.
Damn. Dit is er zo eentje van: 'Dat ik daar zelf niet op gekomen ben'

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_27729266
koop een elektrische schroevendraaier, nooit meer priegelen!! En dat ding raak je ook minder snel kwijt.
Hou alles in het trommeltje, anders ben je wel de verschillende kopjes kwijt
Je kan er ook de leenbakker/ikeadingetjes mee in elkaar zetten.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 20:14:31 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_27753230
Iets mooi opgemeten ? En ook afgetekend ? En dan gaan zagen ? Mooi niet dus ! Eerst nog eens nameten !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:34:34 #125
3498 Barb
Graduated Fool
pi_27753823
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:42 schreef m@x het volgende:
Wat voor boortje kan je nou het beste gebruiken om in tegels te boren? Gewoon een steenboor of iets anders?
Ik gebruik daar een glasboortje voor.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:35:46 #126
3498 Barb
Graduated Fool
pi_27753878
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:56 schreef DzjieDub het volgende:
Verf langere tijd bewaren? Sla het deksel goed vast met houten of rubber hamer, houd het blik daarna op de kop - iets schuin houden - en draai het rond zodat de verf goed in de rand tussen blik en deksel in komt te zitten. Door capillaire werking wordt de verf die rand ingezogen, zodat er een luchtdichte verbinding komt.
Vervolgens de emmer/pot/blik op zijn kop bewaren, dan loop je ook niet het rusico dat het snel terugloopt wanneer de randen niet goed gevuld zijn.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_27755095
Hoe haal je dubbelzijdig plakband van deuren?

Als je plinten moet bevestigen zaag ze dan ietsje korter ipv precies pas ivm uitzetten van het hout. Ze laten anders los of gaan bol staan.
pi_27755385
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:13 schreef assepoes het volgende:
Hoe haal je dubbelzijdig plakband van deuren?
Als het je lukt om een heel klein stukje los te krijgen, moet je daar beginnen met rollen. Gewoon met een vinger wat druk er op houden en rollen maar.
Je kan eventueel een nieuw stukje tape gebruiken, om een beginnetje te maken.

Dat geldt ook voor tapijttape die lekker vast zit op de grond. Je kan steken met een plamuurmes wat je wil, kost je uren werk, maar gewoon rollen is de kortste slag.
pi_27755555
Het vervelende is dat er allemaal kleine stukjes achterblijven, die ik dus niet wegkrijg en ik heb geen zin om de deur te mollen met een plamuurmes.

Heeft iemand ook een tip om plakbandresten cq stickerresten weg te krijgen?
pi_27756221
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:24 schreef assepoes het volgende:
Het vervelende is dat er allemaal kleine stukjes achterblijven, die ik dus niet wegkrijg en ik heb geen zin om de deur te mollen met een plamuurmes.

Heeft iemand ook een tip om plakbandresten cq stickerresten weg te krijgen?
WD40 spray en een (katoenen) lap of microvezeldoekje. Werkt voor alle plakresten, en bijt niet uit. Laat wel een beetje een vet laagje achter, maar dat is er wel af te krijgen.
pi_27765199
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:37 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

WD40 spray en een (katoenen) lap of microvezeldoekje. Werkt voor alle plakresten, en bijt niet uit. Laat wel een beetje een vet laagje achter, maar dat is er wel af te krijgen.
die ga ik onthouden
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:53:15 #132
119075 BazjeV
subtiele klootzak
pi_28027243
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:03 schreef -KQwakie- het volgende:
volgens mij heb ik eigenlijk maar 1 tip: koop geen gereedscahp van "de walt" het is een zootje stugge troep en snel naar de klote. er is goedkoper gereedschap wat ook nog eens beter is
HAhahaha

Dit is echt t stomste wat ik heb gehoord...

kerel, de walt zit nog boven makita. Vraag aan mensen die het echt gebruiken (dus mensen die er hun brood mee verdienen) welk gereedschap ze willen en t antwoord is 90% de walt.

En ik kan ze geen ongelijk geven, het werkt echt heerlijk.

PS. dat jij een slechte ervaring hebt gehad met 1 machine wil niet zeggen dat het een slecht merk is, en btw, dewalt heeft ook nog eens de langste garantieperiode, dat doen ze ook niet zomaar...
Deze post was weer totaal nutteloos...
* blog
pi_28036739
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:37 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

alweer iets uit t vak geleerd, kaap je mammies haardroger, terug te vinden in de werk kist,
De Puta Madre
pi_28537714
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:14 schreef 2cv het volgende:
Iets mooi opgemeten ? En ook afgetekend ? En dan gaan zagen ? Mooi niet dus ! Eerst nog eens nameten !
En als je een plank van een meter breed ophangt, boor dan niet een meter uit elkaar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28537792
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En als je een plank van een meter breed ophangt, boor dan niet een meter uit elkaar.
hihi dat is wel erg suf!!!

Maar ik ga het onthouden, typisch iets wat ik kan doen
pi_28538249
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:57 schreef Troeta het volgende:

[..]

hihi dat is wel erg suf!!!

Maar ik ga het onthouden, typisch iets wat ik kan doen
Ach, we waren anderhalf uur bezig met het losraggen van het metaal uit de muur, en ik was 25 euro kwijt om nieuwe verf te kopen om de schade hiervan weg te werken. Maar we hebben wel gelachen.

Nog een goede tip: op tijd stoppen met boren.

Anders krijg je dit.
pi_28538255
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Anders krijg je dit.
Gast!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:03:30 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28542091
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ach, we waren anderhalf uur bezig met het losraggen van het metaal uit de muur, en ik was 25 euro kwijt om nieuwe verf te kopen om de schade hiervan weg te werken. Maar we hebben wel gelachen.

Anders krijg je dit.
Je hoofd zit raar op die foto
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_28556741
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hoofd zit raar op die foto
Ja hè?
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:00:03 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28557716
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja hè?
Komtda?

Uitgeschoten met de figuurzaag?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_28558037
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Komtda?

Uitgeschoten met de figuurzaag?
Nah, goedkope digitale camera van die vriendin van me, daar zal het wel aan liggen.

Maar dit is erg off topic.
pi_28569367
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
Oké, laat ik het anders zeggen.

de spullen van de Aldi voldoen niet aan de 110% kwalitietseis die Ferm van zijn eigen produkten wil hebben. Dus kunnen deze spullen naar de Aldi voor een lagere prijs.
Ach ja en ferm zijn ook alweer apparaten wat van "de grotere" merken afkomen, welke dus ook niet aan de kwaliteits voldoen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:36:52 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_28571545
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nah, goedkope digitale camera van die vriendin van me, daar zal het wel aan liggen.

Maar dit is erg off topic.
Daarom vroeg ik voor de vorm even of het met de figuurzaag was gebeurd
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:36:11 #144
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_28605024
ik heb 3 dagen geleden mijn deuren geschildert met hoogglans...maar ik heb geen grondverf
gebruikt (dacht dat niet hoefde als je over een andere verflaag gaat)maar ik vind het resultaat
niet echt super(vrouwtje vind het wel mooi)maar als je met een vakkundig oog kijkt zie je toch plekken door de verf heen(grrr)moet ik nu gewoon alle deuren nog een keer schilderen of
weer schuren en dan gronden en dan schilderen(nee toch pfffff)
of kan ik alleen de doorschijnende plekken behandelen!
Bas heeft gesproken...
pi_28615487
als je geen goede ondergrond hebt, is het lastig om het helemaal netjes te krijgen, maarff een keer schuren en weer lakken zal wel schelen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:06:25 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28615572
Lichtjes opschuren en weer helemaal overnieuw lakken. Alleen de doorschijnende plekken gaat opvallen. Alleen al door 'hoogteverschil' van de verflaagjes over elkaar...
pi_28674446
Nog een tip waar ik helaas proefondervindelijk ben achter gekomen:

Als iets kapot is, repareer het dan zodra je weet dat het kapot is. En stel het niet uit, vaak is de gevolgschade groter dan de oorsponkelijke reparatie en heb je veel meer werk!

(Ik had lekkage door een kapotte dakpan, die ik al een paar weken geleden had gezien, maar nog niet had vervangen, Zie hier)
pi_30679516
- met een goedkope lepel (50 cent bij de supermarkt) latex scheppen werkt een stuk netter dan het overgieten in je verfbakje
- een bandenlichter heeft precies de juiste maat om een pot verf mee open te maken
- regelmatig met een trekker de goten en zinken daken schoonmaken verlengt de levensduur aanzienlijk
- als je een plastic fles op anderhalve meter diepte in je regenpijp hebt zitten, dan kun je deze eruit krijgen met een stuk touw met aantreklus en een stukje PVC (...)
- als je schroefdraad naar de klote is, kun je vaak nieuw schroefdraad creeeren met behulp van hamer en schroevendraaier
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_30679842
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:54 schreef WouterB het volgende:

- als je schroefdraad naar de klote is, kun je vaak nieuw schroefdraad creeeren met behulp van hamer en schroevendraaier
Leg eens uit?
pi_30680490

je hebt gelijk, gaat natuurlijk niet om de schroefdraad maar om de kop
pi_30681006
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:20 schreef WouterB het volgende:

je hebt gelijk, gaat natuurlijk niet om de schroefdraad maar om de kop
Dat kun je soms ook doen met een ijzerzaag.
pi_30681192
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:31 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Dat kun je soms ook doen met een ijzerzaag.
hangt er een beetje vanaf of je er goed bij kan, als je je schroeven verzinkt dan lukt dat dus al niet zonder het hout ook (licht) te beschadigen
pi_30694927
als ik een tegel ga boren dan sla ik eerst even het glazuur stuk met een klein spijkertje, heeft tot nu toe prima gewerkt.
  zondag 18 september 2005 @ 14:42:41 #154
64781 bonke
pipo koeie
pi_30695772
quote:
Op zondag 18 september 2005 14:16 schreef Blapiet het volgende:
als ik een tegel ga boren dan sla ik eerst even het glazuur stuk met een klein spijkertje, heeft tot nu toe prima gewerkt.
tegels boren deed ik altijd met zo`n puntfreesje voor in de normale boormachine
en als er eenmaal een gat in zat kan je er met een normale boor een groter gat mee uitzagen
bv voor een stekkerdoos
gewoon hoog toeren en de boor als frees gebruiken
pies on joe toe
pi_30697447
Of een stukje tape.
pi_30707112
stel...je laat een pot verf vallen wat dan? nou ik werk in een bouwmarkt en hoevaak daar wel niet een pot valt ... wat we dan doen is een bak zaagsel pakken (dat hele fijne ) en dat gooien we over die mooie verf plek het gaat dan klonteren en trekt in het zaagsel en dat gooi je weg, daarna even met terpetine de boel netjes maken en tadaa
Bram! Boterham!
pi_30719155
mijn bijdrage dan:

speciaal voor de plintenmeppers onder ons:

werkt voor alle stenen muren, incl beton:

houd de plint tegen de muur, boor met een steenboor van 3 door en door de muur in, een stuk sateprikker erin, een koploze spijker erin, plint zit goed vast en toch krijg je em er nog makkelijk af, mocht het ooit mogelijk zijn...

draad trekken in buis:

stel dat je de trekveer erin moet doen met een veerpomp en het draadtrekken gaat dan ook moeilijk, geen probleem, veerpomp er andersom op zetten en trekker maar, zo hou je je handen tenminste heel.

gebruik voor de telefoonaanluiting RJ45 aansluitingen en UTP kabel, dan kun je altijd alles maken, zorg dat alles in de meterkast uit komt, daar kun je er nog altijd een netwerkaansluiting van maken.

inbouwdozen voor stopcontacten en schakelaars in muur maken:

boren: als je een inbouwdoos erin boort, ook waar de buis aankomt (spruit) een half gat boren, spruit zat vroeger nogal diep in de doos zeg maar, tegenwoordig hebben ze ook dozen waar dat niet meer is, maar het werkt nog wel makkelijker.

zet de dozen vast met roodband of iets dergelijks, heb je veel haast met het aanwerken van je buis, gebruik dan snelband, deze is een stuk eerder hard, en niet met pur.

gebruik zoveel mogelijk U50 inbouwdozen, daar heb je nog ruimte zat in om eventueel te lassen.

pi_30719436
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:42 schreef TheOneAndOnly het volgende:

zet de dozen vast met roodband of iets dergelijks, heb je veel haast met het aanwerken van je buis, gebruik dan snelband, deze is een stuk eerder hard, en niet met pur.
De roodband van de gamma (bagger-kwaliteit) is waardeloos om mee te stuccen, maar hij is perfect voor dit soort klussen, omdat-ie veel harder uithardt.
pi_30720664
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:57 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

De roodband van de gamma (bagger-kwaliteit) is waardeloos om mee te stuccen, maar hij is perfect voor dit soort klussen, omdat-ie veel harder uithardt.
knauf pakken, blijft altijd plakken....
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:22:21 #160
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_30872213
Kozijnen dakgoot afbranden ,plantenspuit bij de hand .
gemakkelijke en snelle manier om smeulend(vermolmd) hout uit te krijgen.
Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')