abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26483118
It giet oan!

Ik herhaal mn laatste post nog maar even:
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]
..., sta ik mijzelf niet toe om verliefd te worden. Wat niet weg neemt dat ik iemand wel helemaal geweldig en leuk kan vinden.
Wat is bij jou dan precies het verschil tussen iemand helemaal geweldig en leuk vinden, en verliefd op hem/haar zijn?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26483146
We kunnen er ook gewoon twee open houden. Uniciteit is voor R&P enzo...
Mu!
  zondag 24 april 2005 @ 21:01:38 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483166
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:52 schreef Maethor het volgende:

[..]

Wat is bij jou dan precies het verschil tussen iemand helemaal geweldig en leuk vinden, en verliefd op hem/haar zijn?
Verliefd zijn heeft ook somatische gevolgen..
  zondag 24 april 2005 @ 21:01:47 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483174
Sticky.
pi_26483187
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:59 schreef Maethor het volgende:
Verliefdheid bestaat uit allerlei waandenkbeelden over een ander die je jezelf aanpraat. Het is heel goed mogelijk dat je ineens tot de conclusie komt dat iemand helemaal niet is wie je dacht als je verliefdheid over is.

Iemand helemaal geweldig en leuk vinden is een combinatie van lichamelijke aantrekkingskracht en compatibiliteit qua karakter.
pi_26483195
Maethors eerste LFC!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_26483216
Verliefdheid is een vorm van hyperconcentratie.
Mu!
pi_26483276
SC:
quote:
Ik zou het heerlijk vinden om gewoon weer eens verliefd te zijn. Ik ben nog steeds een beetje verliefd op een meisje waar ik een jaar of vijftien geleden een relatie mee had, dat was een hele heftige verliefdheid, ik denk dat dat nooit meer over gaat.

Maar verliefdheid is een slechte raadgever natuurlijk.
Verliefdheid heeft hele leuke kanten, maar wmb ook nogal nare kanten. In dit geval heb ik dus wel een kosten-batenanalyse gemaakt en die viel uit in het nadeel van verliefdheid en toen heb ik het maar afgeschaft.
pi_26483294
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Maethor het volgende:
Maethors eerste LFC!
Gefeli!
pi_26483321
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Verliefdheid bestaat uit allerlei waandenkbeelden over een ander die je jezelf aanpraat. Het is heel goed mogelijk dat je ineens tot de conclusie komt dat iemand helemaal niet is wie je dacht als je verliefdheid over is.

Iemand helemaal geweldig en leuk vinden is een combinatie van lichamelijke aantrekkingskracht en compatibiliteit qua karakter.
Duidelijk. Rationaliteit versus de Roze Bril.
pi_26483333
The Long Kiss Goodnight is wel een leuke film.
Mu!
pi_26483336
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, dit is weer een lastig onderwerp, want ik ben namelijk van mening dat 'verliefd worden' een keus is. En aangezien ik verliefdheid een bijster slechte basis voor een relatie vind, sta ik mijzelf niet toe om verliefd te worden. Wat niet weg neemt dat ik iemand wel helemaal geweldig en leuk kan vinden. Maar de keus om een relatie aan te gaan is bij mij meer rationeel dan romantisch tegenwoordig geloof ik...
Pfoe het verliefd worden was bij mijn huidige vriend echt zo totaal geen keus! Het is me echt overkomen. Jeetje wat ben ik in de war geweest.. Ik verbaasde me hogelijk over hem en twijfelde aan wat ik nou toch allemaal voelde. Ik kon maar niet begrijpen wat die gozer met me deed. Ik leek constant als een magneetje naar hem toe getrokken. Uiteindelijk was ik volledig totaal verliefd .

Echter het was wel zo dat de keuze om een relatie aan te gaan altijd een rationele overweging is gebleven: wil je dit samen gaan doen of niet? Heb je elkaar voldoende te bieden? Etc. Afstand en leeftijd speelden bij ons ook nog een rol. Maar het is niet zo dat je daar even voor om de tafel gaat zitten van 'nou zullen we nu een relatie hebben of niet'. Het was er gewoon. En het voelde goed .

Trouwens vraag ik me af waarom verliefdheid geen goede basis kan zijn voor een relatie? Door de roze bril? Ik moet zeggen dat ik er ook erg mee zat: of ik nou wel of niet objectief genoeg was. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt . Dat weet je pas na een tijdje denk ik..
  zondag 24 april 2005 @ 21:07:33 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483339
Echte verliefdheid komt mij ook niet echt bekend voor.. Zou ik daar te rationeel voor zijn?
pi_26483364
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gefeli!
Dank je. Maar eigenlijk zou het natuurlijk veel beter zijn voor WFL als ik wat natuurkundetopics open ofzo, want zo'n LFC komt er toch wel.
Maar goed, zo op de zondagavond heb ik even geen inspiratie.
  zondag 24 april 2005 @ 21:08:27 #15
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26483372
Heb ook wel wat problemen (groot woord) met het verschil. Heb laatst weleens te horen gekregen dat iemand me helemaal geweldig vond, mooi, lief, aardig, grappig de hele mikmak. Maar dus niet verliefd was. Heel verwarrend allemaal hoor. Ben er niet goed in dit vlak, en vind er dus ook geen bal aan. (ja zeur ik weet het , maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? Ben altijd de fantastishe supervrouw, waar geen kip verliefd op wordt. behalve mannen waar ik geen interesse in heb dan)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_26483396
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:07 schreef SingleCoil het volgende:
The Long Kiss Goodnight is wel een leuke film.
Ben je die nu aan het kijken?
pi_26483459
Mja, ik ben het ook niet helemaal met Lupa eens dat verliefdheid een keuze is. Het geldt niet voor mij in ieder geval. Ik kan heel verliefd op iemand zijn terwijl mijn Ratio na een poosje al zegt dat er geen toekomst in zit. En als er dan op basis van die rationele argumenten een punt achter wordt gezet, kan het toch best veel tijd kosten die persoon een beetje uit je hoofd te krijgen.
pi_26483468
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Maar op basis daarvan ben ik verliefd geworden. Zijn het dan ook nog waandenkbeelden?
pi_26483475
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:07 schreef Geartsjuh het volgende:
Trouwens vraag ik me af waarom verliefdheid geen goede basis kan zijn voor een relatie? Door de roze bril? Ik moet zeggen dat ik er ook erg mee zat: of ik nou wel of niet objectief genoeg was. Gelukkig is het allemaal goed uitgepakt . Dat weet je pas na een tijdje denk ik..
Laat ik zeggen dat ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee heb en dat ik me veel prettiger bij iemand voel als ik niet verliefd ben. Veel relaxter, veel meer mezelf.
  zondag 24 april 2005 @ 21:12:18 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483488
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:08 schreef QueenR het volgende:
Heb ook wel wat problemen (groot woord) met het verschil. Heb laatst weleens te horen gekregen dat iemand me helemaal geweldig vond, mooi, lief, aardig, grappig de hele mikmak. Maar dus niet verliefd was. Heel verwarrend allemaal hoor. Ben er niet goed in dit vlak, en vind er dus ook geen bal aan. (ja zeur ik weet het , maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar? Ben altijd de fantastishe supervrouw, waar geen kip verliefd op wordt. behalve mannen waar ik geen interesse in heb dan)
Misschien heeft het met je uitstraling te maken. Wil je zelf verliefd worden, en wil je dat anderen op je verliefd worden (En dus de realiteit uit het oog verliezen)?
pi_26483514
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar op basis daarvan ben ik verliefd geworden. Zijn het dan ook nog waandenkbeelden?
Nee, dat is anders. In zo'n geval zou ik mezelf ook wel toestaan om verliefd te worden.
pi_26483561
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Maethor het volgende:
Mja, ik ben het ook niet helemaal met Lupa eens dat verliefdheid een keuze is. Het geldt niet voor mij in ieder geval. Ik kan heel verliefd op iemand zijn terwijl mijn Ratio na een poosje al zegt dat er geen toekomst in zit. En als er dan op basis van die rationele argumenten een punt achter wordt gezet, kan het toch best veel tijd kosten die persoon een beetje uit je hoofd te krijgen.
Maar wat is dan volgens jou de oorzaak van die verliefdheid? Die persoon, of jouw gedachten over die persoon?
pi_26483662
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar wat is dan volgens jou de oorzaak van die verliefdheid? Die persoon, of jouw gedachten over die persoon?
Je kunt jezelf toestaan verliefd te worden op iemand op basis van een conclusie die je op dat moment maakt (aantrekkelijkheid, karakter etc). Naar mate je elkaar beter leert kennen kan het zijn dat je dat beeld moet bijstellen.
pi_26483670
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee heb en dat ik me veel prettiger bij iemand voel als ik niet verliefd ben. Veel relaxter, veel meer mezelf.
Dat is wel waar ja. Als je verliefd bent op iemand voel je je toch niet altijd 100% ontspannen bij diegene. Dat herken ik wel. Maar nu ik in een relatie zit èn verliefd ben voel ik me wel weer 100% op mijn gemak. Ik moet zeggen dat dat een nog fijner gevoel is dan de eerste variant van verliefdheid.
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dat is anders. In zo'n geval zou ik mezelf ook wel toestaan om verliefd te worden.
Ik vind het wel knap dat je dat zo onder controle kan hebben. Ik had er erg moeite mee in ieder geval.
  zondag 24 april 2005 @ 21:20:39 #25
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26483721
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien heeft het met je uitstraling te maken. Wil je zelf verliefd worden, en wil je dat anderen op je verliefd worden (En dus de realiteit uit het oog verliezen)?
denk ik niet, ben er helemaal niet zo mee bezig want ik ben helemaal niet zo dat ik perse een relatie wil hebben. Maar goed, verliefd wordt er dus niemand.. haha dus het zal idd wel aan mij liggen
pi_26483778
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:19 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vind het wel knap dat je dat zo onder controle kan hebben. Ik had er erg moeite mee in ieder geval.
Ik weet niet of ik het zo onder controle heb, maar ik kan in elk geval zeggen dat de laatste keer dat ik echt verliefd was, 7 jaar geleden is. En ik ben sindsdien ècht nog wel leuke mannen tegengekomen. Soms zijn dat mannen op wie ik verliefd zou kunnen worden, maar ik sta het mezelf dan niet toe als ik het niet wil. Ik kan het dus wel tegenhouden. Ik denk niet dat ik mezelf zover kan krijgen dat ik verliefd word op iemand op wie ik niet 'van nature' verliefd zou kunnen worden. Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_26483817
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ben je die nu aan het kijken?
Yep! Leuk hoor...
Mu!
pi_26483829
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:18 schreef Maethor het volgende:
Je kunt jezelf toestaan verliefd te worden op iemand op basis van een conclusie die je op dat moment maakt (aantrekkelijkheid, karakter etc). Naar mate je elkaar beter leert kennen kan het zijn dat je dat beeld moet bijstellen.
Maar als je het jezelf toestaat, dan is het toch een keus? Kun jij jezelf ervan weerhouden om verliefd te worden?
  zondag 24 april 2005 @ 21:28:43 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26483965
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:20 schreef QueenR het volgende:

[..]

denk ik niet, ben er helemaal niet zo mee bezig want ik ben helemaal niet zo dat ik perse een relatie wil hebben. Maar goed, verliefd wordt er dus niemand.. haha dus het zal idd wel aan mij liggen
Een relatie en verliefdheid zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Een relatie beginnen tijdens verliefdheid is denk ik zelfs een risico...
  zondag 24 april 2005 @ 21:30:44 #30
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26484023
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een relatie en verliefdheid zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.. Een relatie beginnen tijdens verliefdheid is denk ik zelfs een risico...
Maar het lijkt me wel nodig.. zou zelf geen relatie beginnen als ik geen verliefde gevoelens had. Enkel fysieke aantrekkingskracht en evt aardig vinden is voor mij niet genoeg. Het moet toch specialer zijn dan dat..
  zondag 24 april 2005 @ 21:31:56 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26484054
Ik zie nou niet echt iets als een werkelijke rede bestaan...We zien hooguit onze eigen wijze van leven, of die van anderen, als compleet rationeel, maar zelfs dat is persoonsgebonden. In hoeverre kan er iets als een gemeenschappelijke rede bestaan in een wereld voor individuen? En als de ratio persoonsgebonden is, hoe kun je die dan ooit voor jezelf vaststellen?
pi_26484072
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar als je het jezelf toestaat, dan is het toch een keus? Kun jij jezelf ervan weerhouden om verliefd te worden?
Ik denk tot op zekere hoogte wel, als ik weet (denk te weten) dat het zinloos is om verliefd op iemand te worden. Maar nooit helemaal. Het kost me ook vrij veel tijd een afgebroken relatie te verwerken.

Ik denk idd dat ik dat "toestaan" beter anders kan verwoorden. Ik kan verliefd worden op iemand, op basis van bepaalde indrukken. Maar dan later, op basis van later opgedane indrukken, mn beeld moeten bijstellen en concluderen dat de persoon in kwestie niet 'de ware' is en een relatie misschien eigenlijk zo'n goed idee is. Maar gevoel luistert niet altijd meestal niet naar de ratio en daarom kan het nog wel moeite kosten de verliefdheid kwijt te raken, ook al weet je eigenlijk wel dat het geen zin heeft nog verliefd te zijn.
Maar da's uiteraad puur mijn ervaring.
pi_26484081
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:30 schreef QueenR het volgende:
Maar het lijkt me wel nodig.. zou zelf geen relatie beginnen als ik geen verliefde gevoelens had. Enkel fysieke aantrekkingskracht en evt aardig vinden is voor mij niet genoeg. Het moet toch specialer zijn dan dat..
En dat idee zie ik persoonlijk dus als een illusie ingegeven door Hollywoodfilms en meisjesbladen. Is niet bedoeld als aanval, hoor, maar meer om te illustreren hoe ik daarin sta.
  zondag 24 april 2005 @ 21:34:57 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26484137
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:30 schreef QueenR het volgende:

[..]

Ik denk dat voor mezelf toch "compatibiliteit" van karakters belangrijker is.. Ik ben een moeilijke persoon.
pi_26484195
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:32 schreef Maethor het volgende:
Maar gevoel luistert niet altijd meestal niet naar de ratio en daarom kan het nog wel moeite kosten de verliefdheid kwijt te raken, ook al weet je eigenlijk wel dat het geen zin heeft nog verliefd te zijn.
Je kunt je gevoel wel leren om te luisteren naar de ratio. Dat duurt heel lang en kost veel moeite, maar wmb is het de moeite waard.
  zondag 24 april 2005 @ 21:41:49 #36
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26484327
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat voor mezelf toch "compatibiliteit" van karakters belangrijker is.. Ik ben een moeilijke persoon.
tuurlijk, maar ik zou dus ook nooit verliefd kunnen worden op iemand die helemaal niet bij me past, dus het gaat wel hand in hand. Maar het geheel rationeel berekenen van een relatie lijkt me onzin. Klinkt wel leuk om dat zo te zeggen maar ik heb wel het gevoel dat je jezelf dan tekort doet. Tuurlijk betekend verliefd zijn op iemand niet dat dat de ware is en dat je daar dus perse voor altijd mee samen blijft, altijd verliefd blijven gebeurd ook niet dus die roze wolk wordt wel minder (en dan komt dus het compatibiliteits gedeelte) Het voelt toch lekker om verliefd te zijn? (als het van beide kanten komt) Ben echt wel zo realistish om te beseffen dat het geen garantie is voor living happily ever after (het filmsyndroom dus)
pi_26484339
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je kunt je gevoel wel leren om te luisteren naar de ratio. Dat duurt heel lang en kost veel moeite, maar wmb is het de moeite waard.
Oefening baart kunst...
pi_26484393
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:41 schreef QueenR het volgende: Maar het geheel rationeel berekenen van een relatie lijkt me onzin. Klinkt wel leuk om dat zo te zeggen maar ik heb wel het gevoel dat je jezelf dan tekort doet.
Niet geheel rationeel. Dan zou ik namelijk een eisenlijstje opstellen en een man zoeken die daaraan voldoet. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn en dàt is iets wat je niet kunt beslissen.
  zondag 24 april 2005 @ 21:45:00 #39
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26484436
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Niet geheel rationeel. Dan zou ik namelijk een eisenlijstje opstellen en een man zoeken die daaraan voldoet. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn en dàt is iets wat je niet kunt beslissen.
Zijn we het toch eens
pi_26484494
quote:

[..]

Je kunt 'aantrekkingskracht' toch ook gewoon op je lijstje zetten ?

but then love turns it's ugly head again...
Mu!
pi_26484554
quote:
[b]Op zondag 24 april 2005 21:46
Je kunt 'aantrekkingskracht' toch ook gewoon op je lijstje zetten ?

but then love turns it's ugly head again...
Maar ik wil wel liefde. Ik wil mij alleen niet in een emotional rollercoaster storten omdat ik er doorgaans geradbraakt weer uit komt.
pi_26484563
quote:

[..]

Eens.

Met die rationaliteit doelde ik meer op het feit dat die aantrekkingskracht er soms nog is terwijl je eigenlijk wel weet dat het niks meer wordt. En dan kun je er beter mee ophouden.
pi_26484624
En nu ben ik uitgefok!t voor vandaag.
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 21:51:09 #44
5428 crew  miss_sly
pi_26484630
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:07 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Pfoe het verliefd worden was bij mijn huidige vriend echt zo totaal geen keus! Het is me echt overkomen. Jeetje wat ben ik in de war geweest.. Ik verbaasde me hogelijk over hem en twijfelde aan wat ik nou toch allemaal voelde. Ik kon maar niet begrijpen wat die gozer met me deed. Ik leek constant als een magneetje naar hem toe getrokken. Uiteindelijk was ik volledig totaal verliefd .

Echter het was wel zo dat de keuze om een relatie aan te gaan altijd een rationele overweging is gebleven: wil je dit samen gaan doen of niet? Heb je elkaar voldoende te bieden? Etc. Afstand en leeftijd speelden bij ons ook nog een rol. Maar het is niet zo dat je daar even voor om de tafel gaat zitten van 'nou zullen we nu een relatie hebben of niet'. Het was er gewoon. En het voelde goed .

Dat hebben wij dus wel gedaan. Bij ons speelden ook afstand en leeftijd, en wij hebben echt een rationeel gesprek gehad over of we het ondanks dat wilden proberen samen. Wij hebben daar ook echt een beslissing in genomen. En gelukkig is dat ook goed uitgepakt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 april 2005 @ 21:52:14 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26484659
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:41 schreef QueenR het volgende:

[..]

tuurlijk, maar ik zou dus ook nooit verliefd kunnen worden op iemand die helemaal niet bij me past, dus het gaat wel hand in hand. Maar het geheel rationeel berekenen van een relatie lijkt me onzin. Klinkt wel leuk om dat zo te zeggen maar ik heb wel het gevoel dat je jezelf dan tekort doet.
Ik denk niet dat het gaat om het zuiver rationeel bekijken in de zin dat alles rationeel is. Er komt een hele hoop gevoel kijken bij een relatie, en da's erg belangrijk. De beslissing om een relatie al dan niet aan te gaan is denk ik echter wel het beste om rationeel te nemen..
quote:
Tuurlijk betekend verliefd zijn op iemand niet dat dat de ware is en dat je daar dus perse voor altijd mee samen blijft, altijd verliefd blijven gebeurd ook niet dus die roze wolk wordt wel minder (en dan komt dus het compatibiliteits gedeelte) Het voelt toch lekker om verliefd te zijn? (als het van beide kanten komt)
Ik ken niet echt die gevoelens, maar ik denk dat het een heerlijk gevoel is.. Alleen een beetje waakzaamheid is denk ik wel geboden..
quote:
Ben echt wel zo realistish om te beseffen dat het geen garantie is voor living happily ever after (het filmsyndroom dus)
Die indruk had ik ook niet hoor.
pi_26484673
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar ik wil wel liefde. Ik wil mij alleen niet in een emotional rollercoaster storten omdat ik er doorgaans geradbraakt weer uit komt.
Geradbraakt..maar weer wijzer...of je komt er niet uit want het is eeuwigdurende liefde. Met jouw (onze) instelling vinden we die nooit.

Vraag: bestaat die 'love at first sight eeuwigdurende totale liefde' ? Of went alles ?
Mu!
pi_26484769
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:52 schreef SingleCoil het volgende:
Vraag: bestaat die 'love at first sight eeuwigdurende totale liefde' ? Of went alles ?
Nou, weet je wat het gekke is? Ik heb een onwaarschijnlijk mooi voorbeeld aan mijn ouders. Die zijn nu al dertig jaar bij elkaar en af en toe nog net een stel verliefde pubers. Ik geloof dus wel in eeuwigdurende totale liefde, maar dat is iets waar je aan moet werken en geen sprookjesgezeik. Love at first sight geloof ik niet zo in.
  zondag 24 april 2005 @ 22:01:34 #48
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26484904
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, weet je wat het gekke is? Ik heb een onwaarschijnlijk mooi voorbeeld aan mijn ouders. Die zijn nu al dertig jaar bij elkaar en af en toe nog net een stel verliefde pubers. Ik geloof dus wel in eeuwigdurende totale liefde, maar dat is iets waar je aan moet werken en geen sprookjesgezeik. Love at first sight geloof ik niet zo in.
Klopt helemaal! een relatie is hard werk want niemand is perfect voor elkaar, iedereen heeft wel wat dingen die je niet leuk vind, en je zult je moeten aanpassen, dingen door de vingers moeten zien etc.
Love at first sight... nee das eerder lust at first sight lijkt me. Aantrekkingskracht, fysiek, die mooie ogen whatever. Maar dat houdt dus niet in dat hij/zij ook precies de karaktereigenschappen heeft die je in een partner wenst. Maar wel MOGELIJK natuurlijk. Je weet nooit, dat lekkere ding kan immers ook toevallig net geheel bij je passen. Alleen kom je daar niet op first sight achter.
pi_26484984
Tja...mijn ouders zijn volgende maand 50 jaar getrouwd. Mijn broer en zusjes zijn ook allemaal gelukkig samen enzo, allemaal uit het boekje. Als ze er achter komen dat ik weer een 'relatie' heb begint het vast wel goedbedoelde gezeur weer...
Mu!
pi_26485026
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:04 schreef SingleCoil het volgende:
Tja...mijn ouders zijn volgende maand 50 jaar getrouwd. Mijn broer en zusjes zijn ook allemaal gelukkig samen enzo, allemaal uit het boekje. Als ze er achter komen dat ik weer een 'relatie' heb begint het vast wel goedbedoelde gezeur weer...
Verstand op nul, blik op oneindig: "Ja mam".
pi_26485115
Maar ja, SC, wat is gelukkig? Ik zie zelden mensen die zo gelukkig met elkaar zijn als mijn ouders. Maar er zijn heel veel mensen die zèggen dat ze gelukkig zijn maar die eigenlijk alleen maar tevreden zijn, of alleen maar niet ongelukkig...
pi_26485220
'navond .

Wat praten jullie toch rationeel over verliefdheid . Het lijkt wel of ik in WFL zit bijna.

Voor mij is verliefd worden een keuze, maar niet eentje die geheel vrijblijvend is. Op het moment dat ik voel dat ik wat kan gaan voelen voor iemand, heb ik dat nog in de hand en kan ik mezelf dwingen er niet op in te gaan. Maar als de weg van de minste weerstand gekozen heb, dan is het een cumulatieve opéénvolging van gebeurtenissen die bij elke stap moeilijker wordt om te ontkennen of af te schaffen.

Maar verliefdheid is leuk. Verliefdheid doet je zweven. Ik hou van zweven.

Er zijn wel verschillende vormen van verliefdheid. Zo was ik gewend aan de nerveuze, onzekere verliefdheden. De 'op afstand toekijken'-verliefdheid. De verliefdheid die je meenam en niet meer neerzette.

Maar ik ben in aanraking gekomen met de evenwichtige, rustige verliefdheid. De 'samen lammetjes kijken'-verliefdheid, de volledige symbiose van volstrekt onafhankelijk samenzijn. De verliefdheid waarbij je elke morgen als je haar in de ogen kijkt zou willen dat je elke dag 70 keer kon wakker worden naast haar. Wat je overigens maar maximaal 3 keer redt. Daarna is de dag om.

En die variant is veel mooier .
pi_26485246
RC is een zweefteef.
pi_26485263
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
RC is een zweefteef.
Of gewoon een geniale woordengoochelaar met een groot hart. Jij kiest.
  zondag 24 april 2005 @ 22:16:09 #55
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26485264
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:14 schreef ReCreative het volgende:
'navond .

Wat praten jullie toch rationeel over verliefdheid . Het lijkt wel of ik in WFL zit bijna.

Voor mij is verliefd worden een keuze, maar niet eentje die geheel vrijblijvend is. Op het moment dat ik voel dat ik wat kan gaan voelen voor iemand, heb ik dat nog in de hand en kan ik mezelf dwingen er niet op in te gaan. Maar als de weg van de minste weerstand gekozen heb, dan is het een cumulatieve opéénvolging van gebeurtenissen die bij elke stap moeilijker wordt om te ontkennen of af te schaffen.

Er zijn wel verschillende vormen van verliefdheid. Zo was ik gewend aan de nerveuze, onzekere verliefdheden. De 'op afstand toekijken'-verliefdheid. De verliefdheid die je meenam en niet meer neerzette.

Maar ik ben in aanraking gekomen met de evenwichtige, rustige verliefdheid. De 'samen lammetjes kijken'-verliefdheid, de volledige symbiose van volstrekt onafhankelijk samenzijn. De verliefdheid waarbij je elke morgen als je haar in de ogen kijkt zou willen dat je elke dag 70 keer kon wakker worden naast haar. Wat je overigens maar maximaal 3 keer redt. Daarna is de dag om.

Daarom hou ik me met mijn romantische inslag ook maar ver van de discussie
  zondag 24 april 2005 @ 22:17:09 #56
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_26485292
quote:
RC is een zweefteef.
Maar wel gelukkig!!!!!!!!!
  zondag 24 april 2005 @ 22:19:39 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26485352
Ik heb het nog niet allemaal doorgelezen (dus vergeef me domme/irrelevante opmerkingen), maar ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens dat verliefdheid een keuze is. Ik word in ieder geval heel gemakkelijk verliefd, kan mezelf wijsmaken dat ik verliefd ben en het dan ook werkelijk worden. Ik denk dat jezelf daar wel in kunt trainen. Ik word natuurlijk niet verliefd op iedereen, maar ik kan dus wel tegen mezelf zeggen: ok, dit is een mooie vrouw, daar ga ik verliefd op worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_26485396
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:19 schreef Viking84 het volgende:
kan mezelf wijsmaken dat ik verliefd ben en het dan ook werkelijk worden.
Dat is idd precies wat ik bedoel. Je wordt verliefd doordat je jezelf allerlei gedachten over iemand voorspiegelt.
  zondag 24 april 2005 @ 22:25:26 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26485488
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb het nog niet allemaal doorgelezen (dus vergeef me domme/irrelevante opmerkingen), maar ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens dat verliefdheid een keuze is. Ik word in ieder geval heel gemakkelijk verliefd, kan mezelf wijsmaken dat ik verliefd ben en het dan ook werkelijk worden. Ik denk dat jezelf daar wel in kunt trainen. Ik word natuurlijk niet verliefd op iedereen, maar ik kan dus wel tegen mezelf zeggen: ok, dit is een mooie vrouw, daar ga ik verliefd op worden.
Is het dan puur op uiterlijk gericht, of ook op gedrag/dingen die ze zegt?
  zondag 24 april 2005 @ 22:25:29 #60
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26485489
* Reya gaat slapen
pi_26485501
Welterusten Reya!
pi_26485520
Infinite Color Lipstick van Rimmel from London ! Ben ik toch weer verliefd !
Mu!
pi_26485530
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:26 schreef SingleCoil het volgende:
Infinite Color Lipstick van Rimmel from London ! Ben ik toch weer verliefd !
Jij laat je wel heel makkelijk verleiden.
pi_26485531
verliefdheid is een natural high, bedoelt om tot voortplanting te komen...de enige remedie is geheel onthouding van contact met het onderwerp van je verliefdheid. verliefdheid ontstaat ongetwijfeld op basis van lust en andere factoren die je onderbewust doen denken dat deze persoon jouw goed nageslacht gaat brengen

verliefdheid is bedoeld om mensen van verschillende pluimage de barrieres te doen vergeten en zo ontstaat er een goede mix van genen-materiaal.
  zondag 24 april 2005 @ 22:27:57 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26485544
Truste Reya!
pi_26485547
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:25 schreef Reya het volgende:
* Reya gaat slapen
slaap lekker !
  zondag 24 april 2005 @ 22:28:11 #67
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26485549
Verliefdheid is niet altijd een keuze.. het kan je ook overvallen.. ineens zo sterk een gevoel worden dat je alle rationaliteit aan de kant zet.. Is mij weleens overkomen.. Bleek later een gigantische bitch te zijn..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26485564
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:27 schreef het_fokschaap het volgende:
verliefdheid is bedoelt om mensen van verschillende pluimage de barrieres te doen vergeten en zo ontstaat er een goede mix van genen-materiaal.
Dan zou één keertje stevig neuken dus in theorie een goed medicijn moeten zijn.
pi_26485576
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:28 schreef Bensel het volgende:
Verliefdheid is niet altijd een keuze.. het kan je ook overvallen.. ineens zo sterk een gevoel worden dat je alle rationaliteit aan de kant zet.. Is mij weleens overkomen.. Bleek later een gigantische bitch te zijn..
mja, maar dat praat je jezelf ook aan om van de verliefdheid af te komen
pi_26485586
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij laat je wel heel makkelijk verleiden.
Oh reken maar!
Mu!
pi_26485598
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, maar dat praat je jezelf ook aan om van de verliefdheid af te komen
FokBlock is nu echt af.
pi_26485632
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dan zou één keertje stevig neuken dus in theorie een goed medicijn moeten zijn.
hoezo 'in theorie' ?
Mu!
  zondag 24 april 2005 @ 22:31:36 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26485641
quote:
verliefdheid is een natural high, bedoelt om tot voortplanting te komen...de enige remedie is geheel onthouding van contact met het onderwerp van je verliefdheid. verliefdheid ontstaat ongetwijfeld op basis van lust en andere factoren die je onderbewust doen denken dat deze persoon jouw goed nageslacht gaat brengen
Zou dat echt hetzelfde zijn? Een krolse kat is dus verliefd op alles en iedereen wat ze tegen komt?
pi_26485643
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

FokBlock is nu echt af.
ff updaten
pi_26485645
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:29 schreef SingleCoil het volgende:
Oh reken maar!
* Lupa in blocnote noteert.
pi_26485665
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:31 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ff updaten
Nee, dat moet je niet doen. http://fokblock.blogspot.com heeft de goede link. Wel eerst de huidige deïnstalleren, uiteraard.
  zondag 24 april 2005 @ 22:33:14 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26485676
Ik ben zo een douche pakken en een slaapje doen.

Truste allemaal!
pi_26485678
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou dat echt hetzelfde zijn? Een krolse kat is dus verliefd op alles en iedereen wat ze tegen komt?
ik denk het wel ja
bij mensen komen er ook nog een hele zooi bewuste zaken bij kijken. het is wat gecompliceerder allemaal
pi_26485682
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:31 schreef SingleCoil het volgende:
hoezo 'in theorie' ?
Nou ja, het is nog niet aangetoond in een representatief onderzoek enzo.
pi_26485727
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou ja, het is nog niet aangetoond in een representatief onderzoek enzo.
Dat is ook lastig. Wellicht zouden we het eens diepgaand moeten uitproberen.
Mu!
pi_26485792
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zo een douche pakken en een slaapje doen.

Truste allemaal!
truste
pi_26485794
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:35 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is ook lastig. Wellicht zouden we het eens diepgaand moeten uitproberen.
Diepgaand nog wel... Ik moet maar eens naar bed.
pi_26485937
Dan ik ook maar.

Voor iedereen die van mij droomt: fijne nacht!
Mu!
pi_26485955
Dat geldt dan wrs alleen voor jezelf.
pi_26485961
Truste allemaal!
pi_26486028
Ok dan...de rest ook een fijne nacht...
Mu!
pi_26486040
truste beide
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 22:50:10 #88
5428 crew  miss_sly
pi_26486078
Truste allemaal enzo
  Moderator zondag 24 april 2005 @ 22:52:01 #89
5428 crew  miss_sly
pi_26486119
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:14 schreef ReCreative het volgende:
'navond .

Zweefteef of woordengoochelaar, ik zou best eens willen dat mijn lief zo eens over onze relatie sprak Het klinkt gewoon goed
  zondag 24 april 2005 @ 23:21:29 #90
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26486962
Ik geloofde dat ik rationeel was. Ik wilde vrouwen om hun status of omdat ze gewoon lekker waren
Meestal lukte dat ook wel. 6 jaar terug kwam ik me vriendin op een feestje van een vriend van me tegen. Ik wilde haar hebben omdat ze goed in de groep lag

Alles ging zoals ik wilde. Er kwam een afspraak. Meer contact, meer bellen en ze zag me wel zitten. En toen werd ik verliefd.... Ik wilde het niet, verliefdheid maakt immers kwetsbaar, maar het gebeurde toch. Gelukkig was het wederzijds

Door sommige signalen gaan je hormonen stromen. Of je wilt of niet. Althans dat is mijn conclusie
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26487232
quote:
RC is een zweefteef.
Maar dan wel mijn zweefteef .
pi_26487836
Als je bang bent dat je hart breekt
kun je nooit van iemand houden
Als je je nek niet durft uit te steken
kun je nooit een droom verwezenlijken
Als je niet kunt nemen kun je niet geven
Als je bang bent om te sterven
kun je niet leven
  maandag 25 april 2005 @ 07:28:07 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490684
Goedemorgen allen.
  maandag 25 april 2005 @ 07:28:52 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490687
Is angst sowieso niet een "killer" voor "leven", Jozo?
pi_26490688
Goedemorgen.
  maandag 25 april 2005 @ 07:32:05 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490713
Goedemorgen Lupa, ben je er ook al weer bij?
pi_26490728
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:28 schreef Alicey het volgende:
Is angst sowieso niet een "killer" voor "leven", Jozo?
Goedemorgen allemaal.

Ja. Angst werkt verlammend.
Waarheid werkt bevrijdend, ook al zijn de consekwenties desastreus.
  maandag 25 april 2005 @ 07:38:19 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490732
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:36 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Goedemorgen allemaal.

Ja. Angst werkt verlammend.
Waarheid werkt bevrijdend, ook al zijn de consekwenties desastreus.
Waarheid werkt niet bevrijdend. Aan de ene kant breek je misschien uit, maar dat om het te vervangen met een ander hek.
pi_26490737
Waarheid bestaat niet.
  maandag 25 april 2005 @ 07:40:43 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490741
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarheid bestaat niet.
Ik denk dat Jozo het over een waarheids-ervaring heeft. Het blijft echter linke soep.
pi_26490760
Hierboven is een tekst die we gaven bij een overlijdensadvertentie van een vriend.
Jarenlang had hij zijn geaardheid onderdrukt, bang voor zijn familie, voor zijn omgeving.
Wat zouden ze ervan denken, zeggen e.d.
Tot hij de knoop doorhakte en zijn IK verkondigde.
De laatste vijf jaar van zijn leven zagen we iemand die zich van zijn ketens had ontdaan en zolang het kon als een gelukkig en blij mens leefde.
Afgelopen week stierf hij aan aids
  maandag 25 april 2005 @ 07:50:32 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490766
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:47 schreef Yosomite het volgende:
Hierboven is een tekst die we gaven bij een overlijdensadvertentie van een vriend.
Jarenlang had hij zijn geaardheid onderdrukt, bang voor zijn familie, voor zijn omgeving.
Wat zouden ze ervan denken, zeggen e.d.
Tot hij de knoop doorhakte en zijn IK verkondigde.
De laatste vijf jaar van zijn leven zagen we iemand die zich van zijn ketens had ontdaan en zolang het kon als een gelukkig en blij mens leefde.
Het losbreken van opgelegde patronen en wat anderen van je denken kan heel bevrijdend werken. Het is eigenlijk best triest dat zoveel mensen het zichzelf aan doen om niet zichzelf te zijn.
quote:
Afgelopen week stierf hij aan aids
Hij heeft dus wel contacten gehad tijdens die onderdrukking, en nog onveilig ook.

Is HIV overigens een reden dat hij de knoop doorhakte, of wist hij op dat moment niet dat hij HIV+ was?
pi_26490809
quote:
Op maandag 25 april 2005 07:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het losbreken van opgelegde patronen en wat anderen van je denken kan heel bevrijdend werken. Het is eigenlijk best triest dat zoveel mensen het zichzelf aan doen om niet zichzelf te zijn.
[..]

Hij heeft dus wel contacten gehad tijdens die onderdrukking, en nog onveilig ook.

Is HIV overigens een reden dat hij de knoop doorhakte, of wist hij op dat moment niet dat hij HIV+ was?
HIV was inderdaad de directe reden.
We (ik) heb hem de huid volgescholden zoals ik weinig mensen de huid heb volgescholden.
Zo kwaad was ik van machteloosheid.
Maar het louterde, ook voor hem.
En nog scheld ik hem uit in mijn gedachten: de ongelooflijke stommiteit die hij uitgehaald heeft en die uiteindelijk zijn leven kostte.
  maandag 25 april 2005 @ 08:02:18 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26490815
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is idd precies wat ik bedoel. Je wordt verliefd doordat je jezelf allerlei gedachten over iemand voorspiegelt.
uhuh, je doet het gedurende je verliefdheid toch met idealen. Daarna gaat de ander menselijke trekjes krijgen en is de verliefdheid over of wordt de verliefdheid bestendigd in het houden van Je bent niet verliefd op een ander, je bent verliefd op het beeld van een ander dat jij in je hoofd gecreëerd hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_26490820
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:02 schreef Viking84 het volgende:
uhuh, je doet het gedurende je verliefdheid toch met idealen. Daarna gaat de ander menselijke trekjes krijgen en is de verliefdheid over of wordt de verliefdheid bestendigd in het houden van Je bent niet verliefd op een ander, je bent verliefd op het beeld van een ander dat jij in je hoofd gecreëerd hebt.
Wij begrijpen elkaar.
  maandag 25 april 2005 @ 08:04:23 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26490825
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is het dan puur op uiterlijk gericht, of ook op gedrag/dingen die ze zegt?
nou ik ben wel eens verliefd geworden op een vrouw die ik helemaal niet kende. Die zag ik lopen en ik dacht: die ziet er leuk uit, daar ga ik verliefd op worden
Dus het is eigenlijk wel grotendeels uiterlijk. Wellicht speelde haar loopje ook nog een rol, maar die rol is wel te verwaarlozen, denk ik. Alhoewel, als ze er debiel bij liep, was ik misschien niet verliefd op haar geworden...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 april 2005 @ 08:06:31 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26490830
quote:

verliefdheid is bedoeld om mensen van verschillende pluimage de barrieres te doen vergeten en zo ontstaat er een goede mix van genen-materiaal.
er is geen verliefdheid voor nodig om tot voortplanting te komen verliefdheid en voortplanting zijn omgekeerd evenredig aan elkaar met dien verstande dat de kleinste organismen de minste aantrekkingskracht voor elkaar voelen en fokken als een gek, terwijl de mens de grootste aantrekkingskracht jegens zijn partner voelt en relatief weinig nageslacht voortbrengt.
Niet meer actief op Fok!
pi_26490831
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:04 schreef Viking84 het volgende:
nou ik ben wel eens verliefd geworden op een vrouw die ik helemaal niet kende. Die zag ik lopen en ik dacht: die ziet er leuk uit, daar ga ik verliefd op worden
Dus het is eigenlijk wel grotendeels uiterlijk. Wellicht speelde haar loopje ook nog een rol, maar die rol is wel te verwaarlozen, denk ik. Alhoewel, als ze er debiel bij liep, was ik misschien niet verliefd op haar geworden...
Dat soort 'verliefdheden op afstand' cultiveerde ik vooral toen ik nog puber was. Dat was lekker veilig.
pi_26490834
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:06 schreef Viking84 het volgende:
er is geen verliefdheid voor nodig om tot voortplanting te komen verliefdheid en voortplanting zijn omgekeerd evenredig aan elkaar met dien verstande dat de kleinste organismen de minste aantrekkingskracht voor elkaar voelen en fokken als een gek, terwijl de mens de grootste aantrekkingskracht jegens zijn partner voelt en relatief weinig nageslacht voortbrengt.
Wat weet jij daarvan? Ben je soms al eens mestkever geweest?
  maandag 25 april 2005 @ 08:08:11 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26490836
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat soort 'verliefdheden op afstand' cultiveerde ik vooral toen ik nog puber was. Dat was lekker veilig.
idd
Niet meer actief op Fok!
  maandag 25 april 2005 @ 08:08:43 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26490838
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat weet jij daarvan? Ben je soms al eens mestkever geweest?
ik heb er wel eens een natuurwetenschappelijk boekje op nageslagen *goed, hier moet een engeltje smiley staan, maar ik weet de code niet meer *
Niet meer actief op Fok!
pi_26490912
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:01 schreef Yosomite het volgende:
We (ik) heb hem de huid volgescholden zoals ik weinig mensen de huid heb volgescholden.
En nog scheld ik hem uit in mijn gedachten: de ongelooflijke stommiteit die hij uitgehaald heeft en die uiteindelijk zijn leven kostte.
Wat zonde... Hoe oud was hij?
pi_26490972
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat zonde... Hoe oud was hij?
22
  maandag 25 april 2005 @ 08:33:55 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490973
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:01 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Machteloosheid roept vaak sterke emoties op inderdaad..
quote:
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier op zeggen moet.
  maandag 25 april 2005 @ 08:35:13 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26490985
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat debiel lopen is dan weer een ander uiterste.. Denk je dat lichaamstaal ook een rol speelde?
pi_26490997
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:33 schreef Yosomite het volgende:
22
Verdomme!
pi_26491001
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:33 schreef Alicey het volgende:

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier op zeggen moet.
Hoeft ook niet.

Ik zal wat prikkelbaarder zijn.
Ik mopper wat op mijn collega's (en waarschijinlijk op jullie)
Maar iedereen weet alvast waar de oorzaak ligt.
En het zal ook wel weer voorbij gaan.
  maandag 25 april 2005 @ 08:42:28 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491040
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:37 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Hoeft ook niet.

Het gaat uiteindelijk voorbij, als in je denkt er minder aan en kunt er vrede mee hebben. Iets natuurlijks als de dood zal nooit natuurlijk worden.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 08:47:39 #119
5428 crew  miss_sly
pi_26491085
Goedemorgen.
  maandag 25 april 2005 @ 08:47:58 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491091
Moge sly
pi_26491092
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Verdomme!
Maar (teruglezend): jij hebt een heerlijk wekend in Rotterdam gehad.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 08:48:51 #122
5428 crew  miss_sly
pi_26491095
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:37 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Hoeft ook niet.

Wat kut Yos.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 08:49:17 #123
5428 crew  miss_sly
pi_26491099
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Moge sly

Mogguh!
  maandag 25 april 2005 @ 08:54:58 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491140
Het is een paar dagen lekker weer geweest, dus Alicey is weer aardig verbrand.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 08:57:29 #125
5428 crew  miss_sly
pi_26491165
Heb je zoveel zon gezien dan?
Ik denk wat kleur in mijn gezicht te zien, maar dat is dan ook alles
  maandag 25 april 2005 @ 08:59:35 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491182
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Heb je zoveel zon gezien dan?
Kennelijk.

Ik wist dat ik snel verbrand, maar zo snel en ongemerkt is ook wel nieuw voor me.
quote:
Ik denk wat kleur in mijn gezicht te zien, maar dat is dan ook alles
Mijn gezicht is volgens mij redelijk "onaangetast" nog.
  maandag 25 april 2005 @ 09:04:38 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26491231
Ik had in maart na één dag fietsen mijn neus verbrand. Altijd goed voor je imago, met zo'n drankneus rondlopen
pi_26491238
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:48 schreef Yosomite het volgende:
Maar (teruglezend): jij hebt een heerlijk wekend in Rotterdam gehad.
Yep.
  maandag 25 april 2005 @ 09:05:51 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491241
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:04 schreef Reya het volgende:
Ik had in maart na één dag fietsen mijn neus verbrand. Altijd goed voor je imago, met zo'n drankneus rondlopen
Bij mij zijn het vooralsnog alleen mijn schouders..

Maar precies je neus verbranden vind ik toch wel een prestatie.
pi_26491361
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:32 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik denk tot op zekere hoogte wel, als ik weet (denk te weten) dat het zinloos is om verliefd op iemand te worden. Maar nooit helemaal. Het kost me ook vrij veel tijd een afgebroken relatie te verwerken.

Ik denk idd dat ik dat "toestaan" beter anders kan verwoorden. Ik kan verliefd worden op iemand, op basis van bepaalde indrukken. Maar dan later, op basis van later opgedane indrukken, mn beeld moeten bijstellen en concluderen dat de persoon in kwestie niet 'de ware' is en een relatie misschien eigenlijk zo'n goed idee is. Maar gevoel luistert niet altijd meestal niet naar de ratio en daarom kan het nog wel moeite kosten de verliefdheid kwijt te raken, ook al weet je eigenlijk wel dat het geen zin heeft nog verliefd te zijn.
Wat een mooi topic is dit! Ik zag het bij toeval, en in WFL ben ik een echte newbie, maar ik wil hier toch op reageren...

Ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Ik heb veel nagedacht over liefde, verliefdheid en al dan niet of het een keuze is.

Ik weet dat liefde op het eerste gezicht bestaat, tenminste het is mij overkomen en hard ook Helaas is dat misgegaan en ik wilde nooit meer verliefd worden. Dat heb ik anderhalf jaar volgehouden, maar uiteindelijk toch weer gezwicht en ook dat is niet super afgelopen. Toen ik net alles weer gevoelsmatig op orde had kwam ik wederom voor de 'keus' te staan, die ik dan ook eerst heb afgewimpeld.

Ik wilde niet aan relaties beginnen omdat ik het de twijfels en het verdriet het achteraf niet waard vond. Want wat heb je eraan als je een jaar lang een leuke tijd hebt maar bijna anderhalf jaar lang nodig hebt om 'bij te komen'? Iemand zei pasgeleden dat hij wel degelijk ervoor zou gaan, ook al was het maar 10% zeker dat het daadwerkelijk goed zou gaan, omdat hij toch graag zijn gevoel achterna wil gaan en omdat hij zichzelf niet de leuke dingen wil ontzeggen, dat doe ik in feite.
Want stél dat het wel goed gaat...

Wat ik wel heb geleerd is dat je niet te snel in termen van relatie zou moeten denken. Eerst elkaar maar een beetje leren kennen en kijken of je het na een half jaar of jaar nog goed met elkaar kunt vinden. Wat dat betreft is het mijn keuze om het eventueel zo weer aan te pakken.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  maandag 25 april 2005 @ 09:16:37 #131
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26491374
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij mij zijn het vooralsnog alleen mijn schouders..

Maar precies je neus verbranden vind ik toch wel een prestatie.
Rug en billen, goedemorgen. Maar niet erg, meer jeukerig dan pijnlijk.
Mu!
pi_26491409
Heeft SC al in zijn blote billen liggen zonnen?
  maandag 25 april 2005 @ 09:19:42 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491417
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:16 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Rug en billen, goedemorgen. Maar niet erg, meer jeukerig dan pijnlijk.
Goedemorgen. Ik had er alleen onder de douche last van, ik voel er gewoon weinig van.. Alleen ziet het er wel knalrood uit.

Jij hebt op je buik in de zon gelegen?
  maandag 25 april 2005 @ 09:22:22 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491461
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:15 schreef Blinky het volgende:

[..]

Wat een mooi topic is dit! Ik zag het bij toeval, en in WFL ben ik een echte newbie, maar ik wil hier toch op reageren...
Iedereen is welkom in WFL hoor.
quote:
dat doe ik in feite.
Ik denk zelf dat in het algemeen risico's nemen een activiteit is die nodig is als je vernieuwing wilt.
quote:
Wat ik wel heb geleerd is dat je niet te snel in termen van relatie zou moeten denken. Eerst elkaar maar een beetje leren kennen en kijken of je het na een half jaar of jaar nog goed met elkaar kunt vinden. Wat dat betreft is het mijn keuze om het eventueel zo weer aan te pakken.
Ik denk dat je een hoop leed kunt besparen inderdaad door niet te snel alles te willen. Je moet denk ik ook jezelf niet verliezen.
  maandag 25 april 2005 @ 09:28:05 #135
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_26491547
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:33 schreef Yosomite het volgende:
22

Dat was dan geen alledaagse variant van HIV... of een te late behandeling.
'Nuff said
  maandag 25 april 2005 @ 09:30:33 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491592
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:28 schreef Doffy het volgende:

[..]

Of er spelen meer factoren mee, zoals bijvoorbeeld overmatig drugsgebruik.
pi_26491608
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Yep.
Krijg je nou boeken om te reviewen?
En/ of mogen wij jou ook boeken geven (die jij dan <verplicht> doorleest) reviewt en hier een prachtig verhaaltje erover neerzet.
En is er een keuze over de soort stijl van boeken die je reviewt, of kan dat in principe alles zijn?
pi_26491663
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:31 schreef Yosomite het volgende:
Krijg je nou boeken om te reviewen?
Ik moet alleen de verzendkosten betalen, de boeken krijg ik inderdaad.
quote:
En/ of mogen wij jou ook boeken geven (die jij dan <verplicht> doorleest) reviewt en hier een prachtig verhaaltje erover neerzet.
Ik geloof wel dat dat mag, ja. Maar ik ben nog niet helemaal ingelezen hoor.
quote:
En is er een keuze over de soort stijl van boeken die je reviewt, of kan dat in principe alles zijn?
Kan alles zijn, maar je hebt tot op zeker hoogte wel de keus. Je mag een bepaald boek claimen, maar je moet je keus wel motiveren. Ook moet je de lezers in je achterhoofd houden en niet alleen maar kiezen wat je zelf interessant vindt.
pi_26491682
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:59 schreef Yosomite het volgende:
Als je bang bent dat je hart breekt
kun je nooit van iemand houden
Als je je nek niet durft uit te steken
kun je nooit een droom verwezenlijken
Als je niet kunt nemen kun je niet geven
Als je bang bent om te sterven
kun je niet leven
mja, het zijn van die dooddoeners hè. je kunt nog aanvullen met als je niet oprecht gelooft zul je niet in de hemel komen
pi_26491700
Strax stagegesprek, ga de komende weken een theoretisch onderzoekje doen. Misschien dat ik er in WFL wel een leuk topic over open, en dat mensen het misschien wat interessant vinden. Het gaat over kosmologie. En kosmologie is leuk!
pi_26491705
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iedereen is welkom in WFL hoor.
[..]
Dank je
quote:
Ik denk zelf dat in het algemeen risico's nemen een activiteit is die nodig is als je vernieuwing wilt.
[..]
Bij mij niet zo zeer. Omdat ik een tijdje van slag ben geweest zocht ik vooral de regelmaat weer op. En dat ging prima, hoewel anderen het als 'saai' zouden bestempelen. Voor mij was het een zekerheid die ik op dat moment nodig had en die regelmaat en zekerheid slaat weg als je verliefd wordt. Opeens wil iemand dat je bij hem bent, je wordt gebeld omdat iemand simpelweg alleen even je stem wilde horen. Je krijgt een cadeautje. Niet dat ik dat als vervelend ervaarde, verre van zelfs, maar het is iets anders dan de regelmaat die ik weer even gewend was en dat was even lastig om weer om te schakelen.
quote:
Ik denk dat je een hoop leed kunt besparen inderdaad door niet te snel alles te willen. Je moet denk ik ook jezelf niet verliezen.
Precies! Dat is iets wat me in mijn vorige relaties wel is overkomen. Ik denk dat ik daarin heel makkelijk beinvloedbaar was. Nu ik dat inzie kan ik daar ook beter op inspringen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 09:38:44 #142
5428 crew  miss_sly
pi_26491706
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:15 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik wilde niet aan relaties beginnen omdat ik het de twijfels en het verdriet het achteraf niet waard vond. Want wat heb je eraan als je een jaar lang een leuke tijd hebt maar bijna anderhalf jaar lang nodig hebt om 'bij te komen'? Iemand zei pasgeleden dat hij wel degelijk ervoor zou gaan, ook al was het maar 10% zeker dat het daadwerkelijk goed zou gaan, omdat hij toch graag zijn gevoel achterna wil gaan en omdat hij zichzelf niet de leuke dingen wil ontzeggen, dat doe ik in feite.

Ik ben het met de iemand eens
Jammer dan als je er achteraf verdriet van hebt, maar een leuke tijd met iemand waar je gek op bent is voor mijn gevoel waardevol genoeg om het risico te nemen.
En stel inderdaad dat het wel goed gaat? Sterker nog, stel dat het 'de liefde van je leven' blijkt te zijn? Hoeveel kansen op een dergeljik geluk zouden we in ons leven kunnen laten passeren?
pi_26491718
quote:
Op maandag 25 april 2005 08:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

er is geen verliefdheid voor nodig om tot voortplanting te komen
dat klopt. maar er is studie naar verliefdheid gedaan en of het uiteindelijk waar is weet ik niet, maar men denkt dat verliefdheid een evolutionair iets is waarbij het nodig was om met mensen uit een andere stam te paren om zo het genenmateriaal te versterken. door de verliefdheid vielen dergelijke barrieres weg en moest je gewoon bij zo iemand zijn en als je bij iemand bent dan is de kans groter dat er gepaard wordt

dat deze verliefdheid in de moderne maatschappij niet meer op die manier gebruikt wordt is een feit.
al zal het nog best voorkomen dat er in de evolutionaire zin van verliefdheid gepaard wordt,
pi_26491727
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Haushofer het volgende:
Strax stagegesprek, ga de komende weken een theoretisch onderzoekje doen. Misschien dat ik er in WFL wel een leuk topic over open, en dat mensen het misschien wat interessant vinden. Het gaat over kosmologie. En kosmologie is leuk!
leuk !
pi_26491745
De topictitel lokt wel een hoop nieuwe mensen naar de WFL slowchat zeg!
  maandag 25 april 2005 @ 09:43:07 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491772
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Haushofer het volgende:
Klinkt interessant!
pi_26491776
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nieuw beleid van WFL: breder publiek trekken. Binnenkort openen we ook topics over bloemschikken
pi_26491781
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het met de iemand eens
Jammer dan als je er achteraf verdriet van hebt, maar een leuke tijd met iemand waar je gek op bent is voor mijn gevoel waardevol genoeg om het risico te nemen.
En stel inderdaad dat het wel goed gaat? Sterker nog, stel dat het 'de liefde van je leven' blijkt te zijn? Hoeveel kansen op een dergeljik geluk zouden we in ons leven kunnen laten passeren?
Degene om wie ik anderhalf jaar verdrietig was, had ik het gevoel dat het 'Mr Right' was en dat heb ik nog heel lang gedacht. Maar iemand kan niet de ware voor je zijn als jij dat niet voor hem bent. Dat duurde echter even voor ik dat doorhad. Ik heb er echter de tijd voor genomen en dankzij die tijd alleen met héél veel nadenken en dingen op een rijtje zetten kan ik zeggen dat ik er nu veel positiever tegenover sta en mezelf beter kan wapenen tegen een volgende verliefdheid (in de postieve zin van het woord ).
pi_26491786
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Haushofer het volgende:
Nieuw beleid van WFL: breder publiek trekken. Binnenkort openen we ook topics over bloemschikken
"De existentiële implicaties van het bloemschikken."
pi_26491793
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:28 schreef Doffy het volgende:

[..]

Te late behandeling, veels te laat
Het was een eigenwijs stuk vreten die dacht dat het allemaal vanzelf wel weer goed zou komen.
Zijn lichaam kon wel wat hebben.
De geest is sterker dan het lichaam was een van zijn leuzen.
(Maar je mag af en toe het lichaam wel een handje helpen)
  maandag 25 april 2005 @ 09:45:43 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491807
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Blinky het volgende:

Bij mij niet zo zeer. Omdat ik een tijdje van slag ben geweest zocht ik vooral de regelmaat weer op.
En dat is ook weer niet vreemd. Risico's nemen is iets wat je wel moet doen wanneer je de mogelijke consequenties er van ook kunt "handlen".
quote:
En dat ging prima, hoewel anderen het als 'saai' zouden bestempelen. Voor mij was het een zekerheid die ik op dat moment nodig had en die regelmaat en zekerheid slaat weg als je verliefd wordt. Opeens wil iemand dat je bij hem bent, je wordt gebeld omdat iemand simpelweg alleen even je stem wilde horen. Je krijgt een cadeautje. Niet dat ik dat als vervelend ervaarde, verre van zelfs, maar het is iets anders dan de regelmaat die ik weer even gewend was en dat was even lastig om weer om te schakelen.
Hmm het gebeurde dus eigenlijk min of meer op een moment dat je regelmaat "nodig" had? Dan is het inderdaad een nog groter risico, omdat je makkelijk jezelf verliest als het niet goed gaat..
quote:
Precies! Dat is iets wat me in mijn vorige relaties wel is overkomen. Ik denk dat ik daarin heel makkelijk beinvloedbaar was. Nu ik dat inzie kan ik daar ook beter op inspringen.
Al doende leert men zichzelf te kennen.
  maandag 25 april 2005 @ 09:47:05 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491831
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien houden we uiteindelijk een paar vaste WFL'ers er aan over. Echt gek is het niet, want verliefdheid is iets waar iedereen (behalve ik ) vroeg of laat mee te maken krijgt, en wat denk ik voor bijna iedereen mysterieus is.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 09:47:46 #153
5428 crew  miss_sly
pi_26491840
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Blinky het volgende:

[..]

Degene om wie ik anderhalf jaar verdrietig was, had ik het gevoel dat het 'Mr Right' was en dat heb ik nog heel lang gedacht. Maar iemand kan niet de ware voor je zijn als jij dat niet voor hem bent. Dat duurde echter even voor ik dat doorhad. Ik heb er echter de tijd voor genomen en dankzij die tijd alleen met héél veel nadenken en dingen op een rijtje zetten kan ik zeggen dat ik er nu veel positiever tegenover sta en mezelf beter kan wapenen tegen een volgende verliefdheid (in de postieve zin van het woord ).
Je bent er in ieder geval achter dat het niet Mr. Right was!
Als je je die verliefdheid niet had toegestaan en het niet had geprobeerd met deze mogelijke Mr. Right, had je niet geweten dat hij dat niet was. Wellicht had je dan nog jarenlang (of zelfs straks in je kamertje in het bejaardenhuis achter de geraniums) weemoedig zitten peinzen of het met hem misschien wel fantastisch geweest was voor de rest van je leven
pi_26491850
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Haushofer het volgende:

[..]

!
pi_26491851
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
Misschien houden we uiteindelijk een paar vaste WFL'ers er aan over. Echt gek is het niet, want verliefdheid is iets waar iedereen (behalve ik ) vroeg of laat mee te maken krijgt, en wat denk ik voor bijna iedereen mysterieus is.
Niks niet mysterieus. Feromonen en hormonen, that's all folks.
  maandag 25 april 2005 @ 09:49:16 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491861
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Het was een eigenwijs stuk vreten die dacht dat het allemaal vanzelf wel weer goed zou komen.
Het lullige is dat HIV juist op het vermogen van je lichaam om "wat te kunnen hebben" werkt.
pi_26491872
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar iets mysterieus is natuurlijk veel romantischer
  maandag 25 april 2005 @ 09:51:44 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491902
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het hele menselijke gedrag daar van afhankelijk, maar dat neemt niet weg dat je, vooral bij je eigen gedrag, geneigd bent te denken dat je daar boven kunt staan.
pi_26491905
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:
Ja, als een man tegen mij zegt: "Jouw feromonen zorgen ervoor dat de hormonen mij door het lijf gieren", dan is dat niet romantisch. Maar eigenlijk zou ik het wel oké vinden als iemand dat zou zeggen.
pi_26491907
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik zie liever realiteit dan alles door de roze bril...
  maandag 25 april 2005 @ 09:52:46 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491921
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je bent er in ieder geval achter dat het niet Mr. Right was!
Als je je die verliefdheid niet had toegestaan en het niet had geprobeerd met deze mogelijke Mr. Right, had je niet geweten dat hij dat niet was. Wellicht had je dan nog jarenlang (of zelfs straks in je kamertje in het bejaardenhuis achter de geraniums) weemoedig zitten peinzen of het met hem misschien wel fantastisch geweest was voor de rest van je leven
Spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt is imo inderdaad veel erger dan spijt hebben om iets wat je wel gedaan hebt. Dat laatste heb ik zelf eigenlijk sowieso zelden..
pi_26491925
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:
Uiteindelijk is het hele menselijke gedrag daar van afhankelijk, maar dat neemt niet weg dat je, vooral bij je eigen gedrag, geneigd bent te denken dat je daar boven kunt staan.
Nou, ik zie het eerder zo dat je geneigd bent om te denken dat de gevolgen van die stofjes niet de gevolgen zijn van die stofjes, maar van iets geestelijks, iets hogers bladiebla.
pi_26491926
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:52 schreef Blinky het volgende:

[..]

zo'n roze bril is best leuk, alleen maakt het naief en heb je kans om zo maar achter de verkeerde aan te lopen. loverboys
pi_26491939
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, ik zie het eerder zo dat je geneigd bent om te denken dat de gevolgen van die stofjes niet de gevolgen zijn van die stofjes, maar van iets geestelijks, iets hogers bladiebla.
love is god's gift to mankind.
  maandag 25 april 2005 @ 09:54:47 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491955
quote:

[..]

Ik doorgaans ook, maar zo nu en dan lijkt het mij toch heerlijk om tijdelijk in een soort droomwereld te zitten..
  maandag 25 april 2005 @ 09:54:50 #166
27698 Doffy
pi_26491956
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Yosomite het volgende:
Wat triest, wat zonde

En wat dom. Maar goed, dat is makkelijk oordelen. Sterkte iig!
'Nuff said
  maandag 25 april 2005 @ 09:55:39 #167
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26491970
quote:
En met deze wijze woorden zeg ik goedemorgen
En tot ziens want ik ben douchen
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 25 april 2005 @ 09:55:47 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491973
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is misschien ook wat ik bedoel.. Terwijl ik gewoon soms best versteld sta wat een paar stofjes kunnen doen.
  maandag 25 april 2005 @ 09:56:14 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26491985
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef livEliveD het volgende:

[..]

En met deze wijze woorden zeg ik goedemorgen
En tot ziens want ik ben douchen
Hoi liv.

Douchsze liv.
pi_26492005
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is misschien ook wat ik bedoel.. Terwijl ik gewoon soms best versteld sta wat een paar stofjes kunnen doen.
ja, kijk maar naar heroïne gebruikers
  maandag 25 april 2005 @ 09:57:56 #171
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26492013
Oh ja: Gisteravond was gezellig: Muus?
pi_26492040
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik doorgaans ook, maar zo nu en dan lijkt het mij toch heerlijk om tijdelijk in een soort droomwereld te zitten..
Daar heb je ook wel weer geljik in. Het is heerljik om even 'je ogen dicht kunnen doen' en te kunnen ontkomen aan de dagelijkse werkelijkheid. Net zoiets als een droom die je terug wilt hebben. Maar ja... maakt het dromen de werkelijkheid draagbaarder of is de werkelijkheid een voorwaarde om te kunnen dromen?
  maandag 25 april 2005 @ 10:01:29 #173
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492083
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

"De existentiële implicaties van het bloemschikken."
Ik schik dus ik bloem
Mu!
  maandag 25 april 2005 @ 10:01:39 #174
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492089
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:57 schreef livEliveD het volgende:
Oh ja: Gisteravond was gezellig: Muus?
Een reden waarom ik tegen verspreiding van foto's ben, omdat ik ook op 9 van de 10 een debiele bek trek.
  maandag 25 april 2005 @ 10:02:07 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492096
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, kijk maar naar heroïne gebruikers
Bijvoorbeeld.
  maandag 25 april 2005 @ 10:03:34 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492114
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer geljik in. Het is heerljik om even 'je ogen dicht kunnen doen' en te kunnen ontkomen aan de dagelijkse werkelijkheid. Net zoiets als een droom die je terug wilt hebben. Maar ja... maakt het dromen de werkelijkheid draagbaarder of is de werkelijkheid een voorwaarde om te kunnen dromen?
De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn, en altijd een referentie nodig hebben om een droom te kunnen hebben. Die referentie wordt gegeven door de realiteit. Dromen kan denk ik wel de werkelijkheid draagbaarder maken, het gevaar is echter dat het een droom is die kan klappen, en dan ben je verder van huis. Als het doel is om de werkelijkheid draagbaarder te maken, is kijken wat je er zelf aan kunt doen, en waar je in moet berusten belangrijker.
pi_26492141
Ik heb eigenlijk zelden de behoefte om de werkelijkheid te 'ontvluchten', maar misschien heb ik het wel veel makkelijker dan alle andere mensen ofzo. Ik vind de werkelijkheid meestal gewoon heel leuk...
pi_26492148
Of ik negeer de ellende gewoon, dat kan ook.
  maandag 25 april 2005 @ 10:05:54 #179
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492151
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn...
Ik heb wel eens gedroomd van de relativiteitstheorie. Is dat dan de werkelijkheid waar je aan refereert ?
Mu!
pi_26492165
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn, en altijd een referentie nodig hebben om een droom te kunnen hebben. Die referentie wordt gegeven door de realiteit. Dromen kan denk ik wel de werkelijkheid draagbaarder maken, het gevaar is echter dat het een droom is die kan klappen, en dan ben je verder van huis. Als het doel is om de werkelijkheid draagbaarder te maken, is kijken wat je er zelf aan kunt doen, en waar je in moet berusten belangrijker.
Daarom is het goed om te dromen, maar om je wel ten volle te beseffen dat het een droom is en dat er allerlei factoren meespelen om de droom te kunnen waarmaken of niet.
  maandag 25 april 2005 @ 10:08:15 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492189
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb eigenlijk zelden de behoefte om de werkelijkheid te 'ontvluchten', maar misschien heb ik het wel veel makkelijker dan alle andere mensen ofzo. Ik vind de werkelijkheid meestal gewoon heel leuk...
De werkelijkheid is meestal wel leuk, maar sommige werkelijkheid is niet leuk. Soms heb ik best de neiging om die niet leuke werkelijkheid waar geen eenvoudige oplossing voor is te willen ontvluchten.. Voor eventjes. Het eventjes ontvluchten kan soms ook nieuwe heldere inzichten geven.
  maandag 25 april 2005 @ 10:08:26 #182
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492191
quote:
Gewoon negeren. Ik heb me een tijdje terug gerealiseerd wat het verschil in afloop is als je nou heel erg bezig bent met alles dat je tegenstaat en dat juist volledig negeert.
Het verschil is nul.
Dus ben ik bewust begonnen met alle vervelende dingen gewoonweg te negeren, net doen of ze er niet zijn. En wat blijkt: de helft van die dingen gaan gewoon weg en de andere helft is eigenlijk niet echt een probleem.
Werkt met name nuttig in 'uitzichtloze' situaties!
Mu!
pi_26492195
quote:
dat is het Lupa, je bent bang om van iemand te houden omdat je bang bent dat je hart gebroken wordt. daarom kun je nooit ware liefde ervaren
pi_26492196
quote:
Als jij vermoedt dat je zwaar rood staat op de bank, maar je negeert dat probleem, gaat het dan weg?
In mijn ogen kun je het beter het zekere voor het onzekere nemen en het maar weten, zodat je maatregelen kunt nemen. Het probleem negeren door niet te kijken helpt in elk geval niet!
  maandag 25 april 2005 @ 10:08:42 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492197
quote:
Tot op zekere hoogte is dat een strategie die werkt.
  maandag 25 april 2005 @ 10:09:27 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492207
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:05 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gedroomd van de relativiteitstheorie. Is dat dan de werkelijkheid waar je aan refereert ?
De droom is ontstaan vanuit jouw werkelijkheidsbeleving. De droom zelf is niet werkelijkheid, maar zij is daar wel uit ontstaan.
  maandag 25 april 2005 @ 10:09:48 #187
27698 Doffy
pi_26492214
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
Ik schik dus ik bloem
[bertvissermodus]
"Hey bloem, schikt het?"
"Nee!"
"Dan niet!"
[/bertvissermodus]
'Nuff said
  maandag 25 april 2005 @ 10:09:59 #188
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492218
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:07 schreef Blinky het volgende:

[..]

Daarom is het goed om te dromen, maar om je wel ten volle te beseffen dat het een droom is en dat er allerlei factoren meespelen om de droom te kunnen waarmaken of niet.
In de droom leven, maar voeten op de grond houden als het ware?
  maandag 25 april 2005 @ 10:10:35 #189
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492223
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:08 schreef Blinky het volgende:

[..]

Als jij vermoed dat je zwaar rood staat op de bank, maar je negeert dat probleem, gaat het dan weg?
In mijn ogen kun je het beter het zekere voor het onzekere nemen en het maar weten, zodat je maatregelen kunt nemen. Het probleem negeren door niet te kijken helpt in elk geval niet!
Zwaar rood staan is geen probleem. Geen eten kunnen kopen wel. Dus wel een aardig voorbeeld. Je kunt je mateloos ophangen aan een rood saldo. Of niet. Of je wel of niet eten kunt kopen is niet afhankelijk van hoe erg jij je saldo vind. Ik denk dan maar: ik heb ook nog een creditcard...
Mu!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:11:08 #190
5428 crew  miss_sly
pi_26492237
Ik vind mezelf altijd redelijk stabiel en rationeel, maar als ik hier zo eens lees, lijk ik meer een emotionele romanticus
  maandag 25 april 2005 @ 10:11:40 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492248
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:08 schreef Blinky het volgende:

[..]

Als jij vermoed dat je zwaar rood staat op de bank, maar je negeert dat probleem, gaat het dan weg?
Ja. Het feit verandert niet, maar je ervaart het niet meer als probleem.
quote:
Problemen waarvan vast staat dat ze minimaal enkele jaren voortduren, en waar de nodige maatregelen voor genomen zijn, kun je niet veel meer voor doen dan negeren..
  maandag 25 april 2005 @ 10:12:27 #192
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492260
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

De droom is ontstaan vanuit jouw werkelijkheidsbeleving. De droom zelf is niet werkelijkheid, maar zij is daar wel uit ontstaan.
Mijn fantasie is een integraal onderdeel van mijn werkelijkheidsbeleving. Ik droom ook wel eens over figuren uit mijn verhaaltjes.
Mu!
  maandag 25 april 2005 @ 10:14:04 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492279
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind mezelf altijd redelijk stabiel en rationeel, maar als ik hier zo eens lees, lijk ik meer een emotionele romanticus
Waarom vind je dat sly? Vergeet niet dat ratio niet altijd in uitvoering gebracht kan worden. Ik sta ook bekend als erg rationeel en heerlijk stabiel (:')), en hoewel ik veel "weet", lukt het mij ook niet altijd om dat op mezelf toe te passen. Ik kan ook erg irrationeel zijn, mezelf laten leiden door emoties, en dromen.
  maandag 25 april 2005 @ 10:14:33 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492286
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Mijn fantasie is een integraal onderdeel van mijn werkelijkheidsbeleving. Ik droom ook wel eens over figuren uit mijn verhaaltjes.
Op die manier is de circel rond.
pi_26492292
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de droom leven, maar voeten op de grond houden als het ware?
Nee, met beide voeten op de grond leven en er naar werken om 'later als je groot bent' in een betere positie te komen. (dus dromen). Net andersom dus... naar mijn mening dan.
  maandag 25 april 2005 @ 10:16:06 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492315
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:14 schreef Blinky het volgende:

[..]

Nee, met beide voeten op de grond leven en er naar werken om 'later als je groot bent' in een betere positie te komen. (dus dromen). Net andersom dus... naar mijn mening dan.
Ben je daarmee niet teveel op de toekomst gefocussed? Is het heden soms ook niet mooi, en is het ook niet leuk om soms zonder plannen te zien waar je uitkomt?
  maandag 25 april 2005 @ 10:19:26 #197
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26492368
De laatste tijd heb ik ok een probleem met verliefdheid.. ik ken iemand nu al een paar jaar.. Nooit wat van gemerkt, totdat ik een 'tip' kreeg van iemand. Toen viel het me op hoeveel ze dicht bij me kwam (bijv, bij etentjes van schoolorkest kwam ze steevast naast me zitten). Op een dag kwam ik haar tegen in de trein, en ging zse heel enthousiast naast me zitten tegen me praten ed.. toen wist ik zeker dat ze wat met me wilde.. ik wist echter niet wat ik er mee aan moest, en toen heb ik haar dus maar om MSN gevraagd... gekregen uiteraard, en een aantal dagen later heb ik haar via MSN uitgevraagd. (handige tip trouwens: als je over MSN iemand uitwilt vragen, doe dan het volgende gesprek na: Ik: nog wat leuks gedaan? ZIjn: ja of nee, bla bla. Ik: Zin om nog wat leuks te gaan doen? (met mij?)). na 2 dates begon ik toch wat voor haar te voelen. Toen ik daar echter voor uitkwam, wou ze liever niet verder. Het lag niet aan mij, maar ze wou niet. Ze wou wel in elk geval bevriend blijven. Later hoorde ik via een vriendin van haar dat het haar te snel ging. Goed.. sindsdien heb ik al een hele tijd een gesprek met haar willen hebben, maar is ze behoorlijk onbereikbaar (is niet op MSN, reageert niet op meel, telefoon staat uit, huistelefoon helpt niet, want ze is nooit thuis).Het probleem is dus dat ze heel erg druk is (ze lijkt in dat opzicht veel op mij ) Enige manier waarop ik haar kan bereiken is op schoolorklest, en dan heel vluchtig. Nu is het me dus gelukt om af te spreken om na een repetitie wat te gaan drinken/praten.. Nu wil ik vragen hoe het nou precies zit, aangezien ik het gevoel krijg dat ze me ontloopt enz, maar ik weet niet echt hoe ik dat duidelijk kan maken, zonder weer allerlei verkeerd dingen te zeggen/doen..
Twitch.tv/bensel15
pi_26492370
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef miss_sly het volgende:
maar als je daar tevreden over bent is er toch niets aan de hand
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:21:05 #199
5428 crew  miss_sly
pi_26492395
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom vind je dat sly? Vergeet niet dat ratio niet altijd in uitvoering gebracht kan worden. Ik sta ook bekend als erg rationeel en heerlijk stabiel (:')), en hoewel ik veel "weet", lukt het mij ook niet altijd om dat op mezelf toe te passen. Ik kan ook erg irrationeel zijn, mezelf laten leiden door emoties, en dromen.
Er wordt toch redelijk negatief gepraat over verliefdheid en gevoelens. Alleen al het feit dat ik kan denken dat er een ware liefde rondloopt die je kunt mislopen, maakt me volgens mij al een emotionele romanticus vergeleken met de rationele, toch wat cynische manier waarop sommige anderen in dit topic nu over verliefdheid en gevoelens praten.
Normaalgesproken krijg ik juist te horen dat ik te rationeel ben en meer mijn gevoel moet volgen

Zelf vind ik doorgaans dat ik een redelijke balans heb gevonden, maar als ik dit zo lees, twijfel ik daaraan
pi_26492397
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Zwaar rood staan is geen probleem. Geen eten kunnen kopen wel. Dus wel een aardig voorbeeld. Je kunt je mateloos ophangen aan een rood saldo. Of niet. Of je wel of niet eten kunt kopen is niet afhankelijk van hoe erg jij je saldo vind. Ik denk dan maar: ik heb ook nog een creditcard...
Maar ook dat kun je doortrekken: als ik geen geld meer heb om eten te kopen, kan ik altijd nog bij vrienden terecht de eerste tijd en als dat te lang gaat duren kan ik altijd terug naar mijn ouders. Dan kun je denken: ach, ik ben nog altijd gezond en gezondheid gaat boven alles...
Zo kun je alles wel relativeren. Er is een grens vind ik.
pi_26492429
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:19 schreef Bensel het volgende:
De laatste tijd heb ik ok een probleem met verliefdheid.. ik ken iemand nu al een paar jaar.. Nooit wat van gemerkt, totdat ik een 'tip' kreeg van iemand. Toen viel het me op hoeveel ze dicht bij me kwam (bijv, bij etentjes van schoolorkest kwam ze steevast naast me zitten). Op een dag kwam ik haar tegen in de trein, en ging zse heel enthousiast naast me zitten tegen me praten ed.. toen wist ik zeker dat ze wat met me wilde.. ik wist echter niet wat ik er mee aan moest, en toen heb ik haar dus maar om MSN gevraagd... gekregen uiteraard, en een aantal dagen later heb ik haar via MSN uitgevraagd. (handige tip trouwens: als je over MSN iemand uitwilt vragen, doe dan het volgende gesprek na: Ik: nog wat leuks gedaan? ZIjn: ja of nee, bla bla. Ik: Zin om nog wat leuks te gaan doen? (met mij?)). na 2 dates begon ik toch wat voor haar te voelen. Toen ik daar echter voor uitkwam, wou ze liever niet verder. Het lag niet aan mij, maar ze wou niet. Ze wou wel in elk geval bevriend blijven. Later hoorde ik via een vriendin van haar dat het haar te snel ging. Goed.. sindsdien heb ik al een hele tijd een gesprek met haar willen hebben, maar is ze behoorlijk onbereikbaar (is niet op MSN, reageert niet op meel, telefoon staat uit, huistelefoon helpt niet, want ze is nooit thuis).Het probleem is dus dat ze heel erg druk is (ze lijkt in dat opzicht veel op mij ) Enige manier waarop ik haar kan bereiken is op schoolorklest, en dan heel vluchtig. Nu is het me dus gelukt om af te spreken om na een repetitie wat te gaan drinken/praten.. Nu wil ik vragen hoe het nou precies zit, aangezien ik het gevoel krijg dat ze me ontloopt enz, maar ik weet niet echt hoe ik dat duidelijk kan maken, zonder weer allerlei verkeerd dingen te zeggen/doen..
mij wordt altijd verteld dat als je verliefd bent er geen verkeerde dingen gezegd kunnen worden
het bovenstaande verhaal komt op mij niet als brandende liefde over, maar de aanhouder wint (althans in films)

het lijkt hier nu wel heer erg op R&P
  maandag 25 april 2005 @ 10:23:15 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492439
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef Blinky het volgende:

[..]

Maar ook dat kun je doortrekken: als ik geen geld meer heb om eten te kopen, kan ik altijd nog bij vrienden terecht de eerste tijd en als dat te lang gaat duren kan ik altijd terug naar mijn ouders. Dan kun je denken: ach, ik ben nog altijd gezond en gezondheid gaat boven alles...
Ik denk niet dat die grens er hoeft te zijn. Je kunt gelukkig zijn door tevreden te zijn met wat je hebt. Dat betekent natuurlijk niet dat je achterover moet gaan hangen en niets doen!! Sommige problemen kun je echter niet in 5 minuten oplossen. In dat geval is het beter om er in te berusten, en het verder te negeren.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:23:19 #203
5428 crew  miss_sly
pi_26492441
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar als je daar tevreden over bent is er toch niets aan de hand
Zekers

Ik vraag me alleen af of mijn beeld van mezelf wel juist is of dat ik misschien de laatste tijd weer softer geworden ben
  maandag 25 april 2005 @ 10:25:56 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492500
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zekers

Ik vraag me alleen af of mijn beeld van mezelf wel juist is of dat ik misschien de laatste tijd weer softer geworden ben
Een zelfbeeld is meestal gebaseerd op wat je was, en niet op wat je bent. Een rotvraag vind ik ook altijd "Wat voor persoon ben je?". Ik geef er ook eigenlijk nooit antwoord op. Ik merk aan mezelf ook wel dat ik de laatste tijd erg soft ben geworden, maar ik kan er blijkbaar mee leven en ben er tevreden mee. Als mens verander je voortdurend.
  maandag 25 april 2005 @ 10:27:09 #205
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26492523
dat is het vreemde.. in het begin leek ze echt verliefd, maar nu ben ik dus niet zeker meer. En daar komt bij dat ik dus ondertussen ook niet meer weet wat ik wil.. ik vind haar nog steeds leuk, en ik hoop ook dat het wat word.. maar toch.. NOu ja.. ik wacht eerst komende vrijdag af..
het rare is bij mij dat dit soort dingen altijd van die langdurige affaires worden bij mij... en daar heb ik weinig zin aan. Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
Twitch.tv/bensel15
  maandag 25 april 2005 @ 10:27:27 #206
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492533
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef Blinky het volgende:

[..]

Die grens maak je zelf. Er zijn immers mensen die perfect gelukkig zijn zonder enig bezit, ik ken mensen zat die een heel leuk bestaan van de bijstand hebben, het zijn juist je zelf-opgelegde beperkingen die je ongelukkig maken.
Ik zit in een vrij benarde financiele situatie en had mezelf wijs gemaakt dat dat een Probleem was. Hoewel er licht aan het einde van de tunnel schijnt is de tunnel wel behoorlijk lang. Maar dan gebeurt er weer wat waardoor je je afvraagt waarom je in de tussentijd niet gewoon gelukkig mag zijn. En wat nu eigenlijk de netto-effecten van de "Probleem" precies zijn. En dan valt het allemaal wel mee, eigenlijk.
Mu!
  maandag 25 april 2005 @ 10:29:03 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492569
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:27 schreef Bensel het volgende:

Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
Niet elke mens is denk ik op dit gebied gelijk. Sommige mensen hebben veel meer anderen nodig dan andere mensen.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:29:34 #208
5428 crew  miss_sly
pi_26492578
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een zelfbeeld is meestal gebaseerd op wat je was, en niet op wat je bent. Een rotvraag vind ik ook altijd "Wat voor persoon ben je?". Ik geef er ook eigenlijk nooit antwoord op. Ik merk aan mezelf ook wel dat ik de laatste tijd erg soft ben geworden, maar ik kan er blijkbaar mee leven en ben er tevreden mee. Als mens verander je voortdurend.
Dat je voortdurend verandert ben ik mee bekend
Het zit 'em toch in dat softe; ik wil eigenlijk helemaal niet soft zijn. Dat is niet handig, vind ik. Maar ik wil ook geen harde, cynische vrouw zijn die niet gelooft in verliefdheid, liefde, gevoelens, enz.

Wat voor persoon ben je? Dat is wel een leuke vraag, op zich. En deze vraag over deze persoon dan ook voorleggen aan anderen: hoe zien zij de persoon in kwestie. Leuke verschillen kom je dan tegen
pi_26492580
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
het feit dat ik kan denken dat er een ware liefde rondloopt die je kunt mislopen, maakt me volgens mij al een emotionele romanticus
mja, hoe weet jij of je deze al dan niet bent misgelopen ? je kunt hoogstens in goede tidjen denken dat je hem hebt gevonden en in slechte tijden denken dat je te vroeg hebt toegehapt en had moeten wachten op jouw prins op het witte paard
quote:
Zelf vind ik doorgaans dat ik een redelijke balans heb gevonden, maar als ik dit zo lees, twijfel ik daaraan
waarom daaraan twijfelen als je tevreden bent ?
  maandag 25 april 2005 @ 10:31:01 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492599
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je voortdurend verandert ben ik mee bekend
Het zit 'em toch in dat softe; ik wil eigenlijk helemaal niet soft zijn. Dat is niet handig, vind ik. Maar ik wil ook geen harde, cynische vrouw zijn die niet gelooft in verliefdheid, liefde, gevoelens, enz.
Ik weet niet.. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik vind het niet erg om soft te zijn. Soms is het onhandig, maar hard en cynisch zijn werkt ook niet altijd handig. Elk voordeel heeft zijn nadeel zou ik haast zeggen.
quote:
Wat voor persoon ben je? Dat is wel een leuke vraag, op zich. En deze vraag over deze persoon dan ook voorleggen aan anderen: hoe zien zij de persoon in kwestie. Leuke verschillen kom je dan tegen
Inderdaad, en ben je het er mee eens?
  maandag 25 april 2005 @ 10:32:07 #211
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492617
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mij wordt altijd verteld dat als je verliefd bent er geen verkeerde dingen gezegd kunnen worden
het bovenstaande verhaal komt op mij niet als brandende liefde over, maar de aanhouder wint (althans in films)

het lijkt hier nu wel heer erg op R&P
vl = sqrt(m**2 + v**2)* a(v)*f(v)/p(v)

waarbij

vl = verliefdheid
m = mannelijke feromonenuitstoot
v = vrouwlijk feromonenuitstoot
a(v) = aantrekkelijkheid van de vrouw (op de schaal van SingeCoil, die is vrij stijl)
f(v) = fuckability factor van de vrouw
p(v) = preutsheidsfactor
Mu!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:34:03 #212
5428 crew  miss_sly
pi_26492644
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, hoe weet jij of je deze al dan niet bent misgelopen ? je kunt hoogstens in goede tidjen denken dat je hem hebt gevonden en in slechte tijden denken dat je te vroeg hebt toegehapt en had moeten wachten op jouw prins op het witte paard
Vandaar ook dat ik de emotionele risico's van een verliefdheid en relatie de moeite waard vind: je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat iemand de ware was Je loopt hem dan niet mis en kunt hem uiteindelijk op zijn ezeltje de laan uitsturen als ie het niet was
quote:
waarom daaraan twijfelen als je tevreden bent ?
Goede vraag.
Laat me daar eventjes over nadenken
  maandag 25 april 2005 @ 10:34:52 #213
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26492654
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:27 schreef Bensel het volgende:
dat is het vreemde.. in het begin leek ze echt verliefd, maar nu ben ik dus niet zeker meer. En daar komt bij dat ik dus ondertussen ook niet meer weet wat ik wil.. ik vind haar nog steeds leuk, en ik hoop ook dat het wat word.. maar toch.. NOu ja.. ik wacht eerst komende vrijdag af..
Tis net als met eenden die je aan het voeren bent. Eerst komen ze op je af rennen en naarmate ze dichterbij komen worden ze ook steeds banger. Op een gegeven moment rennen ze dus ook terug. Dit gaat dan een tijdje heen en weer (stomme beesten). Ik denk dat bij haar de angst voor de volgende stap wat aan de grote kant is.
quote:
het rare is bij mij dat dit soort dingen altijd van die langdurige affaires worden bij mij... en daar heb ik weinig zin aan. Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
Brutaal en spontaan zijn werkte wel erg goed voor mij.
  maandag 25 april 2005 @ 10:35:34 #214
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26492666
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:32 schreef SingleCoil het volgende:
vl = sqrt(m**2 + v**2)* a(v)*f(v)/p(v)
vl = verliefdheid
m = mannelijke feromonenuitstoot
v = vrouwlijk feromonenuitstoot
a(v) = aantrekkelijkheid van de vrouw (op de schaal van SingeCoil, die is vrij stijl)
f(v) = fuckability factor van de vrouw
p(v) = preutsheidsfactor
0.81
pi_26492733
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die grens er hoeft te zijn. Je kunt gelukkig zijn door tevreden te zijn met wat je hebt. Dat betekent natuurlijk niet dat je achterover moet gaan hangen en niets doen!! Sommige problemen kun je echter niet in 5 minuten oplossen. In dat geval is het beter om er in te berusten, en het verder te negeren.
Ik heb iets nodig in het leven waar ik naartoe wil werken: een betere baan, een studie, een liefde... ik ben constant bezig om te investeren in een betere toekomst voor mezelf. Die drive heb ik nodig om het bijltje er niet bij neer te gooien, om te leven. Ik zou doodongelukkig worden met dag in dag uit hetzelfde. Als ik geen cursus kan doen om iets bij te leren, daar word ik ongelukkig van. ik wil constant het idee hebben dat ik aan het werk ben (dat kan ook iets voor mezelf zijn: een filosofische leer bestuderen en de punten eruit halen die belagrijk voor mij (kunnen) zijn).
Ergens in berusten? Dat kan wel eens anderhalf jaar duren leert mijn ervaring.
pi_26492734
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik de emotionele risico's van een verliefdheid en relatie de moeite waard vind: je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat iemand de ware was Je loopt hem dan niet mis en kunt hem uiteindelijk op zijn ezeltje de laan uitsturen als ie het niet was
[..]
In mijn ogen kun je iedereen de ware noemen zolang het leuk en gezellig is. wat doet de ware met je ? is die beter in bed ? heeft die toevallig meer interesses die overeenkomen met die van jou ? betere feromonen ? is er een link tussen jou en de ware die vanaf de geboorte er al is ? is dit iets wat (door God) zo bedoelt is ?
quote:
Goede vraag.
Laat me daar eventjes over nadenken
ik kan wat deze vraaag betreft overigens alleen voor mezelf spreken. soms denk ik dat ik tevreden ben, soms denk ik dat ik ontevreden ben. de éne keer wil je een relatie, de andere keer ben je blij dat je alleen bent. GTST
  maandag 25 april 2005 @ 10:41:54 #217
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26492776
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tis net als met eenden die je aan het voeren bent. Eerst komen ze op je af rennen en naarmate ze dichterbij komen worden ze ook steeds banger. Op een gegeven moment rennen ze dus ook terug. Dit gaat dan een tijdje heen en weer (stomme beesten). Ik denk dat bij haar de angst voor de volgende stap wat aan de grote kant is.
[..]
Zo'n idee heb ik ook. Daarom wil ik ook met haar praten, om die angst (mocht die aanwezig zijn) weg te kunnen nemen.
quote:
Brutaal en spontaan zijn werkte wel erg goed voor mij.
IOk ben de laatste tijd ook wat directer geworden.. maar ik wacht nu eerst deze affaire af
Twitch.tv/bensel15
pi_26492791
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:
In mijn ogen kun je iedereen de ware noemen zolang het leuk en gezellig is. wat doet de ware met je ? is die beter in bed ? heeft die toevallig meer interesses die overeenkomen met die van jou ? betere feromonen ? is er een link tussen jou en de ware die vanaf de geboorte er al is ? is dit iets wat (door God) zo bedoelt is ?
Wat het voor mij was, was het gevoel dat alles op dat moment klopte. Ik kreeg ook een rust over me heen, alsof alles toch op zijn pootjes terecht kwam. Ik was ervan overtuigd dat je dat maar bij 1 persoon kon hebben.
pi_26492835
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:42 schreef Blinky het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat je dat maar bij 1 persoon kon hebben.
dat is onderdeel van de roes van verliefdheid (denk ik)
pi_26492913
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:44 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is onderdeel van de roes van verliefdheid (denk ik)
En de felheid waarmee ik het me besefte, vanaf de eerste seconde dat ik hem zag.
  maandag 25 april 2005 @ 10:49:39 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492935
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik heb iets nodig in het leven waar ik naartoe wil werken: een betere baan, een studie, een liefde... ik ben constant bezig om te investeren in een betere toekomst voor mezelf. Die drive heb ik nodig om het bijltje er niet bij neer te gooien, om te leven.
Ik heb dat ook. Ik zit echter momenteel in een financieel lastige situatie en heb een "psychische stoornis". Die problemen zijn geen problemen die even snel op te lossen zijn. Natuurlijk werk ik aan een oplossing voor die problemen, maar daar kan ik niet meer doen dan mogelijk is. Zoals ik dagelijks leef sta ik er zo min mogelijk bij stil dat ik die "problemen" heb, en negeer ik dit verder. Ik wil in het "nu" ook prettig kunnen leven, ik wil me niet alleen focussen op "straks".
quote:
Ik zou doodongelukkig worden met dag in dag uit hetzelfde. Als ik geen cursus kan doen om iets bij te leren, daar word ik ongelukkig van.
Dat is wat ik het moeilijkste vind aan de situatie zoals die nu is. Ik ben toe aan iets nieuws, maar ik kan niet gewoon een klein risicootje nemen, omdat de consequenties gigantisch groot zijn wanneer het "verkeerd" loopt. Ik zal nu voorzichtig moeten zijn met vernieuwing, maar dat is ook als een uitdaging te zien.
quote:
ik wil constant het idee hebben dat ik aan het werk ben (dat kan ook iets voor mezelf zijn: een filosofische leer bestuderen en de punten eruit halen die belagrijk voor mij (kunnen) zijn).
Ergens in berusten? Dat kan wel eens anderhalf jaar duren leert mijn ervaring.
Ik zit dus in dergelijke situaties die nog minimaal anderhalf jaar duren voordat er een "oplossing" is. Ik probeer er in te berusten dat het zo lang duurt, omdat ik er verder toch niets aan te veranderen is zoals de situatie nu ligt.
pi_26492959
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:48 schreef Blinky het volgende:

[..]

En de felheid waarmee ik het me besefte, vanaf de eerste seconde dat ik hem zag.
het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie. het werkt mee aan de mythologisering van het "wij" gevoel. dat is weer goed voor het samen opvoeden van de kinderen. al werkt deze mythologisering niet in veel gevallen

de natuur moet misschien nog meer dopamine aan gaan maken om mensen nog beter te hechten, al lijkt me dat ook niet echt handig om kinderen mee op te voeden voortdurend kleffe ouders
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:51:48 #223
5428 crew  miss_sly
pi_26492995
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik heb een zekere rust gevonden. Dat is voor mij heel wat
Ik denk trouwens niet dat er maar 1 ware is, hoor, er kunnen er wel meerdere zijn. Het lijkt me alleen niet handig om te veel potentiele waren te laten schieten, want mocht het echt een ware blijken, dan zou dat jammer zijn.
quote:
ik kan wat deze vraaag betreft overigens alleen voor mezelf spreken. soms denk ik dat ik tevreden ben, soms denk ik dat ik ontevreden ben. de éne keer wil je een relatie, de andere keer ben je blij dat je alleen bent. GTST
Dat herken ik wel. Ik ben een moeilijk mens, daaar twijfel ik dan weer niet aan Of ik daar tevreden mee ben, wisselt nogal eens. Meestal heb ik een periode waarin ik niet tevreden ben, maar dan ben ik eigenlijk met erg weinig tevreden en ook erg ongedurig.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:53:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_26493033
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie. het werkt mee aan de mythologisering van het "wij" gevoel. dat is weer goed voor het samen opvoeden van de kinderen. al werkt deze mythologisering niet in veel gevallen

al lijkt me dat ook niet echt handig om kinderen mee op te voeden
Kun je 'mythologisering van het wij-gevoel'nader toelichten?
pi_26493064
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:48 schreef Blinky het volgende:

[..]

De Fransen hebben de uitdrukking ' tomber amoureux' (verliefd vallen ipv verliefd worden). Het leek mji een negatieve benadering van het gevoel van wat het weergeeft. (Ze zeggen namelijk ook
'tomber malade': ziek 'vallen') Maar uiteindelijk kan het ook heerlijk zijn om je te laten vallen en je volledig te laten meeslepen in dat gevoel.
pi_26493118
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je 'mythologisering van het wij-gevoel'nader toelichten?
dat je voor elkaar bestemd bent, het lot. wij samen tegen de rest van de wereld. we blijven altijd bij elkaar, al worden we meer dan 100 jaar.

horoscopen zijn opeens belangrijk als blijkt dat jullie goed bij elkaar passen. die zonsondergang op dat specifiek moment, die bloem...bla bla bla bla
pi_26493124
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie.
Helaas gaat het om de relatie die er nu niet meer is, maar ik weet nog heel goed hoe het voelde. Dat maakt het zo moeilijk voor verdere relaties. Het is een gevoel dat je steeds blijft vergelijken en dat zou je juist niet moeten doen.
  maandag 25 april 2005 @ 10:58:03 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493146
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:54 schreef Blinky het volgende:

[..]

De Fransen hebben de uitdrukking ' tomber amoureux' (verliefd vallen ipv verliefd worden).
In het Engels ook "falling in love".
quote:
Het leek mji een negatieve benadering van het gevoel van wat het weergeeft. (Ze zeggen namelijk ook
'tomber malade': ziek 'vallen') Maar uiteindelijk kan het ook heerlijk zijn om je te laten vallen en je volledig te laten meeslepen in dat gevoel.
Echt negatief vind ik het niet klinken, het geeft eerder aan dat het iets is wat gebeurt dan dat het een keuze is ...
pi_26493152
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat je voor elkaar bestemd bent, het lot. wij samen tegen de rest van de wereld. we blijven altijd bij elkaar, al worden we meer dan 100 jaar.
En vooral: onze liefde overwint alles
pi_26493183
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Alicey het volgende:
Echt negatief vind ik het niet klinken, het geeft eerder aan dat het iets is wat gebeurt dan dat het een keuze is ...
Juist... het ' het overvalt-me-en-ik-kan-er-niks-aan-doen-al-zou-ik-het-willen' gevoel
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:00:04 #231
5428 crew  miss_sly
pi_26493200
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

horoscopen zijn opeens belangrijk als blijkt dat jullie goed bij elkaar passen. die zonsondergang op dat specifiek moment, die bloem...bla bla bla bla
Daar geloof ik dan weer niet in. Tenminste, wel dat het mogelijk is om bij elkaar te blijven, maar niet al die andere onzin (in mijn ogen dan) die je erbij hebt gezet
pi_26493207
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

inderdaad. terwijl achteraf blijkt dat er toch onoverkomelijke problemen zijn.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:01:11 #233
5428 crew  miss_sly
pi_26493229
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

Vooral van die mensen die denken dat de liefde dat dan ook automatisch maar doet, en dat ze daar zelf niets meer aan toe hoeven te voegen
pi_26493244
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar geloof ik dan weer niet in. Tenminste, wel dat het mogelijk is om bij elkaar te blijven, maar niet al die andere onzin (in mijn ogen dan) die je erbij hebt gezet

mooi. dan ben je niet te soft in in ieder geval in mijn ogen (wat dat dan ook voor waarde heeft ). geloof je dat dat bij elkaar blijven gebaseerd is op de eeuwigdurende liefde of een rationele afweging die je moet blijven maken in je leven ? (wat wil ik ?)
  maandag 25 april 2005 @ 11:03:14 #235
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493273
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook hooguit gedrag om jezelf te verzekeren.
pi_26493303
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooral van die mensen die denken dat de liefde dat dan ook automatisch maar doet, en dat ze daar zelf niets meer aan toe hoeven te voegen
Is dat dan de verliefdheid die blind maakt? Of gemakzucht?
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:05:58 #237
5428 crew  miss_sly
pi_26493321
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mooi. dan ben je niet te soft in in ieder geval in mijn ogen (wat dat dan ook voor waarde heeft ). geloof je dat dat bij elkaar blijven gebaseerd is op de eeuwigdurende liefde of een rationele afweging die je moet blijven maken in je leven ? (wat wil ik ?)
Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.

Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!

Ow ja, ik vind dat dan weer weinig met 'soft' te maken hebben, maar meer met realiteitszin
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:06:43 #238
5428 crew  miss_sly
pi_26493340
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik vrees in heel veel gevallen gemakzucht
Als het nog de verliefdheid was, was het nog te vergeven
pi_26493379
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.

Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!

Ow ja, ik vind dat dan weer weinig met 'soft' te maken hebben, maar meer met realiteitszin
ok

ik denk dat je helemaal gelijk hebt met bovenstaande !

mijn broer gaat vrijdag trouwen en ik ben getuige
  maandag 25 april 2005 @ 11:10:40 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493413
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Zo heb ik ook grote vraagtekens bij mensen die menen dat bij liefde bepaalde acties "horen".
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:11:48 #241
5428 crew  miss_sly
pi_26493438
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ok

ik denk dat je helemaal gelijk hebt met bovenstaande !

mijn broer gaat volgende week trouwen en ik ben getuige
Ow, ik zou op zich best trouwen, maar ik zou wel zelf een tekst opstellen en de belofte zou ik niet zo uitspreken

Wat vind je er van om getuige te zijn? Geloof jij in het huwelijk?
  maandag 25 april 2005 @ 11:12:32 #242
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493452
quote:

Dat is een van de dingen die ik tegen trouwen heb inderdaad. Je maakt een belofte, terwijl die belofte niet nodig zou moeten zijn. Het proberen er van zonder te beloven is genoeg, en een scheiding kan aardig wat ellende opleveren doordat partners vaak elkaar proberen dwars te liggen tijdens (en niet zelden ver na) een scheiding.
  maandag 25 april 2005 @ 11:12:47 #243
27698 Doffy
pi_26493460
'Huwelijk' rijmt niet voor niets op 'gruwelijk'
'Nuff said
  maandag 25 april 2005 @ 11:13:56 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493480
Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik misschien ook ooit nog wel trouw.
pi_26493509
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:11 schreef miss_sly het volgende:

Wat vind je er van om getuige te zijn? Geloof jij in het huwelijk?
ik was ook getuige bij een vriend van me, en tja...ik moet een handtekening zetten. het heeft voor mij geen grote waarde, maar vind het best even grappig. ik vraag me alleen wel af of ik dit in deze bewoordingen zou (moeten) zeggen tegen de gene die gaat trouwen.

ik geloof niet in het huwelijk als zijnde een versteviging van je relatie. meer als een denkbeeldige verzekering.
  maandag 25 april 2005 @ 11:14:59 #246
27698 Doffy
pi_26493510
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik misschien ook ooit nog wel trouw.
Tuurlijk, als je een rijke vent aan de haak slaat; vastleggen die handel!
'Nuff said
pi_26493525
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:12 schreef Doffy het volgende:
'Huwelijk' rijmt niet voor niets op 'gruwelijk'
misschien moet ik die nog even opnemen in mn A-B-C'tje voor op de receptie
  maandag 25 april 2005 @ 11:17:01 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493550
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:14 schreef Doffy het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je een rijke vent aan de haak slaat; vastleggen die handel!
LOL

Nee, ik bedoelde het niet direct op die manier.. Het hangt er denk ik ook van af wat mijn partner (m/v) wil, en hoe ik zelf er tegen aan ga kijken.. Er is zo weinig over te zeggen.
  maandag 25 april 2005 @ 11:20:45 #249
27698 Doffy
pi_26493625
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:15 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien moet ik die nog even opnemen in mn A-B-C'tje voor op de receptie
'Nuff said
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:27:59 #250
5428 crew  miss_sly
pi_26493785
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen die ik tegen trouwen heb inderdaad. Je maakt een belofte, terwijl die belofte niet nodig zou moeten zijn. Het proberen er van zonder te beloven is genoeg, en een scheiding kan aardig wat ellende opleveren doordat partners vaak elkaar proberen dwars te liggen tijdens (en niet zelden ver na) een scheiding.
Ik kan me ontzettend storen aan de manier waarop mensen kunnen reageren als hun partner er een punt achter wil zetten. Natuurlijk is dat pijnlijk en verdrietig als dat niet is wat die persoon zou willen, maar ze kunnen het toch met een beetje waardigheid accepteren en afhandelen?
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:29:47 #251
5428 crew  miss_sly
pi_26493815
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

LOL

Nee, ik bedoelde het niet direct op die manier.. Het hangt er denk ik ook van af wat mijn partner (m/v) wil, en hoe ik zelf er tegen aan ga kijken.. Er is zo weinig over te zeggen.
Ik heb tegen mijn gezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
  maandag 25 april 2005 @ 11:31:17 #252
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493844
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me ontzettend storen aan de manier waarop mensen kunnen reageren als hun partner er een punt achter wil zetten. Natuurlijk is dat pijnlijk en verdrietig als dat niet is wat die persoon zou willen, maar ze kunnen het toch met een beetje waardigheid accepteren en afhandelen?
Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.
  maandag 25 april 2005 @ 11:32:16 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493862
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb tegen mijn gezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:34:06 #254
5428 crew  miss_sly
pi_26493891
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.
Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is. Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:35:29 #255
5428 crew  miss_sly
pi_26493913
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.
Ow, geen groot feest enzo hoor
Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
  maandag 25 april 2005 @ 11:35:45 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493926
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is.
Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..
quote:
Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!
Inderdaad.
  maandag 25 april 2005 @ 11:36:04 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493930
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
Precies!
pi_26493973
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...
pi_26494043
quote:

[..]

Hm... daar ben ik het dan niet mee eens. Ik zou juist wel een groot feest willen geven, maar daarna met mijn lief even saampjes op vakantie. Het liefst natuurlijk een mooie huwelijksreis in een land Far Far Away, maar als dat niet kan dan liever in een hutje op de hei dan géén huwelijksreis. Mijn ouders konden door omstandigheden niet op huwelijksreis en daar hebben ze nu nog spijt van.

Voor mij zou dan gelden: even allebei tijd voor elkaar. De rest van de wereld komt twee/drie weken later wel weer.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:44:32 #260
5428 crew  miss_sly
pi_26494112
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:38 schreef Blinky het volgende:

[..]

Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...
Wat vind je nou precies 'zooooo mooi'?
  maandag 25 april 2005 @ 11:45:51 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26494134
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is romantisch.

Als je er echter over gaat nadenken zijn er veel andere romantische dingen ook mogelijk.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:50:16 #262
5428 crew  miss_sly
pi_26494210
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..
[..]

Inderdaad.
Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou niet gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.
  maandag 25 april 2005 @ 11:51:11 #263
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494230
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:
mijn broer gaat vrijdag trouwen en ik ben getuige
Gefeli
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:51:39 #264
5428 crew  miss_sly
pi_26494247
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is romantisch.

Als je er echter over gaat nadenken zijn er veel andere romantische dingen ook mogelijk.
Er is heel veel romantisch mogelijk waar je geen onmogelijke belofte voor hoeft te doen

Maar bij Blinky klonk het een beetje alsof ze de belofte zo mooi vond...dat begrijp ik niet zo, of ik lees het verkeerd
  maandag 25 april 2005 @ 11:51:47 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26494248
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou net gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.
Eigenlijk wel gek tot wat voor waanzin materieel gewin mensen kan drijven.
pi_26494304
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Gefeli
tja...eh...dankjewel...(denk ik)
  maandag 25 april 2005 @ 11:56:14 #267
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494324
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
Hoezo gek?
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:56:39 #268
5428 crew  miss_sly
pi_26494328
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet
Ik heb tot twee keer toe grof geld bijgelegd bij de verkoop van het huis. Ik zou er financieel stukken beter voorstaan als ik toen keihard was geweest, maar ik wilde maar een ding: van die partner af en verder met mijn leven. En dat me dat geld en allerlei andere zaken die bij de verdeling aan de ander werden toebedeeld heeft gekost zal me worst wezen: van die partner was ik toch maar af.
pi_26494333
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het feit dat je voor elkaar 'kiest', de mooiste dag van je leven, het voorbereiden ervan alleen al. Ik weet ook wel dat dat een uberromantisch idee is, maar dat is het enige kleine-meisjes-achtig wat ik heb overgehouden aan vroeger denk ik.
Samen met je moeder een jurk uitzoeken, accesoires, vermoeden dat vrienden/familieleden een verrassing voorbereiden, de aandacht voor beiden die dag... en dan natuurlijk het moment dat jij en de ander 'ja' tegen elkaar zeggen.
  maandag 25 april 2005 @ 11:57:00 #270
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494340
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:55 schreef het_fokschip het volgende:
denk ik
Tuuwk
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:57:12 #271
5428 crew  miss_sly
pi_26494342
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hoezo gek?
Vind jij dat niet raar dan?
pi_26494364
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Mensen zeggen wel eens dat de liefde opzich genoeg is. Maar een relatie moet je onderhouden, er tijd in steken en samen praten etc. Een relatie is wel wat meer dan liefde. Dat is samenleven. En met elkaar samen leven is heel wat moeilijker dan liefde voor elkaar voelen.
quote:
Werkelijk 100% mee eens . Maar zoals hier ook al aan bod kwam: het idee van trouwen vind ik wel weer heel mooi. Echt één dag in teken van twee mensen om dan aan je omgeving uit te dragen dat je op dat willekeurige moment bij elkaar hoort. Hoe het dan loopt in de toekomst weet je niet maar op dat moment voelde het iig goed .
  maandag 25 april 2005 @ 11:59:24 #273
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494376
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Vind jij dat niet raar dan?
Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ik
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:02:53 #274
5428 crew  miss_sly
pi_26494452
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:59 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ik
Die emotie herken ik dus absoluut niet
Ik wilde gewoon eerlijk eea verdelen, kijken wie wat het beste kan gebruiken of er het meeste waarde aan hecht, en klaar. Dat blijkt dus onmogelijk. Ik begrijp daar helemaal niets van Ik zou mijn waardigheid ook niet zo ver willen verliezen, eerlijk gezegd.
pi_26494535
quote:

[..]

Feestje voor alle WFL-ers!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:09:37 #276
5428 crew  miss_sly
pi_26494566
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Feestje voor alle WFL-ers!
Tegen de tijd dat mijn me heel romantisch ten huwelijk vraagt, bestaat WFL en FOK waarschijnlijk niet eens meer
  maandag 25 april 2005 @ 12:09:46 #277
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494571
Gedichtje!
quote:
She shivers in the wind like the last leaf for a dying tree.
I'll let her hear my footsteps.
She only goes stiff for an moment.

Care for an smoke?
Sure, I'll take one
Are you as bored by that crowd as i am?
I didn't come here for the party.
I came here for you.
I've watched you for days.
You're everything a man could ever want.
It's not just your face.
Your....figure...your voice.
It's your eyes, all the things i see in your eyes.
What is it you see in my eyes?
I see a crazy calm. You're sick of running.
You're ready to face what you have to face.
But you don't want to face it alone.
No i don't want to face it alone.

The wind rises electric.
She's soft and warm and almost weightless.
Her parfume is sweet promise that brings tears to my eyes.
I tell her that everything will be alright.
That i'll save her from whatever she's scared of and take her far far away.
I tell her I love her.
The silencer makes a whisper of the gunshot.
I hold her close until she's gone.
I'll never know what she was running from.
I'll cash her check in the morning
  maandag 25 april 2005 @ 12:10:51 #278
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494581
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde gewoon eerlijk eea verdelen, kijken wie wat het beste kan gebruiken of er het meeste waarde aan hecht, en klaar. Dat blijkt dus onmogelijk. Ik begrijp daar helemaal niets van Ik zou mijn waardigheid ook niet zo ver willen verliezen, eerlijk gezegd.
Oh maar het is op papier ook heel makkelijk. Nadeel is dat beladen gevoel eromheen dat het zo lastig maakt...
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:13:34 #279
5428 crew  miss_sly
pi_26494625
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:10 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Oh maar het is op papier ook heel makkelijk. Nadeel is dat beladen gevoel eromheen dat het zo lastig maakt...
Hoezo is het op papier gemakkelijk? En welk beladen gevoel?
  maandag 25 april 2005 @ 12:45:45 #280
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495286
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo is het op papier gemakkelijk? En welk beladen gevoel?
Spullen verdelen op papier is makkelijk. Je vindt elkaar leuk, start een relatie, relatie gaat stuk: beladen gevoel. Herinneringen ophalen. Ooit vond je elkaar de leukste persoon die er was en dan sta je ineens ergens tegenover elkaar. Tuuwk kan het een stuk gemoedelijker gaan maar kom niet bij me aanzetten dat het hetzelfde is als het splitsen van spullen op een rommelmarkt. Tenzij er überhaupt nooit gevoel in het spel geweest is, dat kan natuurlijk ook.
pi_26495373
the ones you love, you hate the most
  maandag 25 april 2005 @ 12:52:52 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495416
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hoezo gek?
Het is zo zinloos, en juist het belangrijkste van het leven sla je er mee over...
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:53:08 #283
5428 crew  miss_sly
pi_26495422
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Spullen verdelen op papier is makkelijk. Je vindt elkaar leuk, start een relatie, relatie gaat stuk: beladen gevoel. Herinneringen ophalen. Ooit vond je elkaar de leukste persoon die er was en dan sta je ineens ergens tegenover elkaar. Tuuwk kan het een stuk gemoedelijker gaan maar kom niet bij me aanzetten dat het hetzelfde is als het splitsen van spullen op een rommelmarkt. Tenzij er überhaupt nooit gevoel in het spel geweest is, dat kan natuurlijk ook.
Ik zei ook niet dat het gemakkelijk is, maar ik vind wel dat men zich ook dan fatsoenlijk kan gedragen. Ook als men verdriet heeft of zich afgewezen voelt of wat dan ook, kun je in ieder geval op een nette manier de zaken afhandelen, ook al doet dat pijn.
  maandag 25 april 2005 @ 12:53:59 #284
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495443
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet
Ik heb tot twee keer toe grof geld bijgelegd bij de verkoop van het huis. Ik zou er financieel stukken beter voorstaan als ik toen keihard was geweest, maar ik wilde maar een ding: van die partner af en verder met mijn leven. En dat me dat geld en allerlei andere zaken die bij de verdeling aan de ander werden toebedeeld heeft gekost zal me worst wezen: van die partner was ik toch maar af.
En zo te merken heeft het voor je verdere toekomst geen schade opgeleverd.
  maandag 25 april 2005 @ 12:55:35 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495477
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook niet. Daar ben ik veels te egoistisch voor.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:56:06 #286
5428 crew  miss_sly
pi_26495490
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

En zo te merken heeft het voor je verdere toekomst geen schade opgeleverd.
Nee hoor
Ik heb hoogstens wel eens als ik naar leeftijdgenoten kijk die fiancieel een stuk verder zijn (een huis met een grote overwaarde enzo) dat ik me realiseer dat ik dat ook had kunnen hebben als niet...maar dat is niet iets waar ik verdrietig van word, hoor
  maandag 25 april 2005 @ 12:59:53 #287
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495576
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor
Ik heb hoogstens wel eens als ik naar leeftijdgenoten kijk die fiancieel een stuk verder zijn (een huis met een grote overwaarde enzo) dat ik me realiseer dat ik dat ook had kunnen hebben als niet...maar dat is niet iets waar ik verdrietig van word, hoor
Je weet wat je er voor terug hebt als het ware.
  maandag 25 april 2005 @ 13:00:27 #288
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495588
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik zei ook niet dat het gemakkelijk is, maar ik vind wel dat men zich ook dan fatsoenlijk kan gedragen. Ook als men verdriet heeft of zich afgewezen voelt of wat dan ook, kun je in ieder geval op een nette manier de zaken afhandelen, ook al doet dat pijn.
Zo zou het moeten gaan ja. Nu zou een groter deel van Amerika ook dunner moeten zijn, nu zou niemand een kutopmerking moeten maken, nu zou vreemdgaan niet moeten gebeuren. En toen bleek je mens waarbij je gevoel dus af en toe het rationele laat vertroebelen. Ik begrijp het wel
  maandag 25 april 2005 @ 13:01:40 #289
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495618
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:52 schreef Alicey het volgende:
Het is zo zinloos, en juist het belangrijkste van het leven sla je er mee over...
Rijden onder invloed is ook zinloos. En toch doen mensen het. Waarom?
  maandag 25 april 2005 @ 13:02:39 #290
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495652
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
Ik ook niet. Daar ben ik veels te egoistisch voor.
Die mag je uitleggen als je wilt
  maandag 25 april 2005 @ 13:03:23 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495667
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:00 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Zo zou het moeten gaan ja. Nu zou een groter deel van Amerika ook dunner moeten zijn, nu zou niemand een kutopmerking moeten maken, nu zou vreemdgaan niet moeten gebeuren. En toen bleek je mens waarbij je gevoel dus af en toe het rationele laat vertroebelen. Ik begrijp het wel
Te begrijpen is het ook wel, misschien is het iets genuanceerder als ik zeg dat ik niet kan begrijpen dat mensen dat "normaal" vinden. Je hoeft je niet door negatieve emoties te laten leiden in je beslissingen. Doorgaans leidt het je laten leiden door negatieve emoties niet tot iets constructiefs. Vooral met het oog op het laatste snap ik niet dat mensen zich het aandoen om zich door negatieve emoties te laten leiden, terwijl ze weten of kunnen weten dat niets er beter op gaat worden..
  maandag 25 april 2005 @ 13:04:53 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495703
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:02 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Die mag je uitleggen als je wilt
Als ik voor materieel gewin zou gaan in zo'n situatie, bereik ik er mee dat ik nog jaren langer bezig ben, een hoop frustratie, en ik maak mezelf en mijn ex-partner ongelukkig. Ik zelf word er niet beter van, en vind dat ik mijn energie beter kan besteden.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 13:07:13 #293
5428 crew  miss_sly
pi_26495757
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:00 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik kan nog wel begrijpen dat mensen zo zouden willen handelen uit gekwetstheid.
Ik begrijp niet dat ze dat doen! Ze worden er niet beter van, gaan zich niet prettiger voelen en krijgen er de ander toch niet mee terug. Het is dus volstrekt zinloos en je gaat je er alleen nog maar rotter door voelen.
Je hoeft natuurlijk niet aan iedere impuls toe te geven.
  maandag 25 april 2005 @ 13:11:03 #294
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495845
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:03 schreef Alicey het volgende:
Te begrijpen is het ook wel, misschien is het iets genuanceerder als ik zeg dat ik niet kan begrijpen dat mensen dat "normaal" vinden. Je hoeft je niet door negatieve emoties te laten leiden in je beslissingen. Doorgaans leidt het je laten leiden door negatieve emoties niet tot iets constructiefs. Vooral met het oog op het laatste snap ik niet dat mensen zich het aandoen om zich door negatieve emoties te laten leiden, terwijl ze weten of kunnen weten dat niets er beter op gaat worden..
Ik kan me vrije dagen niet missen en dus doe ik niet mee aan een rouwperiode. Wat is immers het nut van me te laten leiden door die negatieve emoties? Het is toch niet handig?
Omdat je simpelweg zo in elkaar steekt! Zieken van je op een moment van scheiding voelt goed want je bent kwaad op de ander. De ander is namelijk 9 van de 10 keer ergens tekort geschoten. Of omdat de lol eraf was of omdat degene jou niet meer ziet zitten. Nu kun je uit die cirkel stappen aangezien het onzinnig gedrag is (hetgeen je dus soms een derde persoon/therapeut voor nodig hebt) maar das dus op papier alleen makkelijk.

En nee ik ben niet doelbewust aan het flamen
pi_26495871
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:01 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Life sucks, why live it?
Blijkbaar heeft iemand een goede reden voor zichzelf om dat te doen, er weegt bljikbaar iets zwaarder dan de goede orde/gedachte. Daarbij is wat voor de een goed is, voor de ander slecht. Soms is het een kwestie van tijd om iets anders in te zien, maar het blijven meningen en die blijven persoonlijk.
Maar ja,... dat is mijn mening dan he
  maandag 25 april 2005 @ 13:12:14 #296
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495872
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:04 schreef Alicey het volgende:
Als ik voor materieel gewin zou gaan in zo'n situatie, bereik ik er mee dat ik nog jaren langer bezig ben, een hoop frustratie, en ik maak mezelf en mijn ex-partner ongelukkig. Ik zelf word er niet beter van, en vind dat ik mijn energie beter kan besteden.
Of je krijgt je partner zover dat die dat denkt en dus de handdoek in de ring gooit. Das geld + een snelle afhandeling. Rationeel een goede keuze lijkt me
pi_26495875
Het enige wat leuk is aan trouwen is DE JURK!
  maandag 25 april 2005 @ 13:13:39 #298
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495892
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik kan me vrije dagen niet missen en dus doe ik niet mee aan een rouwperiode. Wat is immers het nut van me te laten leiden door die negatieve emoties? Het is toch niet handig?
Omdat je simpelweg zo in elkaar steekt! Zieken van je op een moment van scheiding voelt goed want je bent kwaad op de ander.
Misschien is dit waar het probleem zit : Ik kan geen lol beleven aan iemand zieken om het zieken.
quote:
De ander is namelijk 9 van de 10 keer ergens tekort geschoten. Of omdat de lol eraf was of omdat degene jou niet meer ziet zitten. Nu kun je uit die cirkel stappen aangezien het onzinnig gedrag is (hetgeen je dus soms een derde persoon/therapeut voor nodig hebt) maar das dus op papier alleen makkelijk.

En nee ik ben niet doelbewust aan het flamen
Misschien zit ik op een andere manier in elkaar. Wraakgevoelens in het algemeen ben ik eigenlijk maar heel weinig bekend mee. Misschien doe ik mezelf ook wel te kort omdat ik soms anderen te makkelijk met iets laat wegkomen, maar ik heb nooit het nut van wraak begrepen.
  maandag 25 april 2005 @ 13:14:36 #299
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495907
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het enige wat leuk is aan trouwen is DE JURK!
Als het een beetje creatief is wel. Een broer van me is in een rode jurk getrouwd (Althans, mijn schoonzus).
  maandag 25 april 2005 @ 13:15:29 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495926
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:12 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Of je krijgt je partner zover dat die dat denkt en dus de handdoek in de ring gooit. Das geld + een snelle afhandeling. Rationeel een goede keuze lijkt me
De afhandeling is altijd nog sneller wanneer je zelf niet op materieel gewin inzet.
  maandag 25 april 2005 @ 13:16:09 #301
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495938
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:12 schreef Blinky het volgende:
Blijkbaar heeft iemand een goede reden voor zichzelf om dat te doen, er weegt bljikbaar iets zwaarder dan de goede orde/gedachte. Daarbij is wat voor de een goed is, voor de ander slecht. Soms is het een kwestie van tijd om iets anders in te zien, maar het blijven meningen en die blijven persoonlijk.
En die reden doel ik nu juist op. Je kunt gevoel niet makkelijk afbreken met het rationele. Alles doe je uit gevoel. Het rationele is slechts een vorm van planning om positief gevoel te bereiken. Waarom vreten mensen zich rond? Wint het gevoel het op zo'n moment of het rationele? Dus waaruit handel je? Je laat een zak chips in de supermarkt staan. Rationele beslissing of angst dat je anders down bent s'avonds omdat je die zak niet kon laten staan? En voelt het niet goed als je het laat staan? Gevoel is de motor van de mens en dat rationaliseer je niet weg
  maandag 25 april 2005 @ 13:16:29 #302
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495943
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:01 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Omdat ze onder invloed niet stil staan bij waar ze mee bezig zijn.
  maandag 25 april 2005 @ 13:20:47 #303
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26496026
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:16 schreef livEliveD het volgende:

[..]

En die reden doel ik nu juist op. Je kunt gevoel niet makkelijk afbreken met het rationele. Alles doe je uit gevoel. Het rationele is slechts een vorm van planning om positief gevoel te bereiken.
Je kunt wel stil staan bij je gevoel, en zorgen dat niet-constructieve gevoelens geen deel uitmaken van je besluitvorming. Ik ken zelf ook negatieve gevoelens, en kan als ik een slechte bui heb ook jankend met een "de hele wereld is tegen mij"-gevoel de meest vreselijke dingen bedenken. Uiteindelijk doe ik die dingen echter niet, omdat ze niet constructief zijn. Als ik een beslissing moet nemen terwijl ik negatieve gevoelens voel opkomen wacht ik ook altijd 2 dagen. In die 2 dagen kan ik het dan allemaal helder bekijken..

Misschien ben ik apart hiermee, maar ik geloof niet dat het iets bovenmeselijks is. Iedereen kan leren omgaan met negatieve gevoelens, en de schade er van beperken.
quote:
En voelt het niet goed als je het laat staan? Gevoel is de motor van de mens en dat rationaliseer je niet weg
Ik vind leven op gevoel zelf heerlijk.

Maar zoals ik zeg, negatieve gevoelens bereik je niets mee. Het gevoel zelf kun je vaak niets tegen doen, maar je kunt wel voorkomen dat je belangrijke beslissingen neemt op basis van negatieve gevoelens.
  maandag 25 april 2005 @ 13:22:40 #304
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26496064
Oh, ik post te lang door.. Zal straks c/p'en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')