abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2005 @ 13:16:09 #301
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26495938
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:12 schreef Blinky het volgende:
Blijkbaar heeft iemand een goede reden voor zichzelf om dat te doen, er weegt bljikbaar iets zwaarder dan de goede orde/gedachte. Daarbij is wat voor de een goed is, voor de ander slecht. Soms is het een kwestie van tijd om iets anders in te zien, maar het blijven meningen en die blijven persoonlijk.
En die reden doel ik nu juist op. Je kunt gevoel niet makkelijk afbreken met het rationele. Alles doe je uit gevoel. Het rationele is slechts een vorm van planning om positief gevoel te bereiken. Waarom vreten mensen zich rond? Wint het gevoel het op zo'n moment of het rationele? Dus waaruit handel je? Je laat een zak chips in de supermarkt staan. Rationele beslissing of angst dat je anders down bent s'avonds omdat je die zak niet kon laten staan? En voelt het niet goed als je het laat staan? Gevoel is de motor van de mens en dat rationaliseer je niet weg
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 25 april 2005 @ 13:16:29 #302
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26495943
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:01 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Rijden onder invloed is ook zinloos. En toch doen mensen het. Waarom?
Omdat ze onder invloed niet stil staan bij waar ze mee bezig zijn.
  maandag 25 april 2005 @ 13:20:47 #303
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26496026
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:16 schreef livEliveD het volgende:

[..]

En die reden doel ik nu juist op. Je kunt gevoel niet makkelijk afbreken met het rationele. Alles doe je uit gevoel. Het rationele is slechts een vorm van planning om positief gevoel te bereiken.
Je kunt wel stil staan bij je gevoel, en zorgen dat niet-constructieve gevoelens geen deel uitmaken van je besluitvorming. Ik ken zelf ook negatieve gevoelens, en kan als ik een slechte bui heb ook jankend met een "de hele wereld is tegen mij"-gevoel de meest vreselijke dingen bedenken. Uiteindelijk doe ik die dingen echter niet, omdat ze niet constructief zijn. Als ik een beslissing moet nemen terwijl ik negatieve gevoelens voel opkomen wacht ik ook altijd 2 dagen. In die 2 dagen kan ik het dan allemaal helder bekijken..

Misschien ben ik apart hiermee, maar ik geloof niet dat het iets bovenmeselijks is. Iedereen kan leren omgaan met negatieve gevoelens, en de schade er van beperken.
quote:
En voelt het niet goed als je het laat staan? Gevoel is de motor van de mens en dat rationaliseer je niet weg
Ik vind leven op gevoel zelf heerlijk.

Maar zoals ik zeg, negatieve gevoelens bereik je niets mee. Het gevoel zelf kun je vaak niets tegen doen, maar je kunt wel voorkomen dat je belangrijke beslissingen neemt op basis van negatieve gevoelens.
  maandag 25 april 2005 @ 13:22:40 #304
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26496064
Oh, ik post te lang door.. Zal straks c/p'en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')