Wat kut Yos.quote:Op maandag 25 april 2005 08:37 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Ik zal wat prikkelbaarder zijn.
Ik mopper wat op mijn collega's (en waarschijinlijk op jullie)
Maar iedereen weet alvast waar de oorzaak ligt.
En het zal ook wel weer voorbij gaan.
Kennelijk.quote:Op maandag 25 april 2005 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Heb je zoveel zon gezien dan?
Mijn gezicht is volgens mij redelijk "onaangetast" nog.quote:Ik denk wat kleur in mijn gezicht te zien, maar dat is dan ook alles
Yep.quote:Op maandag 25 april 2005 08:48 schreef Yosomite het volgende:
Maar (teruglezend): jij hebt een heerlijk wekend in Rotterdam gehad.
Bij mij zijn het vooralsnog alleen mijn schouders..quote:Op maandag 25 april 2005 09:04 schreef Reya het volgende:
Ik had in maart na één dag fietsen mijn neus verbrand. Altijd goed voor je imago, met zo'n drankneus rondlopen
Wat een mooi topic is dit! Ik zag het bij toeval, en in WFL ben ik een echte newbie, maar ik wil hier toch op reageren...quote:Op zondag 24 april 2005 21:32 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik denk tot op zekere hoogte wel, als ik weet (denk te weten) dat het zinloos is om verliefd op iemand te worden. Maar nooit helemaal. Het kost me ook vrij veel tijd een afgebroken relatie te verwerken.
Ik denk idd dat ik dat "toestaan" beter anders kan verwoorden. Ik kan verliefd worden op iemand, op basis van bepaalde indrukken. Maar dan later, op basis van later opgedane indrukken, mn beeld moeten bijstellen en concluderen dat de persoon in kwestie niet 'de ware' is en een relatie misschien eigenlijk zo'n goed idee is. Maar gevoel luistert niet altijd meestal niet naar de ratio en daarom kan het nog wel moeite kosten de verliefdheid kwijt te raken, ook al weet je eigenlijk wel dat het geen zin heeft nog verliefd te zijn.
Maar da's uiteraad puur mijn ervaring.
Rug en billen, goedemorgen. Maar niet erg, meer jeukerig dan pijnlijk.quote:Op maandag 25 april 2005 09:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij zijn het vooralsnog alleen mijn schouders..
Maar precies je neus verbranden vind ik toch wel een prestatie.
Goedemorgen. Ik had er alleen onder de douche last van, ik voel er gewoon weinig van.. Alleen ziet het er wel knalrood uit.quote:Op maandag 25 april 2005 09:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Rug en billen, goedemorgen. Maar niet erg, meer jeukerig dan pijnlijk.
Iedereen is welkom in WFL hoor.quote:Op maandag 25 april 2005 09:15 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wat een mooi topic is dit! Ik zag het bij toeval, en in WFL ben ik een echte newbie, maar ik wil hier toch op reageren...
Ik denk zelf dat in het algemeen risico's nemen een activiteit is die nodig is als je vernieuwing wilt.quote:dat doe ik in feite.
Want stél dat het wel goed gaat...
Ik denk dat je een hoop leed kunt besparen inderdaad door niet te snel alles te willen. Je moet denk ik ook jezelf niet verliezen.quote:Wat ik wel heb geleerd is dat je niet te snel in termen van relatie zou moeten denken. Eerst elkaar maar een beetje leren kennen en kijken of je het na een half jaar of jaar nog goed met elkaar kunt vinden. Wat dat betreft is het mijn keuze om het eventueel zo weer aan te pakken.
quote:Op maandag 25 april 2005 08:33 schreef Yosomite het volgende:
22
Of er spelen meer factoren mee, zoals bijvoorbeeld overmatig drugsgebruik.quote:Op maandag 25 april 2005 09:28 schreef Doffy het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat was dan geen alledaagse variant van HIV... of een te late behandeling.![]()
Krijg je nou boeken om te reviewen?quote:
Ik moet alleen de verzendkosten betalen, de boeken krijg ik inderdaad.quote:
Ik geloof wel dat dat mag, ja. Maar ik ben nog niet helemaal ingelezen hoor.quote:En/ of mogen wij jou ook boeken geven (die jij dan <verplicht> doorleest) reviewt en hier een prachtig verhaaltje erover neerzet.
Kan alles zijn, maar je hebt tot op zeker hoogte wel de keus. Je mag een bepaald boek claimen, maar je moet je keus wel motiveren. Ook moet je de lezers in je achterhoofd houden en niet alleen maar kiezen wat je zelf interessant vindt.quote:En is er een keuze over de soort stijl van boeken die je reviewt, of kan dat in principe alles zijn?
mja, het zijn van die dooddoeners hè. je kunt nog aanvullen met als je niet oprecht gelooft zul je niet in de hemel komenquote:Op zondag 24 april 2005 23:59 schreef Yosomite het volgende:
Als je bang bent dat je hart breekt
kun je nooit van iemand houden
Als je je nek niet durft uit te steken
kun je nooit een droom verwezenlijken
Als je niet kunt nemen kun je niet geven
Als je bang bent om te sterven
kun je niet leven
Dank jequote:
Bij mij niet zo zeer. Omdat ik een tijdje van slag ben geweest zocht ik vooral de regelmaat weer op. En dat ging prima, hoewel anderen het als 'saai' zouden bestempelen. Voor mij was het een zekerheid die ik op dat moment nodig had en die regelmaat en zekerheid slaat weg als je verliefd wordt. Opeens wil iemand dat je bij hem bent, je wordt gebeld omdat iemand simpelweg alleen even je stem wilde horen. Je krijgt een cadeautje. Niet dat ik dat als vervelend ervaarde, verre van zelfs, maar het is iets anders dan de regelmaat die ik weer even gewend was en dat was even lastig om weer om te schakelen.quote:Ik denk zelf dat in het algemeen risico's nemen een activiteit is die nodig is als je vernieuwing wilt.
[..]
Precies! Dat is iets wat me in mijn vorige relaties wel is overkomen. Ik denk dat ik daarin heel makkelijk beinvloedbaar was. Nu ik dat inzie kan ik daar ook beter op inspringen.quote:Ik denk dat je een hoop leed kunt besparen inderdaad door niet te snel alles te willen. Je moet denk ik ook jezelf niet verliezen.
Ik ben het met de iemand eensquote:Op maandag 25 april 2005 09:15 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ik wilde niet aan relaties beginnen omdat ik het de twijfels en het verdriet het achteraf niet waard vond. Want wat heb je eraan als je een jaar lang een leuke tijd hebt maar bijna anderhalf jaar lang nodig hebt om 'bij te komen'? Iemand zei pasgeleden dat hij wel degelijk ervoor zou gaan, ook al was het maar 10% zeker dat het daadwerkelijk goed zou gaan, omdat hij toch graag zijn gevoel achterna wil gaan en omdat hij zichzelf niet de leuke dingen wil ontzeggen, dat doe ik in feite.
Want stél dat het wel goed gaat...
Wat ik wel heb geleerd is dat je niet te snel in termen van relatie zou moeten denken. Eerst elkaar maar een beetje leren kennen en kijken of je het na een half jaar of jaar nog goed met elkaar kunt vinden. Wat dat betreft is het mijn keuze om het eventueel zo weer aan te pakken.
dat klopt. maar er is studie naar verliefdheid gedaan en of het uiteindelijk waar is weet ik niet, maar men denkt dat verliefdheid een evolutionair iets is waarbij het nodig was om met mensen uit een andere stam te paren om zo het genenmateriaal te versterken. door de verliefdheid vielen dergelijke barrieres weg en moest je gewoon bij zo iemand zijn en als je bij iemand bent dan is de kans groter dat er gepaard wordtquote:Op maandag 25 april 2005 08:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
er is geen verliefdheid voor nodig om tot voortplanting te komen![]()
leuk !quote:Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Haushofer het volgende:
Strax stagegesprek, ga de komende weken een theoretisch onderzoekje doen. Misschien dat ik er in WFL wel een leuk topic over open, en dat mensen het misschien wat interessant vinden. Het gaat over kosmologie. En kosmologie is leuk!
Klinkt interessant!quote:Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Haushofer het volgende:
Strax stagegesprek, ga de komende weken een theoretisch onderzoekje doen. Misschien dat ik er in WFL wel een leuk topic over open, en dat mensen het misschien wat interessant vinden. Het gaat over kosmologie. En kosmologie is leuk!
Nieuw beleid van WFL: breder publiek trekken. Binnenkort openen we ook topics over bloemschikkenquote:Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De topictitel lokt wel een hoop nieuwe mensen naar de WFL slowchat zeg!
Degene om wie ik anderhalf jaar verdrietig was, had ik het gevoel dat het 'Mr Right' was en dat heb ik nog heel lang gedacht. Maar iemand kan niet de ware voor je zijn als jij dat niet voor hem bent. Dat duurde echter even voor ik dat doorhad. Ik heb er echter de tijd voor genomen en dankzij die tijd alleen met héél veel nadenken en dingen op een rijtje zetten kan ik zeggen dat ik er nu veel positiever tegenover sta en mezelf beter kan wapenen tegen een volgende verliefdheid (in de postieve zin van het woordquote:Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met de iemand eens
Jammer dan als je er achteraf verdriet van hebt, maar een leuke tijd met iemand waar je gek op bent is voor mijn gevoel waardevol genoeg om het risico te nemen.
En stel inderdaad dat het wel goed gaat? Sterker nog, stel dat het 'de liefde van je leven' blijkt te zijn? Hoeveel kansen op een dergeljik geluk zouden we in ons leven kunnen laten passeren?
"De existentiële implicaties van het bloemschikken."quote:Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Haushofer het volgende:
Nieuw beleid van WFL: breder publiek trekken. Binnenkort openen we ook topics over bloemschikken
Te late behandeling, veels te laatquote:Op maandag 25 april 2005 09:28 schreef Doffy het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat was dan geen alledaagse variant van HIV... of een te late behandeling.![]()
En dat is ook weer niet vreemd. Risico's nemen is iets wat je wel moet doen wanneer je de mogelijke consequenties er van ook kunt "handlen".quote:Op maandag 25 april 2005 09:38 schreef Blinky het volgende:
Bij mij niet zo zeer. Omdat ik een tijdje van slag ben geweest zocht ik vooral de regelmaat weer op.
Hmm het gebeurde dus eigenlijk min of meer op een moment dat je regelmaat "nodig" had? Dan is het inderdaad een nog groter risico, omdat je makkelijk jezelf verliest als het niet goed gaat..quote:En dat ging prima, hoewel anderen het als 'saai' zouden bestempelen. Voor mij was het een zekerheid die ik op dat moment nodig had en die regelmaat en zekerheid slaat weg als je verliefd wordt. Opeens wil iemand dat je bij hem bent, je wordt gebeld omdat iemand simpelweg alleen even je stem wilde horen. Je krijgt een cadeautje. Niet dat ik dat als vervelend ervaarde, verre van zelfs, maar het is iets anders dan de regelmaat die ik weer even gewend was en dat was even lastig om weer om te schakelen.
Al doende leert men zichzelf te kennen.quote:Precies! Dat is iets wat me in mijn vorige relaties wel is overkomen. Ik denk dat ik daarin heel makkelijk beinvloedbaar was. Nu ik dat inzie kan ik daar ook beter op inspringen.
Misschien houden we uiteindelijk een paar vaste WFL'ers er aan over. Echt gek is het niet, want verliefdheid is iets waar iedereen (behalve ikquote:Op maandag 25 april 2005 09:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De topictitel lokt wel een hoop nieuwe mensen naar de WFL slowchat zeg!
Je bent er in ieder geval achter dat het niet Mr. Right was!quote:Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Blinky het volgende:
[..]
Degene om wie ik anderhalf jaar verdrietig was, had ik het gevoel dat het 'Mr Right' was en dat heb ik nog heel lang gedacht. Maar iemand kan niet de ware voor je zijn als jij dat niet voor hem bent. Dat duurde echter even voor ik dat doorhad. Ik heb er echter de tijd voor genomen en dankzij die tijd alleen met héél veel nadenken en dingen op een rijtje zetten kan ik zeggen dat ik er nu veel positiever tegenover sta en mezelf beter kan wapenen tegen een volgende verliefdheid (in de postieve zin van het woord).
quote:Op maandag 25 april 2005 09:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nieuw beleid van WFL: breder publiek trekken. Binnenkort openen we ook topics over bloemschikken
Niks niet mysterieus. Feromonen en hormonen, that's all folks.quote:Op maandag 25 april 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
Misschien houden we uiteindelijk een paar vaste WFL'ers er aan over. Echt gek is het niet, want verliefdheid is iets waar iedereen (behalve ik) vroeg of laat mee te maken krijgt, en wat denk ik voor bijna iedereen mysterieus is.
Het lullige is dat HIV juist op het vermogen van je lichaam om "wat te kunnen hebben" werkt.quote:Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Te late behandeling, veels te laat
Het was een eigenwijs stuk vreten die dacht dat het allemaal vanzelf wel weer goed zou komen.
Zijn lichaam kon wel wat hebben.
De geest is sterker dan het lichaam was een van zijn leuzen.
(Maar je mag af en toe het lichaam wel een handje helpen)
Inderdaad. Maar iets mysterieus is natuurlijk veel romantischerquote:Op maandag 25 april 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niks niet mysterieus. Feromonen en hormonen, that's all folks.
Uiteindelijk is het hele menselijke gedrag daar van afhankelijk, maar dat neemt niet weg dat je, vooral bij je eigen gedrag, geneigd bent te denken dat je daar boven kunt staan.quote:Op maandag 25 april 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niks niet mysterieus. Feromonen en hormonen, that's all folks.
Ja, als een man tegen mij zegt: "Jouw feromonen zorgen ervoor dat de hormonen mij door het lijf gieren", dan is dat niet romantisch. Maar eigenlijk zou ik het wel oké vinden als iemand dat zou zeggen.quote:Op maandag 25 april 2005 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:
Inderdaad. Maar iets mysterieus is natuurlijk veel romantischer
Ik zie liever realiteit dan alles door de roze bril...quote:Op maandag 25 april 2005 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar iets mysterieus is natuurlijk veel romantischer
Spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt is imo inderdaad veel erger dan spijt hebben om iets wat je wel gedaan hebt. Dat laatste heb ik zelf eigenlijk sowieso zelden..quote:Op maandag 25 april 2005 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent er in ieder geval achter dat het niet Mr. Right was!
Als je je die verliefdheid niet had toegestaan en het niet had geprobeerd met deze mogelijke Mr. Right, had je niet geweten dat hij dat niet was. Wellicht had je dan nog jarenlang (of zelfs straks in je kamertje in het bejaardenhuis achter de geraniums) weemoedig zitten peinzen of het met hem misschien wel fantastisch geweest was voor de rest van je leven
Nou, ik zie het eerder zo dat je geneigd bent om te denken dat de gevolgen van die stofjes niet de gevolgen zijn van die stofjes, maar van iets geestelijks, iets hogers bladiebla.quote:Op maandag 25 april 2005 09:51 schreef Alicey het volgende:
Uiteindelijk is het hele menselijke gedrag daar van afhankelijk, maar dat neemt niet weg dat je, vooral bij je eigen gedrag, geneigd bent te denken dat je daar boven kunt staan.
zo'n roze bril is best leuk, alleen maakt het naief en heb je kans om zo maar achter de verkeerde aan te lopen. loverboysquote:Op maandag 25 april 2005 09:52 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ik zie liever realiteit dan alles door de roze bril...
love is god's gift to mankind.quote:Op maandag 25 april 2005 09:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik zie het eerder zo dat je geneigd bent om te denken dat de gevolgen van die stofjes niet de gevolgen zijn van die stofjes, maar van iets geestelijks, iets hogers bladiebla.
Ik doorgaans ook, maar zo nu en dan lijkt het mij toch heerlijk om tijdelijk in een soort droomwereld te zitten..quote:Op maandag 25 april 2005 09:52 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wat triest, wat zondequote:Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Yosomite het volgende:
Te late behandeling, veels te laat
Het was een eigenwijs stuk vreten die dacht dat het allemaal vanzelf wel weer goed zou komen.
Zijn lichaam kon wel wat hebben.
De geest is sterker dan het lichaam was een van zijn leuzen.
(Maar je mag af en toe het lichaam wel een handje helpen)
En met deze wijze woorden zeg ik goedemorgenquote:Op maandag 25 april 2005 09:52 schreef Blinky het volgende:
Dat is misschien ook wat ik bedoel.. Terwijl ik gewoon soms best versteld sta wat een paar stofjes kunnen doen.quote:Op maandag 25 april 2005 09:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik zie het eerder zo dat je geneigd bent om te denken dat de gevolgen van die stofjes niet de gevolgen zijn van die stofjes, maar van iets geestelijks, iets hogers bladiebla.
Hoi liv.quote:Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En met deze wijze woorden zeg ik goedemorgen
En tot ziens want ik ben douchen
ja, kijk maar naar heroïne gebruikersquote:Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is misschien ook wat ik bedoel.. Terwijl ik gewoon soms best versteld sta wat een paar stofjes kunnen doen.
Daar heb je ook wel weer geljik in. Het is heerljik om even 'je ogen dicht kunnen doen' en te kunnen ontkomen aan de dagelijkse werkelijkheid. Net zoiets als een droom die je terug wilt hebben. Maar ja... maakt het dromen de werkelijkheid draagbaarder of is de werkelijkheid een voorwaarde om te kunnen dromen?quote:Op maandag 25 april 2005 09:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik doorgaans ook, maar zo nu en dan lijkt het mij toch heerlijk om tijdelijk in een soort droomwereld te zitten..
Ik schik dus ik bloemquote:Op maandag 25 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
"De existentiële implicaties van het bloemschikken."
quote:Op maandag 25 april 2005 09:57 schreef livEliveD het volgende:
Oh ja: Gisteravond was gezellig: Muus?![]()
![]()
![]()
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 april 2005 09:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, kijk maar naar heroïne gebruikers
De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn, en altijd een referentie nodig hebben om een droom te kunnen hebben. Die referentie wordt gegeven door de realiteit. Dromen kan denk ik wel de werkelijkheid draagbaarder maken, het gevaar is echter dat het een droom is die kan klappen, en dan ben je verder van huis. Als het doel is om de werkelijkheid draagbaarder te maken, is kijken wat je er zelf aan kunt doen, en waar je in moet berusten belangrijker.quote:Op maandag 25 april 2005 09:58 schreef Blinky het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel weer geljik in. Het is heerljik om even 'je ogen dicht kunnen doen' en te kunnen ontkomen aan de dagelijkse werkelijkheid. Net zoiets als een droom die je terug wilt hebben. Maar ja... maakt het dromen de werkelijkheid draagbaarder of is de werkelijkheid een voorwaarde om te kunnen dromen?
Ik heb wel eens gedroomd van de relativiteitstheorie. Is dat dan de werkelijkheid waar je aan refereert ?quote:Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn...
Daarom is het goed om te dromen, maar om je wel ten volle te beseffen dat het een droom is en dat er allerlei factoren meespelen om de droom te kunnen waarmaken of niet.quote:Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
De werkelijkheid is een voorwaarde om te kunnen dromen, omdat we niet "echt" creatief kunnen zijn, en altijd een referentie nodig hebben om een droom te kunnen hebben. Die referentie wordt gegeven door de realiteit. Dromen kan denk ik wel de werkelijkheid draagbaarder maken, het gevaar is echter dat het een droom is die kan klappen, en dan ben je verder van huis. Als het doel is om de werkelijkheid draagbaarder te maken, is kijken wat je er zelf aan kunt doen, en waar je in moet berusten belangrijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |