abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26492429
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:19 schreef Bensel het volgende:
De laatste tijd heb ik ok een probleem met verliefdheid.. ik ken iemand nu al een paar jaar.. Nooit wat van gemerkt, totdat ik een 'tip' kreeg van iemand. Toen viel het me op hoeveel ze dicht bij me kwam (bijv, bij etentjes van schoolorkest kwam ze steevast naast me zitten). Op een dag kwam ik haar tegen in de trein, en ging zse heel enthousiast naast me zitten tegen me praten ed.. toen wist ik zeker dat ze wat met me wilde.. ik wist echter niet wat ik er mee aan moest, en toen heb ik haar dus maar om MSN gevraagd... gekregen uiteraard, en een aantal dagen later heb ik haar via MSN uitgevraagd. (handige tip trouwens: als je over MSN iemand uitwilt vragen, doe dan het volgende gesprek na: Ik: nog wat leuks gedaan? ZIjn: ja of nee, bla bla. Ik: Zin om nog wat leuks te gaan doen? (met mij?)). na 2 dates begon ik toch wat voor haar te voelen. Toen ik daar echter voor uitkwam, wou ze liever niet verder. Het lag niet aan mij, maar ze wou niet. Ze wou wel in elk geval bevriend blijven. Later hoorde ik via een vriendin van haar dat het haar te snel ging. Goed.. sindsdien heb ik al een hele tijd een gesprek met haar willen hebben, maar is ze behoorlijk onbereikbaar (is niet op MSN, reageert niet op meel, telefoon staat uit, huistelefoon helpt niet, want ze is nooit thuis).Het probleem is dus dat ze heel erg druk is (ze lijkt in dat opzicht veel op mij ) Enige manier waarop ik haar kan bereiken is op schoolorklest, en dan heel vluchtig. Nu is het me dus gelukt om af te spreken om na een repetitie wat te gaan drinken/praten.. Nu wil ik vragen hoe het nou precies zit, aangezien ik het gevoel krijg dat ze me ontloopt enz, maar ik weet niet echt hoe ik dat duidelijk kan maken, zonder weer allerlei verkeerd dingen te zeggen/doen..
mij wordt altijd verteld dat als je verliefd bent er geen verkeerde dingen gezegd kunnen worden
het bovenstaande verhaal komt op mij niet als brandende liefde over, maar de aanhouder wint (althans in films)

het lijkt hier nu wel heer erg op R&P
  maandag 25 april 2005 @ 10:23:15 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492439
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef Blinky het volgende:

[..]

Maar ook dat kun je doortrekken: als ik geen geld meer heb om eten te kopen, kan ik altijd nog bij vrienden terecht de eerste tijd en als dat te lang gaat duren kan ik altijd terug naar mijn ouders. Dan kun je denken: ach, ik ben nog altijd gezond en gezondheid gaat boven alles...
Zo kun je alles wel relativeren. Er is een grens vind ik.
Ik denk niet dat die grens er hoeft te zijn. Je kunt gelukkig zijn door tevreden te zijn met wat je hebt. Dat betekent natuurlijk niet dat je achterover moet gaan hangen en niets doen!! Sommige problemen kun je echter niet in 5 minuten oplossen. In dat geval is het beter om er in te berusten, en het verder te negeren.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:23:19 #203
5428 crew  miss_sly
pi_26492441
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar als je daar tevreden over bent is er toch niets aan de hand
Zekers

Ik vraag me alleen af of mijn beeld van mezelf wel juist is of dat ik misschien de laatste tijd weer softer geworden ben
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 april 2005 @ 10:25:56 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492500
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zekers

Ik vraag me alleen af of mijn beeld van mezelf wel juist is of dat ik misschien de laatste tijd weer softer geworden ben
Een zelfbeeld is meestal gebaseerd op wat je was, en niet op wat je bent. Een rotvraag vind ik ook altijd "Wat voor persoon ben je?". Ik geef er ook eigenlijk nooit antwoord op. Ik merk aan mezelf ook wel dat ik de laatste tijd erg soft ben geworden, maar ik kan er blijkbaar mee leven en ben er tevreden mee. Als mens verander je voortdurend.
  maandag 25 april 2005 @ 10:27:09 #205
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26492523
dat is het vreemde.. in het begin leek ze echt verliefd, maar nu ben ik dus niet zeker meer. En daar komt bij dat ik dus ondertussen ook niet meer weet wat ik wil.. ik vind haar nog steeds leuk, en ik hoop ook dat het wat word.. maar toch.. NOu ja.. ik wacht eerst komende vrijdag af..
het rare is bij mij dat dit soort dingen altijd van die langdurige affaires worden bij mij... en daar heb ik weinig zin aan. Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 25 april 2005 @ 10:27:27 #206
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492533
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef Blinky het volgende:

[..]

Maar ook dat kun je doortrekken: als ik geen geld meer heb om eten te kopen, kan ik altijd nog bij vrienden terecht de eerste tijd en als dat te lang gaat duren kan ik altijd terug naar mijn ouders. Dan kun je denken: ach, ik ben nog altijd gezond en gezondheid gaat boven alles...
Zo kun je alles wel relativeren. Er is een grens vind ik.
Die grens maak je zelf. Er zijn immers mensen die perfect gelukkig zijn zonder enig bezit, ik ken mensen zat die een heel leuk bestaan van de bijstand hebben, het zijn juist je zelf-opgelegde beperkingen die je ongelukkig maken.
Ik zit in een vrij benarde financiele situatie en had mezelf wijs gemaakt dat dat een Probleem was. Hoewel er licht aan het einde van de tunnel schijnt is de tunnel wel behoorlijk lang. Maar dan gebeurt er weer wat waardoor je je afvraagt waarom je in de tussentijd niet gewoon gelukkig mag zijn. En wat nu eigenlijk de netto-effecten van de "Probleem" precies zijn. En dan valt het allemaal wel mee, eigenlijk.
Mu!
  maandag 25 april 2005 @ 10:29:03 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492569
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:27 schreef Bensel het volgende:

Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
Niet elke mens is denk ik op dit gebied gelijk. Sommige mensen hebben veel meer anderen nodig dan andere mensen.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:29:34 #208
5428 crew  miss_sly
pi_26492578
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een zelfbeeld is meestal gebaseerd op wat je was, en niet op wat je bent. Een rotvraag vind ik ook altijd "Wat voor persoon ben je?". Ik geef er ook eigenlijk nooit antwoord op. Ik merk aan mezelf ook wel dat ik de laatste tijd erg soft ben geworden, maar ik kan er blijkbaar mee leven en ben er tevreden mee. Als mens verander je voortdurend.
Dat je voortdurend verandert ben ik mee bekend
Het zit 'em toch in dat softe; ik wil eigenlijk helemaal niet soft zijn. Dat is niet handig, vind ik. Maar ik wil ook geen harde, cynische vrouw zijn die niet gelooft in verliefdheid, liefde, gevoelens, enz.

Wat voor persoon ben je? Dat is wel een leuke vraag, op zich. En deze vraag over deze persoon dan ook voorleggen aan anderen: hoe zien zij de persoon in kwestie. Leuke verschillen kom je dan tegen
pi_26492580
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
het feit dat ik kan denken dat er een ware liefde rondloopt die je kunt mislopen, maakt me volgens mij al een emotionele romanticus
mja, hoe weet jij of je deze al dan niet bent misgelopen ? je kunt hoogstens in goede tidjen denken dat je hem hebt gevonden en in slechte tijden denken dat je te vroeg hebt toegehapt en had moeten wachten op jouw prins op het witte paard
quote:
Zelf vind ik doorgaans dat ik een redelijke balans heb gevonden, maar als ik dit zo lees, twijfel ik daaraan
waarom daaraan twijfelen als je tevreden bent ?
  maandag 25 april 2005 @ 10:31:01 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492599
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je voortdurend verandert ben ik mee bekend
Het zit 'em toch in dat softe; ik wil eigenlijk helemaal niet soft zijn. Dat is niet handig, vind ik. Maar ik wil ook geen harde, cynische vrouw zijn die niet gelooft in verliefdheid, liefde, gevoelens, enz.
Ik weet niet.. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee. Ik vind het niet erg om soft te zijn. Soms is het onhandig, maar hard en cynisch zijn werkt ook niet altijd handig. Elk voordeel heeft zijn nadeel zou ik haast zeggen.
quote:
Wat voor persoon ben je? Dat is wel een leuke vraag, op zich. En deze vraag over deze persoon dan ook voorleggen aan anderen: hoe zien zij de persoon in kwestie. Leuke verschillen kom je dan tegen
Inderdaad, en ben je het er mee eens?
  maandag 25 april 2005 @ 10:32:07 #211
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26492617
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mij wordt altijd verteld dat als je verliefd bent er geen verkeerde dingen gezegd kunnen worden
het bovenstaande verhaal komt op mij niet als brandende liefde over, maar de aanhouder wint (althans in films)

het lijkt hier nu wel heer erg op R&P
vl = sqrt(m**2 + v**2)* a(v)*f(v)/p(v)

waarbij

vl = verliefdheid
m = mannelijke feromonenuitstoot
v = vrouwlijk feromonenuitstoot
a(v) = aantrekkelijkheid van de vrouw (op de schaal van SingeCoil, die is vrij stijl)
f(v) = fuckability factor van de vrouw
p(v) = preutsheidsfactor
Mu!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:34:03 #212
5428 crew  miss_sly
pi_26492644
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, hoe weet jij of je deze al dan niet bent misgelopen ? je kunt hoogstens in goede tidjen denken dat je hem hebt gevonden en in slechte tijden denken dat je te vroeg hebt toegehapt en had moeten wachten op jouw prins op het witte paard
Vandaar ook dat ik de emotionele risico's van een verliefdheid en relatie de moeite waard vind: je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat iemand de ware was Je loopt hem dan niet mis en kunt hem uiteindelijk op zijn ezeltje de laan uitsturen als ie het niet was
quote:
waarom daaraan twijfelen als je tevreden bent ?
Goede vraag.
Laat me daar eventjes over nadenken
  maandag 25 april 2005 @ 10:34:52 #213
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26492654
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:27 schreef Bensel het volgende:
dat is het vreemde.. in het begin leek ze echt verliefd, maar nu ben ik dus niet zeker meer. En daar komt bij dat ik dus ondertussen ook niet meer weet wat ik wil.. ik vind haar nog steeds leuk, en ik hoop ook dat het wat word.. maar toch.. NOu ja.. ik wacht eerst komende vrijdag af..
Tis net als met eenden die je aan het voeren bent. Eerst komen ze op je af rennen en naarmate ze dichterbij komen worden ze ook steeds banger. Op een gegeven moment rennen ze dus ook terug. Dit gaat dan een tijdje heen en weer (stomme beesten). Ik denk dat bij haar de angst voor de volgende stap wat aan de grote kant is.
quote:
het rare is bij mij dat dit soort dingen altijd van die langdurige affaires worden bij mij... en daar heb ik weinig zin aan. Als ik sommige mensen binnen een maand met 2 meiden rond zie lopen heb ik echt zo iets van: hoe doen ze dat in godsnaam.. ik ben minstens een maand nodig om opok maar iets in de buurt te komen van iemand die ik leuk vind.. laat staan dat ik ze al 'tot de mijne' heb gemaakt
Brutaal en spontaan zijn werkte wel erg goed voor mij.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 25 april 2005 @ 10:35:34 #214
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26492666
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:32 schreef SingleCoil het volgende:
vl = sqrt(m**2 + v**2)* a(v)*f(v)/p(v)
vl = verliefdheid
m = mannelijke feromonenuitstoot
v = vrouwlijk feromonenuitstoot
a(v) = aantrekkelijkheid van de vrouw (op de schaal van SingeCoil, die is vrij stijl)
f(v) = fuckability factor van de vrouw
p(v) = preutsheidsfactor
0.81
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26492733
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die grens er hoeft te zijn. Je kunt gelukkig zijn door tevreden te zijn met wat je hebt. Dat betekent natuurlijk niet dat je achterover moet gaan hangen en niets doen!! Sommige problemen kun je echter niet in 5 minuten oplossen. In dat geval is het beter om er in te berusten, en het verder te negeren.
Ik heb iets nodig in het leven waar ik naartoe wil werken: een betere baan, een studie, een liefde... ik ben constant bezig om te investeren in een betere toekomst voor mezelf. Die drive heb ik nodig om het bijltje er niet bij neer te gooien, om te leven. Ik zou doodongelukkig worden met dag in dag uit hetzelfde. Als ik geen cursus kan doen om iets bij te leren, daar word ik ongelukkig van. ik wil constant het idee hebben dat ik aan het werk ben (dat kan ook iets voor mezelf zijn: een filosofische leer bestuderen en de punten eruit halen die belagrijk voor mij (kunnen) zijn).
Ergens in berusten? Dat kan wel eens anderhalf jaar duren leert mijn ervaring.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26492734
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik de emotionele risico's van een verliefdheid en relatie de moeite waard vind: je kunt dan in ieder geval uitsluiten dat iemand de ware was Je loopt hem dan niet mis en kunt hem uiteindelijk op zijn ezeltje de laan uitsturen als ie het niet was
[..]
In mijn ogen kun je iedereen de ware noemen zolang het leuk en gezellig is. wat doet de ware met je ? is die beter in bed ? heeft die toevallig meer interesses die overeenkomen met die van jou ? betere feromonen ? is er een link tussen jou en de ware die vanaf de geboorte er al is ? is dit iets wat (door God) zo bedoelt is ?
quote:
Goede vraag.
Laat me daar eventjes over nadenken
ik kan wat deze vraaag betreft overigens alleen voor mezelf spreken. soms denk ik dat ik tevreden ben, soms denk ik dat ik ontevreden ben. de éne keer wil je een relatie, de andere keer ben je blij dat je alleen bent. GTST
  maandag 25 april 2005 @ 10:41:54 #217
64288 Bensel
Ladderzat
pi_26492776
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tis net als met eenden die je aan het voeren bent. Eerst komen ze op je af rennen en naarmate ze dichterbij komen worden ze ook steeds banger. Op een gegeven moment rennen ze dus ook terug. Dit gaat dan een tijdje heen en weer (stomme beesten). Ik denk dat bij haar de angst voor de volgende stap wat aan de grote kant is.
[..]
Zo'n idee heb ik ook. Daarom wil ik ook met haar praten, om die angst (mocht die aanwezig zijn) weg te kunnen nemen.
quote:
Brutaal en spontaan zijn werkte wel erg goed voor mij.
IOk ben de laatste tijd ook wat directer geworden.. maar ik wacht nu eerst deze affaire af
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26492791
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:
In mijn ogen kun je iedereen de ware noemen zolang het leuk en gezellig is. wat doet de ware met je ? is die beter in bed ? heeft die toevallig meer interesses die overeenkomen met die van jou ? betere feromonen ? is er een link tussen jou en de ware die vanaf de geboorte er al is ? is dit iets wat (door God) zo bedoelt is ?
Wat het voor mij was, was het gevoel dat alles op dat moment klopte. Ik kreeg ook een rust over me heen, alsof alles toch op zijn pootjes terecht kwam. Ik was ervan overtuigd dat je dat maar bij 1 persoon kon hebben.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26492835
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:42 schreef Blinky het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat je dat maar bij 1 persoon kon hebben.
dat is onderdeel van de roes van verliefdheid (denk ik)
pi_26492913
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:44 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is onderdeel van de roes van verliefdheid (denk ik)
En de felheid waarmee ik het me besefte, vanaf de eerste seconde dat ik hem zag.
  maandag 25 april 2005 @ 10:49:39 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26492935
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik heb iets nodig in het leven waar ik naartoe wil werken: een betere baan, een studie, een liefde... ik ben constant bezig om te investeren in een betere toekomst voor mezelf. Die drive heb ik nodig om het bijltje er niet bij neer te gooien, om te leven.
Ik heb dat ook. Ik zit echter momenteel in een financieel lastige situatie en heb een "psychische stoornis". Die problemen zijn geen problemen die even snel op te lossen zijn. Natuurlijk werk ik aan een oplossing voor die problemen, maar daar kan ik niet meer doen dan mogelijk is. Zoals ik dagelijks leef sta ik er zo min mogelijk bij stil dat ik die "problemen" heb, en negeer ik dit verder. Ik wil in het "nu" ook prettig kunnen leven, ik wil me niet alleen focussen op "straks".
quote:
Ik zou doodongelukkig worden met dag in dag uit hetzelfde. Als ik geen cursus kan doen om iets bij te leren, daar word ik ongelukkig van.
Dat is wat ik het moeilijkste vind aan de situatie zoals die nu is. Ik ben toe aan iets nieuws, maar ik kan niet gewoon een klein risicootje nemen, omdat de consequenties gigantisch groot zijn wanneer het "verkeerd" loopt. Ik zal nu voorzichtig moeten zijn met vernieuwing, maar dat is ook als een uitdaging te zien.
quote:
ik wil constant het idee hebben dat ik aan het werk ben (dat kan ook iets voor mezelf zijn: een filosofische leer bestuderen en de punten eruit halen die belagrijk voor mij (kunnen) zijn).
Ergens in berusten? Dat kan wel eens anderhalf jaar duren leert mijn ervaring.
Ik zit dus in dergelijke situaties die nog minimaal anderhalf jaar duren voordat er een "oplossing" is. Ik probeer er in te berusten dat het zo lang duurt, omdat ik er verder toch niets aan te veranderen is zoals de situatie nu ligt.
pi_26492959
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:48 schreef Blinky het volgende:

[..]

En de felheid waarmee ik het me besefte, vanaf de eerste seconde dat ik hem zag.
het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie. het werkt mee aan de mythologisering van het "wij" gevoel. dat is weer goed voor het samen opvoeden van de kinderen. al werkt deze mythologisering niet in veel gevallen

de natuur moet misschien nog meer dopamine aan gaan maken om mensen nog beter te hechten, al lijkt me dat ook niet echt handig om kinderen mee op te voeden voortdurend kleffe ouders
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:51:48 #223
5428 crew  miss_sly
pi_26492995
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik heb een zekere rust gevonden. Dat is voor mij heel wat
Ik denk trouwens niet dat er maar 1 ware is, hoor, er kunnen er wel meerdere zijn. Het lijkt me alleen niet handig om te veel potentiele waren te laten schieten, want mocht het echt een ware blijken, dan zou dat jammer zijn.
quote:
ik kan wat deze vraaag betreft overigens alleen voor mezelf spreken. soms denk ik dat ik tevreden ben, soms denk ik dat ik ontevreden ben. de éne keer wil je een relatie, de andere keer ben je blij dat je alleen bent. GTST
Dat herken ik wel. Ik ben een moeilijk mens, daaar twijfel ik dan weer niet aan Of ik daar tevreden mee ben, wisselt nogal eens. Meestal heb ik een periode waarin ik niet tevreden ben, maar dan ben ik eigenlijk met erg weinig tevreden en ook erg ongedurig.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 10:53:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_26493033
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie. het werkt mee aan de mythologisering van het "wij" gevoel. dat is weer goed voor het samen opvoeden van de kinderen. al werkt deze mythologisering niet in veel gevallen

al lijkt me dat ook niet echt handig om kinderen mee op te voeden
Kun je 'mythologisering van het wij-gevoel'nader toelichten?
pi_26493064
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:48 schreef Blinky het volgende:

[..]

De Fransen hebben de uitdrukking ' tomber amoureux' (verliefd vallen ipv verliefd worden). Het leek mji een negatieve benadering van het gevoel van wat het weergeeft. (Ze zeggen namelijk ook
'tomber malade': ziek 'vallen') Maar uiteindelijk kan het ook heerlijk zijn om je te laten vallen en je volledig te laten meeslepen in dat gevoel.
pi_26493118
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je 'mythologisering van het wij-gevoel'nader toelichten?
dat je voor elkaar bestemd bent, het lot. wij samen tegen de rest van de wereld. we blijven altijd bij elkaar, al worden we meer dan 100 jaar.

horoscopen zijn opeens belangrijk als blijkt dat jullie goed bij elkaar passen. die zonsondergang op dat specifiek moment, die bloem...bla bla bla bla
pi_26493124
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is mooi om dergelijke zaken te kunnen koppelen aan je relatie.
Helaas gaat het om de relatie die er nu niet meer is, maar ik weet nog heel goed hoe het voelde. Dat maakt het zo moeilijk voor verdere relaties. Het is een gevoel dat je steeds blijft vergelijken en dat zou je juist niet moeten doen.
  maandag 25 april 2005 @ 10:58:03 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493146
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:54 schreef Blinky het volgende:

[..]

De Fransen hebben de uitdrukking ' tomber amoureux' (verliefd vallen ipv verliefd worden).
In het Engels ook "falling in love".
quote:
Het leek mji een negatieve benadering van het gevoel van wat het weergeeft. (Ze zeggen namelijk ook
'tomber malade': ziek 'vallen') Maar uiteindelijk kan het ook heerlijk zijn om je te laten vallen en je volledig te laten meeslepen in dat gevoel.
Echt negatief vind ik het niet klinken, het geeft eerder aan dat het iets is wat gebeurt dan dat het een keuze is ...
pi_26493152
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat je voor elkaar bestemd bent, het lot. wij samen tegen de rest van de wereld. we blijven altijd bij elkaar, al worden we meer dan 100 jaar.
En vooral: onze liefde overwint alles
pi_26493183
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Alicey het volgende:
Echt negatief vind ik het niet klinken, het geeft eerder aan dat het iets is wat gebeurt dan dat het een keuze is ...
Juist... het ' het overvalt-me-en-ik-kan-er-niks-aan-doen-al-zou-ik-het-willen' gevoel
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:00:04 #231
5428 crew  miss_sly
pi_26493200
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:57 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

horoscopen zijn opeens belangrijk als blijkt dat jullie goed bij elkaar passen. die zonsondergang op dat specifiek moment, die bloem...bla bla bla bla
Daar geloof ik dan weer niet in. Tenminste, wel dat het mogelijk is om bij elkaar te blijven, maar niet al die andere onzin (in mijn ogen dan) die je erbij hebt gezet
pi_26493207
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

inderdaad. terwijl achteraf blijkt dat er toch onoverkomelijke problemen zijn.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:01:11 #233
5428 crew  miss_sly
pi_26493229
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

Vooral van die mensen die denken dat de liefde dat dan ook automatisch maar doet, en dat ze daar zelf niets meer aan toe hoeven te voegen
pi_26493244
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar geloof ik dan weer niet in. Tenminste, wel dat het mogelijk is om bij elkaar te blijven, maar niet al die andere onzin (in mijn ogen dan) die je erbij hebt gezet

mooi. dan ben je niet te soft in in ieder geval in mijn ogen (wat dat dan ook voor waarde heeft ). geloof je dat dat bij elkaar blijven gebaseerd is op de eeuwigdurende liefde of een rationele afweging die je moet blijven maken in je leven ? (wat wil ik ?)
  maandag 25 april 2005 @ 11:03:14 #235
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493273
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook hooguit gedrag om jezelf te verzekeren.
pi_26493303
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vooral van die mensen die denken dat de liefde dat dan ook automatisch maar doet, en dat ze daar zelf niets meer aan toe hoeven te voegen
Is dat dan de verliefdheid die blind maakt? Of gemakzucht?
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:05:58 #237
5428 crew  miss_sly
pi_26493321
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mooi. dan ben je niet te soft in in ieder geval in mijn ogen (wat dat dan ook voor waarde heeft ). geloof je dat dat bij elkaar blijven gebaseerd is op de eeuwigdurende liefde of een rationele afweging die je moet blijven maken in je leven ? (wat wil ik ?)
Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.

Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!

Ow ja, ik vind dat dan weer weinig met 'soft' te maken hebben, maar meer met realiteitszin
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:06:43 #238
5428 crew  miss_sly
pi_26493340
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik vrees in heel veel gevallen gemakzucht
Als het nog de verliefdheid was, was het nog te vergeven
pi_26493379
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.

Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!

Ow ja, ik vind dat dan weer weinig met 'soft' te maken hebben, maar meer met realiteitszin
ok

ik denk dat je helemaal gelijk hebt met bovenstaande !

mijn broer gaat vrijdag trouwen en ik ben getuige
  maandag 25 april 2005 @ 11:10:40 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493413
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Zo heb ik ook grote vraagtekens bij mensen die menen dat bij liefde bepaalde acties "horen".
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:11:48 #241
5428 crew  miss_sly
pi_26493438
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ok

ik denk dat je helemaal gelijk hebt met bovenstaande !

mijn broer gaat volgende week trouwen en ik ben getuige
Ow, ik zou op zich best trouwen, maar ik zou wel zelf een tekst opstellen en de belofte zou ik niet zo uitspreken

Wat vind je er van om getuige te zijn? Geloof jij in het huwelijk?
  maandag 25 april 2005 @ 11:12:32 #242
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493452
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef miss_sly het volgende:

Dat is een van de dingen die ik tegen trouwen heb inderdaad. Je maakt een belofte, terwijl die belofte niet nodig zou moeten zijn. Het proberen er van zonder te beloven is genoeg, en een scheiding kan aardig wat ellende opleveren doordat partners vaak elkaar proberen dwars te liggen tijdens (en niet zelden ver na) een scheiding.
  maandag 25 april 2005 @ 11:12:47 #243
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_26493460
'Huwelijk' rijmt niet voor niets op 'gruwelijk'
'Nuff said
  maandag 25 april 2005 @ 11:13:56 #244
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493480
Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik misschien ook ooit nog wel trouw.
pi_26493509
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:11 schreef miss_sly het volgende:

Wat vind je er van om getuige te zijn? Geloof jij in het huwelijk?
ik was ook getuige bij een vriend van me, en tja...ik moet een handtekening zetten. het heeft voor mij geen grote waarde, maar vind het best even grappig. ik vraag me alleen wel af of ik dit in deze bewoordingen zou (moeten) zeggen tegen de gene die gaat trouwen.

ik geloof niet in het huwelijk als zijnde een versteviging van je relatie. meer als een denkbeeldige verzekering.
  maandag 25 april 2005 @ 11:14:59 #246
27698 Doffy
pi_26493510
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik misschien ook ooit nog wel trouw.
Tuurlijk, als je een rijke vent aan de haak slaat; vastleggen die handel!
'Nuff said
pi_26493525
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:12 schreef Doffy het volgende:
'Huwelijk' rijmt niet voor niets op 'gruwelijk'
misschien moet ik die nog even opnemen in mn A-B-C'tje voor op de receptie
  maandag 25 april 2005 @ 11:17:01 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493550
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:14 schreef Doffy het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je een rijke vent aan de haak slaat; vastleggen die handel!
LOL

Nee, ik bedoelde het niet direct op die manier.. Het hangt er denk ik ook van af wat mijn partner (m/v) wil, en hoe ik zelf er tegen aan ga kijken.. Er is zo weinig over te zeggen.
  maandag 25 april 2005 @ 11:20:45 #249
27698 Doffy
pi_26493625
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:15 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien moet ik die nog even opnemen in mn A-B-C'tje voor op de receptie
'Nuff said
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:27:59 #250
5428 crew  miss_sly
pi_26493785
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen die ik tegen trouwen heb inderdaad. Je maakt een belofte, terwijl die belofte niet nodig zou moeten zijn. Het proberen er van zonder te beloven is genoeg, en een scheiding kan aardig wat ellende opleveren doordat partners vaak elkaar proberen dwars te liggen tijdens (en niet zelden ver na) een scheiding.
Ik kan me ontzettend storen aan de manier waarop mensen kunnen reageren als hun partner er een punt achter wil zetten. Natuurlijk is dat pijnlijk en verdrietig als dat niet is wat die persoon zou willen, maar ze kunnen het toch met een beetje waardigheid accepteren en afhandelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')