Ik heb tegen mijnquote:Op maandag 25 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
LOL
Nee, ik bedoelde het niet direct op die manier.. Het hangt er denk ik ook van af wat mijn partner (m/v) wil, en hoe ik zelf er tegen aan ga kijken.. Er is zo weinig over te zeggen.
Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.quote:Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me ontzettend storen aan de manier waarop mensen kunnen reageren als hun partner er een punt achter wil zetten. Natuurlijk is dat pijnlijk en verdrietig als dat niet is wat die persoon zou willen, maar ze kunnen het toch met een beetje waardigheid accepteren en afhandelen?
Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.quote:Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb tegen mijngezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is. Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!quote:Op maandag 25 april 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.
Ow, geen groot feest enzo hoorquote:Op maandag 25 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.
Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..quote:Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is.
Inderdaad.quote:Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!
Precies!quote:Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, geen groot feest enzo hoor
Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...quote:Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb tegen mijngezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
Hm... daar ben ik het dan niet mee eens. Ik zou juist wel een groot feest willen geven, maar daarna met mijn lief even saampjes op vakantie. Het liefst natuurlijk een mooie huwelijksreis in een land Far Far Away, maar als dat niet kan dan liever in een hutje op de hei dan géén huwelijksreis. Mijn ouders konden door omstandigheden niet op huwelijksreis en daar hebben ze nu nog spijt van.quote:Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
Wat vind je nou precies 'zooooo mooi'?quote:Op maandag 25 april 2005 11:38 schreef Blinky het volgende:
[..]
Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...
Het is romantisch.quote:Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vind je nou precies 'zooooo mooi'?
Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou niet gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.quote:Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..
[..]
Inderdaad.
Gefeliquote:Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:
mijn broer gaat vrijdag trouwen en ik ben getuige
Er is heel veel romantisch mogelijk waar je geen onmogelijke belofte voor hoeft te doenquote:Op maandag 25 april 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is romantisch.![]()
Als je er echter over gaat nadenken zijn er veel andere romantische dingen ook mogelijk.
Eigenlijk wel gek tot wat voor waanzin materieel gewin mensen kan drijven.quote:Op maandag 25 april 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou net gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.
Hoezo gek?quote:Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
Eigenlijk wel gek tot wat voor waanzin materieel gewin mensen kan drijven.
Ik begrijp dat ook nietquote:Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigenlijk wel gek tot wat voor waanzin materieel gewin mensen kan drijven.
Het feit dat je voor elkaar 'kiest', de mooiste dag van je leven, het voorbereiden ervan alleen al. Ik weet ook wel dat dat een uberromantisch idee is, maar dat is het enige kleine-meisjes-achtig wat ik heb overgehouden aan vroeger denk ik.quote:Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vind je nou precies 'zooooo mooi'?
Tuuwkquote:Op maandag 25 april 2005 11:55 schreef het_fokschip het volgende:
denk ik
Vind jij dat niet raar dan?quote:
Helemaal mee eens. Mensen zeggen wel eens dat de liefde opzich genoeg is. Maar een relatie moet je onderhouden, er tijd in steken en samen praten etc. Een relatie is wel wat meer dan liefde. Dat is samenleven. En met elkaar samen leven is heel wat moeilijker dan liefde voor elkaar voelen.quote:Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.
Werkelijk 100% mee eensquote:Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!
Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ikquote:Op maandag 25 april 2005 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Vind jij dat niet raar dan?
Die emotie herken ik dus absoluut nietquote:Op maandag 25 april 2005 11:59 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ik
Feestje voor alle WFL-ers!quote:Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |