abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:29:47 #251
5428 crew  miss_sly
pi_26493815
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

LOL

Nee, ik bedoelde het niet direct op die manier.. Het hangt er denk ik ook van af wat mijn partner (m/v) wil, en hoe ik zelf er tegen aan ga kijken.. Er is zo weinig over te zeggen.
Ik heb tegen mijn gezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 april 2005 @ 11:31:17 #252
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493844
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me ontzettend storen aan de manier waarop mensen kunnen reageren als hun partner er een punt achter wil zetten. Natuurlijk is dat pijnlijk en verdrietig als dat niet is wat die persoon zou willen, maar ze kunnen het toch met een beetje waardigheid accepteren en afhandelen?
Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.
  maandag 25 april 2005 @ 11:32:16 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493862
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb tegen mijn gezegd dat als hij me op een of andere geweldige manier ten huwelijk vraagt, ik wel ja zal zeggen. Als er dan toch getrouwd wordt, gebeurt dat vanuit een romantisch idee (er is immers geen praktische overweging die het noodzakelijk maakt vandaag de dag) en dan wil ik ook dat dat met romantiek wordt voorbereid vanaf het eerste moment
Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:34:06 #254
5428 crew  miss_sly
pi_26493891
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat mensen het zichzelf aandoen om zich er zo lang mee te kwellen. De scheiding snel afhandelen weer mijn eigen leven oppakken zou ik doen in dat geval.
Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is. Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:35:29 #255
5428 crew  miss_sly
pi_26493913
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad wel in. Het is niet nodig, en juist dat maakt het wel weer mooi als de wens er is.. Iets wat mij echter ook tegen staat is dat er zo'n enorm feest van wordt gemaakt. Ik zou eerder iemand zijn die stiekem trouwt.
Ow, geen groot feest enzo hoor
Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
  maandag 25 april 2005 @ 11:35:45 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493926
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat ik dat doe en dat het me veel kost (financieel en materieel) maar dat het dan wel over is.
Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..
quote:
Daar staat tegenover dat ik de opzeggende partij was en de andere partij nogal wraakzuchtig bleek. Maar goed, als de beslissing is gevallen dat het over is, snel afhandelen en verder met je leven!
Inderdaad.
  maandag 25 april 2005 @ 11:36:04 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26493930
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet! Stiekem of met een handjevol mensen die je ECHT belangrijk vindt en die je er zelf graag bij wilt hebben. Daarna ver weg, heel lang en (omdat je toch geen feest hebt gegeven) heel duur op vakantie
Precies!
pi_26493973
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_26494043
quote:

[..]

Hm... daar ben ik het dan niet mee eens. Ik zou juist wel een groot feest willen geven, maar daarna met mijn lief even saampjes op vakantie. Het liefst natuurlijk een mooie huwelijksreis in een land Far Far Away, maar als dat niet kan dan liever in een hutje op de hei dan géén huwelijksreis. Mijn ouders konden door omstandigheden niet op huwelijksreis en daar hebben ze nu nog spijt van.

Voor mij zou dan gelden: even allebei tijd voor elkaar. De rest van de wereld komt twee/drie weken later wel weer.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:44:32 #260
5428 crew  miss_sly
pi_26494112
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:38 schreef Blinky het volgende:

[..]

Begrjipelijk! Zo denk ik er ook wel over. Ik ben ook tegen de belofte, maar het is zooooo mooi...
Wat vind je nou precies 'zooooo mooi'?
  maandag 25 april 2005 @ 11:45:51 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26494134
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is romantisch.

Als je er echter over gaat nadenken zijn er veel andere romantische dingen ook mogelijk.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:50:16 #262
5428 crew  miss_sly
pi_26494210
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Materieel houd je er inderdaad minder aan over wanneer je het niet op scherp speelt. Maar ik betwijfel of dat nou zo gelukkig zou maken als het 5 jaar duurt..
[..]

Inderdaad.
Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou niet gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.
  maandag 25 april 2005 @ 11:51:11 #263
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494230
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:
mijn broer gaat vrijdag trouwen en ik ben getuige
Gefeli
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:51:39 #264
5428 crew  miss_sly
pi_26494247
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is romantisch.

Als je er echter over gaat nadenken zijn er veel andere romantische dingen ook mogelijk.
Er is heel veel romantisch mogelijk waar je geen onmogelijke belofte voor hoeft te doen

Maar bij Blinky klonk het een beetje alsof ze de belofte zo mooi vond...dat begrijp ik niet zo, of ik lees het verkeerd
  maandag 25 april 2005 @ 11:51:47 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26494248
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat maakt niet gelukkig. Laat ik het anders zeggen: ik zou net gelukkiger zijn als ik er materieel beter uit was gekomen, maar wel ongelukkiger als ik daar een hele toestand van had moeten maken.
Eigenlijk wel gek tot wat voor waanzin materieel gewin mensen kan drijven.
pi_26494304
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Gefeli
tja...eh...dankjewel...(denk ik)
  maandag 25 april 2005 @ 11:56:14 #267
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494324
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
Hoezo gek?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:56:39 #268
5428 crew  miss_sly
pi_26494328
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet
Ik heb tot twee keer toe grof geld bijgelegd bij de verkoop van het huis. Ik zou er financieel stukken beter voorstaan als ik toen keihard was geweest, maar ik wilde maar een ding: van die partner af en verder met mijn leven. En dat me dat geld en allerlei andere zaken die bij de verdeling aan de ander werden toebedeeld heeft gekost zal me worst wezen: van die partner was ik toch maar af.
pi_26494333
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het feit dat je voor elkaar 'kiest', de mooiste dag van je leven, het voorbereiden ervan alleen al. Ik weet ook wel dat dat een uberromantisch idee is, maar dat is het enige kleine-meisjes-achtig wat ik heb overgehouden aan vroeger denk ik.
Samen met je moeder een jurk uitzoeken, accesoires, vermoeden dat vrienden/familieleden een verrassing voorbereiden, de aandacht voor beiden die dag... en dan natuurlijk het moment dat jij en de ander 'ja' tegen elkaar zeggen.
  maandag 25 april 2005 @ 11:57:00 #270
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494340
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:55 schreef het_fokschip het volgende:
denk ik
Tuuwk
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 11:57:12 #271
5428 crew  miss_sly
pi_26494342
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Hoezo gek?
Vind jij dat niet raar dan?
pi_26494364
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat daar liefde voor je partner voor nodig is, maar dat het een rationele afweging is. Bovendien denk ik niet dat je nu al kunt stellen dat je altijd samen kunt blijven. Je kunt hooguit de bedoeling hebben en daar naar handelen. Wat er uiteindelijk werkelijk gebeurt door de jaren heen,kan alleen de tijd uitwijzen. En daarnaast denk ik dat een goede relatie alleen goed blijft als je deze onderhoudt.
Helemaal mee eens. Mensen zeggen wel eens dat de liefde opzich genoeg is. Maar een relatie moet je onderhouden, er tijd in steken en samen praten etc. Een relatie is wel wat meer dan liefde. Dat is samenleven. En met elkaar samen leven is heel wat moeilijker dan liefde voor elkaar voelen.
quote:
Ik ben dus ook tegen trouwen; tenminste, tegen de belofte die je daarin moet afleggen dat je de rest van je leven tot de dood jullie scheidt, bij elkaar blijft en voor elkaar zult zorgen. Wat een onzin, zo'n belofte kun je niet maken. Je hebt te weinig overzicht over die lange periode om zo'n belofte te maken!
Werkelijk 100% mee eens . Maar zoals hier ook al aan bod kwam: het idee van trouwen vind ik wel weer heel mooi. Echt één dag in teken van twee mensen om dan aan je omgeving uit te dragen dat je op dat willekeurige moment bij elkaar hoort. Hoe het dan loopt in de toekomst weet je niet maar op dat moment voelde het iig goed .
  maandag 25 april 2005 @ 11:59:24 #273
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26494376
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Vind jij dat niet raar dan?
Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ik
  Moderator maandag 25 april 2005 @ 12:02:53 #274
5428 crew  miss_sly
pi_26494452
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:59 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Je gunt elkaar gewoon niks meer. Die sinaasappelpers die wil je ook hebben omdat de ander hem anders krijgt. Niet omdat het handig is. Tuuwk is het vermoeiend voor alle partijen en soms besluit iemand dan de handoek in de ring te gooien. Of je dat uiteindelijk gelukkiger of ongelukkiger maakt kun je niet bepalen denk ik
Die emotie herken ik dus absoluut niet
Ik wilde gewoon eerlijk eea verdelen, kijken wie wat het beste kan gebruiken of er het meeste waarde aan hecht, en klaar. Dat blijkt dus onmogelijk. Ik begrijp daar helemaal niets van Ik zou mijn waardigheid ook niet zo ver willen verliezen, eerlijk gezegd.
pi_26494535
quote:

[..]

Feestje voor alle WFL-ers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')