Succes. Het lijkt me een verschrikkelijke bezigheid.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:11 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben hard op zoek naar een kamer en heb gister mijn eerste kijkavond bezocht, maar ben helaas afgewezen![]()
Iemand tips wat je het beste tijdens zo'n avond kunt doen, welke vragen handig zijn om te stellen, waar je zelf op moet letten, waar degene van wie de kamer is op let, enzovoort?
Heb volgende week weer 2 kijkavonden, dus hoop dat ik wat aan jullie tips heb
Ik vond het best wel spannend, had geen idee hoe lang ik erover deed naar dat adres, dus stond een half uur te vroeg op de stoepquote:Op donderdag 21 april 2005 18:14 schreef M1RR1E het volgende:
Die tips kan ik ook wel gebruiken! Ik ben ook hard op zoek maar ben nog niet eens ergens voor uitgenodigd dus bij mij schiet het nóg minder op.
Jammer dat je afgewezen was, volgende keer hopelijk beter! Hoe ging het bij jou, en hoe vond je het?
Bij de meeste studentenhuizen die ik ken word er amper gezamenlijk gegeten, dus dan maakt het niet veel uit als je slecht kunt koken, dan ben je toch de enige die het eetquote:Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
maar om nou als motivatie op te schrijven dat je geen vegeatierer bent is ook zowat:Pquote:Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
Relax, of je krijgt geen kamerquote:Op donderdag 21 april 2005 18:44 schreef Fliepke het volgende:
-Relax, gespannen zenuwachtige mensen zit niemand op te wachten.
Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijkenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:50 schreef xelnaga het volgende:
waar ben je op zoek dan?
hey, ik binnenkort ookquote:Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijkenDas 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
Ik hoef geen examen meer te doen , ik studeer al, maar het kan nooit kwaad om je op tijd in te schrijven natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2005 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hey, ik binnenkort ook
slim om nu al te beginnen ( moet nog examen doen namelijk) ?
In zwolle en Deventer wonen geen studenten, maar scholierenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijkenDas 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:57 schreef TYP het volgende:
Het is trouwens anders als je al een kamer hebt; als ik zou gaan hospiteren zou ik net zo goed de bewoners keuren. Denk dat je dan al meer jezelf bent.
Maar goed, als je niets hebt is het wel kut.
Ik heb er geen ervaring mee.. maar ik denk niet dat je zelf nieuwe kleding moet gaan kopen!quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.
En iedereen zegt dat je jezelf moet blijven, maar iemand die zei dat je je zo neutraal mogelijk moet kleden zodat ze je niet in een hokje stoppen, maar ik draag altijd bandshirts, heb geen andere kleding want dan voel ik me niet prettig, voel ik me mezelf niet meer, dus dan maar gewoon me eigen kleding aantrekken, of toch nieuwe kleding kopen?
Ah daar zit mn zusje ook, gewoon goed kijken want zij had via via al voor de intro begon een kamerquote:Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
als de rest van het huis sjaars is wellicht, want na 3-4 jaar kom je er echt wel achter dat vrouwen mega kut zijn in je huis. Je kunt beter een paar gave gasten hebben, dan lekkere vrouwen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:49 schreef ThE_ED het volgende:
Heb hier weleens een column over geschreven.
Eigenlijk is er vaak geen peil op te trekken, behalve dat je in Delft bijv. al kansloos bent als jongen als er ook een meisje voor de kamer kot.
Dat is zeker een feit! Als mij iets duidelijk is geworden dan is het wel het feit dat vrouwen veel meer zooi maken dan mannen en er veel minder problemen zijn als er minder vrouwen zijn... (wij houden dus ook altijd een meerderheid hier...quote:als de rest van het huis sjaars is wellicht, want na 3-4 jaar kom je er echt wel achter dat vrouwen mega kut zijn in je huis. Je kunt beter een paar gave gasten hebben, dan lekkere vrouwen.
quote:Op donderdag 14 april 2005 17:07 schreef Sylvana het volgende:
Ik moet gewoon alles zelf betalen en toen ik inwonend was moest ik ook gewoon zelf me studie betalen, dus verandert niet veel
Heb een bijbaantje, 75 euro stufi en een maximale lening bij het IBG
Tja, die zin is misschien een beetje krom, maar ik bedoel dus te zeggen dat ik nu zelf ook alles moet betalen en dat als ik uitwonend ben ik dat ook moet doen, dus dat er niet veel verandertquote:Op zondag 24 april 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat ik niet begrijp :S in t topic wat ik toevallig nu ook zit te lezen zeg je dat je al uitwonend bent
[..]
hmm dit kan nog tegenvallen hoor. Of betaal je nu ook zelf je boodschappen en EGW??quote:Op zondag 24 april 2005 19:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, die zin is misschien een beetje krom, maar ik bedoel dus te zeggen dat ik nu zelf ook alles moet betalen en dat als ik uitwonend ben ik dat ook moet doen, dus dat er niet veel verandert
En vooral de splinters die je ervan in je reet krijgt na een potje beren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:47 schreef rob_de_rechter het volgende:
Er is maar één tip voor een hospiteeravond.
Ga vantevoren naar de gamma en spendeer 20 euro aan een houten pleebril. Neem die mee naar je toekomstige huis en beloof je huisgenoten dat je de houten pleebril zal installeren zodra je daar komt wonen. Mochten ze echt niet weten waarom dat fijn is, haal dan even kort aan dat niets zo goddelijk poept als een houten pleebril.
Voor het aankomende jaar? Vroeg zegquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:11 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb er ook morgenavond eentje! Mn allereerste
Jij ook succes Sylvana!
Jah ik ben er idd wel redelijk op tijd bij, maar dat moet ook wel. Ik heb in de vakantie namelijk helemaal geen tijd om op zoek te gaan, want ik ben meer dan 1,5 maand weg dan. En de dag nadat ik terugkom beginnen mn introductiedagen alquote:
Beste Avani,quote:
Maar ga je dan gewoon om te kijken hoe het in z'n werk gaat?quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:24 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Jah ik ben er idd wel redelijk op tijd bij, maar dat moet ook wel. Ik heb in de vakantie namelijk helemaal geen tijd om op zoek te gaan, want ik ben meer dan 1,5 maand weg dan. En de dag nadat ik terugkom beginnen mn introductiedagen alkomt echt goed uit met mn jetlag enzo
![]()
Utrecht is sowieso natuurlijk best wel lastig, dus moet je vroeg bij zijn! (en ik ga er niet vanuit dat ik nu de eerste keer direct uitgekozen wordt)
Beste Braun,quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:28 schreef BrauN het volgende:
[..]
Beste Avani,
Nee, dat is niet vroeg. Jij wilde ook naar Utrecht? Als je een puike kamer wil zou ik alvast maar eens rond gaan kijken, want het schijnt daar katsvol te zitten, wat kamers betreft...
Succes en hou ons op de hoogte.
Groetjes!
Hey ga jij ook Utrecht geneeskunde doenquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:36 schreef Avani het volgende:
[..]
Beste Braun,
Ja, ik wil naar UtrechtIk kijk ook wel wat rond, maar om nu al naar een kijkavond te gaan. Op een of andere manier vind ik het nu nog niet zo'n nut hebben.
![]()
Ik moet sowieso nog eerst door de loting
Nee, Bestuurs- en Organisatiewetenschapquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:43 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Hey ga jij ook Utrecht geneeskunde doen![]()
??
Ik moet ook nog door mn loting maar ik ga er gewoon maar ff vanuit dat dat gaat lukken![]()
Tjah je moet toch een keer beginnen met rondkijken.. Voor de kamer waar ik nu ga hospiteren worden iets van drie hospiteeravonden gehouden geloof ik en die zitten allemaal volDus zoveel kans heb je niet per keer.
Dit was in Deventerquote:Op donderdag 28 april 2005 19:49 schreef PLAE@ het volgende:
haha top voor je Sylvana [afbeelding]
Welke stad was dit?
Ik ook ongeveer 300 euro denk ik. Hoger dan 350 wil ik niet gaan.quote:Op donderdag 28 april 2005 20:16 schreef Fatality het volgende:
Voor de Utrechtgangers, wat is jullie plafond voor huurprijzen. Ik ga zelf niet boven de 300. Maar met die huurprijzen die ik voorbij zie komen vraag ik me af of je daar een fatsoenlijke kamer voor krijgt.
Windesheim biedt sinds kort ook studies op universitair niveau aan hoor als je dat bedoeltquote:Op vrijdag 22 april 2005 03:34 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
In zwolle en Deventer wonen geen studenten, maar scholieren
Jammer, maar hoeveel mensen waren er ook?quote:Op donderdag 28 april 2005 21:12 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb gister gehospiteerd in Utrecht, vond het best spannend maar het ging wel ok volgens mij.
Maargoed.. ze zouden tussen half 9 en 9 uur bellen vandaag als k hem zou hebben.. maar ben niet gebeldIk baal best wel..
Plaats je mailtje eens misschien zijn er nog mensen met goede adviezenquote:Op vrijdag 29 april 2005 10:37 schreef Fatality het volgende:
Ik krijg niet eens reactie op m'n mailtjes, en dan heb ik er nog niet eens een foto bijgedaan!!
Exactly my thoughts.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:37 schreef AndreB. het volgende:
Twee keer op zoek geweest naar een kamer en twee keer in één keer ook aangenomen. Het komt erop neer dat je past in het huis, ben je een balletje, ga dan bij een studentenvereniging, ben je een freak, zorg dan maar dat je heel veel geluk hebt, ben je normaal, zorg dan dat je bij normale mensen in het huis komt. Irritaties ontstaan namelijk snel, wees jezelf, praat niet mee, geef je mening en kweek in het huis een band alsof je elkaar al jaren kent.
Ik heb zelf het idee dat hospiteren geen kwestie van geluk is om een kamer te krijgen. Het ligt helemaal aan jezelf en aangezien ik toch even naar je foto's heb gekeken, Sylvana, heb ik zo'n vermoeden dat het misschien wel moeilijk zal worden voor je om een kamer te vinden....
Maar wie ben ik nou...
wij zijn het eerste ^^ de rest is super saai =Pquote:Op zondag 24 april 2005 20:33 schreef beerten het volgende:
Waarom wil iedereen hier een standaard antwoord? Denkt men nu werkelijk dat studentenhuizen allemaal hetzelfde zijn? Dat studenten in die huizen op zoek zijn naar allemaal dezelfde mensen en heehft hier iemand het gevoel, laat staan de behoefte, om te voldoen aan die standaard mens?
Er zijn huizen waar kopsballen zuuipen, neuken en nooit never iets opruimen
Er zijn huizen waar tutmusten iedere avond poetsen, koken en zelfs studeren, zonder luide muziek
Er zijn huizen waar jongens en meisjes samen wonen en waar "het gezinnetje" een passende omschrijving is.
Er zijn huizen waar men elkaar niet eens kent.
Er zijn huizen waar noiemand wil wonen maar toch woont.
Ga verder ga verder.
En dan vraagt men tips?
Een uitdaging voor een pot zwarte verfquote:Op zaterdag 30 april 2005 08:08 schreef Sylvana het volgende:
Damn, wat een tuthola's waren die meiden van die kamer waar ik ging kijken zeg
Ze hadden gezegd dat de bus om 7 voor half en 7 voor heel ging. Die van 7 voor half had ik net gemist, bleek dat de bus vanaf 6 uur maar 1 keer in het uur rijdt, om 7 voor half dus. Dus ik bellen of ze dan uit wilden leggen hoe ik moest lopen, maar dat wilden ze niet, ze hadden geen tijd omdat ze Onderweg naar Morgen zaten te kijken
Dus ik wachten op de volgende bus, kom ik daar in dat huis, hebben ze ALLES in het rose en paars geverfd
Ik wilde echt gillend wegrennenMaar niet gedaan, toch nog ff beetje met ze gepraat enzo, maar het klikte echt niet en om 8 uur moest ik weer oprotten, want toen begon GTST
Ze zouden gelijk gisteravond al bellen als ik het geworden was, nou ben blij dat ik niet gebeld ben, want vond het echt niks
Hopelijk bellen ze maandag van die andere kamer dat ik die wel heb, die was echt geweldig
Idd, grijze muisjes staan hier ook gelijk op minpunten. Niet omdat iemand perse uitgesproken gekleed moet zijn maar wel omdat zo iemand vaak minder saai is.quote:Op zondag 24 april 2005 19:08 schreef akkien het volgende:
owja. juist wel je eigen kleding aandoen. Wij zoeken altijd iemand die gewoon zichzelf durft te zijn en een eigen stijl en karakter heeft enzo..
wat t leuke van een studenten huis is is dat je er woont met mensen met wie t klikt. zeker als jij voor t eerst op kamers gaat wonen is dat best fijn. Bij een kamerverhuurbedrijf kom je zomaar in een huis terecht zonder dat je enig idee hebt hoe t met de mensen zit en zonder ze te leren kennen enzo...quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:59 schreef Troeta het volgende:
Waar je zin in hebt zeg. Je gaat je toch niet laten keuren door huisgenoten.
Bel gewoon wat makelaars en kamerverhuurbedrijven, daar gaat het alleen maar om wie het eerst reageert.
Maar ja, typische studenten, ik begrijp ze nog steeds niet..
ehm.. ik ben echt niet saai, maar ik kleed me wel zoquote:[..]
Idd, grijze muisjes staan hier ook gelijk op minpunten. Niet omdat iemand perse uitgesproken gekleed moet zijn maar wel omdat zo iemand vaak minder saai is.
lol, denk je dat een studentenhuis waar je niet voor gevraagt wordt gezellig is??! nee!quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:59 schreef Troeta het volgende:
Waar je zin in hebt zeg. Je gaat je toch niet laten keuren door huisgenoten.
Bel gewoon wat makelaars en kamerverhuurbedrijven, daar gaat het alleen maar om wie het eerst reageert.
Maar ja, typische studenten, ik begrijp ze nog steeds niet..
Vaak is het een totaalplaatje. Ik heb niet gezegd dat uitzonderingen niet mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:43 schreef frizzel het volgende:
[..]
ehm.. ik ben echt niet saai, maar ik kleed me wel zoik vind kleren gewoon niet boeiend.
You're missing the point. Dan zijn het vaak juist weer teveel kleurenquote:Op zaterdag 30 april 2005 11:56 schreef frizzel het volgende:
volgens mij geld het meer voor wijven.... ik ken veel saaie gasten die kleren met veel kleuren enz. dragen
t gaat idd om t totaal plaatje. Wat ik bedoelde is dat je je niet anders moet kleden dan normaal als je een kijkavond/hospiteer avond hebt. aangezien je dan niet overkomt zoals je bent etc...quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:56 schreef frizzel het volgende:
volgens mij geld het meer voor wijven.... ik ken veel saaie gasten die kleren met veel kleuren enz. dragen
Nijmegen is inderdaad ook niet echt een pretje. Ik heb 4 keer gereageerd op een kamer bij kamernet, ook 4 keer uitgenodigd. Maar ben 2 keer vergeten te gaan omdat ik was sporten en er helemaal niet aan dacht.quote:
Oe dan waren we achterburen gewordenquote:Op zaterdag 30 april 2005 20:43 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Nijmegen is inderdaad ook niet echt een pretje. Ik heb 4 keer gereageerd op een kamer bij kamernet, ook 4 keer uitgenodigd. Maar ben 2 keer vergeten te gaan omdat ik was sporten en er helemaal niet aan dacht.Die andere 2 keer was ik 't niet, dan baal je wel ff flink, vooral als die kamer op Doddendaal ligt.
\quote:Op zondag 1 mei 2005 00:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb van de week twee reacties gestuurd via kamernet, maar niks teruggehoord. Het tuig
Ook briefjes opgehangen op de uni, maar met de vakantie in zicht moet je daar weinig van verwachten. Na de vakantie maar weer ff flink lobby-en, want het begint wel te jeuken
hehe, twee reacties. van de tien mails mag je misschien bij twee huizen komen kijken.quote:Op zondag 1 mei 2005 00:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb van de week twee reacties gestuurd via kamernet, maar niks teruggehoord. Het tuig
Ook briefjes opgehangen op de uni, maar met de vakantie in zicht moet je daar weinig van verwachten. Na de vakantie maar weer ff flink lobby-en, want het begint wel te jeuken
met zo'n instelling maak je weinig kans. waarom zou je niet meteen in een supergezellig huis willen wonen waar je je huisgenoten als vrienden kunt beschouwen?quote:Op zondag 1 mei 2005 03:20 schreef space_knarf het volgende:
pfff als het zo moet, hoeft het voor mij al niet
komop ik zoek gewoon woonruimte, geen nieuwe vrienden
of het klikt met huisgenoten zie je later wel toch
ik zou dus echt niet aan zo'n achterlijk vragenrondje mee gaan doen...
Kraakpand?quote:Op maandag 2 mei 2005 14:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een kamer![]()
![]()
Die kamer in Deventer, vlakbij het centrum waar ik vorige week was wezen kijken heb ik gekregen![]()
![]()
Woei!quote:Op maandag 2 mei 2005 14:45 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een kamer![]()
![]()
Die kamer in Deventer, vlakbij het centrum waar ik vorige week was wezen kijken heb ik gekregen![]()
![]()
Gewoon veel briefjes ophangen veel reageren op internet en je komt er vanzelf wel eentje tegen.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gefeli!
Ik krijg nu wel weer gemengde gevoelens, omdat ik geen kamer heb. Maar goed... kamers in Nijmegen zijn wel wat schaarser dan in Deventer
Thnx en dat kan ik me wel een beetje voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt, maar ook jij zult vast wel een kamer vinden, succes met zoeken iigquote:Op maandag 2 mei 2005 19:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gefeli!
Ik krijg nu wel weer gemengde gevoelens, omdat ik geen kamer heb. Maar goed... kamers in Nijmegen zijn wel wat schaarser dan in Deventer
Waarschijnlijk dit weekend alquote:Op maandag 2 mei 2005 23:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar veel plezier ermee, wanneer kun je er in?
Ik kan een 2-persoonshoogslaper, een klerenkast en een kleine koelkast van haar overnemen en me bureau, boekenkast en pc mag ik van thuis menemen een wasmachine heb ik ook al, dus alleen nog een tafeltje en een bankquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kijk aan, dat zijn de mooie berichten
Heb je ook al meubels enzo?
Correctie, 40 man én een vrouw..quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:09 schreef Roellio het volgende:
Misschien helpt het als je vertelt dat je je regelmatig door 50 man laat gangbangen!
Lastig genoegquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:45 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zoek dr 1 in Groningen, maar zo lastig is het daar toch niet?.
Nwah... over het algemeen te doen... alleen VOOR de examens regelen als je dat financieel haalbaar achtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:45 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zoek dr 1 in Groningen, maar zo lastig is het daar toch niet?.
kom op, Nijmegen is echt geen moeilijke stad.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je spreekt uit eigen ervaring mag ik hopen?
Yeah right...quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef TYP het volgende:
[..]
kom op, Nijmegen is echt geen moeilijke stad.
Zeker niet nog zo'n kamer over of wel?quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:40 schreef Repeat het volgende:
Ik heb me opgegeven voor geneeskunde in leiden, en neem eigenlijk gewoon aan dat ik toegelaten wordt (ookal heb ik geen 8 gemiddeld![]()
)
Ik heb dan voor mn 2e jaar iig een kamer, 20m² + keuken + badkamer voor mij alleenvoor 300 e per maand, midden in Leiden. Hele riante deal me dunkt.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef TYP het volgende:
[..]
kom op, Nijmegen is echt geen moeilijke stad.
Nee, maar zo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:43 schreef TYP het volgende:
pfff, Nijmegen is echt geen Amsterdam of Utrecht, als je beetje normale gast bent heb je echt zo een kamer hoor. Maar goed, misschien is het inderdaad wat lastiger voor de geepjes onder ons.
je vergeet het punt van dronken thuis komen en dan nog die hoogslaper in moeten klimmenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:28 schreef Mikkie het volgende:
Hoogslapers zijn matig
Ik wil er geen. Het maakt je kamer optisch veel kleiner, het ontneemt je veel licht en ruimtelijk gevoel, ik stoot altijd m'n harses tegen die krengen, ze staan nooit hoog genoeg, je kunt vanuit je bed geen tv kijken...dat komt zomaar allemaal in me op, d'r zijn vast nog tien andere nadelen te verzinnen![]()
No way dat ik een hoogslaper krijg.
dat probleem krijg ik toch niet, want ik ben nooit dronken, hooguit wat aangeschoten en als het echt niet meer lukt om wat voor reden kan ik altijd nog op de slaapbank gaan liggenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:45 schreef Aurelium het volgende:
[..]
je vergeet het punt van dronken thuis komen en dan nog die hoogslaper in moeten klimmen
Nouja ik weet dat in Utrecht in het hoogseizoen op een "redelijke goeie" kamer, zo'n 150 tot 200 mensen per mail reagerenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:24 schreef Kopstoot het volgende:
Gemiddelden? Lijkt me ook niet nee, kijk een kijkavond in Nijmegen Dukenburg zal niet druk bezocht worden. Een kijkavond in Centrum, Oost of Bottendaal daarentegen wordt steevast bezocht door toch zeker 7/8 mensen ja. Dat zijn dan degenen die uitgenodigd zijn, vaak reageren er wel 25 op een aardige kamer voor zover ik weet.
Serieusquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:55 schreef Tr0ublegum het volgende:
[..]
Nouja ik weet dat in Utrecht in het hoogseizoen op een "redelijke goeie" kamer, zo'n 150 tot 200 mensen per mail reageren![]()
En ik heb al van diverse mensen gehoord dat er een gemiddelde is van ongeveer 11 keer hospiteren voordat je een kamer hebt (volgens mij geldt dat dan voor kamers via de SSH).
Dan heb ik 't nog best netjes gedaan, in totaaal zeven keer gehospiteerd geloof ik, maar wel dus voor twee kamers![]()
en heb je dan wel of geen huisgenoten, zonder lijkt me nl. best wel heel erg saai. En Leiden is absoluut niet moeilijk om een kamer te krijgen. Weet dat er momenteel eigenlijk bijna een kamer overschot is. Op de kamers die nu vrijkomen reageren vaak max. 5 mensen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:40 schreef Repeat het volgende:
Ik heb me opgegeven voor geneeskunde in leiden, en neem eigenlijk gewoon aan dat ik toegelaten wordt (ookal heb ik geen 8 gemiddeld![]()
)
Ik heb dan voor mn 2e jaar iig een kamer, 20m² + keuken + badkamer voor mij alleenvoor 300 e per maand, midden in Leiden. Hele riante deal me dunkt.
Ja da's dus een beetje de kunst.. Ik heb via kamernet.nl in totaal 14 keer gereageerd en er dus zeven hospiteeravonden aan over gehouden, dus dat viel bij mij best mee hoewel die inet allemaal in het hoogseizoen waren. Ik reageerde dus wel alleen op kamers die ik zelf interessant vond qua ligging, prijs en oppervlakte, dus reken maar dat 'r daar ook weer meer mensen op reageerden.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:16 schreef Avani het volgende:
[..]
Serieus![]()
Dat had ik nou niet verwachtHoe zorg je er dan sowieso voor dat ze jou uitnodigen voor een avond
Als ze in een mannenhuis gaan kijken wel jaquote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:00 schreef Underdoggy het volgende:
voor vrouwen is het sowieso een stuk makkelijker...
serieus? ik wil namelijk een kamer in leiden maar woon nog in brabant dus als er een kameroverschot is zou dat wel tof zijn want dan hoef in naar minder kijkavonden (hoop ikquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:38 schreef akkien het volgende:
[..]
en heb je dan wel of geen huisgenoten, zonder lijkt me nl. best wel heel erg saai. En Leiden is absoluut niet moeilijk om een kamer te krijgen. Weet dat er momenteel eigenlijk bijna een kamer overschot is. Op de kamers die nu vrijkomen reageren vaak max. 5 mensen.
vertel mij wat , ik ga naar gronigen!quote:Op maandag 9 mei 2005 01:01 schreef Thundertje het volgende:
Dat is idd goed nieuws ja, zeker aangezien in totaal 4/5 uur reizen voor één keer hospiteren ... best veel is
* Thundertje zit, hopelijk, volgend jaar ook in Leiden.
haha ach moet er wat voor over hebbenquote:Op maandag 9 mei 2005 01:32 schreef Thundertje het volgende:
Mijn god, da's wel heel lang. En ik vond mezelf al zo zielig![]()
foute beslissing denkquote:Op maandag 9 mei 2005 13:59 schreef macondo het volgende:
In Groningen hadden we ook een kamer over, hadden ergens advertentie geplaatst.. Belt er een Groninger uit Stadskanaal (o.i.d.)..
'jullie hewe een kamer vroai?'
- 'ja dat klopt'
' moai, ik neem'um!'
- 'wil je hem niet zien dan, kunnen we jou ook zien?'
'noah hoef nie'
we hebben hem maar niet uitgenodigd..
Was volgens mij gezellig eten en voor de pit hangen met die mooie baas!quote:Op maandag 9 mei 2005 16:20 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
foute beslissing denk
Zo iemand heb je tenminste wat aan. Recht toe recht aan.
Of hij is gewoon zo'n geweldige gast dat iedereen hem geweldig vindt en dat hij nog nooit heeft hoeven hospiterenquote:Op maandag 9 mei 2005 16:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat wel. Maar het feit dat ie niet eens weet hoe het hospiteren normaal gesproken in z'n werk gaat spreekt dan weer niet in z'n voordeel
Juist wel, dat soort knakkers in huis lijkt me geweldig, die brengen sfeer!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als dat nagebootste accent klopt kan ik me daar weer niks bij voorstellen, die geweldigheid
Ik heb nu totaal 5 mailtjes verstuurd en geen enkele reactie!quote:Op zondag 15 mei 2005 21:03 schreef Keroppi het volgende:
Voor de mensen die moeten hospiteren in Utrecht (en vooral via kamernet), bereid je er maar op voor dat je echt bijzonder vaak te horen krijgt "sorry, maar je bent het niet geworden" of dat je gewoon niet voor het afgesproken tijdstip gebeld wordt. Ik heb via kamernet ooit een hospiteeravond van 35 (!) mensen gehad. Ik had eigenlijk direct moeten omkeren...
Ben je eenmaal aan de beurt voor de SSH, dan is het echt een eitjeDe spoeling is er sowieso dun, er is geen voorselectie aan de hand van mailtjes geweest en er zitten hele vage figuren tussen. Weinig concurentie dus
Maar wat ik zelf nog DE tip vind, is jezelf afvragen "wil ik hier wel wonen?" En tuurlijk, je wil gewoon heel graag een kamer, dus ben je best bereid om het feit dat de bewoners geitenwollensokken/duffe mutsen/ brallende studenten/ kortom niet jou type zijn, door de vingers te zien. Maar je moet straks die schaarse m2 met hun delen, dus dan moet je wel goed met elkaar door een deur kunnen.
Ik heb zelf in 2 huizen gezeten waar ik niet heb gehospiteerd (onderhuur en tijdelijke SSH kamers) en in het ene geval was het niet zo gezellig, in het andere geval op een gegeven moment zelfs een hel (coke-verslaafde huisgenoot...)
Hospiteren kan heel slecht zijn voor je ego, maar ooit word je het, echt!
ik vind die medunkt wel geinigquote:Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef Thundertje het volgende:
'k Zeg wel dat ik de Senseo meeneem van thuis. Zou genoeg moeten zijn medunkt
dastochgeen koffiequote:Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef Thundertje het volgende:
Ik neem de beertender meequote:Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef Thundertje het volgende:
Zoalsquote:Op zondag 15 mei 2005 23:44 schreef Fatality het volgende:
Hoihoi, ik heb vrijdag een kijkavond gehad in Utrecht. Mooie kamer + balkon... maar de regels waren niet te zuinig,
géén visite, géén loges, als ze toch blijven slapen mochten ze geen gebruik maken van water en gas.Voor dinsdag moest ik iets van 600 euro overgemaakt hebben. En ik zat er zowiezo 9 maanden aan vast.quote:
Hmm klinkt inderdaad behoorlijk onzinnig.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef Fatality het volgende:
[..]
géén visite, géén loges, als ze toch blijven slapen mochten ze geen gebruik maken van water en gas.Voor dinsdag moest ik iets van 600 euro overgemaakt hebben. En ik zat er zowiezo 9 maanden aan vast.
Geen visitequote:Op zondag 15 mei 2005 23:44 schreef Fatality het volgende:
Hoihoi, ik heb vrijdag een kijkavond gehad in Utrecht. Mooie kamer + balkon... maar de regels waren niet te zuinig, ik mocht nog net ademen in mijn slaap. Kreeg ik vandaag te horen dat ik het kreeg, niet gedaan natuurlijk, luxe te over
Helaas ik ga naar Groningenquote:Op maandag 16 mei 2005 10:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als jij nou eens in Nijmegen komt wonen, dan wil ik een kamer bij jou in huis
In ieder geval niet in de mail vertellen dat je de kamer zo hard nodig hebt. Dat jij een kamer nodig hebt is namelijk niet hun probleem.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:16 schreef Avani het volgende:
[..]
Serieus![]()
Dat had ik nou niet verwachtHoe zorg je er dan sowieso voor dat ze jou uitnodigen voor een avond
Oh god... dat wordt bomen klimmen..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:48 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
In ieder geval niet in de mail vertellen dat je de kamer zo hard nodig hebt. Dat jij een kamer nodig hebt is namelijk niet hun probleem.
Zorg dat je mail ook opvalt: als je buikdanst, zet dat als hobby in je mail, maar dan kun je wel verwachten dat ze je vragen of je een demonstratie wilt geven
Nee, wees gewoon jezelf! Uiteindelijk is die dame het ook niet geworden, maar ze hadden opzich wel zin in een buikdansdemonstratiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh god... dat wordt bomen klimmen..
Was het in hun eigen huis ofzo?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:52 schreef Fatality het volgende:
Nouja loges moest je iig van te voren melden, maar dan nog mogen ze geen water en gas gebruiken![]()
Jammer dat zo'n mooie kamer van zulke achterlijke mensen is.
ken je niemand in Groningen? Wat het beste werkt (in elke stad) is meteen huisbazen bellen. Gewoon van iedereen die je kent het nummer van de huisbaas vragen en die bellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:14 schreef Sport_Life het volgende:
wees blij dat je iig al uitgenodigd wordt![]()
.
Ik ga weer eens emails de deur uit doen.
Ik ken via het sporten een aantal (toch wel zo'n 20 pers.) in Groningen, aantal ook student. En uiteraard zijn ze op de hoogte van mijn plannen, eentje wist zelfs een kamer die vrij was, zodra daar meer over bekend is hoor ik dat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:26 schreef TYP het volgende:
[..]
ken je niemand in Groningen? Wat het beste werkt (in elke stad) is meteen huisbazen bellen. Gewoon van iedereen die je kent het nummer van de huisbaas vragen en die bellen.
de huiseigenaresse woonde er wel, maar was zelf ook maar 25 ofzo. voor de rest woonden er nog 3 andere studenten die ik niet heb gezien overigens. Maar toen ik binnenkwam schrok ik er al van dat het zo netjes was.. en ik ben niet echt een persoon van het schrobben en boenen.quote:
Hoe zit dat normaal gesproken eigenlijk, qua hygiëne enzo? Meestal hoor je daar niet veel goeds over, maar dit was dus een uitzondering? Houd namelijk wel van een beetje schone omgeving..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:32 schreef Fatality het volgende:
[..]
de huiseigenaresse woonde er wel, maar was zelf ook maar 25 ofzo. voor de rest woonden er nog 3 andere studenten die ik niet heb gezien overigens. Maar toen ik binnenkwam schrok ik er al van dat het zo netjes was.. en ik ben niet echt een persoon van het schrobben en boenen.
Een beetske maar?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Hoe zit dat normaal gesproken eigenlijk, qua hygiëne enzo? Meestal hoor je daar niet veel goeds over, maar dit was dus een uitzondering? Houd namelijk wel van een beetje schone omgeving..
Als er 1 keer inde maand iets wordt opgeruimd en schoongemaakt is het toch ook wel te doen. Zolang er geen stront aan de muur zit, kakkerlakken over het aanrecht lopen en ik maden in de koelkast vind, denk ik alleen maar dat je er een beetje weerstand mee opbouwt. ok een beetje netjes mag wel, maar ik wil geen part-time baan in de huishouding erbij.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Hoe zit dat normaal gesproken eigenlijk, qua hygiëne enzo? Meestal hoor je daar niet veel goeds over, maar dit was dus een uitzondering? Houd namelijk wel van een beetje schone omgeving..
Is dat wel legaal?!quote:Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef Fatality het volgende:
[..]
géén visite, géén loges, als ze toch blijven slapen mochten ze geen gebruik maken van water en gas.Voor dinsdag moest ik iets van 600 euro overgemaakt hebben. En ik zat er zowiezo 9 maanden aan vast.
Neen.quote:
regels zijn over het algeem wel legaal lijkt mij. En dat geld overmaken gebeurd ook vrijwel overal, toevallig hoorde ik gister op radio 1 een stuk over een huis in Lombok waar iemand een kamer aan 15 mensen had verhuurd en ze vantevoren 400 euro had laten betalen. Kijken of ik het nog ergens kan vinden.quote:
Een beetje heel erg inderdaad.quote:
Tja, voor jou maakt het misschien niet zoveel uit, maar ik zou het wel op prijs stellen als het gewoon netjes en schoon is. Alleen ben ik bang dat ik blij moet zijn als ik uberhaupt een kamer kan vinden in Amsterdam.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:16 schreef Fatality het volgende:
[..]
Als er 1 keer inde maand iets wordt opgeruimd en schoongemaakt is het toch ook wel te doen. Zolang er geen stront aan de muur zit, kakkerlakken over het aanrecht lopen en ik maden in de koelkast vind, denk ik alleen maar dat je er een beetje weerstand mee opbouwt. ok een beetje netjes mag wel, maar ik wil geen part-time baan in de huishouding erbij.
voor de rest wat Goipie2 zegt.
Dat zijn echt afzet prijzen. Het kan/moet zelfs particulier echt veel goedkoper kunnen. Ik bedoel ik woon voor 220 in de maand inclusief alles in een eengezins woning (dat is weliswaar via de SSH)quote:Op maandag 16 mei 2005 13:56 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben gisteren in Utrecht wezen kijken naar een kamer. In de advertentie stond 15 m2 voor 300 euro.. vond ik wel een goede deal natuurlijk. Maar er bleken 5 kamers te huur te zijn, waarvan de grootste misschien wel 15 m2 was, en die was 375.. De kamers die ik zelf mooi vond waren net wat minder dan 15 m2 en 350 euro.. ook nog een beetje boven mijn budget.
Ik ga nu maar voor een van de 2 kleine kamers.. die kan ik tenminste betalen. Ze zijn wel erg klein maargoed.. je moet ergens beginnen natuurlijk
Maakt dat uit? Gewoon gaan en je ding doen. Het valt echt niet te voorspellen. Ik heb gezien dat er 30 man voor 10m2 kwamen, maar ook dat er drie voor 20m2 stonden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef DeathStella het volgende:
Hoeveel mensen worden er ongeveer gemiddeld uitgenodigd per een hospiteeravond?
Ik heb gisteren voor het eerst via kamernet gereageerd op een kamer in Leiden en mag binnenkort komen hospiteren. (15m2, 205 incl, dicht bij station) Ik vraag me dus wel een beetje af hoe groot ik mijn kans ongeveer moet inschatten, uitgaande van mijn stralende persoonlijkheid.![]()
het is echt heel verschillend. Ik heb kijkavonden gehad waar er 20 man kwam, en kijkavonden waar ik de enige was, dus ligt er maar net aan hoe boeiend de advertentie is en op welke plek de kamer ligt enzoquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef DeathStella het volgende:
Hoeveel mensen worden er ongeveer gemiddeld uitgenodigd per een hospiteeravond?
Ik heb gisteren voor het eerst via kamernet gereageerd op een kamer in Leiden en mag binnenkort komen hospiteren. (15m2, 205 incl, dicht bij station) Ik vraag me dus wel een beetje af hoe groot ik mijn kans ongeveer moet inschatten, uitgaande van mijn stralende persoonlijkheid.![]()
Maar Daan, jij hebt natuurlijk ook niet mijn geweldige positieve en stralende instelling.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef Fatality het volgende:
Ik ben nog een keer geweest en er waren iets van 8 gasten, waarvan er 3 nog mochten blijven omdat de huisgenoten ze dezen wel beter wilden leren kennen, nouja daar was ik dus ook bij, niet geworden helaas.
Anders ga je even ergens anders slowchattenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:57 schreef DeathStella het volgende:
[..]
Maar Daan, jij hebt natuurlijk ook niet mijn geweldige positieve en stralende instelling.![]()
En ja, Ik ga al leren...
]quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:17 schreef Fatality het volgende:
[..]
Anders ga je even ergens anders slowchatten
Dat is per huis verschillend. Sommgien doen het wel iedereen tegelijk uitnodigen en bij anderen mag iedereen bijvoorbeeld een kwartier komen omstebeurt. Maar hoe het daar gaat hoor je vanzelf wel danquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:49 schreef Sport_Life het volgende:
Kreeg vandaag n mail dat ik ben uitgenodigd om in een studentenhuis te komen kijken, t huis lijkt me gezien de beschrijving erg leuk (grote gezamelijke woonkamer, 2 gezellige mede-studenten etc) maja morgen es bellen...
In de mail staat dat ik langs kan komen om de kamer te bezichtigen, betekend dat dat we met nog 10-tallen anderen door die woonkamer slenteren ofzo en daarvan een aantal voor een gesprek worden uitgenodigd of hoe werkt dat?
In Leiden is het studentenleven heel erg gefixeerd op studentenverenigingen. Ik woon zelf ook in Leiden (omdat ik er werk) maar als je over straat loopt kom je bijna alleen maar studentenverenigingstypes en paupers tegen. Veel diversiteit is er niet in het Leidse volk.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:08 schreef DeathStella het volgende:
Ik was een beetje de tips aan het doorlezen en ik kwam vaak tegen dat je vooral jezelf moet zijn en je eigen stijl van kleding aan moet doen. Maargoed, ik heb rokken en hakjes, maar ook laklaarzen met gespen en plateauzolen en alles is zwart. Ik ga maar voor een rok (knielengte) met mijn pumps. Ik ga dus hospiteren in Leiden, en ik vroeg me af in hoeverre je daar je eigen stijl moet laten zien.
In Leiden is het voornamelijk kak wat er loopt, maar ik denk dat kleding vrij weinig van invloed is op je eventuele kans van slagen. Als je maar niet als alto of skater gaat, helemaal in het zwart is ook een beetje depri/gothic.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:08 schreef DeathStella het volgende:
Ik was een beetje de tips aan het doorlezen en ik kwam vaak tegen dat je vooral jezelf moet zijn en je eigen stijl van kleding aan moet doen. Maargoed, ik heb rokken en hakjes, maar ook laklaarzen met gespen en plateauzolen en alles is zwart. Ik ga maar voor een rok (knielengte) met mijn pumps. Ik ga dus hospiteren in Leiden, en ik vroeg me af in hoeverre je daar je eigen stijl moet laten zien.
Ten eerste is het vrij algemeen bekend wel op zich... ten tweede ben ik d'r weleens geweest en toen ik vertelde dat ik sportklimmen doe als hobby/sport werd ik door een bepaald clubje hockeyers nogal raar aangekeken...quote:Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Thundertje het volgende:
@Sport_Life; heb jij een bron voor die zgn. feiten van je dan? Of blijft het bij "m'n zus zegt het, dus het is zo!111"?
Vooroordeel heet datquote:Op zondag 5 juni 2005 21:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ten eerste is het vrij algemeen bekend wel op zich...
Dus? Jij kijkt die hockeyers ook vreemd aan. Big deal.quote:ten tweede ben ik d'r weleens geweest en toen ik vertelde dat ik sportklimmen doe als hobby/sport werd ik door een bepaald clubje hockeyers nogal raar aangekeken...
Ja wat probeer ik jou nou al die tijd duidelijk te makenquote:Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Thundertje het volgende:
Dus? Jij kijkt die hockeyers ook vreemd aan. Big deal.
Woonden die ook in Leiden of waren ze slechts op dat moment in Leiden?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Thundertje het volgende:
Inderdaad. Toen ik er heenging voor de voorlichtingsdag liepen er opvallend weinig mensen rond die voldeden aan het klassieke Leidse cliché.
Kijk daar heb je het al. Niet-kak in Leiden zie je voornamelijk van en naar het station lopen. Een sterke aanwijzing dat Leiden niet hun woonplaats is, medunkt.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:34 schreef Thundertje het volgende:
Of ze in Leiden woonden weet ik niet. Doorgaans ondervraag ik niet iedereen die ik rond zie lopen/op een terrasje zie zitten/enz.
Lijkt me ook niet echt reeel om als Groninger naar Maastricht te verhuizen, zo'n mooie stad!quote:Op zondag 5 juni 2005 21:33 schreef ChrisJX het volgende:
Kijkavonden zijn trouwens ook alleen te doen als je in de buurt woont. Als je vanuit Groningen in Maastricht wilt studeren is het geen doen om zes keer op en neer te reizen voor een kijkavond...
Relatief gezien dan...quote:Op zondag 5 juni 2005 21:30 schreef Thundertje het volgende:
Dat iedereen in Leiden een hockeyer is. Niet dat hockeyers klimmers vreemd aankijken.
K sta ook ingeschreven bij de IN-Groningen, en vanwege de reistijd verwacht ik daar tegen augustus wel een kamer te krijgen (heb me in april ingeschreven).quote:Op zondag 5 juni 2005 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind het nogal een vaag systeem. Verwachten ze nou echt dat je drie uur gaat reizen om met twintig anderen een kamer te bekijken??? Er moeten toch andere manieren zijn om aan een kamer te komen, lijkt me...
Zorg dan dat je een paar huizen per avond doet. Maar idd ik woon nu in Maastricht en ga in Enschede studeren, is ook een lange reistijd, ik heb het er wel voor over. Het is tenslotte toch je toekomst en ik zou het heel erg jammer vinden als ik me daar niet thuis voel.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind het nogal een vaag systeem. Verwachten ze nou echt dat je drie uur gaat reizen om met twintig anderen een kamer te bekijken??? Er moeten toch andere manieren zijn om aan een kamer te komen, lijkt me...
ah veel plezier in je selwerd flatje!quote:Op zondag 5 juni 2005 21:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
K sta ook ingeschreven bij de IN-Groningen, en vanwege de reistijd verwacht ik daar tegen augustus wel een kamer te krijgen (heb me in april ingeschreven).
ja. misschien ben jij wel een ontiegelijke eikel.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zou het alleen doen. Maakt een betere, zelfstandigere indruk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:34 schreef sien het volgende:
vraagje: kun je beter alleen gaan als uitgenodigt word of samen met een vriend of vriendin......of maakt dat gewoon geen zak uit
Wat ik me afvraag, of die opgehangen briefjes ook echt nut hebben?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou ik je niet aanraden. Het ligt aan de schaarste van kamers natuurlijk, maar over het algemeen moet je blij zijn dat je überhaupt een kamer krijgt, die maand huur die je extra moet dokken moet je echt maar voor lief nemen. Als je in augustus pas weer gaat hospiteren heb je een dikke kans dat je voorlopig nog geen kamer hebt. Bovendien hebben dan alle nieuwe eerstejaars inmiddels hun briefjes e.d. opgehangen en zijn zij óók allemaal op zoek naar een kamer, de kans dat je dan nog aan een kamer komt wordt steeds kleiner. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen...
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef DeathStella het volgende:
uitgaande van mijn stralende persoonlijkheid.![]()
ik heb dat gedaan toen ik een kamer zocht, ook alweer bijna 2 jaar terug, maar ik kreeg toen wel respons op mijn briefjes. Je moet er wel voor zorgen dat je briefjes opvallen en briefjes van anderen haal je uiteraard wegquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, of die opgehangen briefjes ook echt nut hebben?
Ik bedoel als je hem als huidige bewoners gewoon op kamernet zet, hoef je er toch veel minder voor te doen? Heb jij reacties gehad naar aanleiding van die briefjes eigenlijk?
Je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent, maar je kunt ook overdrijven. Als jij graag in metal-shirts rondloopt, moet je dat op een kijkavond vooral doen. Maar als je er in het weekend graag uitziet alsof je de halve zwarte make-up voorraad van de V&D over je heen hebt gekregen, betekent dat niet dat je zo ook naar die kamer moet gaan.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:38 schreef sien het volgende:
ja tuulijk kleed je je fatsoenlijk maar er staat hier bijna overal van jezelf zijn bla bla bla dus......je moet jezelf zijn zolang je er maar fatsoenlijk uit ziet maar wat is......fatsoenlijk
Allereerst mijn excuses voor deze belachelijke late replyquote:Op maandag 9 mei 2005 03:02 schreef MoChe het volgende:
ik zat er aan te denken om mischien in juli fzo gewoon een weekje in leiden te blijven aangezien ik toch niks te doen heb...en dan savonds naar kijkavonden enz en dan overdag naar amsterdam fzo of naar het strand...mja dan moet ik nog eerst zorgen dat ik ergens kan slapen:\ want het is 2uur heen en dan ook nog eens 2uur terug vanaf waar ik woon naar leiden...
@thundertje: wat ga je in leiden studeren? ik ga daar hopelijk politicologie doen...
Ja idd, Morsweg! Was jij daar ook?quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:15 schreef Goipie2 het volgende:
Hey,
DeathStella.... waar was dat?? Morsweg?
Tja, ach... mijn hospiteren in Leiden gaat nog steeds niet super, heb er nu 8 keer op zitten, en bij een aantal had ik ook zo iets van, hier wil ik wel wonen. Maar tot nu toe niet geworden...
vanavond weer 2x hospiteren, en hopen dat ik het nu wel een keertje wordt.
Greetz
gefeliciteerdquote:Op zondag 26 juni 2005 23:45 schreef petre86 het volgende:
kamer in enschede is binnen
na het bekijken van 7 kamers ( op 3 avonden)
Enschedequote:Op zondag 26 juni 2005 23:45 schreef petre86 het volgende:
Ik na 1 avondquote:Op zondag 26 juni 2005 23:45 schreef petre86 het volgende:
Er is zeker geen overschot en met name in de zomerperiode is het toch vrij lastig. Maar als je goed zoekt zul je vrijwel zeker een kamer vinden, want zo erg als in Amsterdam of Utrecht is het bepaald niet. Ik heb zelf trouwens nooit veel moeite gehad om iets te vinden in Leiden en heb altijd in normale huizen gewoond.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:38 schreef akkien het volgende:
Weet dat er momenteel eigenlijk bijna een kamer overschot is. Op de kamers die nu vrijkomen reageren vaak max. 5 mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |