uitwonendquote:Op donderdag 14 april 2005 15:33 schreef mcintosh het volgende:
Ongeacht je situatie? Thuis wonend? Rijke ouders?
En dan krijg je stufiquote:Op donderdag 14 april 2005 15:52 schreef ijsmeis het volgende:
Ik woon thuis en ik hoef eigenlijk niks te betalen qua studie, verzekering, etc.
Ik krijg zakgeld en kleedgeld, namelijk 70 euro per maand (alles bij elkaar dus) .
Maar dit duurt niet lang meer, want als ik 18 word houdt dat op.
dus die 235 en je studiefinanciering is je inkomen? of werk je er ook nog bij?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:57 schreef akkien het volgende:
ik krijg 235 per maand, mn ouders betalen verder verzekering, boeken en collegegeld...
owja en ik ben uitwonend betaal dus wel zelf mn huur en eten enzo..
Zegt al gelijk iets over je mentaliteit zoals jij dat zegt.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:33 schreef Haushofer het volgende:
Woon in Groningen, en mn ouders betalen alles. En daar ben ik heel blij mee. Kan ik mooi de luie student uithangen.
20 gulden heb je idd niet zo heel veel aan neequote:Op donderdag 14 april 2005 17:21 schreef Murray het volgende:
Ik woon thuis en betaal alles zelf. Ik hoef alleen geen kostgeld te betalen.
Als ik het huis uit ging zou ik iets van 20 gulden per maand van m'n ouders krijgen.
Vroeger, toen ik begon met m'n studie, gebruikten we in Nederland nog guldens.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
20 gulden heb je idd niet zo heel veel aan nee
Ja. Ik voer geen donder uit en zuip alleen maar bier.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:19 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Zegt al gelijk iets over je mentaliteit zoals jij dat zegt.
En jij kunt heel goed algemeniseren.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:49 schreef Super_Six_One het volgende:
Nog zoveel krijgen van pappie of mammie, en nog blijven klagen. Ongeloofelijk. Dat zie ik zo vaak om me heen. Begrijp me niet verkeerd, maar het is ongelooflijk hoe zielig dat soort mensen zijn.
Hoe harder je voor iets moet werken, des te meer je de waarde er van gaat inzien. De voldoening is voor jezelf. En met die voldoening kun je in jezelf zeggen: "kijk dit heb ik bereikt, geen gezeik naar buiten toe, nooit frustraties naar buiten toe. Want ikwist waar je het voor deed" En zouden die andere mensen dat kunnen zeggen? Wat hebben ze nou werkelijk zelf gedaan?...
Ik ben blij dat ik niet zoveel van pappie en mammie heb gekregen, het heeft mij in de loop der tijd sterker gemaakt. Het heeft ervoor gezorgd dat ik nou eenmaal beter mijn mannetje sta dan al die andere mensen die wel alles kregen. Mijn instelling is ook heel anders dan diegene die alles konden krijgen. Moet je zien hoe gemakkelijk ze over alles praten. Altijd makkelijk praten. En zodra het erop aan komt, janken ze van moeheid of luiheid.
Fijn dat jij zoveel wijzer bent. Zal gelijk mijn ouders vragen of ik alles na mijn studie terug mag betalen.quote:Mijn instelling is ook heel anders dan diegene die alles konden krijgen. Moet je zien hoe gemakkelijk ze over alles praten. Altijd makkelijk praten. En zodra het erop aan komt, janken ze van moeheid of luiheid.
Ik bespeur een hoop frustratie hier.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:49 schreef Super_Six_One het volgende:
Knip........
Mja, en ik maar zeggen dat ik alleen bier zuip. Ok, ik doe ook nog wel es wat aan mn studie. Als ik in een jolige bui ben.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:03 schreef Topicorte het volgende:
[..]
Ik bespeur een hoop frustratie hier.
Tja, minimum ligt nu ongeveer bij 220 euro. Daar kun je de huur van betalen, en dan ist op.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Ik moest, als uitwonend student, alles betalen. Gelukkig was dat nog wel in de tijd dat een studiebeurs nog wat voorstelde. Ondanks dat moest ik er toch altijd wel naast werken.
Tis altijd vervelend als anderen het beter hebben dan jezelfquote:Op vrijdag 15 april 2005 21:03 schreef Topicorte het volgende:
[..]
Ik geef niet af op mensen die alles krijgen, maar het gaat om hun houding en denkwijze. Geloof me nou maar wat ik om me heen heb gemerkt en zie. En ik denk dat jij mij ook begrijpt alleen jij voelt je aangevallen. Is nergens voor nodig. Ik zeg ook niet dat je er verstandiger van wordt en beter met geld om kan gaan. Nee als je goed leest dan bedoel ik dat je er steviger van in je schoenen gaat staan omdat je vanaf het begin af aan je eigen boontjes hebt gedopt. Dat is belangrijk. En ik denk dat JIJ dat juist niet van jezelf kan zeggen, juist omdat je niet kan zeggen dat je alles zelf betaald hebt. Maar daarom hoef je je nog niet aangevallen te voelen als dat zo is. Dan is dat fijn voor je toch? nou dan is er dus ook geen gezeur vind ik. Waarom erger je dan aan mij? Of althans dat komt zo over.quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:00 schreef Haushofer het volgende:
Mja, ik zal maar niet zeggen wie mn mobiele telefoon betaald...
Maar ik denk dat mensen die alles zelf betalen graag afgeven op mensen die alles krijgen. En dat kun je dan met allemaal aardige redenen goedouwehoeren (je wordt er verstandiger van, je gaat beter met geld om etc) maar ik zie dat zelf dus als onzin. Tuurlijk zullen er mensen zijn die alles krijgen en daardoor later in de problemen komen. Maar ik ken ook genoeg mensen die lenen, alles zelf betalen en elke maand 40 euro aan hun mobiel uitgeven en wekelijks 40 euro aan boodschappen kwijt zijn, dure luchtjes kopen.... prima, maar ik heb dat niet nodig. Voel me dan ook niet schuldig dat ik veel van mn ouders krijg.
Nee zo wil ik het niet overlaten komen. Maar het is zoals ik het zeg met die mensen die gelijk beginnen te janken dat ze moe zijn van veel werken. (in hun ogen dan) Terwijl ik dan denk? Je krijgt al zoveel, en dan om het kleinste beginnen te klagen. Snap je dat? Ik wil hiermee zeggen, je weet niet wat je klaagt, je mag blij zijn. Als iemand terecht mag klagen omdat diegene moe is of wat dan ook, dan ben ik dat wel, Maar dat doe ik niet!quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:03 schreef Topicorte het volgende:
[..]
Beter hebben is relatief gezien he.quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:56 schreef blieblie het volgende:
[..]
Tis altijd vervelend als anderen het beter hebben dan jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |