abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:15:50 #205
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27095263
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 19:52 schreef Fatality het volgende:
Nouja loges moest je iig van te voren melden, maar dan nog mogen ze geen water en gas gebruiken
Jammer dat zo'n mooie kamer van zulke achterlijke mensen is.
Was het in hun eigen huis ofzo?
Vampire Romance O+
pi_27095613
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:14 schreef Sport_Life het volgende:
wees blij dat je iig al uitgenodigd wordt .

Ik ga weer eens emails de deur uit doen .
ken je niemand in Groningen? Wat het beste werkt (in elke stad) is meteen huisbazen bellen. Gewoon van iedereen die je kent het nummer van de huisbaas vragen en die bellen.
pi_27095852
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:26 schreef TYP het volgende:

[..]

ken je niemand in Groningen? Wat het beste werkt (in elke stad) is meteen huisbazen bellen. Gewoon van iedereen die je kent het nummer van de huisbaas vragen en die bellen.
Ik ken via het sporten een aantal (toch wel zo'n 20 pers.) in Groningen, aantal ook student. En uiteraard zijn ze op de hoogte van mijn plannen, eentje wist zelfs een kamer die vrij was, zodra daar meer over bekend is hoor ik dat. .

Maar ondertussen voer ik zelf ook wat uit .
pi_27095879
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Was het in hun eigen huis ofzo?
de huiseigenaresse woonde er wel, maar was zelf ook maar 25 ofzo. voor de rest woonden er nog 3 andere studenten die ik niet heb gezien overigens. Maar toen ik binnenkwam schrok ik er al van dat het zo netjes was.. en ik ben niet echt een persoon van het schrobben en boenen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:59:25 #209
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27096842
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:18:46 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:02:18 #210
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27096935
Maargoed sylvana, je moest nog even een datum voor een housewarming prikken, was er helemaal bij ingeschoten.
Vampire Romance O+
pi_27097768
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:32 schreef Fatality het volgende:

[..]

de huiseigenaresse woonde er wel, maar was zelf ook maar 25 ofzo. voor de rest woonden er nog 3 andere studenten die ik niet heb gezien overigens. Maar toen ik binnenkwam schrok ik er al van dat het zo netjes was.. en ik ben niet echt een persoon van het schrobben en boenen.
Hoe zit dat normaal gesproken eigenlijk, qua hygiëne enzo? Meestal hoor je daar niet veel goeds over, maar dit was dus een uitzondering? Houd namelijk wel van een beetje schone omgeving..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:32:58 #212
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_27097818
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Hoe zit dat normaal gesproken eigenlijk, qua hygiëne enzo? Meestal hoor je daar niet veel goeds over, maar dit was dus een uitzondering? Houd namelijk wel van een beetje schone omgeving..
Een beetske maar?
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_27100202
Hey,

je moet vooral een kamer nemen waar je je thuis voelt. Anders is het voor beide partijen niet leuk. Ik heb ook al kamers gehad waar ik echt niet wilde wonen, en tja... sommige mensen zijn netjes, maar als jij niet zo extreem bent, wat ik me goed kan voorstellen als student zijnde,... moet je lekker je eigen plekje zoeken...

succes
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_27103810
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Als er 1 keer inde maand iets wordt opgeruimd en schoongemaakt is het toch ook wel te doen. Zolang er geen stront aan de muur zit, kakkerlakken over het aanrecht lopen en ik maden in de koelkast vind, denk ik alleen maar dat je er een beetje weerstand mee opbouwt. ok een beetje netjes mag wel, maar ik wil geen part-time baan in de huishouding erbij.

voor de rest wat Goipie2 zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fatality op 18-05-2005 00:29:52 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:43:48 #215
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_27104370
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:40 schreef Fatality het volgende:

[..]

géén visite, géén loges, als ze toch blijven slapen mochten ze geen gebruik maken van water en gas.Voor dinsdag moest ik iets van 600 euro overgemaakt hebben. En ik zat er zowiezo 9 maanden aan vast.
Is dat wel legaal?!
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:47:49 #216
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_27104450
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:43 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Is dat wel legaal?!
Neen.
Waarom niet, daar heb ik geen idee van.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_27111741
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:43 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

Is dat wel legaal?!
regels zijn over het algeem wel legaal lijkt mij. En dat geld overmaken gebeurd ook vrijwel overal, toevallig hoorde ik gister op radio 1 een stuk over een huis in Lombok waar iemand een kamer aan 15 mensen had verhuurd en ze vantevoren 400 euro had laten betalen. Kijken of ik het nog ergens kan vinden.
pi_27112059
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:32 schreef errrrr het volgende:

[..]

Een beetske maar?
Een beetje heel erg inderdaad.
- Beverly Sills
pi_27112138
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:16 schreef Fatality het volgende:

[..]

Als er 1 keer inde maand iets wordt opgeruimd en schoongemaakt is het toch ook wel te doen. Zolang er geen stront aan de muur zit, kakkerlakken over het aanrecht lopen en ik maden in de koelkast vind, denk ik alleen maar dat je er een beetje weerstand mee opbouwt. ok een beetje netjes mag wel, maar ik wil geen part-time baan in de huishouding erbij.

voor de rest wat Goipie2 zegt.
Tja, voor jou maakt het misschien niet zoveel uit, maar ik zou het wel op prijs stellen als het gewoon netjes en schoon is. Alleen ben ik bang dat ik blij moet zijn als ik uberhaupt een kamer kan vinden in Amsterdam.
- Beverly Sills
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:14:51 #220
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_27112444
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:56 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben gisteren in Utrecht wezen kijken naar een kamer. In de advertentie stond 15 m2 voor 300 euro.. vond ik wel een goede deal natuurlijk. Maar er bleken 5 kamers te huur te zijn, waarvan de grootste misschien wel 15 m2 was, en die was 375 .. De kamers die ik zelf mooi vond waren net wat minder dan 15 m2 en 350 euro.. ook nog een beetje boven mijn budget.
Ik ga nu maar voor een van de 2 kleine kamers.. die kan ik tenminste betalen. Ze zijn wel erg klein maargoed.. je moet ergens beginnen natuurlijk
Dat zijn echt afzet prijzen. Het kan/moet zelfs particulier echt veel goedkoper kunnen. Ik bedoel ik woon voor 220 in de maand inclusief alles in een eengezins woning (dat is weliswaar via de SSH)
Maar zoek je nog verder in Utrecht, dan is zoeken via de SJHU ook wel een aanrader. Ik woon zelf op kamers in Utrecht en veel van mijn vrienden ook, maar ik ken niemand die zo buitensporig veel betaald voor z'n kamer. IMHO is dat gewoon mensen van buiten de regio keihard onder druk zetten.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_27514016
Hoeveel mensen worden er ongeveer gemiddeld uitgenodigd per een hospiteeravond?

Ik heb gisteren voor het eerst via kamernet gereageerd op een kamer in Leiden en mag binnenkort komen hospiteren. (15m2, 205 incl, dicht bij station) Ik vraag me dus wel een beetje af hoe groot ik mijn kans ongeveer moet inschatten, uitgaande van mijn stralende persoonlijkheid.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:57:59 #222
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_27514141
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef DeathStella het volgende:

Ik heb gisteren voor het eerst via kamernet gereageerd op een kamer in Leiden en mag binnenkort komen hospiteren. (15m2, 205 incl, dicht bij station) Ik vraag me dus wel een beetje af hoe groot ik mijn kans ongeveer moet inschatten, uitgaande van mijn stralende persoonlijkheid.
Maakt dat uit? Gewoon gaan en je ding doen. Het valt echt niet te voorspellen. Ik heb gezien dat er 30 man voor 10m2 kwamen, maar ook dat er drie voor 20m2 stonden.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_27514177
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef DeathStella het volgende:

het is echt heel verschillend. Ik heb kijkavonden gehad waar er 20 man kwam, en kijkavonden waar ik de enige was, dus ligt er maar net aan hoe boeiend de advertentie is en op welke plek de kamer ligt enzo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:09:14 #224
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27520220
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:18:46 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_27522493
Ik ben nog een keer geweest en er waren iets van 8 gasten, waarvan er 3 nog mochten blijven omdat de huisgenoten ze dezen wel beter wilden leren kennen, nouja daar was ik dus ook bij, niet geworden helaas.
pi_27524752
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef Fatality het volgende:
Ik ben nog een keer geweest en er waren iets van 8 gasten, waarvan er 3 nog mochten blijven omdat de huisgenoten ze dezen wel beter wilden leren kennen, nouja daar was ik dus ook bij, niet geworden helaas.
Maar Daan, jij hebt natuurlijk ook niet mijn geweldige positieve en stralende instelling.

En ja, Ik ga al leren...
pi_27527320
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 20:57 schreef DeathStella het volgende:

[..]

Maar Daan, jij hebt natuurlijk ook niet mijn geweldige positieve en stralende instelling.

En ja, Ik ga al leren...
Anders ga je even ergens anders slowchatten
pi_27597457
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:17 schreef Fatality het volgende:

[..]

Anders ga je even ergens anders slowchatten
]

boeiend?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_27622910
Kreeg vandaag n mail dat ik ben uitgenodigd om in een studentenhuis te komen kijken, t huis lijkt me gezien de beschrijving erg leuk (grote gezamelijke woonkamer, 2 gezellige mede-studenten etc) maja morgen es bellen...
In de mail staat dat ik langs kan komen om de kamer te bezichtigen, betekend dat dat we met nog 10-tallen anderen door die woonkamer slenteren ofzo en daarvan een aantal voor een gesprek worden uitgenodigd of hoe werkt dat?
pi_27623094
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:49 schreef Sport_Life het volgende:
Kreeg vandaag n mail dat ik ben uitgenodigd om in een studentenhuis te komen kijken, t huis lijkt me gezien de beschrijving erg leuk (grote gezamelijke woonkamer, 2 gezellige mede-studenten etc) maja morgen es bellen...
In de mail staat dat ik langs kan komen om de kamer te bezichtigen, betekend dat dat we met nog 10-tallen anderen door die woonkamer slenteren ofzo en daarvan een aantal voor een gesprek worden uitgenodigd of hoe werkt dat?
Dat is per huis verschillend. Sommgien doen het wel iedereen tegelijk uitnodigen en bij anderen mag iedereen bijvoorbeeld een kwartier komen omstebeurt. Maar hoe het daar gaat hoor je vanzelf wel dan
pi_27623435
K bel morgen sowieso wel even, ook gelijk vragen of diegene die er nu zitten (man en vrouw) of ze n stelletje zijn, heb ook weinig zin om bij n stelletje te zitten .
pi_27645584
Ik was een beetje de tips aan het doorlezen en ik kwam vaak tegen dat je vooral jezelf moet zijn en je eigen stijl van kleding aan moet doen. Maargoed, ik heb rokken en hakjes, maar ook laklaarzen met gespen en plateauzolen en alles is zwart. Ik ga maar voor een rok (knielengte) met mijn pumps. Ik ga dus hospiteren in Leiden, en ik vroeg me af in hoeverre je daar je eigen stijl moet laten zien.
pi_27647527
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:08 schreef DeathStella het volgende:
Ik was een beetje de tips aan het doorlezen en ik kwam vaak tegen dat je vooral jezelf moet zijn en je eigen stijl van kleding aan moet doen. Maargoed, ik heb rokken en hakjes, maar ook laklaarzen met gespen en plateauzolen en alles is zwart. Ik ga maar voor een rok (knielengte) met mijn pumps. Ik ga dus hospiteren in Leiden, en ik vroeg me af in hoeverre je daar je eigen stijl moet laten zien.
In Leiden is het studentenleven heel erg gefixeerd op studentenverenigingen. Ik woon zelf ook in Leiden (omdat ik er werk) maar als je over straat loopt kom je bijna alleen maar studentenverenigingstypes en paupers tegen. Veel diversiteit is er niet in het Leidse volk.
pi_27650169
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:08 schreef DeathStella het volgende:
In Leiden is het voornamelijk kak wat er loopt, maar ik denk dat kleding vrij weinig van invloed is op je eventuele kans van slagen. Als je maar niet als alto of skater gaat, helemaal in het zwart is ook een beetje depri/gothic.

Btw als je leuke studentenvereniging zoekt raad ik je Augustinus aan, schijnt erg leuk te zijn . De grootste van Leiden ook.
pi_27650710
Ok. Ik zal mijn gotische outfit dus maar enigzins in de kast laten hangen.
pi_27650733
Zou ik doen ja .
pi_27654921
Uhhh ja, in Leiden is het voornamelijk kak... En dat baseer je op? De Bevooroordeelde Courant?

Labels, labels, labels... altijd leuk.
pi_27656221
Een zusje die er studeert en dat ook vindt! . Hoog percentage hockeyers en "kraagomhoog-mensen".

Laatste 2 zijn feiten.
pi_27656257
Inderdaad. Toen ik er heenging voor de voorlichtingsdag liepen er opvallend weinig mensen rond die voldeden aan het klassieke Leidse cliché. Ik was zelfs één van de weinige mensen die daar rondliep met een overhemd aan (en tijdens het proefcollege/voorlichting zelfs de enige volgens mij oO), in totaal ook maar een paar polo's gezien. Dus het valt best mee

@Sport_Life; heb jij een bron voor die zgn. feiten van je dan? Of blijft het bij "m'n zus zegt het, dus het is zo!111"?
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27656378
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Thundertje het volgende:

@Sport_Life; heb jij een bron voor die zgn. feiten van je dan? Of blijft het bij "m'n zus zegt het, dus het is zo!111"?
Ten eerste is het vrij algemeen bekend wel op zich... ten tweede ben ik d'r weleens geweest en toen ik vertelde dat ik sportklimmen doe als hobby/sport werd ik door een bepaald clubje hockeyers nogal raar aangekeken...
pi_27656382
Je bent overigens ook kansloos als enkele kijkers al maten zijn met huidige bewoners
pi_27656435
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ten eerste is het vrij algemeen bekend wel op zich...
Vooroordeel heet dat
quote:
ten tweede ben ik d'r weleens geweest en toen ik vertelde dat ik sportklimmen doe als hobby/sport werd ik door een bepaald clubje hockeyers nogal raar aangekeken...
Dus? Jij kijkt die hockeyers ook vreemd aan. Big deal.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_27656471
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Thundertje het volgende:

Dus? Jij kijkt die hockeyers ook vreemd aan. Big deal.
Ja wat probeer ik jou nou al die tijd duidelijk te maken .
pi_27656541
Dat iedereen in Leiden een hockeyer is. Niet dat hockeyers klimmers vreemd aankijken.
pi_27656578
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef Thundertje het volgende:
Inderdaad. Toen ik er heenging voor de voorlichtingsdag liepen er opvallend weinig mensen rond die voldeden aan het klassieke Leidse cliché.
Woonden die ook in Leiden of waren ze slechts op dat moment in Leiden?
pi_27656673
Kijkavonden zijn trouwens ook alleen te doen als je in de buurt woont. Als je vanuit Groningen in Maastricht wilt studeren is het geen doen om zes keer op en neer te reizen voor een kijkavond...
pi_27656705
Of ze in Leiden woonden weet ik niet. Doorgaans ondervraag ik niet iedereen die ik rond zie lopen/op een terrasje zie zitten/enz.
pi_27656767
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:34 schreef Thundertje het volgende:
Of ze in Leiden woonden weet ik niet. Doorgaans ondervraag ik niet iedereen die ik rond zie lopen/op een terrasje zie zitten/enz.
Kijk daar heb je het al. Niet-kak in Leiden zie je voornamelijk van en naar het station lopen. Een sterke aanwijzing dat Leiden niet hun woonplaats is, medunkt.
pi_27656790
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:33 schreef ChrisJX het volgende:
Kijkavonden zijn trouwens ook alleen te doen als je in de buurt woont. Als je vanuit Groningen in Maastricht wilt studeren is het geen doen om zes keer op en neer te reizen voor een kijkavond...
Lijkt me ook niet echt reeel om als Groninger naar Maastricht te verhuizen, zo'n mooie stad! .

Maargoed ik heb een reistijd van 6 uur (3 uur heen en 3 uur terug) naar Groningen , maar ik ga wel n paar keer hospiteren, misschien dinsdag al. Hoewel dat huis niet echt "perfect" is zegmaar, beetje kleine kamer.
pi_27656832
Ik vind het nogal een vaag systeem. Verwachten ze nou echt dat je drie uur gaat reizen om met twintig anderen een kamer te bekijken??? Er moeten toch andere manieren zijn om aan een kamer te komen, lijkt me...
pi_27656840
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:30 schreef Thundertje het volgende:
Dat iedereen in Leiden een hockeyer is. Niet dat hockeyers klimmers vreemd aankijken.
Relatief gezien dan... .
pi_27656892
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind het nogal een vaag systeem. Verwachten ze nou echt dat je drie uur gaat reizen om met twintig anderen een kamer te bekijken??? Er moeten toch andere manieren zijn om aan een kamer te komen, lijkt me...
K sta ook ingeschreven bij de IN-Groningen, en vanwege de reistijd verwacht ik daar tegen augustus wel een kamer te krijgen (heb me in april ingeschreven).
pi_27656961
Ik ga morgen ook mijn eerste kamer bekijken! Echter wel een appartement (samen met iemand anders) via een makelaar.. het is dus meer het appartement bekijken, en geen kijkavond. Het wordt m'n eerste, dus ik ben benieuwd.. In Maastricht trouwens.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:50:43 #254
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_27657304
tvp, handig topic!
pi_27658703
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:38 schreef ChrisJX het volgende:
Zorg dan dat je een paar huizen per avond doet. Maar idd ik woon nu in Maastricht en ga in Enschede studeren, is ook een lange reistijd, ik heb het er wel voor over. Het is tenslotte toch je toekomst en ik zou het heel erg jammer vinden als ik me daar niet thuis voel.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')