abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26409181
Ik ben hard op zoek naar een kamer en heb gister mijn eerste kijkavond bezocht, maar ben helaas afgewezen :'(

Iemand tips wat je het beste tijdens zo'n avond kunt doen, welke vragen handig zijn om te stellen, waar je zelf op moet letten, waar degene van wie de kamer is op let, enzovoort?

Heb volgende week weer 2 kijkavonden, dus hoop dat ik wat aan jullie tips heb
pi_26409209
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:11 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben hard op zoek naar een kamer en heb gister mijn eerste kijkavond bezocht, maar ben helaas afgewezen

Iemand tips wat je het beste tijdens zo'n avond kunt doen, welke vragen handig zijn om te stellen, waar je zelf op moet letten, waar degene van wie de kamer is op let, enzovoort?

Heb volgende week weer 2 kijkavonden, dus hoop dat ik wat aan jullie tips heb
Succes. Het lijkt me een verschrikkelijke bezigheid.
pi_26409244
Die tips kan ik ook wel gebruiken! Ik ben ook hard op zoek maar ben nog niet eens ergens voor uitgenodigd dus bij mij schiet het nóg minder op.
Jammer dat je afgewezen was, volgende keer hopelijk beter! Hoe ging het bij jou, en hoe vond je het?
  donderdag 21 april 2005 @ 18:15:37 #4
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_26409270
Zeg in iedergeval niet dat je er komt wonen voor de gezelligheid. Zeg gewoon dat je woonruimte nodig hebt. Niet kan koken en gek bent op shaorma !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_26409305
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:14 schreef M1RR1E het volgende:
Die tips kan ik ook wel gebruiken! Ik ben ook hard op zoek maar ben nog niet eens ergens voor uitgenodigd dus bij mij schiet het nóg minder op.
Jammer dat je afgewezen was, volgende keer hopelijk beter! Hoe ging het bij jou, en hoe vond je het?
Ik vond het best wel spannend, had geen idee hoe lang ik erover deed naar dat adres, dus stond een half uur te vroeg op de stoep En ik had verwacht dat er een paar mensen zouden komen kijken, maar we waren met 20 kijkers

Van iedereen werd de naam, leeftijd, woonplaats, studie, plaats van de studie, hobbies en motivatie opgeschreven, daarna kregen we een rondleiding en op het eind konden we nog vragen stellen en daarna moesten we weer weg en gingen de bewoners in " conclaaf" en daarna belden ze iedereen op om te zeggen of diegene het geworden was of niet en ik was het dus niet
pi_26409310
het komt er toch grotendeels op neer dat het klikt met de huidige bewoners ( neem aan dat je n studentenhuis bedoelt) dus daar heb ik geen tips voor.

en voor de rest kun je eventueel vragen naar een contract waarin je kunt lezen wat er van de verhuurder en van jou verwacht wordt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26409374
Tja gewoon jezelf zijn, vriendelijk en geïnteresseerd doen naar de huidige bewoners. Probeer een beetje relaxed over te komen de meeste mensen hebben een hekel aan van die strebers/ fanatiekelingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_26409396
Kruisje aan de muur? Doe heilig enzo.
Zeg dat je een lekkere zus hebt
pi_26409767
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
pi_26409842
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
Bij de meeste studentenhuizen die ik ken word er amper gezamenlijk gegeten, dus dan maakt het niet veel uit als je slecht kunt koken, dan ben je toch de enige die het eet Maar ik ga in de meivakantie kijken of ik een beetje kan koken, dus nog tijd zat om dat te leren, want wil per 1 juli pas het huis uit

En van zuipen hou ik wel
  donderdag 21 april 2005 @ 18:44:03 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26409851
Okay, mijn tips. Ik ben geloof ik 6 keer afgewezen, dus misschien zijn het niet de allerbeste.

-Geef een goede reden waarom ze jou moeten kiezen.
-Ken je eigen minpunten (hier vraagt men wel eens naar)
-Zorg dat je opvalt met een leuke (niet gemaakt) grapje ofzoiets. Anders ben je gewoon de zoveelste die langs komt en blijf je echt niet hangen.
-Probeer je zo neutraal mogelijk te kleden, zodat men je niet meteen in een hokje gaat stampen.
-Relax, gespannen zenuwachtige mensen zit niemand op te wachten.

Oh en wen aan de afwijzing, ik weet niet waar je zoekt, maar het is gewoon kut.
En ik weet dat die afwijzing rot aanvoelt, want het is simpelweg heel persoonlijk
pi_26409857
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
maar om nou als motivatie op te schrijven dat je geen vegeatierer bent is ook zowat:P

die van de gezeligheid en het feesten klinkt al een stuk beter ( hoewel de meesten dat wel zullen deon denk ik )
  donderdag 21 april 2005 @ 18:46:02 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26409900
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:44 schreef Fliepke het volgende:

-Relax, gespannen zenuwachtige mensen zit niemand op te wachten.
Relax, of je krijgt geen kamer .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26410023
waar ben je op zoek dan?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_26410080
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:50 schreef xelnaga het volgende:
waar ben je op zoek dan?
Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijken Das 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
pi_26410104
Tvp, moet binnenkort op kamerjacht in Utrecht [14.gif]
Jupiler is goed
pi_26410197
lol ik heb binnenkort kamer over tijdenlijk hehe maar niet in Utrecht of zwolle
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_26410216
Blijf gewoon jezelf. Vinden ze je niets, dan heb je pech. het betekent niet dat je een eikel bent, het betekent dat ze iemand anders geschikter vinden. Of jou niet geschikt. In het laatste geval is het wel zo prettig dat je niet samenwoont met mensen die je niet leuk vinden.

gewoon blijven proberen. In mijn studentenhuis hebben we destijds mensen "aangenomen" die 17 of meer kijkavonden achter de rug hadden. maar ook personen die hun eerste kijkavond hadden. Je mag iemand of ook gewoon niet. En dat wist ik vaak al als de deur open ging.

Blijf jezelf, stel vragen aangaande dingen die jij belangrijk vind. Sta je op een goed onderhouden keuken bijvoorbeeld, vraag daar naar. Interesseert het je helemaal geen hol of de keuken gepoetst wordt, vraag er dan ook niet naar. Vind je veel zuipen, met je huisgenoten, feesten en dergelijke belangrijk. Vraag er dan naar. Blijf jezelf. Da's het enige zinnige dat ik kan zeggen.
pi_26410268
Ik zou in elk geval niets zeggen over dit topic
pi_26410586
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijken Das 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
hey, ik binnenkort ook
slim om nu al te beginnen ( moet nog examen doen namelijk) ?
pi_26411583
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hey, ik binnenkort ook
slim om nu al te beginnen ( moet nog examen doen namelijk) ?
Ik hoef geen examen meer te doen , ik studeer al, maar het kan nooit kwaad om je op tijd in te schrijven natuurlijk
pi_26411802
Het is trouwens anders als je al een kamer hebt; als ik zou gaan hospiteren zou ik net zo goed de bewoners keuren. Denk dat je dan al meer jezelf bent.
Maar goed, als je niets hebt is het wel kut.
  vrijdag 22 april 2005 @ 03:34:13 #23
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_26422889
quote:

[..]

In zwolle en Deventer wonen geen studenten, maar scholieren
pi_26423573
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:57 schreef TYP het volgende:
Het is trouwens anders als je al een kamer hebt; als ik zou gaan hospiteren zou ik net zo goed de bewoners keuren. Denk dat je dan al meer jezelf bent.
Maar goed, als je niets hebt is het wel kut.
Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.

En iedereen zegt dat je jezelf moet blijven, maar iemand die zei dat je je zo neutraal mogelijk moet kleden zodat ze je niet in een hokje stoppen, maar ik draag altijd bandshirts, heb geen andere kleding want dan voel ik me niet prettig, voel ik me mezelf niet meer, dus dan maar gewoon me eigen kleding aantrekken, of toch nieuwe kleding kopen?
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:45:07 #25
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_26424946
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.

En iedereen zegt dat je jezelf moet blijven, maar iemand die zei dat je je zo neutraal mogelijk moet kleden zodat ze je niet in een hokje stoppen, maar ik draag altijd bandshirts, heb geen andere kleding want dan voel ik me niet prettig, voel ik me mezelf niet meer, dus dan maar gewoon me eigen kleding aantrekken, of toch nieuwe kleding kopen?
Ik heb er geen ervaring mee.. maar ik denk niet dat je zelf nieuwe kleding moet gaan kopen!
Dan zou je je voor één avond gaan aanpassen en jezelf niet zijn: lijkt mij niet de moeite waard. Tenzij je zelf vind dat je dat de moeite waard vind dus..
suc6
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_26425002
Er is maar één tip voor een hospiteeravond.

Ga vantevoren naar de gamma en spendeer 20 euro aan een houten pleebril. Neem die mee naar je toekomstige huis en beloof je huisgenoten dat je de houten pleebril zal installeren zodra je daar komt wonen. Mochten ze echt niet weten waarom dat fijn is, haal dan even kort aan dat niets zo goddelijk poept als een houten pleebril.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:49:09 #27
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26425026
Heb hier weleens een column over geschreven.
Eigenlijk is er vaak geen peil op te trekken, behalve dat je in Delft bijv. al kansloos bent als jongen als er ook een meisje voor de kamer kot.
[KNE]-Mod
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:52:44 #28
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26425090
quote:

[..]

Ah daar zit mn zusje ook, gewoon goed kijken want zij had via via al voor de intro begon een kamer
pi_26428545
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:49 schreef ThE_ED het volgende:
Heb hier weleens een column over geschreven.
Eigenlijk is er vaak geen peil op te trekken, behalve dat je in Delft bijv. al kansloos bent als jongen als er ook een meisje voor de kamer kot.
als de rest van het huis sjaars is wellicht, want na 3-4 jaar kom je er echt wel achter dat vrouwen mega kut zijn in je huis. Je kunt beter een paar gave gasten hebben, dan lekkere vrouwen.
  zondag 24 april 2005 @ 13:05:21 #30
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_26471601
Ik ben zelf in 1 keer ergens binnen gerold en heb nu inmiddels 4 keer aan de ander kant mogen plaatsnemen... Wij kijken vooral naar of het klikt. En dat is moeilijk te definieren...

Ben je een beetje schoon (qua vaat en schoonmaken), wat is je ritme (qua opstaan en naar bed gaan, bij ons het liefst niet al te vroeg naar bed) en bovenal wat voor type ben je en pas je erbij... Een afwijzing is vaak niet gericht op jou als persoon maar meer of je erbij past, je kan nog zo leuk zijn of alle goede dingen doen maar als het niet klikt...

Tis dus moeilijk om echt tips te geven omdat het bij elk huis weer anders is... Wees dus jezelf en ga jezelf in ieder geval niet overschreeuwen of anders voordoen... Het laatste meisje dat bij ons in huis is gekomen zei bijna niks en was nogal conservatief. Maar toch vonden we haar wel relaxed daardoor... Er is dus moeilijk iets over te zeggen...
quote:
als de rest van het huis sjaars is wellicht, want na 3-4 jaar kom je er echt wel achter dat vrouwen mega kut zijn in je huis. Je kunt beter een paar gave gasten hebben, dan lekkere vrouwen.
Dat is zeker een feit! Als mij iets duidelijk is geworden dan is het wel het feit dat vrouwen veel meer zooi maken dan mannen en er veel minder problemen zijn als er minder vrouwen zijn... (wij houden dus ook altijd een meerderheid hier... )

Ps: komt er nog een verslag van je GB avond Sylv? Ik wacht er al weken met smart op...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  zondag 24 april 2005 @ 13:13:36 #31
104963 ETA
European Travel Author
pi_26471770
het valt gewoon niet te zeggen wat het beste is om te doen tijdens een kijkavond. Enige tip die ik kan geven, probeer gewoon goed mee te praten met alle bewoners zodat ze je allemaal beetje leren kennen. Ene keer klikt het andere keer niet, bij mijn eerste kamer werd ik meteen gekozen (van de 15 "kanidaten"). Recentelijk moest ikweer op zoek naar een kamer, na 12 kijkavonden/instemmingen had ik nog steeds niks. Maar ja ik ging ook toen in juli pas op zoek naar een kamer, dan komen er geregeld 40+ mensen op 1 kamer af.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_26472211
soms zijn dr ontzettend veel mensen en wordt er maar 1 gekozen... dat zuigt... ik heb gelukkig wat gevonden uiteindelijk :-)
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  zondag 24 april 2005 @ 18:28:14 #33
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26479574
uhm

vertel ze dat je meedoet aan gang bangs Dutch Gangbang
Als er veel jongens in dat huis wonen wordt je ongetwijfeld uitgekozen

Maar wat ik niet begrijp :S in t topic wat ik toevallig nu ook zit te lezen zeg je dat je al uitwonend bent
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:07 schreef Sylvana het volgende:
Ik moet gewoon alles zelf betalen en toen ik inwonend was moest ik ook gewoon zelf me studie betalen, dus verandert niet veel

Heb een bijbaantje, 75 euro stufi en een maximale lening bij het IBG
pi_26479625
Neem de volgende keer dat je gaat kijken een krat bier en 10 diepvries pizza's mee om de studenten die er al zitten te paaien!
  zondag 24 april 2005 @ 18:31:41 #35
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26479636
Ik heb twee keer gekeken en ben het beide keren direct geworden, maar of ik tips heb? Misschien:
- Wees vrijgezel.
Maar verder? Ben gewoon beide keren gezellig gaan kletsen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26479641
interesse tonen in de andere bewoners, verder gewoon lief en aardig zijn

succes ermee!
  zondag 24 april 2005 @ 19:08:04 #37
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26480447
owja. juist wel je eigen kleding aandoen. Wij zoeken altijd iemand die gewoon zichzelf durft te zijn en een eigen stijl en karakter heeft enzo..
imagination is more important than knowledge
pi_26480484
gewoon sociaal doen en niet alleen over jezelf lullen... en je moet natuurlijk wel beetje normaal zijn.
pi_26480958
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:

Maar wat ik niet begrijp :S in t topic wat ik toevallig nu ook zit te lezen zeg je dat je al uitwonend bent
[..]
Tja, die zin is misschien een beetje krom, maar ik bedoel dus te zeggen dat ik nu zelf ook alles moet betalen en dat als ik uitwonend ben ik dat ook moet doen, dus dat er niet veel verandert
pi_26481003
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja, die zin is misschien een beetje krom, maar ik bedoel dus te zeggen dat ik nu zelf ook alles moet betalen en dat als ik uitwonend ben ik dat ook moet doen, dus dat er niet veel verandert
hmm dit kan nog tegenvallen hoor. Of betaal je nu ook zelf je boodschappen en EGW??

trouwens niet teleurgesteld zijn als je vaker wordt afgewezen, that's life !
  zondag 24 april 2005 @ 19:46:05 #41
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26481319
Hoe zit het eigenlijk met leeftijd? Geven huizen eerder de voorkeur aan eerstejaars, zodat ze voorlopig geen kijkavond meer hoeven te organiseren of aan ouderejaars, die al wat ervaring hebben met het uit huis wonen? Of ligt dat puur aan de leeftijd van de mensen die op dat moment in dat huis wonen? Ik ben volgend jaar namelijk vijfdejaars en zoek voor mijn laatste jaar een kamer, na een jaar of misschien zelfs al eerder ga ik er dus weer uit. Heb wel al eerder op mezelf gewoond, maar niet in een studentenhuis dus vandaar dat ik me dit afvraag.
pi_26481383
Ik denk ook dat dat per kamer verschillend is _Boo_
pi_26481513
tvp - sorry
verlangen voorbij vanitas
pi_26482442
Waarom wil iedereen hier een standaard antwoord? Denkt men nu werkelijk dat studentenhuizen allemaal hetzelfde zijn? Dat studenten in die huizen op zoek zijn naar allemaal dezelfde mensen en heehft hier iemand het gevoel, laat staan de behoefte, om te voldoen aan die standaard mens?

Er zijn huizen waar kopsballen zuuipen, neuken en nooit never iets opruimen
Er zijn huizen waar tutmusten iedere avond poetsen, koken en zelfs studeren, zonder luide muziek
Er zijn huizen waar jongens en meisjes samen wonen en waar "het gezinnetje" een passende omschrijving is.
Er zijn huizen waar men elkaar niet eens kent.
Er zijn huizen waar noiemand wil wonen maar toch woont.
Ga verder ga verder.

En dan vraagt men tips?
pi_26482481
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:47 schreef rob_de_rechter het volgende:
Er is maar één tip voor een hospiteeravond.
Ga vantevoren naar de gamma en spendeer 20 euro aan een houten pleebril. Neem die mee naar je toekomstige huis en beloof je huisgenoten dat je de houten pleebril zal installeren zodra je daar komt wonen. Mochten ze echt niet weten waarom dat fijn is, haal dan even kort aan dat niets zo goddelijk poept als een houten pleebril.
En vooral de splinters die je ervan in je reet krijgt na een potje beren.
don't be shy, learn to fly.
  zondag 24 april 2005 @ 20:35:40 #46
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26482502
Je kan toch een voorbeeld/tip geven van hoe het er in het studentenhuis waar jij woont aan toe gaat. Misschien komt het zelfs een beetje overeen met het soort huis waar iemand gaat hospiteren.
pi_26510232
ik heb r binnenkort ook n paar denk ik . Mja ga gewoon met het idee nee heb je ja kan je krijgen .

Wat wel klote is dat ik 6 uur moet reizen (Groningen) dus ik zal flink pissig zijn als ik na 15 min. weer buiten sta .
pi_26512418
Ik heb er morgenavond 1 en vrijdagavond 1, dus ben benieuwd, zou echt beter zijn als ik 1 van die 2 krijg
pi_26523118
Ik heb er ook morgenavond eentje! Mn allereerste
Jij ook succes Sylvana!
pi_26523184
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:11 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb er ook morgenavond eentje! Mn allereerste
Jij ook succes Sylvana!
Voor het aankomende jaar? Vroeg zeg
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_26523430
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:14 schreef Avani het volgende:
[..]
Jah ik ben er idd wel redelijk op tijd bij, maar dat moet ook wel. Ik heb in de vakantie namelijk helemaal geen tijd om op zoek te gaan, want ik ben meer dan 1,5 maand weg dan. En de dag nadat ik terugkom beginnen mn introductiedagen al komt echt goed uit met mn jetlag enzo
Utrecht is sowieso natuurlijk best wel lastig, dus moet je vroeg bij zijn! (en ik ga er niet vanuit dat ik nu de eerste keer direct uitgekozen wordt)
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:28:42 #52
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26523506
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:14 schreef Avani het volgende:

[..]

Beste Avani,

Nee, dat is niet vroeg. Jij wilde ook naar Utrecht? Als je een puike kamer wil zou ik alvast maar eens rond gaan kijken, want het schijnt daar katsvol te zitten, wat kamers betreft...

Succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes!
pi_26523611
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:24 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Jah ik ben er idd wel redelijk op tijd bij, maar dat moet ook wel. Ik heb in de vakantie namelijk helemaal geen tijd om op zoek te gaan, want ik ben meer dan 1,5 maand weg dan. En de dag nadat ik terugkom beginnen mn introductiedagen al komt echt goed uit met mn jetlag enzo
Utrecht is sowieso natuurlijk best wel lastig, dus moet je vroeg bij zijn! (en ik ga er niet vanuit dat ik nu de eerste keer direct uitgekozen wordt)
Maar ga je dan gewoon om te kijken hoe het in z'n werk gaat?
pi_26523690
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:28 schreef BrauN het volgende:

[..]

Beste Avani,

Nee, dat is niet vroeg. Jij wilde ook naar Utrecht? Als je een puike kamer wil zou ik alvast maar eens rond gaan kijken, want het schijnt daar katsvol te zitten, wat kamers betreft...

Succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes!
Beste Braun,

Ja, ik wil naar Utrecht Ik kijk ook wel wat rond, maar om nu al naar een kijkavond te gaan. Op een of andere manier vind ik het nu nog niet zo'n nut hebben. Ik moet sowieso nog eerst door de loting
pi_26523854
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:36 schreef Avani het volgende:
[..]
Beste Braun,

Ja, ik wil naar Utrecht Ik kijk ook wel wat rond, maar om nu al naar een kijkavond te gaan. Op een of andere manier vind ik het nu nog niet zo'n nut hebben. Ik moet sowieso nog eerst door de loting
Hey ga jij ook Utrecht geneeskunde doen ??
Ik moet ook nog door mn loting maar ik ga er gewoon maar ff vanuit dat dat gaat lukken
Tjah je moet toch een keer beginnen met rondkijken.. Voor de kamer waar ik nu ga hospiteren worden iets van drie hospiteeravonden gehouden geloof ik en die zitten allemaal vol Dus zoveel kans heb je niet per keer.
pi_26523943
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:43 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Hey ga jij ook Utrecht geneeskunde doen ??
Ik moet ook nog door mn loting maar ik ga er gewoon maar ff vanuit dat dat gaat lukken
Tjah je moet toch een keer beginnen met rondkijken.. Voor de kamer waar ik nu ga hospiteren worden iets van drie hospiteeravonden gehouden geloof ik en die zitten allemaal vol Dus zoveel kans heb je niet per keer.
Nee, Bestuurs- en Organisatiewetenschap Ik hoop ook maar dat ik er doorheen kom. Uitslag is pas half juli Maar veel kans maak je dan niet nee. Misschien dat ik toch maar serieus moet gaan zoeken
pi_26533101
Tip: Wees geen freak.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:45:25 #58
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26533525
Wees alsjeblieft jezelf. Het is een dooddoener, maar al dat (slechte) acteerwerk is erg slecht voor je humeur als bewoner. Bovendien was ik het na 10 instemmingen wel zat dat soort mensen en gingen ik en mijn huisgenoten onze positie toch enigszins misbruiken om mensen in de zeik te zetten
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 27 april 2005 @ 13:22:12 #59
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_26543149
Of sluit je aan bij een studentenvereniging... Daar leer je veel mensen kennen waardoor je via via altijd wel een kamer kunt regelen...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_26577706
Ik had gisteravond kijkavond en denk wel dat ik de kamer ga krijgen, was nl de enige die op kwam dagen

Hadden 5 mensen zich opgegeven en die hadden gewoon niet eens afgezegd

Kamer was heel erg mooi, is vlakbij het centrum, en vlakbij het station en ik kan een 2-persoonshoogslaper, een klerenkast en een kleine koelkast overnemen voor weinig geld

En met de huidige bewoners klikte het ook erg goed, een uur lang gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat, dus hoop echt dat ik die kamer krijg

Hoor het maandag of ik het ben geworden, ze wachten nog wel ff af of er misschien toch nog mensen komen.
pi_26578123
tof dat het zo goed is gegaan! hoop dat je hem krijgt
  donderdag 28 april 2005 @ 19:49:28 #62
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26578284
haha top voor je Sylvana

Welke stad was dit?
pi_26578837
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:49 schreef PLAE@ het volgende:

haha top voor je Sylvana [afbeelding]

Welke stad was dit?
Dit was in Deventer

En heb morgenavond ook weer een kijkaond in Deventer, en ga daar wel gewoon heen, voor het geval dat ik die kamer van gister niet krijg, maar zometeen dan kan ik dus gewoon kiezen misschien
  donderdag 28 april 2005 @ 20:09:22 #64
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26578850

Ow Deventer daar lijkt het me sowieso niet zo moeilijk ....vergeleken bij bepaalde grote steden
pi_26579054
Voor de Utrechtgangers, wat is jullie plafond voor huurprijzen. Ik ga zelf niet boven de 300. Maar met die huurprijzen die ik voorbij zie komen vraag ik me af of je daar een fatsoenlijke kamer voor krijgt.
  donderdag 28 april 2005 @ 20:19:20 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26579138
Ikzelf denk in ieder geval niet ver boven die 300 te gaan.
Maar die prijzen zijn inderdaad niet normaal....
pi_26579149
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:16 schreef Fatality het volgende:
Voor de Utrechtgangers, wat is jullie plafond voor huurprijzen. Ik ga zelf niet boven de 300. Maar met die huurprijzen die ik voorbij zie komen vraag ik me af of je daar een fatsoenlijke kamer voor krijgt.
Ik ook ongeveer 300 euro denk ik. Hoger dan 350 wil ik niet gaan.
pi_26579179
Ik heb ook als maximaale huurprijs 300 euro opgegeven, maar in Deventer zijn de meeste kamers wel tussen de 200-250 euro ( inclusief )
pi_26579524
Ik heb nu mn tweede kamer in Utrecht, de eerste was 300, deze is nu 290 per maand. Wel 19 m2, dus lekker ruim

En ik zeg: hospiteeravonden is 40% mensenkennis, 40% acteertalent en 20% geluk.
Je moet meteen de mensen peilen die 'r nu wonen, goed opletten hoe ze reageren als iemand het hoogste woord neemt en daar slim op inspelen. Dus als je merkt dat zij er totaal niet van houden van dat lawaaierige, moet je zelf ook beetje rustig doen.
MAAR, ga vooral niet een act opvoeren. Hoe overtuigend je ook kunt acteren, bedenk je wel dat jij ook bij die mensen in huis komt te wonen en het absoluut zinloos is om die act te blijven opvoeren zolang je 'r woont!
En ja, je moet natuurlijk ook geluk hebben. Zo ken ik iemand die in hartje centrum woont, spotgoedkoop en voornamelijk omdat ook veel mensen niet konden op de dag van de hospiteeravond en de mensen die wél konden gewoon totale freaks waren ofzo.

Btw, ik heb om m'n eerste kamer te krijgen in totaal 4 keer gehospiteerd, voor m'n tweede kamer nog eens 3 keer, dus ik zit wel dik onder 't gemiddelde in utrecht (ik hoorde iets van elf keer :S)
watch like nobody's dancing
pi_26580183
Net wezen kijken bij een kennis die nog wat spullen over heeft en heb nu een wasmachine voor niks kunnen overnemen

Ze hadden ook nog een bank, maar die was wel erg groot, dus die heb ik niet genomen, en moet ik dus nog zelf kopen
pi_26580569
Ik heb gister gehospiteerd in Utrecht, vond het best spannend maar het ging wel ok volgens mij.
Maargoed.. ze zouden tussen half 9 en 9 uur bellen vandaag als k hem zou hebben.. maar ben niet gebeld Ik baal best wel..
pi_26581381
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 03:34 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

In zwolle en Deventer wonen geen studenten, maar scholieren
Windesheim biedt sinds kort ook studies op universitair niveau aan hoor als je dat bedoelt

Overigens denk ik dat het, heel cliché, ook verstandig is om jezelf te blijven. 't Is niet alsof je bij een bende mensen in huis wil zitten die helemaal niet bij je passen verder. Zeg ik met mijn 0,0 huiszoek ervaring

Iemand nog een kamer over in Leiden trouwens?
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_26581905
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:12 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb gister gehospiteerd in Utrecht, vond het best spannend maar het ging wel ok volgens mij.
Maargoed.. ze zouden tussen half 9 en 9 uur bellen vandaag als k hem zou hebben.. maar ben niet gebeld Ik baal best wel..
Jammer, maar hoeveel mensen waren er ook?
  vrijdag 29 april 2005 @ 00:33:52 #74
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_26586216
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:18:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:37:34 #75
103993 AndreB.
fok is retecool
pi_26589858
Twee keer op zoek geweest naar een kamer en twee keer in één keer ook aangenomen. Het komt erop neer dat je past in het huis, ben je een balletje, ga dan bij een studentenvereniging, ben je een freak, zorg dan maar dat je heel veel geluk hebt, ben je normaal, zorg dan dat je bij normale mensen in het huis komt. Irritaties ontstaan namelijk snel, wees jezelf, praat niet mee, geef je mening en kweek in het huis een band alsof je elkaar al jaren kent.

Ik heb zelf het idee dat hospiteren geen kwestie van geluk is om een kamer te krijgen. Het ligt helemaal aan jezelf en aangezien ik toch even naar je foto's heb gekeken, Sylvana, heb ik zo'n vermoeden dat het misschien wel moeilijk zal worden voor je om een kamer te vinden....

Maar wie ben ik nou...
Wat is Fok?
pi_26591220
Ik krijg niet eens reactie op m'n mailtjes, en dan heb ik er nog niet eens een foto bijgedaan!!
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:38:48 #77
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26591259
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:37 schreef Fatality het volgende:
Ik krijg niet eens reactie op m'n mailtjes, en dan heb ik er nog niet eens een foto bijgedaan!!
Plaats je mailtje eens misschien zijn er nog mensen met goede adviezen
pi_26597301
Heb zelf zo'n beetje alle tips juist aan m'n laars gelapt en werd daardoor gelijk ingestemd.
Werd mij ook pas midden op de avond verteld dat je niet moet zeggen dat je de dag erna voor nog twee kamers gaat kijken, een hekel hebt aan studenten en er vooral wilt wonen omdat het lekker dicht bij de faculteit is.

Gewoon een beetje vrolijk kletsen, ze gelijk niet teveel afschrikken en je charmes in de strijd gooien. Maar het moet ook gewoon klikken, ook vanaf jou kant. Overdreven reclamepraatje over jezelf is dus niet aan te raden, je woont waarschijnlijk nog een paar jaar met die mensen samen, die mogen wel een beetje realistisch beeld over je vormen.
Sweet and innocent...
pi_26598621
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:37 schreef AndreB. het volgende:
Twee keer op zoek geweest naar een kamer en twee keer in één keer ook aangenomen. Het komt erop neer dat je past in het huis, ben je een balletje, ga dan bij een studentenvereniging, ben je een freak, zorg dan maar dat je heel veel geluk hebt, ben je normaal, zorg dan dat je bij normale mensen in het huis komt. Irritaties ontstaan namelijk snel, wees jezelf, praat niet mee, geef je mening en kweek in het huis een band alsof je elkaar al jaren kent.

Ik heb zelf het idee dat hospiteren geen kwestie van geluk is om een kamer te krijgen. Het ligt helemaal aan jezelf en aangezien ik toch even naar je foto's heb gekeken, Sylvana, heb ik zo'n vermoeden dat het misschien wel moeilijk zal worden voor je om een kamer te vinden....

Maar wie ben ik nou...
Exactly my thoughts.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26613836
Damn, wat een tuthola's waren die meiden van die kamer waar ik ging kijken zeg

Ze hadden gezegd dat de bus om 7 voor half en 7 voor heel ging. Die van 7 voor half had ik net gemist, bleek dat de bus vanaf 6 uur maar 1 keer in het uur rijdt, om 7 voor half dus. Dus ik bellen of ze dan uit wilden leggen hoe ik moest lopen, maar dat wilden ze niet, ze hadden geen tijd omdat ze Onderweg naar Morgen zaten te kijken

Dus ik wachten op de volgende bus, kom ik daar in dat huis, hebben ze ALLES in het rose en paars geverfd

Ik wilde echt gillend wegrennen Maar niet gedaan, toch nog ff beetje met ze gepraat enzo, maar het klikte echt niet en om 8 uur moest ik weer oprotten, want toen begon GTST

Ze zouden gelijk gisteravond al bellen als ik het geworden was, nou ben blij dat ik niet gebeld ben, want vond het echt niks

Hopelijk bellen ze maandag van die andere kamer dat ik die wel heb, die was echt geweldig
pi_26614482
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:33 schreef beerten het volgende:
Waarom wil iedereen hier een standaard antwoord? Denkt men nu werkelijk dat studentenhuizen allemaal hetzelfde zijn? Dat studenten in die huizen op zoek zijn naar allemaal dezelfde mensen en heehft hier iemand het gevoel, laat staan de behoefte, om te voldoen aan die standaard mens?

Er zijn huizen waar kopsballen zuuipen, neuken en nooit never iets opruimen
Er zijn huizen waar tutmusten iedere avond poetsen, koken en zelfs studeren, zonder luide muziek
Er zijn huizen waar jongens en meisjes samen wonen en waar "het gezinnetje" een passende omschrijving is.
Er zijn huizen waar men elkaar niet eens kent.
Er zijn huizen waar noiemand wil wonen maar toch woont.
Ga verder ga verder.

En dan vraagt men tips?
wij zijn het eerste ^^ de rest is super saai =P
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_26614906
Ben zelf eigenlijk ook wel weer eens op zoek naar een nieuw huis; op een gegeven moment ben je het huidige wel zat. Echter, ik zit relaxed, dus wacht gewoon op een cool huis.
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:48:00 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26615115
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 08:08 schreef Sylvana het volgende:
Damn, wat een tuthola's waren die meiden van die kamer waar ik ging kijken zeg

Ze hadden gezegd dat de bus om 7 voor half en 7 voor heel ging. Die van 7 voor half had ik net gemist, bleek dat de bus vanaf 6 uur maar 1 keer in het uur rijdt, om 7 voor half dus. Dus ik bellen of ze dan uit wilden leggen hoe ik moest lopen, maar dat wilden ze niet, ze hadden geen tijd omdat ze Onderweg naar Morgen zaten te kijken

Dus ik wachten op de volgende bus, kom ik daar in dat huis, hebben ze ALLES in het rose en paars geverfd

Ik wilde echt gillend wegrennen Maar niet gedaan, toch nog ff beetje met ze gepraat enzo, maar het klikte echt niet en om 8 uur moest ik weer oprotten, want toen begon GTST

Ze zouden gelijk gisteravond al bellen als ik het geworden was, nou ben blij dat ik niet gebeld ben, want vond het echt niks

Hopelijk bellen ze maandag van die andere kamer dat ik die wel heb, die was echt geweldig
Een uitdaging voor een pot zwarte verf
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:08 schreef akkien het volgende:
owja. juist wel je eigen kleding aandoen. Wij zoeken altijd iemand die gewoon zichzelf durft te zijn en een eigen stijl en karakter heeft enzo..
Idd, grijze muisjes staan hier ook gelijk op minpunten. Niet omdat iemand perse uitgesproken gekleed moet zijn maar wel omdat zo iemand vaak minder saai is.
Vampire Romance O+
pi_26615363
Waar je zin in hebt zeg. Je gaat je toch niet laten keuren door huisgenoten.
Bel gewoon wat makelaars en kamerverhuurbedrijven, daar gaat het alleen maar om wie het eerst reageert.

Maar ja, typische studenten, ik begrijp ze nog steeds niet..
  zaterdag 30 april 2005 @ 11:14:35 #85
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26615609
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:59 schreef Troeta het volgende:
Bel gewoon wat makelaars en kamerverhuurbedrijven, daar gaat het alleen maar om wie het eerst reageert.

wat t leuke van een studenten huis is is dat je er woont met mensen met wie t klikt. zeker als jij voor t eerst op kamers gaat wonen is dat best fijn. Bij een kamerverhuurbedrijf kom je zomaar in een huis terecht zonder dat je enig idee hebt hoe t met de mensen zit en zonder ze te leren kennen enzo...
pi_26616117
quote:
[..]

Idd, grijze muisjes staan hier ook gelijk op minpunten. Niet omdat iemand perse uitgesproken gekleed moet zijn maar wel omdat zo iemand vaak minder saai is.
ehm.. ik ben echt niet saai, maar ik kleed me wel zo ik vind kleren gewoon niet boeiend.
pi_26616134
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:59 schreef Troeta het volgende:

lol, denk je dat een studentenhuis waar je niet voor gevraagt wordt gezellig is??! nee!

behalve uitzonderingen natuurlijk
  zaterdag 30 april 2005 @ 11:45:34 #88
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26616150
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 11:43 schreef frizzel het volgende:

[..]

ehm.. ik ben echt niet saai, maar ik kleed me wel zo ik vind kleren gewoon niet boeiend.
Vaak is het een totaalplaatje. Ik heb niet gezegd dat uitzonderingen niet mogelijk zijn.
Vampire Romance O+
pi_26616293
volgens mij geld het meer voor wijven.... ik ken veel saaie gasten die kleren met veel kleuren enz. dragen
  zaterdag 30 april 2005 @ 11:58:23 #90
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26616322
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 11:56 schreef frizzel het volgende:
volgens mij geld het meer voor wijven.... ik ken veel saaie gasten die kleren met veel kleuren enz. dragen
You're missing the point. Dan zijn het vaak juist weer teveel kleuren
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 april 2005 @ 12:24:02 #91
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26616753
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 11:56 schreef frizzel het volgende:
t gaat idd om t totaal plaatje. Wat ik bedoelde is dat je je niet anders moet kleden dan normaal als je een kijkavond/hospiteer avond hebt. aangezien je dan niet overkomt zoals je bent etc...
pi_26617107
Als je echt een kamer wil, dan kun je beter via Direct Wonen of Rots Vast gaan zoeken ipv vie Kamernet e.d. Het kost wel wat meer, maar dan heb je meestal dit soort gezeur in ieder geval niet.
  zaterdag 30 april 2005 @ 20:43:01 #93
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_26627679
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 00:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

..
Nijmegen is inderdaad ook niet echt een pretje. Ik heb 4 keer gereageerd op een kamer bij kamernet, ook 4 keer uitgenodigd. Maar ben 2 keer vergeten te gaan omdat ik was sporten en er helemaal niet aan dacht. Die andere 2 keer was ik 't niet, dan baal je wel ff flink, vooral als die kamer op Doddendaal ligt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zaterdag 30 april 2005 @ 21:02:21 #94
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26628128
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 20:43 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Nijmegen is inderdaad ook niet echt een pretje. Ik heb 4 keer gereageerd op een kamer bij kamernet, ook 4 keer uitgenodigd. Maar ben 2 keer vergeten te gaan omdat ik was sporten en er helemaal niet aan dacht. Die andere 2 keer was ik 't niet, dan baal je wel ff flink, vooral als die kamer op Doddendaal ligt.
Oe dan waren we achterburen geworden
  zondag 1 mei 2005 @ 00:25:56 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_26633077

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:18:36 ]
Zerg schreef:
  zondag 1 mei 2005 @ 00:26:38 #96
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_26633099

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:18:37 ]
Zerg schreef:
  zondag 1 mei 2005 @ 02:54:41 #97
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26634384
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb van de week twee reacties gestuurd via kamernet, maar niks teruggehoord. Het tuig

Ook briefjes opgehangen op de uni, maar met de vakantie in zicht moet je daar weinig van verwachten. Na de vakantie maar weer ff flink lobby-en, want het begint wel te jeuken
\

Lobbyen is the key
Vampire Romance O+
pi_26634437
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb van de week twee reacties gestuurd via kamernet, maar niks teruggehoord. Het tuig

Ook briefjes opgehangen op de uni, maar met de vakantie in zicht moet je daar weinig van verwachten. Na de vakantie maar weer ff flink lobby-en, want het begint wel te jeuken
hehe, twee reacties. van de tien mails mag je misschien bij twee huizen komen kijken.
ik heb twee maanden lang ongeveer 2 kijkavonden per week gehad voor ik wat had gevonden. het was overal wel wat.

- heel goor
- heel duur en klein
- lompe huisregels
- vervelende mensen
- klotelokatie
- tijdelijk
- semi-bekenden blijken er te wonen
- gezeik over roken en blowen
- er is bijna nooit iemand thuis
- kluizenaren huis; je ziet nooit iemand

nu woon ik gelukkig ideaal.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_26634451
ohja, tips;

wees geïnteresseerd in de verhalen die je toekomstig huisgenoten vertellen, ook al vind je het kut.
praat mee over alles, je hebt ineens superveel verstand van politiek en je kent ook elk café.
weet daarintegen niet alles, zeg ook een keer 'ohja, is dat zo? hmm, dat wist ik niet' zodat je ook gemakkelijk overkomt en je openstelt voor nieuwe dingen.
niet met je armen over elkaar staan.
niet roken.
doe alsof je thuis bent, maar blijf wel met je tengels overal vanaf. ga dus niet op eigen initiatief een bier pakken of iemands bed testen.
je hebt een breed sociaal leven, je bent van plan 7 dagen per week er te gaan zitten en vanalles met je huisgenoten te ondernemen.
als je klaar bent met studeren moet je vertellen dat je nog wat anders gaat studeren na de zomer, want weklui moeten ze niet.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_26634495
pfff als het zo moet, hoeft het voor mij al niet

komop ik zoek gewoon woonruimte, geen nieuwe vrienden
of het klikt met huisgenoten zie je later wel toch

ik zou dus echt niet aan zo'n achterlijk vragenrondje mee gaan doen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')