abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:31:32 #1
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26351487
Welkom in [Centraal] Single

Een reeks voor, door en over singles
Singles die zoeken maar niet vinden, singles die vinden.... maar niet dat wat ze zoeken of singles die het single leven niet willen missen... en alles wat daar tussen zit.

Kortom: een succesvolle reeks voor alle singles over alles wat singles anno nu bezighoudt.

Echter is dit niet zomaar een reeks om alleen maar gezellig te kletsen.

***Er zijn regels***

* Zie het niet als slowchat topic, dit is het niet. Tuurlijk mag een vleug
slowchat wel maar post na post over iets anders is gewoon niet de bedoeling.
We zijn géén tmf chat en als je wilt chatten kun je ook mensen toevoegen aan
je msn of open een eigen irc kanaal.

**** slowchatten in jullie eigen irc kanaal? Dat kan op #singles of #Ebola op de irc.fok.nl server. ***

* Het is niet de bedoeling dat dit een soort CUB wordt, of bar. Dus zinloze
posts over wat je doet of drinkt of wilt drinken etc etc worden niet
gewaardeerd dus plaats ze ook niet.

* Ook is het niet de bedoeling dat het een kliek wordt waar andere mensen
moeilijk kunnen posten doordat ze "nieuw" in de reeks zijn. Helaas zie je
vaak bij reeksen dat er een echte kliek ontstaat. Dat is echt niet
wat we willen, sta dus gewoon open voor iedereen, dan blijft het veel
aangenamer.

* Melden hoe je je voelt kan in HVJJN, en dus is deze reeks geen vervolg
daarop. Dus: Melden dat je zenuwachtig bent voor een date kan in HVJJN, je
afvragen hoe het met die en die is heeft geen nut: die en die zullen het wel
melden als ze weer online zijn. Ook melden dat je thuis bent en morgen
een verslag geeft van je avond is onnodig: mensen lezen het morgen wel.

Maw probeer enigszins ontopic te blijven.
We willen met deze reeks tegemoet komen aan jullie wensen en nemen aan dat
jullie deze reeks dan ook gebruiken zoals bedoeld is.

Opmerkingen en vragen over deze reeks kun je uiteraard kwijt in het moderatietopic.

Nog één ding:
Vergeet niet om in de OP van een nieuw deel deze regels te vermelden.
Zo blijft het duidelijk voor iedereen.

Link naar het vorige deel:
[Centraal] (Nog Immer) Single Teil 21

De URL van deze OP: http://popolon.xs4all.nl/sharui/singles.txt

De singles meet in mei wordt hier geregeld: Singlesmeet 2005

De laatst genoemde stelling was:
Denken singles / mensen die in dit topic posten teveel na over dingen

[ Bericht 3% gewijzigd door Copycat op 20-04-2005 10:02:45 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:34:22 #2
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26351545
Ik denk dat dat nadenken inderdaad veel met (zelf)vertrouwen te maken heeft. En ook ik ben dan idd te verlegen en te onzeker, wat veel nadenken tot gevolg heeft. Ook wat gezegd werd over het in je hoofd halen van doemscenario's komt me erg bekend voor....
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:36:12 #3
118976 Rene_H
Beholder of Justice...
pi_26351581
meer specifieker graag... over welke dingen nadenken.... ?? relatie, geloof, uiterlijk, verstand, wereldsezaken e.d. haha....

maar in het algemeen hoe een single toch niet meer te denken als ieder ander die wel een relatie hebben :S zie het verband nie
..:: Confront and shatter everything that stands in your way ::..
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:36:33 #4
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26351590
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:34 schreef melismay het volgende:
Ik denk dat dat nadenken inderdaad veel met (zelf)vertrouwen te maken heeft. En ook ik ben dan idd te verlegen en te onzeker, wat veel nadenken tot gevolg heeft. Ook wat gezegd werd over het in je hoofd halen van doemscenario's komt me erg bekend voor....
Ik vind het ook een enorme dooddoener voor een gesprek om overal over na te denken voordat je wat zegt. Dat is voor mij een van de grootste redenen geweest om er wat aan te willen doen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26351607
quote:
Tja maarja soms heb ik dat ook , maarja als het dan fout gaat kan het alleen maar meevallen ipv dat je er onwijs je hoop op hebt gevestigd.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_26351638
Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf. Ik vind mezelf een leuke jonge vrouw, en ben gewoon blij met wie ik ben. En ik weet ook steeds beter van mezelf wat ik wel en niet wil, en daarom vind ik het ook steeds minder een issue om single te zijn, denk ik. Dat ik zo langzamerhand aan een beetje rustig rondkijk op zoek naar iemand die ik leuk vind, in plaats van me er druk om te maken. Ik denk na over single zijn, maar op mij heeft het een positief effect, en heb ook niet het gevoel dat ik teveel nadenk.
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:43:47 #7
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26351743
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:36 schreef Rene_H het volgende:
meer specifieker graag... over welke dingen nadenken.... ?? relatie, geloof, uiterlijk, verstand, wereldsezaken e.d. haha....

maar in het algemeen hoe een single toch niet meer te denken als ieder ander die wel een relatie hebben :S zie het verband nie
Meer zoals ik net dus omschreef. Te veel nadenken voor je wat zegt bv om maar niet af te gaan.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 16:45:08 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26351783
Tja vooral het logisch nadenken over dit soort dingen is vaak een beetje een dooddoener .. gewoon door het simpele feit dat emoties enzo niet logisch zijn ... naja
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_26351808
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf. Ik vind mezelf een leuke jonge vrouw, en ben gewoon blij met wie ik ben. En ik weet ook steeds beter van mezelf wat ik wel en niet wil, en daarom vind ik het ook steeds minder een issue om single te zijn, denk ik. Dat ik zo langzamerhand aan een beetje rustig rondkijk op zoek naar iemand die ik leuk vind, in plaats van me er druk om te maken. Ik denk na over single zijn, maar op mij heeft het een positief effect, en heb ook niet het gevoel dat ik teveel nadenk.
Wat jij hebt heb ik dus ook de meeste tijd gelukkig alleen dan mannelijk gezien. Alleen dat duurde wel eventjes. Soms baal ik wel single te zijn, vooral als je alleen in bed ligt. Maar goed, verder ben ik tevreden over mezelf. Ik heb leuk werk, lieve vrienden, ben gestopt met roken en dat lukt (ondanks moeilijkheden) en ben opzich tevreden over mn looks.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:47:38 #10
42381 CvB
handles your hunger better
pi_26351861
Teveel nadenken over het single zijn werkt vaak ook niet echt opbeurend, dus dat zet ik ook wel steeds meer van me af. Dit topic helpt daar alleen niet bij, maar gelukkig geven velen hier wel een postieve draai aan hun posts en is het meer gezellig kletsen!
Vind ik
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:48:19 #11
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26351877
quote:

Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf.
Dat heeft echter niks met te veel nadenken te maken. Ik denk namelijk heel veel na, of beter gezegd: ik denk te veel na. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen zelfvertrouwen heb of niet tevreden ben met mezelf. Integendeel, ik ben tevreden met de Plato die ik ben.

Natuurlijk zouden er dingen anders kunnen en dan bedoel ik voornamelijk dat ik graag makkelijker contacten aan zou gaan. Maar zo zal iedereen wel wat hebben dat hij/zij graag anders zou zien, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van een gebrek aan zelfvertrouwen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_26351899
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja vooral het logisch nadenken over dit soort dingen is vaak een beetje een dooddoener .. gewoon voor het simpele feit dat emoties enzo niet logisch zijn ... naja
Maar BB, soms moet je dingen ook gewoon op z'n beloop laten. Toen ik verliefd werd op mijn ex-vriend had ik alles tegen me, er waren honderd logische redenen om niet verliefd op hem te worden, en toch heb ik me mee laten drijven met hoe dingen gingen. En ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Logisch nadenken is zeker niet alles.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:50:34 #13
85962 ioko
I Appear Missing
pi_26351939
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat heeft echter niks met te veel nadenken te maken. Ik denk namelijk heel veel na, of beter gezegd: ik denk te veel na. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen zelfvertrouwen heb of niet tevreden ben met mezelf. Integendeel, ik ben tevreden met de Plato die ik ben.

Natuurlijk zouden er dingen anders kunnen en dan bedoel ik voornamelijk dat ik graag makkelijker contacten aan zou gaan. Maar zo zal iedereen wel wat hebben dat hij/zij graag anders zou zien, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van een gebrek aan zelfvertrouwen.
Helemaal eens Plato, al is het bij mij niet zozeer contacten aangaan, als wel contacten aangaan die in een relatie eindigen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_26351950
quote:

[..]

Ik zei dat omdat ik het gewoon stom vond klinken om keihard te roepen "IK VOEL ME FANTAAAAASTISCH EN ZELFVERZEKERD" terwijl ik weet dat er andere mensen zijn (waar jij dan niet onder valt) die eerder wel aangaven niet altijd even veel zelfvertrouwen te hebben.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 16:52:03 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26351974
quote:
Ik vind mijn leven ook prima zo. Ik doe een leuke opleiding enzo. Ik heb verder een leuke gezellige vrienden groep. Meestal vermaak ik me prima Alleen het vlot niet zo met de vrouwen
pi_26351990
Ben bijna 21 en op een relatie jaren geleden dat altijd geweest, zit er eigenlijk niet mee. Komt vanzelf een keer wel, maar ben zoals iemand hier post tevreden over de rest op het moment en geniet eigenlijk meer van het vrij zijn dan dat ik een relatie heb. Als ik nu zie hoeveel tijd vrieden bijv kwijt zijn aan een relatie ben ik liever vrij, maar zodra ik een leuk meisje tegenkom zal ik wel anders praten.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:52:50 #17
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_26351992
quote:
Stelling: (De hier postende) Singles denken te veel/diep na over dingen
Moet ik helaas ja op antwoorden . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 16:53:55 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26352020
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:51 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik zei dat omdat ik het gewoon stom vond klinken om keihard te roepen "IK VOEL ME FANTAAAAASTISCH EN ZELFVERZEKERD" terwijl ik weet dat er andere mensen zijn (waar jij dan niet onder valt) die eerder wel aangaven niet altijd even veel zelfvertrouwen te hebben.
Om je happy te voelen hoef je toch niet bomvol zelf verzekerdheid te zitten .. een goede dosis zelfkennis is ook wel handig enzo
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:54:34 #19
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26352029
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:50 schreef ioko het volgende:

[..]

Helemaal eens Plato, al is het bij mij niet zozeer contacten aangaan, als wel contacten aangaan die in een relatie eindigen.
Bij mij hangt dat met elkaar samen, maar contacten aangaan die uitmonden in een relatie zijn inderdaad nog moeilijker, dat lukt gewoon niet (althans tot op heden ).

Overigens moet het moeite met contacten aangaan ook weer niet overdreven worden, want voor ik het weet sta ik ineens als een soort van contactgestoorde kluizenaar te boek hier en dat zou schromelijk overdreven zijn.
pi_26352059
In deel 21 schreef MSXUser:
quote:
Same here. Wat betreft 'verlegen en terughoudend'... dat is iets waar ik denk ik nooit meer van afkom.
Dat idee heb ik ook wel. Verlegenheid gaat na verloop van tijd wel weg, maar dat terughoudende zal toch blijven ben ik bang en dat is soms zo lastig.

In deel 21 schreef Metro het volgende:
quote:
Ik ben zelf iemand die heel erg vaak over dingen nadenkt, en eerlijk is eerlijk. erg ver kom je er niet mee. Ik ben bezig om gewoon eens wat meer te doen ipv na te denken. In elk geval op sociaal vlak (zoals CvB al aangaf bv) om bijvoorbeeld een gesprek goed gaande te houden.
Ik denk dat denken en doen wel met elkaar te maken hebben. Je ontkomt er in bepaalde situaties niet aan om dat niet samen te doen. Een gesprek moet eigenlijk van zichzelf goed gaan en daar moet je niet bij nadenken. Dat is ook niet echt een probleem bij mij. Ik ben daarin een echte kletskous, maar mits ik degene wat beter ken.
quote:
Ja daar heb je wel gelijk in.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:56:20 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26352078
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:52 schreef MrDoegewoon het volgende:

Ben bijna 21 en op een relatie jaren geleden dat altijd geweest,
Hoe voelt dat om altijd 21 geweest te zijn?
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 16:58:05 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26352128
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:49 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Maar BB, soms moet je dingen ook gewoon op z'n beloop laten. Toen ik verliefd werd op mijn ex-vriend had ik alles tegen me, er waren honderd logische redenen om niet verliefd op hem te worden, en toch heb ik me mee laten drijven met hoe dingen gingen. En ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Logisch nadenken is zeker niet alles.
Ik ben niet zo'n drijver .. dat vind ik eng. En dat is serieus (iedereen ziet dat als gezeur maar het is gewoon de waarheid) ik hou er niet van als dingen me tegenstaan en ik hou er ook niet van als de controle uit mn handen is. (Dat zorgt ook wel een beetje voor mijn instelling, als je jezelf het kutst vind kan niemand je kwetsen door je kut te vinden want dat doe je zelf toch al)

Maarja al dat gedrag komt dus voort uit angst en als je me vraagt waar ik bang voor ben moet ik je het antwoord schuldig zijn misschien ben ik wel bang voor leven ofzo
pi_26352141
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoe voelt dat om altijd 21 geweest te zijn?
Haha heel goed.

Moet dus zijn dat ik op die ene relatie na, altijd single geweest ben
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_26352234
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Om je happy te voelen hoef je toch niet bomvol zelf verzekerdheid te zitten .. een goede dosis zelfkennis is ook wel handig enzo
Oei, gewaagde stelling. Als ik iéts aantrekkelijk vind bij een vrouw dan is dat wel zelfverzekerdheid. Zelfkennis handig, maar zelfverzekerdheid is toch wel 1 van de belangrijkste dingen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26352279
quote:

[..]

Wat ik op dit moment zie als mijn zelfkennis op dit gebied is dat ik weet dat het voor mij het fijnste is om niet als een kip zonder kop op zoek te gaan, maar juist de keuze te kunnen maken om níet iets te gaan drinken met een jongen als ik dat niet zie zitten. Bedoelde je zoiets ?
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:05:20 #26
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26352303
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Oei, gewaagde stelling. Als ik iéts aantrekkelijk vind bij een vrouw dan is dat wel zelfverzekerdheid. Zelfkennis handig, maar zelfverzekerdheid is toch wel 1 van de belangrijkste dingen
Zelfkennis is wel van belang, maar zelfverzekerdheid vind ik niet noodzakelijk. Sowieso is dat een relatief begrip, want iedereen is tot op zekere hoogte onzeker. Bovendien hangt dat af van het gebied. Op bepaalde punten ben ik uiterst zeker van mezelf, maar op andere punten is er wel een zekere onzekerheid.
pi_26352304
Teveel zelfkennis is dan weer link. Teveel nadenken ook, zeker daar verliefdheid totaal daar los van staat. Niet nadenken, daar heb ik uiteindelijk ook maar eens van afgezien. Met resultaat
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_26353125
Zelfverzekerd zijn straal je ook uit, en daar trek je meer mensen mee aan dan als je een beetje rond aan het sluipen bent!

offtopic: Rokjes doen het altijd goed! Heb net een leuke knul gekust pontificaal vóór de faculteit
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:52:04 #29
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26353250
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:46 schreef Thisbe het volgende:
Zelfverzekerd zijn straal je ook uit, en daar trek je meer mensen mee aan dan als je een beetje rond aan het sluipen bent!
Klopt, als ik mijn zelfverzekerde buien heb dan merk je dat mensen anders tegen je aan kijken, maar zeker ook dat je zelf de wereld anders ziet.... En ik moet bekennen, that world looks better. Kon ik me nu maar altijd zo voelen
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:52:58 #30
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26353267
Ik ben best heel zelfverzekerd, ook al blijkt dat niet uit mijn posts in dit topic. Maar goed, echt iets opleveren doet het me niet. Ik ben IRL heel anders dan in dit topic
For great justice!
pi_26353401
Wat verstaan jullie onder onzekerheid?

Ik bedoel: ben je bv. bang om af te gaan? Of vind je jezelf niet aantrekkelijk en laat je daarom dingen? Of...

Trouwens, straks op 2Vandaag een cursus flirten voor boeren.
pi_26353535
quote:

offtopic: Rokjes doen het altijd goed! Heb net een leuke knul gekust pontificaal vóór de faculteit
Ik had je ook wel gekust als je een broek aan had gehad hoor..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_26353759
quote:

[..]

Daar geloof ik niets van, wat is dan de reden dat je niet op vrouwen afstapt? Voor mezelf weet ik het wel, en jij? Je zegt nota bene zelf dat je zat meisjes op je opleiding tegenkomt, dan zou het toch heel makkelijk moeten zijn?
Gaap Goals rulezzz!
pi_26354250
Even een kleine analyse waarom het bij mij niet lukt. Ik hou totaal niet van clubs, kroegen en disco's. Vrouwen op die plekken aanspreken gaat dus niet lukken want ik kom er nooit. Daarnaast heb ik een erg klein sociaal kringetje en kom ik bijna nooit nieuwe vrouwen tegen. Afgezien van flitsdaten dan.

Hou je dus over, aanspreken op straat, in de supermarkt, in de winkel etc. etc. Probleem bij die situaties is echter het volgende:

A. Het moment is vaak vluchtig, de dame in kwestie is vaak snel weer weg.
B. Ik zie geen aanleiding of excuus om haar "zomaar" aan te spreken.
C. De dingen die je wel kunt zeggen vind ik dermate brutaal en direct dat ik ze niet durf!

Neem nou de drie minuten email techniek van DYD. Denk je nou echt dat de meeste vrouwen zomaar hun email en telefoonnummer geven omdat je toevallig heel eventjes met ze gepraat hebt??

Maar ja, daar gaan we weer, ik moet er eigenlijk niet over nadenken maar het DOEN!! Tja....., zou ik het ooit leren??
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:33:58 #35
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26354388
quote:

[..]

Leuke

Hebben die twee zaken niet met elkaar te maken? Als je jezelf goed kent weet je je sterke en zwakke punten. En aangezien ieder mens wel sterke punten heeft zou je automatisch meer zelfvertrouwen hebben.

Je hoeft dus niet bomvol zelfvertrouwen te zitten, maar je zult er toch wel iets van moeten hebben.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_26354394
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Even een kleine analyse waarom het bij mij niet lukt. Ik hou totaal niet van clubs, kroegen en disco's. Vrouwen op die plekken aanspreken gaat dus niet lukken want ik kom er nooit. Daarnaast heb ik een erg klein sociaal kringetje en kom ik bijna nooit nieuwe vrouwen tegen. Afgezien van flitsdaten dan.

Hou je dus over, aanspreken op straat, in de supermarkt, in de winkel etc. etc. Probleem bij die situaties is echter het volgende:

C. De dingen die je wel kunt zeggen vind ik dermate brutaal en direct dat ik ze niet durf!

Neem nou de drie minuten email techniek van DYD. Denk je nou echt dat de meeste vrouwen zomaar hun email en telefoonnummer geven omdat je toevallig heel eventjes met ze gepraat hebt??

Maar ja, daar gaan we weer, ik moet er eigenlijk niet over nadenken maar het DOEN!! Tja....., zou ik het ooit leren??
Als je er zo over blijft piekeren niet.
Durf te leven!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:37:42 #37
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26354502
quote:

Het ergste wat je kunt gebeuren is dat d'r vriend er net aankomt en ziet dat je zijn meid staat te versieren

Oftewel: van een blauwtje ga je niet dood.
50.000 O+
pi_26354551
Nou ja, in zekere zin durf ik wel te leven, ik stap glimlachend vanaf 3600 meter hoogte uit een goed werkend vliegtuig.

Ik wou dat op een vrouw afstappen net zo makkelijk was
Gaap Goals rulezzz!
pi_26354566
potentieel bookmark-topic-tvp.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_26354593
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:39 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou ja, in zekere zin durf ik wel te leven, ik stap glimlachend vanaf 3600 meter hoogte uit een goed werkend vliegtuig.

Gewoon schijt aan alles hebben en denken aan haar, ipv wat z e van je zal vinden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:41:01 #41
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26354595
quote:

moeten we nog raden wie

kuch nozem kuch
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:42:59 #42
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26354673
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:39 schreef M_Schtoppel het volgende:

Van een niet werkende parachute ga je over het algemeen wel dood
50.000 O+
pi_26354756
Als ik daarnaast ook een storing op mijn reserve heb wel ja. Maar ja, ook dan is het probleem niet opgelost, wat denk je van al die engelen? En ik kan niet eens harp spelen.

Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:46:19 #44
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26354812
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:42 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Van een niet werkende parachute ga je over het algemeen wel dood
van ruzie met een jaloerse vriend die toevallig kan boksen kan je ook flink doodgaan hoor
pi_26354846
quote:

Schtoppel, je bent 36, verlangt als geen ander naar een relatie met een leuke vrouw. Als je nu niks onderneemt kan je het in een volgend leven nog eens proberen, maar ik geloof niet dat je dat wil.
Je hebt niks te verliezen, wordt het niet eens tijd om er gewoon écht schijt aan te gaan krijgen?
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:48:10 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26354871
quote:

Waarom niet op internet eens rondkijken?
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 18:49:08 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26354902
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:33 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Leuke

Hebben die twee zaken niet met elkaar te maken? Als je jezelf goed kent weet je je sterke en zwakke punten. En aangezien ieder mens wel sterke punten heeft zou je automatisch meer zelfvertrouwen hebben.

Je hoeft dus niet bomvol zelfvertrouwen te zitten, maar je zult er toch wel iets van moeten hebben.
mijn sterke punten liggen niet op emontioneel/sociaal vlak , dus daarvan moet ik het niet hebben
pi_26354970
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Waarom niet op internet eens rondkijken?
Doe ik al, ik sta op een datingsite.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:54:23 #49
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26355071
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

mijn sterke punten liggen niet op emontioneel/sociaal vlak , dus daarvan moet ik het niet hebben
Hoe zie jij jezelf?
50.000 O+
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 18:56:44 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355140
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:54 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hoe zie jij jezelf?
een saaie lelijke zeurdert die enigsinds weet hoe een cel van binnen werkt
pi_26355188
*Zingt Oh, geef mij wat cytoplasma
Gaap Goals rulezzz!
pi_26355289
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je zou het grammaticaal niet redden op een alfastudie. Ik blijf het zeggen.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 19:04:22 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355333
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:02 schreef nozem het volgende:

[..]

ach zeurderd
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:05:51 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26355366
quote:

[..]

ach joh, maar 2 spelfouten in 1 zin
pi_26355374
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ach zeurderd
Dat schept al weer enigzins hoop.
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 19:08:09 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355421
* Bosbeetle schrijft iets bij op zn zwakke punten lijstje
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:08:56 #57
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26355440
quote:

[..]

Alfa studies zijn ook voor mietjes
Maar beta-ers zijn idd vaak slecht in spelling.

Eigelijk dus gewoon een tvp
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:09:22 #58
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26355447
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Goeie openingszin: 'Zeg schatje, zal ik jou eens vertellen hoe die eicellen van jou er van binnenuit uitzien?'

Maar goed positief zelfbeeld hoor
50.000 O+
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:09:44 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26355450
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:08 schreef Bosbeetle het volgende:
* Bosbeetle schrijft iets bij op zn zwakke punten lijstje
Hee niet snel een spelfout verbeteren he
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:10:26 #60
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26355472
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:09 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Goeie openingszin: 'Zeg schatje, zal ik jou eens vertellen hoe die eicellen van jou er van binnenuit uitzien?'

Het meisje met de eierstokjes
pi_26355483
Ja ontopic maar weer. Waar waren we gebleven?
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:12:05 #62
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26355501
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:10 schreef Sabrina1981 het volgende:
Denken singles / mensen die in dit topic posten teveel na over dingen?

En deze:

50.000 O+
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 19:12:32 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355513
quote:

[..]

als iemand wacht op een witte prins op een knap paard ben ik dr man !
pi_26355527
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:10 schreef Sabrina1981 het volgende:
Bij deel 22 alweer....
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 19:14:15 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355557
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:12 schreef MissMSX het volgende:

[..]

En deze:

In dit topic jazeker ... daarbuiten weet ik het niet
pi_26355625
quote:

[..]

En deze:

De eerste stelling heb ik al beantwoord in het vorige deel.

Tweede stelling:

Ik kan me happy voelen, maar ik heb dan ook wel onzekere momenten.
pi_26355672
quote:

[..]

Misschien wel ja...
quote:
En deze:

Ik barst ook niet in iedere situatie van het zelfvertrouwen, dat staat me geenszins in de weg om toch redelijk happy te zijn. Al heb ik ook regelmatig mijn dipjes, maar dat lijkt me een karaktertrek die ik al heel mijn leven heb.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 19:21:33 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26355734
quote:

[..]

tja dat is natuulijk uit te bouwen

• positieve kanten
    - ben niet snel jaloers
    - ben altijd behulpzaam
    - ben bijna nooit kwaad of boos
    - kan perfect anderen voor mij laten gaan
    - kan redelijk goed en snel dingen bevatten
    - kan goed luisteren

• negatieve kanten
    - ik zie dr niet uit
    - ik praat per definitie te veel en te hard
    - zeg verkeerde dingen op juiste en foute momenten
    - ik ben nogal standvastig in discussies
    - ik kan niet spellen
    - ik ben lui
    - en ik zeur
    - ik ben irritant

• positief en negatief
    - Ik ben nogal onverschillig
  • En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:23:17 #69
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_26355773
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 16:55 schreef Sabrina1981 het volgende:
    Dat idee heb ik ook wel. Verlegenheid gaat na verloop van tijd wel weg, maar dat terughoudende zal toch blijven ben ik bang en dat is soms zo lastig.
    Verlegenheid gaat inderdaad wel over na een tijdje (als je iemand wat langer kent). Dat terughoudende is wel een behoorlijk beperkende factor; aan de andere kant creëer je wel weer een stukje 'eigen veiligheid'. Het is uiteindelijk een soort van faalangst, waar ik tot op heden nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden (heb wel een vermoeden wat de uiteindelijke oorzaak is).
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
    pi_26355816
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

• positieve kanten
    - ben niet snel jaloers
    - ben altijd behulpzaam
    - kan goed luisteren

• negatieve kanten
    - ik zie dr niet uit
    - ik kan niet spellen
    - ik ben lui
    - en ik zeur
  • Je vergeet er eentje bij negatief:

Je bent irritant.

Grapje he!
    pi_26355875
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:23 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Verlegenheid gaat inderdaad wel over na een tijdje (als je iemand wat langer kent). Dat terughoudende is wel een behoorlijk beperkende factor; aan de andere kant creëer je wel weer een stukje 'eigen veiligheid'. Het is uiteindelijk een soort van faalangst, waar ik tot op heden nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden (heb wel een vermoeden wat de uiteindelijke oorzaak is).
    Die terughoudendheid is zeker voor eigen veiligheid. Bijvoorbeeld: ik wil best wel weer daten, maar als ik dan te horen krijgt dat iemand wel met mij wil afspreken (gebeurt de laatste tijd niet veel) ga ik twijfelen of ik het wel moet doen. Probeer het ook altijd voor mezelf uit te schuiven, zodat ik er over na kan denken.

Even een kleine toevoeging:

Ik schuif het niet voor me uit omdat ik de betreffende jongen niet beter wil leren kennen, maar meer omdat ik bang ben om op me bek te gaan.

Dan zullen wel reacties komen dat je zo nooit niemand tegen komt. Dat kan heel goed kloppen, maar als je alleen maar op je bek gaat pas je de volgende keer wel uit. Het zou misschien wel anders kunnen zijn als ik wel een keer een date had gehad wat leuker af zou zijn gelopen.
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:33:36 #72
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26356015
    quote:

[..]

• positieve kanten
    - ben niet snel jaloers
    - ben altijd behulpzaam
    - kan goed luisteren

• negatieve kanten
    - ik zie dr niet uit
    - ik kan niet spellen
    - ik ben lui
    - en ik zeur
    - ik ben irritant

• positief en negatief
    - Ik ben nogal onverschillig
  • Ik zou zeggen, werk aan je negatieve punten (ik zie er zo al 2 of 3 die je makkelijk kan veranderen) en versterk je positieve punten want daar kun je best ver mee komen als ik je lijstje zo zie
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:38:11 #73
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_26356108
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:24 schreef Sabrina1981 het volgende:
    Je bent irritant.
    Hey, da's mijn ondertitel
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
    Die terughoudendheid is zeker voor eigen veiligheid. Bijvoorbeeld: ik wil best wel weer daten, maar als ik dan te horen krijgt dat iemand wel met mij wil afspreken (gebeurt de laatste tijd niet veel) ga ik twijfelen of ik het wel moet doen. Probeer het ook altijd voor mezelf uit te schuiven, zodat ik er over na kan denken.
    Dat je er over nadenkt is niet meer dan logisch. Echter, waar leg je de grens of je bepaalt of je er op ingaat of niet. De één kan dat binnen een paar tellen, de ander heeft er (veel) meer tijd voor nodig. Van mezelf weet ik dat ik ook in het algemeen teveel zaken voor me uit zit te schuiven.
    pi_26356212
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:38 schreef MSXUser het volgende:

Dat je er over nadenkt is niet meer dan logisch. Echter, waar leg je de grens of je bepaalt of je er op ingaat of niet. De één kan dat binnen een paar tellen, de ander heeft er (veel) meer tijd voor nodig. Van mezelf weet ik dat ik ook in het algemeen teveel zaken voor me uit zit te schuiven.
    Je slaat de spijker op zijn kop. Ik kan dat niet binnen een paar tellen beslissen.
    pi_26356395
    Op dit moment ben ik Tha Man. Heb net met een meisje zitten chatten en ze zegt op een gegeven moment: je bent de grappigste van alle mannen waar ik mee chat, als verrassing mag je me ooit zien.

THANK YOU DAVID!!

Gaap Goals rulezzz!
    pi_26356437
    Nooit juichen voor de buit binnen is, lol.
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:56:54 #77
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_26356526
    Hoera. De coolbest begint te werken. Nog even een paar uur extra slapen en ik ben morgen weer fit. Heb ik die kokosnoot niet voor niets gekocht. .
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      dinsdag 19 april 2005 @ 19:58:00 #78
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_26356550
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:52 schreef Tranceptor het volgende:
    Nooit juichen voor de buit binnen is, lol.
    Het begin is er in ieder geval
    pi_26356580
    quote:

[..]

• negatieve kanten
    - ik zie dr niet uit
    - ik kan niet spellen
    - ik ben lui
    - en ik zeur
    - ik ben irritant
  • Wel BB, een hoop dingen hierboven gelden ook voor mij! Ik praat te hard als ik zacht zou moeten praten, en andersom. Ik zeg botte dingen op het verkeerde moment. In discussie's heb ik altijd gelijk, ik ben lui, ik zeur en ben irritant. Ik kan wel ietsjes beter spellen dan jij ja
    O ja: ik kan ontiegelijk boos worden, berg je dan maar
    Toch zijn er nog steeds mannen die met me om willen gaan Moraal van het verhaal: er zijn vast meisjes die wegzwijmelen bij jouw paardestaart!
    pi_26356670
    Hey Thisbe, je bent mijn type wel, neuken?
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 20:03:43 #81
    42184 crew  DaMart
    pi_26356677
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 19:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
    Op dit moment ben ik Tha Man. Heb net met een meisje zitten chatten en ze zegt op een gegeven moment: je bent de grappigste van alle mannen waar ik mee chat, als verrassing mag je me ooit zien.

THANK YOU DAVID!!

Ik heb ook iemand in mijn MSN die regelmatig zegt dat ze me echt grappig vindt... over zien heeft ze het nooit gehad... misschien moet ik dat maar eens opperen dan

Ik heb me trouwens vorig jaar uit nieuwsgierigheid eens ingeschreven op een datingsite... dacht dat ik dat profiel verwijderd had, maar blijkbaar niet... had gisterenavond ineens een e-mailbevestiging dat iemand gereageerd had op mijn profiel... ze vroeg zelfs mijn MSN
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:09:23 #82
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26356801
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:03 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb ook iemand in mijn MSN die regelmatig zegt dat ze me echt grappig vindt... over zien heeft ze het nooit gehad... misschien moet ik dat maar eens opperen dan

Ik heb me trouwens vorig jaar uit nieuwsgierigheid eens ingeschreven op een datingsite... dacht dat ik dat profiel verwijderd had, maar blijkbaar niet... had gisterenavond ineens een e-mailbevestiging dat iemand gereageerd had op mijn profiel... ze vroeg zelfs mijn MSN
    en dan zit je hier te typen
    geef je msn en doe er wat mee
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 20:11:11 #83
    42184 crew  DaMart
    pi_26356847
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

en dan zit je hier te typen
    geef je msn en doe er wat mee
    Ik heb mijn MSn gisterenavond al gegeven... ze moet me alleen nog toevoegen
    pi_26356981
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:03 schreef Tranceptor het volgende:
    Hey Thisbe, je bent mijn type wel, neuken?
    Vandaag niet! Het mag ook niet meer van de nieuwe Paus, seks voor het huwelijk
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:19:42 #85
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_26357026
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:17 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Alsof er ooit een paus geweest is van wie het wel mocht.
    For great justice!
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 20:21:47 #86
    42184 crew  DaMart
    pi_26357071
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:19 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Misschien zijn we allemaal onbewust wel kardinalen in spe of zo die zonder het te beseffen hun kuisheidsgelofte inlossen
    pi_26357133
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:17 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Vrije vertaling Papum:

' [Who's your daddy?' ...

Neuken dus! Dat lijkt me duidelijk ... frigide doos

* Tranceptor is weer erg onnozel bezig
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:29:21 #88
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_26357250
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:21 schreef DaMart het volgende:
    Misschien zijn we allemaal onbewust wel kardinalen in spe of zo die zonder het te beseffen hun kuisheidsgelofte inlossen
    Moeten we nu ook allemaal in soutane achter de computer gaan zitten als we in deze topicreeks posten?
    pi_26357296
    Ach, BB, als te hard praten mijn liefdesleven zou hebben geaffecteerd dan kon ik me nu ook aanmelden bij een nonnenklooster. .
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:37:12 #90
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26357433
    Misschien kunnen we al deze topics in een grote bundel samenvatten en verkopen
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 20:46:17 #91
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_26357610
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:37 schreef Metro2005 het volgende:
    Misschien kunnen we al deze topics in een grote bundel samenvatten en verkopen
    Het wel en wee van pathetische zieligerds
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:48:13 #92
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26357651
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het wel en wee van pathetische zieligerds
    zoiets ja
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:53:07 #93
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26357766
    Vinden vrouwen Frans nou een mooie taal?
    (Langue de l'amour )

Gewoon een vraag tussendoor, ik vind het namelijk een schitterende taal
    pi_26357830
    Geen bal vind ik er aan.
      dinsdag 19 april 2005 @ 20:57:02 #95
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_26357863
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:19 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Jawel hoor, van JP1 mocht dat en mede daarom is hij vermoord!
      dinsdag 19 april 2005 @ 21:03:15 #96
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_26358016
    Frans is gezeik. Mensen zien gewoon niet in wat voor een prachtige taal het Nederlands is.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 21:15:59 #97
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_26358303
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Ach, BB, als te hard praten mijn liefdesleven zou hebben geaffecteerd dan kon ik me nu ook aanmelden bij een nonnenklooster. .
    Ik zei ook niet dat ik daarom single ben tis alleen wel een minpuntje !
      dinsdag 19 april 2005 @ 21:19:02 #98
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_26358394
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 21:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Frans is gezeik. Mensen zien gewoon niet in wat voor een prachtige taal het Nederlands is.
    Niks mis met Nederlands maar Frans vind ik ook enorm mooi en ben ook langzaam aan bezig die taal beter te beheersen.
    Vroeg alleen wat de dames ervan vonden.
    pi_26358449
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 20:53 schreef Metro2005 het volgende:
    Vinden vrouwen Frans nou een mooie taal?
    (Langue de l'amour )
    Parijs is prachtig. Sartre is prachtig. Brel is prachtig. Frans is prachtig.
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
      Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 21:21:20 #100
    42184 crew  DaMart
    pi_26358451
    Naar aanleiding van een MSN gesprek wilde ik de volgende vraag/stelling in de groep gooien.

Er zijn hier vast wel mensen die ooit eens een poging hebben ontnomen om te ontsnappen aan het single-zijn. Maar wat is de vaagste/lulligste manier waarop je bent afgewezen?

Wat mij nog bij staat is dat ik ooit veel moed had verzameld om een meisje te bellen. haar mee uit vroeg en als antwoord kreeg: 'Sorry, maar ik heb het erg druk met mijn paard.' Ik ben dus afgewezen voor een paard
      dinsdag 19 april 2005 @ 21:23:17 #101
    17979 MissMSX
    Knightmare
    pi_26358493
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 21:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Niks mis met Nederlands maar Frans vind ik ook enorm mooi en ben ook langzaam aan bezig die taal beter te beheersen.
    Vroeg alleen wat de dames ervan vonden.
    Dit is wel heel erg offtopic, maar kan 't toch niet laten te reageren

Vroeger vond ik Frans vreselijk. Ik snapte er geen bal van, had altijd onvoldoendes en zodoende er een rothekel aan. Ik ben het echter de laatste paar jaar steeds meer gaan waarderen. Maar Duits en Spaans winnen 't toch nog wel
    50.000 O+
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')