Ik vind het ook een enorme dooddoener voor een gesprek om overal over na te denken voordat je wat zegt. Dat is voor mij een van de grootste redenen geweest om er wat aan te willen doen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:34 schreef melismay het volgende:
Ik denk dat dat nadenken inderdaad veel met (zelf)vertrouwen te maken heeft. En ook ik ben dan idd te verlegen en te onzeker, wat veel nadenken tot gevolg heeft. Ook wat gezegd werd over het in je hoofd halen van doemscenario's komt me erg bekend voor....
Tja maarja soms heb ik dat ook , maarja als het dan fout gaat kan het alleen maar meevallen ipv dat je er onwijs je hoop op hebt gevestigd.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:34 schreef melismay het volgende:
Ik denk dat dat nadenken inderdaad veel met (zelf)vertrouwen te maken heeft. En ook ik ben dan idd te verlegen en te onzeker, wat veel nadenken tot gevolg heeft. Ook wat gezegd werd over het in je hoofd halen van doemscenario's komt me erg bekend voor....
Meer zoals ik net dus omschreef. Te veel nadenken voor je wat zegt bv om maar niet af te gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:36 schreef Rene_H het volgende:
meer specifieker graag... over welke dingen nadenken.... ?? relatie, geloof, uiterlijk, verstand, wereldsezaken e.d.haha....
maar in het algemeen hoe een single toch niet meer te denken als ieder ander die wel een relatie hebben :S zie het verband nie![]()
Wat jij hebt heb ik dus ook de meeste tijd gelukkig alleen dan mannelijk gezien. Alleen dat duurde wel eventjes. Soms baal ik wel single te zijn, vooral als je alleen in bed ligt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf. Ik vind mezelf een leuke jonge vrouw, en ben gewoon blij met wie ik ben. En ik weet ook steeds beter van mezelf wat ik wel en niet wil, en daarom vind ik het ook steeds minder een issue om single te zijn, denk ik. Dat ik zo langzamerhand aan een beetje rustig rondkijk op zoek naar iemand die ik leuk vind, in plaats van me er druk om te maken. Ik denk na over single zijn, maar op mij heeft het een positief effect, en heb ook niet het gevoel dat ik teveel nadenk.
Dat heeft echter niks met te veel nadenken te maken. Ik denk namelijk heel veel na, of beter gezegd: ik denk te veel na. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen zelfvertrouwen heb of niet tevreden ben met mezelf. Integendeel, ik ben tevreden met de Plato die ik ben.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf.
Maar BB, soms moet je dingen ook gewoon op z'n beloop laten. Toen ik verliefd werd op mijn ex-vriend had ik alles tegen me, er waren honderd logische redenen om niet verliefd op hem te worden, en toch heb ik me mee laten drijven met hoe dingen gingen. En ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Logisch nadenken is zeker niet alles.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja vooral het logisch nadenken over dit soort dingen is vaak een beetje een dooddoener .. gewoon voor het simpele feit dat emoties enzo niet logisch zijn ... naja
Helemaal eens Plato, al is het bij mij niet zozeer contacten aangaan, als wel contacten aangaan die in een relatie eindigen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heeft echter niks met te veel nadenken te maken. Ik denk namelijk heel veel na, of beter gezegd: ik denk te veel na. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen zelfvertrouwen heb of niet tevreden ben met mezelf. Integendeel, ik ben tevreden met de Plato die ik ben.
Natuurlijk zouden er dingen anders kunnen en dan bedoel ik voornamelijk dat ik graag makkelijker contacten aan zou gaan. Maar zo zal iedereen wel wat hebben dat hij/zij graag anders zou zien, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van een gebrek aan zelfvertrouwen.
Ik zei dat omdat ik het gewoon stom vond klinken om keihard te roepen "IK VOEL ME FANTAAAAASTISCH EN ZELFVERZEKERD" terwijl ik weet dat er andere mensen zijn (waar jij dan niet onder valt) die eerder wel aangaven niet altijd even veel zelfvertrouwen te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heeft echter niks met te veel nadenken te maken. Ik denk namelijk heel veel na, of beter gezegd: ik denk te veel na. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen zelfvertrouwen heb of niet tevreden ben met mezelf. Integendeel, ik ben tevreden met de Plato die ik ben.
Natuurlijk zouden er dingen anders kunnen en dan bedoel ik voornamelijk dat ik graag makkelijker contacten aan zou gaan. Maar zo zal iedereen wel wat hebben dat hij/zij graag anders zou zien, maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van een gebrek aan zelfvertrouwen.
Ik vind mijn leven ook prima zo. Ik doe een leuke opleiding enzo. Ik heb verder een leuke gezellige vrienden groep. Meestal vermaak ik me primaquote:Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dit klinkt misschien arrogant naar de mensen met wat minder zelfvertrouwen toe, maar ik voel me prima over mezelf. Ik vind mezelf een leuke jonge vrouw, en ben gewoon blij met wie ik ben. En ik weet ook steeds beter van mezelf wat ik wel en niet wil, en daarom vind ik het ook steeds minder een issue om single te zijn, denk ik. Dat ik zo langzamerhand aan een beetje rustig rondkijk op zoek naar iemand die ik leuk vind, in plaats van me er druk om te maken. Ik denk na over single zijn, maar op mij heeft het een positief effect, en heb ook niet het gevoel dat ik teveel nadenk.
Moet ik helaas ja op antwoorden . . .quote:Stelling: (De hier postende) Singles denken te veel/diep na over dingen
Om je happy te voelen hoef je toch niet bomvol zelf verzekerdheid te zitten .. een goede dosis zelfkennis is ook wel handig enzoquote:Op dinsdag 19 april 2005 16:51 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik zei dat omdat ik het gewoon stom vond klinken om keihard te roepen "IK VOEL ME FANTAAAAASTISCH EN ZELFVERZEKERD" terwijl ik weet dat er andere mensen zijn (waar jij dan niet onder valt) die eerder wel aangaven niet altijd even veel zelfvertrouwen te hebben.
Bij mij hangt dat met elkaar samen, maar contacten aangaan die uitmonden in een relatie zijn inderdaad nog moeilijker, dat lukt gewoon niet (althans tot op hedenquote:Op dinsdag 19 april 2005 16:50 schreef ioko het volgende:
[..]
Helemaal eens Plato, al is het bij mij niet zozeer contacten aangaan, als wel contacten aangaan die in een relatie eindigen.
Dat idee heb ik ook wel. Verlegenheid gaat na verloop van tijd wel weg, maar dat terughoudende zal toch blijven ben ik bang en dat is soms zo lastig.quote:Same here. Wat betreft 'verlegen en terughoudend'... dat is iets waar ik denk ik nooit meer van afkom.
Ik denk dat denken en doen wel met elkaar te maken hebben. Je ontkomt er in bepaalde situaties niet aan om dat niet samen te doen. Een gesprek moet eigenlijk van zichzelf goed gaan en daar moet je niet bij nadenken. Dat is ook niet echt een probleem bij mij. Ik ben daarin een echte kletskous, maar mits ik degene wat beter ken.quote:Ik ben zelf iemand die heel erg vaak over dingen nadenkt, en eerlijk is eerlijk. erg ver kom je er niet mee. Ik ben bezig om gewoon eens wat meer te doen ipv na te denken. In elk geval op sociaal vlak (zoals CvB al aangaf bv) om bijvoorbeeld een gesprek goed gaande te houden.
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:34 schreef melismay het volgende:
Hoe voelt dat om altijd 21 geweest te zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ben bijna 21 en op een relatie jaren geleden dat altijd geweest,
Ik ben niet zo'n drijver .. dat vind ik eng. En dat is serieus (iedereen ziet dat als gezeur maar het is gewoon de waarheid) ik hou er niet van als dingen me tegenstaan en ik hou er ook niet van als de controle uit mn handen is. (Dat zorgt ook wel een beetje voor mijn instelling, als je jezelf het kutst vind kan niemand je kwetsen door je kut te vinden want dat doe je zelf toch al)quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Maar BB, soms moet je dingen ook gewoon op z'n beloop laten. Toen ik verliefd werd op mijn ex-vriend had ik alles tegen me, er waren honderd logische redenen om niet verliefd op hem te worden, en toch heb ik me mee laten drijven met hoe dingen gingen. En ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Logisch nadenken is zeker niet alles.
Haha heel goed.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe voelt dat om altijd 21 geweest te zijn?
Oei, gewaagde stelling. Als ik iéts aantrekkelijk vind bij een vrouw dan is dat wel zelfverzekerdheid. Zelfkennis handig, maar zelfverzekerdheid is toch wel 1 van de belangrijkste dingenquote:Op dinsdag 19 april 2005 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Om je happy te voelen hoef je toch niet bomvol zelf verzekerdheid te zitten .. een goede dosis zelfkennis is ook wel handig enzo
Wat ik op dit moment zie als mijn zelfkennis op dit gebied is dat ik weet dat het voor mij het fijnste is om niet als een kip zonder kop op zoek te gaan, maar juist de keuze te kunnen maken om níet iets te gaan drinken met een jongen als ik dat niet zie zitten. Bedoelde je zoiets ?quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Om je happy te voelen hoef je toch niet bomvol zelf verzekerdheid te zitten .. een goede dosis zelfkennis is ook wel handig enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |