Nou ik vind dit toch wel een beetje veel van het goede.... René heeft moeite met dr haar afdrogen, maar dat vind ik dus niet raar, omdat ze een best bossie op dr hoofd heeft staanquote:Op maandag 18 april 2005 19:29 schreef livelink het volgende:
Het is een beetje veel typewerk, maar ik zal mijn best doen het zoveel mogelijk over te typen
kleren aan- en uitdoen
zelf jas ophangen
schoenen aan- en uitdoen en los maken/dicht doen
tas openmaken/dichtdoen
beker opendoen/dichtdoen <- moet je geen mepal beker hebben, die gaan heel strak open en dicht
lepel, vork, mes gebruiken
tafel dekken
tafel afruimen
zelf eten openmaken
fruit schillenlekker veilig
![]()
papier van eten afhalen
wc-bezoek incl. handen wassen en afdrogen
speelgoed pakken en opruimen
zelf tas dragen bij het in- en uitgaan van school
kleding opruimen
tanden poetsen
wassen
afdrogen ik mag hopen dat ze geen breekbaar spul hebben![]()
zelf in douche/bad gaan
zelf voorwerpen schoonmaken lekker knoeien en kliederen![]()
zelf lopen
zelf fietsen hoe kan je dat nou verwachten![]()
aan- en uitdoen van apparaten
deuren openen en sluiten
antwoorden op vragen van anderen
iets vragen aan iemand
iets meedelen aan iemand
reageren op anderen
een goede luisterhouding hebben (met allerlei tips om een goede luisterhouding te stimuleren)
quote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef moussy het volgende:
Ik heb nog een leuke van René.... Jullie kennen het koeienvel-pies-verhaal nog wel he? Beertje_ wel![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 21:40 schreef moussy het volgende:René heeft vandaag wat nieuws opgebiechtAls er natte of opgevouwn schone was op de wc deksel ligt piest ze ff snel in de douchecabine
![]()
![]()
en ik me soms maar afvragen hoe het zo naar pies kon ruiken daar
Ik ben benieuwd of er een kind is dat aan die lijst kan voldoen.quote:Op maandag 18 april 2005 22:58 schreef livelink het volgende:
Die lijst was dus wat je op het gebied van de zelfstandigheidsontwikkeling mag verwachten van een kind dat met de basisschool begint.
Nee, ik ook niet (en Daan ook nietquote:Op maandag 18 april 2005 23:24 schreef moussy het volgende:
Maar wat is er nou zo belangrijk aan het zelf fietsen? Ik zie daar het nut niet zo van in.
quote:Op maandag 18 april 2005 20:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien kunnen die kindertjes ook wel fruit schillen, maar kan me voorstellen dat je dat als ouder toch echt niet laat gebeuren nog. En wc-bezoek en zelf fietsen vind ik ook nogal ver gaan, eerlijk gezegd (tenzij ze alleen plassen en met zijwieltjes bedoelen).
nee niet echt, ze wordt over twee weken drie en we wisten dat ze ooit die behoeft e zou krijgen. Hebben we ook gezegd tegen elkaar als ze zelf wil of ze laat blijken er behoefte aan te hebben gaan we kijken wat we kunnen regelen. Vind ze het niet leuk prima, hoeft het ook niet dan blijft ze weer lekker thuis.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:45 schreef Bright het volgende:
Ach, Knorretje, wat liev!!
Heb je dan niet de neiging om haar juist nog lekker thuis te willen houden, zo dicht mogelijk bij je, zodat je haar kan bewonderen en heerlijk kunt knuffelen?
ja best wel, ze staat al een hele tijd op de wachtlijst bij een ander (kon toen in september geplaatst worden, maar wilden wij niet omdat ze er nog niet aan toe was en jayden net geboren was.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef Tan het volgende:
Fijn dat er geen wachtlijsten zijn!
Het papier of het eten?quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:23 schreef Bright het volgende:
papier van eten afhalen als het lekker is
Hij wandelt wel eens in mijn pantoffels de kamer door, hij heeft absoluut geen moeite om die aan te trekken. Kan ook niet anders, hij past er bekant zelf helemaal inquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:30 schreef jessie het volgende:
Coolbabe dan moet je Tom eens schoenen van Jasper gevenHier kan Janneke dr schoenen ook niet aantrekken. Maar die van Bo wel. Daar loopt ze dan ook hele dagen de huiskamer mee rond!
Met vork en mes is wel vlot hoor!
quote:
Netjes van Bo zegquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:13 schreef jessie het volgende:
Nou ja. Komt Bo net uit bed om te plassen (we zijn een beetje bezig met snachts zindelijk worden) En Janneke slaapt nu dus als een blok!!!! He he!!!
Wow, wat is de wereld toch ook mooi als je em door de ogen van zo'n kleintje bekijktquote:Op woensdag 20 april 2005 00:35 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn dochter leert de wereld kennen... en ik leer alle kleine dingen weer waarderen...
ben ik Bram ook maar weer eens gaan wegen en meten. Hij is nu bijna 14 kg (heb een ouderwetse weegschaal) en 89 cmquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef bixister het volgende:
Piet is van de week (enigszins verlaat) op controle geweest bij 't CB en bleek nog meer te wegen dan mijn vermoeide rug al vermoedde: 13.8 kg!hij is ook vrij lang hoor: 89 cm.
Wat sneuquote:Op woensdag 20 april 2005 21:20 schreef easy-going het volgende:
Hij is namelijk aardig ziekjes, sinds zondag aan de diarree, en sinds gisteren ook nog eens aan het overgeven erbij![]()
quote:Op woensdag 20 april 2005 21:57 schreef jessie het volgende:
Nou hier werkt boos worden niet. Ze zegt dan braaf jaja en zodra die deur dicht gaat begint ze weer
Ik heb wel eens gelezen dat je soms het hele slaapritme moet doorbreken en ze bijvoorbeeld een dagje bij oma moeten laten logeren. In principe ben ik daar niet voor omdat ik vind dat ze zelf moet kunnen aangeven of ze dat wil. Maar de laatste dagen fluistert het stemmetje in me oren "breng dr een nachie bij oma, breng dr een nachie bij oma" Ik vraag dan" Geer hoor je dat stemmetje ook". Maar Geer hoort het (nog) niet
quote:Op woensdag 20 april 2005 20:29 schreef melonovy het volgende:
Schattig Lois... Ik vind dit echt zo'n leuke fase!
Die trotse blikken als ze weer eens wat bereikt hebben vind ik zo machtig prachtigHeerlijk die smeltmomenten!
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Papa had dus gewoon helemaal geen luier omgedaan bij JoshuaGelukkig heeft Joshua er niet lang mee rondgelopen.
volgens mij heb je het goed gedaan hoorquote:Op donderdag 21 april 2005 20:34 schreef livelink het volgende:
ruzie
Haha die Bram:Dquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:04 schreef Karin het volgende:
Wat zielig voor Janneke, alweer oorontsteking
Hoe krijg je een dwarse peuter in zijn ontzettend stoere nieuwe zomer spijkerjackie? Bram wil perse zijn winterjas aanhoudenIk heb al een spijkerjasje uit de kast getrokken en "ook zo'n jas" aangehad. Hij wil het echt niet
![]()
Hahahahaha maar eerst maar eens afwachten hoe vroeg het morgenochtend dan isquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:14 schreef jessie het volgende:
Zeg maar tegen je ouders dat ze er binnenkort een Janneke, Sven en Liam bij krijgen
Ja Bram zijn dikke winterjas moet inderdaad ook helemaal dicht. Ik heb zijn sjaal verstopt zodat die iig niet meer om moet. Wat zijn het toch gewoontedieren he? Ben blij te lezen dat Bram niet de enige is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:12 schreef danosa het volgende:
[..]
Haha die Bram:D
Het heeft denk ik te maken met vaste patronen.
Jadey wilde vandaag ook persé een dikke jas aan en die moest tot aan d'r kin dicht
Net als het dekbedje wat aan alle kanten ingestopt moeten worden en knuffels die in volgeorde staan en allemaal een kus moeten bij het slapen gaan![]()
Ze zijn ook bijna allemaal hetzelfde hč?quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:41 schreef melonovy het volgende:
Heerlijk Danosa, dat geklets vind ik zo leuk!
Hier gaat het ook de hele dag door, begint al 's ochtends vroeg als ze dr bed uit komt "Mogge" en dan benoemt ze idd alles wat ze doet, wat ze ziet, wat ze wil etc etc. Af en toe ...![]()
Dan heeft hij tegen Sven lopen pruttelenquote:Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Karin het volgende:
Bram heeft tot half 9 geslapenHij begon wel om 3 uur te pruttelen, om half 4 weer en om 4 uur heb ik dan toegegeven en hem een flesje pap gegeven. Daarna heb ik hem niet meer gehoord tot half 9 dus
![]()
Houd er ook rekening mee dat de taal-spraakontwikkeling moeizamer gaat als kinderen veel met open mond lopen. De mond- en tongspieren worden dan te slap om goede klanken te kunnen maken. Vaak hebben deze kinderen uiteindelijk logopedie nodig (wat niet altijd gebeurt omdat het niet wordt onderkend waardoor een blijvend spraakprobleem kan ontstaan).quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:19 schreef jessie het volgende:
De dokter vond het zinvol eens na te denken over het verwijderen van de neusamandel. Ze heeft er namelijk heel vaak last van. Loopt veel met open mond, snurkt (en dat kotm volgens de dokter vaak van een te grote neusamandel, waardoor ze dus last heeft van die verstoppingen) Wel gaf hij aan dat de neusamandel van zichzelf over een paar jaar kleiner word. Dus het probleem lost zich uiteindelijk vanzelf op. Maar sommige kindjes zei hij hebben toch wel eens de hulp nodig om hem er uit te halen. Janneke had ook de leeftijd zei hij waarop naar voren komt of je er last van hebt.
We kijken het wel even aan, vind het toch altijd heel wat zoiets.
dat is inderdaad helemaal waar jessie. ik kan wat dat aangaat uit ervaring spreken. hier heeft het een paar jaar logopedie gekost om zoon's verslapte mond- en tongspieren weer in orde te krijgen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:48 schreef sombie het volgende:
[..]
Houd er ook rekening mee dat de taal-spraakontwikkeling moeizamer gaat als kinderen veel met open mond lopen. De mond- en tongspieren worden dan te slap om goede klanken te kunnen maken. Vaak hebben deze kinderen uiteindelijk logopedie nodig (wat niet altijd gebeurt omdat het niet wordt onderkend waardoor een blijvend spraakprobleem kan ontstaan).
quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:51 schreef Karin het volgende:
Heb ik een uur voor jan l#l in de rij gestaan![]()
Daar schiet ik lekker mee op Jessiequote:Op zaterdag 23 april 2005 23:30 schreef jessie het volgende:
Janneke was ook snel met gebit, kwijlt ook en de rest komt niet overeen
Gekocht voor een paar euro bij de action.quote:Op zondag 24 april 2005 21:10 schreef E.T. het volgende:
Klinkt goed allemaal Mel!
Ik vind die fruit-kralen leuk!!
Daar ga ik Oma eens op uit sturen, Saskia is er nog wel te klein voor.. maar heb wel binnenkort een peuterverjaardagquote:Op zondag 24 april 2005 21:20 schreef melonovy het volgende:
[..]
Gekocht voor een paar euro bij de action.
Ziet er ontzettend gezellig uitquote:Op maandag 25 april 2005 10:30 schreef melonovy het volgende:
Ik heb nog wat foto's van het filmpje gemaakt, ze staan hier.
Met een lampje in zijn ogen kijken of ze recht staan, kijken hoe hij met blokjes speelde e.d.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:11 schreef Belana het volgende:
Sven doet het goed dus! Wat voor onderzoekjes wilde ze doen dan?
quote:Op woensdag 27 april 2005 14:33 schreef Belana het volgende:
ah, ok! Komt vast wel goed de volgende keer dan. Trekken de voetjes weer bij dan, of iig is dat mogelijk?
Unox reclame voor zich zietquote:Op donderdag 28 april 2005 12:18 schreef E.T. het volgende:
Het moest even heel goed tot haar doordringen dat dat ook mama was![]()
Vanmorgen bij Pearle mijn bril laten maken, ik zet 'm op en ze begint toch te stralenZe bleef maar kroelen en kusjes geven
![]()
Ze had d'r mama weer terug![]()
*hoort kwartje vallen*quote:Op donderdag 28 april 2005 22:12 schreef bixister het volgende:
ET grappig!(enne ik denk dat 't die reclame is waarbij een jongen z'n aan alle kanten gelifte moeder pas weer herkent aan de boerenkool -met unoxworst- die ze 'm voorzet.)
dit was de 2e jaars controle (in november heeft hij 1.5 jaar controle gehad). Nu zou hij pas weer met 3 hoeven, maar we doen dus waarschijnlijk nog een 2.5 jaars controle.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:12 schreef bixister het volgende:
was je trouwens voor de 1,5-jaars controle bij het CB? ook aan de late kant dan! of doen ze 't bij jullie juist rond het 2e jaar.
quote:Op donderdag 28 april 2005 23:35 schreef jessie het volgende:
Bo kwam van de week thuis uit school met "het moederdagkadootje" Het is een theedoosje mama en er zit thee in, en het is een heeeeeeeeeeeeeel groot geheim. Ik heb het geverfd in roze en nog veel meer kleuren. En nu is het ingepakt en mag het mee naar huis. Maar we moeten het wel verstoppen. Anders weet je wat het is
Dus we hebben het samen in de trapkast verstopt nou kan ik het vast niet vinden![]()
![]()
Die Boquote:Op donderdag 28 april 2005 23:35 schreef jessie het volgende:
Bo kwam van de week thuis uit school met "het moederdagkadootje" Het is een theedoosje mama en er zit thee in, en het is een heeeeeeeeeeeeeel groot geheim. Ik heb het geverfd in roze en nog veel meer kleuren. En nu is het ingepakt en mag het mee naar huis. Maar we moeten het wel verstoppen. Anders weet je wat het is
Dus we hebben het samen in de trapkast verstopt nou kan ik het vast niet vinden![]()
![]()
Daan heeft ook een aftelkalender meegekregen. Bovenaan staat: 'Nog .. nachtjes slapen en dan is het moederdag' en daaraan hangt een strookje met (op dit moment) de getallen 1 t/m 9 onder elkaar. Elke dag mag hij daar een getal van af knippen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:35 schreef Luchtbel het volgende:
Oh hebben ze weer vakantie vlak voor moederdag? Dat is toch zoiets, dat hele gebeuren moest maar eens verschoven worden!
Konijn is een gevalletje kraamkado..quote:
Waar koop je dat?quote:Op maandag 2 mei 2005 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb voor luca zo'n plastic polsbandje. daar kan je met een bijgeleverde viltstift een telefoonnummer op schrijven. gaat met een drukkertje dicht. vorig jaar in turkije had hij hem de hele tijd om.
ik heb ze nu ook weer gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |