abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 19 april 2005 @ 21:24:46 #51
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26358530
Vandaag gingen we zoals gewoonlijk heerlijk wandelen 's morgens. Iris is helemaal gek van grote auto's (vrachtauto's) en die begon al voor we de poort uit waren "goooooote auto! Ben je?" en dat hield ze de hele weg vol. Er is hier ergens in de buurt een belangrijk kruispunt afgesloten en daardoor rijd er veel vrachtverkeer om en komt hier vlak bij allemaal langs.
10 minuten onderweg en ik had al 3 keer ademloos "wow! gooote auto!' gehoord met een gelukzalige zucht erachter aan.
Eva is sinds er zoveel sneeuw lag helemaal idolaat van tractors. De buurman, met een eigen tractor, is toen de hele ochtend bezig geweest met sneeuwschuiven en dat heeft blijkbaar enorme indruk gemaakt. Tot haar grote verbazing zag ze ineens een tractor midden in het centrum. De gemeente was daar bezig met het uitgraven van alle bomen en daar stonden 2 tractors zand te scheppen. Ik geloof dat we daar wel een half uur hebben gestaan kijken , ik kreeg haar niet meer mee. Ze vond het prachtig en gaf ook luidkeels commentaar "tractor draaien, zand scheppen, omhoog, boem! grote berg zand!" tot groot vermaak van diverse voorbijgangers.
Gelukkig waren we niet de enigen die het wel een mooi schouwspel vonden, toen ik Eva eindelijk wegkreeg stonden er wel 5 kindjes met hun ouders te kijken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:59:50 #52
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26359478
Chiara komt zelf dr bedje uit
Mijn moeder vond het al zo verwonderlijk dat het zo lang duurde, maar sinds kort wil Chiara geen slaapzakje meer aan en is het uitstappen een stuk makkelijker geworden.
Voorheen riep ze me steeds als ze wakker was, dan kwam ik haar halen en gingen we nog even liggen in het grote bed. Met af en toe de mazzel dat we nog even konden slapen.
Nu komt Chiara heerlijk vrolijk aangetippelt als ze wakker is en komt ze nog even lekker bij me liggen.

Gisteravond was het erg grappig, toen ik naar bed ging, en nog even bij dr was geweest, heb ik haar waarschijnlijk wakker gemaakt. Ik stond naast mijn bed en hoorde een slaapdronken Chiara aankomen, "Hallo" zei ze vrolijk tegen Remco die zat te computeren, "Chiaraatje naar grote bed" zei ze... Ik pieste haast in mijn broek van het lachen, moet er nog best wel aan wennen dat ze er zelf uit komt, maar vooral het moment was best grappig...
Remco en ik hebben dr samen voor de 2e keer die avond naar bed gebracht, gelukkig sliep ze rustig verder.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:03:18 #53
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26359578
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:30 schreef jessie het volgende:
Coolbabe dan moet je Tom eens schoenen van Jasper geven Hier kan Janneke dr schoenen ook niet aantrekken. Maar die van Bo wel. Daar loopt ze dan ook hele dagen de huiskamer mee rond!
Met vork en mes is wel vlot hoor!
Hij wandelt wel eens in mijn pantoffels de kamer door, hij heeft absoluut geen moeite om die aan te trekken. Kan ook niet anders, hij past er bekant zelf helemaal in
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26364041
Mijn dochter heeft het buitenleven ontdekt en weet feilloos de weg te vinden naar de speeltuin.

Netjes aan het handje loopt ze stapje voor stapje met mama langs alle huizen en alles wat ze ziet is voor haar natuurlijk nieuw.
Zij houdt mij stevig vast en is geenzins van plan om ook maar los te lopen.
Samen wandelen we de wijde wereld in.
Wat voor ons heel gewoon is moet zij nog ontdekken.
Minutenlang is ze stomverbaasd (open mond!) bij het zien van een lekkende regenpijp.
Alle paardenbloemen worden geaaid en ineens ontdek ik ook weer de schoonheid van zo´n goudgele bloem.
Een lieveheerstbeestje wat ik over mijn hand laat lopen ontrekt een ware schaterlach bij mijn dochter.
De bloesembomen die volop in bloei staan doen haar elke keer stil staan en luid roept ze "bloem!" door de straten heen waardoor omstanders vertederend blijven staan kijken.
Elke vreemde die we tegenkomen en die ik normaal gesproken straal voorbij zou lopen krijgt een glimlach van oor tot oor waardoor ze kuiltjes in haar wangen krijgt en vriendelijk zwaait ze, waarna iedereen terug zwaait.
Bij elke deur blijft ze staan en benoemt ze hem, zo ook bij de ramen, de lantaarnpalen, de regenpijpen, de bomen en de auto´s.
Over een wandeling van pak um beet 500 meter doen we op deze manier gerust anderhalf uur en ik... ik geniet.... ik geniet, geniet en geniet met volle teugen!

Mijn dochter leert de wereld kennen... en ik leer alle kleine dingen weer waarderen...
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_26366889
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het papier of het eten?
ja, het papier of het eten
alhoewel ze het doosje rozijntjes nooit open krijgt - dat geeft ze altijd terug, zodat wij het open maken

[ Bericht 17% gewijzigd door Bright op 20-04-2005 07:50:52 ]
pi_26366910
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:13 schreef jessie het volgende:
Nou ja. Komt Bo net uit bed om te plassen (we zijn een beetje bezig met snachts zindelijk worden) En Janneke slaapt nu dus als een blok!!!! He he!!!
Netjes van Bo zeg
En wat een avondperikelen zeg... Gelukkig ging het later wel goed!
pi_26367327
Luck, wat lief joh, zit hier gewoon met tranen in mijn ogen je stukkie te lezen, het is waar en helemaal herkenbaar... Vooral je laatste zin "Mijn dochter leert de wereld kennen... en ik leer alle kleine dingen weer waarderen... "
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 20 april 2005 @ 09:08:21 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26367692
Luckepuk, dat schreef ik ook over jouw foto van Suus bij heg en paardebloem. Dat dat me weer even terugvoert naar de tijd dat paardebloemen om te plukken waren en geen onkruid.

Ik vind dat ook één van de geweldige dingen van kinderen hebben, dat je weer even kind kan zijn en met kinderogen weer de wereld in kunt kijken.

Chiara wordt al een echt grote meid. Katja komt bij ons sinds kort zelfstandig haar bed uit, maar ze roept eerst en komt pas als wij zeggen dat ze mag komen. Maar wel lekker dat we haar niet meer zelf hoeven op te halen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 april 2005 @ 10:04:07 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26368537
Luckepuk, zo herkenbaar dat stukje van je

Het is heerlijk om de wereld weer te ontdekken door de ogen van je kind. Wij hebben laatst ook minutenlang staan kijken bij een ieniemienieslakje op een paaltje Heerlijk vind ik dat. En alles is mooi...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 10:11:29 #60
43556 miss_dynastie
pi_26368655
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:35 schreef Luckepuk het volgende:
Mijn dochter leert de wereld kennen... en ik leer alle kleine dingen weer waarderen...
Wow, wat is de wereld toch ook mooi als je em door de ogen van zo'n kleintje bekijkt
  Jubileum moderator woensdag 20 april 2005 @ 19:40:40 #61
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26383311
Luck wat een ontzettend mooi en herkenbaar stukje

Iris heeft gisteren voor het eerst K3 op televisie gezien. Ze vond het gelijk helemaal geweldig en stond vol overgave mee te dansen. Zo leuk en zo ontroerend om te zien, ik heb nog nooit zoiets moois gezien, de tranen stonden in mjn ogen. Met een lach van oor tot oor stond ze heel trots alle pasjes van K3 te imiteren en keek af en toe vol trots naar me om.
Wat ontzettend schattig dat kinderen dit zo, zonder moeite, oppikken en zonder gene alles doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 20 april 2005 @ 19:50:56 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_26383581
wat een mooi stukje Luck
en van jou ook Lois

wat is het toch prachtig he...
stormy waters...
sailin'
pi_26384626
Schattig Lois... Ik vind dit echt zo'n leuke fase!
Die trotse blikken als ze weer eens wat bereikt hebben vind ik zo machtig prachtig Heerlijk die smeltmomenten!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26385725
Luckepuck wat een mooi stukje!
En Lois wacht maar tot K3 mee blijft eten enzo Nee hoor leuk wat je schrijft. Janneke danst op een ietwat ruige manier. Ze doet aan headbangen. Ik zal t wel eens filmen. Erg grappig om te zien op k3 muziek.

Overgens heeft Janneke pas toch weer niet goed geslapen, en gisteren ook weer niet.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel woensdag 20 april 2005 @ 21:12:46 #65
2628 Karin
pi_26385874
Luckepuck

Jessie wat ontzettend vervelend dat Janneke zo slecht slaapt.

Nav
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef bixister het volgende:
Piet is van de week (enigszins verlaat) op controle geweest bij 't CB en bleek nog meer te wegen dan mijn vermoeide rug al vermoedde: 13.8 kg! hij is ook vrij lang hoor: 89 cm.
ben ik Bram ook maar weer eens gaan wegen en meten. Hij is nu bijna 14 kg (heb een ouderwetse weegschaal) en 89 cm
pi_26386143
wat doen jullie met me met die verhaaltjes

Vervelend jessie, die slaapproblemen met Janneke. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze dan door, of word ze dan ook nog eens wakker? Dat is namelijk hier het probleem, inslapen gaat meestal goed, maar het hele nacht doorslapen

Sven moet volgende week naar het cb, dat is alweer een half jaar geleden. Ik ben benieuwd naar zijn lengte en gewicht. Een half jaar geleden woog hij 11.5 kg op het cb, ik heb hem nooit tussendoor gewogen, maar vanmorgen heb ik hem thuis op de weegschaal gezet en dat was 11.4 kg. Hij is namelijk aardig ziekjes, sinds zondag aan de diarree, en sinds gisteren ook nog eens aan het overgeven erbij
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_26386228
He beterschap voor Sven.
Janneke slaapt vaak wel in maar word dan rond 10 uur wakker. Of rondd middernacht. Soms meerdere keren. En soms slaapt ze ook niet goed in dus.
Maar bij jullie dus ook een ramp met de nachten doorslapen?!
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 21:31:02 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_26386528
Svennie, beterschap hoor!

Hier ook sinds een week of 2 een mannetje wat niet meer soorslaapt, zit het in de lucht ofzo?
Het begon met wakker worden rond een uur of 10/11 's avonds. nahja, flessie dan maar en weer verder slapen en dat ging goed. Maar nu is ie al een paar nachten aan het spoken.
Vanacht heb ik hem ruim een uur laten huilen, alleen af en toe erheen om zijn speen te geven en zijn knuffel. Maar opgeven? das voor watjes. meneer schreeuwt zichzelf helemaal overstuur en gaat maar door. Denk je bij jezelf: tja, moet dan maar, hij moet toch leren dat ie er niet steeds uit kan, maar dat hou je niet vol man! Ik niet ten minste... moet ook weer werken de volgende dag enzo. Net was ie ook alweer wakker, ben benieuwd hoe het vanacht gaat...
Ik vind het ook erg moeilijk hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_26386728
Wat lief al die verhaaltjes over Suus en Iris. Dat lijkt me ook zo leuk als Joshua daarmee begint.
Sven beterschap mannetje en dikke
Jessie wat vervelend joh dat Janneke zo slecht slaapt. Daar zul je wel helemaal stapel van worden lijkt mij. Ik hoop dat je daar snel een oplossing voor vindt. Sterkte ermee.
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 21:36:48 #70
43556 miss_dynastie
pi_26386730
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:20 schreef easy-going het volgende:
Hij is namelijk aardig ziekjes, sinds zondag aan de diarree, en sinds gisteren ook nog eens aan het overgeven erbij
Wat sneu
Beterschap Sven
  woensdag 20 april 2005 @ 21:37:56 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26386768
Hier is het doorslapen geen probleem.. Alleen wordt mevrouw de laatste dagen om 6 uur wakker. En dat vinden papa en mama toch echt te vroeg
Een tijdje geleden had ze dat ook, maar met wat zachte dwang is dat weer teruggegaan naar een normale tijd.. Dat doen we nu dus weer.. Maar leuk is het niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26386773
Ja, een nacht echt doorslapen is een zeldzaamheid hier. Hij is altijd wel minimaal 1x wakker. Soms voor zijn speen, en soms voor aandacht. Het vervelende is dat ik dat niet van een afstandje kan zien. Het is altijd zo dat als hij een paar nachten me voor niks heeft laten komen, en ik denk: je bekijkt het maar, dat hij dan juist zijn speen kwijt is.
Een goede nacht is als hij dus maar 1x komt, bij een slechte is hij zomaar 2 uur aan het spoken.
Dan is het huilen, stil .... kwartiertje later, net als ik denk, hé hij slaapt, komt dat huiltje er weer door. Ik ga er uiteraard niet altijd heen, maar je bent er wel weer wakker van.

Maar goed, ik heb de stille hoop dat hij als hij een jaar of 4 is wel doorslaapt ***zucht***
  woensdag 20 april 2005 @ 21:39:47 #73
3011 E.T.
pi_26386827
Suus, paardenbloemen zijn mooi!
En K3 is onwijs leuk om op te dansen!

Melonovy omschreef 't wel treffend: heerlijk die 'smeltmomenten'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26386890
Sven, beterschap!

ET, dat herken ik hier ook, het sluipt er weer in dat Chiara steeds vroeger wakker wordt, vond ik eerst 7 uur al vroeg, nu kruipt ze om 6 uur al naast me. Ze slaapt dan nog wel eens even mee (ook niet iedere keer) maar ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet moet gaan 'trainen'. Nu heb ik nog wel alle tijd en liefde voor dr, als straks dr brusje er is wordt het ook al zo anders voor dr...
Iemand tips?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26386903
Het irritante hier is dat ze ook nog samen op een kamer slapen. Alhoewel Bo er gisteren dus de hele nacht doorheen geslapen heeft.
Bij Belana dus ook al. Maar als ik het goed begrijp heeft Liam het nu ineens?
Janneke heeft t vanaf de geboorte al. Als ze een week achter elkaar doorslaapt is het veel
speen is hier geen probleem meer. Ze heeft er 1 in der mond en in elke knuist 1
O en dan is ze ook ngo elek dag rond half 7 wakker. Soms iets later soms iets vroeger. Je went er niet aan hoor, het word wel gewoonte dat wel.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 21:46:41 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387025
Liam heeft altijd goed geslapen idd, al vanaf een week of 8, dus wij weten niet wat we meemaken.
Nou is ie wel met kiezen bezig denken we, want hij kwijlt als een bezetene ineens en de poepluiers zijn heeeeel erg en bovendien was ie weer aan het snotteren. Maar zuks wordt ook een gewoonte en hoewel we echt niet bij de eerste kick naast zijn bed staan lijkt ie toch erop te wachten tot ie er uit mag. Vandaar dat ik hem vanacht even flink heb laten brullen, maar dat hielp ook niet en zo'n overstuur kind is ook niks. Ik weet het ff niet meer idd. heel frustrerend.
Hij slaapt vervolgens wel tot half 10 uit...
Vandaag heeft ie expres maar 1 slaapje gehad, om eens te kijken of dat helpt.
stormy waters...
sailin'
pi_26387120
Ja moeilijk he Belana. Het breekt je ook echt op. Ik ben de volgende dag niet te genieten en zij lijkt er geen hinder van te ondervinden. Is Liam ook niet extra moe zo'n dag erna?
Misschien bij Liam toch het niet lekker zijn. En dan extra aandacht willen ofzo.
Maar goed ik heb soms ook wel wat het ook is, je moet toch een keer gaan slapen. Maar ik kan op mijn kop gaan staan, wat niet is, is niet.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 21:52:53 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387225
vrolijk word je er niet van nee
overdag heb ik er niet zo'n last van, maar 's nachts ten tijde van ben ik echt niet te genieten. Nick ook niet, dus das heel leuk die nachten... NOT...
Vanacht hebben we hem er dus toch weer uit gehaald na ruim een uur en een flesje gegeven en weer op bed gelegd...begon ie weeer... toen is nick er heen gegaan en heeft heel boos gezegd: En NU is het over, het is midden in de nacht, je gaat slapen! En toen was ie stil
stormy waters...
sailin'
pi_26387266
Met het 's morgens wakker worden heb ik eigenlijk van het begin af aan de "regel"gehad, voor 7 uur kom je je bed niet uit. Hij is nu wel eens om 6 uur of half 7 wakker, dan ga ik er naar toe, geef een knuffel, zeg dat het nog nacht is, dat iedereen nog slaapt (Po,Dipsy,Brum, en papa ) en dat mama ook nog even gaat slapen. Heel vaak gaat hij dan ook nog even slapen, of hij ligt een beetje te kletsen in bed. Het scheelt misschien wel dat we rolluiken hebben en er geen daglicht naar binnen komt.

Hier trouwens een fotootje van Sven, die dus al een "jasje" uit gedaan heeft de laatste dagen:

edit: op de een of andere manier, heb ik vaak een oneindig geduld om er 's nachts uit te gaan... tot ik het echt zat ben, en o wonder, dan komt de boodschap altijd heel goed over.... maar als ik doe alsof ik het zat ben, werkt het niet. (Sven heeft gewoon een antenne ofzo). Dat ik overdag als een halve zombie soms op mijn werk zit, is een ander verhaal natuurlijk!
  woensdag 20 april 2005 @ 21:55:46 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387337
Och, hij ziet echt pips easy!
stormy waters...
sailin'
pi_26387391
Nou hier werkt boos worden niet. Ze zegt dan braaf jaja en zodra die deur dicht gaat begint ze weer
Ik heb wel eens gelezen dat je soms het hele slaapritme moet doorbreken en ze bijvoorbeeld een dagje bij oma moeten laten logeren. In principe ben ik daar niet voor omdat ik vind dat ze zelf moet kunnen aangeven of ze dat wil. Maar de laatste dagen fluistert het stemmetje in me oren "breng dr een nachie bij oma, breng dr een nachie bij oma" Ik vraag dan" Geer hoor je dat stemmetje ook". Maar Geer hoort het (nog) niet
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26387430
Ach gossie Sven
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26387475
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:57 schreef jessie het volgende:
Nou hier werkt boos worden niet. Ze zegt dan braaf jaja en zodra die deur dicht gaat begint ze weer
Ik heb wel eens gelezen dat je soms het hele slaapritme moet doorbreken en ze bijvoorbeeld een dagje bij oma moeten laten logeren. In principe ben ik daar niet voor omdat ik vind dat ze zelf moet kunnen aangeven of ze dat wil. Maar de laatste dagen fluistert het stemmetje in me oren "breng dr een nachie bij oma, breng dr een nachie bij oma" Ik vraag dan" Geer hoor je dat stemmetje ook". Maar Geer hoort het (nog) niet

Toevallig gaan wij begin juni een weekendje weg van mijn werk (1 nachtje) dan gaat Sven dus een nachtje naar opa en oma (is de 2e keer pas dat hij een nachtje weggaat)
We zullen zien!
  woensdag 20 april 2005 @ 22:02:56 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387537
Nou, Liam had het bij opa en oma ook hoor...
stormy waters...
sailin'
pi_26387565
Hmmm daar gaat mijn hoop, hahahahahahahaha
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 22:04:09 #86
3011 E.T.
pi_26387587
Sven.. aggos!
  woensdag 20 april 2005 @ 22:05:16 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387628
ach, zoals easy al zei.... ik hoop dat het over is als ie een jaar of 4 is
Ik moet zeggen dat ik wel erg denk: ach, het zal wel een fase zijn...
Maar het is wel vermoeiend en frustrerend. we moeten maar steun zoeken hier bij elkaar
stormy waters...
sailin'
pi_26387682
Ja precies gewoon een lange fase
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26387789
Jeetje en ik dacht dat Joshua een moeilijke slaper was. Toch niet dus.
Bij Joshua is het momenteel ook vaker dat ie wakker wordt dan een hele nacht doorslaapt. Maar gelukkig als je die wat te drinken geeft dan slaapt ie toch wel weer vrij snel. Van het weekend maakte hij wel even een scene maar dat duurde opzich helemaal niet lang. En s'ochtends is hij meestal om kwart voor 7 wakker, als het vroeger is dan leggen we hem altijd terug in bed na zijn fles melk en slaapt ie nog wel een uurtje ofzo. Vanmorgen kwam hij om half 6, snel een fles gegeven en terug naar bed. Om kwart over 8 wekte hij ons. Dus daar was ik wel blij mee.

Oh ja en een leuke blunder van zijn papa. Die was dus wat langer gebleven vanmorgen om mij te helpen met Joshua. Hij had zijn luier verschoond na een ernstige poepluier, tenminste dat dacht ie. Papa ging douchen en ik rook Joshua alweer, maar hij zou toch met papa onder de douche gaan. Toen ging ik hem uitkleden, de poep kwam letterlijk uit zijn rompertje. Papa had dus gewoon helemaal geen luier omgedaan bij Joshua Gelukkig heeft Joshua er niet lang mee rondgelopen.
pi_26387800
Jawel het is 10 uur geweest. De ...fase... begint weer.

Over en sluiten hier.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 22:13:19 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_26387861
sterkte jessie....

hahahahaha, Paul toch!
stormy waters...
sailin'
pi_26390257
Sven jongen beterschap! wat zie je er zielig uit...

Bram dus precies even zwaar & lang als Piet, wat toevallig Karin!

Jessie oooh ik word al moe als ik al die verhalen lees, wat vervelend joh dat Janneke zo'n moeite heeft met doorslapen.. veel sterkte ermee, hopelijk komt er nu echt snel verandering in. idem voor de andere ouders natuurlijk waarbij dat speelt. wat hebben wij dan tot nu toe een geluk met Piet, dat is zo'n ongelooflijk gemakkelijke slaper. hij wordt wel eens (maar echt niet vaak) huilend wakker maar dan is hij ook heel snel getroost. en Anna slaapt gelukkig 's nachts over 't algemeen ook al heel aardig door (althans, een uur of 7 à 8 achtereen).

leuk die verhalen van Iris, Suus, en Chiara. wat een leuke leeftijd is dit he. en Luckepuck, ik ben benieuwd hoe lang ze nog zo braaf aan je hand wil blijven lopen, dat duurde hier helaas niet zo lang...

oja en hehe, Piet kan nu ook zelf gaan staan zonder zich aan iets op te trekken.
pi_26391133
Wat een leuke verhalen hier zeg, nou ja afgezien van alle slaapperikelen dan.
En ze zijn ook zo herkenbaar, ieder blokje om duurt hier ook een uur, op alle goeie muziek wordt gedanst (50 cents is toch echt favoriet boven K3 ) En aan de hand lopen heeft Jadey nog nooit gewild, helaas want soms is het wel zo belangrijk voor haar eigen veiligheid.

Over het beroerde slapen heb ik niet zoveel tips. Jadey slaapt als een roosje, zoals bij sommige bekend. Ook hier wel eens slechte momenten maar die (luister Belana) gaan net zo plots weer voorbij als ze zijn gekomen. Wij slapen dus op vrije dagen uit tot een uurtje of half 10

Zo hee, Joshua al aan de zindelijkheidstraining
  donderdag 21 april 2005 @ 06:23:32 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_26395574
Liam heeft dus vanacht gewoon weer doorgeslapen... * Belana veegt voorhoofd af
Ik voel me wonderlijk uitgerust
stormy waters...
sailin'
pi_26395762
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:29 schreef melonovy het volgende:
Schattig Lois... Ik vind dit echt zo'n leuke fase!
Die trotse blikken als ze weer eens wat bereikt hebben vind ik zo machtig prachtig Heerlijk die smeltmomenten!
En Luckepuck ook al zo'n mooie ervaring - ja, een kind hebben betekent soms weer kind worden!

Svan, beterschap, joh! En veel drinken he!! Je ziet er nog wat ziekjes uit!

Het wordt buiten weer eerder licht en dat is te merken aan de kindertjes (en ouders ) want die worden weer eerder wakker.. Hoewel, Elise slaapt best wel goed door. Soms 's nachts om een uur of 3 even een huiltje - dan is ze wakker geschrokken. Even speentje erin en weer laten slapen; niks zeggen en ook niet knuffelen, dat werkt wel goed, gelukkig.

Belana, 'maar 1 slaapje'? Wanneer gaat Liam dan naar bed? Heeft hij veel slaap nodig? (Elise slaat nog weleens een middagslaap over, hoor)

Over bij opa en oma slapen... Gisteravond nog de opvoedingstest gedaan? We hebben een 8,2 en een 8,5 gehaald, maar we waren het met sommige vragen echt niet eens. Het slapen bij opa/oma was er ook zo 1; wij hebben Elise altijd overal mee naar toe genomen; ze slaapt nu ook overal, ook logeren. Dat is veel beter dan 'het maar uit te stellen' omdat ze nog zo jong zou zijn... Ik neem aan dat dit per kind anders is. Jessie, misschien is het helemaal zo slecht niet om eens een nachtje opa/oma te plegen En als ze dan nog tekeer gaat, ach, dan hebben julllie in ieder geval goed geslapen

PapaLewis is een luier vergeten Prachtig!! hoopt het blunderen bij 'het vergeten dicht te doen van het rompertje' te houden

Half tien uitslapen - heerlijk! Doen wij ook en dan klagen we soms nog dat het vroeg is

Elise had gisteravond een brilletje gekregen - met z'n klittebandje eraan - voor de vakantie. Ze vond het doosje leuker dan het brilletje; ze heeft echt de hele avond met het doosje gespeeld: hand erin, zwaaien, hand eruit, dolle pret, blokjes erin, schudden, etc. echt een heel grappig gezicht, dat zo'n eenvoudig doosje zoveel kan doen met zo'n kind
  † In Memoriam † donderdag 21 april 2005 @ 08:24:17 #96
43556 miss_dynastie
pi_26395942
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Papa had dus gewoon helemaal geen luier omgedaan bij Joshua Gelukkig heeft Joshua er niet lang mee rondgelopen.
pi_26403067
Joshua

Bright grappig he dat die kinderen vaak met hele andere dingen blijer zijn als het geen waar t om gaat. Hier vind Janneke bv de papiertjes om de kadootjes ook nog intresanter als het kadootje. En speeltjes worden soms met hele andere doeleinden gebruikt.

Vanmorgen heb ik samen met Bo een kruidkoek met appel gebakken. Op de peuterspeelzaal ahdden ze afgelopen 4 weken het thema "eten". Als afsluiting zouden de oduers met hun kind iets lekkers maken. En vamiddag komen we dan 3 kwartier eerder om lekker met de kidneren thee koffie en limonade met het lekkers op te smikkelen. Bo vind het helemaal geweldig.
Het hele thema is overgens erg leuk. Het is gebaseerd op puk (puk en ko is voor kleuters, komt dinsdags en donderdagsochtend op tv en sluit dus aan op t peutergebeuren) Puk is een pop en die maakt van alles mee. En elke 4 weken dus weer een ander thema.
Met eten hebben ze het over verschilldende soorten eten gehad. Ze hebben een keer brood gegeten op school ipv hun fruit. Ze hebben koekjes gebakken. Koksmutsen gemaakt enz enz. Erg leuk allemaal. En Bo speelt het thuis allemaal weer na in dr keukentje
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26406843
Ow, wat leuk zeg, klinkt allemaal erg goed! Ben benieuwd hoe het vanmiddag was.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_26407266
Was erg gezellig.
De peuters zaten in groepjes aan de tafel en er waren plekjes vrij gehouden voor de ouders. Er was en lopend buffet. En per tafel een juf die t een beetje in goede banen lijden. Zodra ik binnen was riep Bo al "Mama wat wil je hebben"? Ze was er een beetje zenuwachtig van Van elke tafel ging er 1 kindje wat lekkers voor de papa's, mama's en zichzelf halen. Bo vroeg netjes wat ik wilde eten en wat ik wilkde drinken. Erg leuk om te zien allemaal. En toen alle kindjes geweest waren mochten we met de kinderen gaan als we trek hadden. Wij hadden dus een kruidcake gebakken met appel. Er waren cakes met smarties, met plaatjes. Er was appeltaart en taart met room, enz enz. T was erg lekker allemaal. Maar wel erg veel. Ik denk niet dat de juffen verwacht hadden dat echt elke ouder met iets aan kwam
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel donderdag 21 april 2005 @ 20:15:27 #100
2628 Karin
pi_26412191
Klinkt erg leuk Jessie! Wat lief die peutertjes die voor hun ouders eten en drinken gaan halen

En die slaapproblemen, pffff ik word alweer moe bij de gedachte. Hier gaat het gelukkig het laatste half jaar heel goed. Oke ik moet nog wel 's avonds een keer of 3 naar boven maar dat is niets in vergelijking minstens 10 x per nacht. Nu hoef ik nog maar een nacht of 3 in de week mijn bed uit, even knuffeltje, beetje drinken of een gevallen speen oprapen en hij slaapt weer verder. Dat is ook beter dan soms uren in de weer zijn om hem weer in slaap te krijgen. Soms weet ik 's ochtends niet eens meer dat ik geweest ben. En gelukkig slaapt hij sinds een tijdje ook tot 7 uur/half 8, zaaaalig. Ik zat op een gegeven moment om half 6 al beneden met een wakker kind, daar ben ik een paar dagen heel streng in geweest. Hij komt er gewoon niet meer uit voor half 7 en dat heeft gewerkt.
Heel veel sterkte ermee Jessie, ik weet nog hoe vermoeiend het kan zijn. Misschien is het wel een goed idee om haar toch 1 (of 2) nachtjes bij oma te brengen om zelf eens goed bij te slapen en dan het streng aan te pakken als ze terug komt. Ik zeg ook maar wat hoor.

Bram heeft net voor het eerst op het potje geplast
Ik hem hem helemaal de hemel ingeprezen! Applaus en zingen, hij vond het prachtig. Hij vond het wel raar denk ik om te zien wat er nu precies gebeurde. Hij ging op het potje zitten en zei "poepie?" dus ik verteld dat een plasje ook heel goed is en hij ging meteen plassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')