Wat goed van Bram!!! En al zo snel
Jessie, wat klinkt dat gezellig, dat samen eten en drinken. En dat zijn toch wel hele leuke dingen van creches en peuterspeelzalen. Ze doen daar dingen die je met je eigen kinderen zelf nooit zo snel zou doen.
Wij hebben thuis hier de laatste tijd te maken met de "Zoete Inval". Er zitten soms wel 10 kinderen bij ons binnen en in de achtertuin. De hele buurt zit er met kinderen in de leeftijd van 1 jaar (Job) tot 10 jaar.
Erg gezellig, maar daarbij word ik ook geconfronteerd met de eerste ruzietjes.
Een jongetje dat bijna een jaar ouder is dan Katja kan ineens heel boos zijn tegen Katja. Dan roept hij dat hij niet met haar wil spelen en dat ze niet lief is (niet onbegrijpelijk overigens, want Katja is niet altijd even lief
![]()
).
Gisteren liep dat echt uit op een vechtpartijtje. Katja begon hem aan de haren te trekken en hij begon Katja vervolgens te slaan. Ik weet niet goed daar mee om te gaan. Meestal haal ik bij een ruzie Katja maar naar binnen, maar die begint dan te brullen omdat ze buiten wil spelen. En laatst haalde ik Katja naar binnen toen ze ruzie had met dat jongetje en toen wilde hij mee naar binnen. Dus ik zeg " Nee, jij wilde niet met Katja spelen, dus mag je niet mee naar binnen" . Vervolgens begon het jochie ook te huilen
![]()
Toen wist ik echt niet meer wat ik nou moest doen.
Mijn vriend zegt dat ik me er gewoon niet mee moet bemoeien en dat zal inderdaad wel het beste zijn, want als hij er bij is gaat het allemaal een stuk beter.