Aan de andere kant, wie z'n teller constant tussen de 165 en 170 houdt is net zo beredeneerd bezig.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Hoeveel mensen zouden echt eenmalig veel te hard rijden? Lijkt me toch ook echt iemand aanspreken op structureel wangedrag op de weg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Geleerd om 140 te rijden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:30 schreef r_one het volgende:
Die motorrijder vond ik inderdaad ook correct handelen: inhalen met redelijk snelheidverschil en dan terug laten zakken, zo heb ik het zelfs geleerd.
Wie zegt dat de rest netjes 80 reed?quote:
Heeeeeeeee... jij ook hierquote:
Dan ben ik blij als ik vóór een vrachtauto rij ipv sukkelend inhalen ernaast. Koeien van rechts gaan nl voor.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:43 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heeeeeeeee... jij ook hier
Zo hee, ja, met 140 inhalen, die is gekkkkkk heeStel je voor dat er een horde koeien plots overstak.
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ach... het blijft toch boeiend om mee te kijken met de verkeerspolitie, al kan wegmisbruikers niet tippen aan Blik op de Weg.
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.
Copy that.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.quote:Op zondag 17 april 2005 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
BodW valt volgens mij ook nog ruim onder het kopje "informatief". Wegmisbruikers is puur en alleen een programma over wegmisbruikers. Bij BodW heb je door de thema's ook het gevoel dat het ook nog wat zinnigs te melden heeft.
Een paar weken terug deed de presentator zelfs een beetje brutaal tegen Spee. Ging het om die bordjes dat er radarcontrole is, terwijl daar vervolgens helemaal geen sprake van blijkt te zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 00:22 schreef DaDemoMan het volgende:
Wegmisbruikers ik vind die overgangen van die presentator ook zo boeiend. Alsof hij het zelf heeft verzonnen
Die vragen die spee krijgt zijn ook van een denderent niveau. "maar dat mag dus niet" vraagt de presentator. Nee hij zei dat dat niet mag maar toch even vragen voor de mensen thuis.
Hoort er ook bij. Het is véél leuker om wat meer afwisselende dingen tegen te komen dan alleen snelheidsovertredingen. Dat geeft nogal een eenzijdig beeld. Bij beide programma's zijn het normale politieagenten die met een burgerwagen rondrijden. SBS laat liever de ingevorderde rijbewijzen zien en de avro geeft een wat breder beeld van de werkzaamheden. Ieder z'n meug, idd.quote:Op zondag 17 april 2005 00:21 schreef r_one het volgende:
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.
Bij een dude die dik 50 te hard reed met zn kinderen in de auto vond ik het anders erg terecht.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb vandaag dus bewust niet gekeken, ik had geen zin om me weer te ergeren aan die agenten die puur gefixeerd zijn op rijbewijzen innemen...
In dat geval is 170 misschien wel gunstiger, liever dood dan de familie rolstoel. imo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef Mikkie het volgende:
Hoewel het feit van kinderen natuurlijk wel meespeelt... vraag ik me af of met 120 tegen een brugpijler veel verschil maakt met 170.
Gisteren stonden ze te kletsen bij een fietspad.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het iemand wel eens opgevallen dat de presentator tegenwoordig op een krukje of iets dergelijks staat als hij Koos Spee interviewt? Voorheen zag je ze samen lopen en dan zag je duidelijk dat die tuinkabouter veel kleiner is dan Spee. Tegenwoordig houden ze het shot heel krap en lijkt hij in beeld groter dan Spee.
huiliequote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.quote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.quote:Op zondag 24 april 2005 23:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.
120 in z'n 6 is zuiniger dan 80 in z'n 4.quote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.
Wat de tweede opmerking betreft: er wordt dan ook aangeraden om minder hard te rijden in een lage versnelling ("In z'n vier m'n vriend... Dat is makkelijk brandstof verdiend") Oh ja... dat kan natuurlijk ook!
Wie zich niet aan de verkeersregels houdt, die riskeert een boete. Dat is toch simpel? Altijd leuk om te zien hoe mensen onder boete's willen wegkruipen met zinloze kinderachtige argumentenquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Dat doet niet af aan het feit dat hardrijden naast gevaarlijker ook vervuilender is.quote:Op zondag 24 april 2005 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach donder toch op met je milieu-argument. Eén vliegtuig veroorzaakt dezelfde overlast als vele tientallen, zo niet honderden auto's per jaar veroorzaken. Beperk dan het vliegverkeer en spaar zo het milieu, maar ga niet de automobilist de schuld geven van het verneuken van het milieu. En ga vervolgens ff beginnen over zwerfafval, industrie, chemie en weet ik veel wat allemaal niet meer. Pak dat dan ook aan, ipv alles op de automobilist af te wentelen.
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..quote:Op zondag 24 april 2005 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
uiteraard
maar het blijft een kul-argument van je.
120 in z'n 6 kan wel zuiniger zijn dan 80 in z'n 4, maar is het ook zuiniger dan 80 in z'n 5 of 6?
Als 'ie te weinig toeren maakt, voel en hoor je dat wel. Neemt niet weg dat je opmerking flauwekul is.quote:Op maandag 25 april 2005 00:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..
De hoofdreden dat je aangehouden wordt blijft dat je te hard reed en niet dat je het milieu op deze manier teveel schaadt. Want dan kun je iedereen wel gaan bekeuren en zeggen dat ze met het OV moeten gaan.
verkeersveiligheid is het belangrijkste argument. Vervuiling is echter een een extra argument om rustiger te rijden.quote:Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je als argument het milieu wil aandragen, dan ben je verkeerd bezig. Je moet een argument geven dat belangrijk is. Als het milieu écht zo belangrijk zou zijn, dan hadden ze het vliegverkeer en al die andere enorme vervuiling meer aan banden gelegd. Maar nee, de industrie groeit, het vervoer op Schiphol en andere luchthavens groeit met de dag, ga dan niet tegen de nietige automobilist zeuren over het milieu, maar pak eerst de grote oorzaken aan. De automobilist is slechts de symbolische broodkruimel, maar je moet het brood pakken om de overlast aan te pakken.
Zoals "hou je gewoon aan de maximumsnelheid", zeker... Wat een eikels!quote:Op maandag 25 april 2005 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee want daar hebben we flitscamera's voor, die doen hun werk wel helemáál zonder de context in acht te nemen.
En als je daar over klaagt...dat ze midden in de nacht op een verlaten snelweg staan te flitsen... dan verzinnen die lijers wel weer een ander waardeloos argument.
Precies en zulke automobilisten verdienen dus minstens een stevige boete.quote:Op maandag 25 april 2005 12:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dat noemt men: gebrek aan context inschatten.
het is algemeen bekend dat als je de context van een ongeluk kent de gevolgen veel minder zwaar zijn; nauwelijks dodelijke ongelukken ook; maar alleen als je de context kent. Ongelukken zonder context; die zijn pas echt gevaarlijkquote:Op maandag 25 april 2005 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee want daar hebben we flitscamera's voor, die doen hun werk wel helemáál zonder de context in acht te nemen.
Ik lees wel. Automobilisten die 's nachts denken veel te hard te kunnen rijden hebben onvoldoende besef van de context.quote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
quote:Op maandag 25 april 2005 19:41 schreef manny het volgende:
[..]
het is algemeen bekend dat als je de context van een ongeluk kent de gevolgen veel minder zwaar zijn; nauwelijks dodelijke ongelukken ook; maar alleen als je de context kent. Ongelukken zonder context; die zijn pas echt gevaarlijk
Ik kan in NL bijna altijd te hard rijden en ja in de context is dat veiligquote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
En richting de 180 gaan op de snelweg is wel toegestaan zekerquote:Op dinsdag 26 april 2005 08:42 schreef Cliffie het volgende:
Volgens mij is de correctie boven de 170km/u 6km.
Bovendien over die motorrijder, die ging wel terug in snelheid van dik 140 naar 120 ofzo, dat is nog steeds veel te snel, daar je maar 80 mag
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen....
Zaterdag, 20.55, SBS6.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:07 schreef Viperdesign het volgende:
Wanneer wordt SpeeTV weer uitgezonden ?
Alsof SBS alles uitzendt wat ze filmen. En die agenten zullen door de camera hooguit gestimuleerd worden zo correct mogelijk op te treden, anders worden ze er natuurlijk constant op aangesproken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:02 schreef Nevada92 het volgende:
Van die motorrijder vond ik wel heeeeeel erg lullig. Die gast ging daarna netjes 80 rijden, gaf richting aan, haalde prima in. Keurig. Maar zo is SBS nou eenmaal, sensatie voor de kijkcijfers. En die agenten weten dat ze gefilmt worden dus ze moeten die gast wel een vette bekeuring geven.
Zal ik je een geheimpje verklappen? Als dingen die op tv vlak achter elkaar gebeuren, hoeft dat in het echt nog niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:03 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
En richting de 180 gaan op de snelweg is wel toegestaan zeker![]()
Bovendien die motorrijder hadden ze niet geklokt op een gemiddelde snelheid, was gewoon hun eigen snelheid. Blijft een gierige actie vind ik t.o.v. van die BMW bestuurder.
Dat weet ik wel wat je zegt. Maar dan denk ik trek dan ergens een lijn? toch. Kijk agenten zijn ook verschillend, maar als je deze twee dingen gewoon naast elkaar zet. Gaat bij mij wel het een en ander rinkelen. DAT wil ik ermee duidelijk makenquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje verklappen? Als dingen die op tv vlak achter elkaar gebeuren, hoeft dat in het echt nog niet zo te zijn.
Die twee aanhoudingen waren in verschillende situaties, op verschillende momenten, door verschillende agenten. En agenten zijn geen robots.
Overigens opvallend dat de ene helft hier roept dat ze die kerel z'n rijbewijs hadden moeten afpakken, terwijl de andere helft zich juist zit te ergeren omdat ze denken dat ze die gast net zo lang bleven volgen om z'n rijbewijs af te kunnen pakken.
Het punt waar het om ging. (hoofdpunt dus) is dat die motorrijder weer netjes ging rijden. En het rijgedrag van die BMW werd alleen maar erger (sneller.) Goed lezen waar het mij om gaat. Kijk die motorrijder is ook fout, hij reed te snel omdat hij wilde inhalen. Maar reed die BMW dan ook niet te snel? (en nog voor langere tijd ookquote:Op dinsdag 26 april 2005 20:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Alsof SBS alles uitzendt wat ze filmen. En die agenten zullen door de camera hooguit gestimuleerd worden zo correct mogelijk op te treden, anders worden ze er natuurlijk constant op aangesproken.
Die gast ging trouwens helemaal niet netjes 80 rijden, want dan had ie ook niet hoeven inhalen.
Die smoes ga ik volgende keer ook gebruiken. "Ja sorry meneer agent, ik reed 140 op een 80 km weg voor m'n eigen veiligheid."quote:Op woensdag 27 april 2005 09:03 schreef Nevada92 het volgende:
@K_man: Ben ik met je eens dat die motorrijder niet in had mogen/hoeven halen. Het probleem van motorrijden is dat je extra kwetsbaar bent. Die motorrijder heeft die auto's ingehaald voor z'n eigen veiligheid.
Welke minister?quote:Op woensdag 27 april 2005 11:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Het mooiste moment van de zaterdagavond is als die gnoom van een presentator gaat praten met die minister.
Gebarentaal anyone ?
Excuus, wat ie dan ook mag zijn dan...quote:Op donderdag 28 april 2005 09:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Koos Spee is niet echt een minister
Onzin. Juist de kortstondige extremen brengen grotere risico's met zich mee. Structurele problemen los je met andere middelen op.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
Het te hard rijden is pertinent niet toegestaan. Dat is niet zozeer mijn mening, dat is de wet. Het naar eigen inzicht bepalen of iets wel of niet toegestaan is is verkeerd. Waar ligt de grens?quote:Op maandag 25 april 2005 22:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij leest niet, jij lult alleen maar.
Het ging nu over automobilisten 's nachts op een lege snelweg, die rijden te hard in een context waar het kan, die verdienen sowieso geen boete.
Onzin. Als ik met 80 tussen 2 Scania's rijd, loop ik beduidend meer risico dan dat ik de voorste Scania inhaal en daarvoor kortstondig de maximum snelheid moet overschrijden.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:59 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Onzin. Juist de kortstondige extremen brengen grotere risico's met zich mee.
Keywords: kreukelzone (motor), remweg (vrachtwagen), onoplettendheid (vrachtwagenchauffeur).quote:Op maandag 30 mei 2005 16:47 schreef TheMassive het volgende:
Wanneer jij voldoende afstand houdt zie ik niet in waarom jij risico zou lopen tussen 2 vrachtwagens.
Het is niet gezegd dat je automatisch bij het rijden tussen 2 vrachtwagens meteen ook een hoger risico loopt. Jij gaat nu uit van een onoplettendheid van de vrachtwagenchaffeur achter je.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Keywords: kreukelzone (motor), remweg (vrachtwagen), onoplettendheid (vrachtwagenchauffeur).
Ik had het er niet bij gezet, maar zelf rijd ik motor. Bovenstaande is een van de dingen die je leert bij motorrijles.
Echt, als het mis gaat heb je geen schijn van kans.
O jawel!quote:Op maandag 30 mei 2005 16:57 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat je automatisch bij het rijden tussen 2 vrachtwagens meteen ook een hoger risico loopt.
Elke goede motorrijder houdt rekening met eventuele fouten van medeweggebruikers, juist omdat je geen kreukelzone hebt. Anticiperend rijden heet dat.quote:Jij gaat nu uit van een onoplettendheid van de vrachtwagenchaffeur achter je.
"Niet optimaal" is voor een motorrijder genoeg reden om dit soortsituaties te vermijden. Een inhaalactie met een behoorlijk snelheidsverschil is dan legitiem (heeft te maken met dode hoek). Om vervolgens je snelheid terug te laten zakken tot normale proporties. Lijkt me toch echt kortstondig extreem.quote:Vanzelfsprekend is de situatie wanneer je tussen 2 vrachtwagens rijdt niet optimaal, maar dat is voor jezelf bepalen dat je 180 mag op een lege snelweg ook niet. Dat laatste wordt denk ik bij kortstondige extremen bedoeld, niet zozeer het rijden tussen 2 vrachtwagens.
Dat laatste, daar ben ik het dus mee eens. Ik zie het te hard rijden als een structureel probleem, en niet als een kortstondige extreme actie. Dat men denkt in zulke situaties voor zichzelf te kunnen bepalen dat hard rijden toegestaan is, dat is een structureel probleem. En dat heeft inderdaad niks te maken met het vermijden van risico's.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:07 schreef r_one het volgende:
[..]
O jawel!![]()
Jij rijdt geen motor, he?!![]()
[..]
Elke goede motorrijder houdt rekening met eventuele fouten van medeweggebruikers, juist omdat je geen kreukelzone hebt. Anticiperend rijden heet dat.
[..]
"Niet optimaal" is voor een motorrijder genoeg reden om dit soortsituaties te vermijden. Een inhaalactie met een behoorlijk snelheidsverschil is dan legitiem (heeft te maken met dode hoek). Om vervolgens je snelheid terug te laten zakken tot normale proporties. Lijkt me toch echt kortstondig extreem.
180 op een lege snelweg racen, dat doe je juist structureel. En dat heeft ook niks meer te maken met het vermijden van risico.
Dat had je in je tweede post al duidelijk gemaakt Hoewel ik me hieraan ook wel eens bezondig, begrijp ik jouw standpunt hierin.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:15 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Dat laatste, daar ben ik het dus mee eens. Ik zie het te hard rijden als een structureel probleem, en niet als een kortstondige extreme actie. Dat men denkt in zulke situaties voor zichzelf te kunnen bepalen dat hard rijden toegestaan is, dat is een structureel probleem. En dat heeft inderdaad niks te maken met het vermijden van risico's.
quote:
quote:Op maandag 30 mei 2005 21:16 schreef Ambrosius het volgende:
Het is vrijdag trouwens om 20.30 op Veronica.
Van mij ook.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die presentator mag wel dood van mij!
Wederom weer een herhaling zag ik. Zomer 2004 zelfs sommige dingen..quote:Op zondag 12 juni 2005 22:33 schreef Dos37 het volgende:
een leuke aflevering
Zeker, sommige dingen kwamen mij ook bekend voor,quote:Op zondag 12 juni 2005 22:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wederom weer een herhaling zag ik. Zomer 2004 zelfs sommige dingen..
Klopt ja, dat vind ik persoonlijk echt super zielig gewoon. Ik vind sowieso de politie moet nauwer betrokken zijn bij de burgers. Wel met een vorm van gezag uiteraard. Maar soms kun je meer bereiken met praten dan alleen maar met boetes smijten. Kijk ik zeg niet dat ze niemand meer moeten bekeuren, maar je hebt er verschillende gradaties in vind ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:52 schreef Neverstop het volgende:
[..]
Van mij ook.
Een tijd geleden was er een aflevering over scooters en brommers, al die brommers werden getest, rollerbanken, je kent het wel.
Een berg van die sjonnies wordt op de bon geslingerd, scooters die 100km/h gaan.
Komt er een heel lief schattig meisje, simpel brommertje. Dingetje rijdt zelfs trager dan de toegestande snelheid. Dus die meid krijgt een pluim.
Komt die tering kabouter van een kut presentator met een geniepig glimlachje bij ze staan: "MAAARRR heeft ze ook d'r certificaat bij zich?!"
Meisje beteuterd kijken, ze was alleen even snel naar de winkel gereden voor een pak melk oid. Dus d'r certificaat lag thuis.
Politie meneer: "Hier is de bon."
Als die homo van een presentator niks gezegd had, was ze gewoon naar huis gereden om de volgende dag naar school d'r certificaat weer mee te nemen.
Vanaf toen mocht meneer de presentator van mij ook in een diep ravijn gekieperd worden.
Zit er iets dwars?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Het blijven NSB-ers. Vuile honden. Graflijers. Teringmongolen. Kuthomo's. Landverraders. Schijtlijers. Poephokken. Anuslikkers. Aarstoeristen. Mislukte viagrapillen. Gezwellen.
Kortom, ik ben de politiek op dat gebied liever kwijt dan rijk.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja, en niet alleen een k, ook _man staat er teveel.
-1 - Generalisatiequote:Op donderdag 30 juni 2005 21:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een motorrijder, dus wat verwacht je?
Kleine kinderen spelen onderaan de dijk, rennen naar boven...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:57 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Voorbeeld: Motorrijder rij veel te hard over een verlaten dijk met 10 km vrij uitzicht, en geen ene kip op de weg te zien, ook geen zijwegen. (gehaalde snelheid lag rond de ±200 km/u)
Gevolg: Motor en rijbewijs ingenomen... Nou geweldig gewoon. (bovendien betrof het een sprint en hield die niet lang zijn top aan)
Ja, of er steekt opeens een groepje walvissen over! Stel je voor!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:25 schreef Sputnik het volgende:
[..]
Kleine kinderen spelen onderaan de dijk, rennen naar boven...![]()
Met een beetje mazzel wel jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja, of er steekt opeens een groepje walvissen over! Stel je voor!
Trouwens, met 100km/h kan je natuurlijk wel een kind ontwijken dat plots oversteekt
Same here, herken ik me ook niet in.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar noem je nou alleen de negatieve dingen kerel
1. ik heb nog nooit een kindje dood gereden en waarom zou ik dat in godsnaam doen![]()
2. ik heb ook geen asociaal imago... waarom zou ik in godsnaam een Asociaal imago hebben als ik motorrijd
Ow ik ga er ook niet vanuit dat je gaat motorrijden om eens lekker een kindje dood te rijden. Maar het gebeurt wel. Motorrijders zijn zó vaak betrokken bij ongelukken dat je niet vol kunt houden dat ze zo anticiperend rijden als ze zelf graag mogen beweren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef Rietvaerder het volgende:
1. ik heb nog nooit een kindje dood gereden en waarom zou ik dat in godsnaam doen![]()
My point exactly...quote:2. waarom zou ik in godsnaam een sociaal imago hebben als ik motorrijd
OMG.... gaan we weer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:02 schreef Sputnik het volgende:
jouw punt 1: dat zeiden al die andere idioten ook die te hard reden en iemad anders doodreden
jouw punt 2: behalve dat je je zin verneukt hebt ben je vrij aso bezig als je te hard rijd. Als motorrijder zou je moeten weten dat een motor nou niet echt snel opvalt als die met hoge snelheid op je af komt, en al helemaal niet op plaatsen waar je niet zo hard mag rijden.
bron: http://www.swov.nl/nl/swo(...)en_nader_bekeken.htmquote:Voor zover kon worden nagegaan reed binnen de bebouwde kom de helft van de motorrijders kort voor het ongeval sneller dan de limiet van 50 km/uur, ongeveer 15% van hen reed zelfs sneller dan 100 km/uur, ook bij ongevallen op kruispunten. Buiten de bebouwde kom, op 80 km/uur-wegen reed zo’n 40% sneller dan de limiet. Ongetwijfeld heeft een hoge snelheid een rol gespeeld bij een groot deel van de ongevallen zonder tegenpartij.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:59 schreef k_man het volgende:
[Ongetwijfeld heeft een hoge snelheid een rol gespeeld bij een groot deel van de ongevallen zonder tegenpartij.]
bron: http://www.swov.nl/nl/swo(...)en_nader_bekeken.htm
Dat onderzoek is 10 jaar oud, je quote precies 1 alinea over snelheid en haalt het daarmee compleet uit zijn context.quote:SWOVschrift 67 - juni 1996
Dat krijgt elke motorrijder te horen bij rijles en heeft meer te maken met het ontbreken van een kreukelzone dan met aso-scheuren.quote:Motorrijden is gevaarlijk, niet alleen voor jongeren, maar ook voor oudere berijders. De kans om te overlijden is voor motorrijders - bij gelijke afgelegde afstand - zo’n vijftien maal groter dan voor automobilisten.
Nou vraag ik je hoe een motorrijder in jouw ogen nóg "socialer" moet rijden als bij het overgrote deel van de ongelukken met motoren de automobilist een inschattingsfout maakt.quote:Opmerkelijk is dat in de meeste gevallen de automobilist de motor van te voren had kunnen waarnemen; men is langzaam gaan rijden, men heeft rondgekeken of men is zelfs stil gaan staan. Ook voerden bijna alle motorrijders verlichting. Toch heeft zo’n 70% van de automobilisten de motor niet of veel te laat opgemerkt. Soms werd de motorrijder wel gezien, maar diens gedrag verkeerd beoordeeld. Overigens had van de motorrijders zo’n 70% de tegenpartij wel gezien, zonder daarvan een probleem te verwachten.
Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:15 schreef r_one het volgende:
Het ging toch om het doodrijden van kinderen? Lees dan eens http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/Factsheet_Kinderen.pdf uit 2004. Wat blijkt? Bij ongelukken met kinderen is (vrijwel) nooit een motorrijder betrokken!![]()
En verhoginkje!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:32 schreef woediewokkie het volgende:
die andre huppeldepup..met zijn stigmatiserende toontje,
Nee, ik probeer wel objectief te blijven en probeer niet een bepaalde groep te bashen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:24 schreef k_man het volgende:
Je vat het stuk - net als ik, dat geef ik meteen toe - geheel op conform je eigen vooroordelen.
Dat bedoel ik dus, jij bedenkt je eigen "logische verklaring" zoals het jou uitkomt. Maar de logische verklaring is toch echt anders en wordt ook in het stuk genoemde! Lees het stuk nog eens en dan vooral het stuk maatregelen:quote:Want waarom maken automobilsten die inschattingsfouten als ze motoren aan zien komen en tóch de kruising oprijden? Een logische verklaring is dus omdat die motoren vaak veel te hard blijken te rijden, zoals ik al quote.
Ach, lees zelf even, kun je wel.quote:Ten eerste ....
En ook niet bij de restgroep. Vandaar mijntoevoeging "vrijwel".quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij?
Bij de categoriën met wie het ongeluk plaatsvindt staat motor niet apart genoemd, dus hoe weet je hoe vaak dat voorkomt?
Ja dat bleek al wel uit je eerdere reacties.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:36 schreef r_one het volgende:
Nee, ik probeer wel objectief te blijven en probeer niet een bepaalde groep te bashen.
Ja, daar staat onder meer: "In de tweede plaats moet er gezorgd worden voor een veiliger gedrag van motorrijders. Dat betreft zowel het matigen van de snelheid, als het anticiperen op mogelijke gevaarlijke situaties en gevaarlijk gedrag van anderen, als het aanleren van noodmanoeuvres."quote:Dat bedoel ik dus, jij bedenkt je eigen "logische verklaring" zoals het jou uitkomt. Maar de logische verklaring is toch echt anders en wordt ook in het stuk genoemde! Lees het stuk nog eens en dan vooral het stuk maatregelen:
Dat zegt niks. Bij kindertjes te voet die een dodelijk ongeluk krijgen komt dat volgens het stuk in 17% van de gevallen door de categorie 'overig', waaronder kennelijk ook motoren vallen. Maar kun je daar uit afleiden dat motorrijders zelden kinderen doodrijden? Nee dus. Overigens ook niet of ze dat vaak doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:39 schreef r_one het volgende:
En ook niet bij de restgroep. Vandaar mijntoevoeging "vrijwel".
Wanneer heb jij voor het laatst in de krant gelezen dat een kind door een motorrijder is aangereden? En dezelfde vraag voor automobilisten, vrachtwagens, tractoren, brommers.
Thnxquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja dat bleek al wel uit je eerdere reacties.![]()
Niks nieuws onder de zon, dat heet defensief rijden en gaat ook op voor de keurige motorrijders (waar jij het bestaan van wel zult ontkennen).quote:[..]
Ja, daar staat onder meer: "In de tweede plaats moet er gezorgd worden voor een veiliger gedrag van motorrijders. Dat betreft zowel het matigen van de snelheid, als het anticiperen op mogelijke gevaarlijke situaties en gevaarlijk gedrag van anderen, als het aanleren van noodmanoeuvres."
Die keurige motorrijders hoeven hun snelhied niet te matigen. En keurige motorrijders zijn er wel, het zijn er alleen zo verdomde weinig.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:06 schreef r_one het volgende:
Niks nieuws onder de zon, dat heet defensief rijden en gaat ook op voor de keurige motorrijders (waar jij het bestaan van wel zult ontkennen).
Ja, het is algemeen bekend dat motorrijders slecht zichtbaar zijn. Reden temeer om niet keihard kruispunten over te jagen. "Zeventig procent had de auto wel gezien, maar verwachte geen problemen," las ik. Lijkt me dus een beetje naIef als je weet hoe slecht je te zien bent.quote:Maar je reactie op "ten eerste" mis ik weer, ik reageer iig wel op jouw quotes.
Vrijwel alle soorten weggebruikers worden wel genoemd, de niet onbelangrijke groep motorrijders (zowel in aantal als in potentieel "gevaar") expliciet niet. Dat geeft toch wel te denken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Bij kindertjes te voet die een dodelijk ongeluk krijgen komt dat volgens het stuk in 17% van de gevallen door de categorie 'overig', waaronder kennelijk ook motoren vallen. Maar kun je daar uit afleiden dat motorrijders zelden kinderen doodrijden? Nee dus. Overigens ook niet of ze dat vaak doen.
Dan zou je ten eerste moeten weten hoeveel van die 17% motoren betreft. Ten tweede moet je erbij bedenken hoeveel auto's er zijn ten opzichte van hoeveel motoren er zijn. Absolute aantallen vergelijken slaat namelijk nergens op als er - ik noem maar wat - vijftig keer zo veel auto's rondrijden als motoren.
Toch wel, ik had je begrijpend leesniveau en analytisch vermogen alleen wat te hoog ingeschat en even afgewacht of jij het er zelf uit kon halen:quote:Kortom: de bron die je aanhaalt is ongeschikt om je gelijk te halen. En ook ongeschikt om mijn gelijk te halen.
De ongevallen met motoren (motorvoertuigen!) betreft dus jonge voetgangers met dodelijke afloop. Maar auto's overtreffen motoren hier overduidelijk. Moeten we vervolgens de automobilisten ook maar even lekker generaliserend gaan bashen. Want dat is precies wat jij ongefundeerd met motorrijders doet.quote:Dodelijke ongevallen met kinderen gebeuren bijna allemaal met een motorvoertuig als andere botsende partij (zie Tabel 2). Voor jonge voetgangers zijn dit bovengemiddeld vaak personenauto's
Ze worden 'expliciet niet genoemd'?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:25 schreef r_one het volgende:
Vrijwel alle soorten weggebruikers worden wel genoemd, de niet onbelangrijke groep motorrijders (zowel in aantal als in potentieel "gevaar") expliciet niet. Dat geeft toch wel te denken.
Uiteraard. Er zijn significant meer auto's dan motoren en er wordt nergens gemeld of de cijfers daarvoor gewogen zijn. En om jouw redenatie te volgen: als dat zo was, had het er wel bijgestaan.quote:De ongevallen met motoren (motorvoertuigen!) betreft dus jonge voetgangers met dodelijke afloop. Maar auto's overtreffen motoren hier overduidelijk.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:48 schreef k_man het volgende:
Hoe bedoel je? Jaloers op het doodrijden van kindjes? Of op dat asociale imago?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Ow ik ga er ook niet vanuit dat je gaat motorrijden om eens lekker een kindje dood te rijden. Maar het gebeurt wel. Motorrijders zijn zó vaak betrokken bij ongelukken dat je niet vol kunt houden dat ze zo anticiperend rijden als ze zelf graag mogen beweren.
Graag dan van jou eens een bron waarin objectief is onderzocht en komen vast te staan dat motorrijders in het algemeen significant vaak de oorzaak zijn van dodelijke verkeersslachtoffers onder kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:12 schreef k_man het volgende:
Gaat het hier over jou persoonlijk dan?
Ik had het over motorrijders in het algemeen.
Over selectief quoten gesproken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:56 schreef r_one het volgende:
Ga je gang, het waren jouw woorden.
Toch echt wel!quote:Ik begon niet over het doodrijden van kinderen.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een motorrijder, dus wat verwacht je?
Ik persoonlijk heb in zeer mindere mate gehoord van het feit dat een motor te snel reed en daardoor een ongeluk heeft veroorzaakt. Wat ik wel lees in kranten, en ook in onze regio krant is dat het ongeluk waarbij de motorrijder zelf is omgekomen of zwaargewond is afgevoerd, wel de oorzaak bij de automobist lag en niet bij het "te snel" rijden van de motorijder. (wat veel mensen gelijk gaan denken, ik geef ze geen ongelijk bijna iedereen denkt dat motorrijders per definitie te snel rijden...b*llsh*t, maar het is en blijft een vooroordeel. Ik ken meer VW gasten die aso en te snel rijden dan motoren die soortgelijk weggedrag vertonen waarbij ook daadwerkeljk brokken gemaakt worden.)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:43 schreef k_man het volgende:![]()
Tuurlijk joh, gaan we woordjesneuken? Sputnik noemde niet expliciet het doodrijden, maar als je met 200 km/u een kind aanrijdt (dat was het voorbeeld), overleeft het kind dat dus echt niet.
In de tweedequote die je aanhaalt reageer ik puur op Rietvaerder, die aangeeft nog nooit een kindje dood gereden te hebben. Ik geef slechts aan dat dat wel gebeurt. Ik neem niet aan dat je ontkent dat er wel eens een motorrijder een kind heeft doodgereden? Vervolgens stel ik dat motorrijders relatief vaak betrokken zijn bij ongelukken (niet specifiek met kinderen). Dat is iets dat algemeen bekend is, hoewel je over de oorzaken kunt twisten: Reden ze gewoon veel te hard? Had de automobilist ze niet gezien? Of een combinatie: had de automobilist ze niet opgemerkt juist doordat ze veel te hard reden? Vandaar dat ik even dat onderzoek aanhaalde waarin gemeld wordt dat bij ongelukken met motorrijders een te hoge snelheid heel vaak een rol speelt.
Dat onderzoek gaat dus over motorrijders in het algemeen en niet over Rietvaerder persoonlijk. Dat is waar ik op reageerde in de derde quote die je aanhaalt.
Ik vind het overigens heel andoenlijk dat je met dit soort haarkloverij zo desperaat je gelijk probeert te halen, maar ik ga er niet meer op in.
Ja die was mooi!quote:Op zondag 18 september 2005 18:12 schreef Ambrosius het volgende:
Gisteren was de eerste nieuwe aflevering.
Die Pool met z'n briefjes van 100 en 200 euro.
Hoezo wel okay, ik vind het belachelijk dat ze die malloot door laten rijden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:26 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja die was mooi!
Ook die gast die stoned was was wel okay.
Exactly my thoughts (gisteravond de herhaling gezien). Knalt zo stoned als een garnaal door elk rood licht.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:11 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Hoezo wel okay, ik vind het belachelijk dat ze die malloot door laten rijden.
Niet.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:55 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond komt het om 21.55.
Een leuke rij-ontzegging.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:10 schreef firecow het volgende:
Lekker hoor 85/h te hard..... zal dat wel niet kosten zeg !![]()
Zo kondigden ze het vrijdag aanquote:
Vorige aflevering wel, op vrijdag maar dan op Veronica.quote:Op zondag 25 september 2005 03:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb het niet gezien, wordt het nog herhaald van de week?
Ik denk dat je de eerste bent die het woord journalist überhaupt gebruikt in combinatie met die presentator.quote:Op zondag 20 november 2005 14:40 schreef joosy het volgende:
Wegmisbruikers is voor mensen die van leedvermaak houden, een nogal primieve vorm van humor. Die presentator is heiliger dan de paus, zo iemand is gewoon een slechte journalist. Laat dan Koos Spee zelf kommentaar geven op de beelden, en laat hem naar de Staatschomroep verhuizen.
wat een deus was datquote:Op zaterdag 26 november 2005 21:24 schreef k_man het volgende:
En zeg maar dag tegen je oranje Volvo.
Wat nou? Geen groetjes??quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:08 schreef veldmuis het volgende:
Wat een zaadprogramma. Nu al.
Grappig...en buitenlander en agressief...incindent zeker.quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:24 schreef k_man het volgende:
En zeg maar dag tegen je oranje Volvo.
"Je moet mensen niet uitdagen weet je."quote:Op zondag 27 november 2005 00:44 schreef wonko het volgende:
[..]
Grappig...en buitenlander en agressief...incindent zeker.
Ja, gewoonweg geniaal gevonden...om die agent maar uit te lokken.quote:Op zondag 27 november 2005 00:46 schreef k_man het volgende:
[..]
"Je moet mensen niet uitdagen weet je."
En dat zeg je als je áchter de politie-auto aan het kleven was.![]()
Je bedoelt die puist met haar?quote:Op zondag 27 november 2005 00:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Presenteert die krullenbol het nog steeds?
Die irritante teringkneus inderdaad. Precies de reden dat ik dit programma niet eens meer kijk.quote:
Logisch...als die jambek in beeld komt moet je verplicht zappen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die irritante teringkneus inderdaad. Precies de reden dat ik dit programma niet eens meer kijk.
Het idee van het programma is best aardig, maar door die afbakhomo kijk ik het niet meer. Neem niet eens meer de moeite om constant te zappen.quote:Op zondag 27 november 2005 00:56 schreef wonko het volgende:
[..]
Logisch...als die jambek in beeld komt moet je verplicht zappen.
Top Gear met een wijf ?quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:21 schreef Super_Six_One het volgende:
Die stomme topgear daar hoef ik namelijk niks van te hebben met dat domme wijf... Kunnen ze een keer een programma als topgear, ook van motoren maken? Dan zien ze pas wat snelheid is.
AAAAAAAAHHHHHHHH NEEEEEEEEquote:Op zondag 27 november 2005 00:46 schreef k_man het volgende:
[..]
"Je moet mensen niet uitdagen weet je."
En dat zeg je als je áchter de politie-auto aan het kleven was.![]()
Leukquote:Op zondag 27 november 2005 01:07 schreef k_man het volgende:
Welnu, over André de Gnoom dus, de bewuste presentator, een anecdote.
Mijn ene oma begint langzaam maar zeker geestelijk een beetje de weg kwijt te raken. Daarnaast is ze al jaren behoorlijk doof. Door die twee dingen heeft ze sinds een tijdje het idee dat mensen op tv echt tegen háár praten. Zegt ze aan het eind van het Journaal bijv tegen Sacha de Boer 'nou, dat ging niet zo best hè?' Sacha antwoordt dan 'sorry, u heeft gelijk, morgen doe ik beter m'n best.' En dat doet Sacha dan ook! Althans, volgens mijn oma.
Afin, terug naar ons aller André. Mijn oma was bij ons op bezoek en toevallig had ik even Wegmisbruikers opstaan. Zachtjes op de achtergrond, terwijl mijn oma en ouders aan het kletsen waren. Alleen werd mijn oma mateloos geboeid, of beter: geïrriteerd, door André. Als ie in beeld kwam riep ze iedere keer iets van 'Wie ben jij?! Je LIEGT!'
Uhm ja de grote beurt of whateverquote:Op zaterdag 10 december 2005 01:24 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Top Gear met een wijf ?
Je zal de grote beurt bedoelen neem ik aan ?
Nee die in die bmw die de bocht uivloogquote:
Dat idee had ik ook een beetje :\')!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:47 schreef MissyMirjaM het volgende:Kunt.. kunt u nog iets doen?
![]()
Ze wou m vast oraal verwennen als dat haar rijbewijs had gescheeld
Vraag me af of ze nog weleens nieuwe programma's maken. Vrijdag was een herhaling van zaterdag. Zaterdag was een herhaling van 26 maart. Die uitzending is tussendoor btw ook al redelijk vaak herhaald.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:06 schreef Ambrosius het volgende:
Weer een herhaling aan de datum te zien?
wat een giller hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:20 schreef veldmuis het volgende:
Een pauper die te hard reed omdat-ie moest tanken!!!!
Wat een kneus!
Al slurpt een breinaald geen extra wol als je snel breidt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wat een giller he
net zoiets als ' ik moet gauw doorbreien, anders raakt mijn wol op'
Ja inderdaad. Maar hij was toch invalide ofzoquote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens zat ik gisteren ofzo ook te kijken.
was een man die veel te hard reed, hij moest plassen
uiteindelijk mocht hij ff pissen, staat hij tegen een hek aan te zeiken
en hij kreeg geen bekeuring of berisping voor wildplassen?
Bij aanhouding wordt alles meteen opgenomen en na het normale praatje met politie komt er een man van de cameraploeg op je af. Die vertelt een verhaaltje over de opnames/wegmisbruikers en vraagt om je medewerking. Als je mee wilt werken moet je een formuliertje ondertekenen. Je kunt ook gewoon weigeren of vragen om je gezicht onherkenbaar te maken.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:55 schreef Nevada92 het volgende:
Ik zit wel n's te denken, stel nou als IK wordt aangehouden met dat hele camera team, dat zou ik dus echt niet willen he met m'n snuffert op tv.Ze plakken er wel n's een balkje voor maar bekenden van mij herkennen me zo dat weet ik zeker. Ook omdat je zit met het probleem van openbaarheid dat kan bijv. de naam van het bedrijf waarvoor je werkt schaden, en de mogelijkheid daardoor je baan kwijt te raken. Kan je ook aangeven bij de producenten van het programma dat je helemaal niet wil dat het stukje wordt uitgezonden op grond van die reden ?
![]()
late reactiequote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Al slurpt een breinaald geen extra wol als je snel breidt..
[..]
Ja inderdaad. Maar hij was toch invalide ofzo.
Want hij had er geen problemen mee om even naar het hek te wandelen en te pissen?
Hoewist eik met het rijbewijs. MMM?
't is natuurlijk ook niet voor niets dat die dwerg bij ome Koos op pijphoogte zit.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef aaten het volgende:
Wegmisbruikers met die slijmdwerg is echt verschrikkelijk. Ik zal blij zijn wanneer de nieuwe serie blik op de weg klaar is!
-knippie-
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is natuurlijk ook niet voor niets dat die dwerg bij ome Koos op pijphoogte zit.
Maar je ziet de ''dader'' vaak gewoon wegrijden terwijl ze nog aan het filmen zijn?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Bij aanhouding wordt alles meteen opgenomen en na het normale praatje met politie komt er een man van de cameraploeg op je af. Die vertelt een verhaaltje over de opnames/wegmisbruikers en vraagt om je medewerking. Als je mee wilt werken moet je een formuliertje ondertekenen. Je kunt ook gewoon weigeren of vragen om je gezicht onherkenbaar te maken.
Pratende uit ervaring
Dan monteren ze dat vragen om toestemming er gewoon uit dus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar je ziet de ''dader'' vaak gewoon wegrijden terwijl ze nog aan het filmen zijn?
Aan het accent te horen was het ook nog eens een nep-Duitser.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:04 schreef veldmuis het volgende:
Die duitser was echt matig, ik denk, dat wordt rellen, maar nee hoor.
Isdat zegmaar die eh...gezette oudere dame?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Cecile ken ik toevallig in het echt
Toffe dame
Kunnen zeker wel invorderen, ze zijn alleen wat coulanter vaak.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wettelijke regels inderdaad. NL-justitie kan bij dergelijke overtredingen geen rijbewijs invorderen, enkel boetes opleggen die direct betaald moeten worden, geloof ik.
Ging over de uitzending van vorige weekquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:21 schreef gelly het volgende:
Die Belg moest z'n rijbewijs ook inleveren hoor.
Geldt dat voor meer overtredingen waar buitendlanders bij betrokken zijn?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:19 schreef veldmuis het volgende:
Kunnen zeker wel invorderen, ze zijn alleen wat coulanter vaak..
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 2 april 2006 11:24 schreef kasper het volgende:
[..]
Geldt dat voor meer overtredingen waar buitendlanders bij betrokken zijn?
filmopnames van zn rijgedrag en daar videoopnamen van he!quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:44 schreef k_man het volgende:
Ze hadden opnames gemaakt van z'n rijgedrag en daar hadden ze opnames van gemaakt.
Wel erg pauper ja! 159 op een 80km/h weg. Da's vrij veel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:54 schreef cultheld het volgende:
Hahaha wat een pauper. Verliest ie een rijbewijs voor de tweede keer door dezelfde agent
Dat irriteert mij ook altijd mateloos.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:08 schreef LoggedIn het volgende:
dat met die vw transporter was wel gay.. ze zaten echt ff te wachten met meten tot het grootste cash-moment
ja, dat was wel een trieste bedoeling iddquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
Valt toch wel mee?
Die pubers op dat parkeerterrein met dat neonbrik...
In het begin sprak die gast wel ABN!quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:58 schreef LoggedIn het volgende:
weer een zinloze aflevering
je zal maar door een friese agent aangehouden worden.. met die gast had je de ondertiteling wel nodig man
Wat een kneuzenkermis ja. Jammer dat ze die auto niet meegenomen hebben voor een technische keuring ofzo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
Valt toch wel mee?
Die pubers op dat parkeerterrein met dat neonbrik...
Omdat ze best verstaanbaar zijn als ze ABN spreken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:51 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom ondertitelden ze niet dat hele verhaal van die kutfriezen?
Maar dat deden ze niet. beetje late reactie jaquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:42 schreef Light het volgende:
[..]
Omdat ze best verstaanbaar zijn als ze ABN spreken.
Die snapt het ook nog niet. Alleen maar een "geef mij nou maar die bon, dan kan ik weer verder". En waarschijnlijk wordt diezelfde persoon ook niet blij van flitsbonnen, maar flitsen is makkelijker dan mensen laten rondrijden en overtreders staande houden.quote:Op zondag 23 april 2006 23:00 schreef Erasmusch het volgende:
en volgende week iemand die geen handje aan oom agent wil geven, woei!![]()
Hij is wel irritant ja als ie mensen op straat een verkeersbord onder de neus drukt maar hij presenteert het wel irritant grappigquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:35 schreef PLAE@ het volgende:
Ik hoop nog steeds die kabouter ooit tegen te komen op straat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |