Aan de andere kant, wie z'n teller constant tussen de 165 en 170 houdt is net zo beredeneerd bezig.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Hoeveel mensen zouden echt eenmalig veel te hard rijden? Lijkt me toch ook echt iemand aanspreken op structureel wangedrag op de weg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Geleerd om 140 te rijden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:30 schreef r_one het volgende:
Die motorrijder vond ik inderdaad ook correct handelen: inhalen met redelijk snelheidverschil en dan terug laten zakken, zo heb ik het zelfs geleerd.
Wie zegt dat de rest netjes 80 reed?quote:
Heeeeeeeee... jij ook hierquote:
Dan ben ik blij als ik vóór een vrachtauto rij ipv sukkelend inhalen ernaast. Koeien van rechts gaan nl voor.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:43 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heeeeeeeee... jij ook hier
Zo hee, ja, met 140 inhalen, die is gekkkkkk heeStel je voor dat er een horde koeien plots overstak.
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ach... het blijft toch boeiend om mee te kijken met de verkeerspolitie, al kan wegmisbruikers niet tippen aan Blik op de Weg.
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Hee, dat heb ik nu juist andersom, vind blik op de weg te soft. Alleen de camaramotor mis ik wel in Wegmisbruikers.
Copy that.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Soft? Minder sensatiebelust, zou ik het noemen. 't is wel SBS, natuurlijk.
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.quote:Op zondag 17 april 2005 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
BodW valt volgens mij ook nog ruim onder het kopje "informatief". Wegmisbruikers is puur en alleen een programma over wegmisbruikers. Bij BodW heb je door de thema's ook het gevoel dat het ook nog wat zinnigs te melden heeft.
Een paar weken terug deed de presentator zelfs een beetje brutaal tegen Spee. Ging het om die bordjes dat er radarcontrole is, terwijl daar vervolgens helemaal geen sprake van blijkt te zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 00:22 schreef DaDemoMan het volgende:
Wegmisbruikers ik vind die overgangen van die presentator ook zo boeiend. Alsof hij het zelf heeft verzonnen
Die vragen die spee krijgt zijn ook van een denderent niveau. "maar dat mag dus niet" vraagt de presentator. Nee hij zei dat dat niet mag maar toch even vragen voor de mensen thuis.
Hoort er ook bij. Het is véél leuker om wat meer afwisselende dingen tegen te komen dan alleen snelheidsovertredingen. Dat geeft nogal een eenzijdig beeld. Bij beide programma's zijn het normale politieagenten die met een burgerwagen rondrijden. SBS laat liever de ingevorderde rijbewijzen zien en de avro geeft een wat breder beeld van de werkzaamheden. Ieder z'n meug, idd.quote:Op zondag 17 april 2005 00:21 schreef r_one het volgende:
Ach, ik zie liever een patser z'n rijbewijs kwijtraken dan dat een gegoede burger een bekeuring krijgen omdat z'n rechterachterlichtlampje het niet doet. Ieder z'n meug.
Bij een dude die dik 50 te hard reed met zn kinderen in de auto vond ik het anders erg terecht.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb vandaag dus bewust niet gekeken, ik had geen zin om me weer te ergeren aan die agenten die puur gefixeerd zijn op rijbewijzen innemen...
In dat geval is 170 misschien wel gunstiger, liever dood dan de familie rolstoel. imo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef Mikkie het volgende:
Hoewel het feit van kinderen natuurlijk wel meespeelt... vraag ik me af of met 120 tegen een brugpijler veel verschil maakt met 170.
Gisteren stonden ze te kletsen bij een fietspad.quote:Op zaterdag 16 april 2005 23:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het iemand wel eens opgevallen dat de presentator tegenwoordig op een krukje of iets dergelijks staat als hij Koos Spee interviewt? Voorheen zag je ze samen lopen en dan zag je duidelijk dat die tuinkabouter veel kleiner is dan Spee. Tegenwoordig houden ze het shot heel krap en lijkt hij in beeld groter dan Spee.
huiliequote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.quote:Op zondag 24 april 2005 23:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat te hard rijden gaat niet alleen om de veiligheid, het is ook enorm slecht voor het milieu. Nederland is één van de vervuildste landen in Europa. Natuurlijk komt dit omdat de randstad één grote stad is, maar te hard rijden veroorzaakt gewoon extra veel uitlaatgassen.
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.quote:Op zondag 24 april 2005 23:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja. Eerder de hoeveelheid auto's op zo'n klein gebied. Heeft niks met hard rijden te maken. Bovendien is hard rijden in een hogere versnelling een stuk zuiniger dan wat minder hard rijden in een lage versnelling.
120 in z'n 6 is zuiniger dan 80 in z'n 4.quote:Op zondag 24 april 2005 23:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bij hard rijden verbruik je meer per kilometer.
Wat de tweede opmerking betreft: er wordt dan ook aangeraden om minder hard te rijden in een lage versnelling ("In z'n vier m'n vriend... Dat is makkelijk brandstof verdiend") Oh ja... dat kan natuurlijk ook!
Wie zich niet aan de verkeersregels houdt, die riskeert een boete. Dat is toch simpel? Altijd leuk om te zien hoe mensen onder boete's willen wegkruipen met zinloze kinderachtige argumentenquote:Op zaterdag 16 april 2005 23:26 schreef Mikkie het volgende:
Om mijn laatste punt uit het vorige topic nog ff aan te halen:
ik vind het zeikerig dat er bekeurd wordt op kortstondige extremen, terwijl een bekeuring voor structureel gedrag eerlijker/beter is.
En die hufters die net zo lang doormeten om maar te hopen op een dusdanige snelheid waarbij iemand z'n rijbewijs moet innemen, en vervolgens balen als het niet lukt, die mogen ze meteen bij de gemeentereiniging aan het werk zetten
Dat doet niet af aan het feit dat hardrijden naast gevaarlijker ook vervuilender is.quote:Op zondag 24 april 2005 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach donder toch op met je milieu-argument. Eén vliegtuig veroorzaakt dezelfde overlast als vele tientallen, zo niet honderden auto's per jaar veroorzaken. Beperk dan het vliegverkeer en spaar zo het milieu, maar ga niet de automobilist de schuld geven van het verneuken van het milieu. En ga vervolgens ff beginnen over zwerfafval, industrie, chemie en weet ik veel wat allemaal niet meer. Pak dat dan ook aan, ipv alles op de automobilist af te wentelen.
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..quote:Op zondag 24 april 2005 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
uiteraard
maar het blijft een kul-argument van je.
120 in z'n 6 kan wel zuiniger zijn dan 80 in z'n 4, maar is het ook zuiniger dan 80 in z'n 5 of 6?
Als 'ie te weinig toeren maakt, voel en hoor je dat wel. Neemt niet weg dat je opmerking flauwekul is.quote:Op maandag 25 april 2005 00:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, maar dan komt om de hoek kijken of het goed voor de auto is om 80 in z'n 6 te rijden. Dan maakt 'ie amper toeren..
De hoofdreden dat je aangehouden wordt blijft dat je te hard reed en niet dat je het milieu op deze manier teveel schaadt. Want dan kun je iedereen wel gaan bekeuren en zeggen dat ze met het OV moeten gaan.
verkeersveiligheid is het belangrijkste argument. Vervuiling is echter een een extra argument om rustiger te rijden.quote:Op maandag 25 april 2005 00:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je als argument het milieu wil aandragen, dan ben je verkeerd bezig. Je moet een argument geven dat belangrijk is. Als het milieu écht zo belangrijk zou zijn, dan hadden ze het vliegverkeer en al die andere enorme vervuiling meer aan banden gelegd. Maar nee, de industrie groeit, het vervoer op Schiphol en andere luchthavens groeit met de dag, ga dan niet tegen de nietige automobilist zeuren over het milieu, maar pak eerst de grote oorzaken aan. De automobilist is slechts de symbolische broodkruimel, maar je moet het brood pakken om de overlast aan te pakken.
Zoals "hou je gewoon aan de maximumsnelheid", zeker... Wat een eikels!quote:Op maandag 25 april 2005 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee want daar hebben we flitscamera's voor, die doen hun werk wel helemáál zonder de context in acht te nemen.
En als je daar over klaagt...dat ze midden in de nacht op een verlaten snelweg staan te flitsen... dan verzinnen die lijers wel weer een ander waardeloos argument.
Precies en zulke automobilisten verdienen dus minstens een stevige boete.quote:Op maandag 25 april 2005 12:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dat noemt men: gebrek aan context inschatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |