quote:
quote:Op maandag 30 mei 2005 21:16 schreef Ambrosius het volgende:
Het is vrijdag trouwens om 20.30 op Veronica.
Van mij ook.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die presentator mag wel dood van mij!
Wederom weer een herhaling zag ik. Zomer 2004 zelfs sommige dingen..quote:Op zondag 12 juni 2005 22:33 schreef Dos37 het volgende:
een leuke aflevering
Zeker, sommige dingen kwamen mij ook bekend voor,quote:Op zondag 12 juni 2005 22:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wederom weer een herhaling zag ik. Zomer 2004 zelfs sommige dingen..
Klopt ja, dat vind ik persoonlijk echt super zielig gewoon. Ik vind sowieso de politie moet nauwer betrokken zijn bij de burgers. Wel met een vorm van gezag uiteraard. Maar soms kun je meer bereiken met praten dan alleen maar met boetes smijten. Kijk ik zeg niet dat ze niemand meer moeten bekeuren, maar je hebt er verschillende gradaties in vind ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:52 schreef Neverstop het volgende:
[..]
Van mij ook.
Een tijd geleden was er een aflevering over scooters en brommers, al die brommers werden getest, rollerbanken, je kent het wel.
Een berg van die sjonnies wordt op de bon geslingerd, scooters die 100km/h gaan.
Komt er een heel lief schattig meisje, simpel brommertje. Dingetje rijdt zelfs trager dan de toegestande snelheid. Dus die meid krijgt een pluim.
Komt die tering kabouter van een kut presentator met een geniepig glimlachje bij ze staan: "MAAARRR heeft ze ook d'r certificaat bij zich?!"
Meisje beteuterd kijken, ze was alleen even snel naar de winkel gereden voor een pak melk oid. Dus d'r certificaat lag thuis.
Politie meneer: "Hier is de bon."
Als die homo van een presentator niks gezegd had, was ze gewoon naar huis gereden om de volgende dag naar school d'r certificaat weer mee te nemen.
Vanaf toen mocht meneer de presentator van mij ook in een diep ravijn gekieperd worden.
Zit er iets dwars?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Het blijven NSB-ers. Vuile honden. Graflijers. Teringmongolen. Kuthomo's. Landverraders. Schijtlijers. Poephokken. Anuslikkers. Aarstoeristen. Mislukte viagrapillen. Gezwellen.
Kortom, ik ben de politiek op dat gebied liever kwijt dan rijk.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja, en niet alleen een k, ook _man staat er teveel.
-1 - Generalisatiequote:Op donderdag 30 juni 2005 21:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een motorrijder, dus wat verwacht je?
Kleine kinderen spelen onderaan de dijk, rennen naar boven...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:57 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Voorbeeld: Motorrijder rij veel te hard over een verlaten dijk met 10 km vrij uitzicht, en geen ene kip op de weg te zien, ook geen zijwegen. (gehaalde snelheid lag rond de ±200 km/u)
Gevolg: Motor en rijbewijs ingenomen... Nou geweldig gewoon. (bovendien betrof het een sprint en hield die niet lang zijn top aan)
Ja, of er steekt opeens een groepje walvissen over! Stel je voor!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:25 schreef Sputnik het volgende:
[..]
Kleine kinderen spelen onderaan de dijk, rennen naar boven...![]()
Met een beetje mazzel wel jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja, of er steekt opeens een groepje walvissen over! Stel je voor!
Trouwens, met 100km/h kan je natuurlijk wel een kind ontwijken dat plots oversteekt
Same here, herken ik me ook niet in.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar noem je nou alleen de negatieve dingen kerel
1. ik heb nog nooit een kindje dood gereden en waarom zou ik dat in godsnaam doen![]()
2. ik heb ook geen asociaal imago... waarom zou ik in godsnaam een Asociaal imago hebben als ik motorrijd
Ow ik ga er ook niet vanuit dat je gaat motorrijden om eens lekker een kindje dood te rijden. Maar het gebeurt wel. Motorrijders zijn zó vaak betrokken bij ongelukken dat je niet vol kunt houden dat ze zo anticiperend rijden als ze zelf graag mogen beweren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:55 schreef Rietvaerder het volgende:
1. ik heb nog nooit een kindje dood gereden en waarom zou ik dat in godsnaam doen![]()
My point exactly...quote:2. waarom zou ik in godsnaam een sociaal imago hebben als ik motorrijd
OMG.... gaan we weer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:02 schreef Sputnik het volgende:
jouw punt 1: dat zeiden al die andere idioten ook die te hard reden en iemad anders doodreden
jouw punt 2: behalve dat je je zin verneukt hebt ben je vrij aso bezig als je te hard rijd. Als motorrijder zou je moeten weten dat een motor nou niet echt snel opvalt als die met hoge snelheid op je af komt, en al helemaal niet op plaatsen waar je niet zo hard mag rijden.
bron: http://www.swov.nl/nl/swo(...)en_nader_bekeken.htmquote:Voor zover kon worden nagegaan reed binnen de bebouwde kom de helft van de motorrijders kort voor het ongeval sneller dan de limiet van 50 km/uur, ongeveer 15% van hen reed zelfs sneller dan 100 km/uur, ook bij ongevallen op kruispunten. Buiten de bebouwde kom, op 80 km/uur-wegen reed zo’n 40% sneller dan de limiet. Ongetwijfeld heeft een hoge snelheid een rol gespeeld bij een groot deel van de ongevallen zonder tegenpartij.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:59 schreef k_man het volgende:
[Ongetwijfeld heeft een hoge snelheid een rol gespeeld bij een groot deel van de ongevallen zonder tegenpartij.]
bron: http://www.swov.nl/nl/swo(...)en_nader_bekeken.htm
Dat onderzoek is 10 jaar oud, je quote precies 1 alinea over snelheid en haalt het daarmee compleet uit zijn context.quote:SWOVschrift 67 - juni 1996
Dat krijgt elke motorrijder te horen bij rijles en heeft meer te maken met het ontbreken van een kreukelzone dan met aso-scheuren.quote:Motorrijden is gevaarlijk, niet alleen voor jongeren, maar ook voor oudere berijders. De kans om te overlijden is voor motorrijders - bij gelijke afgelegde afstand - zo’n vijftien maal groter dan voor automobilisten.
Nou vraag ik je hoe een motorrijder in jouw ogen nóg "socialer" moet rijden als bij het overgrote deel van de ongelukken met motoren de automobilist een inschattingsfout maakt.quote:Opmerkelijk is dat in de meeste gevallen de automobilist de motor van te voren had kunnen waarnemen; men is langzaam gaan rijden, men heeft rondgekeken of men is zelfs stil gaan staan. Ook voerden bijna alle motorrijders verlichting. Toch heeft zo’n 70% van de automobilisten de motor niet of veel te laat opgemerkt. Soms werd de motorrijder wel gezien, maar diens gedrag verkeerd beoordeeld. Overigens had van de motorrijders zo’n 70% de tegenpartij wel gezien, zonder daarvan een probleem te verwachten.
Hoe kom je erbij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:15 schreef r_one het volgende:
Het ging toch om het doodrijden van kinderen? Lees dan eens http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/Factsheet_Kinderen.pdf uit 2004. Wat blijkt? Bij ongelukken met kinderen is (vrijwel) nooit een motorrijder betrokken!![]()
En verhoginkje!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:32 schreef woediewokkie het volgende:
die andre huppeldepup..met zijn stigmatiserende toontje,
Nee, ik probeer wel objectief te blijven en probeer niet een bepaalde groep te bashen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:24 schreef k_man het volgende:
Je vat het stuk - net als ik, dat geef ik meteen toe - geheel op conform je eigen vooroordelen.
Dat bedoel ik dus, jij bedenkt je eigen "logische verklaring" zoals het jou uitkomt. Maar de logische verklaring is toch echt anders en wordt ook in het stuk genoemde! Lees het stuk nog eens en dan vooral het stuk maatregelen:quote:Want waarom maken automobilsten die inschattingsfouten als ze motoren aan zien komen en tóch de kruising oprijden? Een logische verklaring is dus omdat die motoren vaak veel te hard blijken te rijden, zoals ik al quote.
Ach, lees zelf even, kun je wel.quote:Ten eerste ....
En ook niet bij de restgroep. Vandaar mijntoevoeging "vrijwel".quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij?
Bij de categoriën met wie het ongeluk plaatsvindt staat motor niet apart genoemd, dus hoe weet je hoe vaak dat voorkomt?
Ja dat bleek al wel uit je eerdere reacties.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:36 schreef r_one het volgende:
Nee, ik probeer wel objectief te blijven en probeer niet een bepaalde groep te bashen.
Ja, daar staat onder meer: "In de tweede plaats moet er gezorgd worden voor een veiliger gedrag van motorrijders. Dat betreft zowel het matigen van de snelheid, als het anticiperen op mogelijke gevaarlijke situaties en gevaarlijk gedrag van anderen, als het aanleren van noodmanoeuvres."quote:Dat bedoel ik dus, jij bedenkt je eigen "logische verklaring" zoals het jou uitkomt. Maar de logische verklaring is toch echt anders en wordt ook in het stuk genoemde! Lees het stuk nog eens en dan vooral het stuk maatregelen:
Dat zegt niks. Bij kindertjes te voet die een dodelijk ongeluk krijgen komt dat volgens het stuk in 17% van de gevallen door de categorie 'overig', waaronder kennelijk ook motoren vallen. Maar kun je daar uit afleiden dat motorrijders zelden kinderen doodrijden? Nee dus. Overigens ook niet of ze dat vaak doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:39 schreef r_one het volgende:
En ook niet bij de restgroep. Vandaar mijntoevoeging "vrijwel".
Wanneer heb jij voor het laatst in de krant gelezen dat een kind door een motorrijder is aangereden? En dezelfde vraag voor automobilisten, vrachtwagens, tractoren, brommers.
Thnxquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja dat bleek al wel uit je eerdere reacties.![]()
Niks nieuws onder de zon, dat heet defensief rijden en gaat ook op voor de keurige motorrijders (waar jij het bestaan van wel zult ontkennen).quote:[..]
Ja, daar staat onder meer: "In de tweede plaats moet er gezorgd worden voor een veiliger gedrag van motorrijders. Dat betreft zowel het matigen van de snelheid, als het anticiperen op mogelijke gevaarlijke situaties en gevaarlijk gedrag van anderen, als het aanleren van noodmanoeuvres."
Die keurige motorrijders hoeven hun snelhied niet te matigen. En keurige motorrijders zijn er wel, het zijn er alleen zo verdomde weinig.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:06 schreef r_one het volgende:
Niks nieuws onder de zon, dat heet defensief rijden en gaat ook op voor de keurige motorrijders (waar jij het bestaan van wel zult ontkennen).
Ja, het is algemeen bekend dat motorrijders slecht zichtbaar zijn. Reden temeer om niet keihard kruispunten over te jagen. "Zeventig procent had de auto wel gezien, maar verwachte geen problemen," las ik. Lijkt me dus een beetje naIef als je weet hoe slecht je te zien bent.quote:Maar je reactie op "ten eerste" mis ik weer, ik reageer iig wel op jouw quotes.
Vrijwel alle soorten weggebruikers worden wel genoemd, de niet onbelangrijke groep motorrijders (zowel in aantal als in potentieel "gevaar") expliciet niet. Dat geeft toch wel te denken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Bij kindertjes te voet die een dodelijk ongeluk krijgen komt dat volgens het stuk in 17% van de gevallen door de categorie 'overig', waaronder kennelijk ook motoren vallen. Maar kun je daar uit afleiden dat motorrijders zelden kinderen doodrijden? Nee dus. Overigens ook niet of ze dat vaak doen.
Dan zou je ten eerste moeten weten hoeveel van die 17% motoren betreft. Ten tweede moet je erbij bedenken hoeveel auto's er zijn ten opzichte van hoeveel motoren er zijn. Absolute aantallen vergelijken slaat namelijk nergens op als er - ik noem maar wat - vijftig keer zo veel auto's rondrijden als motoren.
Toch wel, ik had je begrijpend leesniveau en analytisch vermogen alleen wat te hoog ingeschat en even afgewacht of jij het er zelf uit kon halen:quote:Kortom: de bron die je aanhaalt is ongeschikt om je gelijk te halen. En ook ongeschikt om mijn gelijk te halen.
De ongevallen met motoren (motorvoertuigen!) betreft dus jonge voetgangers met dodelijke afloop. Maar auto's overtreffen motoren hier overduidelijk. Moeten we vervolgens de automobilisten ook maar even lekker generaliserend gaan bashen. Want dat is precies wat jij ongefundeerd met motorrijders doet.quote:Dodelijke ongevallen met kinderen gebeuren bijna allemaal met een motorvoertuig als andere botsende partij (zie Tabel 2). Voor jonge voetgangers zijn dit bovengemiddeld vaak personenauto's
Ze worden 'expliciet niet genoemd'?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:25 schreef r_one het volgende:
Vrijwel alle soorten weggebruikers worden wel genoemd, de niet onbelangrijke groep motorrijders (zowel in aantal als in potentieel "gevaar") expliciet niet. Dat geeft toch wel te denken.
Uiteraard. Er zijn significant meer auto's dan motoren en er wordt nergens gemeld of de cijfers daarvoor gewogen zijn. En om jouw redenatie te volgen: als dat zo was, had het er wel bijgestaan.quote:De ongevallen met motoren (motorvoertuigen!) betreft dus jonge voetgangers met dodelijke afloop. Maar auto's overtreffen motoren hier overduidelijk.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:48 schreef k_man het volgende:
Hoe bedoel je? Jaloers op het doodrijden van kindjes? Of op dat asociale imago?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Ow ik ga er ook niet vanuit dat je gaat motorrijden om eens lekker een kindje dood te rijden. Maar het gebeurt wel. Motorrijders zijn zó vaak betrokken bij ongelukken dat je niet vol kunt houden dat ze zo anticiperend rijden als ze zelf graag mogen beweren.
Graag dan van jou eens een bron waarin objectief is onderzocht en komen vast te staan dat motorrijders in het algemeen significant vaak de oorzaak zijn van dodelijke verkeersslachtoffers onder kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:12 schreef k_man het volgende:
Gaat het hier over jou persoonlijk dan?
Ik had het over motorrijders in het algemeen.
Over selectief quoten gesproken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:56 schreef r_one het volgende:
Ga je gang, het waren jouw woorden.
Toch echt wel!quote:Ik begon niet over het doodrijden van kinderen.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een motorrijder, dus wat verwacht je?
Ik persoonlijk heb in zeer mindere mate gehoord van het feit dat een motor te snel reed en daardoor een ongeluk heeft veroorzaakt. Wat ik wel lees in kranten, en ook in onze regio krant is dat het ongeluk waarbij de motorrijder zelf is omgekomen of zwaargewond is afgevoerd, wel de oorzaak bij de automobist lag en niet bij het "te snel" rijden van de motorijder. (wat veel mensen gelijk gaan denken, ik geef ze geen ongelijk bijna iedereen denkt dat motorrijders per definitie te snel rijden...b*llsh*t, maar het is en blijft een vooroordeel. Ik ken meer VW gasten die aso en te snel rijden dan motoren die soortgelijk weggedrag vertonen waarbij ook daadwerkeljk brokken gemaakt worden.)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:43 schreef k_man het volgende:![]()
Tuurlijk joh, gaan we woordjesneuken? Sputnik noemde niet expliciet het doodrijden, maar als je met 200 km/u een kind aanrijdt (dat was het voorbeeld), overleeft het kind dat dus echt niet.
In de tweedequote die je aanhaalt reageer ik puur op Rietvaerder, die aangeeft nog nooit een kindje dood gereden te hebben. Ik geef slechts aan dat dat wel gebeurt. Ik neem niet aan dat je ontkent dat er wel eens een motorrijder een kind heeft doodgereden? Vervolgens stel ik dat motorrijders relatief vaak betrokken zijn bij ongelukken (niet specifiek met kinderen). Dat is iets dat algemeen bekend is, hoewel je over de oorzaken kunt twisten: Reden ze gewoon veel te hard? Had de automobilist ze niet gezien? Of een combinatie: had de automobilist ze niet opgemerkt juist doordat ze veel te hard reden? Vandaar dat ik even dat onderzoek aanhaalde waarin gemeld wordt dat bij ongelukken met motorrijders een te hoge snelheid heel vaak een rol speelt.
Dat onderzoek gaat dus over motorrijders in het algemeen en niet over Rietvaerder persoonlijk. Dat is waar ik op reageerde in de derde quote die je aanhaalt.
Ik vind het overigens heel andoenlijk dat je met dit soort haarkloverij zo desperaat je gelijk probeert te halen, maar ik ga er niet meer op in.
Ja die was mooi!quote:Op zondag 18 september 2005 18:12 schreef Ambrosius het volgende:
Gisteren was de eerste nieuwe aflevering.
Die Pool met z'n briefjes van 100 en 200 euro.
Hoezo wel okay, ik vind het belachelijk dat ze die malloot door laten rijden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:26 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja die was mooi!
Ook die gast die stoned was was wel okay.
Exactly my thoughts (gisteravond de herhaling gezien). Knalt zo stoned als een garnaal door elk rood licht.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:11 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Hoezo wel okay, ik vind het belachelijk dat ze die malloot door laten rijden.
Niet.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:55 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond komt het om 21.55.
Een leuke rij-ontzegging.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:10 schreef firecow het volgende:
Lekker hoor 85/h te hard..... zal dat wel niet kosten zeg !![]()
Zo kondigden ze het vrijdag aanquote:
Vorige aflevering wel, op vrijdag maar dan op Veronica.quote:Op zondag 25 september 2005 03:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ik heb het niet gezien, wordt het nog herhaald van de week?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |