Komt zij met een nieuw album dan?quote:Op maandag 11 april 2005 20:27 schreef beautiful_world het volgende:
Ik hoop echt dat lauryn hill dit jaar komt.... helaas is de line up pas bekend in mei
Bij dezequote:
Daar hoef je nooit bang voor te zijn op lowlands, altijd zat punkbands van de partijquote:Op maandag 11 april 2005 23:26 schreef Blinker het volgende:
Ik hoop echt dat Millencolin kom en/of een of andere goeie punk-rock band
Dude, festivalinfo.nl dus.... Daar staan in de regel geen geruchten.quote:Op woensdag 13 april 2005 18:15 schreef renz0r het volgende:
Kan iemand mij de complete lijst geven van reeds bekende namen en daarnaast de twijvels? thanx
In vorige thread al gezegd (misschien in OP zetten?):quote:Op woensdag 13 april 2005 18:15 schreef renz0r het volgende:
Kan iemand mij de complete lijst geven van reeds bekende namen en daarnaast de twijvels? thanx
thnxsquote:Op woensdag 13 april 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
In vorige thread al gezegd (misschien in OP zetten?):
www.lowlands2005.tk
Berekeningen gebaseerd op tourdata en evt. extra info vanuit management, interviews e.d.
thnx!quote:Op woensdag 13 april 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
In vorige thread al gezegd (misschien in OP zetten?):
www.lowlands2005.tk
Berekeningen gebaseerd op tourdata en evt. extra info vanuit management, interviews e.d.
Doe dat wel voor 14 mei dan hequote:Op zaterdag 16 april 2005 02:51 schreef hydraulix het volgende:
Vet dat !!! komt! Die wil ik beslist meemaken.
Stiekem hoop ik op Garbage, Nid & Sancy, Vitalic (zou wel vet zijn aangezien hij net een nieuw cd gaat uitbrengen) en Goldfrapp.
Ga volgende maand m'n ticket kopen![]()
ja dat staat voor terug vind postquote:Op zaterdag 16 april 2005 03:46 schreef LostFormat het volgende:
tvp?
Ja en ze staat op 7 festivals in europa deze zomer en ze geeft een concert in Parijs. De kans is dus groot dat ze ook naar nederland komt... iemand hier iets meer over???quote:
Een gozer van mn werk zei dat SoaD en Qotsa waren bevestigd, maar ik kan dat nergens terug vindenquote:Op zondag 17 april 2005 05:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik wilt dat Garbage komt,en System of a down en Korn,en.....![]()
whoahquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef maniack28 het volgende:
Even een lijstje:
Bevestigd:
...
70% of meer kans:
...
ik hoop op een essent awards middag. Drie jaar gelden was dat ook ontzettend tof, op de zaterdagmiddag alle finalisten achter mekaar in de India. Veel nieuw talent toen gezienquote:Op zondag 17 april 2005 11:39 schreef De Wouzeraar het volgende:
De winnaar van de Essent award komt toch ook sowieso op Lowlands? Of is dat nog niet bekend? Of staat dat al op je site?
http://spitsnet.nl/quote:Op maandag 18 april 2005 16:20 schreef maniack28 het volgende:
ow.... kan je dat ff inscannen? Kan ik het gebruiken voor mn site
Ik lees toch echt "Dat jaar staan ze ondermeer op Noorderslag, Lowland en Pinkpopquote:Op maandag 18 april 2005 18:59 schreef maniack28 het volgende:
Dit jaar staan ze ondermeer op Noorderslag, Lowlands en Pinkpop
Blijkbaarquote:
Sinds 2 jaar is er een apart Essent Awards podium vlak bij de alpha waar alle winnaars optreden. En tussen de optredens door kan je zelf daar ook zingen. Winnaars zijn nog niet bekend ( 2x per jaar worden winnaars aangewezen) rond juni zullen ze wel bekend zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 09:43 schreef De Wouzeraar het volgende:
Maar heeft iemand meer informatie over de Essent Awards? Of de winnaars op Lowlands staan en wie de winnaars dan wel zijn of wanneer deze bekend worden gemaakt?
Op www.essentawards.nl wordt het me niet echt duidelijk...
* kroegtijger zit met samengeknepen billetjes en hoopt dat niet te veel dan tegelijkertijd valtquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef maniack28 het volgende:
Even een lijstje:
Bevestigd:
!!!
Bad Religion
Beatsteaks
Dynamogene (Theatre de Rue)
Whalley Range Allstars
Mocky? => Minst zeker van deze
70% of meer kans:
Amon Amarth
Athlete
Basement Jaxx
Bettie Serveert
Fischerspooner
Foo Fighters
Green Day
Iggy Pop
Incubus
Jimmy Eat World(en dat wordt dan 6e keer dat ik ze zie
)
Kasabian
Killers (The)
Lacuna Coil
LCD Soundsystem
Marylin Manson
NOFX
Nouvelle Vague
Opeth
Ozomatli
Pixies (The)
Presidents of the USA
Racoon
Sisters of Mercy
Ska P
Underworld
Viva La Fete
Weezer![]()
(zit rond die tijd in japan, dus vraag me af of ze dan ook nog wel deze kant op komen)
Sorry hoor, maar ik kan me herinneren dat vorig jaar de essent award winnaars (of in ieder geval GEM) gewoon in de India stonden...Dat ding die jij bedoelt was toch gewoon een karaoke tent, voor mensen zonder talent?quote:Op woensdag 20 april 2005 09:51 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Sinds 2 jaar is er een apart Essent Awards podium vlak bij de alpha waar alle winnaars optreden. En tussen de optredens door kan je zelf daar ook zingen. Winnaars zijn nog niet bekend ( 2x per jaar worden winnaars aangewezen) rond juni zullen ze wel bekend zijn.
wow vooral in dat lijstje van 70% staan er een aantal die ik wel erg graag zou willen zien!!quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef maniack28 het volgende:
Even een lijstje:
Bevestigd:
!!!
Bad Religion
Beatsteaks
Dynamogene (Theatre de Rue)
Whalley Range Allstars
Mocky? => Minst zeker van deze
70% of meer kans:
Amon Amarth
Athlete
Basement Jaxx
Bettie Serveert
Fischerspooner
Foo Fighters
Green Day
Iggy Pop
Incubus
Jimmy Eat World
Kasabian
Killers (The)
Lacuna Coil
LCD Soundsystem
Marylin Manson
NOFX
Nouvelle Vague
Opeth
Ozomatli
Pixies (The)
Presidents of the USA
Racoon
Sisters of Mercy
Ska P
Underworld
Viva La Fete
Weezer
Misschien een suggestie om bovenaan de pagina een rijtje te maken met bands die nu 'officieel' bevestigd zijn? is wat overzichtelijker imho..quote:Op woensdag 20 april 2005 20:11 schreef maniack28 het volgende:
Het ziet er goed uit... er zijn veel metalbands beschikbaar dus ik heb hoop op 2 of 3 goeie stevige metalbandsEn dan natuurlijk wat er nu op de lijst staat, als daar een deel van komt
Volgens mij wordt dit een goede Lowlands
Ps... ik heb nog een lijst liggen met een stuk of 50 bands, waarvan ik allemaal nog moet kijken of ze kunnne komen.... die site loopt harder dan ik dacht...
Komt dit allemaal op lowlands?quote:Op donderdag 21 april 2005 20:55 schreef saaw het volgende:
even snel op die site rondgekeken
Bad Religion, Bettie Serveert, Foo Fighters, Green Day, Iggy Pop, Incubus, Jimmy Eat World, Me First And The Gimme Gimmes, NOFX, the Pixies, The Prodigy, Simple plan, Ska-p, Vive la fete, Weezer
klinkt behoorlijk oke
nee joh zo'n groot feest is het nog net niet, dat zijn bands die op 70% of meer staan in de lijst van die sitequote:
Zitten een hoop bands bij die ik nog perse wil zien.. zou mooi zijn als dat allemaal dit jaar zou zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2005 00:05 schreef saaw het volgende:
[..]
nee joh zo'n groot feest is het nog net niet, dat zijn bands die op 70% of meer staan in de lijst van die site
kheb trouwens gister mijn kaartje besteld
als k t goed begrepen heb is de postgeschiedenis van voor 2005 opgeslagen maar nietmeer bereikbaar om zo t forum sneller te makenquote:Op maandag 25 april 2005 22:04 schreef LintuxCx het volgende:
Yep, zonder meer, vind het verder ook leuk om de lijst te bekijken hoor.Maar misschien moet je de volgende keer toch wat minder optimistisch zijn bij het opstellen.
[edit] Ik kan mijn Thea85 Lowlands kloon-topic trouwens niet meer vinden.Wat is nou de reden dat de post-historie van een user niet gewoon compleet opgevraagd kan worden? Vond het net zo'n leuke parodie op de elende van nrg.
Gaat dat ooit nog een keer weer toegankelijk zijn? Mmm, okay, tijd om buiten MUZ verder studie te gaan doen.quote:Op maandag 25 april 2005 22:15 schreef rubbereend het volgende:
als k t goed begrepen heb is de postgeschiedenis van voor 2005 opgeslagen maar nietmeer bereikbaar om zo t forum sneller te maken
als t goed is wel, k mag t hopen zelfs want k mis t wel. Maar anders moet je t ff in Feedback forum kijkenquote:Op maandag 25 april 2005 22:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Gaat dat ooit nog een keer weer toegankelijk zijn? Mmm, okay, tijd om buiten MUZ verder studie te gaan doen. [/offtopic]
Mooie plaats in Juliet voor Tom McRae, Ed Harcourt, Admiral Freebee, Rilo Kiley of Bright Eyes dan...quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:49 schreef mouzzer het volgende:
Naast comedy gaan we in de Juliet meer singer/songwriters neer zetten." Vanaf 15 mei begint Lowlands met het onthullen van namen. Daar zullen dit jaar meer grote acts tussen zitten. "We hebben voor dit jaar echt heel goede headliners vast kunnen leggen. Zo veel zelfs, dat we, anders dan we eerst van plan waren, het oude Charlie-podium in ere hersteld hebben. Anders zou er in het programma geen plaats meer zijn voor leuke spannende bandjes, die we er graag bij willen hebben."
Geen idee.... maar ik heb zo het idee dat het dit jaar wel uitverkocht kan raken.... qua bands die mogelijk kunnen komen en dan de combinatie van Charlie erbij en veel goeie bands volgens Ericquote:Op dinsdag 26 april 2005 17:57 schreef the_opposite het volgende:
kan hieruit ook geconcludeerd worden dat de grens van het maximumaantal festival bezoekers waarschijnlijk verhoogd wordt? de grote headlines en het (extra) podium zullen toch ergens van betaald moeten worden....
Spinvis in de Julierquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mooie plaats in Juliet voor Tom McRae, Ed Harcourt, Admiral Freebee, Rilo Kiley of Bright Eyes dan...
Hoppa!quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:49 schreef the_opposite het volgende:
Jaga Jazzist 20.08.05 The Netherlands, Biddingshuizen, Lowlands Festival![]()
http://www.jagajazzist.com/v2/news.php
Net ff 2 nummers geluisterd vanaf z'n site, is wel relaxte muziek, beetje zo'n zondagochtend wakker word optreden (net als vorig jaar met Tokyo Ska Paradise Orchestra, dat was lekker wakker worden)quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:49 schreef the_opposite het volgende:
Jaga Jazzist 20.08.05 The Netherlands, Biddingshuizen, Lowlands Festival![]()
http://www.jagajazzist.com/v2/news.php
Kunnen dus alleen de vrijdag....want de rest van t weekend hebben ze t V-festival...quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:26 schreef alkaholic63 het volgende:
I hope the kaiser chiefs tussen de 14e en 20e hebben ze een gaatje
http://www.kaiserchiefs.co.uk/gigs.php
Volgens mij waren er dit jaar al 10.000 minder kaarten beschikbaar gesteld omdat ze het vorig jaar te druk vonden, dus dat lijkt me eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:57 schreef the_opposite het volgende:
kan hieruit ook geconcludeerd worden dat de grens van het maximumaantal festival bezoekers waarschijnlijk verhoogd wordt? de grote headlines en het (extra) podium zullen toch ergens van betaald moeten worden....
afgelopen jaar was t technisch uitverkocht met iets van 52.000 bezoekers, dat kon je ook merken omdat de tenten nokkie vol waren. en omdat ze dit jaar rond de 55.000 verwachten moet er een tent bij. zoiets heeft een keer in een interview op 3voor12 gestaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:07 schreef knox_ het volgende:
[..]
Volgens mij waren er dit jaar al 10.000 minder kaarten beschikbaar gesteld omdat ze het vorig jaar te druk vonden, dus dat lijkt me eigenlijk niet.
So far:quote:
Lees de post van Prep2Fight maar...quote:
Oeh... op welke sites zou die nou doelenquote:Op woensdag 27 april 2005 18:02 schreef Prep2Fight het volgende:
Charlie-podium terug op Lowlands
Vorig jaar moest Lowlands nog inkrimpen wegens het tegenvallende bezoekersaantal van 2003. De tenten Foxtrot en Charlie sneuvelden. Dit jaar heeft het driedaagse festival echter zoveel grote namen weten te boeken, dat Charlie – weliswaar zonder tent – terugkeert. Welke grote namen komen, wil producent Hans van Rompaey nog niet zeggen. 3VOOR12 belde met hem voor een Lowlands-update.
De kaartverkoop voor het festival verloopt sneller dan volgens schema. "Mogelijk komt dat door het vroege-vogel-ticket dat we dit jaar hebben ingevoerd. En je merkt dat de geruchten op internet ook invloed hebben. Sommige daarvan zijn waar, andere niet", laat Van Rompaey weten. "Op 3 mei lanceren we de nieuwe website, dan zal er een stuk meer duidelijk worden."
http://3voor12.vpro.nl/22153867
Maar wel leuk als het regent: modderen!!!!!!quote:Op woensdag 27 april 2005 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Charlie zonder tentda's dan weer jammer bij "onbekendere" bands is een intieme sfeer vaak t beste
Whehee... ik zal zo eens kijken, hij komt er iig binnenkort bij (ik heb nog een lijst met 50 bands die erop moetenquote:Op woensdag 27 april 2005 19:13 schreef Ixnay het volgende:
Zet even No Use For A Name bij de geruchten en dan +/- 50%.
5 jaar camping 1, vrijwel dezelfde plek ook nogquote:
Wij rechts achteraan links van de brandgangquote:Op woensdag 27 april 2005 19:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
5 jaar camping 1, vrijwel dezelfde plek ook nog
Ja, dat is standaard-kampeer-ervaring.quote:Op woensdag 27 april 2005 19:41 schreef Roellio het volgende:
Je moet je radio 's avonds en 's nachts goed inwikkelen in een plastic tas o.i.d. Mijn lowlandservaring leert dat die dingen bizar gevoellig zijn voor vocht.
Dito.quote:Op woensdag 27 april 2005 19:44 schreef Roellio het volgende:
Wegwerp? Ik trek elk jaar mijn stereo van de muur, duw er 8 D-type batterijen in en gaan!
Villalobos is vorig jaar al geweest.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:06 schreef zodiakk het volgende:
Een educated guess voor de Dance-lineup:
Vitalic
Riton
Ricardo Villalobos
Fischerspooner
Mr. Scruff
Brooks
Ben benieuwd,.
Ik zit elk jaar op Camping 4 bij de kapotte lantaarnpaal. Valt goed te slapen.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:47 schreef Prep2Fight het volgende:
Jongens, ik ga dit jaar voor het eerst, wil toch nog een beetje slapen, welke camping?![]()
En hoe zit dat precies? Zit het bij het kaartje inbegrepen? Of moet je nog los de camping betalen?
Klinkt heel newbie, maar ik heb zoiets gewoon nog nooit eerder meegemaakt
Heel klein,die doen alleen 1 optreden in NL dit jaarquote:Op donderdag 28 april 2005 14:40 schreef alkaholic63 het volgende:
Hoe groot is de kans dat greenday komt?
True, maar ze zijn wel IN Europa en in Augustus staat er nog helemaal niets....quote:Op donderdag 28 april 2005 18:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heel klein,die doen alleen 1 optreden in NL dit jaar
ik heb nog een plekje overquote:Op donderdag 28 april 2005 17:43 schreef Kos het volgende:
Of mag ik bij iemand in de tent?
vind je t gek, vorig werd er afgesproken bij de 24u tent bij de boot, alleen Heatwave gezienquote:Op donderdag 28 april 2005 22:48 schreef saaw het volgende:
aan dat topic te zien hebben niet erg veel mensen er veel vertrouwen in, wel jammer
Dat klopt niet, dit jaar toch al 2 in NL hoorquote:Op donderdag 28 april 2005 18:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heel klein,die doen alleen 1 optreden in NL dit jaar
niet miepenquote:Op donderdag 28 april 2005 23:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vind je t gek, vorig werd er afgesproken bij de 24u tent bij de boot, alleen Heatwave gezien
euh ik weet niet hoor maar er zijn daar vrij veel mensenquote:Op vrijdag 29 april 2005 00:11 schreef Mystique86 het volgende:
Ach jaa...je kan natuurlijk ook gewoon geen meeting houden en je komt dan ook vast en zeker wel iemand tegen die hier ook rond doolt
Wij doen al jaren zeer zorgvuldig aan image-building!quote:Op donderdag 28 april 2005 14:13 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Camping 3 verschilt nauwelijks van de andere campings hoor. Ik heb er vaak genoeg gelegen, en ik vond de herrie wel mee vallen. Camping 3 heeft gewoon de naam van 'relcamping', maar in werkelijkheid zijn gewoon alle campings relcampings![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:42 schreef Roellio het volgende:
[..]
Wij doen al jaren zeer zorgvuldig aan image-building!
Ja sorry, ik was te dronken, en heb bovendien geen rubberboot gezienquote:Op donderdag 28 april 2005 23:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vind je t gek, vorig werd er afgesproken bij de 24u tent bij de boot, alleen Heatwave gezien
hmm, heather nova vind ik niet zo heel bijzonder, beetje in hetzelfde straatje als Jewelquote:Op vrijdag 29 april 2005 12:01 schreef peaceman het volgende:
Festivalinfo zegt:
Death from Above 1979 komt zowel naar pukkelpop als naar Lowlands, dit is te zien op de website van de band. Tevens zal de band Heather Nova dit jaar ook van de partij zijn bij beide festivals. Deze week werd ook bekend dat My Chemical Romance en the Bravery te zien zullen zijn op Lowlands.
De organisatie van Lowlands en Pukkelpop belooft veel grote namen, dus hou de site in de gaten.
mee oneens, Heather is vele malen beter!quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:08 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
hmm, heather nova vind ik niet zo heel bijzonder, beetje in hetzelfde straatje als Jewel
quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:45 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
[..]
Ja sorry, ik was te dronken, en heb bovendien geen rubberboot gezien
quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:28 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik was toen ZO dronken jongenIk weet nog dat ik de volgende middag wakker werd in mijn tent, met ongelofelijke pijn aan mijn anus. Ik zal je zeggen, niets, maar dan ook NIETS, is enger dan wakker worden met pijn aan je anus na een nacht legendarisch zuipen. Ik kon mij niets meer herinneren van de vorige nacht.....
Laterna bleek gelukkig dat ik iets verkeerd had gegeten, en dat was een opluchting jongen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met diarree.
My chemical romancequote:Op vrijdag 29 april 2005 12:08 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
hmm, heather nova vind ik niet zo heel bijzonder, beetje in hetzelfde straatje als Jewel
Ah, mondjesmaat beginnen de leuke namen te komen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:01 schreef peaceman het volgende:
Death from Above 1979 komt zowel naar pukkelpop als naar Lowlands, dit is te zien op de website van de band.
Tien keer op je muil vallen lol.quote:Op vrijdag 29 april 2005 12:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar diarree op lowlandsmoet je de hele tijd een stuk rennen, al springend over alle scheerlijnen, richting de toillettent
Osdorp Posse maar weer op Lowlands 2005 in de Charlie.quote:Jo Lowlands, ik hoorde mij gisteren vertellen dat wij vanavond een tent gaan afbreken of niet soms. "Yeah" Zo mag ik het horen. Oke dan. Er kwam net een mannetje van de organisatie naar ons toe of we jullie niet wouden opfokken want dan zou de tent wel eens plat kunnen gaan Ik zeg op mijn beurt, ze hadden ons godverdomme in de grote tent moeten zetten.
Dus alle mensen die buiten staan en het niet kunnen zien, trek een fucking haring uit de grond en laat dat kanker plafond instorten. Fok die shit!
bron?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:09 schreef BeRightBack het volgende:
er zijn weer heel wat nieuwe bands bekend
o.a. Bloc party en Papa Roach!!
whaha hou je kop klootzakquote:Op maandag 2 mei 2005 19:49 schreef Prep2Fight het volgende:
Het zal wel op de nieuwe site staan hoor![]()
En Kees, mn oom en tante zijn der ook...
Anders prop ik je wel in mn rugzak
Whehehequote:
je hebt me doorquote:Op maandag 2 mei 2005 19:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
WheheheDat zeg je zeker omdat je weet dat je nog in die rugzak gaat passen ook?
Jammer dat zo'n lange frans en baas B dan weer dat lijstje verpestenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:27 schreef maniack28 het volgende:
Al wat meer bekend van dat bericht op lowlands.nl? Het lijkt mij meer dat hij wat geruchten van het internet heeft geplukt en wat bands van vorig jaar erbij....
Naar mijn idee de kanshebbers:
Accept
Amon Amarth
Aphex Twin
Arcade Fire (The)
Asrai
Basement Jaxx
Bettie Serveert
Black Rebel Motorcycle Club
Bloc Party
Blues Brothers Castro
Dreadlock Pussy
Fischerspooner
Foo Fighters
Funeral for a Friend
Goldie Lookin Chain
Green Day
Hellacopters (The)
Iggy Pop
Incubus
International Noise Conspiracy
Intersection
Jimmy Eat World
Kasabian
Kettcar
Killers (The)
Kings of Leon
Korn
Kosheen
Lacuna Coil
Lange Frans en Baas B.
LCD Soundsystem
Marilyn Manson
Me First And The Gimme Gimmes
Morcheeba
Mouse on Mars
Nick Cave and The Bad Seeds
NOFX
Nouvelle Vague
Oomph!
Opeth
Ozomatli
Pixies (The)
Queens Of The Stone Age
Racoon
Roots Manuva
Saxon
Simple Plan
Sisters of Mercy
Ska P
Social Distortion
Solo
Tomte
Trail of Dead
Transplants (The)
Underworld
Viva La Fete
Weezer
Yann Tiersen
Komt omdat ze de Essent Awards hebben gewonnen dit voorjaar.... en 5 van de 10 winnaars komen op Lowlands, vandaar dat ze ertussen staan....quote:Op maandag 2 mei 2005 20:57 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Jammer dat zo'n lange frans en baas B dan weer dat lijstje verpesten![]()
quote:Terwijl Pinkpop nog moet plaatsvinden, komen de eerste berichten rondom Lowlands al naar buiten. Bands als The Prodigy, The Polyphonic Spree en !!! bevestigen op hun websites hun komst naar Biddinghuizen. Maar ook de organisatie zelf komt met nieuwtjes. Bijvoorbeeld dat Charlie dit jaar terugkeert, de tent met het grote podium dat vorig jaar nog werd wegbezuinigd. Producent Hans van Rompaey: "We kunnen voor deze editie zoveel grote artiesten krijgen, dat er te weinig plek over bleef voor kleine, spannende bandjes." Charlie zal dit jaar dan ook niet de headliners herbergen, maar het wordt een podium - zonder tent - voor de kleinere acts. Traditiegetrouw maakt de Lowlands-organisatie de eerste namen bekend tijdens Pinkpop. Ook nu wil Van Rompaey nog geen namen noemen.
Dat Lowlands zoveel headliners boekt, is opvallend aangezien het festival al twee jaar niet uitverkoopt. "Ja, we hebben dit jaar een heel duur programma. Maar als je die grote bands kunt boeken, en ze zijn goed, waarom zou je het dan laten? Onze boekhouding is op orde", aldus Van Rompaey. Hij benadrukt dat het festival niet uitsluitend is geslaagd als het uitverkocht is. "Vorig jaar hadden we 52.000 bezoekers en dat gaf een heel goed gevoel. Ik denk dat 52 tot 55 duizend bezoekers een mooie maat is voor Lowlands."
De kaartverkoop voor het festival verloopt sneller dan volgens schema. "Mogelijk komt dat door het vroege-vogel-ticket dat we dit jaar hebben ingevoerd. En je merkt dat de geruchten op internet ook invloed hebben. Sommige daarvan zijn waar, andere niet", laat Van Rompaey weten. "Op 3 mei lanceren we de nieuwe website, dan zal er een stuk meer duidelijk worden."
Beluister het volledige gesprek van Leonieke Daalder en Ron van der Sterren met Lowlands-producent Hans van Rompaey
ik ga hopen vanachtquote:Op maandag 2 mei 2005 21:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Komt omdat ze de Essent Awards hebben gewonnen dit voorjaar.... en 5 van de 10 winnaars komen op Lowlands, vandaar dat ze ertussen staan....
Maar dat morgen de LL site online gaat betekend niet dat er meteen dingen bevestigd worden hoor....
jaaaa goed planquote:Op maandag 2 mei 2005 22:08 schreef Ixnay het volgende:
Eigenlijk zou het toch gruwelijk vet zijn als NOFX zou komen naast Bad Religion.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:03 schreef Mystique86 het volgende:
Anyways, ik zie het morgen wel...Trusten y'all
nee precies, de eerste die dat dit jaar weer gaat roepen schop ik heel hardquote:
hoezo dat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:05 schreef LintuxCx het volgende:
laat Papa Roach PLEEEAAAASE thuisblijven!!!!
En als dat ook allemaal kut is kun je altijd nog een biertje gaan drinken met een lekkere hema-worst erbijquote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:07 schreef rubbereend het volgende:
ach ga toch niet moelijk doen over bands die komen, op diezelfde tijd heb je op andere podia 3 andere dingen
everzwijnhammetjesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En als dat ook allemaal kut is kun je altijd nog een biertje gaan drinken met een lekkere hema-worst erbij
Enlighten me pleasequote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:15 schreef Mystique86 het volgende:
Tja doe het dan goed, doe mee met de lowlands spam actie en win kaarten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |