eigenlijk wel ja, maar je hebt wel een ruime mogelijkheid om dingen naar je hand te zetten.quote:
tip:quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:50 schreef Burbo het volgende:
Ik heb 'm gehaald, hij is nu aan 't installeren
Als UK zijnde ben je het hoofd van de allies. In princiepe zou jij de oorlog aan belgie kunnen verklaren..quote:Op woensdag 13 april 2005 07:50 schreef Burbo het volgende:
Vet
Ik heb nu inmiddels alle tutorials gedaan en ben begonnen met de eerste campaign, maar nu heb ik Groot-Brittannië gekozen. Maar toen wou ik België maar eens binnenvallen, bleek dat ik ze niet de oorlog kon verklaren, hetzelfde geldt bij alle andere landen. Hoe zit dat dan?
Aha, dank jequote:Op woensdag 13 april 2005 08:50 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als UK zijnde ben je het hoofd van de allies. In princiepe zou jij de oorlog aan belgie kunnen verklaren..
Belgie is immers geen lid van de alliantie.
Als de optie "declare war" niet gebruikt kan worden dan moet je even kijken naar je politieke status.
ben je als land te democratisch dan kan je niet de oorlog verklaren.
Je mag 1x per jaar 1 van die schuifjes 1 stapje verschuiven. dus ga van democratic naar authotitarian![]()
Goed bezigquote:Op woensdag 13 april 2005 08:59 schreef Burbo het volgende:
[..]
Aha, dank je![]()
Ik ben nu inmiddels Duitsland, en heb Nederland veroverdNu eens kijken wat de volgende stap is die ik ga ondernemen...
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:50 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn Nederland anno mei 1943
[afbeelding]
Ik heb ook samen met een vriend nederland-belgie gespeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:33 schreef Steeven het volgende:
Echt een tof spel. Als klein land is het zo moeilijk om oorlog te voeren
, op den duur heb je geen mankracht meer om je verliezen mee aan te vullen. Ik, Nederland, en mijn broer, België vielen Duitsland binnen in 1939. We kregen steun van Frankrijk, heel Scandinavië en Engeland. Maar dat hielp niet echt
. We kwamen tot aan Berlijn, toen waren we teveel verzwakt. Nu vechten we voor ons leven in eigen land, maar ik bezit nog enkele 'koloniën', waaronder Berlijn
.
Jazeker. Je kunt ook industriële research doen die je manpower vergroot. Maar de sleutel is toch echt meer gebied bezetten. Voor de grap zou je eens met de SU moeten spelen, daar krijg je de manpower niet eens opquote:Op woensdag 13 april 2005 11:33 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb ook samen met een vriend nederland-belgie gespeeld.
ging ook niet helemaal goed.. wat je zegt, manpower is een probleem.
maar als je berlijn hebt dan heb je ook een berg recourses gekregen!
Ik speel nu dus single player NL, en zit ook zonder manpower, maar dat gaat wel weer beter worden.. voor zover ik weet krijg je meer door naar "Hawk Lobby" te gaan
En anders is het ff wachten totdat japan gesloopt is door de allies en dan gewoon de tijd hard laten draaien tot ik weer 100 manpoer heb ofzo..
zouden er nog meer dingen zijn om je manpower te vergroten?
ja klopt, maar die indutriele research heb je rond 1940 wel afgerond. maar als nederland zijnde heb je een manpower growth van 0.16 .. en dan kan ik nog 2 stapjes naar "hawk lobby" wat dan weer de manpower vergroot van +6 tot max +10.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jazeker. Je kunt ook industriële research doen die je manpower vergroot. Maar de sleutel is toch echt meer gebied bezetten. Voor de grap zou je eens met de SU moeten spelen, daar krijg je de manpower niet eens op.
rechter muisknop op een vlaggetje naar keuzequote:Op donderdag 14 april 2005 13:06 schreef VoreG het volgende:
Ben ik nu zo blind? Waar kan ik in de single player kiezen voor Nederland, ik kan maar een paar landen kiezen.
Ik ben blind
het is inderdaad geen makkelijk spel..quote:Op donderdag 14 april 2005 16:23 schreef VoreG het volgende:
Ik heb em al windowed gekregen
Wat een moeilijk spel zeg, met nederland krijg ik niks voormekaar en het gaat allemaal zo snel en er is zoveel
ok,quote:Op donderdag 14 april 2005 18:21 schreef VoreG het volgende:
Ik heb de tutorials gedaan, maar die zijn ook vrij beperkt. Ik loop de hele tijd te klooien met mijn economie die gaat nooit goed. Ik was even met Argentinië bezig, makkelijk land ergens ver weg en kan zuid Amerika innemen. 2 landen gingen goed, maar daarna ging mn Economie weer onderuit... En wat heb ik aan veel manpower? En waarom duurt het zo godvergeten lang voordat ik nieuwe mannetjes, tanks of wat dan ook heb....
met een no-time patch kan je wel zo ongeveer oneindig spelen; maar de technologische uitvindingen gaan maar tot '47quote:Op donderdag 14 april 2005 19:20 schreef Internationalist het volgende:
Tot welk jaar kun je spelen? oneindig?
gewoon blijven proberen. goed lezen, hou je muis ff stil boven iets en je krijge een korte uitlegquote:Op donderdag 14 april 2005 19:32 schreef VoreG het volgende:
1947
Pff lastig al dit gedoe, ik blijf proberen. Nog een leuk land om mee te spelen? Geen Duitsland want dat weiger ik
Ik speel nu met Nederland, tot nu toe staat mijn economie al 3 maanden helemaal goed! Alles draait super en ik heb nu ook door dat de productie kleurtjes aangeven of je iets goed kan producerenquote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
gewoon blijven proberen. goed lezen, hou je muis ff stil boven iets en je krijge een korte uitleg
speel dan met rusland. veel mogelijkheden en je mag duitsland proberen te klappen
Legers zijn oké, maar met een klein land moet je voorzichtig omgaan met je productiemiddelen. Als je de fout maakt te veel te bouwen (vliegvelden, infrastructuur, etc nemen enorm veel middelen in beslag) dan wordt je in 1940 gewoon weggemept als een vliegjequote:Wat is handig om in het begin te bouwen? Ik ben namelijk al met wat legertjes een AA een airfield en een factory bezig
Supplies zijn nodig voor bewegende troepen en de bevolking. Probeer je balk van het aantal consumptiemiddelen zo laag mogelijk te zetten. Je kunt ook in je politiek kloten zodat mensen minder supplies nodig hebben en jij er dus meer over houdtquote:En hoe kom je aan supplies? Want de enige manier hoe ik eraan kom is via handelen, omdat ik echt een overkill aan rare materials heb. En dan sta ik nog maar +2,3
Mijn economie draait goed, alleen de supplies moet ik ergens anders vandaan halenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Legers zijn oké, maar met een klein land moet je voorzichtig omgaan met je productiemiddelen. Als je de fout maakt te veel te bouwen (vliegvelden, infrastructuur, etc nemen enorm veel middelen in beslag) dan wordt je in 1940 gewoon weggemept als een vliegje.
[..]
Supplies zijn nodig voor bewegende troepen en de bevolking. Probeer je balk van het aantal consumptiemiddelen zo laag mogelijk te zetten. Je kunt ook in je politiek kloten zodat mensen minder supplies nodig hebben en jij er dus meer over houdt.
In het begin alleen fabrieken bouwen..quote:Op donderdag 14 april 2005 19:51 schreef VoreG het volgende:
Wat is handig om in het begin te bouwen? Ik ben namelijk al met wat legertjes een AA een airfield en een factory bezig.
Zet je balk "supplies" hoger.. hiermee ga je ook handelen en te-korten aanvullen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:00 schreef VoreG het volgende:
En hoe kom je aan supplies? Want de enige manier hoe ik eraan kom is via handelen, omdat ik echt een overkill aan rare materials heb. En dan sta ik nog maar +2,3
Je kan alleen divisies deploy-enquote:Op donderdag 14 april 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Ik heb een Armored Car geproduceerd, hoort bij Brigade attachment, maar hoe krijg ik die gedeployed?.
Gelukt
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef VoreG het volgende:
Ik vind het spel steeds leuker worden. Ik zit dan nog wel maar in augustus 37, maar ik heb het gevoel dat het beter dan ooit gaat
. Overal al 2 fabrieken neer kunnen zetten, dus nu maar tanks en infantry naar buiten laten rollen.
Ik zit in juni 38, het gaat nog goedquote:Op donderdag 14 april 2005 21:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
vergis je niet... ik geef je tot hooguit juli 1940![]()
Naar mijn weten zit België niet in dé alliantie van o.a. Frankrijk en Engeland. België annexeren is dus mogelijk, mits je van Nederland een meer fascistisch of dictatoriaal landje maaktquote:Op donderdag 14 april 2005 22:16 schreef VoreG het volgende:
Hoe heb je trouwens België kunnen anexeren zonder dat de grote landen zich er mee gaan bemoeien? Of moet ik België lekker daar houden en Nederland vol proppen met verdediging?
Da's lullig he...quote:Op donderdag 14 april 2005 23:53 schreef VoreG het volgende:
Ok je had gelijk, mijn hele grens aan Duitsland stond sterk, maar toen vielen ze binnen bij Amsterdam, 2 fronten oorlog die ik niet kon winnen
Ik las het hele topic door en ik had al de hele tijd het gevoel: dat gaat nog een keer flink mislukkenquote:Op donderdag 14 april 2005 23:53 schreef VoreG het volgende:
Ok je had gelijk, mijn hele grens aan Duitsland stond sterk, maar toen vielen ze binnen bij Amsterdam, 2 fronten oorlog die ik niet kon winnen
Leuk he zo'n verslag, vooral als je zelf niet helpt!quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik las het hele topic door en ik had al de hele tijd het gevoel: dat gaat nog een keer flink mislukken![]()
Het is zo moeilijkquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Heb het spel nog nietanders had ik met liefde geholpen.
gelukkig haak je niet meteen afquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk. Ik ga nu beginnen met Rusland ofzo.
heb je dan ook de handleiding van 120 pagina's?quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef At_Fundum het volgende:
Ik heb hem nu ook in huis,'t is een van die spellen waar ik eerst maar even aandachtig het boekje erbij open sla, dat ik iig weet welke opties ik allemaal heb
Gewoon de manual die bij het spel zit, die heeft slechts 96 pagina's bij mijquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
heb je dan ook de handleiding van 120 pagina's?
da's zeker leukquote:Op vrijdag 15 april 2005 16:35 schreef VoreG het volgende:
Ik ga em over het netwerk proberen. Hij Duitsland en ik Italië kijken of dat leuk wordt
je moet wel eventuele fire-wall uitgooien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:51 schreef VoreG het volgende:
Mijn netwerk is weer brak... Moet ik dat weer eens een keer goed gaan maken. We konden elkaar niet vinden en nu kan ik via mijn netwerklocaties niet eens weer m'n netwerk op
I did, vanavond maar even kijken wat eer nou weer fout zat..quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:55 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
je moet wel eventuele fire-wall uitgooien.
dit spel gebruikt meer dan 100 verschillende poorten om een netwerkgame te kunnen spelen
maar voor overige netwerkproblemen > DIG
Je hoeft ook niet alles in 1x te leren tochquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef VoreG het volgende:
Ok ik ben nu helemaal de weg kwijt
Voordat ik de 1e keer begon ging ik op die wiki. site kijken. Snapte er niks van, nu ging ik nog een keer kijken en zag ik van alles over HQ's en doctrines
Ik vind het spel nog moeilijker!
je kan een HQ bouwen.. een HQ valt onder "Divisie"quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:55 schreef VoreG het volgende:
Ik ga met Yugoslavia iets proberen. Kijken of ik de balkan over kan nemen. En gelijk even kijken of ik in het spel iets met HQ's kan vinden, anders ben ik hier zo weer terug te vinden
Ging best aardig met Yugoslavia. Al snel Bulgarije en Albanië ingenomen. Proberen Italïe een beetje te vriend te houden zodat ze geen land gingen eisen, dat deden ze dus wel en toen was het weer snel over met mijquote:Op zaterdag 16 april 2005 14:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
je kan een HQ bouwen.. een HQ valt onder "Divisie"
ze kosten alleen wel 12IC.. en je hebt er niet veel van nodig
Kun je bepaalde technologieën sneller researchen, hangt af van de blueprints.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:47 schreef VoreG het volgende:
Als je blueprints krijgt wat houdt dat dan in?
Dat heb ik al eens gedaan, maar bij elke eenheid die ik "bestel" krijg ik een nieuwe generaal?quote:Op zondag 17 april 2005 00:11 schreef Drastix het volgende:
hq's bestel je op dezelfde plaats als tanks en infantry en als je een korps selecteerd zie je een foto'tje (links) van de commandant. klik maar eens op die foto
Skill?quote:Op zondag 17 april 2005 00:23 schreef Drastix het volgende:
elke promotie kost 1 skill dus als je nog een beetje bekwame commandanten wil hou je je een beetje in
Ik geloof dat ik dan helemaal plat gewalst wordtquote:Op zondag 17 april 2005 00:36 schreef Drastix het volgende:
Graag gedaan![]()
Als je single-player zat bent kun je ook gaan multiplayeren op Valkyrie-net. Daar word dagelijks gereld
(damn.. ik geloof dat ik vandaag meer getyped hebt dan de rest van het jaar bij elkaar)
Nee. Toen frankrijk werd binnengevallen viel ik polen en het hele oosten binnen, daar bijna 2 jaar lang tegen de duitsers gevochten, en uiteindelijk kwamen de Fransen ook terug, die veroverde Italïe en een deel van Duitsland, toen was het een walkoverquote:Op maandag 18 april 2005 21:36 schreef Drastix het volgende:
Dit is alles wat er nog over is![]()
[afbeelding]
UK en USA zijn geannexeerd en Frankrijk heeft nog 1 kleine provincie in zuid-amerika
@VoreG: Goed bezig!ging het makkelijk?
ook meteen met nederland spelenquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:31 schreef Setambre het volgende:
Brakke zooi
Denk ik heb het onder de knie. Beetje tanks ontwikkelt en uitgerolt.
BOEM komt duitsland langs alles weg
heb jij het al een beetje door allemaal?quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:34 schreef VoreG het volgende:
Niet met Nederland beginnen
Gewoon met Rusland, die zijn vrij makkelijk. En Duitsland weiger ik te spelen
Laatst met Rusland Europa en Azie opgerolt, de UK enz. Had ik geen zin in, ik heb een hekel aan botenquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:38 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
heb jij het al een beetje door allemaal?
ik heb de laatste week niet gespeeld.. ik ben vorige week een savegame van nederland kwijtgeraakt..
7 jaar weg![]()
heb nog geen zin gehad om deze 7 jaar opnieuw te spelen![]()
boten..quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Laatst met Rusland Europa en Azie opgerolt, de UK enz. Had ik geen zin in, ik heb een hekel aan boten
Nu mogen ze het helemaal bekijken met die krengenquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
boten..
mocht je er toch ooit aan willen beginnen dan kan ik je adviseren om een paar vliegdekschepen te bouwen. maak dan "Improved air carriers" of beter.
Boten kan je niet upgraden dus eerst researchen voordat je ze bouwt; maar houd er rekening mee dat een vliegdekschip 2 jaar duurt om te bouwen
haha.. duidelijkquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Nu mogen ze het helemaal bekijken met die krengen... Mijn wereld gaat tot het vaste land en niet verder!
Ik was allang blij dat ik 48 haaldequote:Op vrijdag 22 april 2005 16:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
haha.. duidelijk
heb je de no-time patch al eens gebruikt?
dan kan je tenminste doorspelen tot na 1948
kan leuk zijn wanneer je al een eind bent met rusland
Ik had zo ongelooflijk veel tanks dat ik maar in 1x door ben geroltquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:36 schreef Drastix het volgende:
lolhebbie soms iedereen tegelijkertijd de oorlog verklaart ofzo?
Ik heb meestal niet meer als 8%..
[PC] Hearts of Iron 2 - Ultime strategiequote:Op zaterdag 23 april 2005 20:19 schreef Setambre het volgende:
Hoe kan je eigenlijk units samenvoegen.
Als ik een unit maak en hem in een provincie plaats komt er een aparte commander voor die unit. Ik wil dat ze samengevoegd worden
da's vervelend...quote:Op woensdag 27 april 2005 14:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik wilde dit spel kopen, was het nog niet geleverdgrmbl
Misschien zoek ik morgenavond nog even in Amsterdam...is die er dan niet, dan ga ik over op illegalere methodesquote:Op woensdag 27 april 2005 16:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
da's vervelend...
het is nu toch al een apar weken verkrijgbaar
Ik heb eigenlijk ook geen idee waar dit spel te koop zou zijnquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:38 schreef WeirdMicky het volgende:
Wáár is dit klote spel te koopWil ik eens wat legaals kopen, is het nergens te krijgen! waaaa!
Misschien wanneer er wat meer interesse voor komtquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:02 schreef -Angel- het volgende:
Wanneer komt er eens iemand met een After Action Report?
Neuh ik heb 1 tutorial gedaan daarna begonnen met Nederland als klein landjequote:Op maandag 2 mei 2005 14:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ga ook maar es installen en dan heel langzaam elke tutorial tot me nemen, lijkt me waanzinnig cool spel als je het een beetje kunt, maar voor het zover is dat je dan ettelijke malen evenzovele landen de vernietiging in hebt gejaagd
Ik had denk ik gewoon geluk met belgiequote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:38 schreef Setambre het volgende:
Ik snap niet hoe jullie zo snel een alliantie kunnen sluiten met belgie. Ze wijzen elke keer mijn non-agression packt af en een alliantie helemaal
Trouwen ik heb met duitsland al Polen en Denemarken overgenomen maar de partisan levels zijn erg hoog en er komen vaak rebellen. Hoe kan je dit voorkomen, dit is namelijk zwaaaaar irritant
99x is maxquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:12 schreef Setambre het volgende:
99 x ?!
Damn dat is ziek veel is goed ik zal het proberen
Grote boze Amerikanen boven je hoofd gezien?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:27 schreef At_Fundum het volgende:
Ik weet alleen nog niet bij welke alliantie ik me aan zal sluiten als de oorlog in Europa losbreekt, maar we zullen wel zien met wie we het beste kunnen onderhandelen![]()
Ze zijn nog steeds erg vriendelijk, hoewel ze ooit de onafhankelijkheid beloofden aan de landen die inmiddels tot de argentijnse dictatuur behoren.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:28 schreef VoreG het volgende:
Grote boze Amerikanen boven je hoofd gezien?
met de no-time patch kan je beginnen wanneer je maar wil en doorspelen tot 2199quote:
kijk eens op de wiki-site (link staat in de op)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:39 schreef Setambre het volgende:
Heeft er iemand een link met een overzicht van alle units + brigades.
Ik word helemaal gek namelijk om bedenken wat alle units allemaal kunnen.
Bijv ik gooide eerst altijd een mix van brigades door elkaar, maar een engineer brigade geeft + 1 max speed en een hoop defence. Als dit mix met bij Early artillery die - 1 max speed geeft heft het elkaar op. Je kan daarom het beste als je voor speed wilt gaan die twee niet mixen. Bijvoorbeeld als je met je tanks wilt gaan Blitzen
en zo heb je nog een tal van voorbeelden.
Cool thnxquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:28 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
kijk eens op de wiki-site (link staat in de op)
Aaaah het mogen alleen Airborne troops zijn...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:07 schreef Drastix het volgende:
moet gewoon 1 op 1 zijn.
Op deze screenie zie je wat ik bedoel. In deze provincie staan 2 groepen. 1 groep van 2 para-divisies en 1 groep van 2 transport-vliegtuigjes.
[afbeelding]
Oh ja, voor de liefhebbers: http://www.drastix.demon.nl/no_time_limit12.zip
Hiermee kun je de start-datum max. terug gooien tot het jaar 1100 en het loopt nu door tot 2199
Roellie, nog tips over wat ik zei ?quote:
kom ik morgen op terug...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Roellie, nog tips over wat ik zei ?
Ikkanniewachtuhquote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:04 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
kom ik morgen op terug...
dan zal ik ook wat tekst bij de plaatjes zetten
Dat klopt. nieuwe slots worden beschikbaar bij 40, 60 en 80 fabrieken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Na overname van al die fabrieken (en dus IC) moet ik toch ook nieuwe researchslots krijgen?
Het makkelijkste is om eerst een potje met Duitsland of Rusland te spelen. Die zijn redelijk zelfvoorzienend met resources en hebben grote legers.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:16 schreef ProXi het volgende:
Ik heb hem 2x gespeeld maar ik werd totaal ingemaakt
quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Ik heb zo teringweinig IC, en overname van al die landen + fabrieken lijkt niks te helpen
Ik betwijfel of er uberhaupt in deze omgeving veel fabrieken staan. Maar ik denk dat er nog iets anders aan de hand is...
- Eerst had ik alleen in de overgenomen landen partizan activity (werd iets minder na een garrison+MP) , nu ook in Argentijnse gebiedsdelen partizanen verdomme
Als ik dit zo lees dan denk ik dat je een hoog "dissent" hebt. Wanneer je de oorlog verklaart aan een land dat stijgt je dissent. Wanneer je dissent omhoog gaat dan zal je meer IC nodig hebben op consumer goods in deze plus te houden. Dit heeft dus ook te maken met je eerste vraag.
- Na overname van al die fabrieken (en dus IC) moet ik toch ook nieuwe researchslots krijgen?
zie de post van drastix
- Heb alleen nog maar infanterie, want tankdivisie bouwen duurde nog te lang .... ook nog geen boten gebouwd, alleen garrisons om landen rustig te houden en wat infanteriedivisies ...
Nu mijn vraag aan jou: waarom speel je in gods naam met argentinie??
Hearts of Iron bestellenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:16 schreef WeirdMicky het volgende:
Ok nog 1 keer...waar moet ik die fucking game nou kopen?
of zeg me waar te downloaden...zucht
Zo was ook mijn gedachte en ik ben ook nog steeds lekker bezig met het annexeren van Zuid-Amerika, ik zit nu halverwege 1942 (in 36 begonnen) en naast de landjes die jij ook hebt Boezelaar heb ik ook Peru te pakken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Argentinie ..... ach, ik dacht, dan heb je niet zulke sterke tegenstanders in de buurt
Hoe krijg je het voor mekaar spanje nog te annexeren?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:16 schreef Roellie80 het volgende:
ik heb nu 148/91 (IC/fabrieken)
Ik was in '32 begonnen en heb ik Nederland en Batavia fabrieken gebouwd tot ik er 80 had.
(Nederland begint met 30 fabrieken ofzo)
Ik heb spanje ge-annexeerd en daar draaien dus nu (slechts) 11 fabrieken wat zorgt voor mijn totaal van 91
heel leuk allemaal... maar ik heb dus geen manpower... ik krijg +0.26 manpower en dat betekend dat ik ongeveer 2-3 max divisie's per maand kan maken. dus ik houd dikke IC over
beetje mazzel...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:20 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voor mekaar spanje nog te annexeren?
Ja had ik ook een keer, de republikeinen wonnen en dat terwijl ik als Rusland mijn steun niet gaf. Was wel leukquote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
beetje mazzel...
ik '37 is er een burgeroorlog in Spanje tussen de republikeinen en de nationalisten.
Historisch gezien moesten de nationalisten winnen; maar de republikeinen wonnen in mijn geval.
Op dat moment werd Spanje dus een soort van nieuw land. Dit nieuwe land had nog geen diplomatieke overeenkomsten met andere landen dus kon ik ongestoord een invasie beginnen.
Ik was toen al 3 jaar bezig met tanks te bouwen en kon zo'n 25 divisie's aan land gooien in noord-spanje. aangezien de republikeinen net een burgeroorlog achter de rug hadden was het een kwestie van snel naar de zuidkust rennen en annexeren die handel
(zie de screen hierboven)
Ik heb Rusland nog nooit het hele Oosten zien binnenvallen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:38 schreef Drastix het volgende:
Er zijn een aantal scripted events en de rest is random. er is een kans dat het historisch verloopt maar het kan dus ook anders
quote:
Drastix en ik hadden al het idee om een HOI2 lan te organiseren..quote:Op maandag 9 mei 2005 15:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat mij wel gaaf lijkt is om es online te gaan rellen met elkaar .... en dan MET elkaar, dus de beter mensen spelen Duitsland en Italie ofzo, terwijl de minderen zich daarbij aansluiten met bijv. Finland, Hongarije, Roemenie etc.
Is dit uberhaupt te doen?
Tja, Ik ben nog als nederland bezig maar het is verrekte lastig om uberhaupt de oorlog te overleven.quote:Op woensdag 11 mei 2005 02:17 schreef PLAE@ het volgende:
Nog een opmerking. Waarom zie ik niemand die als Nederland een alliantie sluit met Duitsland. Dan een deel van West-Europa te grazen neemt en vervolgens Duitsland aanpakt?
jep, nederland is ook eigenlijk een kansloos land (historisch gezien)quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:36 schreef VoreG het volgende:
Roellio maar hoe begin jij dan met Nederland? Wat doe jij dan? Want ik heb het geprobeerd normaal 36 scenario en ik heb 2 jaar lang tegen de Duitsers gevochten, maar toen werd ik alsnog overrompelt..
duitsland en rusland hebben een vrede's-overeenkomst tot ergens in '43 volgens mij..quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:55 schreef VoreG het volgende:
Hoe komen jullie telkens aan de mazzel dat Rusland wel binnenvalt of dat Duitsland de buren gaat opzoeken...
Het enige aparte dat ik tot nu toe heb gehad is dat het andere Spanje de oorlog won en dat Denemarken een keer werd overgeslagen..
I didquote:Op woensdag 11 mei 2005 13:49 schreef Roellie80 het volgende:
in de 1936.eug staat ergens bovenin "GlobalStartDate" 1936
maak hier een getal naar keuze van en dit word je start year
dan is het een andere.. helemaal bovenin staat een startdatequote:
quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:12 schreef VoreG het volgende:
In 32 beginnen is een stuk leuker, Rusland valt nu gelijk Manchuko aan waardoor ze ruzie hebben met Japan, leuk zoiets.
F12 -> Nofog -> ctrl+F12
Maakt het leuker
quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:28 schreef VoreG het volgende:
1.2 patch staat er nog niet op.
Wat is dit dan?
Is dat dan scripted dat rusland manchuko aanvalt? Zouden er dan nog meer dingen inzitten
geen idee![]()
Komt omdat het van dezelfde makers isquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:14 schreef Nickthedick het volgende:
Dit spel lijkt volgens mij sprekend op Europa Universalis 2 of niet?
Wanneer wil je er 1 organiseren. Ik wil best helpen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:54 schreef Roellie80 het volgende:
over lannen gesproken..
check mijn post op de vorige pagina
Ik ben gisteren ook weer met NL verder gegaan.
Ik heb oostenrijk en zwitserland ge-annexeerd
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:47 schreef Jegorex het volgende:
Oja, belgie en luxemburg bestaan niet meer, die horen nu bij Nederland.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:47 schreef Jegorex het volgende:
Speel het spel nu ook een paar dagen en ben na de tutorials meteen met Nederland begonnen. Toen ik tot de conclusie kwam dat ik niet sterk genoeg was om duitsland te weerstaan heb ik maar een aliantie met DL geslotenBen nu officieel nazi
![]()
Tot mijn grote verbazing sluit de USA zich na een paar jaar ook bij ons aan.
Japan verklaart ons de oorlog en even later doet Rusland hetzelfde.
USA bij de axis??![]()
ik doe al jaren m'n best om de USA bij mij en belgie te krijgen![]()
In Europa is nooit een "echte" oorlog ontstaan, tot nu toe speelt alles zicht af rond japan en de filipijnen (die ook in de axis zitten).
is het derde rijk nooit richting polen gegaan?
Oja, belgie en luxemburg bestaan niet meer, die horen nu bij Nederland.
je moet gewoon nuke stations bouwen..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:57 schreef Burbo het volgende:
Hoe kan je nukes produceren? Ik heb de nodige technologie ervoor al geresearched, alleen ik kan nergens het menu-tje vinden waarin ze daadwerkelijk te produceren zijn
kans-loosquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe zou het trouwens zijn om als Zweden te beginnen? Snel ff Finalnd innemen en een enorme sterke muur oprichten tegen Rusland?En daarna via Noorwegen en Denemarken de rest lastig vallen
helaas.. het is slechts zwitserland..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:51 schreef misteriks het volgende:
[..]
![]()
En ik wou net Roellie80 feliciteren met z'n ontroerend mooie plaatje![]()
Netjes Belgie en Lux. respecteren en toch 'n stukje Frankrijk in handen hebben![]()
Dus dit spelleke is een aanraderquote:Op woensdag 18 mei 2005 03:24 schreef PLAE@ het volgende:
Frankrijk lijkt me lastig. Maar singleplayer doe je natuurlijk sneller de '36 campagne of zelfs eerder met de timepatch. dan moet het kunnen en je kan ook lekker in Afrika aan de gang
Trouwens, online is het lastig spelen met die timepatch. Als je dat geinstalleerd hebt komt je versie nooit overeen met de rest (die hebben meestal die patch niet). dat betekent helemaal overnieuw installeren voordat je goed online mee kan doen).
Na de wiki te hebben gelezen, ga ik denk ik inderdaad maar eerst eens met de SU aan de slagquote:Op woensdag 18 mei 2005 03:24 schreef PLAE@ het volgende:
Frankrijk lijkt me lastig. Maar singleplayer doe je natuurlijk sneller de '36 campagne of zelfs eerder met de timepatch. dan moet het kunnen en je kan ook lekker in Afrika aan de gang
Trouwens, online is het lastig spelen met die timepatch. Als je dat geinstalleerd hebt komt je versie nooit overeen met de rest (die hebben meestal die patch niet). dat betekent helemaal overnieuw installeren voordat je goed online mee kan doen).
Als je dan de mindere graphics voor goed neemt (ik bedoel het is echt puur strategie en niks gen leuke bewegende poppetjes ofzoquote:
Wat kost ie ?quote:Op woensdag 18 mei 2005 05:33 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Als je dan de mindere graphics voor goed neemt (ik bedoel het is echt puur strategie en niks gen leuke bewegende poppetjes ofzo) dan is het wel iets voor je
![]()
Thxquote:Op woensdag 18 mei 2005 06:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
30 piek bij Bol en 27 nog iets bij Play.com.
Nuke stations? Waar vind ik die dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
je moet gewoon nuke stations bouwen..
je nuke's worden automatisch gemaakt; maar dat kan wel een klein jaartje duren per keer
vervolgend moet je eigenlijk ook nog iets hebben wat het kan afvuren zoals V2 rockets of
nuke-subs (secret weapon research)![]()
ik heb reeds iets van 8 nuke-gebouwen in amsterdam staan.. maar de eerste echt nuke laat nog op zich wachten![]()
Je bedoelt bij Nuclear ? Wat bij jou nu nog grijs is?quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:55 schreef Libris het volgende:
niet hier?
[afbeelding]
In het rijtje bovenaan?
ja sorry, ik bedoelde ook nuclearquote:Op woensdag 18 mei 2005 08:02 schreef Burbo het volgende:
[..]
Je bedoelt bij Nuclear ? Wat bij jou nu nog grijs is?Nee, dat is een Nucleare Kerncentrale als het goed is...
Dit vraag ik me ook af, zit er een chat functie in het spel zelf, of moet je een ander programma gebruiken?quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:42 schreef PLAE@ het volgende:
We gaan hier nu aan een lan beginnen.
Maar hoe kan je in hemelsnaam chatten in een mp game![]()
Wanneer je een land annexeerd zul je zien dat het naar beneden gaat.. het duurt echter wel een jaartje of 2 voordat je er geen garrison meer in de buurt hoeft te hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vanavond met een paar man via het Internet even wat uitproberen? Gewoon voor de lol? Wie kan er hosten enzo, kom maar met suggesties
Overigens heb ik na meerdere keren nog steeds niet goed door hoe ik die KUT PARTISAN ACTIVITY omlaag krijg en dat het laag BLIJFT![]()
ok, dank jequote:Op woensdag 18 mei 2005 08:20 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
ja sorry, ik bedoelde ook nuclear
op de screen van Libris nog greyed-out..
deze kan je gaan bouwen als je volgens mij een stuk of 4 nuclear onderzoeken hebt afgerond. daar komt dan zo elk half jaar een echte nuke uit![]()
Meer goederen produceren voor het volkquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vanavond met een paar man via het Internet even wat uitproberen? Gewoon voor de lol? Wie kan er hosten enzo, kom maar met suggesties
Overigens heb ik na meerdere keren nog steeds niet goed door hoe ik die KUT PARTISAN ACTIVITY omlaag krijg en dat het laag BLIJFT![]()
Enige optie is z.s.m. Authoritair en Interventionist worden volgens mijquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:05 schreef PLAE@ het volgende:
Net even aan een spel begonnen samen met m'n broertje als Tsjechosslowakije en Roemenie.
Alleen wel erg lastig dat je geen oorlog kan verklaren de eerste jaren als je hen bent. Anders konden we mooi meteen even de Balkan innemen. Is daar geen enkele mogelijkheid toe?
![]()
dat deed ik een paar dagen geleden al maar heb geen Nederlander gezien.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:48 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Maar niemand wil es het voortouw nemen om een online voorschot op een mulitplayer te maken oid?
maak genoeg consumer goods, je mag eigenlijk nooit partizan activity op je eigen grondgebied krijgen..quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
BoelezaaR, klinkt wel leuk
Destijds met Argentinie gingen ze idd ook op mn eigen grondgebied kloten, daarna alleen op veroverd gebied
yepquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:41 schreef Burbo het volgende:
Maar met multiplayer is er ook de optie om het spel op pauze te zetten en\of op te slaan?
Ik heb de no-time patch ook en iemand zonder die patch kon succesvol joinen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:36 schreef Roellie80 het volgende:
ik ben aan het werk en ben vannavond ook druk
maar ik weet niet of het via internet een suc6 is.. ik heb ook de no-time patch geinstalleerd en ik las hier dat je dan niet kan joinen met andere games (incorrect version error)
Mooiquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:55 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik heb de no-time patch ook en iemand zonder die patch kon succesvol joinen.
pw voor je game?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |