eigenlijk wel ja, maar je hebt wel een ruime mogelijkheid om dingen naar je hand te zetten.quote:
tip:quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:50 schreef Burbo het volgende:
Ik heb 'm gehaald, hij is nu aan 't installeren
Als UK zijnde ben je het hoofd van de allies. In princiepe zou jij de oorlog aan belgie kunnen verklaren..quote:Op woensdag 13 april 2005 07:50 schreef Burbo het volgende:
Vet
Ik heb nu inmiddels alle tutorials gedaan en ben begonnen met de eerste campaign, maar nu heb ik Groot-Brittannië gekozen. Maar toen wou ik België maar eens binnenvallen, bleek dat ik ze niet de oorlog kon verklaren, hetzelfde geldt bij alle andere landen. Hoe zit dat dan?
Aha, dank jequote:Op woensdag 13 april 2005 08:50 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als UK zijnde ben je het hoofd van de allies. In princiepe zou jij de oorlog aan belgie kunnen verklaren..
Belgie is immers geen lid van de alliantie.
Als de optie "declare war" niet gebruikt kan worden dan moet je even kijken naar je politieke status.
ben je als land te democratisch dan kan je niet de oorlog verklaren.
Je mag 1x per jaar 1 van die schuifjes 1 stapje verschuiven. dus ga van democratic naar authotitarian![]()
Goed bezigquote:Op woensdag 13 april 2005 08:59 schreef Burbo het volgende:
[..]
Aha, dank je![]()
Ik ben nu inmiddels Duitsland, en heb Nederland veroverdNu eens kijken wat de volgende stap is die ik ga ondernemen...
quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:50 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn Nederland anno mei 1943
[afbeelding]
Ik heb ook samen met een vriend nederland-belgie gespeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:33 schreef Steeven het volgende:
Echt een tof spel. Als klein land is het zo moeilijk om oorlog te voeren
, op den duur heb je geen mankracht meer om je verliezen mee aan te vullen. Ik, Nederland, en mijn broer, België vielen Duitsland binnen in 1939. We kregen steun van Frankrijk, heel Scandinavië en Engeland. Maar dat hielp niet echt
. We kwamen tot aan Berlijn, toen waren we teveel verzwakt. Nu vechten we voor ons leven in eigen land, maar ik bezit nog enkele 'koloniën', waaronder Berlijn
.
Jazeker. Je kunt ook industriële research doen die je manpower vergroot. Maar de sleutel is toch echt meer gebied bezetten. Voor de grap zou je eens met de SU moeten spelen, daar krijg je de manpower niet eens opquote:Op woensdag 13 april 2005 11:33 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb ook samen met een vriend nederland-belgie gespeeld.
ging ook niet helemaal goed.. wat je zegt, manpower is een probleem.
maar als je berlijn hebt dan heb je ook een berg recourses gekregen!
Ik speel nu dus single player NL, en zit ook zonder manpower, maar dat gaat wel weer beter worden.. voor zover ik weet krijg je meer door naar "Hawk Lobby" te gaan
En anders is het ff wachten totdat japan gesloopt is door de allies en dan gewoon de tijd hard laten draaien tot ik weer 100 manpoer heb ofzo..
zouden er nog meer dingen zijn om je manpower te vergroten?
ja klopt, maar die indutriele research heb je rond 1940 wel afgerond. maar als nederland zijnde heb je een manpower growth van 0.16 .. en dan kan ik nog 2 stapjes naar "hawk lobby" wat dan weer de manpower vergroot van +6 tot max +10.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jazeker. Je kunt ook industriële research doen die je manpower vergroot. Maar de sleutel is toch echt meer gebied bezetten. Voor de grap zou je eens met de SU moeten spelen, daar krijg je de manpower niet eens op.
rechter muisknop op een vlaggetje naar keuzequote:Op donderdag 14 april 2005 13:06 schreef VoreG het volgende:
Ben ik nu zo blind? Waar kan ik in de single player kiezen voor Nederland, ik kan maar een paar landen kiezen.
Ik ben blind
het is inderdaad geen makkelijk spel..quote:Op donderdag 14 april 2005 16:23 schreef VoreG het volgende:
Ik heb em al windowed gekregen
Wat een moeilijk spel zeg, met nederland krijg ik niks voormekaar en het gaat allemaal zo snel en er is zoveel
ok,quote:Op donderdag 14 april 2005 18:21 schreef VoreG het volgende:
Ik heb de tutorials gedaan, maar die zijn ook vrij beperkt. Ik loop de hele tijd te klooien met mijn economie die gaat nooit goed. Ik was even met Argentinië bezig, makkelijk land ergens ver weg en kan zuid Amerika innemen. 2 landen gingen goed, maar daarna ging mn Economie weer onderuit... En wat heb ik aan veel manpower? En waarom duurt het zo godvergeten lang voordat ik nieuwe mannetjes, tanks of wat dan ook heb....
met een no-time patch kan je wel zo ongeveer oneindig spelen; maar de technologische uitvindingen gaan maar tot '47quote:Op donderdag 14 april 2005 19:20 schreef Internationalist het volgende:
Tot welk jaar kun je spelen? oneindig?
gewoon blijven proberen. goed lezen, hou je muis ff stil boven iets en je krijge een korte uitlegquote:Op donderdag 14 april 2005 19:32 schreef VoreG het volgende:
1947
Pff lastig al dit gedoe, ik blijf proberen. Nog een leuk land om mee te spelen? Geen Duitsland want dat weiger ik
Ik speel nu met Nederland, tot nu toe staat mijn economie al 3 maanden helemaal goed! Alles draait super en ik heb nu ook door dat de productie kleurtjes aangeven of je iets goed kan producerenquote:Op donderdag 14 april 2005 19:37 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
gewoon blijven proberen. goed lezen, hou je muis ff stil boven iets en je krijge een korte uitleg
speel dan met rusland. veel mogelijkheden en je mag duitsland proberen te klappen
Legers zijn oké, maar met een klein land moet je voorzichtig omgaan met je productiemiddelen. Als je de fout maakt te veel te bouwen (vliegvelden, infrastructuur, etc nemen enorm veel middelen in beslag) dan wordt je in 1940 gewoon weggemept als een vliegjequote:Wat is handig om in het begin te bouwen? Ik ben namelijk al met wat legertjes een AA een airfield en een factory bezig
Supplies zijn nodig voor bewegende troepen en de bevolking. Probeer je balk van het aantal consumptiemiddelen zo laag mogelijk te zetten. Je kunt ook in je politiek kloten zodat mensen minder supplies nodig hebben en jij er dus meer over houdtquote:En hoe kom je aan supplies? Want de enige manier hoe ik eraan kom is via handelen, omdat ik echt een overkill aan rare materials heb. En dan sta ik nog maar +2,3
Mijn economie draait goed, alleen de supplies moet ik ergens anders vandaan halenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Legers zijn oké, maar met een klein land moet je voorzichtig omgaan met je productiemiddelen. Als je de fout maakt te veel te bouwen (vliegvelden, infrastructuur, etc nemen enorm veel middelen in beslag) dan wordt je in 1940 gewoon weggemept als een vliegje.
[..]
Supplies zijn nodig voor bewegende troepen en de bevolking. Probeer je balk van het aantal consumptiemiddelen zo laag mogelijk te zetten. Je kunt ook in je politiek kloten zodat mensen minder supplies nodig hebben en jij er dus meer over houdt.
In het begin alleen fabrieken bouwen..quote:Op donderdag 14 april 2005 19:51 schreef VoreG het volgende:
Wat is handig om in het begin te bouwen? Ik ben namelijk al met wat legertjes een AA een airfield en een factory bezig.
Zet je balk "supplies" hoger.. hiermee ga je ook handelen en te-korten aanvullen.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:00 schreef VoreG het volgende:
En hoe kom je aan supplies? Want de enige manier hoe ik eraan kom is via handelen, omdat ik echt een overkill aan rare materials heb. En dan sta ik nog maar +2,3
Je kan alleen divisies deploy-enquote:Op donderdag 14 april 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
Ik heb een Armored Car geproduceerd, hoort bij Brigade attachment, maar hoe krijg ik die gedeployed?.
Gelukt
quote:Op donderdag 14 april 2005 21:04 schreef VoreG het volgende:
Ik vind het spel steeds leuker worden. Ik zit dan nog wel maar in augustus 37, maar ik heb het gevoel dat het beter dan ooit gaat
. Overal al 2 fabrieken neer kunnen zetten, dus nu maar tanks en infantry naar buiten laten rollen.
Ik zit in juni 38, het gaat nog goedquote:Op donderdag 14 april 2005 21:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
vergis je niet... ik geef je tot hooguit juli 1940![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |