abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26706309
Ja ik kan ze wel in een bootje krijgen maar als ik 1 inf. divisie + 1 transport div. zie ik knopje niet. Ook als sta ik op een level 10 Airfield

Edit:
Of moet ik meerdere van die transport krengen maken?

Die apparaten kosten gruwelijk veel IC 35 :|
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:07:34 #152
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26712701
moet gewoon 1 op 1 zijn.
Op deze screenie zie je wat ik bedoel. In deze provincie staan 2 groepen. 1 groep van 2 para-divisies en 1 groep van 2 transport-vliegtuigjes.

Oh ja, voor de liefhebbers: http://www.drastix.demon.nl/no_time_limit12.zip
Hiermee kun je de start-datum max. terug gooien tot het jaar 1100 en het loopt nu door tot 2199

[ Bericht 14% gewijzigd door Drastix op 03-05-2005 23:17:00 ]
Government does not solve problems, it subsidises them
pi_26722063
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:07 schreef Drastix het volgende:
moet gewoon 1 op 1 zijn.
Op deze screenie zie je wat ik bedoel. In deze provincie staan 2 groepen. 1 groep van 2 para-divisies en 1 groep van 2 transport-vliegtuigjes.

[afbeelding]

Oh ja, voor de liefhebbers: http://www.drastix.demon.nl/no_time_limit12.zip
Hiermee kun je de start-datum max. terug gooien tot het jaar 1100 en het loopt nu door tot 2199
Aaaah het mogen alleen Airborne troops zijn...

Begonnen met duitsland nu 1939 en heb medium Armor en '39 infantrie.
Heel polen veroverd. straks ff-ies beginnen met Nederland binnen vallen en Belgie.Moet ik trouwens wat troops aan de Sovjet grens houden ?

Trouwens wat houd dat Molotov-blabla Traity als je Polen binnen valt.
Als je sign treaty doet mag je alleen 1 provicie houden ofzo ?

Ik doe nu no packt maar dan worden de Sovjets erg pissig
Toen ik heel polen had veroverd waren op eens al mijn units weg toen ik die sign treaty deed. 'defeated by Sovjets'

Hoe zit het met de Anslusch van Oostenrijk hoe moet je dat regelen. Als ik Claim domain doe picken ze dat niet. Moet ik ze gewoon binnen vallen ?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_26722635
ken uw geschiedenis

Ribbentrop–Molotov pact
Non-aggression treaty signed by Germany and the USSR on 23 August 1939. The pact is named after the German foreign minister Joachim von Ribbentrop and Russian foreign minister Vyacheslav Molotov, working under German Nazi dictator Adolf Hitler and Soviet dictator Joseph Stalin respectively. Under the terms of the treaty both countries agreed to remain neutral and to refrain from acts of aggression against each other if either went to war. Secret clauses allowed for the partition of Poland – Hitler was to acquire western Poland, Stalin the eastern part. On 1 September 1939 Hitler invaded Poland. The pact ended when Hitler invaded Russia on 22 June 1941 during World War II.

Deze geheime afspraak is wel nuttig; wanneer je met duitsland speelt dan heb je dus even ruimte om richting nederland, belgie en frankrijk te gaan.
Wanneer je dit dus niet doet dan is de kans redelijk groot dat je binnen no time in oorlog bent met de sovjets

hetzelfde geld voor de Anslusch van Oostenrijk. Wanneer je de geschiedenis zich laat herhalen (de juiste optie kiezen dus: "press claim")
dan zal je Oostenrijk annexeren zonder gevecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2005 12:04:40 ]
pi_26751864
Aaaaah thank. Ik dacht al zoiets

Tot waar je mag je polen binnen vallen dan ?
Want als je alles overneemt worden ze pissig :x
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:37:27 #156
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26756418
Ong. de helft. Maar dat gaat automatisch. Als polen geannexeerd is krijg je een schermpje waarin verteld word dat je je nu aan je afspraak met rusland moet houden en dan word polen netjes door midden gedeeld.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:45:44 #157
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26760690
Mijn hemel .... ik ben met Argentinie bezig, en het gaat op zich best lekker, maar er zijn teringjantjekutdingetjes bij .....

- Ik heb nu Chili, Paraguay en Uruguay geannexeerd, allemaal prima dus
- Ik heb zo teringweinig IC, en overname van al die landen + fabrieken lijkt niks te helpen
- Eerst had ik alleen in de overgenomen landen partizan activity (werd iets minder na een garrison+MP) , nu ook in Argentijnse gebiedsdelen partizanen verdomme
- Na overname van al die fabrieken (en dus IC) moet ik toch ook nieuwe researchslots krijgen?
- Heb alleen nog maar infanterie, want tankdivisie bouwen duurde nog te lang .... ook nog geen boten gebouwd, alleen garrisons om landen rustig te houden en wat infanteriedivisies ...

Iemand tips over bovenstaande? Alvast bedankt

O ja, en het ergste: ik wordt continue heel erg beinvloed qua regering door andere landen uit Europa .... en daardoor veranderd er van alles in mijn regering steeds ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_26769232
Ik ben maar weer eens met Nederland begonnen..
Ik ben in '32 begonnen en heb eerst m'n IC flink omhoog geschopt.
Ik ben in '35 begonnen met het bouwen van een leger; in '37 begon de burgeroorlog in spanje. De republikeinen hebben deze gewonnen wat voor mij wel gunstig uitkwam

Dit werd namelijk een soort van nieuw land welke nog geen diplomatieke relaties had met andere europese landen. Hierdoor was dit Spanje zo ongeveer het enigste land wat ik kon aanvallen zonder meteen ruzie te hebben met andere landen

zie hier het resultaat:

Zoals jullie kunnen zien is het pas net maard '38 en heb ik op z'n minst een paar maanden om m'n leger weer terug in nederland te krijgen (al doe in nu nog niet eens onder voor duitsland aan de grens

Wanneer ik al m'n tanks weer in Groningen, Arnhem en Eindhoven heb staan hoop ik ergens in '40 duitsland binnen te rennen wanneer zij in oorlog zijn met polen

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2005 09:17:15 ]
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:51:24 #159
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26769474
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:37 schreef Roellie80 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Roellie, nog tips over wat ik zei ?
pi_26769649
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Roellie, nog tips over wat ik zei ?
kom ik morgen op terug...
dan zal ik ook wat tekst bij de plaatjes zetten
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:05:06 #161
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26769661
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

kom ik morgen op terug...
dan zal ik ook wat tekst bij de plaatjes zetten
Ikkanniewachtuh

Maar goed, hoor ik het morgen wel
pi_26769812
Ik heb hem 2x gespeeld maar ik werd totaal ingemaakt
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:36:01 #163
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26770048
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Na overname van al die fabrieken (en dus IC) moet ik toch ook nieuwe researchslots krijgen?
Dat klopt. nieuwe slots worden beschikbaar bij 40, 60 en 80 fabrieken.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:16 schreef ProXi het volgende:
Ik heb hem 2x gespeeld maar ik werd totaal ingemaakt
Het makkelijkste is om eerst een potje met Duitsland of Rusland te spelen. Die zijn redelijk zelfvoorzienend met resources en hebben grote legers.

Ben zelf weer met een potje Duitsland bezig
Rusland heeft me de oorlog verklaard maar daar gaat 'ie erg spijt van krijgen

Ik laat 'm vrolijk naar berlijn toe rennen en dan sluit ik in een keer de helft van zijn leger in
pi_26771616
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:

- Ik heb zo teringweinig IC, en overname van al die landen + fabrieken lijkt niks te helpen
Ik betwijfel of er uberhaupt in deze omgeving veel fabrieken staan. Maar ik denk dat er nog iets anders aan de hand is...

- Eerst had ik alleen in de overgenomen landen partizan activity (werd iets minder na een garrison+MP) , nu ook in Argentijnse gebiedsdelen partizanen verdomme
Als ik dit zo lees dan denk ik dat je een hoog "dissent" hebt. Wanneer je de oorlog verklaart aan een land dat stijgt je dissent. Wanneer je dissent omhoog gaat dan zal je meer IC nodig hebben op consumer goods in deze plus te houden. Dit heeft dus ook te maken met je eerste vraag.

zie de post van drastix

- Heb alleen nog maar infanterie, want tankdivisie bouwen duurde nog te lang .... ook nog geen boten gebouwd, alleen garrisons om landen rustig te houden en wat infanteriedivisies ...

Nu mijn vraag aan jou: waarom speel je in gods naam met argentinie??
pi_26773533
Ok nog 1 keer...waar moet ik die fucking game nou kopen?

of zeg me waar te downloaden...zucht
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26774063
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:16 schreef WeirdMicky het volgende:
Ok nog 1 keer...waar moet ik die fucking game nou kopen?

of zeg me waar te downloaden...zucht
Hearts of Iron bestellen
pi_26774197
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Hearts of Iron bestellen
thnx
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:18:40 #168
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26776244
Argentinie ..... ach, ik dacht, dan heb je niet zulke sterke tegenstanders in de buurt
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:37:02 #169
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_26776650
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Argentinie ..... ach, ik dacht, dan heb je niet zulke sterke tegenstanders in de buurt
Zo was ook mijn gedachte en ik ben ook nog steeds lekker bezig met het annexeren van Zuid-Amerika, ik zit nu halverwege 1942 (in 36 begonnen) en naast de landjes die jij ook hebt Boezelaar heb ik ook Peru te pakken.

Dat weinige IC zat ik me ook al aan te ergeren, maar idd zoveel mogelijk dissent kraken en veel ministers zoeken die extra IC opleveren helpt dat te verlichten. Maar mijn base IC heb ik ook nog niet boven de 36 gekregen terwijl ik wel steeds landjes pak

Verder heb ik al wel wat tanks en zelfs vliegtuigen weten te bouwen, hopelijk gaan die redding brengen als ik Braziliė iets te boos heb gemaakt of als andere landen mijn expansiedrift genoeg vinden
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:49:47 #170
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26776934
Ik zit January 40, dus ik zal tegen 42 ook Peru of Bolivia wel bij de smiezen hebben inderdaad, of beide Inmiddels mn eerste tankdivisie, jaaaaaaaaay .

Partizanen krijg ik een beetje onder controle, maar zodra je een divisie met MP in een andere provincie partisanen laat kraken, schieten ze in de vorige weer knalhard omhoog
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:59:27 #171
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_26777143
Die garrisons kun je idd beter laten staan en 40 daagjes wachten op een nieuwe
Atje zeggen is adje doen!
pi_26777289
Ik zou niet op elk landje een garrissos divisie plaatsen omdat je die IC wel beter kan gebruiken.
Je kan ook bijvoorbeeld een paar infanterie divisie's een beetje versprijden over nieuwe gebieden.

dan kost dat je misschien 3 infanterie-divisies waar je normaal 4a5 garrissen divisie's moet gebruiken. En met die infanterie kan je nog lekker heen-en-weer lopen om de partizanen te slopen.

Ik ben nu zelf in november '39 en ik kan niemand de oorlog verklaren zonder of de allies of de axis kwaat te maken..
Ik heb al een redelijk leger.. maar ik heb geen zin om nu een wereldmacht kwaat te maken nu WWII er aan zit te komen
Ik heb nu zo'n 140 IC maar geen manpower
dus ik zit een beetje kansloos convoys en forten te maken.. ach het is niet kansloos; maar ik had liever nog een paar tank-divisies gebouwd

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2005 14:07:44 ]
pi_26777411
140 IC met Nederland?! Hoe heb je dat voor mekaar gekregen
pi_26777559
ik heb nu 148/91 (IC/fabrieken)
Ik was in '32 begonnen en heb ik Nederland en Batavia fabrieken gebouwd tot ik er 80 had.
(Nederland begint met 30 fabrieken ofzo)
Ik heb spanje ge-annexeerd en daar draaien dus nu (slechts) 11 fabrieken wat zorgt voor mijn totaal van 91

heel leuk allemaal... maar ik heb dus geen manpower... ik krijg +0.26 manpower en dat betekend dat ik ongeveer 2-3 max divisie's per maand kan maken. dus ik houd dikke IC over

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2005 14:17:22 ]
pi_26777668
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:16 schreef Roellie80 het volgende:
ik heb nu 148/91 (IC/fabrieken)
Ik was in '32 begonnen en heb ik Nederland en Batavia fabrieken gebouwd tot ik er 80 had.
(Nederland begint met 30 fabrieken ofzo)
Ik heb spanje ge-annexeerd en daar draaien dus nu (slechts) 11 fabrieken wat zorgt voor mijn totaal van 91

heel leuk allemaal... maar ik heb dus geen manpower... ik krijg +0.26 manpower en dat betekend dat ik ongeveer 2-3 max divisie's per maand kan maken. dus ik houd dikke IC over
Hoe krijg je het voor mekaar spanje nog te annexeren?
pi_26779778
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor mekaar spanje nog te annexeren?
beetje mazzel...

ik '37 is er een burgeroorlog in Spanje tussen de republikeinen en de nationalisten.
Historisch gezien moesten de nationalisten winnen; maar de republikeinen wonnen in mijn geval.

Op dat moment werd Spanje dus een soort van nieuw land. Dit nieuwe land had nog geen diplomatieke overeenkomsten met andere landen dus kon ik ongestoord een invasie beginnen.

Ik was toen al 3 jaar bezig met tanks te bouwen en kon zo'n 25 divisie's aan land gooien in noord-spanje. aangezien de republikeinen net een burgeroorlog achter de rug hadden was het een kwestie van snel naar de zuidkust rennen en annexeren die handel
(zie de screen hierboven)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:29:16 #177
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26794000
Hap

Stalin is de helft van zijn leger kwijt... hij weet het alleen nog niet
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:43:29 #178
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26794211
Dat japanse bootje in de Oostzee
pi_26797165
Lekker drastix

denk je niet dat ie ergens zal uitbreken?
zo niet dan zou ik ze gewoon flink laten afsterven zonder supplies voordat je ze slacht

ik dacht dat jij trouwens een beetje meer uitdaging wou?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2005 11:20:30 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:30:08 #180
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26798616
Heb 't net ff afgemaakt 84 divisies van rusland naar de klote hij heeft er nu nog maar 102 over

En ja ik wou iets moeilijkers gaan doen maar dit is gewoon lache
pi_26798882
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 15:46 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

beetje mazzel...

ik '37 is er een burgeroorlog in Spanje tussen de republikeinen en de nationalisten.
Historisch gezien moesten de nationalisten winnen; maar de republikeinen wonnen in mijn geval.

Op dat moment werd Spanje dus een soort van nieuw land. Dit nieuwe land had nog geen diplomatieke overeenkomsten met andere landen dus kon ik ongestoord een invasie beginnen.

Ik was toen al 3 jaar bezig met tanks te bouwen en kon zo'n 25 divisie's aan land gooien in noord-spanje. aangezien de republikeinen net een burgeroorlog achter de rug hadden was het een kwestie van snel naar de zuidkust rennen en annexeren die handel
(zie de screen hierboven)
Ja had ik ook een keer, de republikeinen wonnen en dat terwijl ik als Rusland mijn steun niet gaf. Was wel leuk . Maar ik dacht dat alles volgens de historie verliep
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:38:38 #182
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26805206
Er zijn een aantal scripted events en de rest is random. er is een kans dat het historisch verloopt maar het kan dus ook anders
pi_26805315
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:38 schreef Drastix het volgende:
Er zijn een aantal scripted events en de rest is random. er is een kans dat het historisch verloopt maar het kan dus ook anders
Ik heb Rusland nog nooit het hele Oosten zien binnenvallen bijvoorbeeld
  zondag 8 mei 2005 @ 15:55:56 #184
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26826333
Ik heb voor de verandering een scenario gespeeld .... met Duitsland/Italie even de Engelsen uit Noord-Afrika getrapt

Ik stond op het punt om vanuit Syrie met een divisie van boven te komen, en met mn pantserleger Jeruzalem aan te vallen (ik had Suez en Gaza al ) toen de tijd voor het scenario was afgelopen

Anywayz, was wel lachen, misschien een andere keer proberen om de laatste Britse divisies compleet van de map te vegen

[ Bericht 2% gewijzigd door The_BoezelaaR op 08-05-2005 17:48:40 ]
pi_26830782
Berlijn here we come!
met een beetje hulp van rusland

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2005 18:57:14 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 20:19:00 #186
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_26833165
Nog een tip voor iedereen die met Duitsland speelt : val Rusland niet te laat aan.
Mij viel rusland in 1943 aan met ruim 650 divisies. Dat was wel ff lastig

Vet spel , nu campaign met japan
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_26841231
Duitsland geannexeerd

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2005 00:28:12 ]
  maandag 9 mei 2005 @ 02:39:31 #188
61384 Drastix
erhm.. bla
pi_26843509
Goed bezig nu rusland
pi_26844369
quote:
Op maandag 9 mei 2005 02:39 schreef Drastix het volgende:
Goed bezig nu rusland

eerst maar eens een dikke land-fort linie aanleggen en rustig sweden, oostenrijk enz annexeren
  maandag 9 mei 2005 @ 15:45:51 #190
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26854725
Wat mij wel gaaf lijkt is om es online te gaan rellen met elkaar .... en dan MET elkaar, dus de beter mensen spelen Duitsland en Italie ofzo, terwijl de minderen zich daarbij aansluiten met bijv. Finland, Hongarije, Roemenie etc.

Is dit uberhaupt te doen ?
pi_26854816
Lijkt me een leuk plan

Ik neem Joegoslaviė dan wel
pi_26854905
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:45 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat mij wel gaaf lijkt is om es online te gaan rellen met elkaar .... en dan MET elkaar, dus de beter mensen spelen Duitsland en Italie ofzo, terwijl de minderen zich daarbij aansluiten met bijv. Finland, Hongarije, Roemenie etc.

Is dit uberhaupt te doen ?
Drastix en ik hadden al het idee om een HOI2 lan te organiseren..
We hebben samen al meerdere keren gespeeld en dat is inderdaad echt tof

Een weekendje met 10 man ofzo zou erg lachuh zijn
het nadeel is alleen dat het allemaal erg lang gaat duren...
Wanneer je alleen speelt dan ben je al snel geneigd om de tijd op "extremely fast" te zetten; maar met hoe meer mensen je speelt des te groter is de kans dat er wel iemand oorlog heeft en dan moet de tijd langzamer lopen..
pi_26855321
Nasty ik doe wel mee

Beetje lopen rellen
  woensdag 11 mei 2005 @ 02:00:55 #194
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26902540
Ik ga er ook aan beginnen. Het lijkt me een erg vet spel.

Alleen die kaarten doen pijn aan me ogen. Wat lelijk met die units zo.

Wil misschien iemand wat meer vertellen over het online gedeelte?
Worden er echt urenlange sessies gespeeld?! En met hoeveel man?!

Ik hou van langdurig online campaignen bij spellen
  woensdag 11 mei 2005 @ 02:17:40 #195
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26902719
Nog een opmerking. Waarom zie ik niemand die als Nederland een alliantie sluit met Duitsland. Dan een deel van West-Europa te grazen neemt en vervolgens Duitsland aanpakt?
pi_26906631
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 02:17 schreef PLAE@ het volgende:

Nog een opmerking. Waarom zie ik niemand die als Nederland een alliantie sluit met Duitsland. Dan een deel van West-Europa te grazen neemt en vervolgens Duitsland aanpakt?
Tja, Ik ben nog als nederland bezig maar het is verrekte lastig om uberhaupt de oorlog te overleven.
Wanneer je de alliantie aangaat met de axis (of probeert tenminste, want het lukt niet altijd) dan heb je in '39 ook een probleem omdat duitsland naar polen gaat en die horen bij de allies.

Dan mag je dus proberen te overleven tegen frankrijk, engeland en als het even tegenzit ook belgie.
pi_26908143
Roellio maar hoe begin jij dan met Nederland? Wat doe jij dan? Want ik heb het geprobeerd normaal 36 scenario en ik heb 2 jaar lang tegen de Duitsers gevochten, maar toen werd ik alsnog overrompelt..
pi_26910338
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:36 schreef VoreG het volgende:
Roellio maar hoe begin jij dan met Nederland? Wat doe jij dan? Want ik heb het geprobeerd normaal 36 scenario en ik heb 2 jaar lang tegen de Duitsers gevochten, maar toen werd ik alsnog overrompelt..
jep, nederland is ook eigenlijk een kansloos land (historisch gezien)
en in het spel is het dus ook vrij lastig om uberhaupt te overleven tegen de moffen.

Wanneer je in '36 begint dan is het zeker wel mogelijk om ze tegen te houden; maar landen aanvallen kan je uit je hoofd zetten.

Ik ben in '32 begonnen (met de eerster aangegeven no-time-patch).
Dan heb je even de tijd om een beetje aan te sterken. hieronder ga ik er even van uit dat je voor '36 begint omdat dat een stuk makkelijker is.

- bouw fabrieken, zoveel mogelijk.
Pers zoveel mogelijk IC in de productie. aan het begin had je iets van 4 fabrieken tegelijkertijd bouwen, maar dat worden er natuurlijk steeds meer. Nederland heeft 7 provinties dus er komt een moment dat je op alle 7 provincies fabrieken aan het bouwen bent in IC overhoud.
Op dit moment kan je bijvoorbeeld in batavia ook fabrieken aanzetten en eventueel de infrastructuur daar verbeteren. tot '37 zoveel mogelijk IC dus naar nieuwe fabrieken.

- productie
Wanneer je rond de 70 fabrieken zit kan je gaan beginnen met land-forten. Bouw deze aan de grens met duitsland. Dit werkt goed als verdediging en kost geen manpower
verdeel je IC over nieuwe fabrieken land-forten en begin pas later met echte troepen.

- Leger
Begin pas laat met het bouwen van een leger. Als nederland zijnde is het grootste probleem je manpower. Wanneer je begint met het bouwen van divisie's (niet eerder dan '37) moet je eingelijk al 150+ manpower hebben. Verkoop desnoods een paar level 1 bootjes uit Amsterdam vanwege de manpower. Wat je bouwt moet je helemaal zelf weten, ik ga altijd voor veel garrisson+MP en tanks.

Vanaf eind '39 moet je zorgen dat je in Groningen, Friesland en Arnhem zo'n 10 divisie's hebt staan. Zorg er ook voor dat er een 2 tal divisie's in A'dam heb staan anders komen ze daar met een invasie

en vervolgens is het een kwestie van afwachten.. je hebt het vanaf 1940 niet echt zelf in de hand. Je wil koste wat kost NL verdedigen dus daar gaat al je productie naar toe. Het is niet zeker dat Duitsland je de oorlog verklaard, soms laten ze je met rust om frankrijk in te trekken. Wanneer ze je toch de oorlog verklaren en je hebt nog geen allies dan word je automatisch lid van de allies. Wanneer ze je de oorlog verklaren wil dit nog niet zeggen dat je meteen aangevallen word.

Met een beetje mazzel word je met rust gelaten tot 1943, tegen die tijd zal hoogste waarschijnlijk de hel wel losbreken tussen de duitsers en de russen.. als je zover komt dan is de kans groot dat je de oorlog gaat overleven omdat duitsland dan wel wat anders aan z'n hoofd heeft dan NL slopen
pi_26910468
Hoe komen jullie telkens aan de mazzel dat Rusland wel binnenvalt of dat Duitsland de buren gaat opzoeken...

Het enige aparte dat ik tot nu toe heb gehad is dat het andere Spanje de oorlog won en dat Denemarken een keer werd overgeslagen..
pi_26910597
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:55 schreef VoreG het volgende:
Hoe komen jullie telkens aan de mazzel dat Rusland wel binnenvalt of dat Duitsland de buren gaat opzoeken...

Het enige aparte dat ik tot nu toe heb gehad is dat het andere Spanje de oorlog won en dat Denemarken een keer werd overgeslagen..
duitsland en rusland hebben een vrede's-overeenkomst tot ergens in '43 volgens mij..
tot die tijd gebeurt dat dus niet..
met spel is wel geneigd om de geschiedenis te herhalen dus meestal word het daar wel oorlog. Het duurt alleen even.. en dat is voor NL niet zo gunstig.

Je kan het ook nog zelf "triggeren" natuurlijk..
save game
load game als een lid van de axis (hungary bijvoorbeeld)
verklaar de oorlog aan russia
same game
load game als NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')