'Fraick'quote:Op woensdag 6 april 2005 23:35 schreef Leah het volgende:
Toen ik voor Freek een biebpasje aanvroeg vroeg de mevrouw achter de balie hoe je dat schreef...
Ik geloof dat ie samen met Piet maar in therapie moet later.
albino is een italiaanse naam. de vorige paus (niet die nu dood is, maar die daarvoor) heette ook zo..quote:snoopy - vrijdag 1 april 2005 @ 10:13
Nee, bruin haar! Je kan wel raden wat er gebeurde toen wij op de lagere school de betekenis van 'Albino' in het woordenboek vonden Het joch is altijd vreselijk gepest. Ik begrijp sommige ouders echt niet
Ook geen goede reden om je kind Albino te noemen vind ikquote:Op donderdag 7 april 2005 06:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
albino is een italiaanse naam. de vorige paus (niet die nu dood is, maar die daarvoor) heette ook zo..
Creatieve spelling van Guy?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:00 schreef snakelady het volgende:
Gisteren stondt er hier in het plaatselijke krantje dat er een jochie is geboren en die heeft de naam Qui gekregen.
quote:Op donderdag 7 april 2005 09:09 schreef moussy het volgende:
Ik heb nog wel eens gezeur om de naam Mink, want dat is een diertje en een achternaamhet zal me jeuken, wij vonden het een mooie naam
Net als de naam René met 1e.
Geen idee, zou best kunnen, dan nog vind ik hem 3x niks.quote:
Que?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:00 schreef snakelady het volgende:
Gisteren stondt er hier in het plaatselijke krantje dat er een jochie is geboren en die heeft de naam Qui gekregen.
Dat vind ik dus echt 3x niks.
quote:Op woensdag 6 april 2005 23:35 schreef Leah het volgende:
Toen ik voor Freek een biebpasje aanvroeg vroeg de mevrouw achter de balie hoe je dat schreef...
Nee, tis ook niet echt Chinees hequote:Op donderdag 7 april 2005 09:32 schreef snakelady het volgende:
de ouders hebben hele hollandse namen dus denk niet dat ze chinees zijn.
Ja klopt, die naam heb ik wel eens gehoord, bij een programma genaamd dierenspreekuur ofzo.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:45 schreef Sugar het volgende:
Nee, als "kie" met zo'n zachte k-klank...
Dus Guy in Frans en Bels enzo.
Het voorste gedeelte vind ik dan nog wel gaan, maar ik vind het zo'n rare combi. Ook niet erg duidelijk of het een meisje is en hoe uit te spreken enzo.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Het zou inderdaad een koosnaampje kunnen zijn. Geloof niet dat mijn paps me vaak bij mijn naam heeft aangesproken, meestal was het tötje
miss_sly, De sha/sja-namen zijn helemaal in, zie ik
Een zoon Storm noemen en een meisje Rainquote:Op donderdag 7 april 2005 15:01 schreef jolene het volgende:
Ik zelf vind Storm voor een jongen heel leuk.
Vriend reageert daar standaard op en de volgend zeker regen.![]()
Nou die noemt namen waarvan mijn nekharen overeind gaan staan.:Xquote:Op donderdag 7 april 2005 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Rain is niet leuk, maar Rayna, naar die prinses. Ja, waarom ook niet. Das dan geregeld, Jolene-man
quote:Op donderdag 7 april 2005 16:01 schreef Spekkiemonster het volgende:
hugo moet ik denken aan de poppenkraam .... met die grote stappen
Super Govert moet ik dan aan denken vind hem zelf niet zoquote:Op donderdag 7 april 2005 16:14 schreef Sugar het volgende:
Ja, Midas is leuk, he?
En Govert? Of Sylvester?
Midas de Wolf uit de Donald Duck.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:20 schreef Rottdog het volgende:
Denkt bij Midas altijd aan een stinkdier
Gewoon lekker die namen aanhouden. Bij mij in de familie barst het van de Jossen, José's en Joskes.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:25 schreef Luckepuk het volgende:
Daniël/Danny aanhouden of toch zoeken naar een ander alternatief?
Daisy Bo, dacht ik?quote:Op donderdag 7 april 2005 16:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
de kindernamen van Jamie Oiliver (poppy en.... kom er ff niet op
Het is maar net wat je zelf vind. Als je Daniël/Danny de perfecte naam voor je zoon vind moet je het zeker doen. Ik kamp met eenzelfde probleem. Bijna alle jongensnamen die ik weet/verzin zijn al door bij mij bekende personen in gebruik. Er blijft dus weinig over als ik daarvan uit zou gaan...quote:Op donderdag 7 april 2005 16:25 schreef Luckepuk het volgende:
Mighty Google brengt het verlossende antwoord:quote:Op donderdag 7 april 2005 16:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Daisy Bo, dacht ik?
Dat zijn bloemetjesnamen dacht ik: een madeliefje en een klaproos ofziets.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mighty Google brengt het verlossende antwoord:
Daisy Boo and Poppy Honey
Ja maar dat is het hem juist, het is niet mijn nichtje. De moeder is het nichtje van mijn moeder.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Tessa is hier niet door de keuring heengekomen![]()
Nou Luck... ik zou het niet leuk vinden dezelfde namen te hebben als mijn nichtje, maar als jij het zelf geen probleem vindt, waarom dan eigenlijk niet?
De zaadjes van de papaver heten poppy. Maar aangezien je van papaverzaadjes een of andere drugssoort kan maken, wordt die drugssoort volgens mij ook wel met poppy aangeduid. EDIT: Volgens Google gaat het om opium.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:33 schreef snoopy het volgende:
Dat zijn bloemetjesnamen dacht ik: een madeliefje en een klaproos ofziets.
Of van Miniature Giant Space Hamsters (Boo, uit Baldur;s Gate)quote:Op donderdag 7 april 2005 16:38 schreef ChrisJX het volgende:
Goed, Jamie houdt dus van bloemetjes (Daisy), Eten (Honey) en drugs
En ik hou van Jamiequote:Op donderdag 7 april 2005 16:38 schreef ChrisJX het volgende:
Goed, Jamie houdt dus van bloemetjes (Daisy), Eten (Honey) en drugs
De uitspraak is niet zo geweldig, maar het is gewoon een oudhollandsche naam. Korstiaan valt in dezelfde categoriequote:Op donderdag 7 april 2005 17:05 schreef Proefkonijn het volgende:
De meest rare meisjesnaam die ik ooit gehoord heb is Clothilda, dat spreek je uit als kloothilda. Echt heel zielig als een meisje zo heet (ze zal veel gepest worden).
Ik zeg: maffiaquote:Wat vinden jullie van Delano, Tony of Ben als jongensnaam?
Ik vond Jaap nooit echt leuk voor een klein kind, meer voor een volwassen vent. Maar het buurjongetje van m'n ouders heet Jaap en dat is zo'n leuk joch!quote:Op donderdag 7 april 2005 16:55 schreef jolene het volgende:
Wouter wat vindt men hier tegenwoordig van?
Jaap??
quote:Op donderdag 7 april 2005 15:40 schreef melonovy het volgende:
Zijn jullie er al uit Jonnetje, hoe jullie gup gaat heten?
quote:Op donderdag 7 april 2005 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, jullie hebben twee namen moeten bedenken, toch (ik neem tenminste aan dat Wilyanne van de baan is)
Nee, maar altijd als ik dat soort dingen zeg, zeggen mensen: maar das toch leuk, dus ik dacht ff voorzichtig...quote:Op donderdag 7 april 2005 20:52 schreef Jonnetje het volgende:
En Wilyan en Wilyanne..![]()
Dat doe je toch je kinderen niet aan? Oké ik ben soms een beetjemaar dat vind ik gewoon zielig/sneu...
Nee, we gaan voor de verassing.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:56 schreef Luckepuk het volgende:
Weten jullie eigenlijk of het een meisje of jongetje is Jonnetje?
Mijn kat heet Jamiequote:
Of aan Texelonia...quote:Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef jessie het volgende:
Dan denk ik aan een zusje wat schiermonnikoog gaat heten
Oxy uit dat rijtje vind ik Tara en Niek wel erg leuk!!!
Dat familieverhaal lijkt me niet zo'n bezwaar als je die naam echt leuk vindt. Zelf vind ik Danny niet leuk, maar ik houd gewoon niet van namen die klinken alsof het een verkleinwoordje is. En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamenquote:Op donderdag 7 april 2005 16:25 schreef Luckepuk het volgende:
Govert Harmsen![]()
Midas is stoer!
Wat zouden jullie trouwens doen in de volgende situatie. Een nicht van mijn ma (mijn achternicht dus) heeft 2 (inmiddels volwassen) kinderen. Suzanne en Danny. Onze Suus is niet vernoemd naar haar dochter maar enige overeenkomst valt niet over het hoofd te zien. Nu vind ik voor een (eventuele 2e als knul!) Daniël heel leuk, en dan Danny. Het is dus geen naaste familie en we zien elkaar 1x per jaar op nieuwjaarsdag.
Da's alleen leuk voor een een-eiige tweelingquote:Op donderdag 7 april 2005 20:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, maar altijd als ik dat soort dingen zeg, zeggen mensen: maar das toch leuk, dus ik dacht ff voorzichtig...
Pas maar op dat Danny (van fok) het niet hoort!quote:Op donderdag 7 april 2005 23:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamen![]()
Vind ik nietquote:Op donderdag 7 april 2005 23:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Da's alleen leuk voor een een-eiige tweeling
(Wilyan & Wilyanne dus)
Hoezoquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Pas maar op dat Danny (van fok) het niet hoort!
Nee, ok, maar ik kan me voorstellen dat je leukere dingen over je eigen naam kunt horen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
HoezoHij heeft toch niet zijn eigen naam bedacht?
Volgens mij kan Danny daar prima tegenquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, ok, maar ik kan me voorstellen dat je leukere dingen over je eigen naam kunt horen.
Of Jerseyquote:Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef jessie het volgende:
Dan denk ik aan een zusje wat schiermonnikoog gaat heten
Het broertje van mn vriend heet Dennie, DAT is pas ergquote:Op donderdag 7 april 2005 23:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat familieverhaal lijkt me niet zo'n bezwaar als je die naam echt leuk vindt. Zelf vind ik Danny niet leuk, maar ik houd gewoon niet van namen die klinken alsof het een verkleinwoordje is. En Danny valt voor mij ook nog eens in de categorie Sjonnie- en Anitanamen![]()
quote:Op donderdag 7 april 2005 22:25 schreef Oxymoron het volgende:
Manon (mijn tweede naam)
Wat vinden jullie daarvan?
Doe dat maar nietquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:18 schreef texelonia het volgende:
En voor een meisje Erin, maar dan op z'n engels uitgesproken, terwijl ik engelse namen dan weer niet zo leuk vind. Maar weet niet echt een nederlandse variant...
Ja precies, dat vond ik dus ook niet zo leuk...quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Doe dat maar niet
Het dochtertje van het zusje van mijn nichtje heet Erin, prachtig hoor in Engeland, maar hier is het gewoon erin (in de zin van erin, erop, eruit) en dat krijg je er maar moeilijk uit bij mensen
idd weet zo de spelling ook nietquote:Op vrijdag 8 april 2005 17:35 schreef Saffier het volgende:
Ik kwam gister de naam Juvenail tegen......(weet hun spelling niet meer precies) volgens mij betekend het toch jeugddelinquent? Zo gaat onze kleine zéker niet heten...
Waarom niet?quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:25 schreef Martineke het volgende:
als Maxim een meisje was had hij Mare Louisa geheten
als wij nog een x gezegend worden met een meid gaat ze toch niet zo heten, dus mag het best zeggen
Gewoon zeggen dat je het niet wilt wetenquote:Op donderdag 7 april 2005 21:04 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Nee, we gaan voor de verassing.
Volgende week krijg ik een groeiecho en eigenlijk hopen we dan (in tegenstelling tot veel anderen) van het geslacht niks te zien..
De kinderen van die ene schrijver heten toch Moos en Moon? Ook zoiets....quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:07 schreef Rottdog het volgende:
een meisje genaamd Metts en laat haar grote broer nu Matts heten
Mick en Merlijnquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:07 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Het broertje van mn vriend heet Dennie, DAT is pas erg![]()
Hier nog altijd favoriet: Luna, Indy, Mick en Merlijn
Ben ik ookquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:36 schreef gnoompje het volgende:
Oma was vrijgem. gerefomeerd
het doet mij denken aan de grote boze wolf uit de donald duckquote:Op donderdag 7 april 2005 16:16 schreef Spekkiemonster het volgende:
midas is leuk!
Vaag hoor, ik ken helemaal geen zwarte naomi's, alleen blanke. Die surinamer verkondigde dus onzinquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:09 schreef gnoompje het volgende:
Heb wel 1 keer de opmerking gekregen dat Naomi een 'zwarte'naam was kreeg ik van een surinaamse vrouw te horen die het ongepast vond voor een blank kind, verder geen nota van genomen, wij vinden het een mooie naam en hij staat haar prima
Dan bewaar je em lekker voor miss_dquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar wie weet, als ik ooit nog eens een vierde krijg en het is een jongetje...
Ik wou net zeggen: Behalve dan dat ze toch met haar zus uit een ander land was gekomen, maar ik gooi de familierelaties door elkaarquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:25 schreef poemojn het volgende:
Naomi is gewoon een Bijbelse naam, niets zwarts aan.
Grappig ik ken namelijk maar 1 'blanke' en wel 5!!! 'zwarte'quote:Op zaterdag 9 april 2005 07:35 schreef daniman het volgende:
[..]
Vaag hoor, ik ken helemaal geen zwarte naomi's, alleen blanke. Die surinamer verkondigde dus onzin
we willen niet dat onze kids dezelfde voorletter hebben qua eerste naam, krijgen ze dalijk nog ruzie over de post ookquote:Op vrijdag 8 april 2005 18:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom niet?
Gewoon nieuwsgierig hoor
De hond van mijn moeder heet Erinquote:Op vrijdag 8 april 2005 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Doe dat maar niet
Het dochtertje van het zusje van mijn nichtje heet Erin, prachtig hoor in Engeland, maar hier is het gewoon erin (in de zin van erin, erop, eruit) en dat krijg je er maar moeilijk uit bij mensen
Ik vind dat eigenlijk wel heel mooi hoorquote:Op zaterdag 9 april 2005 17:11 schreef Martineke het volgende:
[..]
we willen niet dat onze kids dezelfde voorletter hebben qua eerste naam, krijgen ze dalijk nog ruzie over de post ooken 3 x MA in huis dan, Martine Maxim en Mare
Het is in dit geval voor een meisje. Maar inderdaad, het heeft wat weg van Raymond en Desmond, zo heb ik er nog niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:38 schreef ChrisJX het volgende:
Voor een jongen of een meisje? Qua betekenis zou ik een meisje gokken, qua spelling op een jongen. Het lijkt een beetje op Raymond en Desmond enzo.
Noam ken ik niet, maar ik weet niet beter dan dat Boaz een jongensnaam is. Of heten tegenwoordig ook meisjes zoquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken trouwens een Boaz en een Noam (beiden jongetjes). Ook Joods.
Je weet het niet tegenwoordig hèquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:07 schreef ChrisJX het volgende:
Noam ken ik niet, maar ik weet niet beter dan dat Boaz een jongensnaam is. Of heten tegenwoordig ook meisjes zo
Vandaarquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Je weet het niet tegenwoordig hèDus ik dacht, ik zet het er maar even bij
http://tools.oxygen.com/babynamer/TypeASearch.cfm?Gender=G&Unique=1&TellMeAbout=aoifequote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef Semiphonic het volgende:
Weet iemand waar de naam Aoife oorspronkelijk vandaan komt? Het leek mij een Ierse naam omdat het een veel voorkomende naam is in Ierland, alleen op internet kon ik nergens een verwijzing vinden naar het Iers of Gealic. Eve is trouwens ook erg mooi.
Maar de vraag: hoe spreek je het uit? Dat weet je met die Ierse namen maar nooit.quote:This girl's name is used in Irish Gaelic. Its source is an Irish Gaelic expression meaning "beautiful, radiant."
Ik ken een marokkaans meisje wat zo heet, je spreekt het uit als wèfehquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef Semiphonic het volgende:
Weet iemand waar de naam Aoife oorspronkelijk vandaan komt? Het leek mij een Ierse naam omdat het een veel voorkomende naam is in Ierland, alleen op internet kon ik nergens een verwijzing vinden naar het Iers of Gealic. Eve is trouwens ook erg mooi.
Klinkt als wijffie op zijn haagsquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik ken een marokkaans meisje wat zo heet, je spreekt het uit als wèfeh
Inderdaadquote:
Ik ken een meisje dat Uafah heet, dat spreek je ook uit als hierboven.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die zo heet. En z'n broer heet Peerquote:Op dinsdag 12 april 2005 09:29 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam ook een kaartje tegen dat geheelin het Limburgs was geschreven. En het ventje heette Sjef
Het Limburgs Dagblad brengt elk jaar in februari ofzo een babykrant uit. Is je kindje het jaar ervoor geboren, mag je een fotootje opsturen enzo. Een jaar of twee geleden stond er ook een ventje in: Sjengiequote:Op dinsdag 12 april 2005 10:51 schreef texelonia het volgende:
Ik ken een jongen die zo heet. En z'n broer heet Peer
Mercedes is 1 van mijn voornamen. Ik heb 3 voornamen die wel 'apart' zijn eigenlijk en dat heb ik altijd leuk gevonden. Er is nooit iemand in mijn omgeving met dezelfde voornaam en vaak vinden mensen mijn voornaam heel mooiquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Net als Mercedes, eigenlijk ook een gewone meisjesnaam, maar ik zou em niet geven
Ik vind het dus ook een hele mooie naam, maar ik zie mezelf nog niet roepen 'Mercedes, kom je eten' Voelt toch een beetje 'raar'quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:03 schreef snoopy het volgende:
[..]
Mercedes is 1 van mijn voornamen. Ik heb 3 voornamen die wel 'apart' zijn eigenlijk en dat heb ik altijd leuk gevonden. Er is nooit iemand in mijn omgeving met dezelfde voornaam en vaak vinden mensen mijn voornaam heel mooi![]()
Dat is dan zeker de Marokkaanse versie want hier in Ierland spreken ze Aoife uit als ee + fa (Eva) of ee+ fee (Eve) en dat klinkt toch stukken beter. Ik heb het even nagevraagd, en de naam is inderdaad van oorsprong Gaelic en wordt zoals hierboven uitgesproken (dus niet als wèfeh)quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Klopt. Wat dacht je bijvoorbeeld van Aoibheann.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef ChrisJX het volgende:
Maar de vraag: hoe spreek je het uit? Dat weet je met die Ierse namen maar nooit.
De meisjesnaam Niamh spreek je bijv. uit als Niev. Qua schrijfwijze trouwens een mooie naam, qua uitspraak minder vind ik.
't Is andersom Jessiequote:Op dinsdag 12 april 2005 13:11 schreef jessie het volgende:
Mercedes vind ik toch gewoon een autonaam hoor.
Een tante van mij is aangegeven als Theodora maar dat moest Dorothea zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:12 schreef ChrisJX het volgende:
[insert weetje]
Nou we het toch over Boaz hebben: Oprah Winfrey had eik Orpah moeten heten, maar bij de aangifte werden twee letters omgedraaid of zoiets, dus vandaar
[/insert weetje]
Dan vraag ik me af wie zijn kindje ooit suzuki, fiat, toyota, nissan enz heeft genoemdquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is andersom JessieZe hebben de auto naar het meisje genoemd
En allemaal negertjes???quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:28 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb net wat oude geboortekaartjes doorgekeken. Het resultaat:
-Taricia (v, 3e naam)
-Lyvera (v, 4e naam van het meisje hierboven)
-Bodile (v, 2e naam)
-Sushilla (v, 2e naam)
-Jenai (v, 1e naam)
-Chimmy (m, 1e naam)
Alle kinders zijn tussen 1994 en 2004 geboren.
Nou dan mag ik wel eens flink gaan bakken onder een supersnelbruinerquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:09 schreef gnoompje het volgende:
[/sub]
Heb wel 1 keer de opmerking gekregen dat Naomi een 'zwarte'naam was kreeg ik van een surinaamse vrouw te horen die het ongepast vond voor een blank kind, verder geen nota van genomen, wij vinden het een mooie naam en hij staat haar prima
Lief, ik vind 'Mayke' (spreek uit: Majke) ook erg leuk.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik smelt ineens helemaal voor de naam : Maaike
Toyo, Suzuki, Fia en Nissa zijn bestaande namen, dus Suzuki zal letterlijk vernoemd zijn, die andere twee een afgeleide misschienquote:Op woensdag 13 april 2005 21:28 schreef jessie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wie zijn kindje ooit suzuki, fiat, toyota, nissan enz heeft genoemd
In België hoor je hem amper ik dacht dat die in Nederland nogal populair was.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik smelt ineens helemaal voor de naam : Maaike
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:57 schreef Hello_Kitty het volgende:
Die kinderen heten dus Alain Terrieur en Alex Terrieur.
als je het uitspreekt krijg je dus à l'interieur en à l'exterieur (binnen en buiten)
marrokaans kleuter buuvje heet ouaffa ("oe-affah"/"waffa")), dat lijkt daar wel weer wat op.quote:
is het ook, is geloof ik Limburgse versie van Maaike. Mijn zus heet zo en het enige 'vervelende' aan de naam is dat het weleens voor Maikel/Micheal werd aangehoord ("ik heb 3 kinderen, Judith, Mayke (Micheal dan dus) en Peter"). En de afkorting wordt Mike hequote:Op woensdag 13 april 2005 22:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lief, ik vind 'Mayke' (spreek uit: Majke) ook erg leuk.
Dat is onze jongensnaam (Dion) , wie weet voor de volgende.quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:46 schreef wiseguy79 het volgende:
Persoonlijk vind ik Dione een hele mooie naam, maar ik ben natuurlijk ook niet helemaal objectief meer...![]()
![]()
Dit herken ik wel, maar dan op een andere manier... Toen mijn broertje geboren was hadden mijn ouders geboortekaartjes rondgestuurd. Mijn broertje heet Jordy, maar er waren zooooooo veel mensen die zijn naam zelfs verkeerd overschreven van het geboortekaartje...quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:38 schreef Hello_Kitty het volgende:
Ik zou niet weten hoe je het anders moet uitspreken.
Mijn ouders hebben bij mijn geboorte ooit een kaartje gekregen "gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon Mike". Als ik moet gaan tellen hoevaak mijn naam verkeerd geschreven wordt kom ik aan een redelijk hoog getal maar dit sloeg toch echt alles.
Is Maaike dan zo moeilijk![]()
Mag ik een hoax-suggestie doenquote:Op donderdag 14 april 2005 10:57 schreef Hello_Kitty het volgende:
Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van ouders die hun tweeling Alain en Alex hadden genoemd, heel mooie namen vindt ik zelf (Alain is misschien wat ouderwets) maar de ouders hadden niet opgelet met hun achternaam. Die kinderen heten dus Alain Terrieur en Alex Terrieur.
als je het uitspreekt krijg je dus à l'interieur en à l'exterieur (binnen en buiten)
Jaquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:38 schreef Principessa het volgende:
Meisje?
Bij mij in de klas zat een meisje dat Asma heette (spreekt uit als Esma). Ze werd vaak astma genoemdquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken ook een Marokkaanse die Havva heet, dat spreek je uit als Houwa.
Aha, oké. Heeft je zusje nog andere namen waar ze op terug kan vallen als Sverre ineens heel populair zou worden of zo?quote:Op zondag 17 april 2005 17:44 schreef Hilzillah het volgende:
Mijn (half) zusje is pas 3, van die naam wisten ze dat het een jongens naam was, maar vonden het gewoon mooi
Hoewel ik het best vaag vind om een meisje een jongensnaam te geven (terwijl je het nog weet ook), vind ik dit ook weer best vaag. Als je het een leuke naam vind, waarom moet er dan nog een andere bij? Bovendien kun je je altijd zo laten noemen als je wilquote:Op maandag 18 april 2005 08:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Aha, oké. Heeft je zusje nog andere namen waar ze op terug kan vallen als Sverre ineens heel populair zou worden of zo?
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachtenquote:Op maandag 18 april 2005 10:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Hoewel ik het best vaag vind om een meisje een jongensnaam te geven (terwijl je het nog weet ook), vind ik dit ook weer best vaag. Als je het een leuke naam vind, waarom moet er dan nog een andere bij? Bovendien kun je je altijd zo laten noemen als je wil
Ah okquote:Op maandag 18 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachten
Ik vind Valentijn op zich al verschrikkelijk, maar ze noemen hem Maus! Ik moet dan aan die Sendung mit der Maus denkenquote:Op maandag 18 april 2005 08:52 schreef texelonia het volgende:
Ik vind Valentijn wel een mooie naam eigenlijk. Al denk je daarbij meteen aan Valentijnsdag natuurlijk... Maar ik zou mijn kind nooit zo noemen denk ik, of dan misschien met Tijn als roepnaam ofzow.
Mus, Mees, Merel zijn er nog meer?quote:Op maandag 18 april 2005 17:43 schreef snoopy het volgende:
Net gelezen in de Viva baby: Mus (meisje)![]()
Ha die wou ik net posten, ik had ook de Viva Baby als leesvoer in de trein.quote:Op maandag 18 april 2005 17:43 schreef snoopy het volgende:
Net gelezen in de Viva baby: Mus (meisje)![]()
mijn nicht heet zo vind het wel mooie naam net zoals mariem ( dubbele puntjes op de i spreek uit als maa-rie-jem)quote:Op zondag 17 april 2005 19:09 schreef rena het volgende:
[..]
Bij mij in de klas zat een meisje dat Asma heette (spreekt uit als Esma). Ze werd vaak astma genoemd![]()
Mees vind ik wel leuk maar Mus nou weer net niet. Ik weet niet waarom.quote:Op maandag 18 april 2005 19:49 schreef Sugar het volgende:
Mus vind ik leuk.
Het klinkt als mutsquote:Op maandag 18 april 2005 20:03 schreef snoopy het volgende:
Mees vind ik wel leuk maar Mus nou weer net niet. Ik weet niet waarom.
Ze zou evt nog op Leontien kunnen terug vallen, dat is haar 2e naam we zijn eigenlijk allemaal vernoemd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachten
Sverre met een r (dus Svere) is geloof ik de vrouwelijke versie, maar daar kamen we te laat achterquote:Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ah okNou ja, Sverre is best normaal, al is het dan een jongensnaam.
Ga je daarop letten, kies je een aparte naam en dan zul je zien: komt je kind alsnog bij een naamgenoot in de klas of later op het werkquote:Op woensdag 20 april 2005 15:56 schreef appleflavour het volgende:
maar het lijkt me zo lastig voor een kind om met allemaal naamgenootjes in de klas te zitten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |