Dit herken ik wel, maar dan op een andere manier... Toen mijn broertje geboren was hadden mijn ouders geboortekaartjes rondgestuurd. Mijn broertje heet Jordy, maar er waren zooooooo veel mensen die zijn naam zelfs verkeerd overschreven van het geboortekaartje...quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:38 schreef Hello_Kitty het volgende:
Ik zou niet weten hoe je het anders moet uitspreken.
Mijn ouders hebben bij mijn geboorte ooit een kaartje gekregen "gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon Mike". Als ik moet gaan tellen hoevaak mijn naam verkeerd geschreven wordt kom ik aan een redelijk hoog getal maar dit sloeg toch echt alles.
Is Maaike dan zo moeilijk![]()
Mag ik een hoax-suggestie doenquote:Op donderdag 14 april 2005 10:57 schreef Hello_Kitty het volgende:
Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van ouders die hun tweeling Alain en Alex hadden genoemd, heel mooie namen vindt ik zelf (Alain is misschien wat ouderwets) maar de ouders hadden niet opgelet met hun achternaam. Die kinderen heten dus Alain Terrieur en Alex Terrieur.
als je het uitspreekt krijg je dus à l'interieur en à l'exterieur (binnen en buiten)
Jaquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:38 schreef Principessa het volgende:
Meisje?
Bij mij in de klas zat een meisje dat Asma heette (spreekt uit als Esma). Ze werd vaak astma genoemdquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken ook een Marokkaanse die Havva heet, dat spreek je uit als Houwa.
Aha, oké. Heeft je zusje nog andere namen waar ze op terug kan vallen als Sverre ineens heel populair zou worden of zo?quote:Op zondag 17 april 2005 17:44 schreef Hilzillah het volgende:
Mijn (half) zusje is pas 3, van die naam wisten ze dat het een jongens naam was, maar vonden het gewoon mooi
Hoewel ik het best vaag vind om een meisje een jongensnaam te geven (terwijl je het nog weet ook), vind ik dit ook weer best vaag. Als je het een leuke naam vind, waarom moet er dan nog een andere bij? Bovendien kun je je altijd zo laten noemen als je wilquote:Op maandag 18 april 2005 08:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Aha, oké. Heeft je zusje nog andere namen waar ze op terug kan vallen als Sverre ineens heel populair zou worden of zo?
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachtenquote:Op maandag 18 april 2005 10:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Hoewel ik het best vaag vind om een meisje een jongensnaam te geven (terwijl je het nog weet ook), vind ik dit ook weer best vaag. Als je het een leuke naam vind, waarom moet er dan nog een andere bij? Bovendien kun je je altijd zo laten noemen als je wil
Ah okquote:Op maandag 18 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachten
Ik vind Valentijn op zich al verschrikkelijk, maar ze noemen hem Maus! Ik moet dan aan die Sendung mit der Maus denkenquote:Op maandag 18 april 2005 08:52 schreef texelonia het volgende:
Ik vind Valentijn wel een mooie naam eigenlijk. Al denk je daarbij meteen aan Valentijnsdag natuurlijk... Maar ik zou mijn kind nooit zo noemen denk ik, of dan misschien met Tijn als roepnaam ofzow.
Mus, Mees, Merel zijn er nog meer?quote:Op maandag 18 april 2005 17:43 schreef snoopy het volgende:
Net gelezen in de Viva baby: Mus (meisje)![]()
Ha die wou ik net posten, ik had ook de Viva Baby als leesvoer in de trein.quote:Op maandag 18 april 2005 17:43 schreef snoopy het volgende:
Net gelezen in de Viva baby: Mus (meisje)![]()
mijn nicht heet zo vind het wel mooie naam net zoals mariem ( dubbele puntjes op de i spreek uit als maa-rie-jem)quote:Op zondag 17 april 2005 19:09 schreef rena het volgende:
[..]
Bij mij in de klas zat een meisje dat Asma heette (spreekt uit als Esma). Ze werd vaak astma genoemd![]()
Mees vind ik wel leuk maar Mus nou weer net niet. Ik weet niet waarom.quote:Op maandag 18 april 2005 19:49 schreef Sugar het volgende:
Mus vind ik leuk.
Het klinkt als mutsquote:Op maandag 18 april 2005 20:03 schreef snoopy het volgende:
Mees vind ik wel leuk maar Mus nou weer net niet. Ik weet niet waarom.
Ze zou evt nog op Leontien kunnen terug vallen, dat is haar 2e naam we zijn eigenlijk allemaal vernoemd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, ik lees hier regelmatig dat kinderen nog andere namen hebben om op terug te vallen als ze hun roepnaam niets vinden, vandaar dat ik daar ineens aan dacht. Bij een naam als Sverre zou ik dat dus ook verwachten
Sverre met een r (dus Svere) is geloof ik de vrouwelijke versie, maar daar kamen we te laat achterquote:Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ah okNou ja, Sverre is best normaal, al is het dan een jongensnaam.
Ga je daarop letten, kies je een aparte naam en dan zul je zien: komt je kind alsnog bij een naamgenoot in de klas of later op het werkquote:Op woensdag 20 april 2005 15:56 schreef appleflavour het volgende:
maar het lijkt me zo lastig voor een kind om met allemaal naamgenootjes in de klas te zitten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |