Noam ken ik niet, maar ik weet niet beter dan dat Boaz een jongensnaam is. Of heten tegenwoordig ook meisjes zoquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik ken trouwens een Boaz en een Noam (beiden jongetjes). Ook Joods.
Je weet het niet tegenwoordig hèquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:07 schreef ChrisJX het volgende:
Noam ken ik niet, maar ik weet niet beter dan dat Boaz een jongensnaam is. Of heten tegenwoordig ook meisjes zo
Vandaarquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Je weet het niet tegenwoordig hèDus ik dacht, ik zet het er maar even bij
http://tools.oxygen.com/babynamer/TypeASearch.cfm?Gender=G&Unique=1&TellMeAbout=aoifequote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef Semiphonic het volgende:
Weet iemand waar de naam Aoife oorspronkelijk vandaan komt? Het leek mij een Ierse naam omdat het een veel voorkomende naam is in Ierland, alleen op internet kon ik nergens een verwijzing vinden naar het Iers of Gealic. Eve is trouwens ook erg mooi.
Maar de vraag: hoe spreek je het uit? Dat weet je met die Ierse namen maar nooit.quote:This girl's name is used in Irish Gaelic. Its source is an Irish Gaelic expression meaning "beautiful, radiant."
Ik ken een marokkaans meisje wat zo heet, je spreekt het uit als wèfehquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef Semiphonic het volgende:
Weet iemand waar de naam Aoife oorspronkelijk vandaan komt? Het leek mij een Ierse naam omdat het een veel voorkomende naam is in Ierland, alleen op internet kon ik nergens een verwijzing vinden naar het Iers of Gealic. Eve is trouwens ook erg mooi.
Klinkt als wijffie op zijn haagsquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik ken een marokkaans meisje wat zo heet, je spreekt het uit als wèfeh
Inderdaadquote:
Ik ken een meisje dat Uafah heet, dat spreek je ook uit als hierboven.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die zo heet. En z'n broer heet Peerquote:Op dinsdag 12 april 2005 09:29 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam ook een kaartje tegen dat geheelin het Limburgs was geschreven. En het ventje heette Sjef
Het Limburgs Dagblad brengt elk jaar in februari ofzo een babykrant uit. Is je kindje het jaar ervoor geboren, mag je een fotootje opsturen enzo. Een jaar of twee geleden stond er ook een ventje in: Sjengiequote:Op dinsdag 12 april 2005 10:51 schreef texelonia het volgende:
Ik ken een jongen die zo heet. En z'n broer heet Peer
Mercedes is 1 van mijn voornamen. Ik heb 3 voornamen die wel 'apart' zijn eigenlijk en dat heb ik altijd leuk gevonden. Er is nooit iemand in mijn omgeving met dezelfde voornaam en vaak vinden mensen mijn voornaam heel mooiquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Net als Mercedes, eigenlijk ook een gewone meisjesnaam, maar ik zou em niet geven
Ik vind het dus ook een hele mooie naam, maar ik zie mezelf nog niet roepen 'Mercedes, kom je eten' Voelt toch een beetje 'raar'quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:03 schreef snoopy het volgende:
[..]
Mercedes is 1 van mijn voornamen. Ik heb 3 voornamen die wel 'apart' zijn eigenlijk en dat heb ik altijd leuk gevonden. Er is nooit iemand in mijn omgeving met dezelfde voornaam en vaak vinden mensen mijn voornaam heel mooi![]()
Dat is dan zeker de Marokkaanse versie want hier in Ierland spreken ze Aoife uit als ee + fa (Eva) of ee+ fee (Eve) en dat klinkt toch stukken beter. Ik heb het even nagevraagd, en de naam is inderdaad van oorsprong Gaelic en wordt zoals hierboven uitgesproken (dus niet als wèfeh)quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:22 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Klopt. Wat dacht je bijvoorbeeld van Aoibheann.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:13 schreef ChrisJX het volgende:
Maar de vraag: hoe spreek je het uit? Dat weet je met die Ierse namen maar nooit.
De meisjesnaam Niamh spreek je bijv. uit als Niev. Qua schrijfwijze trouwens een mooie naam, qua uitspraak minder vind ik.
't Is andersom Jessiequote:Op dinsdag 12 april 2005 13:11 schreef jessie het volgende:
Mercedes vind ik toch gewoon een autonaam hoor.
Een tante van mij is aangegeven als Theodora maar dat moest Dorothea zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:12 schreef ChrisJX het volgende:
[insert weetje]
Nou we het toch over Boaz hebben: Oprah Winfrey had eik Orpah moeten heten, maar bij de aangifte werden twee letters omgedraaid of zoiets, dus vandaar
[/insert weetje]
Dan vraag ik me af wie zijn kindje ooit suzuki, fiat, toyota, nissan enz heeft genoemdquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is andersom JessieZe hebben de auto naar het meisje genoemd
En allemaal negertjes???quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:28 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb net wat oude geboortekaartjes doorgekeken. Het resultaat:
-Taricia (v, 3e naam)
-Lyvera (v, 4e naam van het meisje hierboven)
-Bodile (v, 2e naam)
-Sushilla (v, 2e naam)
-Jenai (v, 1e naam)
-Chimmy (m, 1e naam)
Alle kinders zijn tussen 1994 en 2004 geboren.
Nou dan mag ik wel eens flink gaan bakken onder een supersnelbruinerquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:09 schreef gnoompje het volgende:
[/sub]
Heb wel 1 keer de opmerking gekregen dat Naomi een 'zwarte'naam was kreeg ik van een surinaamse vrouw te horen die het ongepast vond voor een blank kind, verder geen nota van genomen, wij vinden het een mooie naam en hij staat haar prima
Lief, ik vind 'Mayke' (spreek uit: Majke) ook erg leuk.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik smelt ineens helemaal voor de naam : Maaike
Toyo, Suzuki, Fia en Nissa zijn bestaande namen, dus Suzuki zal letterlijk vernoemd zijn, die andere twee een afgeleide misschienquote:Op woensdag 13 april 2005 21:28 schreef jessie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wie zijn kindje ooit suzuki, fiat, toyota, nissan enz heeft genoemd
In België hoor je hem amper ik dacht dat die in Nederland nogal populair was.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:58 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik smelt ineens helemaal voor de naam : Maaike
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:57 schreef Hello_Kitty het volgende:
Die kinderen heten dus Alain Terrieur en Alex Terrieur.
als je het uitspreekt krijg je dus à l'interieur en à l'exterieur (binnen en buiten)
marrokaans kleuter buuvje heet ouaffa ("oe-affah"/"waffa")), dat lijkt daar wel weer wat op.quote:
is het ook, is geloof ik Limburgse versie van Maaike. Mijn zus heet zo en het enige 'vervelende' aan de naam is dat het weleens voor Maikel/Micheal werd aangehoord ("ik heb 3 kinderen, Judith, Mayke (Micheal dan dus) en Peter"). En de afkorting wordt Mike hequote:Op woensdag 13 april 2005 22:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lief, ik vind 'Mayke' (spreek uit: Majke) ook erg leuk.
Dat is onze jongensnaam (Dion) , wie weet voor de volgende.quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:46 schreef wiseguy79 het volgende:
Persoonlijk vind ik Dione een hele mooie naam, maar ik ben natuurlijk ook niet helemaal objectief meer...![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |